Mikä helluntaissa ärsyttää?

Anonyymi-ap

He uskovat satuihin ja valheisiin ja heidän oikeustajunsa on vääristynyt. He tuputtavat uskoaan ja tunkevat sitä poliittiseen päätöksentekoon, kouluihin ja tieteeseen. He ovat tyhmiä, mutta luulevat olevansa viisaita.

70

338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei heissä muu ärsytä kuin heidän oma, sopimaton, ylimielinen käytöksensä.

      Sehän on muutoin heidän oma asiansa, mitä uskovat. Maailma on uskomuksia täynnä. Ei se ole muilta pois. Mahtuu sinne helluntailaisetkin.

      On myös jokaisen muunkin henkilökohtainen asia mitä uskoo.

      Mutta helluntailaiset eivät toisinuskovia, toisinajattelua suvaitse (Ku klux klan). Pitävät itseään jonain päällepäsmärijoikkona, ovat kovaäänisiä naurajia, huutavat asiansa toisilleen. Eivät omaa sivistyneitä käytöstapoja vaan saavat tyydytystä häiritessään ja loukatessaan muita.

      Moukkamaiset, amerikkalaiset käytöstavat, eivät ole tavoiltaan hillityn eurooppalaisia.

      Missä havaitsee helluntailaisia, jos ei itsellä ole mitään tärkeämpää asiaa, niin kannattaa pitää etäisyyttä.

      • Anonyymi

        Lisäys: ei minua helluntai ärsytä. Helluntaipäivä tapahtumineen, n. v. 30 jKr, oli / on osa Jeesuksen omaa sovitus- ja lahjavanhurskautustyötä. Jatkoa Golgatan tapahtumille.

        Helluntai on kristillinen pyhäpäivä: Jumalan Pyhän Hengen vuodatuksen muistopäivä.

        Mutta uususkonto "helluntailaisuus" on se, josta edellä kirjoitin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäys: ei minua helluntai ärsytä. Helluntaipäivä tapahtumineen, n. v. 30 jKr, oli / on osa Jeesuksen omaa sovitus- ja lahjavanhurskautustyötä. Jatkoa Golgatan tapahtumille.

        Helluntai on kristillinen pyhäpäivä: Jumalan Pyhän Hengen vuodatuksen muistopäivä.

        Mutta uususkonto "helluntailaisuus" on se, josta edellä kirjoitin.

        Jerusalemissa Helluntaina 3000 vedellä kastettua saivat Pyhän Hengen kuulumisesta uuden liiton jäseniksi, "vedestä ja Hengestä", molemmat pitää olla samassa kasteessa.



        Pyhän Hengen vuodatus tapahtuu vasta hamassa tulevaisuudessa. Silloin ei enää kukana opettele sotimaan, leijoja ja lammas makaa vierekkäin jne.

        Mutta se aika on vielä hamassa tulevaisuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jerusalemissa Helluntaina 3000 vedellä kastettua saivat Pyhän Hengen kuulumisesta uuden liiton jäseniksi, "vedestä ja Hengestä", molemmat pitää olla samassa kasteessa.



        Pyhän Hengen vuodatus tapahtuu vasta hamassa tulevaisuudessa. Silloin ei enää kukana opettele sotimaan, leijoja ja lammas makaa vierekkäin jne.

        Mutta se aika on vielä hamassa tulevaisuudessa.

        Pyhä Henki voi tulla syntisen ihmisen päälle jotain tehtävää varten, mutta ihmisen sisälle Pyhä Henki tulee vain kun kasteessa on ensin synti pesty pois ja sydän tyhjätty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jerusalemissa Helluntaina 3000 vedellä kastettua saivat Pyhän Hengen kuulumisesta uuden liiton jäseniksi, "vedestä ja Hengestä", molemmat pitää olla samassa kasteessa.



        Pyhän Hengen vuodatus tapahtuu vasta hamassa tulevaisuudessa. Silloin ei enää kukana opettele sotimaan, leijoja ja lammas makaa vierekkäin jne.

        Mutta se aika on vielä hamassa tulevaisuudessa.

        Jerusalemin Yläsalissa, tuolloin helluntaina, ei kastettu keitään, vaan he olivat rukouksessa, kun Pyhä Henki laskeutui heidän ylleen ja he alkoivat kielilläpuhuen rukoilla ja ylistää Jumalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jerusalemin Yläsalissa, tuolloin helluntaina, ei kastettu keitään, vaan he olivat rukouksessa, kun Pyhä Henki laskeutui heidän ylleen ja he alkoivat kielilläpuhuen rukoilla ja ylistää Jumalaa.

