KASTEESEEN JA EHTOOLLISEEN LUOTTAMINEN

Kyllä vain liika luottaminen kasteeseen ja ehtoolliseen ei ole hyväksi ja ei ole oikein.

Ei kenestäkään tule Jeesuksen oma kasteen perusteella ja todellakaan kukaan ei varmasti saa Pyhää Henkeä kun saa kristillisen kasteen oli se sitten vauvakaste tai sitten uskoontulon jälkeen.

Pyhän Hengen saa silloin kun uskoo Jeesukseen Raamatun opettamalla tavalla, ja tällöin Jeesuksen veri pesee pahat teot ja synnit pois.

Ja Herran ehtoollinen on Jeesuksen muistoateria, joka kuvaa sitä kuinka uskossa tulee juoda Jeesuksen verta sekä uskossa syödä Jeesuksen ruumista.
On väärin kuvitella että ehtoollista nauttimalla saisi jotenkin enemmän synnit ja pahat teot anteeksi.

Liika kasteeseen ja ehtoolliseen luottaminen on verrattavissa Vanhan Testamentin, aikaan jolloin erilaiset uhrit kuuluivat uskovan elämään.

Ja Vanhankaan Testamentin aikana syntejä ja pahoja tekoja ei saanut anteeksi siten, että jos vain luotti uhrien sovittavan tehdyt rikkomukset, ei se niin mennyt, vaadittiin ensisijaisesti uskon kuuliaisuus Jumalalle, ja kun tämä löytyi, myöskin uhrit silloin tekivät tehtävänsä. Sanoohan Raamattu, että kuuliaisuus on enemmän kuin uhrit.

134

731

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aloittaja voisi kertoa mitä on uskossa jeesuksen syöminen ja juominen, muuten nuo hokemat jää tyhjänpantikai leijumaan ilmaan antamatta yhtään mitään kenellekkään mihinkään vaivaan tai tarpeeseen.

Missä näemme apostoleita "uskossa syömässä jeesusta", eli mitä se on käytännössä.

• Uskossa Jeesuksen veren juominen ja hänen lihansa syöminen tarkoittaa ensiksi, että meidän pitää uskoa Jeesukseen niinkuin Raamattu hänestä opettaa.

Ja Jeesuksen pitää olla meille erinomaisen läheinen, ja meidän pitää seurustella hänen kanssa,
        paljon ajatella häntä ja mitä hän on tehnyt edestämme ja luonnollisesti meidän pitää rakastaa Jeesusta yli kaiken. Meidän pitää mussuttaa ja mässyttää Jeesusta.

Jeesushan on se joka on tehnyt kaiken puolestamme kun suostui armottomaan ristin kärsimykseen sekä kuolemaan ja on näin ollen ansainnut kaiken kiitoksen, rakkauden ynnä palvonnan.

Ja kun meillä on Jeesus, meillä on myös taivaallinen Isä.

• miikanaahum kirjoitti:

Uskossa Jeesuksen veren juominen ja hänen lihansa syöminen tarkoittaa ensiksi, että meidän pitää uskoa Jeesukseen niinkuin Raamattu hänestä opettaa.

Ja Jeesuksen pitää olla meille erinomaisen läheinen, ja meidän pitää seurustella hänen kanssa,
        paljon ajatella häntä ja mitä hän on tehnyt edestämme ja luonnollisesti meidän pitää rakastaa Jeesusta yli kaiken. Meidän pitää mussuttaa ja mässyttää Jeesusta.

Jeesushan on se joka on tehnyt kaiken puolestamme kun suostui armottomaan ristin kärsimykseen sekä kuolemaan ja on näin ollen ansainnut kaiken kiitoksen, rakkauden ynnä palvonnan.

Tavallinen lisä, eikä taivaan isä jos on sotia maailmassa siis lisään edelliseeni

• Mutta sillä, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, on ikuinen elämä, ja viimeisenä päivänä minä herätän hänet. Joh. 6:54, Minun lihani on todellinen ruoka, minun vereni on todellinen juoma.jae 55.

• Anonyymi

Kirkon virallisen opin mukaan kirkko pesee puhtaaksi synnistä kolmella vesitipalla.
        Kirkon virallisen opin mukaan Raamattu valehtelee sanoessaan: uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        Kirkon virallisen opin mukaan ennen tehdyt synnit ovat sovittamatta ja ennen tehdyt synnit, aina Aadamista asti, sälytetään jokaisen ihmisen kannettavaksi.
        Kirkon virallisen opin mukaan kirkolla on pelastavat sakramentit. Kirkko kykenee siihen, mihin Jumala ei kyennyt: pelastamaan ihmisen.

• Anonyymi
        miikanaahum kirjoitti:

Uskossa Jeesuksen veren juominen ja hänen lihansa syöminen tarkoittaa ensiksi, että meidän pitää uskoa Jeesukseen niinkuin Raamattu hänestä opettaa.

Sana antaa tarkan kuvauksen kasteesta: koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä. Kastoi heidät virrassa. "Heidät" tarkoittaa koko ihmistä, ei vain päälakea, "Virrassa" tarkoittaa ihminen käveli veteen ja hänet upotettiin veteen. Jos vettä olisi otettu Jordanista ja valutettu päähän, niin kyseessä olisi ollut kastelu.
        Paavali kirjoitti kastelusta käyttäen sanaa: 'potizo', antaa juotavaa. Mutta kasteesta sanassa Paavali käytti sanaa: 'baptizo', upottaa veteen. Samaa sanaa käyttävät myös evankeliumien kirjoittajat. Dippaamisesta käytetään sanaa: 'bapto' tai embapto.Dipattaessa pala painetaan kastikkeeseen, mutta palan päälle ei kaadeta kastiketta.”minä kastan ja annan tämän palan". Niin hän otti palan, kastoi sen ja antoi Juudaalle”.
        Kastelussa vettä tuodaan kasteltavaan kohteeseen, esim. kukkien kastelu. Kasteessa kasteen kohde viedään veteen ja upotetaan veteen.
        Luterilainen kaste on päälaen kastelua.

• Anonyymi

Ehtoollisella Jeesus oli ilmielävänä opetuslastensa kanssa. Opetuslapset saattoi käsin kosketella Herraa Jeesusta. "Niin tämä, nojautuen Jeesuksen rintaa vasten, sanoi hänelle: Herra, kuka se on?" Näin opetuslapset taatusti käsittivät, ettei Jeesus tarkoittanut kirjaimellisesti Hänen lihansa syömistä, olihan Jeesus elävänä aterialla heidän kanssaan.
        Jeesus ilmoitti uudesta liitosta sanoen: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan." Siis Jeesuksen verta ei juoda syntien anteeksisaamiseksi, vaan Jumalan Pojan veri vuodattiin maahan.

• Anonyymi

No nyt oli jo selvää tekstiä kuten pitääkin olla, niin että sen voi juostessaankin lukea ja ymmärtää !

• Anonyymi

Pietari tunsi Jeesuksen opetukset. Mutta Pietari ei koskaan käyttänyt hokemaa: Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen." Eli Jeesuksen opetukseen ei kuulunut Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen,vaan kyseessä on laitoskirkkojen hokema eli loitsu, jonka avulla papit yrittävät saada aikaan yiluonnollista: vedevaluttetun kautta vauvan syntymään uudestaan Jumalan lapseksi ja heidän iki oman harhansa eli perisynnin väistymään.
        Jumala lupasi Korneliukselle:hän (Pietari) on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
        Jumala ei sanonut Pietarin lausuvan Korneliuksen ylitse Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja Pietarin valuttavan vettä päähän, jotta Kornelius pelastuisi.
        LUTERILAISET ON KAUKANA JUMALAN ILMOITUKSESTA, TÄYDESSÄ PIMEYDESSÄ!!!!
        Pietari todisti:
        te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pietari tunsi Jeesuksen opetukset. Mutta Pietari ei koskaan käyttänyt hokemaa: Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen." Eli Jeesuksen opetukseen ei kuulunut Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen,vaan kyseessä on laitoskirkkojen hokema eli loitsu, jonka avulla papit yrittävät saada aikaan yiluonnollista: vedevaluttetun kautta vauvan syntymään uudestaan Jumalan lapseksi ja heidän iki oman harhansa eli perisynnin väistymään.
        Jumala lupasi Korneliukselle:hän (Pietari) on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
        Jumala ei sanonut Pietarin lausuvan Korneliuksen ylitse Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja Pietarin valuttavan vettä päähän, jotta Kornelius pelastuisi.
        Pietari todisti:
        te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.

Jeesus käski kastamaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Siksi kristityt kastavat tuohon nimeen eikä sillä ole mitään tekemisstä loitsujen kanssa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus käski kastamaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Siksi kristityt kastavat tuohon nimeen eikä sillä ole mitään tekemisstä loitsujen kanssa

ja toisekseen Jeesus sanoo "Seuraa sinä minua" , eikä sanonut seuratkaa Pietaria .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pietari todisti:

Se on juuri näin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huomaatko, palkka maksetaan kunkin omien tekojen mukaan. Näin ollen kirkkosi kaste on tyhjää ja ilman minkäänlaista arvoa Jumalan silmien edessä! Et saa palkkaa kummien uskosta etkä vanhempien suostumuksesta.
        "minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja toisekseen Jeesus sanoo "Seuraa sinä minua" , eikä sanonut seuratkaa Pietaria .

