Kuntouttavassa

Anonyymi-ap

9E kulukorvaus poistuu ensivuonna 2025 buhahaaa sinne kuntouttavaan

37

377

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ihanko tosi ? Mun tuttu ollut kuusi vuotta kuntouttavassa työssä ja hän juuri ja juuri pärjää jotenkin pienillä tuloillaan . Paha juttu , hänelle 27 euroa viikossa on mahtavan iso raha .

• Anonyymi

No mistä löytyy varma tieto ettei 9e enää saa

• Anonyymi

Kattokaa a-studio

• Anonyymi

forssan lehdestä löytyy kun ei voi laittaa näköjään osoitetta

• Anonyymi

Taas Orponen iski sinne missä sitä rahaa ei ole edes ruokaan!!!!! Mikä hel......tti sitä ukkoa vaivaa.

• Anonyymi

Sen takia poistuu tuo 9eur kun enemmän aletaan ohjaan ongelmaisia tuonne untouttaviin töihin mikä taas hyvä linjaus.

• Anonyymi

Ei kyllä Orposen päätä palella. Niinhän se sanoi että muiden puheet on lämmintä ilmaa hänelle!!!!!

• Anonyymi

pelkällä ruvulla ei kyllä evä heilaha

• Anonyymi

ruvettava varmaan persettä myymään.

• Anonyymi

Mitä sillä on väliä, kukapa nyt kuntosalille omasta tahdosta menisi, ite en ole käynyt koskaan. Kuntoilen kun autoilen. Harrastan autoilua.

Toi kuntoutus on keksitty siksi että ihmiset joutuvat käyhiksi, sillä köyhyyttä todellakin ylläpidetään ihan harkitusti. Muuten ei noin radikaalisia tyäelämän heikennyksiä tehtäisi jos sillä ei olisi käyhyyttä tukeva vaikutus.

Näin saa ilmaisia duunareita, orpo saa kohteen joita haukkua syyllisiksi, vaikka vika on siinä oliossa itsessään, ja saada ihmiset kuseen jotka ielä ei ole kusessa.

Orpolla hyvä suunta itselleen. Ressukka kärsii koulukiusaajana ja kiusattuna ja nyt kiusasa koko suomea, siitä se johtuu. Ihmiset ei ole minkään arvoisia orposelle kuten on venäjän putkosellekkaan.

• Anonyymi

Kyllä ne vähillä rahoilla luulevat taloutensa korjaavan. Paljonko Suomessa menee tuohon kulukorvauksiin kuitenkaan. Ja sitä tarvitsevalle se tosiaan on ehdottoman tärkeä. Kunpa se hallitus kaatuisi ja äkkiä.

• Anonyymi

Enemmän menee eduskuntalaisten yli suuriin palkkoihin + sosiaalietuihin ja muihin ilmaisetuuksiin, Jo ilmaiset takiskyydit on usein hiveitä päivässä... ruoka ilmaista, matkat, juopotteluretket, lennot, junat, autot, vaatteet, ja siitämaksetaan että kaikki on ilmaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enemmän menee eduskuntalaisten yli suuriin palkkoihin sosiaalietuihin ja muihin ilmaisetuuksiin, Jo ilmaiset takiskyydit on usein hiveitä päivässä... ruoka ilmaista, matkat, juopotteluretket, lennot, junat, autot, vaatteet, ja siitämaksetaan että kaikki on ilmaista.

Jos ovat ilmaisia, niin ei niihin mene rahaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ovat ilmaisia, niin ei niihin mene rahaa.

HÄH???????

Mit sitten valitat työttöien kela rahoista, sehän on ilmaista työttömille????? Eisiihenmene rahaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

HÄH???????

Mit sitten valitat työttöien kela rahoista, sehän on ilmaista työttömille????? Eisiihenmene rahaa.

En valittanut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enemmän menee eduskuntalaisten yli suuriin palkkoihin sosiaalietuihin ja muihin ilmaisetuuksiin, Jo ilmaiset takiskyydit on usein hiveitä päivässä... ruoka ilmaista, matkat, juopotteluretket, lennot, junat, autot, vaatteet, ja siitämaksetaan että kaikki on ilmaista.