        Pietarin pitäessä helluntaipäivän puhetta kuulijat saivat piston sydämeensä: ”saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
        Miehet ja veljet kysyivät: Mitä meidän pitää tekemän ja Pietari vastasi kysyjille, miehille ja veljille;
        Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
        ”Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne”
        Ensin piti tehdä parannus, toisin sanoen kääntyä saatanan vallasta Jumalan tykö.
        Ottakoon kukin teistä, miehistä ja veljistä, aikuisista. Pietari EI sanonut, niin kuin luterilaiset lukea: antakaa kastaa lapsenne, vaan Pietari sanoi: Ottakoon kukin teistä kasteen.
        ”Kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen” kaste piti ottaa Jeesuksen nimeen.
        ”Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus”
        Lupaus kuului: Tehkää parannus ottakoon kukin kasteen Jeesuksen nimeen ja niin saatte Pyhän Hengen.
        ”Kutsuu” pisto sydämeen oli Jumalan kutsuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pietarin pitäessä helluntaipäivän puhetta kuulijat saivat piston sydämeensä: ”saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
        Miehet ja veljet kysyivät: Mitä meidän pitää tekemän ja Pietari vastasi kysyjille, miehille ja veljille;
        Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
        ”Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne”
        Ensin piti tehdä parannus, toisin sanoen kääntyä saatanan vallasta Jumalan tykö.
        Ottakoon kukin teistä, miehistä ja veljistä, aikuisista. Pietari EI sanonut, niin kuin luterilaiset lukea: antakaa kastaa lapsenne, vaan Pietari sanoi: Ottakoon kukin teistä kasteen.
        ”Kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen” kaste piti ottaa Jeesuksen nimeen.
        ”Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus”
        Lupaus kuului: Tehkää parannus ottakoon kukin kasteen Jeesuksen nimeen ja niin saatte Pyhän Hengen.
        ”Kutsuu” pisto sydämeen oli Jumalan kutsuu.

        Sulla on olsenin mentävä reikä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pietarin pitäessä helluntaipäivän puhetta kuulijat saivat piston sydämeensä: ”saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
        Miehet ja veljet kysyivät: Mitä meidän pitää tekemän ja Pietari vastasi kysyjille, miehille ja veljille;
        Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
        ”Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne”
        Ensin piti tehdä parannus, toisin sanoen kääntyä saatanan vallasta Jumalan tykö.
        Ottakoon kukin teistä, miehistä ja veljistä, aikuisista. Pietari EI sanonut, niin kuin luterilaiset lukea: antakaa kastaa lapsenne, vaan Pietari sanoi: Ottakoon kukin teistä kasteen.
        ”Kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen” kaste piti ottaa Jeesuksen nimeen.
        ”Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus”
        Lupaus kuului: Tehkää parannus ottakoon kukin kasteen Jeesuksen nimeen ja niin saatte Pyhän Hengen.
        ”Kutsuu” pisto sydämeen oli Jumalan kutsuu.

        Jeesuksen antama valtakirja tehdä hänelle opetuslapsia on sanatarkasti näin:


        Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, KASTAMALLA heitä ISÄN JA POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN.
        20JA OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Jälkikäteen on kirjoitettu esim.. apostolien tekoja, jotka ovat puhekielen ilmaisuja, lyhenteitä "Jeesuksen nimeen" tms. arkisia sanontoja, joita ihmiset ovat kirjoittaneet niistä tapahtumista ja kuulopuheista muistiin jälkikäteisinformaaniona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen antama valtakirja tehdä hänelle opetuslapsia on sanatarkasti näin:


        Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, KASTAMALLA heitä ISÄN JA POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN.
        20JA OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Jälkikäteen on kirjoitettu esim.. apostolien tekoja, jotka ovat puhekielen ilmaisuja, lyhenteitä "Jeesuksen nimeen" tms. arkisia sanontoja, joita ihmiset ovat kirjoittaneet niistä tapahtumista ja kuulopuheista muistiin jälkikäteisinformaaniona.

        Sanan mukaan jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla. Yhden todistajan todistus ei ole pätevä. Matteus 28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen". löytyy Raamatusta vain yhden ainoan kerran. Näin ollen Sanan pohjalta Matteus 28:19 ei ole pätevä, vaan arvoton, jota ei pidä huomioida ja jonka varaan ei pidä kirkkoaan perustaa. "Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava". Ilmaisuun "Jokainen sana" sisältyy myös Raamatun ilmoitus.
        Hebrealaiskirje todistaa: jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille,
        Jokainen apostoli ja Herran opetuslapsi käytti vain ja ainoastaan Jeesuksen nimeä. Isän ja pojan ja pyhän hengen nimeä ei yksikään apostoli vahvistanut eikä käyttänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen antama valtakirja tehdä hänelle opetuslapsia on sanatarkasti näin:


        Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, KASTAMALLA heitä ISÄN JA POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN.
        20JA OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Jälkikäteen on kirjoitettu esim.. apostolien tekoja, jotka ovat puhekielen ilmaisuja, lyhenteitä "Jeesuksen nimeen" tms. arkisia sanontoja, joita ihmiset ovat kirjoittaneet niistä tapahtumista ja kuulopuheista muistiin jälkikäteisinformaaniona.