Sanan mukaan jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla. Yhden todistajan todistus ei ole pätevä. Matteus 28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen". löytyy Raamatusta vain yhden ainoan kerran. Näin ollen Sanan pohjalta Matteus 28:19 ei ole pätevä, vaan arvoton, jota ei pidä huomioida ja jonka varaan ei pidä kirkkoaan perustaa. "Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava". Ilmaisuun "Jokainen sana" sisältyy myös Raamatun ilmoitus.
        Hebrealaiskirje todistaa: jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille,
        Jokainen apostoli ja Herran opetuslapsi käytti vain ja ainoastaan Jeesuksen nimeä. Isän ja pojan ja pyhän hengen nimeä ei yksikään apostoli vahvistanut eikä käyttänyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanan mukaan jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla. Yhden todistajan todistus ei ole pätevä. Matteus 28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen". löytyy Raamatusta vain yhden ainoan kerran. Näin ollen Sanan pohjalta Matteus 28:19 ei ole pätevä, vaan arvoton, jota ei pidä huomioida ja jonka varaan ei pidä kirkkoaan perustaa. "Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava". Ilmaisuun "Jokainen sana" sisältyy myös Raamatun ilmoitus.
        Hebrealaiskirje todistaa: jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille,
        Jokainen apostoli ja Herran opetuslapsi käytti vain ja ainoastaan Jeesuksen nimeä. Isän ja pojan ja pyhän hengen nimeä ei yksikään apostoli vahvistanut eikä käyttänyt.

helluntailainen ny ainakin vastustaa raamatun Jeesuksen sanaa , kastamalla
        >"Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" Matt: 28: 19

niitä "jeesuksia " kun on muitakin ja paljon !!
        "MONTA tulee minun NIMESSÄNI" , > käyttävät siis "jeesus -nimeä" .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kastamalla ei alkutekstien mukaan tehdä ketään Jeesuksen opetuslapseksi.
        Nikeian kokouksessa vuona 325 katoliset piispat väärensivät lisäksen kasteen vaikutuksesta ja kolminaisuuteen liittämisestä.

Täässä kohtaa Nestlen käännös on vanhempi ja alkuperäisempi ilman kastekäskyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisuus on täyttä valehtelua ja täyttä potaskaa alun ja lopun välillä. Näin luterilaiset kusevat ihmisten silmiin: Kastekaava paljastaa petoksen ja väkevän eksytyksen: "Kasteessa pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä"
        Siis luterilainen kaste onkin päänkastelu, aivan kuin kastekaavassa sanotaan ja kuvataan.
        LUTERILAISUUDEN PERUSTA KASTE, EI OLE KASTE, VAIKKA HE MEUHKAAVAT PALSTALLA OIKEASTA KRISTILLISESTÄ KASTEESTA, VAAN KASTELU!
        Lasta ei kasteta, vaan "pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun yleisen periaatteen mukaan jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla. Yhden todistajan antama toditus ei ole pätevä. Sanaan 'jokainen' silältyy myös Raamatun sana. Ns. lähetyskäsky löytyy Raamatusta vain yhden ainoan kerran. Näin ns. lähetyskäsky, Matt. 28:19 on vailla Sanan todistuksen pätetevyyttä ja arvoton.
        Paavali kehoitti: "kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa."
        Yksikään apostoli ei koskaan käyttänyt kirkon hokemaa: 'isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen', vaan kaste toimitettiin aina Jeesuksen nimeen. Apostolit vahvistivat Jeesuksen nimen käytön, eivät isän ja pojan ja pyhän hengen nimeä: ...tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kastamalla ei alkutekstien mukaan tehdä ketään Jeesuksen opetuslapseksi.
        Nikeian kokouksessa vuona 325 katoliset piispat väärensivät lisäksen kasteen vaikutuksesta ja kolminaisuuteen liittämisestä.

Täässä kohtaa Nestlen käännös on vanhempi ja alkuperäisempi ilman kastekäskyä.

Jeesus ei tehnyt yhtä ainoaa ihmistä opetuslapsekseen valuttamalla kiposta vettä päähän, vaan Herra kutsui hyvin arkisesti, ilman juhlaa ja kummeja ja vanhempien suostumusta sanoen: "Tule ja seuraa minua".
        Vertauksessa kuninkaan pojan häistä Jeesus opettaa: Taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen, joka laittoi häät pojallensa.
        Ja hän lähetti palvelijansa kutsumaan häihin kutsuvieraita, mutta nämä eivät tahtoneet tulla.
        Vielä hän lähetti toisia palvelijoita lausuen: 'Sanokaa kutsutuille: Katso, minä olen valmistanut ateriani, minun härkäni ja syöttilääni ovat teurastetut, ja kaikki on valmiina; tulkaa häihin'.
        Kuningas ei käskenyt häihin kutsuttaessa valuttaa vettä kenenkään päälakeen vaan kuningas käski sanoa: kaikki on valmiina; tulkaa häihin'

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eittämätön tosiasia: Jeesus opetti kolme ja puoli vuotta opetuslasia käyttämään vain ja ainoastaan Hänen nimeään, eli Jeesus-nimeä. Olisi ollut hyvin outoa ja järjetöntä, jos Jeesus hetkeä ennen poismenoa olisi käskenyt kastaa isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen.
        Toinen täysin selvä totuus: Jeesus ei koskaan tehnyt opetuslapsia valuttamalla vettä päälakeen, ja vasta jonkin ajan kuluttua palannut takaisin kertomaan näiden päälaen kastelun saaneiden olevan päänkastelun myötä hänen omiaan, opetuslapsia ja taivaan kansalaisia.
        Kolmas ja kammottava totuus: Isän ja pojan ja pyhän Hengen nimeen murhattu ja kidutettu ja hukutettu Jeesuksen omia! Niin kuka on isä ja poika ja pyhä henki, jonka nimeen on murhattu miljoonia Jeesuksen todistajia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

helluntailainen ny ainakin vastustaa raamatun Jeesuksen sanaa , kastamalla
        >"Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" Matt: 28: 19

niitä "jeesuksia " kun on muitakin ja paljon !!
        "MONTA tulee minun NIMESSÄNI" , > käyttävät siis "jeesus -nimeä" .

Raamatussa varoitetaan useaan kertaan ja monessa Sanan kohdassa,moneen tapaan lisäämästä mitään Jumalan Sanaan.
        Mooseksen laissa varoitettiin:
        Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois.
        Sanalaskut varoittavat:
        Älä lisää hänen sanoihinsa mitään, ettei hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi.
        Jos joku lisää jotain Sanaan, hän on syyllinen valhetteluun
        Jumalan Sana on alusta asti, kokonaan Totuus.
        Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti.
        Jeesuksen vaelluksesta maan päällä on kirjoitettuna:
        Jeesus otti lapsia sylinsä. Mutta tämän jälkeen luterilaiset lisäävät kuin Jumalan Sanan oli kirjoitettuna: Jeesus kastoi lapset valuttamalla lasten päähän vettä. Mutta Sanassa ei ole kirjoitettuna muuta kuin ’otti lapsia syliinsä’. Lasten syliin ottaminen oli juutalaisen ikiaikainen tapa:  "Ne ovat minun poikani, jotka Jumala on minulle täällä antanut". Hän sanoi: "Tuo heidät minun luokseni siunatakseni heidät"...
         Jumala on suonut minun nähdä sinun jälkeläisiäsikin".
        Ja Joosef otti heidät pois hänen polviltansa ja kumartui maahan kasvoilleen.
        Syliin ottamiseen sisältyi lasten siunaaminen, mutta koskaan eikä missään Sanan kohdassa lasten päälle ei valutettu vettä ja näin varmistettu heidän pääsynsä Jumalan valtakuntaan: Jeesuskin siunattiin pikkulapsena Israelin vanhimman toimesta.
        Jerusalemissa oli mies, nimeltä Simeon; hän oli hurskas ja jumalinen mies, joka odotti Israelin lohdutusta, ja Pyhä Henki oli hänen päällänsä.
        Ja Pyhä Henki oli hänelle ilmoittanut, ettei hän ollut näkevä kuolemaa, ennenkuin oli nähnyt Herran Voidellun.  otti hänkin hänet (Jeesuksen) syliinsä ja kiitti Jumalaa ja sanoi. Simeon, vaikka ottikin Jeesuksen syliinsä, ei kastanut Jeesusta valelemalla Jeesuksen päälakea vedellä.
        Luterilainen kirkko perustelee lasten vedellä valelua muun muassa Markuksen evankeliumin perusteella:  ”otti hänkin hänet syliinsä ja kiitti Jumalaa ja sanoi”. Mutta Markus eikä yksikään Raamatun jae, ei ainoakaan, puhu veden valelusta päälakeen vapauttaakseen pikkulapsen isien synneistä ja näin pelastaakseen lapsen.
        Sana ilmoittaa vain syliin ottamisen ja siunaamisen. Kaikki muu, mitä oletetaan kirjoitetun ja lisätään aivan kuin olisi kirjoitettuna, on valehtelua.
        Luterilainen kasteoppi on Sanaan lisäämistä ja Sanan mukaan valehtelua.
        Johannes todisti: Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.
        Luterilaisuus ei pysy Jeesuksen opetuksissa eikä Jeesuksen antamissa esimerkeissä. Luterilaisuus ei ole Kristuksen seuraamista.
        Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa;
        LUTERILAISUUS ON VALEHTELUA!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pietari ei ollut koskaan kuullut ns. lähetyskäskyä, sillä Sana todistaa: hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.
        Väität Jeesuksen koko maanpäällisen opetustehtävän olleen tyhjää ja turhaa, sillä viimeisenä hetkenään, ennen lähtöä Isän tykö, Jeesus antaa toisen nimen, jota piti käyttää, väitteesi on mielettömyyttä. Jeesus rukoili Isää ennen ns. lähetyskäskyä ja ristiinnaulitsemista: Minä olen kirkastanut sinut maan päällä: minä olen täyttänyt sen työn, jonka sinä annoit minun tehtäväkseni...Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin.
        OLETKO NYT VARMA, ETTÄ JEESUS VALEHTELI, EIKÄ OLLUTKAAN TÄYTTÄNYT ISÄN ANTAMAA TEHTÄVÄÄ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus puhui pesoastiasta: Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas. KASTEMALJASSA AINOASTAAN VARPUSET KYKENEVÄT KYLPEMÄÄN, MUTTA EI KUKAAN IHMINEN!!!!
        Historialliset kirjat puhuvat myös pesoastiasta: Hän teki myös meren, valetun, kymmentä kyynärää leveän reunasta reunaan, ympärinsä pyöreän, ja viittä kyynärää korkean; ja kolmenkymmenen kyynärän pituinen mittanuora ulottui sen ympäri...Se oli kämmenen paksuinen, ja sen reuna oli maljan reunan kaltainen, puhjenneen liljan muotoinen. Siihen mahtui, se veti kolmetuhatta bat-mittaa.
        PESOASTIA OLI KUIN SUURI UIMA-ALLAS!!

