Jeesuksella on uusi nimi

Anonyymi-ap

Ilm. 3:12

Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota,
JA OMAN UUDEN NIMENI.

Jeesus ei enää käytä samaa maanpäällistä tavallista miehen nimeä "Joshua, tai Jeesus"

21

125

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eikös Jeesuksen nimen olisi pitänyt olla Immanuel?

• Anonyymi

Hurmostelijat eivät ymmärrä Ramatun alkukielistä hölkäsen pöläystä.

• Anonyymi

Erilaiset nimitykset ovat yleensä adjektiiveja, jotka viittaa luonteenpiirteisiin tai alkuperään.

Esim. Jumalalla sanotaan oleva seitsemän erilaista Henkeä, jokta ovat samalla Jumalan luonteepiirteitä.

Jumala on rakkaus, mutta Jumala on myös koston Jumala jne. mikä helposti unohtuu tai salataan tarkoituksella.

4. Moos. 14:18

'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.

• Anonyymi

Eli Eemeli suomeksi.

• Anonyymi

Kylä niion. Miul on hällöyviinföbia enkä ou källiöstä.

• Anonyymi

Oletko käynyt Hurstin leipäjonossa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko käynyt Hurstin leipäjonossa?

Oletko sinä saanut jeesukseltasi, rukouksistasi huolimatta leivän palastakaan, puhumattakaan ainoastakaan kalan sintistä?

• Anonyymi

Jeesuksesta käytetään ilmaisua Sana, Logos, mikä tarkoittaa järkeä, tietoa, viisautta.

• Anonyymi

Voisiko enemmän väärässä ollakaan....
        Siitä traumaisesta sekopäästä.

• Anonyymi

Vanhasta testamentista on vaikeata edes löytää Jeesusta.

Jumala yksn loi taivaan ja maan. Jeesuksesta ei puhuta mitään.

Uudessa Testamentissa Jeesusta on lisätty sinne erilaisilla ilmaisuilla ja näin saatu Jeesuksesta Messias.

• Anonyymi

1. Moos. 1:1

Alussa Jumala loi taivaan ja maan.

Jes. 44:24

Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, hän, joka jo kohdussa muovasi sinut: -- Minä olen Herra, olen tehnyt kaiken! Yksinäni minä leväytin auki taivaan, muovasin maan kenenkään auttamatta.

• Anonyymi

Yksi ratkaisu asiaan on Jumalan Kolmiyhteisyys.

Jumala on aina ollut Kolmiyhteinen: Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat koko ajan symbioosissa keskenään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksi ratkaisu asiaan on Jumalan Kolmiyhteisyys.

Jumala on aina ollut Kolmiyhteinen: Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat koko ajan symbioosissa keskenään.

1.Joh.5

Jumalan Kolmiyhteisyys ja kasteen Kolme todistajaa.

6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.

7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:

8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

• Anonyymi

Jumala sanoo synnyttäneensä Jeesuksen omaksi pojakseen vasta kasteessa Jordanilla.
      Jumala tunnustaa näin isyytensä.

Hepr. 1:5

Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Ei myöskään näin: -- Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani.

• Anonyymi

Jeesus puhuu itsestään, kun hänen hyvä ystävänsä Nikodemus meni kysymään häneltä kasteen merkitystä.

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse sisälle Jumalan valtakuntaan."

Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus puhuu itsestään, kun hänen hyvä ystävänsä Nikodemus meni kysymään häneltä kasteen merkitystä.

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse sisälle Jumalan valtakuntaan."

Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin."

Asioiden konteksti on tärkeätä ymmärtää.

Nikodemuksen käynti Jeesuksen luona liittyi Jeesuksen saamaan kasteeseen.

Koko Jerusalem oli liikkeellä Johanneksen käynnistämän kastetoiminnan vuoksi.
        Nikodemus oli Juutalaisen uskon asiantuntija ja Jeesuksen ystävä. Kun hän kuuli, että Jeesus kävi kasteella Johanneksen luona, niin hän meni salaa yöllä kysymään Jeesukselta kasteen merkitystä.

• Anonyymi

Sanotaan että viikon ihminen kestää vaikka aidan seipäänä mutta että tolppana temppelissä....
      Ei kiitos.

• Anonyymi

Juutalaisilla on perustukset ja portit siellä Uudessa temppelissä.. Ei pakanoilla.

Ilm. 21:12

Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]

Ilm. 21:14

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juutalaisilla on perustukset ja portit siellä Uudessa temppelissä.. Ei pakanoilla.

Ilm. 21:12

Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]

Ilm. 21:14

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.

Korvausteologia

Korvausteologia eli supersessionismi tarkoittaa teologista ajatusta, jonka mukaan kristillinen kirkko tai seurakunta olisi ottanut Israelin eli juutalaisten paikan Jumalan valittuna kansana ja ottanut Israelille kuuluvat lupaukset. Korvausteologian mukaan juutalaisilla ei olisi pelastushistoriallista merkitystä.
        Wikipedia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Korvausteologia

Korvausteologia eli supersessionismi tarkoittaa teologista ajatusta, jonka mukaan kristillinen kirkko tai seurakunta olisi ottanut Israelin eli juutalaisten paikan Jumalan valittuna kansana ja ottanut Israelille kuuluvat lupaukset. Korvausteologian mukaan juutalaisilla ei olisi pelastushistoriallista merkitystä.
        Wikipedia

Ilmestyskirjassa varoitetaan ns. korvausteologiasta

Ilm. 3:9

Katso, minä annan sinulle Saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.

• Mielenkiintoinen kohta Raamatussa. Tosiaankin, uusi nimi koskee myös Häntä. Kiitos aloituksesta.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      82
      4807
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      188
      2148
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      132
      1812
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      175
      1435
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1321
    6. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      19
      1215
    7. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1116
    8. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      319
      1045
    9. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      54
      1003
    10. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      1003
    Aihe