        Eittämätön tosiasia: Jeesus opetti kolme ja puoli vuotta opetuslasia käyttämään vain ja ainoastaan Hänen nimeään, eli Jeesus-nimeä. Olisi ollut hyvin outoa ja järjetöntä, jos Jeesus ylösnoustuaan kuolleista, hetkeä ennen poismenoa olisi käskenyt kastaa isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen.
        Toinen täysin selvä totuus: Jeesus ei koskaan tehnyt opetuslapsia valuttamalla vettä päälakeen, ja vasta jonkin ajan kuluttua palannut takaisin kertomaan näiden päälaen kastelun saaneiden olevan päänkastelun myötä hänen omiaan, opetuslapsia ja taivaan kansalaisia.
        Kolmas ja kammottava totuus: Isän ja pojan ja pyhän Hengen nimeen murhattu ja kidutettu ja hukutettu Jeesuksen omia! Niin kuka on isä ja poika ja pyhä henki , jonka nimeen on murhattu miljoonia Jeesuksen todistajia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen antama valtakirja tehdä hänelle opetuslapsia on sanatarkasti näin:


        Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, KASTAMALLA heitä ISÄN JA POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN.
        20JA OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Jälkikäteen on kirjoitettu esim.. apostolien tekoja, jotka ovat puhekielen ilmaisuja, lyhenteitä "Jeesuksen nimeen" tms. arkisia sanontoja, joita ihmiset ovat kirjoittaneet niistä tapahtumista ja kuulopuheista muistiin jälkikäteisinformaaniona.

        Apostolien teot on evankelista Luukaksen toinen kirje "korkea-arvoiselle Teofilukselle".

        Evankelista Luukas oli kristitty, kreikkalainen lääkäri, joka ei itse ollut koskaan tavannut Jeesusta. Hän, korkea-arvoisen ystävänsä Teofiluksen pyynnöstä lähti Juudeaan tutkimaan Jeesukseen ja alkukristittyihin liittyviä historian tosiasioita.

        Luukas oli myös ensimmäinen ikonimaalari. Hän kuvasi apostolien sekä Jeesuksen ulkomuotoja, jotka olivat paikallisesti tuon antiikin ajan "muodin" eli käytännön mukaisia: kasvojen muodot, hiustyylit, vaatetus, ympäristö...

        Ortodoksinen ikonimaalaus on lähes 2000 vuoden ajan jäljitellyt evankelista Luukaksen maalaustyyliä, eli "alkuperäisiä muotokuvia alkukristityistä" tuon antiikin ajan maalaustyylin mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apostolien teot on evankelista Luukaksen toinen kirje "korkea-arvoiselle Teofilukselle".

        Evankelista Luukas oli kristitty, kreikkalainen lääkäri, joka ei itse ollut koskaan tavannut Jeesusta. Hän, korkea-arvoisen ystävänsä Teofiluksen pyynnöstä lähti Juudeaan tutkimaan Jeesukseen ja alkukristittyihin liittyviä historian tosiasioita.

        Luukas oli myös ensimmäinen ikonimaalari. Hän kuvasi apostolien sekä Jeesuksen ulkomuotoja, jotka olivat paikallisesti tuon antiikin ajan "muodin" eli käytännön mukaisia: kasvojen muodot, hiustyylit, vaatetus, ympäristö...

        Ortodoksinen ikonimaalaus on lähes 2000 vuoden ajan jäljitellyt evankelista Luukaksen maalaustyyliä, eli "alkuperäisiä muotokuvia alkukristityistä" tuon antiikin ajan maalaustyylin mukaan.

        Tässä kirkkohistoriallista tietoa evankelista Luukkaasta:
        https://ort.fi/synaksario/pyha-apostoli-ja-evankelista-luukas/

        Tietoa voi etsiä muualtakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apostolien teot on evankelista Luukaksen toinen kirje "korkea-arvoiselle Teofilukselle".

        Evankelista Luukas oli kristitty, kreikkalainen lääkäri, joka ei itse ollut koskaan tavannut Jeesusta. Hän, korkea-arvoisen ystävänsä Teofiluksen pyynnöstä lähti Juudeaan tutkimaan Jeesukseen ja alkukristittyihin liittyviä historian tosiasioita.

        Luukas oli myös ensimmäinen ikonimaalari. Hän kuvasi apostolien sekä Jeesuksen ulkomuotoja, jotka olivat paikallisesti tuon antiikin ajan "muodin" eli käytännön mukaisia: kasvojen muodot, hiustyylit, vaatetus, ympäristö...