• Anonyymi

Mikä helpotus !
      Ajatelkaa miten paljon hrlpompi on olla ristillä pää ylöspäin.
      Kiitos paljon @

• Anonyymi

On paljon hrlpompi

• Apt. 3:
      13. Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala, meidän isiemme Jumala, on kirkastanut palvelijansa Jeesuksen, jonka te kavalsitte ja kielsitte Pilatuksen edessä, kun Pilatus oli päättänyt vapauttaa hänet. 2. Moos. 3:6; Joh. 19:12
      14. Te kielsitte Pyhän ja Vanhurskaan ja pyysitte, että teille annettaisiin murhamies.
      Matt. 27:20; Mark. 15:11; Joh. 18:40
      15. Elämän ruhtinaan te tapoitte, mutta Jumala herätti hänet kuolleista, ja me olemme sen todistajia. Ap. t. 2:23-24; Ef. 1:20
      16. Uskomalla Jeesuksen nimeen on tämä mies, jonka te näette ja tunnette, vahvistunut hänen nimensä kautta. Usko, jonka Jeesus vaikuttaa, on antanut hänelle täyden terveyden kaikkien teidän nähtenne. Luuk. 17:19; Ap. t. 4:10
      17. Ja nyt, veljet, minä tiedän, että te olette toimineet tietämättömyyttänne, samoin kuin teidän hallitusmiehennekin. Luuk. 23:34; Ap. t. 13:27; 1. Kor. 2:8; 1. Tim. 1:13
      18. Mutta näin Jumala toteutti sen, minkä hän oli ennalta ilmoittanut kaikkien profeettojen suulla: hänen Voideltunsa piti kärsiä.
      Ps. 22:1-22; Jes. 53:5-12; 1. Piet. 1:10-11
      19. Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois
      20. ja että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi teille ennalta määrätyn Voidellun, Jeesuksen.
      21. Taivaan oli määrä ottaa hänet luokseen niihin aikoihin asti, jolloin kaikki asetetaan kohdalleen. Tästä Jumala on puhunut ikiajoista asti pyhien profeettojensa suulla.
      Mark. 9:12

• Korostan Apt. 3:19 ja 20
        Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois ja että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi teille ennalta määrätyn Voidellun, Jeesuksen.

• Anonyymi
        Tohok kirjoitti:

Korostan Apt. 3:19 ja 20
        Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois ja että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi teille ennalta määrätyn Voidellun, Jeesuksen.

ei me mihinkään käännytä , Suomi tunnustaa ,kristinuskon > kristitty valtio .

2000 vuotta sitten kansa oli elänyt Vanhan LIITON aikaa , ja me synnymme
        uuden LIITON aikaan ja elämme v. 2024 Jkr .

Vanha liitto ,> ekr.
        Uusi liitto , > Jkr.

• Vain pienet lapset ovat synnitömiä. Mutta vanhemmista ihmisistä jokainen on kuitenkin tehnyt jotakin väärin.

Ottakaa vastaan
      2.Kor.6:
      1.Jumalan työtovereina me kehotamme teitä ottamaan vastaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
      2. Sanoohan hän:
      "Sopivalla ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut."
      Nyt on sopiva aika, nyt on pelastuksen päivä.

• Gal. 2:
        20. Enää en elä minä, vaan Kristus elää minussa. Minkä nyt elän lihassa, sen elän uskossa Jumalan Poikaan, joka on rakastanut minua4 ja antanut itsensä alttiiksi minun puolestani.

Novum kommentaari
        20. Paavali osoittaa samalla, miten hän kuoli pois laista. Se tapahtui hänen kuollessaan Kristuksen kanssa, joka kuoli lain rangaistuksen alaisena. Lain vaatimukset täytettiin, ja siksi se ei voinut enää asettaa vaatimuksia Paavalille. Mutta tämä merkitsi kuolemaa myös hänen omalle minä-elämälleen. Nyt hän ei enää elänyt itsekeskeistä, vaan Kristus-keskeistä elämää. Hänessä oleva uusi elämä oli persoona, Herra Jeesus Kristus.

• Anonyymi

täällä ei ole ketään synnitöntä , "Ei ole KETÄÄN vanhurskasta , ei ainoatakaan." Room: 3

esim. sairaudet tuli maailmaan Aadamin ja Eevan kautta , paratiisista karkotuksen jälkeen .

tänne ei syntyisi ketään , sairautta potevaa jo heti synnytyksessä , ja hyvin vakaviakin
        sairauksia on myös ihan sylilapsilla , vaikkapa siamilaiskaksoset , joilla voi olla
        yksi pää , ja yhdet sisäelimet ja kahdet raajat .

miten perustelet , ettei perisyntiä ole , eihän täysin synnitön voisi sairaana syntyä, vaikka
        kapaloissa oleva syntynyt vauva ei tietenkään itse ole tehnyt yhtään mitään.

• Anonyymi kirjoitti:

täällä ei ole ketään synnitöntä , "Ei ole KETÄÄN vanhurskasta , ei ainoatakaan." Room: 3

esim. sairaudet tuli maailmaan Aadamin ja Eevan kautta , paratiisista karkotuksen jälkeen .

tänne ei syntyisi ketään , sairautta potevaa jo heti synnytyksessä , ja hyvin vakaviakin
        sairauksia on myös ihan sylilapsilla , vaikkapa siamilaiskaksoset , joilla voi olla
        yksi pää , ja yhdet sisäelimet ja kahdet raajat .

miten perustelet , ettei perisyntiä ole , eihän täysin synnitön voisi sairaana syntyä, vaikka
        kapaloissa oleva syntynyt vauva ei tietenkään itse ole tehnyt yhtään mitään.

Näissäkin ilmoitetaan, ettei perisisyntiä ole, vaan jokinen on vastussa omista teoistaan.

2.Kun.14:
        6. Mutta murhaajien lapset hän jätti surmaamatta, sen mukaisesti kuin on kirjoitettu Mooseksen lain kirjaan, jossa Herra on käskenyt: "Isiä ei saa surmata lasten tähden eikä lapsia isien tähden. Kutakin rangaistakoon kuolemalla hänen oman syntinsä tähden."

2.Aiik.25:
        4. Mutta heidän lapsensa hän jätti surmaamatta, sen mukaisesti kuin on kirjoitettu lakiin, Mooseksen kirjaan, jossa Herra on käskenyt: "Älköön isiä surmattako lasten tähden älköönkä lapsia isien tähden. Jokainen kuolkoon oman syntinsä tähden."

Jer.31:
        29. Niinä päivinä ei enää sanota: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat tylsyivät',
        30. vaan jokaisen on kuoltava oman syntinsä tähden. Jokaiselta ihmiseltä, joka syö raakoja rypäleitä, tylsyvät hänen omat hampaansa."

Hes.18:
        19. Te kysytte: 'Miksi pojan ei tarvitse kantaa isän syyllisyyttä?' Kun poika on toiminut oikeuden ja vanhurskauden mukaan, noudattanut kaikkia minun säädöksiäni ja tehnyt niiden mukaan, hän totisesti saa elää.
        20. Mutta sen, joka tekee syntiä, on kuoltava. Poika ei kanna isän syyllisyyttä eikä isä pojan syyllisyyttä. Vanhurskas saa vanhurskautensa mukaan, jumalaton jumalattomuutensa mukaan.

• Et tunne mitään kasteesta ja ehtooliseta, ei ole jumalattomien yhteis olemista, on ukovien ateria jeesuksen kassa. Muut jota nauttivat omaksi turmiokseen jota menevät kadotukseen , kuten juudaskin meini.

• Anonyymi

helluntailaisilla on ehtoollisviini , - VESI . . .
        sopis vähän huolellisemmin ehtoollinenkin tutkia , ettei vaihtele "juoma kuin juoma" tyyliin , > käyhän se näinkin . . .

• Matt. 23:
      Jeesus sanooo.....
      33.Tehkää puu hyväksi, niin sen hedelmästäkin tulee hyvä, tai tehkää puu huonoksi, niin sen hedelmästäkin tulee huono. Hedelmästä puu tunnetaan. Matt. 7:17; Luuk. 6:43-45
      34. Te kyykäärmeiden sikiöt, kuinka te voisitte puhua hyvää, kun itse olette pahoja! Sydämen kyllyydestä suu puhuu. Matt. 3:7; Matt. 15:18-19; Luuk. 3:7
      35. Hyvä ihminen tuo hyvyytensä varastosta esiin hyvää, ja paha ihminen tuo pahuutensa varastosta esiin pahaa.
      36. Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset puhuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili. Sananl. 10:19; 1. Piet. 4:5
      37. Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi." Jaak. 3:2

• Anonyymi

Stlk. Apt. 3:
        19. Muuttakaa siis mielenne ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,

Novum kommentaari
        19. Vanhan testamentin ennustuksissa puhuttiin Messiaan valtakunnasta, ja mahdollisesti Pietarin kuulijat esittivät heti vastaväitteitä. Missä hänen valtakuntansa oli? Pietari vastasi sanomalla, että heidän täytyi tehdä parannus, jotta Jeesus voisi tulla takaisin heidän tykönsä ja perustaa valtakunnan.Samalla tavalla kuin maksettu velka pyyhitään pois, heidän syntinsäkin pyyhittäisiin pois Jumalan edessä ja heidän omastatunnostaan, jos he noudattaisivat kääntymiskehotusta.

• Henkilökohtainen USKO a KÄÄNTYMINEN ovat välttämättömiä.
      Vain lapset ovat vapaat synneistä, sillä he eivät ole tehnet mitään syntiä.

Mark.1:
      14. Sen jälkeen kun Johannes oli vangittu, Jeesus tuli Galileaan ja julisti Jumalan evankeliumia.
      15. Hän sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle. Kääntykää ja uskokaa evankeliumi."

Luuk 18:
      16. mutta Jeesus kutsui lapset luokseen ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun luokseni älkääkä estäkö heitä, sillä heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta.
      17. Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niin kuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."

Matt. 18:3
      1. Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen luo ja kysyivät: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
      2. Niin Jeesus kutsui luokseen lapsen, asetti hänet heidän keskelleen
      3. ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, te ette pääse taivasten valtakuntaan. Matt. 19:14; Mark. 10:14-15
      4. Joka siis nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.
      5. Ja joka minun nimessäni ottaa luokseen yhdenkin tämän kaltaisen lapsen, se ottaa luokseen minut. Matt. 10:42
      6. Mutta joka viettelee yhdenkin näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sille olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."

Kto myös; Mark. 9:33-37; Luuk. 9:46-48

• Anonyymi

aloittajalla . >>> erilaiset uhrit kuului elämään <<<

helluntailaiset :
      "Menkää ja oppikaat , mikä se on : laupeutta minä tahdon enkä uhria."
      Matt: 9: 13

• Anonyymi

Sanassa pelastuminen tarkoittaa muutakin kuin vain ja ainoastaan pelastumista Taivaaseen. Paavali kirjoitti: että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.
        Nooasta on todistettu: Uskon kautta rakensi Nooa, saatuaan ilmoituksen siitä, mikä ei vielä näkynyt, pyhässä pelossa arkin perhekuntansa pelastukseksi; Nooa uskoi Jumalan ilmoituksen vedenpaisumuksessa. Muut eivät uskoneet ja Sana todistaa: Eikä hän säästänyt muinaista maailmaa, vaikka varjelikin Nooan, vanhurskauden saarnaajan, ynnä seitsemän muuta, vaan antoi vedenpaisumuksen tulla jumalattomain maailman päälle.
        Nooa saarnasi kääntymystä Jumalan puoleen ja vedenpaisumusta. Hän joutui mitä ilmeisemmin pilkattavaksi. Kuukaan ei ollut edes nähnyt sadetta.
        Vesi pelasti Nooan jumalattomilta ihmisiltä: aivan kuten Paavalikin kirjoitti ja pyysi rukousta: että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka
        miehen.
        Samoin Loot pelastui Sodomasta: pelasti hurskaan Lootin, jota rietasten vaellus irstaudessa vaivasi; sillä asuessaan heidän keskuudessansa tuo hurskas mies kiusaantui hurskaassa sielussaan joka päivä heidän pahain tekojensa tähden, joita hänen täytyi nähdä ja kuulla. Loot pelastui Sodoman pahoilta ihmistä ja heidän tekojensa näkemisestä.
        Esikuva uskoon tulosta on israelilaisen lähtö Egyptistä Karitsa veren suojissa ja pelastuminen tuhoojalta. Israelilaisten piti kulkea poikki Punaisen Meren kohti luvattua maata. Uskon kautta he kulkivat poikki Punaisen meren ikäänkuin kuivalla maalla; jota yrittäessään egyptiläiset hukkuivat.
        Kaste upottamalla vedessä on uskon ja valitsemisen vahvistus. Erottautumista tästä maailmansa. Pietari kehotti: Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;
        Kaste vahvistaa uskoon tulon, vanhan elämän taakse jättämisen ja lujittaa Kristukseen.
        Yksi kaste, josta Sana puhuu, on kaste Jeesuksen kuolemaan eli uudesti syntyminen uskoon tulo: ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.
        Kaste vedessä on tämän kasteen kuva ja vahvistus.
        Jeesus kysyi: "Voitteko juoda sen maljan, jonka minä juon, tahi tulla kastetuiksi sillä kasteella, jolla minut kastetaan?"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanassa pelastuminen tarkoittaa muutakin kuin vain ja ainoastaan pelastumista Taivaaseen. Paavali kirjoitti: että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.
        Nooasta on todistettu: Uskon kautta rakensi Nooa, saatuaan ilmoituksen siitä, mikä ei vielä näkynyt, pyhässä pelossa arkin perhekuntansa pelastukseksi; Nooa uskoi Jumalan ilmoituksen vedenpaisumuksessa. Muut eivät uskoneet ja Sana todistaa: Eikä hän säästänyt muinaista maailmaa, vaikka varjelikin Nooan, vanhurskauden saarnaajan, ynnä seitsemän muuta, vaan antoi vedenpaisumuksen tulla jumalattomain maailman päälle.
        Nooa saarnasi kääntymystä Jumalan puoleen ja vedenpaisumusta. Hän joutui mitä ilmeisemmin pilkattavaksi. Kuukaan ei ollut edes nähnyt sadetta.
        Vesi pelasti Nooan jumalattomilta ihmisiltä: aivan kuten Paavalikin kirjoitti ja pyysi rukousta: että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka
        miehen.
        Samoin Loot pelastui Sodomasta: pelasti hurskaan Lootin, jota rietasten vaellus irstaudessa vaivasi; sillä asuessaan heidän keskuudessansa tuo hurskas mies kiusaantui hurskaassa sielussaan joka päivä heidän pahain tekojensa tähden, joita hänen täytyi nähdä ja kuulla. Loot pelastui Sodoman pahoilta ihmistä ja heidän tekojensa näkemisestä.
        Esikuva uskoon tulosta on israelilaisen lähtö Egyptistä Karitsa veren suojissa ja pelastuminen tuhoojalta. Israelilaisten piti kulkea poikki Punaisen Meren kohti luvattua maata. Uskon kautta he kulkivat poikki Punaisen meren ikäänkuin kuivalla maalla; jota yrittäessään egyptiläiset hukkuivat.
        Kaste upottamalla vedessä on uskon ja valitsemisen vahvistus. Erottautumista tästä maailmansa. Pietari kehotti: Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;
        Kaste vahvistaa uskoon tulon, vanhan elämän taakse jättämisen ja lujittaa Kristukseen.
        Yksi kaste, josta Sana puhuu, on kaste Jeesuksen kuolemaan eli uudesti syntyminen uskoon tulo: ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.
        Kaste vedessä on tämän kasteen kuva ja vahvistus.
        Jeesus kysyi: "Voitteko juoda sen maljan, jonka minä juon, tahi tulla kastetuiksi sillä kasteella, jolla minut kastetaan?"

Raamattu ei opeta että kaste vahvistaa uskoontulon

• Anonyymi

Luterilaiset väittävät: Raamatussa kasteet suoritettiin perhekunnittain, ja jokaisessa tai lähes jokaisessa perhekunnassa oli pikkulapsia.
      Apostolien teoissa Luukas todistaa: Filippus meni Samarian kaupunkiin ja saarnasi heille Kristusta. Ensinnäkin Filippus saarnasi Kristusta, ei kastetta tai kirkollisia menoja ja sakramentteja, vaan Kristusta.
      Luukas jatkaa: nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.
      Miehet ja naiset ottivat kasteen. Eikö Samariassa ollut yhtä ainoaa perhekuntaa pikkulapsineen, sillä vain naiset ja miehet ottivat kasteen?
      Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, siis Filippus julisti Jeesuksen nimeä, niin kuinka luterilaiset voivat väittää isän ja pojan pyhän hengen nimeen oleva nimi, johon kastetaan?
      Samarialaiset kuulivat sanoman Jeesuksen nimestä, eivät isän ja pojan ja pyhän henki-nimestä.
      Luukas kirjoittaa seuraavista tapahtumista: Mutta kun apostolit, jotka olivat Jerusalemissa, kuulivat, että Samaria oli ottanut vastaan Jumalan sanan, lähettivät he heidän tykönsä Pietarin ja Johanneksen.
      Ja tultuaan sinne nämä rukoilivat heidän edestänsä, että he saisivat Pyhän Hengen;
      sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen
      Luterilaiset opeillaan väittävät kasteessa saatavan uskon ja Pyhän Hengen.
      Mutta samarialaiset eivät saaneet kasteessa Pyhää Henkeä, miksi?
      Vai onko niin, että koko luterilaisuus on täyttä valhetta ja luterilaisuus on väkevä eksytys!

• Anonyymi

Uudestijastajalässytttäjä kitisee taas valtavaa tuskaansa!

Uudestikastajat väittävät ettei pieniä lapsia ollut uuden testamentin aikaan ollenkaan. Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen kastavat KAIKKI kristityt, myös helluntailaiset joten uudestikastajalässyttäjän arhumentit heittää häränpyllyä

Uudestikastajat opissaan väittävät ettei kasteessa saa mitään vaan se on pelkkä kuuliaisuuden teko. Onko niin että helluntailaisuus on täyttä valhetta ja suuri eksytys?

"Mutta samarialaiset eivät saaneet kasteessa Pyhää Henkeä, miksi?"

Tämänkin tietäisit jos olisit perehtunyt asiaan ja ymmärtäisit sen keitä samarialaiset oli ja mitä Jumala halusi tällä tapahtumalla kertoa. Mutta kun et tajua

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uudestikastajat väittävät ettei pieniä lapsia ollut uuden testamentin aikaan ollenkaan. Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen kastavat KAIKKI kristityt, myös helluntailaiset joten uudestikastajalässyttäjän arhumentit heittää häränpyllyä

Uudestikastajat opissaan väittävät ettei kasteessa saa mitään vaan se on pelkkä kuuliaisuuden teko. Onko niin että helluntailaisuus on täyttä valhetta ja suuri eksytys?

Tämänkin tietäisit jos olisit perehtunyt asiaan ja ymmärtäisit sen keitä samarialaiset oli ja mitä Jumala halusi tällä tapahtumalla kertoa. Mutta kun et tajua

Raamatusta ei löydy yhtä ainoaa käskyä tai esimerkkiä, jossa vauvoja olisi vedellä valutettu.
        Eikä Raamatusta löydy myöskään tukea väitteille koko, joka ikisen perhekunnan jäsenen kastamista. Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
        Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
        ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'.
        Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;
        Luterilaisen kirkon perusta on pakkojäsenyys.
        jos jollakin veljellä on vaimo, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, niin älköön mies häntä hyljätkö;
        samoin älköön vaimokaan, jos hänellä on mies, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, hyljätkö miestänsä.
        Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.
        Sillä mistä tiedät, vaimo, voitko pelastaa miehesi? Tai mistä tiedät, mies, voitko pelastaa vaimosi?
        LUTERILAISET OVAT VALEHTELIJOITA,
        Minua on suuresti ilahuttanut, että olen lastesi joukossa havainnut olevan niitä, jotka totuudessa vaeltavat sen käskyn mukaan, jonka me olemme saaneet Isältä.

Luterilaisten väitteet ovat valheita, jotka kuka tahansa voi kumota Sanan ilmoituksella.
        Jeesus ei koskaan käskenyt pakolla kastaa eli valuttaa vettä päähän.
        Jeesus ei luvannut joka ikisen suvun jäsen kääntyvän ja tekevän parannuksen:
        Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
        Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatusta ei löydy yhtä ainoaa käskyä tai esimerkkiä, jossa vauvoja olisi vedellä valutettu.
        Eikä Raamatusta löydy myöskään tukea väitteille koko, joka ikisen perhekunnan jäsenen kastamista. Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
        Luterilaisen kirkon perusta on pakkojäsenyys.
        jos jollakin veljellä on vaimo, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, niin älköön mies häntä hyljätkö;
        samoin älköön vaimokaan, jos hänellä on mies, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, hyljätkö miestänsä.
        Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.
        Sillä mistä tiedät, vaimo, voitko pelastaa miehesi? Tai mistä tiedät, mies, voitko pelastaa vaimosi?
        LUTERILAISET OVAT VALEHTELIJOITA,
        Minua on suuresti ilahuttanut, että olen lastesi joukossa havainnut olevan niitä, jotka totuudessa vaeltavat sen käskyn mukaan, jonka me olemme saaneet Isältä.

Luterilaisten väitteet ovat valheita, jotka kuka tahansa voi kumota Sanan ilmoituksella.
        Jeesus ei koskaan käskenyt pakolla kastaa eli valuttaa vettä päähän.
        Jeesus ei luvannut joka ikisen suvun jäsen kääntyvän ja tekevän parannuksen:

Raamatusta löytyy selvä käsky kastaa

Mitään käskyä kastaa uudestaan ei Raamatussa oleä
        Uudestikastajalässyttäjä voi mennä muualle

HÄN ON VALEHTELIJA

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaiset loitsuavat ja tekevät taikurien merkkejä. Pakanallinen vedenvaluttelu otsaan- sakramentti suoritetaan kaavan mukaan. Kastekaavan tarkoitus on saada aikaa yliluonnollinen tapahtuma. Wikipedian mukaan: "Loitsut ovat lausuttujen, kuiskattujen, ajateltujen tai laulettujen sanojen ketjuja, joilla on tarkoitus vaikuttaa tapahtumien kulkuun tai aikaansaada jotain tapahtumaan yliluonnollisesti. Loitsut luetaan muistista tai loitsukirjoista, ja tätä kutsutaan loihtimiseksi, loitsuamiseksi tai manaamiseksi."
        Luterilaiset sakramentit ovat loitsuamista, joilla yritetään saada tavallinen vesi muuttumaan ikuisen elämän antajaksi ja viini muuttumaan vereksi.
        Sana varoittaa luterilaisesta kirkosta. tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        Kolmen otsaan valutetun vesitilkan avulla uudestisyntyminen on väkevä eksytys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaiset loitsuavat ja tekevät taikurien merkkejä. Pakanallinen vedenvaluttelu otsaan- sakramentti suoritetaan kaavan mukaan. Kastekaavan tarkoitus on saada aikaa yliluonnollinen tapahtuma. Wikipedian mukaan: "Loitsut ovat lausuttujen, kuiskattujen, ajateltujen tai laulettujen sanojen ketjuja, joilla on tarkoitus vaikuttaa tapahtumien kulkuun tai aikaansaada jotain tapahtumaan yliluonnollisesti. Loitsut luetaan muistista tai loitsukirjoista, ja tätä kutsutaan loihtimiseksi, loitsuamiseksi tai manaamiseksi."
        Luterilaiset sakramentit ovat loitsuamista, joilla yritetään saada tavallinen vesi muuttumaan ikuisen elämän antajaksi ja viini muuttumaan vereksi.
        Sana varoittaa luterilaisesta kirkosta. tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        Kolmen otsaan valutetun vesitilkan avulla uudestisyntyminen on väkevä eksytys.

Luterilaiet eivät loitsua jvaan uudestikastajat loitsuaa kuten endaumentitkin osoittaa

Kastekaavaa on sama kaikilla kristityillä eikä sakramenteilla ole tekemistä loitsuamisen kanssa

Sana ei puhu mitään luterilaisesta kirkosta.

Vesitilkan avulla ei kukaan uudestisynty vaan uudestisyntyminen tapahtuu vedestä ja Hengestä

• Anonyymi

Luterilainen päänvalelukaste ja tämän kasteen kautta saatava usko on olemattomista höpöttämistä. Olemattomasta uskoon tulosta luterilaisen kasteen kautta höpöttäminen on kestänyt vuosisatoja. Miljoonat Jeesuksen omat ovat menettäneet henkensä luterilaisten kiivaudesta kasteeseensa, jota ei löydy Jumalan ilmoituksesta.
      Luterilaisen kaste on pahaa ja luterilaisen kasteen hedelmät ovat kammottavia: kidutuksia ja hukuttamisia, murhia, silpomisia ja vankeutta ja mestauksia.

• Anonyymi

Tottakai ateistille usko on olematonta höpöttämistä

Miljoonat Jeesuksen omat ovat joutuneet kärsimään uudestikastajien kiivaudesta kasteeseensta, jota ei löydy Jumalan Sanasta. Luterilainen kaste Kristukseen on Jumalan Sanassa

Uudestikastajien kaste on pahaa ja ukastajien kasteen hedelmät ovat kammottavia: kidutuksia ja hukuttamisia, murhia, silpomisia ja raiskaamista

• Anonyymi

Kaste ei ole pahaa vaan ihminen pon paha.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miljoonat Jeesuksen omat ovat joutuneet kärsimään uudestikastajien kiivaudesta kasteeseensta, jota ei löydy Jumalan Sanasta. Luterilainen kaste Kristukseen on Jumalan Sanassa

Uudestikastajien kaste on pahaa ja ukastajien kasteen hedelmät ovat kammottavia: kidutuksia ja hukuttamisia, murhia, silpomisia ja raiskaamista

Raamatussa ei ole kastemaljaa, eikä kummeja, eikä kummien uskoa, eikä Raamatussa ole vanhempien suostumusta kasteelle, eikä Sana ilmoita kolmen vesitilkan kastetta, eikä Raamatussa ylipäätään oli kolmen vesitipan pirskotusta. Sana ei ilmoita toisen uskolla uskoon tuloa ja toisten teiolla astumista Jumalan valtakuntaan.
        Sana ei myöskään ilmoita kasteen kautta saatavaa uskoa ja kasteessa saatavaa Pyhää Henkeä. Raamatussa ei ole kehotusta muuttaa viini synnit anteeksiantavaksi ihmisen vereksi ja leipä ihmisen ruumiiksi.
        Sana ei ilmoita seurakuntaa, jossa maailman ihmiset ja pyhät olisivat yhdessä ja jakaisivat keskenään Herran aterian. Sana ei ilmoita laisinkaan Katekismuksen antamia selityksiä kymmenestä käskystä. Sana ei tuo valoon kolmen jumalan oppi, kolminaisuutta. Sanassa ei ole ns. uuden liiton kymmenyksiä. Eikä Raamattu kutsu uskovia syntisiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa ei ole kastemaljaa, eikä kummeja, eikä kummien uskoa, eikä Raamatussa ole vanhempien suostumusta kasteelle, eikä Sana ilmoita kolmen vesitilkan kastetta, eikä Raamatussa ylipäätään oli kolmen vesitipan pirskotusta. Sana ei ilmoita toisen uskolla uskoon tuloa ja toisten teiolla astumista Jumalan valtakuntaan.
        Sana ei myöskään ilmoita kasteen kautta saatavaa uskoa ja kasteessa saatavaa Pyhää Henkeä. Raamatussa ei ole kehotusta muuttaa viini synnit anteeksiantavaksi ihmisen vereksi ja leipä ihmisen ruumiiksi.
        Sana ei ilmoita seurakuntaa, jossa maailman ihmiset ja pyhät olisivat yhdessä ja jakaisivat keskenään Herran aterian. Sana ei ilmoita laisinkaan Katekismuksen antamia selityksiä kymmenestä käskystä. Sana ei tuo valoon kolmen jumalan oppi, kolminaisuutta. Sanassa ei ole ns. uuden liiton kymmenyksiä. Eikä Raamattu kutsu uskovia syntisiksi.

Kaikki tuo löytyy Raamatusta joten älä kitise

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jo sana 'kastekaava' paljastaa luterilainen vauvakasteen oleva loitsujen lukemista ja loitsuamista. Wikipedia: Loitsut ovat lausuttujen, kuiskattujen, ajateltujen tai laulettujen sanojen ketjuja, joilla on tarkoitus vaikuttaa tapahtumien kulkuun tai aikaansaada jotain tapahtumaan yliluonnollisesti. Loitsut luetaan muistista tai loitsukirjoista, ja tätä kutsutaan loihtimiseksi, loitsuamiseksi tai manaamiseksi.
        Kastekaavan päämäärä on uudesti synnyttää vauva ja siirtää kastettava Jumalan valtakuntaa ja vapauttaa perisynnistä.
        Kastekaavan kautta yritetään saada yliluonnollista aikaan.
        Jumalan Sana kieltää noituuden ja taikuuden ja taikurin merkit, jotka sisältyvät luterilaiseen kastekaavaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisen paskanjauhannalla ei ole ikärajoja. Mutta Jumalan ilmoituksen mukaan pikkuvauvat kelpaavat sinällään Jeesuksen sovitustyön ansiosta Jumalalle. Pikkulasten ei tarvitse tulla uskoon eikä ottaa harteilleen osaansa ikuisuudessa. Pikkulapsia ei voi eikä tarvitse tehdä luterilaisen kirkon kastekaavan avulla Jumalalle otollisiksi.
        Sana puhuu selkeästi myös iästä ja ymmärryksestä. Joka siis ymmärtää tehdä sitä, mikä hyvää on, eikä tee, hänelle se on synniksi.
        Korneliuksen kodissa uskoon tulleet olivat aikuisia. Nämä eivät ole vauvojen, vaan aikuisten ja ymmärryksessä olevien sanoja: "olemme siis tässä kaikki Jumalan edessä, kuullaksemme kaiken, mitä Herra on käskenyt sinun puhua."
        Vanhassa liitossakin oli jako niihin, jotka ymmärtävät ja niihin jotka eivät: hän luki sitä Vesiportin edustalla olevalla aukealla päivän koitosta puolipäivään saakka miehille ja naisille, niille, jotka voivat sitä ymmärtää, kaiken kansan kuunnellessa lain kirjan lukemista.
        Luterilainen porttokirkko, katolisen äitikirkon tytär pysyy pystyssä kolmen vesitipan valheen ja vahvan eksytyksen voimasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jo sana 'kastekaava' paljastaa luterilainen vauvakasteen oleva loitsujen lukemista ja loitsuamista. Wikipedia: Loitsut ovat lausuttujen, kuiskattujen, ajateltujen tai laulettujen sanojen ketjuja, joilla on tarkoitus vaikuttaa tapahtumien kulkuun tai aikaansaada jotain tapahtumaan yliluonnollisesti. Loitsut luetaan muistista tai loitsukirjoista, ja tätä kutsutaan loihtimiseksi, loitsuamiseksi tai manaamiseksi.
        Kastekaavan päämäärä on uudesti synnyttää vauva ja siirtää kastettava Jumalan valtakuntaa ja vapauttaa perisynnistä.
        Kastekaavan kautta yritetään saada yliluonnollista aikaan.
        Jumalan Sana kieltää noituuden ja taikuuden ja taikurin merkit, jotka sisältyvät luterilaiseen kastekaavaan.

Luterilaisilla ei ole mitään vauvakastetta vaan kaste

Samaa kastekaavaa käyttävät myös helluntailaiset joten turhaan marmatat

Loitsuilla ei ole mitään tekemistä kasteen kanssa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisen paskanjauhannalla ei ole ikärajoja. Mutta Jumalan ilmoituksen mukaan pikkuvauvat kelpaavat sinällään Jeesuksen sovitustyön ansiosta Jumalalle. Pikkulasten ei tarvitse tulla uskoon eikä ottaa harteilleen osaansa ikuisuudessa. Pikkulapsia ei voi eikä tarvitse tehdä luterilaisen kirkon kastekaavan avulla Jumalalle otollisiksi.
        Sana puhuu selkeästi myös iästä ja ymmärryksestä. Joka siis ymmärtää tehdä sitä, mikä hyvää on, eikä tee, hänelle se on synniksi.
        Korneliuksen kodissa uskoon tulleet olivat aikuisia. Nämä eivät ole vauvojen, vaan aikuisten ja ymmärryksessä olevien sanoja: "olemme siis tässä kaikki Jumalan edessä, kuullaksemme kaiken, mitä Herra on käskenyt sinun puhua."
        Vanhassa liitossakin oli jako niihin, jotka ymmärtävät ja niihin jotka eivät: hän luki sitä Vesiportin edustalla olevalla aukealla päivän koitosta puolipäivään saakka miehille ja naisille, niille, jotka voivat sitä ymmärtää, kaiken kansan kuunnellessa lain kirjan lukemista.
        Luterilainen porttokirkko, katolisen äitikirkon tytär pysyy pystyssä kolmen vesitipan valheen ja vahvan eksytyksen voimasta.

Uudestikastajalässyttäjän paskanjauhannalla ei ole mitään rajaa. Jumalan ilmoituksen mukaan VAIN uskon kautta voidaan olla osallisia Jeesuksen työstä

Sana ei puhu mitään ymmärtävästä iästä vaan tuollainen on ihmiskeksintö

Helluntailainen porttolahko omaa ekkä kolmen vestipan valheen kun niiltä puuttuu kasteesta kokonaan Kristus

• Anonyymi

Se on taas uudestikastajalässyttäjä kopoinut samoja viestejään tänne mitä helluntailaisuus-osioon. Sen viha uskovia kohtaan on valtakvaa

Aistin tuskan, mitä se sitällään kantaa kun ei tunne Jeesusta

• Anonyymi

Luterilainen, valehtelet päin silmiä: Raamattu todistaa sinun valhettelijaksi! hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet. Astuminen on kävelemistä, mutta sylissä makaaminen ei ole astumista!
        LUTERILAISUUS ON VALEHTELUA. KOKO LUTERILAISUUS ON TÄYTTÄ VALHETTA, ALUSTA LOPPUUN JA KAIKKI ALUN JA LOPUN VÄLILLÄ ON VALHETTA!
        Raamattu puhuu edeltä varoittaen luterilaisuudesta: jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,

Luterilaisuus on valheisiin uskomista!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilainen, valehtelet päin silmiä: Raamattu todistaa sinun valhettelijaksi! hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet. Astuminen on kävelemistä, mutta sylissä makaaminen ei ole astumista!
        LUTERILAISUUS ON VALEHTELUA. KOKO LUTERILAISUUS ON TÄYTTÄ VALHETTA, ALUSTA LOPPUUN JA KAIKKI ALUN JA LOPUN VÄLILLÄ ON VALHETTA!
        Raamattu puhuu edeltä varoittaen luterilaisuudesta: jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,

Luterilaisuus on valheisiin uskomista!

Hoksaatteko, uudestikastajalässyttäjä pitää Jeesuksen kuolema ja ylösnousemusta valheena!

UUDESTIKASTAJUUS ON VALEHTELUA JA RAAMATTU VAROITTAA SIITÄ. Luterilaisuus taas kiinnittyy Raamattuun

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hoksaatteko, uudestikastajalässyttäjä pitää Jeesuksen kuolema ja ylösnousemusta valheena!

UUDESTIKASTAJUUS ON VALEHTELUA JA RAAMATTU VAROITTAA SIITÄ. Luterilaisuus taas kiinnittyy Raamattuun

Kyllä, häntä ei pidetä uskovana

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisuus kiinnIttyy PAKANUUTEEN!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oppinsa mukaan luterilaiset ovat uudesti syntyneet kirkon viranhaltijan suorittaman ns. kasteen kautta. Sen sijaan helluntailaiset ovat Jumalan lapsia ja ovat syntyneet: Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta... yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa
        Jeesus on helluntailaisten pelastaja, eikä muuta tietä ole Jumalan luokse kuin Jeesus Kristus. Kaste ei ole tie eikä ovi. Jeesus on ainoa ovi Taivasten valtakuntaan Ja Jeesus kautta helluntailaiset ovat astuneet sisälle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisuus kiinnIttyy PAKANUUTEEN!

Luterilaisuus kiinnitty Raamattuun

Helluntailaisuus symboleinen kiinnittyy pakanuuteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oppinsa mukaan luterilaiset ovat uudesti syntyneet kirkon viranhaltijan suorittaman ns. kasteen kautta. Sen sijaan helluntailaiset ovat Jumalan lapsia ja ovat syntyneet: Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta... yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa
        Jeesus on helluntailaisten pelastaja, eikä muuta tietä ole Jumalan luokse kuin Jeesus Kristus. Kaste ei ole tie eikä ovi. Jeesus on ainoa ovi Taivasten valtakuntaan Ja Jeesus kautta helluntailaiset ovat astuneet sisälle.

Kristityt kautta aikojen ovat syntyneet uudesti uudestisyntymisen peson kautta

Jeesus on luterilaisten ja muidenkin kristittyjen pelastaja mutta uudestikastajalässyttäjällä on omat jumalansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisuus kiinnitty Raamattuun

Helluntailaisuus symboleinen kiinnittyy pakanuuteen.

Opetuslapset menivät ja tekivät aivan kuin Markuksen evankeliumissa on kirjoitettuna: Ja hän (Jeesus) sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi.
        Ne, jotka näin olivat hajaantuneet, vaelsivat paikasta toiseen ja julistivat evankeliumin sanaa. Sillä monista, joissa oli saastaisia henkiä, ne lähtivät pois huutaen suurella äänellä; ja moni halvattu ja rampa parani.
        Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
        Mutta hän pudisti elukan (kyykäärmeen) tuleen, eikä hänelle tullut mitään vahinkoa.
        Ja he odottivat hänen ajettuvan tai äkisti kaatuvan kuolleena maahan. Mutta kun he olivat kauan odottaneet ja näkivät, ettei hänelle mitään pahaa tapahtunut,
        Kirjoitat omaan korvasyyhyysi. MARKUKSEN EVANKELIUMIN KOHTA EI OLE MIKÄÄN JUMALAN ILMOITUKSEN ULKOPUOLINEN LISÄYS.
        Sen sijaa Matteuksen evankeliumin: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", on Sanan väännös tai lisäys. Apostolit eivät kastaneet ketään hokemalla: "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", vaan opetuslapset toimivat aivan kuin Sana opettaa:kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa. Jeesuksen seuraajat olivat tottuneet käyttämään Jeesuksen nimeä jo Herran vaeltaessa maan päällä: Herra, riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden.
        Pietarin mennessä temppeliin hän kohtasi ramman: Niin Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy." Pietari käytti Jeesuksen nimeä: "Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä".
        Samoin Pietari käski kastaa Jeesuksen nimeen Korneliuksen perheväen: "hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen."
        Herran Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen Pietari oli kaiken aikaa Jeesuksen kanssa. Näin ollen Pietari tunsi Jeesuksen opetukset. "ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta". Sanan perusteella voi päätellä ja voi pitää varmana, ettei Jeesus käskenyt kastaa isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen.
        SINÄ LUTERILAINEN, ET PYSTY ITSE PERUSTELEMAAN KASTEOPPIASI ET EDES YHDELLÄ RAAMATUN JAKEELLA ETKÄ PYSTY OSOITTAMAAN JEESUKSEN OPETTANEEN KASTAMAAN ISÄN JA POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN.
        JEESUKSEN OMIEN SANOJEN MUKAAN PIETARI TIESI, MITÄ JEESUS OLI OPETTANUT:
        Miksi minulta kysyt? Kysy niiltä, jotka ovat kuulleet, mitä minä olen heille puhunut; katso, he tietävät, mitä minä olen sanonut."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Opetuslapset menivät ja tekivät aivan kuin Markuksen evankeliumissa on kirjoitettuna: Ja hän (Jeesus) sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi.
        Ne, jotka näin olivat hajaantuneet, vaelsivat paikasta toiseen ja julistivat evankeliumin sanaa. Sillä monista, joissa oli saastaisia henkiä, ne lähtivät pois huutaen suurella äänellä; ja moni halvattu ja rampa parani.
        Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
        Mutta hän pudisti elukan (kyykäärmeen) tuleen, eikä hänelle tullut mitään vahinkoa.
        Ja he odottivat hänen ajettuvan tai äkisti kaatuvan kuolleena maahan. Mutta kun he olivat kauan odottaneet ja näkivät, ettei hänelle mitään pahaa tapahtunut,
        Kirjoitat omaan korvasyyhyysi. MARKUKSEN EVANKELIUMIN KOHTA EI OLE MIKÄÄN JUMALAN ILMOITUKSEN ULKOPUOLINEN LISÄYS.
        Sen sijaa Matteuksen evankeliumin: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", on Sanan väännös tai lisäys. Apostolit eivät kastaneet ketään hokemalla: "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", vaan opetuslapset toimivat aivan kuin Sana opettaa:kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa. Jeesuksen seuraajat olivat tottuneet käyttämään Jeesuksen nimeä jo Herran vaeltaessa maan päällä: Herra, riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden.
        Pietarin mennessä temppeliin hän kohtasi ramman: Niin Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy." Pietari käytti Jeesuksen nimeä: "Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä".
        Samoin Pietari käski kastaa Jeesuksen nimeen Korneliuksen perheväen: "hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen."
        Herran Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen Pietari oli kaiken aikaa Jeesuksen kanssa. Näin ollen Pietari tunsi Jeesuksen opetukset. "ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta". Sanan perusteella voi päätellä ja voi pitää varmana, ettei Jeesus käskenyt kastaa isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen.
        SINÄ LUTERILAINEN, ET PYSTY ITSE PERUSTELEMAAN KASTEOPPIASI ET EDES YHDELLÄ RAAMATUN JAKEELLA ETKÄ PYSTY OSOITTAMAAN JEESUKSEN OPETTANEEN KASTAMAAN ISÄN JA POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN.
        JEESUKSEN OMIEN SANOJEN MUKAAN PIETARI TIESI, MITÄ JEESUS OLI OPETTANUT:
        Miksi minulta kysyt? Kysy niiltä, jotka ovat kuulleet, mitä minä olen heille puhunut; katso, he tietävät, mitä minä olen sanonut."

En ole väittänyt että Markuksen evankeliumin kohta on lisäys vaan se kuuluu Raamattuun kuten Mattauken evankeliumin kohtakin.

SINÄ EIRHUVA UUDESTIKASTAJA ET PYSTY OSOITTAMAAN ETTÄ JEESUS OLISI KÄSKENYT KASTAMAAN JEESUKSEN NIMEEN VAAN JEESUS KÄSKI KASTAMAAN ISÄN JA POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN

• Anonyymi

Jumala valtakunta ei kuulu uskosta osattomille, eikä kastekaan kuulu uskosta osattomille. Jumalan valtakunta kuuluu Jumalan lapsille niille, jotka ovat syntyneet Jumalasta. Jeesus on ainoa portti ja ovi Jumalan valtakuntaan. Jos joku väittää päässeensä Taivasten valtakuntaan kasteen kautta ja kasteessa saaneensa uskon, niin hän on varas ja ryöväri.
      Ennen kastetta pitää olla uskossa Jeesukseen: ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät. Uskosta osattomina kristityiksi kastetut eivät kelpaa Jumalalle, sillä kaste ole tie Jumalan luokse, vaan Jeesus on tie.
      Paavaliakaan ei kastettu kristityksi. Opetuslapset pelkäsivät uskoon tullutta Paavalia ja epäilivät, oliko Paavali todella Jeesuksen seuraaja: Barnabas todisti: Barnabas otti hänet turviinsa ja vei hänet apostolien tykö ja kertoi heille, kuinka Saulus tiellä oli nähnyt Herran, ja että Herra oli puhunut hänelle, ja kuinka hän Damaskossa oli rohkeasti julistanut Jeesuksen nimeä. Paavali tuli uskoon Damaskon tiellä.
      Kristityksi kastaminen on väkevä eksytys, ja ilman tätä eksytystä ei olisi luterilaista kirkkoa.

• Anonyymi

Jumalan valtakunaan on porttina uudestisyntymisen peso eli kaste. Kukaan ei näe kenenkään sydämeen joten ihmisen tehtävä ei ole määrittää sitä kuka kuuluu todelliseen Jumalan valtakuntaan ja kuka

Usko ennen kastetta ei ole oleellista vaan oleellista on se että ihminen uskoo ja on kastettu.

Paavalin mukaan meidät kastetaan Kristukseen eli Kristuksen omaksi jota termi "kristitty tarkoittaa"

Taas on uudestikastajalässytäjän jutut kumottu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan valtakunaan on porttina uudestisyntymisen peso eli kaste. Kukaan ei näe kenenkään sydämeen joten ihmisen tehtävä ei ole määrittää sitä kuka kuuluu todelliseen Jumalan valtakuntaan ja kuka

Usko ennen kastetta ei ole oleellista vaan oleellista on se että ihminen uskoo ja on kastettu.

Paavalin mukaan meidät kastetaan Kristukseen eli Kristuksen omaksi jota termi "kristitty tarkoittaa"

Taas on uudestikastajalässytäjän jutut kumottu

eesus sanoo itsestään: Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
        Siis palkkaa ei makseta toisen tekojen mukaan, vaan itsekunkin omien tekojen mukaan.
        Luterilaisten usein toistamassa, mutta vääristelemässä helluntaipäivän puheessaan Pietari sanoi: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        Ensin täytyy tehdä parannus eli kääntyä saatanan vallasta Jumalan tykö. Parannuksen teon jälkeen itse kukin ottakoon kasteen.
        EI LUE NIIN KUIN LUTERILAISET HARHOISSAAN NÄKEVÄT: KASTATTAKOON KUKIN PIKKUVAUVANSA!!!! Kummien uskost, etkä kirkon viranhaltijan teoista et saa palkkaa,
        Pietarin puheen ydin ja keskiö oli: Viimeisinä päivinä on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

eesus sanoo itsestään: Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
        Siis palkkaa ei makseta toisen tekojen mukaan, vaan itsekunkin omien tekojen mukaan.
        Luterilaisten usein toistamassa, mutta vääristelemässä helluntaipäivän puheessaan Pietari sanoi: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        Ensin täytyy tehdä parannus eli kääntyä saatanan vallasta Jumalan tykö. Parannuksen teon jälkeen itse kukin ottakoon kasteen.
        EI LUE NIIN KUIN LUTERILAISET HARHOISSAAN NÄKEVÄT: KASTATTAKOON KUKIN PIKKUVAUVANSA!!!! Kummien uskost, etkä kirkon viranhaltijan teoista et saa palkkaa,
        Pietarin puheen ydin ja keskiö oli: Viimeisinä päivinä on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.

