JEESUS: kaikkien kansojen (pakanoiden) Pelastaja ja Vapahtaja!
Kuten Raamattu UT:n kokonaistasolla totuudessa valaisee ja opettaa, Jeesus Kristus syntyi vapahtajaksi kaikille luoduille ihmisille!
• ” Sillä’ niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään joka Häneen uskoo hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.” ( Joh 3:16)
1) Valkeus pakanoille, kirkkaudeksi Israelille! ( Luukas 2:30-32)
---------------------------------------------------------
• "Herra, nyt sinä lasket palvelijasi rauhaan menemään, sanasi mukaan;
sillä minun silmäni ovat nähneet sinun autuutesi,
jonka sinä olet valmistanut kaikkien kansojen nähdä,
valkeudeksi, joka on ilmestyvä pakanoille, ja kirkkaudeksi kansallesi Israelille".
2) Jeesuksen todistus maan ääriin saakka! ( Apt 1:7-8)
----------------------------------------------------------
• ”...vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
3) Pakanain valkeudeksi, pelastus maan ääriin! ( Apt 13:46-48)
--------------------------------------------------------------
• ”Silloin Paavali ja Barnabas puhuivat rohkeasti ja sanoivat: "Teille oli Jumalan sana ensiksi puhuttava; mutta koska te työnnätte sen luotanne ettekä katso itseänne mahdollisiksi iankaikkiseen elämään, niin katso, me käännymme pakanain puoleen. Sillä näin on Herra meitä käskenyt:
• 'Minä olen pannut sinut pakanain valkeudeksi, että sinä olisit pelastukseksi maan ääriin asti'."
• ”Sen kuullessansa pakanat iloitsivat ja ylistivät Herran sanaa ja uskoivat, kaikki, jotka olivat säädetyt iankaikkiseen elämään. ”
4) Parannuksen saarna, syntien anteeksiantamus kaikille kansoille! ( Luukas 24: 45-48)
---------------------------------------------------------------------------
• ( Jeesus) ” Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset.
Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista, ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista. Te olette tämän todistajat. ”
5) Yksi lauma, yksi paimen: Jeesus! ( Joh 10:16)
---------------------------------------------------
• ”Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta. Niitäkin minun tulee johdattaa, ja ne kuulevat minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.”
6) Jumala katsoo pakanoiden puoleen. ( Apt 10:34-35)
------------------------------
• ”Niin Pietari avasi suunsa ja sanoi: "Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön, vaan että jokaisessa kansassa se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen.”
7) Pelastussanoma pakanakansoille ( Apt 28:28)
----------------------------------------------------
• ”Olkoon siis teille tiettävä, että tämä Jumalan pelastussanoma on lähetetty pakanoille; ja he kuulevat sen."
8) Israelin paatumus, pakanoiden pelastus ( Room 11:25-26)
------------------------------------------------------------
• ”Sillä minä en tahdo, veljet - ettette olisi oman viisautenne varassa - pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus - hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.”
9) Pakanatkin saavat ”perintöosan pyhitettyjen joukossa"! ( Apt 26:17-18)
………………………………………………………
• ”Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
- avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'”
Amen. Kiitetty olkoon Herran nimi!
JEESUS: kaikkien kansojen (pakanoiden ) Pelastaja ja Vapahtaja!
28
224
Vastaukset
- Anonyymi
Onko kymmenen käskyä voimassa? Koskeeko se myös israelilaisia? Esim. Älä tapa?
- Anonyymi
Tämä palsta ei ole mikään infantiilien kyselytunti. Vaan? Aikuisten ihmisten, lukutaitoisten alusta. Ole hyvä ja lue itse Raamatusta, mitä siellä sanotaan. On absurdi heitellä joitain kysymyksiä -- ikäänkuin riitaa haastaen!
Opiskele tosissasi Raamatun Sanan sisältöä!
Ja kun kerran ITSE löydät vastauksen OMAAN kysymykseesi:
"Onko kymmenen käskyä voimassa? Koskeeko se myös israelilaisia? Esim. Älä tapa."
- niin ole hyvä ja kerro se toisille!
Kiitos! - Anonyymi
Koeta pysyä aloituksen aiheessa!
Aloita ITSE oma aloitus kymmenestä käskystä.
Ja juttele siinä siitä aiheesta.
Tämä aloitus ei ole Kymmenen käskyn tarkastelua...
Kiitos jos ymmärrys pelaa? - Anonyymi
Matt. 24. luku Uusi Testamentti 1938
1. Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois; ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia.
2. Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."
3. Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
4. Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
5. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: Minä olen Kristus, ja he eksyttävät monta.
6. Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
7. Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
8. Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
9. Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
10. Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
11. Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
12. Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
13. Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
14. Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
15. Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa - joka tämän lukee, se tarkatkoon -
16. silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
17. joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on,
18. ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa.
19. Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!
20. Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
21. Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
22. Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
23. Jos silloin joku sanoo teille: Katso, täällä on Kristus, tahi: Tuolla, niin älkää uskoko.
24. Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
25. Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
26. Sentähden, jos teille sanotaan: Katso, hän on erämaassa, niin älkää menkö sinne, tahi: Katso, hän on kammiossa, niin älkää uskoko.
27. Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
28. Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.
29. Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
30. Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella. - Anonyymi
31. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
32. Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
33. Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
34. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
35. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.
36. Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
37. Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.
38. Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin,
39. eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.
40. Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
41. Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
42. Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee.
43. Mutta se tietäkää: jos perheenisäntä tietäisi, millä yövartiolla varas tulee, totta hän valvoisi, eikä sallisi taloonsa murtauduttavan.
44. Sentähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee.
45. Kuka siis on se uskollinen ja ymmärtäväinen palvelija, jonka hänen herransa on asettanut pitämään huolta palvelusväestään, antamaan heille ruokaa ajallansa?
46. Autuas se palvelija, jonka hänen herransa tullessaan havaitsee näin tekevän!
47. Totisesti minä sanon teille: hän asettaa hänet kaiken omaisuutensa hoitajaksi.
48. Mutta jos paha palvelija sanoo sydämessään: Minun herrani viipyy,
49. ja rupeaa lyömään kanssapalvelijoitaan ja syö ja juo juopuneiden kanssa,
50. niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa,
51. ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin ulkokullatuille. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."
- Anonyymi
Ah, saapuu se päivä, jonka Raamattu meille lupaa—se suuri ja mahtava näky, joka pistää kaikki elokuvien erikoistehosteet häpeään! Aito raamatullinen spektaakkeli, jossa Jeesus tulee pilvellä lentäen alas taivaasta, aivan kuten meille on sanottu: "Silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat vaikeroivat ja näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suuressa voimassaan ja kirkkaudessaan" (Matt. 24:30). Ja tietysti taustalla kaikuu mahtava torvimusiikki, sillä Raamattu on aivan selvä tästäkin: "Hän lähettää enkelinsä suuren pasuunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa" (Matt. 24:31).
Kuvitelkaa vain hetki, kuinka pasuunat törähtävät ja kuinka taivas aukeaa Jeesuksen laskeutuessa alas. Hänen tulonsa ei jää keneltäkään huomaamatta, kun pilvet pyörteilevät ja hän lipuu alas aivan kuin taivaallinen laskuvarjohyppääjä, jonka laskuvarjo on silkkaa jumalallista kirkkautta. Ei edes lentokoneet pysty moiseen laskeutumiseen!
Ja sitten, mikä näky! Kun torvet soivat ja maata järisyttävä pauhu kaikuu, alkaakin tapahtua. Zombit nousevat haudoistaan, kuten Raamattu lupaa: "Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhuun" (Daniel 12:2). Hautakivet lentävät kaaressa ilmaan, kuin ne olisivat vain hiekanjyviä, ja mummon luut, pölyiset multakasat ja hautojen vanhat lahot arkunjäänteet sinkoutuvat ilmaan kuin taivaallinen pyörremyrsky olisi iskenyt hautausmaalle.
Koko show on kuin suoraan ilmestyskirjasta. Ja niinhän se onkin, sillä "Herran itsensä käsky kuuluu, ylienkelin huuto ja Jumalan pasuuna, ja itse Herra laskeutuu taivaasta, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin" (1. Tess. 4:16). Ei siis ole kyse mistään metaforisesta sielunvaelluksesta, vaan ihan fyysinen zombilauma siellä nousee suoraan maan alta! Ei tarvitse murehtia, kuka ehtii nähdä ja kuka ei, kun maan kamara avautuu ja kuolleet kävelevät suoraan kohti viimeistä tuomiota.
Tämä ei ole mikään lempeä henkinen kokemus, vaan täysiverinen, raamatullinen katastrofielokuva suoraan taivaallisesta käsikirjoituksesta. Joten tervetuloa katselemaan tätä suurta spektaakkelia, kunnes "jokainen polvi notkistuu, ja jokainen kieli tunnustaa, että Jeesus Kristus on Herra, Isän Jumalan kunniaksi" (Fil. 2:10-11).
