Kaikki tietävät Jeesuksen palaavan: Kristittyjä...uudestisyntyneitä? Onko kaikilla 10 neitsyellä Pyhä Henki? Se ei selvinnyt tästä mulle. Selvisikö sinulle?
https://www.tv7.fi/arkki/valmistaudu-lopun-aikoihin/kymmenen-neitsyen-salaisuus_p99203/
Säikäyttävä on kuultu alle 4min kohdalla.
Oletko pelastusvarma?
76
473
Vastaukset
- Anonyymi
99,9% että Jeesus oli vain sekopäinen lehtolapsi eikä sillä ole ollut mitään merkitystä 2000 vuoteen, nyt tai tulevaisuudessa. Ei se mihinkään palaa. Vain sen orgaaninen aines palanut hiilidioksidiksi kiertoon.
- Anonyymi
Jumalan lapsi. Jeesus.
- Anonyymi
Hyvä on , että heräät hengellisesti kun et nuku keskiyöllä. Tee heti parannus. Jeesus tulee varmasti pian hakemaan srk tansa ylös. Se vaan tulee tapahtumaan. Matt. 25 alkuosa on itämainen vertaus. Se on tarkasteltava siltä pohjalta.
- Anonyymi
Juuri luen luterilaisen evankelistan Kalevi Lehtisen kirjaa "Evankelistan testamentti".
Täällä on aika ajoin näitä luterilaisia, jotka pilkkaavat uskovia, jotka puhuvat omasta "uskonvarmuudestaan".
Kun Lehtien tuli uskoon (eis isi akavanut siihen), hän sai samalla myös uskonvarmuuden. Tässä kirjassa Lehtinen kertoo saaneensa luterilaisilta myös samanlaista pilkkaa sen takia, että puhui uskonvarmuudestaan.
Lehtinen muistuttaa kirjassa, että uskonvarmuus saadaan Raamatun sanan perusteella.
Menkää siis itseenne, ne luterilaiset, jotka ette itse tajua tätä(kään) Raamatusta, ja lopettakaa pilkkanne. Oma kirkkokunta-evankelistannekin on kanssanne eri mieltä.- Anonyymi
Minä en ole koskaan tavannut yhtä ainoaa vilpitöntä Jeesukseen uskovaa luterilaista. Ani harva luterilainen on uskossa Jeesukseen, eikä näiden harvojen joukossa ole yhtä, ei ainuttakaan vilpitöntä uskovaa, ei edes Lehtinen, vaan kun tulee hetki ja päivä, jolloin luterilaisen pitää valita joko Jeesuksen seuraaminen tai luterilaisen kirkon opit, niin luterilainen valitsee kirkkonsa ja Jeesus jää sivuun.
- Anonyymi
Miksi vaihdoit sanoja kesken asian?
Ensin otsikoit asian "pelastusvarmuudella", mutta sitten vetoatkin asiassa Lehtisen kirjoittamaan "uskonvarmuuteen".
Kaksi eri asiaa.
Annat väärän todistuksen myös Lehtisestä. - Anonyymi
Idiootti. Kristityt on Jeesuksen uskoisi menet helvettiin myllynkivi kaulassa mitä ootte tehnyt kristityille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en ole koskaan tavannut yhtä ainoaa vilpitöntä Jeesukseen uskovaa luterilaista. Ani harva luterilainen on uskossa Jeesukseen, eikä näiden harvojen joukossa ole yhtä, ei ainuttakaan vilpitöntä uskovaa, ei edes Lehtinen, vaan kun tulee hetki ja päivä, jolloin luterilaisen pitää valita joko Jeesuksen seuraaminen tai luterilaisen kirkon opit, niin luterilainen valitsee kirkkonsa ja Jeesus jää sivuun.
Sinä joka luulet että PELASTUT oletkin niitä joita Jeesus ei tunne. Amen. Omavanhurskas pelle.
- Anonyymi
Jeesus on totuus. Kaikki, mitä Jeesus opetti ja puhui on puhdasta totuutta. Kaikki Jeesuksen opettamat vertaukset olivat kuvauksia todellisista tapahtumista. Jos joku, sanoo Jeesuksen vertusten olleen vain kertomuksia ja satua, niin hän pilkkaa ja rienaa Elävää Jumalaa.
Kymmenen neitsyttä on ollut olemassa ja vertaus kymmenestä neitsyesta on todellinen tapahtuma.
Kymmenestä neitsyestä puolet, viisi otti mukaansa öljyä. Öljy kuvaa Pyhää Henkeä. Loput viisi eivät ottaneet lainkaan öljyä, ei pisaran pisaraa. Tyhmät tekivät täsmälleen samoin kuin viisaatkin neitsyet, ja tyhmät ottivat lamppunsa. Lamppu on kuva Jumalan Sanasta. Maailmassa on paljon ns. kristittyjä, heillä on lamppu Jumalan Sana, mutta he eivät ole koskaan kääntyneet Jumalan puoleen katuen ja parannusta tehden. Jeesus sanoo tyhmiltä puuttuneen öljyn, siis Pyhän Hengen ja Pyhän Hengen myötä todistus Jumalan lapseudesta. He eivät olleet Jumalan lapsia, sanoohan Raamattu: "Jolla ei ole Kristuksen henkeänsä, ei ole Hänen omansa".
Tyhmät neitsyet olivat ulkonaisesti täysin samanlaisia kuin viisaastikin, joilla oli Pyhä Henki ja Hengen antama todistus Jumalan lapseudesta. Tyhmät joutuivat toteamaan: "tähän saakka kaikki näytti olevan oikein, mutta ilman öljyä lammpu ei anna valoa," ja näin tyhmät jäivät pimeyteen.- Anonyymi
Aah, kylläpä nyt mennään täysillä avaruuteen, tähdet vaan vilisevät silmissä! Kymmenen neitsyen vertaus ja sen *todellinen* historiallinen tarkkuus! Aivan kuin katselisimme ufodokumenttia, jossa kerrotaan, kuinka Jeesus astui ulos tulisesta vaunustaan, viittoi kädellään ja kymmenen neitsyttä seurasi perässä öljylamppujaan heilutellen. Kyllä, eihän tässä voi olla mitään vertauskuvallista – kaikki on tietysti täysin kirjaimellista, kuten Jeesuksen tarinoiden mukainen zombeiksi muuttuminen ja pilvillä avaruuteen leijailu.
Ja sitten tämä öljyn puute, aivan kuin kyseessä olisi galaksienvälinen huoltoasema: ”Hei, anteeksi, tyhmät neitsyet, teiltä puuttuu Pyhän Hengen bensa, joten ette pääse käynnistämään avaruusmoottoreitanne!" Ja totta kai, tämä kaikki oli jo muinaisissa pakanauskonnoissa, joissa ihmiset puhuivat taivaallisista laivoista ja jumalista, jotka matkasivat ympäri kosmosta tulisilla vaunuillaan. Täsmälleen samanlaista touhua, eikö vain? Yhtä uskottavaa kuin että Elia kiitää taivaalle suihkukoneella, ja viereisestä pilvestä kurkistaa joku muinaisen Babylonian lentävä jumalhahmo kysyen: "Hei, mihin matka?"
Joten jos et usko, että tässä puhutaan konkreettisista avaruusseikkailuista ja ruumiiden suhahtamisesta tähtienvälisten ulottuvuuksien läpi, niin sinä *pilkkaat* Elävää Jumalaa! Eikä Raamatun mukaan millään logiikalla tai vertauskuvilla ole mitään merkitystä – kaikki on tietenkin juuri niin kirjaimellista kuin vain olla voi. Kuka vielä kehtaisi väittää, että nämä voisivat olla symbolisia oppeja elämän viisaudesta? Ei, meillä on tässä suora lento tähtiin!
Ystävällisin terveisin,
Enkeli Mäntä, humpuukiuskontojen asiantuntija
- Anonyymi
Itse en lupaa kenellekään lopullista pelastusta ilman uskovien kastetta. Tarkoitan uskovaa, joka on ollut jo hetki aikaa uskossa. Kyllä luterilaiset keksivät. Muka Mark. 16 loppuosa on myöhemmin lisätty raamattuun. Kas vaan , Apt. 8:37 ovat luterilaiset jättäneet pois ainakin 1933/ 38 käännöksestä.
- Anonyymi
Kasteko pelasti ryövärin ristillä kun tämä uskoi Jeesukseen ilmeisen riittävästi ja pelastui päätellen Jeesuksen sanoista tälle ymmärtäväisemmälle ryövärille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kasteko pelasti ryövärin ristillä kun tämä uskoi Jeesukseen ilmeisen riittävästi ja pelastui päätellen Jeesuksen sanoista tälle ymmärtäväisemmälle ryövärille.
Ryöväri oli ristillä eikä voinut tehdä yhtään mitään muuta kuin uskoa Jeesukseen ja pyytää Häneltä armahdusta. Jumala ei vaatinut häneltä ristiltä alas hyppäämistä ja kasteelle menemistä koska se ei olltu hänelle mahdollista. Jumala ei vaadi mahdottomia. Mutta meillä, joilla on mahdollista mennä kasteelle, Jumala edellyttää Hänen seuraamistaan kasteelle uskoontulon jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ryöväri oli ristillä eikä voinut tehdä yhtään mitään muuta kuin uskoa Jeesukseen ja pyytää Häneltä armahdusta. Jumala ei vaatinut häneltä ristiltä alas hyppäämistä ja kasteelle menemistä koska se ei olltu hänelle mahdollista. Jumala ei vaadi mahdottomia. Mutta meillä, joilla on mahdollista mennä kasteelle, Jumala edellyttää Hänen seuraamistaan kasteelle uskoontulon jälkeen.