        Ortodoksinen ikonimaalaus on lähes 2000 vuoden ajan jäljitellyt evankelista Luukaksen maalaustyyliä, eli "alkuperäisiä muotokuvia alkukristityistä" tuon antiikin ajan maalaustyylin mukaan.

        Tuo edellä kirjoittamani perustui omiin, epätarkkoihin mielikuviini, mitä hajanaisesti olen protestanttisuudessa kuulopuheina kuullut.

        Tuo, linkin takana, vanhan Katolisen kirkon eli Ortodoksisen kirkon historian tieto on siis tarkempaa ja oikeampaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäys: ei minua helluntai ärsytä. Helluntaipäivä tapahtumineen, n. v. 30 jKr, oli / on osa Jeesuksen omaa sovitus- ja lahjavanhurskautustyötä. Jatkoa Golgatan tapahtumille.

        Helluntai on kristillinen pyhäpäivä: Jumalan Pyhän Hengen vuodatuksen muistopäivä.

        Mutta uususkonto "helluntailaisuus" on se, josta edellä kirjoitin.

        En ole havainnut helluntailaisten ärsyttävän ketään oikeaa kristittyä. Kaikki Raamatun evakeliumiin uskovat ovat kristittyjä. Meillä on suuri Jumalan hyväksymä perhe. Emme lankea noihin aiempana riehuvien vale kristittyjen provosointeihin, joilla he yrittävät saada riitaa kristittyjen välille. Kristinopin eri näkemykset täydentävät toisiaan, eikä eri korostukset sulje toisiaan pois.


    • Anonyymi

      Helluntailaiset salaavat, että sen lahkon perustajat Parhami ja Olseni olivat kuuluisia homoseksuaaleja.

      • Anonyymi

        Niin olivat. No mitä sitten?

        Helluntailaisilla on muutakin pohdittavaa kuin kahden, joskus päälle sata vuotta sitten eläneen hellarin synnit. Hellureita on maailmassa miljoonittain. Ajatteles!

        Mielenkiintoista tässä olet sinä. Sinua kovin kiihottaa pohtia juuri noiden kahden miehen syntejä. Hellareissa on ollut monia muitakin jäseniä eikä yksikään heistä synnitön (vaikka itse niin väittävät).

        Mutta, mikä SINÄ olet? Omaa saastaasi on osoitella muiden syntejä ja ikäänkuin nautiskella niiden kautta. Kyseessä on sinun syntisi, ei niiden muiden, jotka ovat jo kuolleet. Sinä elät homofantasioistasi. Juutalaispojista. Ajattele: ympärileikattu kikkeli.... Kuvittele itsesi siihen.... Ja sinähän selvästi kuvittelet.

        Kirjoitatko jostain vankilasta? Sörkka? Vaasa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin olivat. No mitä sitten?

        Helluntailaisilla on muutakin pohdittavaa kuin kahden, joskus päälle sata vuotta sitten eläneen hellarin synnit. Hellureita on maailmassa miljoonittain. Ajatteles!

        Mielenkiintoista tässä olet sinä. Sinua kovin kiihottaa pohtia juuri noiden kahden miehen syntejä. Hellareissa on ollut monia muitakin jäseniä eikä yksikään heistä synnitön (vaikka itse niin väittävät).

        Mutta, mikä SINÄ olet? Omaa saastaasi on osoitella muiden syntejä ja ikäänkuin nautiskella niiden kautta. Kyseessä on sinun syntisi, ei niiden muiden, jotka ovat jo kuolleet. Sinä elät homofantasioistasi. Juutalaispojista. Ajattele: ympärileikattu kikkeli.... Kuvittele itsesi siihen.... Ja sinähän selvästi kuvittelet.

        Kirjoitatko jostain vankilasta? Sörkka? Vaasa?

        helluntailaisia on paljon , miljoonittain , koska eivät löydä ,

        >"ahdas portti "< , vain HARVAT ovat ne , jotka sen löytävät"


      • Anonyymi

        Ei ne miehet tehneet parannusta. Olsenikin karkotettiin homosteluista monta kertaa Norjaan.


      • Anonyymi

        Epäilen, että pakkovauvakastetut olivat 100 vuotta sitten yhtä kieroja kuin täällä herjaavat pakkovauvakastetut. Oli helppoa antaa väärät todistukset parhamista ja olsenista. Näin he estivät evankeliumin levittämisen. Sama konsti oli Jeesuksen tuomitsemisessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin olivat. No mitä sitten?

        Helluntailaisilla on muutakin pohdittavaa kuin kahden, joskus päälle sata vuotta sitten eläneen hellarin synnit. Hellureita on maailmassa miljoonittain. Ajatteles!