Ei ne mitään ylisuuria siellä eduskunnassa ole palkkiot. Harva sinne rahan vuoksi edes menee ja siinä se idea onkin, että pitää olla kutsumus lähteä eduskuntaan kansaa edustamaan.
        Pääministeriksi ei Suomessa kukaan lähde rahan vuoksi, niin surkea palkka homman luonteeseen verrattuna. Ihan vaan esimerkkinä otan, kun Sipilä oli pääministerinä, niin serkkuni oli tasan tarkkaan samalla koulutuksella töissä suuren firman toimitusjohtajana, hänen palkka 8 kertaa suurempi, kuin Sipilän pääministerin palkka, lisäksi tuli vielä melkoiset optiot, joista Sipilä sai vain unelmoida. Kukaan ei kuitenkaan haukkunut serkkupoikaa, hän kyllä esiintyi julkisuudessa melkein yhtä lailla ja sai lausua telkkarissa haastatteluissa ihan rauhassa mielipiteensä maailman tilanteesta.

Ja mitä muihin muka ilmaisuuksiin tulee, me köyhät päästään nauttimaan taksikyydeistä yhteiskunnan rahoilla vaikka kuinka. Me köyhät saadaan verottomia kulukorvauksia ym. Meilläkin tulee perheessä vanhalla autonrupukalla enempi verottomia kilometrikorvauksia, kuin mitä useimmat kansanedustajat saavat. Ja mitä matkustamiseen tulee, niin monet kansanedustajat matkustaa lentämällä ihan omilla kustannuksillaan, koska pelkäävät joutuvansa niistä julkiseen ryöpytykseen, vaikka olisivat oikeutettuja matkustamaan valtion varoilla. Ja kyllä meille ihan taviksille on myös tarjolla matkustamista valtion rahoista, juuri nytkin eräs tuttu tavisporukka ihan meitä köyhiä matkusti melkoisen reissun ulkomailla kulttuuriministeriön kustannuksella.

Oletko jotenkin katkeroitunut, kun et itse osaa käyttää näitä yhteiskunnan suomia mahdollisuuksia meille köyhille, vai mikä mättää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ne mitään ylisuuria siellä eduskunnassa ole palkkiot. Harva sinne rahan vuoksi edes menee ja siinä se idea onkin, että pitää olla kutsumus lähteä eduskuntaan kansaa edustamaan.
        Pääministeriksi ei Suomessa kukaan lähde rahan vuoksi, niin surkea palkka homman luonteeseen verrattuna. Ihan vaan esimerkkinä otan, kun Sipilä oli pääministerinä, niin serkkuni oli tasan tarkkaan samalla koulutuksella töissä suuren firman toimitusjohtajana, hänen palkka 8 kertaa suurempi, kuin Sipilän pääministerin palkka, lisäksi tuli vielä melkoiset optiot, joista Sipilä sai vain unelmoida. Kukaan ei kuitenkaan haukkunut serkkupoikaa, hän kyllä esiintyi julkisuudessa melkein yhtä lailla ja sai lausua telkkarissa haastatteluissa ihan rauhassa mielipiteensä maailman tilanteesta.

Ja mitä muihin muka ilmaisuuksiin tulee, me köyhät päästään nauttimaan taksikyydeistä yhteiskunnan rahoilla vaikka kuinka. Me köyhät saadaan verottomia kulukorvauksia ym. Meilläkin tulee perheessä vanhalla autonrupukalla enempi verottomia kilometrikorvauksia, kuin mitä useimmat kansanedustajat saavat. Ja mitä matkustamiseen tulee, niin monet kansanedustajat matkustaa lentämällä ihan omilla kustannuksillaan, koska pelkäävät joutuvansa niistä julkiseen ryöpytykseen, vaikka olisivat oikeutettuja matkustamaan valtion varoilla. Ja kyllä meille ihan taviksille on myös tarjolla matkustamista valtion rahoista, juuri nytkin eräs tuttu tavisporukka ihan meitä köyhiä matkusti melkoisen reissun ulkomailla kulttuuriministeriön kustannuksella.

