Yhtäkkiä sitten päätettiin yhdistää seurakunnat, vaikkei mitään järjellistä perustetta. Kovasti haluaisin kuulla, mikä käänsi kahden valtuutetun takin kahden viikon aikana? Täysin käsittämätöntä touhua.
Mikä vitun tarjanteen seurakunta?
Anonyymi-ap
251225
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.
Luetuimmat keskustelut
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Kuka murtautu illalla kipparilleJotaki hampuusia kannettu ambulanssiin ja kipparin iso ikkuna palasina..Mitä tapahtunu??
- Tule sunnuntaina juna-asemalleKello kymmenen aikaan, tavataan siellä. Ainoa ja viimeinen tilaisuus tavata. Jos et tule niin et enää koskaan näe minua. En halua kirjoitella mitään, en halua kuulla selityksiä. Haluan tavata.
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Myönnä poisLoukkaannuit mulle silloin aikoinaan? Ne viestit, väärinymmärrykset, kaikki. Miehelle
- Tiedätkö yhtäkään näistä "julkkiksista"? Elämäni biisi vieraslista la 10.10. hämmästyttääElämäni Biisissä on totuttu näkemään suomalaisia julkisuuden henkilöitä, jotka ovat koko kansalle tuttuja. Vieraita on ollut mm. viihteen, taiteen, tieteen, urheilun, politiikan ja kulttuurin saralta. Jos on ollut koko …
- Omapahan on vikasi jos jää loppuelämän romanssi välistä kun haluat olla itsepäinen jääräJa tuomita, jotain mitä et kykene ymmärtämään, antamatta edes mahdollisuutta, vaikka olen tehnyt parhaani elämäni edistämiseksi ja oikeasti yrittänyt!! Itken tyynyyn... tuskin edes yhtä vuotta ilman itsetuhoisia ajatuks…
- Vappu Pimiä lataa suorat sanat MasterChef-kritiikistä: "Tee niin tai näin, niin se on aina..."Vappu Pimiä liittyi viime MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoon. Pimiän rinnalla tuomaroivat Helena Puolakka ja Henri Alén. Pimiä toi tuomarikolmikkoon näkemystä ja kulmaa huippuravintoloiden keittiöide…
- Sahan puupulaSahalla pitää olla valtava puupula kun Varikkosuoran uudelta myyntipaikan tontilta piti kaataa kaavassa suojellut puut? Kuinka ELINvoimaVALIOlautakunta antanut luva tälläiseen liito-oravien reitipuiden joukkotuhoon. Mas…
- Onko tarkoitus ottaa ihmisten eläkevarat valtion käyttöön?Vai mistä tässä eläkeiän nostossa hamaan tappiin on kyse? Eihän moni sitten saisi käytännössä eläkettä koskaan vaikka eläkemaksuja koko elämänsä olisi maksellutkin.
- Onko se sinun mielestäsiminun syyni, että tilanne on se mikä se on? En tiedä. Toisaalta, en pysty uskomaan että millään minun tekemisilläni olisi ollut juurikaan merkitystä.
- Eiköhän tämä ole jo tässäParivuotta hukkaan heitetty.
- kunnioitan tahtoasiEn tule sinua enää lähestymään.
- Mitä enää haluat??Tätä on kestänyt liian kauan!
- Haluan sanoa sulle miesEttä pysytään molemmat pois täältä palstalta. Maltetaan olla pois, koska olosi on silloin parempi. Minä en kirjoittele enää, joten voit unohtaa tämän. Ottaisitko minuun yhteyttä muuta kautta, jos haluat. Olisin onnessan…
- Perjantai jälleen bläähViikonloppuna sataa, mitä meinaatte tehdä? Pian on syyslomakin, suunnitelmia tähän säähän? Mulla olis pihahommaa vielä, mutta en helvetissä mene sateeseen kastumaan. Kasvoi vähän kyr*äkin otsaan kelin takia. Eikö nyt vo…
- Paras paikka asua?Mikä olisi paras paikka asua Suomussalmella,kun ulkopaikkakuntalainen sinne muuttaa. Suomussalmen kk viehättää, mutta olisiko Ämmänsaari parempi ja mikä alue siellä? Nyt saa kehua ja haukkua, mutta apuja päätöksentekoon…
- On aika ottaa sinuun etäisyyttäKohtalo tuli apuun ja järjesti sille puitteet. Ei sillä että olisi tyytyväinen, päinvastoin.
Vastaukset 25
Vanhimmat
Se o järki voittanunna. Heja grabbar
Onko jossakin seurakunnassa noin syntinen jäsenenä?
Seurakunnalla näkyy olevan ihan mukavankokoinen omaisuus... Kohta sitten osa jotain mautonta ja hajutonta... Ylöjärven seurakunnan Tarjanteen kappeliseurakunta? Tai jotain muuta trendikästä peippoilua. Liian monta yksinkertaista päässy valtuustoon istuskelemaan.
Se on arvokasta työtä tuo edustaminen.
Petosjytky !!
Se juuriki. Vastuutonta yhteisen omaisuuden uudelleen järjestelyä. Ollaanko jo osa Päijänteen seurakuntaa ennenku sssanomat ehtii painosta
Laatokan seurakuntayhtymään saatetaan kuulua kun Moskova tuosta saa pikkukiinalaiset järjestykseen
Niii. Kuka sen keksi ja mikä hoppu?