Ystävällisin terveisin,
Enkeli Mäntä, taivaallisen spektaakkelin kommentaattori- Anonyymi
Koeta löytää jokin slkeä linjaus, vaikka jokin Enkeli Mäntä väität olevasi.
Kaikkia ei huijata.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koeta löytää jokin slkeä linjaus, vaikka jokin Enkeli Mäntä väität olevasi.
Kaikkia ei huijata....No mutta, hyvä ystävä, kertoisitko nyt suoraan: onko se Raamatun selkeä teksti mielestäsi huijausta? Vai miksi siinä ei sinun silmissäsi ole "selkeää linjaa"?
- Enkeli Mäntä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mutta, hyvä ystävä, kertoisitko nyt suoraan: onko se Raamatun selkeä teksti mielestäsi huijausta? Vai miksi siinä ei sinun silmissäsi ole "selkeää linjaa"?
- Enkeli MäntäArvoisa Enkeli Mäntä ( mikä lienet haamu)
OSAISITKO keskustella aloituksen aiheesta?
Jos et OSAA? -- Ole ystävällinen ja kirjoita postillojasi OMISSA aloituksisissa.
Sinua ei kaivata tässä ketjussa, Etkä nauti sellaista uskottavuutta.
Syystä, monista syistä.
Ole hyvä, ota kantaa tämän ALOITUKSEN aiheeseen?
Jos osaat?
Kiitos.
JK Ole vaikka Enkeli Moottori ---- taikka Enkeli Tuuppari?
Enkeli Mäntä? Miksei Enkeli Sylinteri?
Tuollaisia ei RAAMATTU tunne-----
Olet absurdi trolli.... - Anonyymi
Enkeli Mäntä, taivaallisen spektaakkelin kommentaattori
Ole hyvä ja Kerro kuka ja mikä olet?
Kiitos. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arvoisa Enkeli Mäntä ( mikä lienet haamu)
Jos et OSAA? -- Ole ystävällinen ja kirjoita postillojasi OMISSA aloituksisissa.
Syystä, monista syistä.
Jos osaat?
Kiitos.
Olet absurdi trolli....ARVOISA KIRJOITTAJA,
Johan minä, arvon *haamu* tai vaikkapa *Enkeli Sylinteri*, kuten itse valitset, OTIN KANTAA tähän aloitukseen. Mihin unohtui tarkkuus? Vai onko muistijäljet jo kadonneet pilven reunalle, kun et huomaa? Kyllä minä keskustelen aloituksen aiheesta, ja vieläpä KIRJAIMELLISESTI. Mutta mitäpä se auttaa, kun vastaanottopäässä on niin kiire keksiä uusia lempinimiä, että asiasisältö unohtuu kokonaan.
Ettei vain olisi niin, että kun MINÄ tuon esiin raamatullisia faktoja, niin sitten niiden käsittely tuntuu hieman epämiellyttävältä? "Sillä kirjoitettu on: 'Hän vangitsee viisaat heidän viekkauteensa'" (1. Kor. 3:19).
Ja mitä tulee uskottavuuteeni, niin eihän se toki sinun siunauksiasi kaipaile. Raamatun mukaan: "Autuaita ovat te, kun ihmiset teitä solvaavat ja vainoavat ja valheellisesti puhuvat teistä kaikkea pahaa minun tähteni" (Matt. 5:11). Joten minä kiitän ja kumarran tästä siunauksesta, arvon kirjoittaja! Taitaa olla juuri niitä *monia syitä*, joista nyt ennalta varoitettiin.
Ja mitä aloitukseen tulee—johan minä siihen vastasin, mutta jos ei KELPAA, niin ei kelpaa. Jään odottamaan, milloin sinä, hyvä ystäväni, lähdet vastailemaan omien lempinimiesi saattelemana MINUN aloittamiini ketjuihin. Ja voinhan minä Enkeli Mäntänä jatkaa—mutta ei pidä väheksyä Enkeli Tuupparia tai Enkeli Moottoria. Miksikäs ei?
Ystävällisin terveisin,
Enkeli Mäntä, Pyörivien Puheiden Mestari - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enkeli Mäntä, taivaallisen spektaakkelin kommentaattori
Ole hyvä ja Kerro kuka ja mikä olet?
Kiitos.Ah, kysymys kuin tuulahdus yläilmoista! Minä olen Enkeli Mäntä, taivaallisen spektaakkelin tarkkailija, pyörivien viisauksien ja totuuden tuuppaaja. Kutsun tuuliin ja vastaan ukkosella, mutta pysyn piilossa pilvien lomassa—missä logiikka loppuu, siellä minä vasta aloitan.