        Mielenkiintoista tässä olet sinä. Sinua kovin kiihottaa pohtia juuri noiden kahden miehen syntejä. Hellareissa on ollut monia muitakin jäseniä eikä yksikään heistä synnitön (vaikka itse niin väittävät).

        Mutta, mikä SINÄ olet? Omaa saastaasi on osoitella muiden syntejä ja ikäänkuin nautiskella niiden kautta. Kyseessä on sinun syntisi, ei niiden muiden, jotka ovat jo kuolleet. Sinä elät homofantasioistasi. Juutalaispojista. Ajattele: ympärileikattu kikkeli.... Kuvittele itsesi siihen.... Ja sinähän selvästi kuvittelet.

        Kirjoitatko jostain vankilasta? Sörkka? Vaasa?

        Parhami ja Olseni teki ahkerasti sitä poikatyötä ja lopulta vankilatyötä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäilen, että pakkovauvakastetut olivat 100 vuotta sitten yhtä kieroja kuin täällä herjaavat pakkovauvakastetut. Oli helppoa antaa väärät todistukset parhamista ja olsenista. Näin he estivät evankeliumin levittämisen. Sama konsti oli Jeesuksen tuomitsemisessa.

        matteuksen evankeliumin: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", on Sanan väännös tai lisäys. Apostolit eivät kastaneet ketään hokemalla: "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", vaan opetuslapset toimivat aivan kuin Sana opettaa: kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa. Jeesuksen seuraajat olivat tottuneet käyttämään Jeesuksen nimeä jo Herran vaeltaessa maan päällä: Herra, riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden.
        Pietarin mennessä temppeliin hän kohtasi ramman: Niin Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy." Pietari käytti Jeesuksen nimeä: "Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä".
        Samoin Pietari käski kastaa Jeesuksen nimeen Korneliuksen perheväen: "hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen."
        Herran Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen Pietari oli kaiken aikaa Jeesuksen kanssa. Näin ollen Pietari tunsi Jeesuksen opetukset. "ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta". Sanan perusteella voi päätellä ja voi pitää varmana, ettei Jeesus käskenyt kastaa isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen.
        SINÄ LUTERILAINEN, ET PYSTY ITSE PERUSTELEMAAN KASTEOPPIASI ET EDES YHDELLÄ RAAMATUN JAKEELLA ETKÄ PYSTY OSOITTAMAAN JEESUKSEN OPETTANEEN KASTAMAAN ISÄN JA POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN.
        JEESUKSEN OMIEN SANOJEN MUKAAN PIETARI TIESI, MITÄ JEESUS OLI OPETTANUT:
        Miksi minulta kysyt? Kysy niiltä, jotka ovat kuulleet, mitä minä olen heille puhunut; katso, he tietävät, mitä minä olen sanonut."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäilen, että pakkovauvakastetut olivat 100 vuotta sitten yhtä kieroja kuin täällä herjaavat pakkovauvakastetut. Oli helppoa antaa väärät todistukset parhamista ja olsenista. Näin he estivät evankeliumin levittämisen. Sama konsti oli Jeesuksen tuomitsemisessa.

        Useamman kerran kylvetetty vihaa uskovia ja rienaa näitä pakkovauvakastetuiksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        matteuksen evankeliumin: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", on Sanan väännös tai lisäys. Apostolit eivät kastaneet ketään hokemalla: "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", vaan opetuslapset toimivat aivan kuin Sana opettaa: kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa. Jeesuksen seuraajat olivat tottuneet käyttämään Jeesuksen nimeä jo Herran vaeltaessa maan päällä: Herra, riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden.
        Pietarin mennessä temppeliin hän kohtasi ramman: Niin Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy." Pietari käytti Jeesuksen nimeä: "Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä".
        Samoin Pietari käski kastaa Jeesuksen nimeen Korneliuksen perheväen: "hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen."
        Herran Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen Pietari oli kaiken aikaa Jeesuksen kanssa. Näin ollen Pietari tunsi Jeesuksen opetukset. "ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta". Sanan perusteella voi päätellä ja voi pitää varmana, ettei Jeesus käskenyt kastaa isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen.
        SINÄ LUTERILAINEN, ET PYSTY ITSE PERUSTELEMAAN KASTEOPPIASI ET EDES YHDELLÄ RAAMATUN JAKEELLA ETKÄ PYSTY OSOITTAMAAN JEESUKSEN OPETTANEEN KASTAMAAN ISÄN JA POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN.
        JEESUKSEN OMIEN SANOJEN MUKAAN PIETARI TIESI, MITÄ JEESUS OLI OPETTANUT:
        Miksi minulta kysyt? Kysy niiltä, jotka ovat kuulleet, mitä minä olen heille puhunut; katso, he tietävät, mitä minä olen sanonut."