Itsellä tulee ensimmäisenä mieleen, että liitoksilla kuvitellaan molempien seurakuntien kaikkien työpaikkojen säilyvän. No ei säily. Pidot ei kuulkaas aina parane kun väki vähenee.
Liitosehdotukset tulevat isoista kaupungeista - tässä tapauksessa Tampereelta - jossa seurakunnan talous on eniten kuralla. Liittämällä pikkuhiljaa kaikki tampereeseen, päästään realisoimaan ympärysseurakuntien metsät ja rantatontit - että toiminta kaupungissa voi jatkua. Jonkunhan se pitää maksaa. Tyhmät maalaisseurakunnat kulkee kuin lampaat narussa toteuttaen kaikki toiveet?
Valtakunnallisesta lehtiartikkelista luin kuinka Ruoveden seurakunnan kirkkoherra Taskinen kertoi Suurimman osan seurakuntalaisista olevan liitoksen kannalla. Epäilen. Valtuutetuistakin enemmistö äänesti ensin ei, ja sitten painostusviikkojen jälkeen oli saatu vasta pari käännytettyä. Siinäkö se on koko seurakunta.
Eroain kirkosta heti.
ainoko eroaa`? vai mitä tarkootat
Opettele puhumaan
Pee Tikkaselta ansiokas kirjoitus Suomenselän Sanomissa torstaina 7.11 Kiitos siitä, ja komppaan. Muutko nukkuu?
Missä analyyttinen keskustelu liitoksen kaikista vaikutuksista? Ainakin minulta mennyt ohi. Elämme vaarallisessa ajassa, jossa kaikkia ja kaikkea ollaan yhdistämässä "säästösyistä". Liitoksen suurin (ja ainoa?) kannatus löytyy seurakuntatalojen omista kahvihuoneista. Miksi? Siksi, että sopimuspapereihin on sisäänleivottu porkkana suurinpiirtein kaikkien työpaikkojen ja toimintojen säilymisestä vuosikausiksi. Siksi onkin ihan perusteltua kysyä, missä säästö?
Ihmetellyt jo pari vuotta miksi srk ajaa tuulivoimaloita omille mailleen eli ovat konsultin lumoissa srk työntekijät,?
Onko kukaan enää hankkimassa sitä tuulivoimaa? Ainakin minun tietojen mukaan isojen metsien isännät/emännät ei oo allekirjoittamas mitään niihin sopimuksiin. Syynä se, ettei kukaan voi taata puisto-omistusten pysymistä kotimaisissa käsissä. Ihan liian epämääräistä touhua. Katellaan.
Monenlaisten konsulttien lumoissa ovat.
Mikä on seurakuntien merkitys ylipäätään? Ilman lapsikastetta, seurakuntien jäsenmäärä olisi aika olematon. Jos seurakuntaan liittymisestä tehtäisiin päätös aina vasta aikuisena, aika harva liittyisi. Nyt, kun jäsenyys tulee vauvana ja tavan vuoksi, monelta jää eroamatta. Kirkosta eroamiseen liittyy myös jonkinlaista pelkoa yhteisön paheksunnasta tai "huonosta karmasta".
Lasten määrä vähenee ja yhä harvempi kastetaan. Yhä useampi eroaa kirkosta. Seurakuntien merkitys on koko ajan pienempi ja resurssit vähäisempiä, siihen on hyvä varautua.
Jäi epäselväksi millä tavoin varautuisit?
No jos minulta kysytään, niin voidaan olla kaikki ihan vaan Suomen evlutseurakunta. Kun tässä nyt säästöä haetaan.
Tarvitaanko Suomessa 350 seurakuntaa? Meillä on 21 hyvinvointialuetta hoitamassa paljon vaativampaa hommaa, ja sitäkin pidetään liian isona määränä ajatellen käytössä olevia resursseja. Luulen, että aika moni maksaa kirkollisveroa asiaa isommin ajatellen, mitä sillä saa vai saako.
Ei me täälä ruaveressäkää ymmärretä. Jotkut intoilee.
Täytyy osallistua keskusteluun kun täälä tämmöne. Oon määki seurakuntalainen. Mua ärsyttää ehkä eniten se, että jotkut, en nyt sano nimiä mutta naisihmiset, maalailee asiaa hengellisestä kulmasta. Liitos on taloutta ja talouden määräysvaltaa, että kenelle sitä ollaan antamassa... annatko sitte oman lompsas naapurin hoiviin... sitä voi jokainen miettiä.
Ihan peruspätevä nimi seurakuntayhteistyölle.
Sinänsä aika erikoista, kuinka nuo seurakunnat, varsinkin evankelisluterilaiset kärsivät osallistujapulaa ja varmaan myös jäsenkatoa.
Helluntailaisilla ja jehovilla näyttäs aktiivisuuden valossa menevän hiukka kovempaa jos kohta kun katsoo ulkomaille, niin uskonnolla on edelleen todella iso merkitys.
Ja tuo merkitys tuntuu vain kasvavan, vaikka meillä suunta onkin toinen.
Ihan yleisestä suomalaisväestön vanhenemisesta on kuules kyse. Lestadiolaiset sitten oma lukunsa kunei kortsua sovi käyttää. Mun mielestä Virroilla ihan hyvin osallistutaan myös evlut seurakunnan järjestämiin juttuihin.
Oletettavasti et edes kuulu seurakuntaan.