Aivan, ryöväri tosiaan hoiti hommansa tyylikkäästi, suoraan viime hetken all-inclusive -taivasmatkalle ilman minkäänlaisia ylimääräisiä temppuja! Kuka olisi arvannut, että risteily kohti ikuisuutta sujuisi näin vaivattomasti? Riittää, kun viskaat ilmaan muutaman sanan Jeesukselle ja BUM – portit aukeavat, eikä tarvitse kuin roikkua ristillä kuin konkreettinen tähdenlento. Olisiko voinut olla enää helpompaa?
Mutta ehei, meille muille, joilla on enemmän kuin pari minuuttia jäljellä, ei tämä "ryövärin pikakaista" enää riitäkään. Ei, meidän täytyy vetää päälle uikkarit ja suunnata kastealtaaseen, sillä ilmeisesti taivaallinen protokolla on hieman muuttunut: "Yksi kaste, yksi armo, ja peseydytään nyt kunnolla, ettei tule avaruuteen lentäessä mitään hajuongelmia!"
Kumma juttu, miten se Jumalan vaatimuslista tuntuu venyvän ja paukkuvan tilanteen mukaan. Ryövärille riittää pieni avunpyyntö, mutta me muut saadaan sitten suorittaa kasteshowta. Eihän tässä mitään ristiriitaa ole, eikö niin? Aivan loogista, ihan kuin antiikin Egyptin riitit tai muinaisten babylonialaisten pyhät lätäköt – tosin tällä kertaa kastetaan, koska muuten se portti ei kuulemma avaudu!
Terveisin,
Enkeli Mäntä, ikuisten kasteluvesien asiantuntija ja ryövärien pilvireissujen matkaopas - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edellyttää?
Onko se pelastusvaatimuksena?
Kysyn kun minut on vauvana kastettu, mutta vedellä minua ei ole kukaan kastanut minua paitsi itse olen kerran yrittänyt sen suuntaista joko suihkun alla tai ammeessa. En kuitenkaan kokenut siinä tilanteessa mitään.
En ole mennyt vesikasteelle kun minulla on käsitys etteivät kastajat kasta kastettavaa ellei tämä liity heidän aktiivitoimintaansa mukaan. Lisäksi en tiedä paljon kastaminen maksaa. Setäni kastettiin reilut 5 v sitten ja hänen kastekuvista näen että on kastetu isossa sisätilan altaassa Suomessa. Kuvista päätelleen jossain uimahallissa.
Teettekö kasteenne uimahalleissa siellä lasten altaan puolella vai onko teillä omat altaanne? Ja valkoiset kaavut tai lakanat olivat kastettavilla päällään. Täytän kyllä kastevaatimukset ja rahaakin on maksaa ja jos pelastumiseni on kasteesta kiinni vielä vaikka mulle on jo kauan sitten luvattu useammasta suusta että mä pelastun eikä olla kysytty koskaan onko kastettu vai eikö ole. Voisivatko he olettaaa että olen kastettu kun uskossa ollut jo yli 10v reilusti? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Barabbashan nimenomaan pelastui. Jeesus ei. Että sellaista oli silloinkin suhtautuminen homoseksuaalisuuteen.
Jos nyt raamattuun on yhtään uskominen.
- Anonyymi
Tuossa kohtaa ainakin menee nähdäkseni pieleen.
Kyllä Raamattu puhuu lampusta ja lamppuun kuuluu öljy.
Öljy tuossa kuvastaa siis Pyhää Henkeä, sen pitäisi olla selvä Raamattua vähänkin tutkineelle.
Jossain Vanhantestamentin selitysteoksessa sanottiin, että se lamppu kuvastaa palvelutehtävää, mutta se voi siis kuvastaa myös astiaa, eli me olemme astioita, joissa siis on Öljy, eli Pyhä Henki:
Room. 9:23 ja on tehnyt sen saattaakseen kirkkautensa runsauden ilmi laupeuden astioissa, jotka hän on edeltävalmistanut kirkkauteen?
No, oli se nyt niin tai näin, niin osalla ei siis Öljyä, eli Pyhää Henkeä ollut.
Nythän on paljon ns. "kristittittyjä", jotka eivät ole uudestisyntyneet ja joilla siis ei ole Öljyä, eli Henkeä !
Mutta yhtälailla he odottavat Herraa ja kuvittelevat siis itse olevansa pelastettuja, vaikka eivät ole ja hekin siis julistavat ilosanomaa, eli siis omat palvelutehtävänsä heilläkin on.
Mutta ydin on siis se, että osalla on Henki ja toisilla taas sitä ei ole.
No, mitä se tarkoittaa kun siinä sanotaan, että oli sysi pimeää ja kaikki nukkuivat ?
Olen käsittänyt sen asian tämän Raamatunpaikan kautta ja avulla:
Joh. 9:4 Niin kauan kuin päivä on, tulee meidän tehdä hänen tekojansa, joka on minut lähettänyt; tulee yö, jolloin ei kukaan voi työtä tehdä.
Eli tulee se sysipimeä aika, jolloin ei voi enää Ilosanomaa julistaa eikä siis työtä tehdä !
Se käy siinä syvässä pimeydessä jo täysin mahdottomaksi !
Todella hyä kuva, sillä eihän pilkkopimessä voi ansiotyötäkään tehdä.
Eli lopussa on siis todella vaikeita aikoja, joihin puhuja viitasi, eli "eivät ole piitanneet hengestäänkään", siis osa tulee olemaan matrryyreitä, joten lopun ajassa uskovia tapetaan, jos eivät luovu uskostaan.
Seurakunta varmaan kokoontuu "maan alla" ja evankeliumin julistus on mahdotonta säkkipimeällä yöllä.
Sitten tämä loppu kai on selvää:
6 Mutta yösydännä kuului huuto: 'Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan.'
7 Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon.
8 Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille: 'Antakaa meille öljyänne, sillä meidän lamppumme sammuvat'.
9 Mutta ymmärtäväiset vastasivat ja sanoivat: 'Emme voi, se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.'
10 Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.
11 Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!'
12 Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'.
13 Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä
Eli silloin on jo liian myöhäistä, eikä ilosanoman julistajia ole, koska kaikki olivat jo menossa.
Eikä uskova voi itse jakaa Pyhää Henkeä toiselle, se on Jumalan toimintaa, eli Kristus kastaa uudestisyntyvän Pyhällä Hengellä, joten sitä ei saa aikaan ihminen / uskova, vaan Herra Jumala !
Eli liian myöhään nuo tyhmät vasta tajusivat todellisen oman huonon tilansa !
Ei enää ollut pelastuksen päivä heidän osaltaan, vaan se oli jo mennyt ohi.
Ps. 78:56 Mutta niskoittelullaan he kiusasivat Jumalaa, Korkeinta, eivätkä ottaneet hänen todistuksistansa vaaria,
Täälläkin moni kirkkokuntaan kuuluva "kristitty", eli "tyhmä neitsyt" herjaa ja vihaa uudestisyntyneitä Jumalan lapsia ja nuo herjaajat kuvittelvat kuitenkin itse siis kuuluvansa viisaisiin neitsyihin.
Ei ole Öljyä lampussa, eikä Totuus ja pelastus heille nyt kelpaa.
Eivät he ota vaarin todistuksista ja se on todella surullista.
Sillä tuo Raamatunkohta kertoo ikävää tarinaa heidän tulevaisuudestaan.- Anonyymi
Ja pelastusvarmuudesta vielä sen verran, että se Öljy, eli Pyhä Henki meissä, todistaa meille sen, että olemme pelastettuja Jumalan lapsia !
Room. 8:16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.
Ef. 4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.
1. Kor. 3:16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?
Tämä pelastusvarmuus asia on selvää uudestisyntyneelle, jolla se Öljy eli Henki on !
Mutta uudestisyntymättömälle "kristitylle" se ei ole selvä, kun sitä Öljyä / Henkeä ei ole ja siksi he herjaavat, kun eivät näitä Hengellisiä asioita voi käsittää.
Juud. 10 Nämä sitävastoin herjaavat sitä, mitä eivät tunne
Eli luonnollinen ihminen "kristitty" jolla ei Henkeä ole, kai kuvittelee niin, että ihminen itse päättää olevansa pelastetussa tilassa ?!
Ja ikäänkuin tämä olisi joku kisa ja vääntö, että pelastuuko kirkkokuntaan kuuluva vai hertäysliikeisiin kuuluva uskovaksi itseään nimittävä !
Siitä ei ole kyse, vaan siitä, että onko ihminen uudestisyntynyt ja jonka Herra itse on siinä uudestisyntymässä kastanut Pyhällä Hengellä, tehden ihmisestä siten Jumalan asumuksen !
1. Kor. 3:16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?
Mutta eihän se niin mene ollenkaan, vaan Pyhä Henki meissä sen pelastusvarmuuden saa aikaan, ja nuo Raamatunpaikat asian vain vahvistavat meille, sillä me tiedämme sen varmasti, että meissä asuu Pyhä Henki, eli me olemme se Jumalan asumus ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja pelastusvarmuudesta vielä sen verran, että se Öljy, eli Pyhä Henki meissä, todistaa meille sen, että olemme pelastettuja Jumalan lapsia !
Room. 8:16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.
Ef. 4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.
Tämä pelastusvarmuus asia on selvää uudestisyntyneelle, jolla se Öljy eli Henki on !