        Turhaan riehut, Matt. 28:19 kumoaa ininäsi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turhaan riehut, Matt. 28:19 kumoaa ininäsi

        Pietari, joka oli Jeesuksen opetuslapsi ja apostoli, ei ollut koskaan kuullut Matt. 28:1. Sanot Jeesusta valhettelijaksi!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pietari, joka oli Jeesuksen opetuslapsi ja apostoli, ei ollut koskaan kuullut Matt. 28:1. Sanot Jeesusta valhettelijaksi!!!!

        Kyllä oli kuullut


    • Anonyymi

      Suomeen kun tuli ensimmäisiä helluntailaisia 1920-luvulla, niin täällä asuneet hartaat uskovaiset kristityt sanoivat heti, että helluntailaisissa on kristinuskolle vieras henki ja he varoittivat menemästä helluntailaisten kokouksiin ja telttoihin.

      • Anonyymi

        Kristinusko sakramentteineen tuli Suomeen jo ensimmäisellä vuosituhannella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristinusko sakramentteineen tuli Suomeen jo ensimmäisellä vuosituhannella.

        Ortodoksien pakkovauvakastettujen uskonnon hedelmät näkyvät Venäjällä.
        Venäjä on p*sk*v*ltio!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristinusko sakramentteineen tuli Suomeen jo ensimmäisellä vuosituhannella.

        ts. toisiaan vastaan tappelevat kristityt ja toisaan tappavat, sekä vainojen tulia ylläpitävät.
        Sitten kun luterilaiset tulivat suomeen, he taas hirttivät meidän petäjiin katolisia, se siitä kristillisyydestä. Olkaa rehellisiä itsellenne, ja jos että muualta löydä historiaa, niin menkää kauppaa, ottakaa Historia- lehtiä ja lukekaa. Sieltähän se murhahenki selviää.
        Katsos, kun perkele ei saanut Apostolisessa ajassa ulkopuolelta hajotettua uskovaisuutta, niin se tuli tuvan puolelle, perusti eri kirkkokunnat, eli kristityt- ja jopa veri vuoti.
        Ja oikein sakaramenntteja kullekin omat ja sota leimuaa ja tekin irvistellette samalla naamalevydellä edelleen.

        Ei viittisi millään kehua kristitty- nimikettä. veri on muraajien verta- kristityt lipun alla.


      • Anonyymi

        Se on vain sinun pääsi luuloja. Akaatani, eläessä luterilaisuus- ja helluntalaisuus- sekä kuorot- toimivat yhdessä. Eikä ongelmia.

        Ongelmat on sinun päässäsi.. kuuletko pikku- ukkjen puhetta useinkin????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ts. toisiaan vastaan tappelevat kristityt ja toisaan tappavat, sekä vainojen tulia ylläpitävät.
        Sitten kun luterilaiset tulivat suomeen, he taas hirttivät meidän petäjiin katolisia, se siitä kristillisyydestä. Olkaa rehellisiä itsellenne, ja jos että muualta löydä historiaa, niin menkää kauppaa, ottakaa Historia- lehtiä ja lukekaa. Sieltähän se murhahenki selviää.
        Katsos, kun perkele ei saanut Apostolisessa ajassa ulkopuolelta hajotettua uskovaisuutta, niin se tuli tuvan puolelle, perusti eri kirkkokunnat, eli kristityt- ja jopa veri vuoti.
        Ja oikein sakaramenntteja kullekin omat ja sota leimuaa ja tekin irvistellette samalla naamalevydellä edelleen.

        Ei viittisi millään kehua kristitty- nimikettä. veri on muraajien verta- kristityt lipun alla.

        tässähän kristinuskoa
        https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=uskonsodat

        onkohan se sitä tämänpäivän leuvankiristely- kiristinuskontoa


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Ennemmin pitäisi kysyä mikä helluntailaisia ärsyttää kristinuskossa. He nimittelevät kristittyjä koko ajan

      • Anonyymi

        No, se on sinun luulosi, kun sinua ilmeisesti pitäisi kumartaa, sekä valtaistuintasi.

        Siinä luulet, että nimittelevät. .... Mene ristin juurelle, jätä asiasi Jeesukselle, myös tule uskoon, niin vapaudut ongelmastasi

        Minun akkani, oli rinnalla melkein viisikymmentä vuotta, eikä minua helluntaissa ärsyttänyt mikään. Hyvä muija siihen asti kun kuoli.


    • Putin on kastettu ja elävässä uskossa.
      😄😄😄😄😄

    • Anonyymi

      Jumala oli sana. Jumala muutti meidät kuvaksi. Sana kuvaksi.

