Evijärvellä on vielä toistaiseksi jonkin verran erikoisliikkeitä, mutta tulevaisuudessa tilanne on varmasti paljon huonompi. 1970 ja 1980 luvuilla joka kylässä oli kyläkauppa, parhaissa kaksi ja jops pankki. Keskustassa oli useita ruokakauppoja ja erikoisliikkeitä paljon enemmän kuin nykyään. On helppo arvata että Evijärvellä tapahtuu sama kuin Lappajärvellä ja Kortesnärvellä, eli jäljelle jää vain S -market ja muutama parturiliike..
Lapun luukulle joutunevat laittamaan luultavasti ainakin Jannen Kone. Rakennustarvike Laukkonen, Katiska , A-P autotarvike, Popo ja valokuvausliike Pesonen.
Luultavasti jäljellä jäävät S-marketin lisäksi vain apteekki, Evijärven autotarvike, Mäntyhovi ja Tuuhet, joka varmaan ei jatkossa ole enää auki joka päivä .
Vastaava kehitys on tapahtunut kaikissa muissakin pikkukunnissa ja joissakin isommissakin, eikä Evijärvi tule olemaan poikkeus siitä.
.
Ostoseurot vyöryvät pois Evijärveltä
42
872
Vastaukset
- Anonyymi
Evijärven autotarvikkeen oikea nimi taitaa olla Evijärven autohuolto. Siis entinen Shellin huoltoasema ja se ehkä tulee selviytymään.
- Anonyymi
Nettikaupoille kiitos ja asiakkaille! Kaikki me ollaan syyllisiä tilanteeseen!
- Anonyymi
Kyllä siihen varmasti vaikuttaa myös, onko jatkajaa yritykselle. Nuoret ei halua jäädä tänne ja se on ihan ymmärrettävää. Itse pyrin ostamaan aina paikallisesta liikkeestä, jos sen täältä saan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä siihen varmasti vaikuttaa myös, onko jatkajaa yritykselle. Nuoret ei halua jäädä tänne ja se on ihan ymmärrettävää. Itse pyrin ostamaan aina paikallisesta liikkeestä, jos sen täältä saan.
Minä käyn entisenä evijärveläisenä kesäisin Evijärven rannalla olevassa kesämökissäni, enkä tuo kuntaan yhtään euroa. Tankkaan bensat autoni tankkiin muualla kuin Evijärvellä, samoin tuon Evijärvellä oloni ajaksi tarvitsemani ruuat mukanani, niin ettei minun tarvitse ostaa evijärveläisistä kaupoista mitään elintarvikkeita. Kulutan siis Evijärven tiestöä, joka tosin ylläpidetään valtion varoin, mutta en jätä yhtään euroa Evijärvelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä käyn entisenä evijärveläisenä kesäisin Evijärven rannalla olevassa kesämökissäni, enkä tuo kuntaan yhtään euroa. Tankkaan bensat autoni tankkiin muualla kuin Evijärvellä, samoin tuon Evijärvellä oloni ajaksi tarvitsemani ruuat mukanani, niin ettei minun tarvitse ostaa evijärveläisistä kaupoista mitään elintarvikkeita. Kulutan siis Evijärven tiestöä, joka tosin ylläpidetään valtion varoin, mutta en jätä yhtään euroa Evijärvelle.
Jatkan vielä kirjoitustani, että kesämökistäni kiinteistöveroa minä valitettavasti joudun maksamaan, josta kertyvän kiinteistöveron verottaja eräitten koukeroitten kautta valitettavasti tilittää Evijärven kunnalle.
Kiinteistövero tulee poistaa kokonaan, ettei Evijärven kunta saisi minulta kesämökistäni yhtään kiinteistöveroeuroa. Evijärven kunnan alueesta tulisi tehdä luonnonsuojelualue, kaikenlainen rakentaminen kunnan alueella tulee kieltää ja tiestön kunnossapito sekä talviaikainen auraus tulee lopettaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Reilu kaveri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatkan vielä kirjoitustani, että kesämökistäni kiinteistöveroa minä valitettavasti joudun maksamaan, josta kertyvän kiinteistöveron verottaja eräitten koukeroitten kautta valitettavasti tilittää Evijärven kunnalle.
Kiinteistövero tulee poistaa kokonaan, ettei Evijärven kunta saisi minulta kesämökistäni yhtään kiinteistöveroeuroa. Evijärven kunnan alueesta tulisi tehdä luonnonsuojelualue, kaikenlainen rakentaminen kunnan alueella tulee kieltää ja tiestön kunnossapito sekä talviaikainen auraus tulee lopettaa.Järvihän kasvaa jo umpeen, ja teiden kunnossapito on loppunut jo vuosia sitten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Järvihän kasvaa jo umpeen, ja teiden kunnossapito on loppunut jo vuosia sitten.
Evijärvestä on tehtävä luonnonsuojelualue, kaikki ihmistoiminta, asuminen ja liikkuminen koko kunnan alueella tulee kieltää.
- Anonyymi
Mitä tuota etukäteen murehtii ei muuta kuin ostoksille kyseisiin yrityksiin.
- Anonyymi
Millä perusteilla päättelet mitkä yritykset jäävät.
- Anonyymi
Mestari kertoi.
Sähkömeilillä.
- Anonyymi
Täällä mitään ostoeuroja ole. Verottaja vie kaikki, jäljelle jää rahat ruokaan, jotta selviee juuri ja juuri. Kaikki kallistunut huimasti viimeisen 2-3 vuoden aikana, korot, pensa, ruoka, alv verotus, vuokrat, sähkö!
- Anonyymi
Lestijärvellä ei ole kuin Sale-kauppa ja kunnantalo. Pian ei tarvita kunnantaloakaan.
- Anonyymi
Minkä takia Evijärven kaltaisia alle 3000 asukkaan kitukuntia pidetään itsenäisinä kuntina? Miksei niitä liitetä isompiin naapurikuntiin, Evijärven tapauksessa Kauhavaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä takia Evijärven kaltaisia alle 3000 asukkaan kitukuntia pidetään itsenäisinä kuntina? Miksei niitä liitetä isompiin naapurikuntiin, Evijärven tapauksessa Kauhavaan.
Kauhava on taantuva ja rajusta väestökadosta kärsivä ruma tuppukylä. Kauhavan keskustaa rumempaa kylää ei ole olemassa.
Vielä vuonna 1990 kuntaliitosten jälkeen Kauhavalla oli hiukan yli 20 tuhatta asukasta. Siitä väkiluku on pudonnut melkein viidellä tuhannella.
Kohta Kauhavan väkiluku putoaa alle 10 tuhanteen ja Kauhava liitetään Lapuaan.
- Anonyymi
Synkkä on avaajan näkemys, mutta aiheellista esittää.
Ostetaan kotikunnasta se mitä voidaan.
Kehotetaan yhdessä Lidl' iä tulemaan myymälällä Mäntyhovin risteyksen lähettyville.
Kyllä hintataso on S-marketissa on yhtä henkistä ja fyysistä väkivaltaa.- Anonyymi
Popo on palveleva ja monin tavoin esimerkillinen yritys. Itse kyllä haluan hyötyä Popon hyvästä palvelusta.
- Anonyymi
Ei taida kehotukset toimia. Kauppakin on bisnestä
Ja siihen, että evijärvelle lidl saataisiin, on evijärvellä liian pieni asiakaspohja. Ei auta ohikulkutiet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei taida kehotukset toimia. Kauppakin on bisnestä
Ja siihen, että evijärvelle lidl saataisiin, on evijärvellä liian pieni asiakaspohja. Ei auta ohikulkutiet.ongenkoukkukauppa on käynyt hiljaiseksi, ehkä elinaikaa pari tai kolmevuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ongenkoukkukauppa on käynyt hiljaiseksi, ehkä elinaikaa pari tai kolmevuotta.
Joutuukohan entisen paloaseman tiloissa toimiva rengasliike kuitenkin lopettamaan sitä ennen?
Itse en kyseisen puljun ovea avaa enää koskaan, enkä suosittele muillekaan kyseistä firmaa.
Asiakaspalvelun on oltava ystävällistä. Asiakkaat äänestävät jaloillaan jos se on töykeää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joutuukohan entisen paloaseman tiloissa toimiva rengasliike kuitenkin lopettamaan sitä ennen?
Itse en kyseisen puljun ovea avaa enää koskaan, enkä suosittele muillekaan kyseistä firmaa.
Asiakaspalvelun on oltava ystävällistä. Asiakkaat äänestävät jaloillaan jos se on töykeää.minä en avaa koskaan ongenkoukkukaupan ovea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asiakaspalvelun on oltava ystävällistä. Asiakkaat äänestävät jaloillaan jos se on töykeää.Oletko koskaan miettinyt, jos se vika onkin sinussa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko koskaan miettinyt, jos se vika onkin sinussa?
Asiakas on aina oikeassa. Onneksi renkaiden ostopaikan voi itse kukin valita vapaasti ja jos asiakaspalvelija on töykeä, niin muitakin liikkeitä on olemassa.
Minä en osta yhtään mitään vain siitä syystä että sen saisi Evijärveltä. Jos joku ostaa aina pelkästään evijärveläisistä liikkeistä, niin silloin moni asia jää ostamatta, koska sitä ei ole evijärvellä tarjolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asiakas on aina oikeassa. Onneksi renkaiden ostopaikan voi itse kukin valita vapaasti ja jos asiakaspalvelija on töykeä, niin muitakin liikkeitä on olemassa.
Minä en osta yhtään mitään vain siitä syystä että sen saisi Evijärveltä. Jos joku ostaa aina pelkästään evijärveläisistä liikkeistä, niin silloin moni asia jää ostamatta, koska sitä ei ole evijärvellä tarjolla.Jos asiakas varastaa, onko hän silloinkin oikeassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en osta yhtään mitään vain siitä syystä että sen saisi Evijärveltä. Jos joku ostaa aina pelkästään evijärveläisistä liikkeistä, niin silloin moni asia jää ostamatta, koska sitä ei ole evijärvellä tarjolla.En minäkään osta siitä syystä että sen saisi vain Evijärveltä, minä ostan sen siitä syystä että sen saa vain Evijärveltä halvimmalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos asiakas varastaa, onko hän silloinkin oikeassa?
Missä tilanteessa asiakas on varastanut sinulta jotain?
Itse en ole koskaan varastanut keneltäkään yhtään mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minäkään osta siitä syystä että sen saisi vain Evijärveltä, minä ostan sen siitä syystä että sen saa vain Evijärveltä halvimmalla.
Eipä tule mieleen sellaista tuotetta, jonka saisi halvimmalla juuri Evijärveltä.
Evijärven ja muidenkin vastaavien pikkukuntien liikkeissä tuotevalikoima on suppea ja hinnat korkeita.
On paljon sellaisia merkkituotteita, joita ei Evijärven liikkeistä saa edes tilaamalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä tilanteessa asiakas on varastanut sinulta jotain?
Itse en ole koskaan varastanut keneltäkään yhtään mitään.Ei minulta, mistä niin päättelit? Olen vain nähnyt kun vartijat laittaa varkaan rautoihin kauppakeskuksessa.
Asiakas ei ole aina oikeassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei minulta, mistä niin päättelit? Olen vain nähnyt kun vartijat laittaa varkaan rautoihin kauppakeskuksessa.
Asiakas ei ole aina oikeassa.Olipas lapsellinen esimerkki.
Et varmaan ole kovinkaan vanha kun tuollaisia typeryyksiä kirjoittelet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipas lapsellinen esimerkki.
Et varmaan ole kovinkaan vanha kun tuollaisia typeryyksiä kirjoittelet.Ota lääkkeet
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asiakaspalvelun on oltava ystävällistä. Asiakkaat äänestävät jaloillaan jos se on töykeää.Minulla ei ole mitään moittimista kyseisestä rengasliikkeestä hyvää palvelua olen saanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla ei ole mitään moittimista kyseisestä rengasliikkeestä hyvää palvelua olen saanut.
Samoin! Energinen ja osaava porukka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samoin! Energinen ja osaava porukka.
Sukulaisetko siellä kommentoivat?
- Anonyymi
Päivittäistavarat ja elintarvikkeet ostan 90%:sesti Evijärveltä.
Kaikissa muissa asioissa teen ostokset 90%:sesti muualla kuin Evijärvellä. Yleensä ostospaikkani ovat Seinäjoella. Emme halua teitä Lapualle shoppailemaan
- Anonyymi
Kukaan evijärveläinen ei varmasti lähde Lapualle shoppailemaan, koska siellä ei edes ole shoppailupaikkoja. Kauhava ja Lapua ovat molemmat pelkkiä ohikulku paikkakuntia. Kauhavalla on usein pakko pysähtyä hetkeksi kantatien ja Lauttamuksentien risteyksessä liikennevalon näyttäessä punaista. Lapualla ei ole sitäkään riesana.
- Anonyymi
Missä Lapualla voi shoppailua?
Anonyymi kirjoitti:
Missä Lapualla voi shoppailua?
Kuule meidän halpa halli on täynnä fiksuja vaatteita, tule ja ihastu paikalliseen muotiin
- Anonyymi
Lapuan-nössö kirjoitti:
Kuule meidän halpa halli on täynnä fiksuja vaatteita, tule ja ihastu paikalliseen muotiin
Kukahan on niin köyhä, että joutuu ostamaan vaatteensa Halpa-Hallista?
Tiedoksi muuten että Halpa-Halli on myymäläketju ja joka liikkeessä on samat halpatuonti vaatteet.
Meillä on Vihtori paitaa, mitä teillä on HÄ !!
- Anonyymi
Voi voi sinua lapsellista raukkaa.
Eihän sellaista riepua kukaan normaali ihminen kehtaa pukea päälleen. Juuri sinun kaltaistesi juntti typerysten vuoksi ajan aina pysähtymättä Lapuan ohitse. Anonyymi kirjoitti:
Voi voi sinua lapsellista raukkaa.
Eihän sellaista riepua kukaan normaali ihminen kehtaa pukea päälleen. Juuri sinun kaltaistesi juntti typerysten vuoksi ajan aina pysähtymättä Lapuan ohitse.Aja vain ohi !! Kukaan ei halua velli housuja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1975978Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442827- 442297
- 932049
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382001Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2291385- 761352
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa2851319Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131287Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61226