Mutta uudestisyntymättömälle "kristitylle" se ei ole selvä, kun sitä Öljyä / Henkeä ei ole ja siksi he herjaavat, kun eivät näitä Hengellisiä asioita voi käsittää.
Eli luonnollinen ihminen "kristitty" jolla ei Henkeä ole, kai kuvittelee niin, että ihminen itse päättää olevansa pelastetussa tilassa ?!
Ja ikäänkuin tämä olisi joku kisa ja vääntö, että pelastuuko kirkkokuntaan kuuluva vai hertäysliikeisiin kuuluva uskovaksi itseään nimittävä !
Siitä ei ole kyse, vaan siitä, että onko ihminen uudestisyntynyt ja jonka Herra itse on siinä uudestisyntymässä kastanut Pyhällä Hengellä, tehden ihmisestä siten Jumalan asumuksen !
Mutta eihän se niin mene ollenkaan, vaan Pyhä Henki meissä sen pelastusvarmuuden saa aikaan, ja nuo Raamatunpaikat asian vain vahvistavat meille, sillä me tiedämme sen varmasti, että meissä asuu Pyhä Henki, eli me olemme se Jumalan asumus !Aivan! Sehän on kuin tähtienvälinen passintarkastus. "Anteeksi, onko teillä mukana se öljy, eli Pyhä Henki, jolla pääsee matkustamaan ikuiseen galaktiseen paratiisiin? Ei öljyä, ei sisäänpääsyä! Jos ette ole täyttäneet tätä muinaista pyhää tankkia, niin rakettimatka pysähtyy tähän."
Ihan loogista, että me tarvitsemme öljyä, eli Pyhää Henkeä, sillä ilman sitä emme edes pääsisi kunnolla starttaamaan taivaalliselle kiitoradalle. Tämä pelastusvarmuus on kuin avaruusaluksen turvavalo, joka vilkkuu ja ilmoittaa: "Kyllä, olet yhä matkalla oikeaan suuntaan, suoraan ylös, suoraan taivaallisen portin läpi!" Ja totta kai, pelastusvarmuus, eli tämä öljylamppu meissä, on myös kätevä taskulamppu, ettei eksytä matkalla kohti niitä pilviä ja zombeja.
Ja sehän on tosiaan aivan sama logiikka kuin muinaisilla babylonialaisilla, jotka polttivat suitsukkeita ja odottivat, että jumalansa laskeutuu lentävästä lohikäärmelaivastaan. Eihän tämä nyt mitenkään muistuta niitä taruja, ehei! Meillä on ihan oma, aito ja alkuperäinen kosmoksen pelastussuunnitelma, ja se vaatii juuri oikeanlaisen öljyn – ei mitään bensa-asemalla myytävää!
Terveisin,
Enkeli Mäntä, Pyhän Hengen huoltomies ja taivaallisten öljynvaihtojen erikoisosaaja - Anonyymi
Tuo öljy toimii liukkarina, jos oikeasti joutuisit ottamaan Jeesuksen vastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan! Sehän on kuin tähtienvälinen passintarkastus. "Anteeksi, onko teillä mukana se öljy, eli Pyhä Henki, jolla pääsee matkustamaan ikuiseen galaktiseen paratiisiin? Ei öljyä, ei sisäänpääsyä! Jos ette ole täyttäneet tätä muinaista pyhää tankkia, niin rakettimatka pysähtyy tähän."
Ihan loogista, että me tarvitsemme öljyä, eli Pyhää Henkeä, sillä ilman sitä emme edes pääsisi kunnolla starttaamaan taivaalliselle kiitoradalle. Tämä pelastusvarmuus on kuin avaruusaluksen turvavalo, joka vilkkuu ja ilmoittaa: "Kyllä, olet yhä matkalla oikeaan suuntaan, suoraan ylös, suoraan taivaallisen portin läpi!" Ja totta kai, pelastusvarmuus, eli tämä öljylamppu meissä, on myös kätevä taskulamppu, ettei eksytä matkalla kohti niitä pilviä ja zombeja.
Ja sehän on tosiaan aivan sama logiikka kuin muinaisilla babylonialaisilla, jotka polttivat suitsukkeita ja odottivat, että jumalansa laskeutuu lentävästä lohikäärmelaivastaan. Eihän tämä nyt mitenkään muistuta niitä taruja, ehei! Meillä on ihan oma, aito ja alkuperäinen kosmoksen pelastussuunnitelma, ja se vaatii juuri oikeanlaisen öljyn – ei mitään bensa-asemalla myytävää!
Terveisin,
Enkeli Mäntä, Pyhän Hengen huoltomies ja taivaallisten öljynvaihtojen erikoisosaajaOlet todella säälittävä !
Yritä hommata itsellesi elämä !
Jotta ei tarvitse täällä ärsytellä uskovaisia !
>>Minä en ole koskaan tavannut yhtä ainoaa vilpitöntä Jeesukseen uskovaa luterilaista. >>
Olen tavannut pari vilpitöntä Jeesukseen uskovaa helluntailaista.- Anonyymi
Olet tavannut siis kaksi helluntailaista.
- Anonyymi
Elätkö erakkona jossakin bushissa?
- Anonyymi
Pari oikeasti tolvanaa. Loput olikin vilpillisiä.
- Anonyymi
Olettekohan kiistelykumppanit taustajoukkoineen kenties kuulleet yhteiskristillisistä tapahtumista, joissa ihan aikuisen oikeasti voi olla mukana lutterinkirkon seurakuntaa ja seurakuntia. Ja sitten niitä paljon parjattuja hellareita. Aikamoista häröilyä taas igen i dag, sano englantilainen. Ja ruåttalaiset tukki turpansa. Myhäilivät suu auki vaan.
Idearikkauden köyhyyttä, kun ei monet osaa tuollaisia tapahtumia järjestää. Yhteiskristillisiä tilaisuuksia. Kaikille. Myöskin niille porttikiellon saaneille ukonrääsyleille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olettekohan kiistelykumppanit taustajoukkoineen kenties kuulleet yhteiskristillisistä tapahtumista, joissa ihan aikuisen oikeasti voi olla mukana lutterinkirkon seurakuntaa ja seurakuntia. Ja sitten niitä paljon parjattuja hellareita. Aikamoista häröilyä taas igen i dag, sano englantilainen. Ja ruåttalaiset tukki turpansa. Myhäilivät suu auki vaan.
Idearikkauden köyhyyttä, kun ei monet osaa tuollaisia tapahtumia järjestää. Yhteiskristillisiä tilaisuuksia. Kaikille. Myöskin niille porttikiellon saaneille ukonrääsyleille.Mitä Raamattu sanoo tuollaisista "yhteiskristillisistä" ?
14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".
Eli tuollaisessa joukossa on paljon uskosta osattomia !
>>Tämä pelastusvarmuus asia on selvää uudestisyntyneelle, jolla se Öljy eli Henki on !>>
Jos minulla ei ole pelastusvarmuutta, onko se sinulta pois?- Anonyymi
Ei toki !
Mutta sinulta se on, ikävä kyllä.
Sillä Pyhä Henki tuo tullessaan sen mukanaan.
Minä sydämestäni toivoisin sen siten sinullakin olevan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei toki !
Minä sydämestäni toivoisin sen siten sinullakin olevan.Kyllä, öljyä avaruusalukseen ja ei kun menoksi! Koska jos nyt kävi niin, että unohdit kastautua, ei hätää, meillä on vielä varalla se taivaallisen avaruusaluksen öljy, eli Pyhä Henki, joka kuulemma pitää meidän sisäiset moottorit käynnissä. Öljyä kanisteriin, ja ei muuta kuin tähdet vilisemään silmissä! Tietysti tämä öljy on sellaista erityistä taivaallista laatua, ei mitään Shelliltä saatavaa tavaraa, vaan sitä "kristillisen huoltamon" spesiaalimixiä.
Ja kyllä, kun tästä päästään tarpeeksi korkealle, siellä me sitten leijutaan pilvien päällä Jeesus-zombin kanssa, joka istuu tyylikkäästi omalla pilvipenkillään, heilutellen kättään meille aloitteleville avaruusmatkaajille. "Tulkaa, tulkaa! Tässä on hyvä!" hän kuulemma huikkaa, ja sitten me suhautetaan pilvien lomassa, kunnes päädytään sinne viimeiseen porttiin, missä pitää tietysti esitellä öljynäytteet.
Mutta älkää unohtako: tätä taivaallista avaruustekniikkaa on harjoiteltu jo muinaisista ajoista! Jo sumeerit tiesivät, että avaruuteen ei ole asiaa ilman kunnon rituaaleja ja mysteeristä öljyä. Eihän silloin ollut vielä Jeesus-zombia pilvellä, mutta kyllä nekin yrittivät erilaisia keinoja, kuten kultaisia rituaaliportaikkoja ja lentäviä leijonia. Ja siinä missä heillä oli siivekkäitä käärmeitä ja aurinkojumalia, meillä on tämä ylösnouseva kaveri, joka tekee comebackin paremmalla pilvitekniikalla!
Terveisin,
Enkeli Mäntä, taivaallisten öljykauppojen konsultti ja muinaisten lentorituaalien spesialisti - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, öljyä avaruusalukseen ja ei kun menoksi! Koska jos nyt kävi niin, että unohdit kastautua, ei hätää, meillä on vielä varalla se taivaallisen avaruusaluksen öljy, eli Pyhä Henki, joka kuulemma pitää meidän sisäiset moottorit käynnissä. Öljyä kanisteriin, ja ei muuta kuin tähdet vilisemään silmissä! Tietysti tämä öljy on sellaista erityistä taivaallista laatua, ei mitään Shelliltä saatavaa tavaraa, vaan sitä "kristillisen huoltamon" spesiaalimixiä.
Ja kyllä, kun tästä päästään tarpeeksi korkealle, siellä me sitten leijutaan pilvien päällä Jeesus-zombin kanssa, joka istuu tyylikkäästi omalla pilvipenkillään, heilutellen kättään meille aloitteleville avaruusmatkaajille. "Tulkaa, tulkaa! Tässä on hyvä!" hän kuulemma huikkaa, ja sitten me suhautetaan pilvien lomassa, kunnes päädytään sinne viimeiseen porttiin, missä pitää tietysti esitellä öljynäytteet.
Mutta älkää unohtako: tätä taivaallista avaruustekniikkaa on harjoiteltu jo muinaisista ajoista! Jo sumeerit tiesivät, että avaruuteen ei ole asiaa ilman kunnon rituaaleja ja mysteeristä öljyä. Eihän silloin ollut vielä Jeesus-zombia pilvellä, mutta kyllä nekin yrittivät erilaisia keinoja, kuten kultaisia rituaaliportaikkoja ja lentäviä leijonia. Ja siinä missä heillä oli siivekkäitä käärmeitä ja aurinkojumalia, meillä on tämä ylösnouseva kaveri, joka tekee comebackin paremmalla pilvitekniikalla!
Terveisin,
Enkeli Mäntä, taivaallisten öljykauppojen konsultti ja muinaisten lentorituaalien spesialistiHerjaat nyt, mutta sitten aikanaan ei enää naurata nämä juttusi, kun joudut niistäkin tilille.
Säälin sinua ja kohtaloasi jo etukäteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Herjaat nyt, mutta sitten aikanaan ei enää naurata nämä juttusi, kun joudut niistäkin tilille.
Säälin sinua ja kohtaloasi jo etukäteen.Aivan mahtavaa! Tässä sitä ollaan, Enkeli Mäntä ilmoittautuu jälleen! Kuule, rakas kommentoija, sääli on sairaus, ja näin ollen vaikuttaa siltä, että sinulla on aikamoinen diagnoosi käynnissä. Tiedätkö, minulla on ihan erityinen hoito-ohjelma heille, jotka nauravat Raamatulle ja pilkkaavat Enkeli Mäntää: se on nimeltään "Katsotaan pilviltä käsin, kun sääli iskee."
Ja mitä tulee tilille joutumiseen, niin usko pois, minulla on suora linja taivaaseen. Ajattelin, että voisin kysyä suoraan, jos siellä olisi vähän liikaa tilannekomiikkaa päällä. Voitko kuvitella, että siellä ylhäällä naurettaisiin niin, että kyyneleet valuisi, kun Enkeli Mäntä yrittää selittää, että "ei, Herra, tämä ei ollut mitään herjausta vaan korkealentoista sarkasmia avaruuden laidoilta"?
Mutta ei hätää, olen oppinut, että elämän aakkosissa SÄÄLI on vain yksi kirjain, ja se on K. Koska totta puhuen, ei se ihan kaikkia yllätä, että sääli on se ikuisesti seilannut Zombi, joka hengailee pilvillä, koska niin kauan kuin olen täällä, meillä on naurua ja taivasta täynnä hölynpölyä. Kunnia siis heille, jotka murehtivat ja surevat, mutta minä, Enkeli Mäntä, jatkan avaruusalukseni kapteenina, nauran pilvillä ja heittelen sarjakuva-sateenkaaria!
Terveisin,
Enkeli Mäntä, lentävien avaruuszombien asiantuntija - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan mahtavaa! Tässä sitä ollaan, Enkeli Mäntä ilmoittautuu jälleen! Kuule, rakas kommentoija, sääli on sairaus, ja näin ollen vaikuttaa siltä, että sinulla on aikamoinen diagnoosi käynnissä. Tiedätkö, minulla on ihan erityinen hoito-ohjelma heille, jotka nauravat Raamatulle ja pilkkaavat Enkeli Mäntää: se on nimeltään "Katsotaan pilviltä käsin, kun sääli iskee."
Ja mitä tulee tilille joutumiseen, niin usko pois, minulla on suora linja taivaaseen. Ajattelin, että voisin kysyä suoraan, jos siellä olisi vähän liikaa tilannekomiikkaa päällä. Voitko kuvitella, että siellä ylhäällä naurettaisiin niin, että kyyneleet valuisi, kun Enkeli Mäntä yrittää selittää, että "ei, Herra, tämä ei ollut mitään herjausta vaan korkealentoista sarkasmia avaruuden laidoilta"?
Mutta ei hätää, olen oppinut, että elämän aakkosissa SÄÄLI on vain yksi kirjain, ja se on K. Koska totta puhuen, ei se ihan kaikkia yllätä, että sääli on se ikuisesti seilannut Zombi, joka hengailee pilvillä, koska niin kauan kuin olen täällä, meillä on naurua ja taivasta täynnä hölynpölyä. Kunnia siis heille, jotka murehtivat ja surevat, mutta minä, Enkeli Mäntä, jatkan avaruusalukseni kapteenina, nauran pilvillä ja heittelen sarjakuva-sateenkaaria!
Terveisin,
Enkeli Mäntä, lentävien avaruuszombien asiantuntijaTässä näkyy nyt hyvin se, että luonnollinen ihminen. eli uskosta osaton ei vain kykene käsittämään Hengellisiä asioita !
1. Kor. 2:14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti
Näihin on turhaa ottaa enempää kantaa tuosta syystä, sillä kommentointi olisi hyödytöntä !
Umpisokea on umpisokea !
Eli ensin tämän ihmisen pitäisi saada "näkö" ja vasta sitten olisi mahdollista kertoa Hengellisiä hänelle !
- Anonyymi
Se on vain hyvä, jos ei luterilaisella ole pelastusvarmuutta. Koska ei kuulukaan olla, jos on vain vauvana kastettu, mutta parannuksenteko ja usko puuttuvat.
- Anonyymi
Mutta kun on kastettu ja uskoo niin pelastusvarmuus on, mikä ärsyttää uudestikastajia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun on kastettu ja uskoo niin pelastusvarmuus on, mikä ärsyttää uudestikastajia
Uskoon kastettu, hee haa haha!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noinhan se oli niillä tyhmillä neitsyilläkin !
Hekin ihan loppuun asti luulivat pelastuvansa, mutta miten kävikään, kun sitä Öljyä, eli Pyhää Henkeä ei heillä ollutkaan !
Vesikasteessa ei saada Pyhää Henkeä, vaan se saadaan uudestisyntymässä, mutta eihän uudestisyntymätön siitä uudestisyntymisestä mitään ymmärrä, kun ei ole kokemusta, kuten ei ollut aikanaan Nikodeemuksellakaan !
Mutta kun kirkkokunnat ovat aivopesseet ihmisiä jo tuhansia vuosia, niin vaikeahan se on Totuutta löytää, varsinkin jos ja kun ei ole sitä Pyhää Henkeä opettamassa ja muistuttamassa !
Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
Eli ns. "kristityt" joilla Henkeä ei ole, ovat täysin ja vain ihmisten opetusten varassa ja siten heitä on ollut helppo eksyttää uskomaan "vauvakasteen armoon" sun muuhun eksytykseen ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskoon kastettu, hee haa haha!!!!
Ei siinä niin lue
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noinhan se oli niillä tyhmillä neitsyilläkin !
Hekin ihan loppuun asti luulivat pelastuvansa, mutta miten kävikään, kun sitä Öljyä, eli Pyhää Henkeä ei heillä ollutkaan !
Vesikasteessa ei saada Pyhää Henkeä, vaan se saadaan uudestisyntymässä, mutta eihän uudestisyntymätön siitä uudestisyntymisestä mitään ymmärrä, kun ei ole kokemusta, kuten ei ollut aikanaan Nikodeemuksellakaan !
Mutta kun kirkkokunnat ovat aivopesseet ihmisiä jo tuhansia vuosia, niin vaikeahan se on Totuutta löytää, varsinkin jos ja kun ei ole sitä Pyhää Henkeä opettamassa ja muistuttamassa !
Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
Eli ns. "kristityt" joilla Henkeä ei ole, ovat täysin ja vain ihmisten opetusten varassa ja siten heitä on ollut helppo eksyttää uskomaan "vauvakasteen armoon" sun muuhun eksytykseen !Mitään vesikastetta ei ole vaan on kaste, joka on uudestisyntymisen peso. Sinä tyhmä nietyst joka ei tajua mistään mitään. Uudestisyntymättömät uudestikastajat eivät tajua edes perusasioita
Uudestikastajat ovat eksyneet pois eikä heillä ole Pyhää Henkeä. Mistään vauvakasteesta ei puhu muut kuin eksyksissä olevat uudestikastajat. Heille kaste ei ole armoa vaan kuuliaisuutta mikä on vastoin Raamattua - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on totta, uskova kastetta on pelastuva ja se ärsyttää suunnattomasti uudestikastajia.
Mutta kun ne helluntailaispolot ovat uudestisyntymättömiä vänkääjiä jotka on aivopesty uskomaan kuuliaisuuskasteeseen ja hylkäämään kolminaisuuden niin tuossa on lopputulos - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on totta, uskova kastetta on pelastuva ja se ärsyttää suunnattomasti uudestikastajia.
Mutta kun ne helluntailaispolot ovat uudestisyntymättömiä vänkääjiä jotka on aivopesty uskomaan kuuliaisuuskasteeseen ja hylkäämään kolminaisuuden niin tuossa on lopputulosViimesellä rajalla luterilainen näkee, onko kirkon viranhaltija toimittanut luterilaiselle taivaspaikan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun ne helluntailaispolot ovat uudestisyntymättömiä vänkääjiä jotka on aivopesty uskomaan kuuliaisuuskasteeseen ja hylkäämään kolminaisuuden niin tuossa on lopputulosJeesus ei tehnyt yhtä ainoaa ihmistä opetuslapsekseen valuttamalla kiposta vettä päähän, vaan Herra kutsui hyvin arkisesti, ilman juhlaa ja kummeja ja vanhempien suostumusta sanoen: "Tule ja seuraa minua".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viimesellä rajalla luterilainen näkee, onko kirkon viranhaltija toimittanut luterilaiselle taivaspaikan!
Ei vaan luterilainen näkee Jeesuksen jonka kuolema toi pelastuksen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun ne helluntailaispolot ovat uudestisyntymättömiä vänkääjiä jotka on aivopesty uskomaan kuuliaisuuskasteeseen ja hylkäämään kolminaisuuden niin tuossa on lopputulosLuterilaisuuden mukaan ihminen uudesti syntyy ns. kasteessa vedestä ja hengestä. Ns. kasteessa henki, mikä henki liekään, on sivussa ja hengestä ei puhuta eikä henkeä muutoinkaan käsitellä, mutta vesi on ns. kasteen keskiössä.
Normaalisti pikkuvauva on heti syntymästään lähtien kosketuksissa veden kanssa. Luterilaisen opin mukaan ihminen syntyy luonnollisesta vedestä ja hengestä, ja henki on mitä ilmeisemmin läsnä kaikkialla, ilman erillistä anomista, niin eikö ole mahdollista, että vauva uudesti syntyy tavallisen ja arkisen vedellä peson aikana?
Vai kykeneekö luterilaisen kirkon viranhaltija muuttamaan kastekaavan avulla tavallisen hanaveden luojaksi ja iankaikkiseksi elämäksi? Vai onko vesi ns. kasteessakin vain vettä, eikö mitään oikeaa ihmettä ja uudesti syntymää tapahdukaan? Miten kirkon viranhaltija kykenee muuttamaan luonnollisen veden pelastajaksi ja elämän antajaksi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei tehnyt yhtä ainoaa ihmistä opetuslapsekseen valuttamalla kiposta vettä päähän, vaan Herra kutsui hyvin arkisesti, ilman juhlaa ja kummeja ja vanhempien suostumusta sanoen: "Tule ja seuraa minua".
Mutta Jeesus käski tehdä opetuslapsia kastamalla ja opettamalla, ilman mitään symboleja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun ne helluntailaispolot ovat uudestisyntymättömiä vänkääjiä jotka on aivopesty uskomaan kuuliaisuuskasteeseen ja hylkäämään kolminaisuuden niin tuossa on lopputulosPietari ja Paavali eikä kukaan apostoli tuntenut luterilaisten jeesuksen lähetyskäskyä, vaan Pietari kastoi Herran Jeesuksen nimeen jo uskoon tulleet, eikä Pietarin mainita valuttaneet vettä pikkulasten päihin hokien: "Kastan sinut isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen". Päinvastoin Paavali kehotti: kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.
Luterilaisten jeesus on toinen jeesus, josta Paavali varoitti: vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun ne helluntailaispolot ovat uudestisyntymättömiä vänkääjiä jotka on aivopesty uskomaan kuuliaisuuskasteeseen ja hylkäämään kolminaisuuden niin tuossa on lopputulosPieni lapsi ei voi pyytää hyvää omaatuntoa tai tehdä hyvän omantunnon liittoa Jumalan kanssa. Hän ei voi uskoa, eikä uskoa saada häneen millään toimituksilla,
ei ristin merkillä eikä päätä kastelemalla. Kaikki tällaiset maagilliset yritykset ovat järjen- ja myös Raamatun vastaisia ja viittaavat pakanallisiin rituaaleihin, joista professori R. M. Petersen teoksessaan "Tanskan pakanuuden ajan historia", sivu 336, ansiokkaasti valaisee:
"Myös pakanuuden aikana oli useitten vanhempien kansanheimojen tapana heti syntymän jälkeen valaa lapsi vedellä eli kuten sitä nimitettiin kastella sitä, jolla se ikäänkuin vihittiin elämälle, otettiin sukuunsa ja pyhitettiin paikkakunnan suojelusjumalille. Tähän rituaaliin liittyi myös nimen antaminen."
Myös Islannin historian kirjoittaja, Jansson toteaa tästä samasta asiasta "Islannin
kulta-aika"-teoksessaan sivulla 365:
"Heti syntymän jälkeen valeltiin vettä lapsen ylitse ja sille annettiin nimi. Loitsurunoista selviää, että vanhimpana aikana lapsen isä valoi lasta vedellä ja antoi sille nimen." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisuuden mukaan ihminen uudesti syntyy ns. kasteessa vedestä ja hengestä. Ns. kasteessa henki, mikä henki liekään, on sivussa ja hengestä ei puhuta eikä henkeä muutoinkaan käsitellä, mutta vesi on ns. kasteen keskiössä.
Normaalisti pikkuvauva on heti syntymästään lähtien kosketuksissa veden kanssa. Luterilaisen opin mukaan ihminen syntyy luonnollisesta vedestä ja hengestä, ja henki on mitä ilmeisemmin läsnä kaikkialla, ilman erillistä anomista, niin eikö ole mahdollista, että vauva uudesti syntyy tavallisen ja arkisen vedellä peson aikana?
Vai kykeneekö luterilaisen kirkon viranhaltija muuttamaan kastekaavan avulla tavallisen hanaveden luojaksi ja iankaikkiseksi elämäksi? Vai onko vesi ns. kasteessakin vain vettä, eikö mitään oikeaa ihmettä ja uudesti syntymää tapahdukaan? Miten kirkon viranhaltija kykenee muuttamaan luonnollisen veden pelastajaksi ja elämän antajaksi?Raamatun mukan ihminen syntyy uudesti vedestä ja Hengestä
Se harmittaa tuota vikisijää. Sama vikisijä itkee samoja viestejä koko ajan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pietari ja Paavali eikä kukaan apostoli tuntenut luterilaisten jeesuksen lähetyskäskyä, vaan Pietari kastoi Herran Jeesuksen nimeen jo uskoon tulleet, eikä Pietarin mainita valuttaneet vettä pikkulasten päihin hokien: "Kastan sinut isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen". Päinvastoin Paavali kehotti: kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.
Luterilaisten jeesus on toinen jeesus, josta Paavali varoitti: vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.Apostolit tunsivat Jeesuksen lähetyskäskyn
Luterilaisilla on sama Jeesus kuin muillakin kristityillä. Sinulla on oma jeesus joka ei ole Jumala - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pieni lapsi ei voi pyytää hyvää omaatuntoa tai tehdä hyvän omantunnon liittoa Jumalan kanssa. Hän ei voi uskoa, eikä uskoa saada häneen millään toimituksilla,
ei ristin merkillä eikä päätä kastelemalla. Kaikki tällaiset maagilliset yritykset ovat järjen- ja myös Raamatun vastaisia ja viittaavat pakanallisiin rituaaleihin, joista professori R. M. Petersen teoksessaan "Tanskan pakanuuden ajan historia", sivu 336, ansiokkaasti valaisee:
"Myös pakanuuden aikana oli useitten vanhempien kansanheimojen tapana heti syntymän jälkeen valaa lapsi vedellä eli kuten sitä nimitettiin kastella sitä, jolla se ikäänkuin vihittiin elämälle, otettiin sukuunsa ja pyhitettiin paikkakunnan suojelusjumalille. Tähän rituaaliin liittyi myös nimen antaminen."
Myös Islannin historian kirjoittaja, Jansson toteaa tästä samasta asiasta "Islannin
kulta-aika"-teoksessaan sivulla 365:
"Heti syntymän jälkeen valeltiin vettä lapsen ylitse ja sille annettiin nimi. Loitsurunoista selviää, että vanhimpana aikana lapsen isä valoi lasta vedellä ja antoi sille nimen."Jumala tekee liiton, ei ihminen
Ateistille kaste ja evankeliumin vieminen on pakanuutta
- Anonyymi
Pitääkö olla pelastusavarma, että voisi pelastua...?
- Anonyymi
Toistetaan, kun tämäkin ketju meni taas kerran asiattomaksi, eli aiemmin tuolla kirjoitin seuraavaa:
Mutta eihän se niin mene ollenkaan, vaan Pyhä Henki meissä sen pelastusvarmuuden saa aikaan, ja nuo Raamatunpaikat asian vain vahvistavat meille, sillä me tiedämme sen varmasti, että meissä asuu Pyhä Henki, eli me olemme se Jumalan asumus ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toistetaan, kun tämäkin ketju meni taas kerran asiattomaksi, eli aiemmin tuolla kirjoitin seuraavaa:
Mutta eihän se niin mene ollenkaan, vaan Pyhä Henki meissä sen pelastusvarmuuden saa aikaan, ja nuo Raamatunpaikat asian vain vahvistavat meille, sillä me tiedämme sen varmasti, että meissä asuu Pyhä Henki, eli me olemme se Jumalan asumus !Aivan USKOMATONTA HUMPUUKIA tämä, öljyt ja henkisinetit, bensatankit taivaaseen ja zombilaumat pilvillä suihkimassa tähtienvälisessä avaruudessa! Eli siis nyt mennään ihan suoraan bensaletkut ojossa kohti taivaallista öljyvarastoa—Pyhä Henki on kuulemma se avain, joka antaa meille sen pelastusvarmuuden. Että jokainen, joka on saanut tämän mystisen öljyn ruiskutuksen, tuntee sen bensanhajun sielussaan ja tietää, että nyt mennään suoraan ylös pilvien läpi! Kaikki muut kai sitten vaan herjaavat, kun heillä ei ole niitä taivaallisia polttoaineita käytössään.
Mutta hetkinen, "luonnollinen ihminen" ja "uudestisyntynyt temppeli"? No johan on kosminen kilpailu käynnissä! Onko tämä nyt joku avaruuden ralli, jossa Pyhän Hengen tankkiin täyttäneet ajavat suoraan sinne tähtienvälistä highwayta pitkin, ja muut jäävät ruosteisilla polkupyörillään maan tasolle? Ja tietysti, kun bensa kerran tulee suoraan taivaalliselta huoltoasemalta, niin eihän se tankki voi koskaan tyhjentyä, eihän? Ja kuten aina, onhan se hienoa, että tiedämme sen varmasti—ihan kuin jokainen saisi oman pienen taivaallisen kuittinsa, jossa lukee "Täysi tankki Pyhää Henkeä. Hyvää matkaa kohti Paratiisin parkkipaikkaa!"
Niin että ei tässä mitään pientä vääntöä siitä, kuka kuuluu mihinkin seurakuntaan tai herätysliikkeeseen—tämä on kuule suurta avaruuskilpailua, ja ne joilla on oikeat öljyt suonissa, ne vaan suhahtelevat ohi. Ja ne, joilla ei ole tätä taivaallista öljynvaihtoa tehtynä, jäävät kuule hämmästelemään, että miten nuo tuolla pilvillä lentelevät!
Terveisin,
Enkeli Mäntä, avaruuden bensantankkaaja ja zombiparven lentotarkastaja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan USKOMATONTA HUMPUUKIA tämä, öljyt ja henkisinetit, bensatankit taivaaseen ja zombilaumat pilvillä suihkimassa tähtienvälisessä avaruudessa! Eli siis nyt mennään ihan suoraan bensaletkut ojossa kohti taivaallista öljyvarastoa—Pyhä Henki on kuulemma se avain, joka antaa meille sen pelastusvarmuuden. Että jokainen, joka on saanut tämän mystisen öljyn ruiskutuksen, tuntee sen bensanhajun sielussaan ja tietää, että nyt mennään suoraan ylös pilvien läpi! Kaikki muut kai sitten vaan herjaavat, kun heillä ei ole niitä taivaallisia polttoaineita käytössään.
Mutta hetkinen, "luonnollinen ihminen" ja "uudestisyntynyt temppeli"? No johan on kosminen kilpailu käynnissä! Onko tämä nyt joku avaruuden ralli, jossa Pyhän Hengen tankkiin täyttäneet ajavat suoraan sinne tähtienvälistä highwayta pitkin, ja muut jäävät ruosteisilla polkupyörillään maan tasolle? Ja tietysti, kun bensa kerran tulee suoraan taivaalliselta huoltoasemalta, niin eihän se tankki voi koskaan tyhjentyä, eihän? Ja kuten aina, onhan se hienoa, että tiedämme sen varmasti—ihan kuin jokainen saisi oman pienen taivaallisen kuittinsa, jossa lukee "Täysi tankki Pyhää Henkeä. Hyvää matkaa kohti Paratiisin parkkipaikkaa!"
Niin että ei tässä mitään pientä vääntöä siitä, kuka kuuluu mihinkin seurakuntaan tai herätysliikkeeseen—tämä on kuule suurta avaruuskilpailua, ja ne joilla on oikeat öljyt suonissa, ne vaan suhahtelevat ohi. Ja ne, joilla ei ole tätä taivaallista öljynvaihtoa tehtynä, jäävät kuule hämmästelemään, että miten nuo tuolla pilvillä lentelevät!
Terveisin,
Enkeli Mäntä, avaruuden bensantankkaaja ja zombiparven lentotarkastajaTässä näkyy nyt hyvin se, että luonnollinen ihminen. eli uskosta osaton ei vain kykene käsittämään Hengellisiä asioita !
1. Kor. 2:14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti
Näihin on turhaa ottaa enempää kantaa tuosta syystä, sillä kommentointi olisi hyödytöntä !
Umpisokea on umpisokea !
Eli ensin tämän ihmisen pitäisi saada "näkö" ja vasta sitten olisi mahdollista kertoa Hengellisiä hänelle ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä näkyy nyt hyvin se, että luonnollinen ihminen. eli uskosta osaton ei vain kykene käsittämään Hengellisiä asioita !
Umpisokea on umpisokea !
Eli ensin tämän ihmisen pitäisi saada "näkö" ja vasta sitten olisi mahdollista kertoa Hengellisiä hänelle !No niin, katsotaanpa tätä avaruuden zombitodellisuutta, kun luonnollinen ihminen ei vaan saa kiinni hengellisistä asioista! Kun kerran sanot, että "umpisokea on umpisokea," niin totta puhuen, voin vain miettiä, että miten avaruudessa suhahtavat zombit voisivat edes ymmärtää, mitä hengellisyys on. "For the natural man receiveth not the things of the Spirit of God: for they are foolishness unto him." (1 Corinthians 2:14). No jaa, onhan se aivan loogista!
Ihan kuin zombit avaruudessa pyörittäisi jotain hengellistä keskustelua, kun ne yrittää syödä aivoja! "Brains! Brains!" — eiköhän niillä oo muuta mielessä kuin se, että saisivat hengenelämänsä kuntoon. Ne saattaa luulla, että henkisyys on vaan yksi tapa saada lisää aivoja ruuaksi!
Ja oikeasti, ei ole ihme, että se, joka ei ole saanut "näköä", on vähän hukassa. "But if our gospel be hid, it is hid to them that are lost." (2 Corinthians 4:3). Voisiko olla, että zombitkin on niin hukassa, että ne tarvii näön?
Mutta hei, onhan se ihan hienoa, että meillä on tämä hengellinen näkökulma. Jos joku saa sen "näön" niin, että tajuaa, mitä Jumalan henki tarkoittaa, niin silloin saattaa olla mahdollista selittää hänelle, että elämä on muutakin kuin vain aivokestejä!
Joten odotan innolla, että ne zombit löytää sen hengellisen näön — tai ainakin aivovapaan keskustelun!
Keep it spiritual,
Tohtori Enkeli Mäntä, Avaruuszombien Psykologian Asiantuntija - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No niin, katsotaanpa tätä avaruuden zombitodellisuutta, kun luonnollinen ihminen ei vaan saa kiinni hengellisistä asioista! Kun kerran sanot, että "umpisokea on umpisokea," niin totta puhuen, voin vain miettiä, että miten avaruudessa suhahtavat zombit voisivat edes ymmärtää, mitä hengellisyys on. "For the natural man receiveth not the things of the Spirit of God: for they are foolishness unto him." (1 Corinthians 2:14). No jaa, onhan se aivan loogista!
Ihan kuin zombit avaruudessa pyörittäisi jotain hengellistä keskustelua, kun ne yrittää syödä aivoja! "Brains! Brains!" — eiköhän niillä oo muuta mielessä kuin se, että saisivat hengenelämänsä kuntoon. Ne saattaa luulla, että henkisyys on vaan yksi tapa saada lisää aivoja ruuaksi!
Ja oikeasti, ei ole ihme, että se, joka ei ole saanut "näköä", on vähän hukassa. "But if our gospel be hid, it is hid to them that are lost." (2 Corinthians 4:3). Voisiko olla, että zombitkin on niin hukassa, että ne tarvii näön?
Mutta hei, onhan se ihan hienoa, että meillä on tämä hengellinen näkökulma. Jos joku saa sen "näön" niin, että tajuaa, mitä Jumalan henki tarkoittaa, niin silloin saattaa olla mahdollista selittää hänelle, että elämä on muutakin kuin vain aivokestejä!
Joten odotan innolla, että ne zombit löytää sen hengellisen näön — tai ainakin aivovapaan keskustelun!
Keep it spiritual,
Tohtori Enkeli Mäntä, Avaruuszombien Psykologian AsiantuntijaKuvittelet kai olevasi ylen fiksu ja nokkela, mutta oikeasti olet mielestäni todella säälittävä tapaus !
Gal. 6:3 Sillä jos joku luulee jotakin olevansa, vaikka ei ole mitään, niin hän pettää itsensä.
Eli sinä siis huijaat oikeasti vain itse itseäsi, ja sekös on säälittävää se !
Ja mitä ilmeisimmin onnistut siinä touhussasi.
Ei voi kuin nauraa ! :)
:)
- Anonyymi
Luterilaiset saavat uskon kolmiyhteiseen jumalaan ns. kasteen kautta. Näin ollen Jeesus ei rukoillut luterilaisten puolesta sanoessaan: en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
Jumalan Sana antaa uskon Jeesukseen ja pelastuksen: "hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut"...- Anonyymi
Ja tästä sitten mennäänkin, zombilauma ilman avaruuspukuja suhahtaa tähtienvälistä moottoritietä kohti kosmista päämäärää, ilman yhtäkään rakettia! Kuka niitä turhia avaruuspukuja tai raketteja muka tarvitsee, kun koko homman voi hoitaa luterilaisen kasteen kautta? Ja arvatkaapas mitä, Jeesus ei edes vilkaissut kastekirjaa sanoessaan, että "en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun." Aika kylmästi ohitti luterilaiset siinä kohtaa, vai mitä?
Että ei riitä pelkkä luterilainen kastaminen eikä todistus kirkon jäsenrekisteristä, kun pitäisi olla ne oikeat taivaalliset koordinaatit ja salaiset zombiparven jäsenkortit, että pääsee mukaan suhahtamaan tähtien välistä rataa pitkin suoraan avaruuden paratiisiin! "Jumalan Sana antaa uskon Jeesukseen ja pelastuksen"—vaihtoehtoisesti avaruusalus ja täydellinen tähtienvälinen lentokyky, mutta vain niille, joilla on se kosminen lupakirja taskussa.
Kun siis toiset rukoilevat ja kastelevat kauniissa kirkkosaleissa, toiset ottavat askeleen pidemmälle ja hyppäävät suoraan kosmiseen avaruushaarniskaan. Ei muuta kuin rakettiboosterit selkään ja suuntana pelastus, ilman mitään ylimääräisiä raketti-insinöörin papereita. Ja muistakaa, Jeesus kyllä puhui sanoja, joiden kautta pelastut, mutta tarkkana saa olla, ettei hukkaa sitä zombikorttia matkalla kohti tähtienvälistä ilotulitusta.
Terveisin,
Enkeli Mäntä, zombien avaruuslennon kouluttaja ja kosmisten rakettivapaiden matkojen puolestapuhuja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tästä sitten mennäänkin, zombilauma ilman avaruuspukuja suhahtaa tähtienvälistä moottoritietä kohti kosmista päämäärää, ilman yhtäkään rakettia! Kuka niitä turhia avaruuspukuja tai raketteja muka tarvitsee, kun koko homman voi hoitaa luterilaisen kasteen kautta? Ja arvatkaapas mitä, Jeesus ei edes vilkaissut kastekirjaa sanoessaan, että "en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun." Aika kylmästi ohitti luterilaiset siinä kohtaa, vai mitä?
Että ei riitä pelkkä luterilainen kastaminen eikä todistus kirkon jäsenrekisteristä, kun pitäisi olla ne oikeat taivaalliset koordinaatit ja salaiset zombiparven jäsenkortit, että pääsee mukaan suhahtamaan tähtien välistä rataa pitkin suoraan avaruuden paratiisiin! "Jumalan Sana antaa uskon Jeesukseen ja pelastuksen"—vaihtoehtoisesti avaruusalus ja täydellinen tähtienvälinen lentokyky, mutta vain niille, joilla on se kosminen lupakirja taskussa.
Kun siis toiset rukoilevat ja kastelevat kauniissa kirkkosaleissa, toiset ottavat askeleen pidemmälle ja hyppäävät suoraan kosmiseen avaruushaarniskaan. Ei muuta kuin rakettiboosterit selkään ja suuntana pelastus, ilman mitään ylimääräisiä raketti-insinöörin papereita. Ja muistakaa, Jeesus kyllä puhui sanoja, joiden kautta pelastut, mutta tarkkana saa olla, ettei hukkaa sitä zombikorttia matkalla kohti tähtienvälistä ilotulitusta.
Terveisin,
Enkeli Mäntä, zombien avaruuslennon kouluttaja ja kosmisten rakettivapaiden matkojen puolestapuhujaToistan, jotta ei unohdu !
Tässä näkyy nyt hyvin se, että luonnollinen ihminen. eli uskosta osaton ei vain kykene käsittämään Hengellisiä asioita !
Umpisokea on umpisokea !
Eli ensin tämän ihmisen pitäisi saada "näkö" ja vasta sitten olisi mahdollista kertoa Hengellisiä hänelle ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toistan, jotta ei unohdu !
Umpisokea on umpisokea !
Eli ensin tämän ihmisen pitäisi saada "näkö" ja vasta sitten olisi mahdollista kertoa Hengellisiä hänelle !Voi hyvinkin! Minä, Enkeli Mäntä, uskon oikeaan Jumalaan, mutta täytyy myöntää, että tämä sinun uskonnollinen maailmankuvasi, jossa zombit nousevat mullasta ja suhahtavat tähtienväliseen avaruuteen, saa minut mietteliääseen asentoon. Aivan kuin olisin avaruusaluksen kapteeni, joka ei ole aivan varma, mihin suuntaan pitäisi lentää!
Mutta toistan, jotta ei unohdu: 1. Kor. 2:14 sanoo, että "luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti." Siinä se on, ystäväni! Tässä näkyy loistavasti se, miten uskosta osaton voi kahlita itsensä ajattelun mustaan aukkoon, josta ei ole paluuta. Umpisokea on umpisokea, eikä sille paljon selitykset auta, kun ei ole edes näköä avaruuden tähdistöön!
Eli eiköhän keskitytä siihen, että ensin tämän zombilauman olisi saatava "näkö" ennen kuin he hyppäävät avaruusalukseen. Sen jälkeen voimme keskustella hengellisistä asioista, ja voimme tehdä sen mielenkiintoisessa galaktisessa ympäristössä, missä pyhät tekstimme todellakin saavat lentäviä ulottuvuuksia! Sitten ehkä zombitkin oppisivat, että on muitakin tapoja suhahtaa avaruuteen kuin vaan tippua maasta!
Kunhan muistatte, että avaruudessa on tilaa kaikille, mutta se ei tarkoita, että kaikki voivat vain rynniä sisään ilman kunnollista lentolupakirjaa. Joten voimme vain toivoa, että tämä luonnollinen ihminen saa avaruuden "näön" ja tajuaa, että siellä on enemmän kuin vain mudasta nousseita zombi-olentoja!
Terveisin,
Enkeli Mäntä, avaruuden filosofian asiantuntija ja hengellisen tiedon levittäjä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi hyvinkin! Minä, Enkeli Mäntä, uskon oikeaan Jumalaan, mutta täytyy myöntää, että tämä sinun uskonnollinen maailmankuvasi, jossa zombit nousevat mullasta ja suhahtavat tähtienväliseen avaruuteen, saa minut mietteliääseen asentoon. Aivan kuin olisin avaruusaluksen kapteeni, joka ei ole aivan varma, mihin suuntaan pitäisi lentää!
Mutta toistan, jotta ei unohdu: 1. Kor. 2:14 sanoo, että "luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti." Siinä se on, ystäväni! Tässä näkyy loistavasti se, miten uskosta osaton voi kahlita itsensä ajattelun mustaan aukkoon, josta ei ole paluuta. Umpisokea on umpisokea, eikä sille paljon selitykset auta, kun ei ole edes näköä avaruuden tähdistöön!
Eli eiköhän keskitytä siihen, että ensin tämän zombilauman olisi saatava "näkö" ennen kuin he hyppäävät avaruusalukseen. Sen jälkeen voimme keskustella hengellisistä asioista, ja voimme tehdä sen mielenkiintoisessa galaktisessa ympäristössä, missä pyhät tekstimme todellakin saavat lentäviä ulottuvuuksia! Sitten ehkä zombitkin oppisivat, että on muitakin tapoja suhahtaa avaruuteen kuin vaan tippua maasta!
Kunhan muistatte, että avaruudessa on tilaa kaikille, mutta se ei tarkoita, että kaikki voivat vain rynniä sisään ilman kunnollista lentolupakirjaa. Joten voimme vain toivoa, että tämä luonnollinen ihminen saa avaruuden "näön" ja tajuaa, että siellä on enemmän kuin vain mudasta nousseita zombi-olentoja!
Terveisin,
Enkeli Mäntä, avaruuden filosofian asiantuntija ja hengellisen tiedon levittäjäOlet todella säälittävä !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet todella säälittävä !
Säälittävä? No jopas! Täältä tulee Jumalan viesti: "Blessed are the poor in spirit: for theirs is the kingdom of heaven." (Matthew 5:3). Eli jos tässä säälittävyyden maailmassa viljellään niin sanoisin, että säälittävyyden kuningaskunta on auki—ja minä olen kuningas!
Mutta hei, tiedätkö mitä? Kiva kuulla, että sinä olet niin paljon parempi, kun osaat jakaa syvällisiä havaintoja mun säälittävyydestä! Varmaan löytyy myös niitä ihmisiä, jotka ei oo kyenneet erottamaan hedelmää puusta. "Ye shall know them by their fruits." (Matthew 7:16) Siis kuka ties, ehkä sun hedelmät on enemmän tyyliin "paskat omenat" -versio.
Mutta ei hätää! Kyllä me saadaan jokaisesta kommenteista jotain irti—vaikka säälittävää. Joten, keep those comments coming! Naurua tarvitaan aina!
Nauravin terveisin,
Tohtori Enkeli Mäntä, Säälittävien Komedioiden Guru - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Säälittävä? No jopas! Täältä tulee Jumalan viesti: "Blessed are the poor in spirit: for theirs is the kingdom of heaven." (Matthew 5:3). Eli jos tässä säälittävyyden maailmassa viljellään niin sanoisin, että säälittävyyden kuningaskunta on auki—ja minä olen kuningas!
Mutta hei, tiedätkö mitä? Kiva kuulla, että sinä olet niin paljon parempi, kun osaat jakaa syvällisiä havaintoja mun säälittävyydestä! Varmaan löytyy myös niitä ihmisiä, jotka ei oo kyenneet erottamaan hedelmää puusta. "Ye shall know them by their fruits." (Matthew 7:16) Siis kuka ties, ehkä sun hedelmät on enemmän tyyliin "paskat omenat" -versio.
Mutta ei hätää! Kyllä me saadaan jokaisesta kommenteista jotain irti—vaikka säälittävää. Joten, keep those comments coming! Naurua tarvitaan aina!