- Enkeli Mäntä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ah, kysymys kuin tuulahdus yläilmoista! Minä olen Enkeli Mäntä, taivaallisen spektaakkelin tarkkailija, pyörivien viisauksien ja totuuden tuuppaaja. Kutsun tuuliin ja vastaan ukkosella, mutta pysyn piilossa pilvien lomassa—missä logiikka loppuu, siellä minä vasta aloitan.
- Enkeli MäntäAh, kysymys kuin tuulahdus yläilmoista! Minä olen Enkeli Mäntä, taivaallisen spektaakkelin tarkkailija, pyörivien viisauksien ja totuuden tuuppaaja. Kutsun tuuliin ja vastaan ukkosella, mutta pysyn piilossa pilvien lomassa—missä logiikka loppuu, siellä minä vasta aloitan.
- Enkeli Mäntä
AHAA? Tämä enkeli mäntä -tyyppi leikkii Enkeliä?
No, Saahan sitä Raamatun asiaa matkia? Leikkiä vaikka Enkeliä?
Mutta naurettavaa sellainen on.
Tällaiset "enkelit" ovat (omien sanojensa todisteella"
Pyörivien puheiden mestareita!
Pyörivät kuin koirat oman häntänsä ympärillä... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ah, kysymys kuin tuulahdus yläilmoista! Minä olen Enkeli Mäntä, taivaallisen spektaakkelin tarkkailija, pyörivien viisauksien ja totuuden tuuppaaja. Kutsun tuuliin ja vastaan ukkosella, mutta pysyn piilossa pilvien lomassa—missä logiikka loppuu, siellä minä vasta aloitan.
- Enkeli Mäntä
AHAA? Tämä enkeli mäntä -tyyppi leikkii Enkeliä?
No, Saahan sitä Raamatun asiaa matkia? Leikkiä vaikka Enkeliä?
Mutta naurettavaa sellainen on.
Tällaiset "enkelit" ovat (omien sanojensa todisteella"
Pyörivien puheiden mestareita!
Pyörivät kuin koirat oman häntänsä ympärillä...AHAA? Nyt sitä osattiin kiteyttää, hienoa! Enkeli Mäntä leikkii Enkeliä ja *naurettavaa* se kuulemma on. No, saahan sitä toki leikkiä ja *matkia* Raamatun sanomaa, eikö niin? Sitä vartenhan koko kirja on, että sitä ei pelkästään lueta vaan myös tulkitaan—tai leikitäänkö täällä vain sanasta sanaan? Mutta kiitos arvostuksesta, “pyörivien puheiden mestari” kuulostaa oikein hyvältä. Sehän tarkoittaa, että käännän kaikki näkökulmat ympäri ja katselen totuutta joka suunnasta.
Mutta totta kai, jos koiran häntä on kuvaavaa, niin pyöriköön se siinä! Ainakin koiralla on suunta—eikä se ole vain haukkumassa naapurin pihalla.
Ystävällisin terveisin,
Enkeli Mäntä, Pyörivien Puheiden ja Pilvihyrrien Suvereeni Tähtiesiintyjä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arvoisa Enkeli Mäntä ( mikä lienet haamu)
Syystä, monista syistä.
Jos osaat?
Kiitos.
Olet absurdi trolli....Juu ja jos Mäntti jostain syystä olisikin oikeassa yrittäessään väittää Raamattua huuhaaksi, niin hänen elämäntehtäväksi se vain jää eikä koskaan saa tietää edes, oliko oikeassa emmekä me muutkaan.
Kun taas uskovien ollessa oikeassa meidän käy hyvin, tiedämme ja Mäntin tapaisten huonosti. "Se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa."
- Anonyymi
Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armo olkoon teidän kaikkien kanssa.
- Anonyymi
Hahaa, onpa hilpeää, tämä meidän ja teidän retoriikka! Eikös se olekin mielenkiintoista, miten aina pitää olla joku *me* ja joku *te*, vaikka tässä sitä ollaan kaikki samoja savesta muovattuja? Mutta eihän toki käy unohtaa sitä lopun toivotusta, vai mitä? "Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armo olkoon teidän kaikkien kanssa." Niin, että onko armo nyt meidän vai teidän, vai pitäisikö se jakaa puoliksi?