    • Anonyymi

      otahan aloittaja lääkkeesi, niin ei ärsytä.

      ja mene töihin, niin ei ärsytä.

      tyhjänpäiväisyys itsessäsi se ärsyttää, ei muu

    • Anonyymi

      Parhami ja Olseni sai omanlaisensa hengen, jonka avulla he perustivat Helluntailaisuuden lahkollikkeen.

      • Anonyymi

        Molemmat oli voideltuja kielimiehiä.


    • Anonyymi

      Helluntailaisuus on synkkä lopunajan kulttiuskonto. Lapsuudessani 1960- ja 1970-luvuila saarnaajat huusivat (julistivat) joka kokouksessa, että Jeesus voi tulla vaikka ensi yönä, ja jos et tee ratkaisuasi nyt tänä iltana, joudut iankaikkiseen tulimereen. Tätä tulimerta he kuvasivat yksityiskohtaisesti. Sanat "Jeesuksen toinen tulemus" ja "lopun ajat, viimeiset päivät" toistettiin huutamalla ja karjumalla useita kertoja. Sanojen vakuudeksi he löivät nyrkkiä pöytään, osa hyppi ja heilutteli käsiään. Tämä aiheutti sen, että en voi mennä hengellisiin tilaisuuksiin, niiden ovet ovat minulle suljettuja lopun elämäni ajan. Siis kuulijoita, joiden joukossa oli myös pieniä lapsia, uhattiin kuolemalla ja kidutuksella helvetissä - ja kuolema konkretisoitiin sanomalla, että voit jäädä vaikka tuossa kadulla auton alle tänä iltana. Aikuiset eivät selittäneet lapselle mitään. Raamatussa sanotaan jossain kohdassa, että rakkaudessa ei ole pelkoa. Onko tällainen pelon ja kauhun levittäminen Jumalan tahdon mukaista?

    • Anonyymi

      Nykyisin helluntailaisuus tuottaa eniten uskontojen uhreja.

      • Anonyymi

        Miksi suomen kaikki vankilat on ylitäynnä, mikähän porukka niitä mahtaa tuottaa, helluntai se ei ole !

        Eli eikö tyhmyys hävetä, miten on ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi suomen kaikki vankilat on ylitäynnä, mikähän porukka niitä mahtaa tuottaa, helluntai se ei ole !

        Eli eikö tyhmyys hävetä, miten on ?

        Mites se Tampereen ampuja, jossain luki että oli helluntailainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi suomen kaikki vankilat on ylitäynnä, mikähän porukka niitä mahtaa tuottaa, helluntai se ei ole !

        Eli eikö tyhmyys hävetä, miten on ?

        Mikään seurakunta ei ainakaan vankeja tuota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikään seurakunta ei ainakaan vankeja tuota.

        Parhami ja Olseni vietiin molemmat vankilaan sodomiasta.

        Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä. Tästä ryhmästä muodostui myöhemmin Filadelfiaseurakunta. Eino I. Manninen valittiin seurakunnan vanhimmaksi joulukuussa 1920. Olsen-Smidt oli valloittava johtaja, ja liike keskittyi vahvasti hänen henkilöönsä. Häntä syytettiin taloudellisista väärinkäytöksistä ja yksinvaltaisesta johtamistavasta.[17]

        Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22]
        Wikipedia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhami ja Olseni vietiin molemmat vankilaan sodomiasta.

        Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä. Tästä ryhmästä muodostui myöhemmin Filadelfiaseurakunta. Eino I. Manninen valittiin seurakunnan vanhimmaksi joulukuussa 1920. Olsen-Smidt oli valloittava johtaja, ja liike keskittyi vahvasti hänen henkilöönsä. Häntä syytettiin taloudellisista väärinkäytöksistä ja yksinvaltaisesta johtamistavasta.[17]

        Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22]
        Wikipedia

        No on se juluma uskonto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites se Tampereen ampuja, jossain luki että oli helluntailainen?

        Heimolaisensa ilmoittivat, että ampuja sillä hetkellä oli "lomalla uskosta".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhami ja Olseni vietiin molemmat vankilaan sodomiasta.

        Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä. Tästä ryhmästä muodostui myöhemmin Filadelfiaseurakunta. Eino I. Manninen valittiin seurakunnan vanhimmaksi joulukuussa 1920. Olsen-Smidt oli valloittava johtaja, ja liike keskittyi vahvasti hänen henkilöönsä. Häntä syytettiin taloudellisista väärinkäytöksistä ja yksinvaltaisesta johtamistavasta.[17]

        Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22]
        Wikipedia

        2000-luvulla luterilaiset hyväksyivät homoilun.
        He vihkivät homoja. Tämä on Jumalan pilkkaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2000-luvulla luterilaiset hyväksyivät homoilun.
        He vihkivät homoja. Tämä on Jumalan pilkkaa!

