Tähdet ovat ehkä sittenkin palloja

Mutta osaako pallopäät vastata mikä pallotähti loistaa nyt 23.10.2024 kello 20.14 idässä hieman litteästä kuusta etelän suuntaan.?

Voisiko palloteoriaan selitys olla asteroidi, meteoriitti, satelliitti?

Itse uskon kyseisen näyn olevan enkeli ja se vahvistaa litteänmaan näkemystäni varsinkin jos palloteoriaan kunnollista selitystä ei pallopäiltä tule ja sassiin!

18

244

2Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ystäväni hra Delfine heitti hienon kysymyksen johon minulla flättärinä ei ole vastausta.

Pöljät pallopäät näkevät taivaalla milloin mitäkin mutta eivät myrkyllisiä kemikaalivanoja.

Tähän sopii varmasti virsi 484:

Totuuden henki, johda sinä meitä
      etsiessämme valkeuden teitä......

• Pallopäät eivät tähtitiede palstallaan tiedä edes mistä palloteorian yö johtuu. No, en tiedä minäkään.

Juon nyt olutta kerrostaloni tupakkaparvekkeella. Tässä kävi alakerran Ukrainasta paenneita naapureitani. Kerroin heille että täällä suomessa uskotaan kristinuskoon ja tiedetään maan olevan litteä.

Näytin heille myös animaation yön ja päivän vaihteluista litteässä maailmassamme:

https://i.makeagif.com/media/6-27-2015/6TPX2_.gif

Nyökyttelivät että vau vau, mielenkiintoista.

Eivät siis tienneet suomalaisesta flättäri kulttuurista ennenkuin itse kerroin heille.

Tämä siis tapahtui täällä Oulun Kaijonharjussa jossa parvekkeella välillä töllöttelemme idän suuntaan missä näkyykin nyt osin pimentynyt litteä kuu ja muita mielenkiintoisia kohteita jotka kumoaa palloteorian.

• Delfine kirjoitti:

Pallopäät eivät tähtitiede palstallaan tiedä edes mistä palloteorian yö johtuu. No, en tiedä minäkään.

Juon nyt olutta kerrostaloni tupakkaparvekkeella. Tässä kävi alakerran Ukrainasta paenneita naapureitani. Kerroin heille että täällä suomessa uskotaan kristinuskoon ja tiedetään maan olevan litteä.

Näytin heille myös animaation yön ja päivän vaihteluista litteässä maailmassamme:

Eivät siis tienneet suomalaisesta flättäri kulttuurista ennenkuin itse kerroin heille.

Tämä siis tapahtui täällä Oulun Kaijonharjussa jossa parvekkeella välillä töllöttelemme idän suuntaan missä näkyykin nyt osin pimentynyt litteä kuu ja muita mielenkiintoisia kohteita jotka kumoaa palloteorian.

Minä ostin Ilpolta (kanava Vapauttava totuus) 60 cm:n seinäkellon litteän maan taustalla.
        Se näyttää mm. vuorokauden ajat kaikkialta maailmasta.

Sitä ovat ihastelleet sukulaiset ja muukin porukka. Muutama on alkanut epäillä maan muotoa jota eivät ole aiemmin tehneet.

Tässä kelloni esittely:
        https://www.youtube.com/watch?v=6N5fNtOA-08&t=296s

• ViktorAtaman kirjoitti:

Minä ostin Ilpolta (kanava Vapauttava totuus) 60 cm:n seinäkellon litteän maan taustalla.

Sitä ovat ihastelleet sukulaiset ja muukin porukka. Muutama on alkanut epäillä maan muotoa jota eivät ole aiemmin tehneet.

Tässä kelloni esittely:

Kiitos linkistä, katson videon. Itse olisin erittäin ylpeä kellosta joka toimii litteänmaan mukaan. Mutta minä asun täällä Oulussa ja Ilpo jossain Helsingin lähellä. Posti tietty toimisi 🤔

• ViktorAtaman kirjoitti:

Tässä kelloni esittely:

Upea kello videolla kaikkine ominaisuuksineen. Noita kun saisi jotenkin sarjatuotantoon enemmän, myös pallopäille myytäväksi.

• Anonyymi
        Delfine kirjoitti:

Pallopäät eivät tähtitiede palstallaan tiedä edes mistä palloteorian yö johtuu. No, en tiedä minäkään.

Sinulle on kyllä on selitetty mistä yö johtuu, etkö ole lukenut vastauksia?

• Anonyymi

Sinulle on useastikin selitetty mistä tiivistevanat johtuvat, ei ole tainnut mennä oppi perille?

• Anonyymi
        ViktorAtaman kirjoitti:

Tässä kelloni esittely:

Vapauttavat totuus kanava on kyllä naurettavimpia kanavia koskaan, ennen kommentoin sinne useasti ja korjasin hänen väittämiään.
        Lopulta luovutin koska hänen ymmärryskykynsä ei riittänyt ymmärtämään kertomiani faktoja.

• Anonyymi
        Delfine kirjoitti:

Upea kello videolla kaikkine ominaisuuksineen. Noita kun saisi jotenkin sarjatuotantoon enemmän, myös pallopäille myytäväksi.

Otat kuolleen henkilön nimimerkin itsellesi ja sitten vielä "keskustelet" hänen kanssaan, Oletko päässyt itsesi kanssa yhteisymmärrykseen siitä, onko niitä pyramideja olemassa?

• Anonyymi
        Delfine kirjoitti:

Yö johtuu yksinkertaisesti siitä, että aurinko on toisella puolella maapalloa, eikä valo siten pääse valaisemaan sitä. Kun maapallo pyörii akselinsa ympäri eri alueet päätyvät eri aikoina valoisalle tai pimeälle puolelle. Tuota voi helposti simuloida valaisemalla pimeässä huoneessa pöytälampulla jalkapalloa tms. Lampun puoleinen puoli pallosta on valaistu (päivä) kun taas lampusta poispäin oleva puoli on pimeänä (yö). Jos palloon piirtäisi kartan ja pyörittäisi palloa pystyakselinsa ympäri valoisa ja pimeä alue vaihtelisivat. Siinä se. Yksinkertaista.

Littumaassa taas yön ja päivän vaihtelu ei olisi mahdollista. Joissain kuvissa joissa yritetään esittää litteän maan yön ja päivän vaihtelua näytetään auringon valaisevan mielivaltaisesti tasan puolet maalätystä kun taas toisessa puoliskossa on yö. Valo ei toimi sillä tavalla. Ainoa mahdollisuus, että auringon valo voisi edes teoriassa valaista alla olevan maan sillä tavoin olisi, että aurinko olisi puoliympyrän muotoinen suuntaava valonheitin. Silloin taas aurinko näyttäisi suoraan alhaalta päin katsottuna puoliympyrän muotoiselta ja vähänkin sivusta katsottuna lituskaiselta puoliympyrältä. Mutta aurinko näyttää kaikkialla maailmassa ympyrän muotoiselta, joten sen täytyy olla pallomainen valonlähde, joka taas valaitsee tasaisesti joka suuntaan.

• Anonyymi
        Delfine kirjoitti:

"Pallopäät eivät tähtitiede palstallaan tiedä edes mistä palloteorian yö johtuu."

Niin, en ollut tuota ennen sen enempää edes ajatellut, mutta miksi koko taivas on täysin pilkkopimeä yöllä, myös kaikkialla "pallon" ympärillä? Miettikää pienemmän mittakaavan koe, jossa pimeässä huoneessa on pallo ja sen takana valonlähde. Olisiko sen pallon takana täysin pimeää, vaikka se blokkaisi suorat valonsäteet juuri siinä paikassa?

Mutta yöllä on täysin pimeää myös "avaruudessa" sillä puolella "palloa", jonka puolella aurinko ei sillä hetkellä ole?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Pallopäät eivät tähtitiede palstallaan tiedä edes mistä palloteorian yö johtuu."

Niin, en ollut tuota ennen sen enempää edes ajatellut, mutta miksi koko taivas on täysin pilkkopimeä yöllä, myös kaikkialla "pallon" ympärillä? Miettikää pienemmän mittakaavan koe, jossa pimeässä huoneessa on pallo ja sen takana valonlähde. Olisiko sen pallon takana täysin pimeää, vaikka se blokkaisi suorat valonsäteet juuri siinä paikassa?

Mutta yöllä on täysin pimeää myös "avaruudessa" sillä puolella "palloa", jonka puolella aurinko ei sillä hetkellä ole?

Joku pallopää varmaan sanoo, että kun ne auringosta tulevat säteet on täysin suoria ja niitä ei mene yhtään Maan ohi, vaan sieltä tulee vain sellainen siisti valotunneli, joka valaisee just sopivasti yhden pallonpuoliskon, mutta ei mitään sen ympärillä.

Kuun valosta taas sen verran, että oikeassa maailmassa valo ei heijastu tasaisesti pallosta siten kuin auringonvalo muka kuusta. Kokeilkaa itse sitä pallolla ja valonlähteellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joku pallopää varmaan sanoo, että kun ne auringosta tulevat säteet on täysin suoria ja niitä ei mene yhtään Maan ohi, vaan sieltä tulee vain sellainen siisti valotunneli, joka valaisee just sopivasti yhden pallonpuoliskon, mutta ei mitään sen ympärillä.

Kuun valosta taas sen verran, että oikeassa maailmassa valo ei heijastu tasaisesti pallosta siten kuin auringonvalo muka kuusta. Kokeilkaa itse sitä pallolla ja valonlähteellä.

Litteässä maassa Aurinko ei voi kulkea kuin enintään 12 tuntia idästä läntee, ja kehän ulkopuolella, kuten vaikkapa Australiassa, ei voisi tehdä sitä tasanopeudella.

Kuitenkin Australissa on puoli vuotta silminnähtävissä Aurinko joka menee tasanopeutta yhteen suuntaan taivaalla (idästä länteen) yli 12 tuntia, pisimillään reilut 14 tuntia.

Ja bonuksena, Auringonhan ei kuuluisi Australiassa koskaan olla muualla kuin pohjoisella taivaalla, mutta se vuodenvaihteen tienoilla nousee kaakosta ja laskee lounaaseen; tämä on lähes 90 astetta väärä suunta verrattuna siihen kuuluisaan "litteän maan videoon" mistä Vikikin aina hehkuttaa.

Olet tervetullut katsomaan omin silmin, ja rahat saa edelleen takaisin kertoimella jos et tuollaista näe. (tarjous tietenkään ei ole voimassa näkövammaisille)

• Anonyymi

Kyllä se on jokin pallo.Voi ihme,miten tuon nyt selittäisi,kun maa on liitteä.
      Katsotko taivasta litteän maan yläpuolelta vai alapuolelta?
      Tämä on ratkaiseva asia ?

• Anonyymi

Jälleen kerran: aurinko ja kuu eivät voi olla litteitä, koska silloin ne olisivat suurimman osan ajasta soikeita ja olisivat sitä lituskaisempia mitä kauempaa sivusta niitä katsottaisiin. Kukaan ei ole todistetusti nähnyt soikeaa aurinkoa tai kuuta, joten molemmat ovat palloja.

• Anonyymi

Delfine ja Viki.

Mites se pyramidi?

Keskustelunne aiheesta on vieläkin kesken.

• Anonyymi

He, eli siis hän itse ei ole vielä päässyt yksimielisyyteen itsensä kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

He, eli siis hän itse ei ole vielä päässyt yksimielisyyteen itsensä kanssa.

Siksipä jutut onkin monesti varsin kaksimielisiä.

:D

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2328
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      41
      1940
    3. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      29
      1656
    4. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      176
      1623
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      100
      1526
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      185
      1263
    7. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      132
      1257
    8. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      25
      1166
    9. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      972
    10. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      959
    Aihe