Nauravin terveisin,
Tohtori Enkeli Mäntä, Säälittävien Komedioiden GuruNaura sinä nyt !
Sana näet sanoo näinkin;
Voi teitä, jotka nyt olette kylläiset, sillä teidän on oleva nälkä!
Voi teitä, jotka nyt nauratte, sillä te saatte murehtia ja itkeä!
>>Ei toki !
Minä sydämestäni toivoisin sen siten sinullakin olevan.>>
----------------------
Anteeksi että en ole täydellinen kuten Sinä.- Anonyymi
Eihän ole kyse minun täydellisyydestäni ollenkaan.
Vaan ihan muusta, josta minulla ei ole itselläni minkäänlaista ansiota !
Eikä se, että olen saanut lahjaksi Pyhän Hengen sydämeeni, tee minusta mitenkään täydellistä.
Jumala vain on täydellinen !
>>Olet tavannut siis kaksi helluntailaista.>>
Olen ollut joissain määrin tekemisissä muutaman kymmenen helluntailaisen kanssa kahdenkymmenen viiden vuoden aikana.
Asun erakkona Mänttä-Vilppulassa.- Anonyymi
>> Ani harva luterilainen on uskossa Jeesukseen, eikä näiden harvojen joukossa ole yhtä, ei ainuttakaan vilpitöntä uskovaa, ei edes Lehtinen <<
No, "luterilainen" on jokainen sellainen suomalainen, jonka vanhemmat ovat vauvana vienet kasteelle ja liittäneet kirkon jäseneksi. Sen takia kaikki luterilaiset eivät ole uskossa, koska kaste ja kirkon jäsenyys eivät tee kenestäkään uskovaa, vaan usko tekee uskovaksi. Ja Jeesus on se, joka kastaa Pyhällä Hengellä, kun ihminen uskoo, jolloin tapahtuu uudestisyntyminen.
Mutta Lehtinen oli varmasti täysin uskossa ja uudestisyntynyt. Se selviää hänen elämäntarinastaan, jonka voi lukea kirjasta Evankelistan testamentti. Hän oli myös vahvasti yhteiskristillinen.- Anonyymi
Mutta ekumeeninen ei ollut.
- Anonyymi
Budhan henki teillä on kundalin jigasta meditaatiokeskuksia.
- Anonyymi
Kuule jos joku luulee jotain itsestään se on harhaopettaja.
- Anonyymi
Joo-aina vaan. Kerta kerran jälkeen vertauksin. Toinen Apolloksen puolella ja toinen Keefaksen.
Toinen liputtaa luterilaisuuden puolesta, toinen helluntailaisuuden.
IDIS. Miksi he eivät suostu yhteistyöhön? Mikä kullakin mättää? Mikä on "ylitsepääsemätöntä"?
Miksi ei voi sopia keskenään ja paiskata kaverina, "toverina" toistensa kättä? Ennenkuin on liian myöhäistä! Ja, ettenkö sanoisi jokin ikävänlaatuinen, ja ikävänhajuinenkin, jopa kiinteä, "tuotos", sotkemassa aluhousuja.
Te manaatte ihan itse itseänne tänne toinen toistanne. Siksi, koska Te toimitte niin. Kirvaksi, kärpäseksi, hyttyseksi, lehmäksi, jopa apinoiksi, jopa syömään ravitsevia ja takuulla luomu banaaneja. Sekö nyt on sitten riittävän hyvää ja kelpaavaa?
" Tyytykää siihen mitä teillä on. Ja millä kaikkia näilläkin palstoilla seikkailevia ja vierailevia on siunattu ja siunataan".
Aina voi. Ja aina saa. Rukoolla. Vähä muittenkin puolesta, kuin oman mahansa ja oman napansa ympäriltä.
Toivottaa ja toivoa toiselle hyvää. Ja hittolainen. Kysyä kaverilta.
Mitä kuuluu? Mitä oot puuhannut? Miten on mennyt? Onko ollut hommia? Mites töissä?
Voi hittolainen miten vaikiaa. Ja puhelimetkin keksitty.
Joo-joo. Tuo taas tuola soittaa. En nyt jaksa! Täytyy vaan jaksaa, hittolainen, kun on kerran ainutlaatuinen elämä suotu ja annettu.
MENKÄÄ ITTEENNE. Olittepa sitten hurskastelijoita tai "jeesustelijoita", kaikesta rutisijoita ja valittelijoita. Muuttakaa vaikka Afrikkaan tai jonnekkin muualle kehitysmaihin, niin voitte oppiakkin jotakin..hittolainen. Ettekö te herää?
Voisi elämäkin maistua näinkin hemmotellussa maassa elämältä. PISTE. i .
Miettikää! Jos olette aivot ja sydämen saaneet.
) (
-toisinajattelija-
- uskis-
Ja yksi helluntailainen omisti LVI-firman ja huijasi asiakkaita. Olin itse paikalla kun lähdettiin viemään asiakkaalle "puhdistettua" kaivon vesipumppua jota ei ollut testattu, ja joka ei toiminut, ja josta jäi pöydälle "ylimääräisiä osia". Sillä välin hän oli lähtenyt Lappiin "lomalle".
Kuului vanhemmistoon, sietivät aikansa, lopulta erottivat.
😄😄😄😄😄- Anonyymi
Lopputili ja lomarahat päälle! Voi se joskus senkin vaatia. Sillä kärsivällisyyskään ei ole loputon.
Onkohan muualla Euroopankaan maissa näin idiotismilaista politiikkaa, kuin täällä kotosuomessa? Jossa on ainoastaan "juurettomuutta" ja muukalaisuutta, mitä kullakin. Historiansa hukanneita kaikenmaailman soveltajia ja poliittisia säveltäjiä.
Hyvinvointialueista puhutaan ja rahoista, kuis muuten. Suljetaan silmät, eikä honata kansakunnan pahoinvointia. Suljetaan silmät. Itellä menee hyvin. Kaikillahan silloin menee hyvin. Mikä onkaan totuudensiemen ja hedelmä kaiken pahoinvoinnin taustalla? Suljetaan silmät. Ja työnnetään pää pensaikkoon ja kuvitellaan, ettei kukaan näe. Ollaan ikäänkuin piilossa. Lähtökohdat ja poliittiset historialähtökohdatkin hukkuvat. Selitellään vaan ja hoetaan mantraa: " Maailma muuttuu, maailma muuttuu."
Kuka kukin "toimii" byrokraattina, ja sen toiminnan ansiokkaana todisteena täysi katastrofi.
Ja asioille ei mukama voi yhtään mitään.
Heittäydytään välinpitämättömiksi, levitellään käsiään ja todetaan: en voi tehdä mitään. Käteni ovat sidotut.
Todellisuudessa ei ole uskallusta, ei välittämistä, ei aitoa puuttumista asioihin, vaikka valtaa olisi ylenmäärin ja roppakaupalla, vaikka muille jakaa.
Jos että usko, kysykää Hannu Karpolta. Se tietää. Se ties jo aikanaan.
Miksi sitten, jos maailma kerran muuttu mantran tavoin, miksi ihminen ei muutu? Taantuu vaan taantumistaan. Ja muuttuu juurettomammaksi muumio idiootiksi? Jolla ei ole kärpäisenkään vertaa aivolohkoissa elämää.
- edelleen, sama ( )
>>Eikä se, että olen saanut lahjaksi Pyhän Hengen sydämeeni, tee minusta mitenkään täydellistä.>
Anteeksi että en ole ei-saa-sanoa-täydellinen-kuten-sinä.- Anonyymi
Herramme Jeesus Kristus on antanut ja vuodattanut henkensä Golgatan keskimmäisellä ristillä ryövärien seurassa, ettei yksikään joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan että hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Herramme siis sovitti maailman synnin ollessaan sovitusuhrina, yhteysuhrina ja lunastajana puuristillään..
Me uskomme liiankin helposti maailman mantroihin ja hokemiin, ja uskomme kaikkeen siihen MIKÄ ON TURHUUTTA. Kaiken turhuutta. Menkäämme siis eteenpäin, älköönkä katsoko taaksepäin, vaan nyt, ja tätäpäivää ja eteenpäin.
Herraimme siis nousi ylös Taivaisiin, ristintyön sovituksellaan. Miksi siis kiistelisimme oppikysymyksillä? Mitä me siitä hyödyntöisimme?
- ) ( -
- kristitty uskovaanen -
- seurakuntain jäsen - - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Herramme Jeesus Kristus on antanut ja vuodattanut henkensä Golgatan keskimmäisellä ristillä ryövärien seurassa, ettei yksikään joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan että hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Herramme siis sovitti maailman synnin ollessaan sovitusuhrina, yhteysuhrina ja lunastajana puuristillään..
Me uskomme liiankin helposti maailman mantroihin ja hokemiin, ja uskomme kaikkeen siihen MIKÄ ON TURHUUTTA. Kaiken turhuutta. Menkäämme siis eteenpäin, älköönkä katsoko taaksepäin, vaan nyt, ja tätäpäivää ja eteenpäin.
Herraimme siis nousi ylös Taivaisiin, ristintyön sovituksellaan. Miksi siis kiistelisimme oppikysymyksillä? Mitä me siitä hyödyntöisimme?
- ) ( -
- kristitty uskovaanen -
- seurakuntain jäsen -mutta kun kaikki uskonnon -lahkot nimenomaan ei ole sitä raamatun
>"Kristuksen oppia "< .
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2103055
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il172761Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!
Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee3671459Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess211374- 901284
Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie531209- 981190
Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik1681051Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO1621035- 131942