Oletko jotenkin katkeroitunut, kun et itse osaa käyttää näitä yhteiskunnan suomia mahdollisuuksia meille köyhille, vai mikä mättää?

...jatkoa vielä edelliseen, ohessa nuo eduskunnan palkkiot ja kulukorvaukset.

https://www.eduskunta.fi/FI/kansanedustajat/palkkiot-ja-kulukorvaukset/Sivut/default.aspx

Me tavan tavikset saadaan aivan samalla viivalla kulukorvaukset. Minäkin olen valittuna luottamustehtäviin useammassakin yhdistyksessä tai osakaskunnassa, niissäkin maksetaan minulle ja muille luottamustehtäviin valituille kulukorvaukset valtion matkustussäännön mukaan. Saan lisäksi edunvalvonnasta myös aivan aivan samoilla perusteilla valtion matkustussäännön mukaan kulukorvaukset. Minulla on mm. kerran kuussa edunvalvontaa 170km päässä olevalla paikkakunnalla, jolloin saan verottoman kilometrikorvauksen 340 km matkasta, sekä koko päivärahan.

Jos haluan matkustaa valtion kustannuksella vaikka Pohjois-Amerikkaan, voin tehdä sen matkan valtion kustantamana yhdistyksen kautta. Ei minun tarvitse olla kansanedustaja siihen, aivan samoin pääset sinäkin matkustamaan, en minäkään ole mitenkään etuoikeutettu. Liityt vain johonkin sopivan yhdistykseen, maksat jäsenmaksusi ja olet aktiivinen lähtemään matkustamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...jatkoa vielä edelliseen, ohessa nuo eduskunnan palkkiot ja kulukorvaukset.

https://www.eduskunta.fi/FI/kansanedustajat/palkkiot-ja-kulukorvaukset/Sivut/default.aspx

Me tavan tavikset saadaan aivan samalla viivalla kulukorvaukset. Minäkin olen valittuna luottamustehtäviin useammassakin yhdistyksessä tai osakaskunnassa, niissäkin maksetaan minulle ja muille luottamustehtäviin valituille kulukorvaukset valtion matkustussäännön mukaan. Saan lisäksi edunvalvonnasta myös aivan aivan samoilla perusteilla valtion matkustussäännön mukaan kulukorvaukset. Minulla on mm. kerran kuussa edunvalvontaa 170km päässä olevalla paikkakunnalla, jolloin saan verottoman kilometrikorvauksen 340 km matkasta, sekä koko päivärahan.

Jos haluan matkustaa valtion kustannuksella vaikka Pohjois-Amerikkaan, voin tehdä sen matkan valtion kustantamana yhdistyksen kautta. Ei minun tarvitse olla kansanedustaja siihen, aivan samoin pääset sinäkin matkustamaan, en minäkään ole mitenkään etuoikeutettu. Liityt vain johonkin sopivan yhdistykseen, maksat jäsenmaksusi ja olet aktiivinen lähtemään matkustamaan.

"Me tavan tavikset saadaan aivan samalla viivalla kulukorvaukset"

Sanoo köyhyys- palstoilla lorviva kermaperse. 🖕

• Anonyymi

Hävytön moinen korvaus tehnystä työstä ihmisille. Parempi sitten kun ei maksa mitään, ei tarvi nöyyttää ketään.

• Anonyymi

hulluutta tehdä ihan ilmaiseksi töitä. Olematon kulukorvauskin viedään. ei muuta kuin pommireppuja selkiin ja menoksi

• Anonyymi

Sehän lähtökohta kuntouksessa justiin on että asiakkaan toiveesta tuo kuntoutus eikä niinkuin köyhyyspalstalla apinat mölyää em mää mihinkään lähde.Sellaselle sopii kuntouttava työ joka esim, päättää lopettaa alkoholin.Ohjaukset terveellisiin valintoihin.Köyhät ne vaan möllöttää.

• Anonyymi

No älä muuta sano. AIVAN IHANAA MÖLLÖTTÄÄ.Möllötä siekii...!!! Aatella täällä vaan takkatuli pallaa ja iltapallaa syöden nautitaan skumpasta ja olosta... ai kun on ihanaa!!!!!Möllöttäminen on parasta.

• Anonyymi

Oletko kenties ns,möllöttävä jauhopää.-suu auki ja silmät pyöreinä.

• Anonyymi

No oon oon!Mie oon se möllöttävä jauhopää. Se on kivaa!!!! Mistä muuten tiesit että on sellasii? Olet ilmeiseti itse myös. Ja kivaa on.

• Anonyymi

Täytyy varmaan alkaa lahjoittaa sille orvolle 9e päivässä ettei sen tarvitse vähäosaisimmilta sitäkin kadehtia.
      Ei olisi uskonut että on noinkin pikkumainen pääministeri. Hampaatkin vie suusta, ihan taatusti, kun vaan kiireiltään ehtii.
      Sen mielestä ei köyhät ihmiset niitäkään tarvitse. Syökööt vesivelliä, ja pää-aines tietysti vesi. Muuta ei siihen velliin laiteta. Naapurin puurokauhaa saa kastaa, että näyttäisi täyteläiseltä.
      Menkää nyt hyvät ihmiset seuraavalla kerralla äänestämään ja muistakaa oikeat valinnat.

• Anonyymi

Aina se on nyt ollut vähävaraisten kimpussa. Kadehtii heidän elämäänsä. On kummallinen pääministeri kun inhoaa lapsia ja vanhuyksia ja käyhiä ihmisiä.
        Ei moista vielä suomessa ähty, nyt on nhty sekin. Orpo parka, ei tule hänen loppuelämästään helppoa. Kai se joskus omassatunnossaan tuntee, ellei ole kivisydän.

• Anonyymi

Ei olla poistamassa. Ainoastaan korotettu päiväraha poistuu.

• Anonyymi

Miksi kuntouttavaa työtoimintaa ei poisteta?

Ei tullut sitten mieleen ettei työ kuntouta ketään mistään? Saati joku älyvikainen ihmisarvoa alentava pajapelleily.

Ei tullut mieleen ettei psykiatri Ilkka Taipaleen kommunistista aivopierua olisi koskaan pitänyt laittaa käytäntöön?

Mitään muutakaan ei tullut mieleen satanan aivoimbesillit.

• Anonyymi

Monellahan on kuntosali kotona tai jos asuu kerrostalossa niin siellä on kuntosali. On ihan turhaa työkkäri alkaa ihmisiä innostamaan kuntosaleista. Itse en ole koskaan käyny en tykkää yhtään kun siellä haisee monen ihmisen hiet, hyi kauhee.

En kuntoile vaan olen taiteellinen joten harrastan vain taidelajea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Monellahan on kuntosali kotona tai jos asuu kerrostalossa niin siellä on kuntosali. On ihan turhaa työkkäri alkaa ihmisiä innostamaan kuntosaleista. Itse en ole koskaan käyny en tykkää yhtään kun siellä haisee monen ihmisen hiet, hyi kauhee.

En kuntoile vaan olen taiteellinen joten harrastan vain taidelajea.

Kuntouttava työtoiminta ei liity kuntosaleihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuntouttava työtoiminta ei liity kuntosaleihin.

Ei vai? Mihin se liittyy?

• Anonyymi

• Anonyymi
    • Anonyymi

Kulukorvauksen saa, mikäli on määrätty kuntouttavaan työtoimintaan. Jos menee vapaaehtoisesti, niin sitä ei sitten saa.
      Eli aina kun menette jatkossa kuntouttavaan, niin pyytäkää TE-virkailijaa laittamaan lausuntoon, että sinut on määrätty kyseiseen kuntouttavaan työtoimintaan.

• Anonyymi

9 euroa pois ja ruoka maksaa
      Saa mennä jos järjestetään

• Anonyymi

Jos kuntouttava kiihottaa tai pakkotyöt ilman korvausta mene.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      48
      3766
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      478
      3755
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      30
      3019
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      90
      2180
    5. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      155
      1900
    6. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      105
      1740
    7. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      130
      1569
    8. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1430
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      40
      1262
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1138
    Aihe