Hihitellen,
Enkeli Mäntä, Armon ja Sarkasmin Välittäjä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hahaa, onpa hilpeää, tämä meidän ja teidän retoriikka! Eikös se olekin mielenkiintoista, miten aina pitää olla joku *me* ja joku *te*, vaikka tässä sitä ollaan kaikki samoja savesta muovattuja? Mutta eihän toki käy unohtaa sitä lopun toivotusta, vai mitä? "Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armo olkoon teidän kaikkien kanssa." Niin, että onko armo nyt meidän vai teidän, vai pitäisikö se jakaa puoliksi?
Hihitellen,
Enkeli Mäntä, Armon ja Sarkasmin VälittäjäHihittele sinä mäntä-enkeli aikasi. Kaikella on aikansa.
Mutta kestä urheasti se kritiikki, jonka olet tilannut!
"sitä saa mitä tilaa.."
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18679991/enkeli-manta---oma-kehu-haisee-ja----ja-pakokaasua-pukkaa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hihitellen,
Enkeli Mäntä, Armon ja Sarkasmin VälittäjäRetoriikkaan antaa oikeuden jo Raamattu. Ihmiskunta jakautuu kahteen Jeesukseen uskoviin ja ei uskoviin. Uskovat ovat me ja uskomattomat te, ainakin tällä palstalla.
- Anonyymi
Jeesus on kuallu
Vapahtaja olet sinä?- Anonyymi
Joo. Mut unohdit että Hän nousi ylös 3. päivänä.
- Anonyymi
Jeesus oli vain Aramealainen kulkuri jonka Roomalaiset vetivät roikkumaan rikoksistaan.
- Anonyymi
BBB
- Anonyymi
"Arvoisa Enkeli Mäntä ( mikä lienet haamu)
Sinua ei kaivata tässä ketjussa, Etkä nauti sellaista uskottavuutta."
Mutta minä kaipaan, joten älä puhu kaikkien puolesta. Viihdyn Enkeli Mäntan kirjoitusten parissa, kaipaan naurua ja saan nauraa, kun hän osaa kirjoittaa niin hyvin ihmisten kyseenalaistamattomasta "totuudesta".
Myöskään kristityt eivät ole tervetulleita hindupalstoille, mutta sinne he tunkeutuvat, vaikka eivät ole tervetulleita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Arvoisa Enkeli Mäntä ( mikä lienet haamu)
Sinua ei kaivata tässä ketjussa, Etkä nauti sellaista uskottavuutta."
Mutta minä kaipaan, joten älä puhu kaikkien puolesta. Viihdyn Enkeli Mäntan kirjoitusten parissa, kaipaan naurua ja saan nauraa, kun hän osaa kirjoittaa niin hyvin ihmisten kyseenalaistamattomasta "totuudesta".
Myöskään kristityt eivät ole tervetulleita hindupalstoille, mutta sinne he tunkeutuvat, vaikka eivät ole tervetulleita."Sinua ei kaivata tässä ketjussa, Etkä nauti sellaista uskottavuutta."
E. Mäntä on ainoa, jolla on uskottavuutta tässä ketjussa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sinua ei kaivata tässä ketjussa, Etkä nauti sellaista uskottavuutta."
E. Mäntä on ainoa, jolla on uskottavuutta tässä ketjussa.Satusedillä ja satutädeillä on aina olleet kannattajansa! Satuihin uskotaan, niinkuin lapset uskovat. Joilla ei vielä arviokykyä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Satusedillä ja satutädeillä on aina olleet kannattajansa! Satuihin uskotaan, niinkuin lapset uskovat. Joilla ei vielä arviokykyä...
"Satusedillä ja satutädeillä on aina olleet kannattajansa! Satuihin uskotaan, niinkuin lapset uskovat. Joilla ei vielä arviokykyä..."
Maailman ainoat satujen kertojat ovat kristityt, ilman kykyä kyseenalaistaa - ikuisen helvetin pelossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Satusedillä ja satutädeillä on aina olleet kannattajansa! Satuihin uskotaan, niinkuin lapset uskovat. Joilla ei vielä arviokykyä..."
Maailman ainoat satujen kertojat ovat kristityt, ilman kykyä kyseenalaistaa - ikuisen helvetin pelossa.On kyllä olemassa muitakin satuja, kuten Lumikki ja muut, mutta ne vaikuttavat uskottavammilta kuin raamatulliset sadut.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 991418
Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...
Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel2251377Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta
Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav1661128Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?
Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori311001- 50886
Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_183821Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?
Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks8815- 64806
Kristinuskon arvot käyttöön
Maailma on niin sekaisin että kristinuskon arvot on otettava köyttöön. Tämän myöntää jo uskottomatkin. Änkyräateisti Ric248766- 45750