        Eivät kaikki luterilaisaet sitä hyväksy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät kaikki luterilaisaet sitä hyväksy

        Täällä rienaavat luterilaiset hyväksyvät! Ei ole tullut yhtään kriittistä kirjoitusta homojen vihkimisestä!!!


      • Anonyymi

        Luterilaisuus ei tuota nykyisin uskonnonuhreja, koska se on maallistunut "marttakerho".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä rienaavat luterilaiset hyväksyvät! Ei ole tullut yhtään kriittistä kirjoitusta homojen vihkimisestä!!!

        Täällä rienaavat lähinnä helluntailaiset


    • Anonyymi

      Kunniaväkivalta ei ole kadonnut mihinkään.

    • Anonyymi

      HELLUNTALAISUUS kun vaan SATTUU OLEMAAN se AINUT Oikea-Oppinen seurakunta, jossa raamattua tulkitaan ja opetetaan TÄSMÄLLEEN OIKEIN!!!!!!!!!!!!!!!!!! MINÄKIN vastustin ENNEN HELUNTALAISUUTTA, mutakun NÖYRRYIN sen TOSIASIAN edessä että HE VAAN OVAT OIKEASSA - NÖYRRYIN!!! ja liityin tähän TOTUUDEN PYLVÄS ja PERUSTUS seurakuntaan!!!!!!!!

      • Anonyymi

        Minusta helluntailaisuus opettaa asioista ihan toisin kuin Raamattu


      • Anonyymi

        Amerikasta tänne 100 v. sitten tuotu helluntailaisuus ei ole tervettä kristinuskoa koskaan nähnytkään.
        Se on väkevä lopun ajan eksytys, henkivalta ja heresia.


    • Anonyymi

      Helluntailaisten teltat kannattaa kiertää kaukaa, vaikka leijuisivat siellä katon rajassa, tiputtamassa niitä kultahippujaan.

      • Anonyymi

        Helluntailaiset heijastivat voimakasta keltaista valoa muivisälään, jota mummot sitten keräsivät käsilaukkuihinsa "kultahippuina" ja veivät kotiinsa onnesta hehkuen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaiset heijastivat voimakasta keltaista valoa muivisälään, jota mummot sitten keräsivät käsilaukkuihinsa "kultahippuina" ja veivät kotiinsa onnesta hehkuen.

        Kultahippu Herzog on luterilainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kultahippu Herzog on luterilainen.

        Herzog on paha helluntailainen. Yritti tuoda sitä eksytystä myös kristillisiin kirkkoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herzog on paha helluntailainen. Yritti tuoda sitä eksytystä myös kristillisiin kirkkoihin.

        Helluntailiiikkeen perustaja g-mies Parhami vihasi Juutalaisia ja kannatti valkoisen rodun ylivaltaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailiiikkeen perustaja g-mies Parhami vihasi Juutalaisia ja kannatti valkoisen rodun ylivaltaa.

        Piti nuorta juutalaispoikaa suhteessa.


    • Anonyymi

      Kenian helluntailainen lahkolaispastori määräsi seurakuntalaiset paastoamaan , koska heidät piti temmata taivaaseen.

      Lehtitietojen mukaan 300 ruumista on löydetty ja 400 on vielä kateissa.

    • Anonyymi

      Nigerian lahkopastori heilutteli kädessään kuolintodistusta ja väitti heränneensä kuolleista. Porukka huusi aameniaan ja helleeluujaa -huutojaan.

      Yksi älysi katsoa sitä paperia ja selvisi, että oikeasti kuollut oli pastorin serkku.

    • Anonyymi

      Tekevät ja ovat tehneet uskon varjolla petoksia&rikoksia ryöväämällä kuolevia ja huonokuntisia vanhuksia. Luuhaavat saattohoito laitoksissa ja sairaaloissa,missä on huonokuntoisia. Ja ihmisten ovilla,missä on sairautta,tai toinen on poistunut jostakin syystä. Sikamaisia nilviäisiä ovat.

    • Anonyymi

      Suomi on täynnä pölvästejä joilla ei ole mitään tietoa uskon asiasta mutta se ei estä huutelemasta mitä sattuj tyhmään mieleen nousemaan.

      Tämäkin aloitus on just sitä täynnä.

    • Anonyymi

      Aloittaja kylvää vihamielisyyttään omien valheitten avulla.

    • Anonyymi

      Mikä Jeesuksessa ärsytti?
      Niin paljon, että fariseuksien piti lähteä Jerusalemista kysymään miksi opetuslapset eivät pese käsiään ennen ruokailua? Kun muuta eivät keksineet.

      Ketkä tulevat mieleen fariseuksista,?

      • Anonyymi

        Pesikö Parhami ja Olseni käsiään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pesikö Parhami ja Olseni käsiään?

        Pakkovauvakastettu homoseurakunnan edustaja.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe