Katsomusaineista ev.-lut. uskonnon sopivuutta markkinoidaan uskontokuntiin kuulumattoman oppilaan vanhemmille, joilla on valinnan mahdollisuus. Sen sijaan infoa elämänkatsomustiedosta (ET) on vähemmän, kun ajatellaan, että kirkkoon liitetyn oppilaan kohdalla valinnan mahdollisuutta ei ole.
Erilaisten väärinkäsitysten ehkäisemiseksi olisi kuitenkin paikallaan kertoa myös uskonnonopetuksessa olevien lasten vanhemmille, millainen aine ET oikeasti on.
Ja kun monet vanhemmat ovat eronneet kirkosta tai ovat sitä harkitsemassa, esille voi nousta myös kysymys lasten erottamisesta kirkosta, jolloin syntyy oikeus valintaan uskonnonopetuksen ja ET-opetuksen välillä.
ET-infoa perusopetuksen vanhempainiltoihin
34
410
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvin perusteltua. Kaikkien on hyvä tietää, mitä koulukavereille opetetaan.
- Anonyymi
Mitä ne ennakkoluulot ovat?
- Anonyymi
Aloitteellisuutta.
- Anonyymi
Ennakkoluulojen poistaminen ja ehkäisy hyvä idea.
- Anonyymi
Vinks vinks.
- Anonyymi
Esitä. Saa sitä kysyä.
- Anonyymi
Se, että ET on kielletty, luo varjoa.
- Anonyymi
Ehtiikö mitenkään?
- Anonyymi
Ihan hyvin. Tietoisku on lyhyt.
- Anonyymi
Ei tosiaan ole tyhmä joka kysyy.
- Anonyymi
Totta kai. Hyvä idea.
- Anonyymi
Hyvä idea. Voisi panna ajattelemaan. Et-oikeutettujen pääsy oikeuksiinsa.
- Anonyymi
Rakentava ehdotus keväälle.
- Anonyymi
Esitä asiaa luokanvalvojalle. Kakkien on hyvä tuntea, mikä ET on.
- Anonyymi
Varmaankin kaikkien. Millainen se sitten on?
- Anonyymi
Saatavilla olevaa tilastotietoa: https://vapaa-ajattelijat.fi/blog/lehti/elamankatsomustiedon-nousu-jatkuu/
- Anonyymi
Tykkään konkreettisista ideoista.
- Anonyymi
Nyt kesällä on aika. Valmistella.
- Anonyymi
Ehkä kesällä jaksaa.
- Anonyymi
Kesäduuni blues.
- Anonyymi
Hyvin asiallinen ehdotus.
- Anonyymi
Toivomusta kehiin. Et-oppilaan vanhempi voi esittää. Että ei pidettäisiin liian eksoottisena.
- Anonyymi
Perusinfo tarvitaan.
- Anonyymi
Hyvä idea.
- Anonyymi
Tarpeen. Oikein hyvä
- Anonyymi
Rakentava ehdotus.
- Anonyymi
Nii ain oikkee! Turussa ja Raumallakin.
- Anonyymi
Rakentava luonnollinen juttu.
- Anonyymi
Kehittä kehitysidea.
- Anonyymi
Tämä hyvä. Jossain varmaan onkin.
- Anonyymi
Hyvin kauniisti perusteltu ehdotus.
- Anonyymi
Hyvin asiallista on tämä.
- Anonyymi
Kyllä vain, hyvä idea.
- Anonyymi
Ehdotus on hyvä tehdä jo nyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En minä kyllä enää odota sinua
Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O381950Taas pedofiliatuomio Haapaveelle
Vastenmielisiä ja vakavia rikostapauksia pikkupaikkakunnan alueellekin näyttää riittävän. Tämän alan rikoksien tuomiot391526Jos joku luulee että kaikki käy
Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn601495Joka kolmas työtön on työkyvytön
Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais1731386Sakin hivutus - ilmiö
Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok681229Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan
Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var81211Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!
Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti19906- 58858
Mitä tapahtuu?
Mitä säpäkän risteyksessä on tapahtunut kun poliiseja, ambulansseja ja kopteri paikalla?13844Kuhmon K-kaupan vanhenevat hapannaamat kassoilla
Pitemmän aikaa olen ihmetellyt kaverin kanssa miksi Kuhmon K-kaupassa on aina tympeimmät kassattöntekijät? Kesällä tulee14815