Luterilaiet lukee tuon kohdan kuten Pietari sanoo m,utta UUDESTIKASTAJÄT VÄITTÄVÄT ETTEI KASTE LIITY MITENKÄÄN SYNTIEN ANTEEKSIANTOON!!!

Mitään kummien uskoa ei tarvita ihmsien pelastumiseen vaan jokaisen oma usko

• Anonyymi

Veljet, taas opn uudestikastajalässytäjä tullut puoli seitsemän jälkeen pastalle kitisemään SUUNNATONTA TUSKAANSA

Hänen oppinsa mukaan lapsia raiskaamalla voi päästä Jumalan valtakunaan. Uudestikastajalässytäjä on vaarallinen eksyttäjä joka vihaa Jeesuksen omia

• Anonyymi

Uudestikastajalässyttäjällä on paniikki päällä kun se kopioi samoja mantroja viikosta ja vuodesta toiseen. Ei sellainen ole mitään keskustelua

Mutta kertoohen tuo miten valtavan paha sillä on olla. Hän kun ei tunne Jeesusta

• Anonyymi

Luterilaisuus on nimenomaan mantra uskonto. Luterilaisuudessa toistetaan kaavoja. Esimerkiksi kastekaavan käyttäen ihminen uudesti syntyy ja pelastuu. Se sijaa Raamattu sanoo:
        Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
        Jokainen luterilainen on siirtynyt taivasten valtakuntaan täysin samalla: vettä valellaan päähän mantrojen ja loitsujen ja taikurien merkkien kera.
        Jeesuksen puhuu tärkeimmissä opetuksiin: etsimisestä ja kolkuttamista ja anomisesta ja löytämisestä. Luterilaisen kirkon käytännöistä Jeesuksen tärkeimmät opetukset ovat tyystin poissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisuus on nimenomaan mantra uskonto. Luterilaisuudessa toistetaan kaavoja. Esimerkiksi kastekaavan käyttäen ihminen uudesti syntyy ja pelastuu. Se sijaa Raamattu sanoo:
        Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
        Jokainen luterilainen on siirtynyt taivasten valtakuntaan täysin samalla: vettä valellaan päähän mantrojen ja loitsujen ja taikurien merkkien kera.
        Jeesuksen puhuu tärkeimmissä opetuksiin: etsimisestä ja kolkuttamista ja anomisesta ja löytämisestä. Luterilaisen kirkon käytännöistä Jeesuksen tärkeimmät opetukset ovat tyystin poissa.

Kristinsukossa toistetana kaavoja ja niin on tehty aina. Luterilaisuus ei ole poikkeus

Jokainen luterilainen on syntynyt taivaan valtakuntaan samalla tavalla: vedestä ja Hengestä Sanan kautta. Tämä on Jumalan määräämä tapa

Uudestikastajalässyttäjälle kristillisyys on vain loitsuja

• Anonyymi

Sana varoittaa uudestikastajalässyttäjän kaltaisista eksyttäjistä jotka kieltävät Kristuksen sovitustyön ja väittävät sitä valheeksi

• Anonyymi

Joo, hänen tehtävänään on "lässytyskaavoja" hyväksikäyttäen kumota Raamatun Sana

Hän harjoittaa noituutta

• Anonyymi

"Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja". Siis moniaan luopuvat uskosta, eivät kasteen armosta, eivätkä yhdestä oikeasta kasteesta, vaan moniaat luopuvat uskosta. Luterilaiset ei tarvitse uskoa astuakseen Jumalan valtakuntaan, vaan luterilainen tarvitsee kasteen ja saadakseen uskon ja Pyhän Hengen. Luterilaisten usko tulee kasteen kautta. Mutta Raamattu puhuu kuulemisen kautta saatavasta uskosta. Raamattu puhuu myös: "hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään", mutta luterilaisille kaikki, mitä tarvitaan taivasmatkaan, lahjoitetaan kirkon viranhaltijoiden suorittamien sakramenttien kautta.
        LUTERILAISUUS ON LUOPUMISTA USKOSTA JA SAKRAMENTTIEN ASETTAMISTA USKON JA JEESUKSEN SIJAAN.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja". Siis moniaan luopuvat uskosta, eivät kasteen armosta, eivätkä yhdestä oikeasta kasteesta, vaan moniaat luopuvat uskosta. Luterilaiset ei tarvitse uskoa astuakseen Jumalan valtakuntaan, vaan luterilainen tarvitsee kasteen ja saadakseen uskon ja Pyhän Hengen. Luterilaisten usko tulee kasteen kautta. Mutta Raamattu puhuu kuulemisen kautta saatavasta uskosta. Raamattu puhuu myös: "hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään", mutta luterilaisille kaikki, mitä tarvitaan taivasmatkaan, lahjoitetaan kirkon viranhaltijoiden suorittamien sakramenttien kautta.
        LUTERILAISUUS ON LUOPUMISTA USKOSTA JA SAKRAMENTTIEN ASETTAMISTA USKON JA JEESUKSEN SIJAAN.

Typerä kommentti! Ei sakramentit korvaa uskoa vaan kuuluvay uskon kansa yhteen

Luterilaiwet tarvitsevat uskon päästäkseen Jumalan luo mutta ukastajat opettavat että ilman uskokin pelastUU

HELLUNTAILAISUUS ON VALHETTA JA SE TEKEE SAKRAMENTEISTA SYMBOLEJA!

• Anonyymi

Luterilaisuuden mukaan ihminen uudesti syntyy ns. kasteessa vedestä ja hengestä. Ns. kasteessa henki, mikä henki liekään, on sivussa ja hengestä ei puhuta eikä henkeä muutoinkaan käsitellä, mutta vesi on ns. kasteen keskiössä.
        Normaalisti pikkuvauva on heti syntymästään lähtien kosketuksissa veden kanssa. Luterilaisen opin mukaan ihminen syntyy luonnollisesta vedestä ja hengestä, ja henki on mitä ilmeisemmin läsnä kaikkialla, ilman erillistä anomista, niin eikö ole mahdollista, että vauva uudesti syntyy tavallisen ja arkisen vedellä peson aikana?
        Vai kykeneekö luterilaisen kirkon viranhaltija muuttamaan kastekaavan avulla tavallisen hanaveden luojaksi ja iankaikkiseksi elämäksi? Vai onko vesi ns. kasteessakin vain vettä, eikö mitään oikeaa ihmettä ja uudesti syntymää tapahdukaan? Miten kirkon viranhaltija kykenee muuttamaan luonnollisen veden pelastajaksi ja elämän antajaksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisuuden mukaan ihminen uudesti syntyy ns. kasteessa vedestä ja hengestä. Ns. kasteessa henki, mikä henki liekään, on sivussa ja hengestä ei puhuta eikä henkeä muutoinkaan käsitellä, mutta vesi on ns. kasteen keskiössä.
        Normaalisti pikkuvauva on heti syntymästään lähtien kosketuksissa veden kanssa. Luterilaisen opin mukaan ihminen syntyy luonnollisesta vedestä ja hengestä, ja henki on mitä ilmeisemmin läsnä kaikkialla, ilman erillistä anomista, niin eikö ole mahdollista, että vauva uudesti syntyy tavallisen ja arkisen vedellä peson aikana?
        Vai kykeneekö luterilaisen kirkon viranhaltija muuttamaan kastekaavan avulla tavallisen hanaveden luojaksi ja iankaikkiseksi elämäksi? Vai onko vesi ns. kasteessakin vain vettä, eikö mitään oikeaa ihmettä ja uudesti syntymää tapahdukaan? Miten kirkon viranhaltija kykenee muuttamaan luonnollisen veden pelastajaksi ja elämän antajaksi?

Raamatun mukaan ihminen syntyy vedestä ja Hengestä

Uudestikastajien mukaan ihminen EI synny vedestä ja Hengestä

Kukaan ei muuta vettä miksikään vaan kastevesi on tavallista vettä johon Pyhä Henki yhdsityy

Miksi uudestikastajat haluavat muuttaa Jeesuksen sanoja?

• Anonyymi

Uudestikastajalässyttäjä ei ole mitään muuta kuin tuskaansa märisevä pedo

• Anonyymi

Me Jeesukseen uskovat luterilaiset olemme KRristuksen työn kautta päässeet Vapahtajamme omaksi. Sen sijaan uudestikastajalässyttäjän lastenraiskaajajoukot ovat ovat syntyneet taikojen ja loitsujen kautta

Uudestikastajalässyttäjä haluaa tappaa uskovia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Me Jeesukseen uskovat luterilaiset olemme KRristuksen työn kautta päässeet Vapahtajamme omaksi. Sen sijaan uudestikastajalässyttäjän lastenraiskaajajoukot ovat ovat syntyneet taikojen ja loitsujen kautta

Uudestikastajalässyttäjä haluaa tappaa uskovia

Luterilaiset kieltävät opeillaan sovituksen. Jokainen maailman syntyvä lapsi on sovitettu. Pientä lasta ei pidä eikä tarvitse pelastaa sakramentin kautta, "Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit". Aadamin syntejä eikä isien syntejä sälytetä pienten lasten kannettavaksi. "oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit" Jos vauva joutuisi helvettiin perityn synnin tähden, niin Jumala olisi valehtelija, sillä Jumala ilmoittaa Jeesuksen kantaneen jokaisen ihmisen synnit ruumiissaan ristinpuulle.
        Isien synnit on selitetty Sanassa: Isien synnit ovat itsenkukin omia syntejä, samoja syntejä, joita jo isät tekivät. Voi teitä, kun te rakennatte profeettain hautakammioita, ja teidän isänne ovat heidät tappaneet! Jeesus itse opettaa: Näin te siis olette isäinne tekojen todistajia ja suostutte niihin: sillä he tappoivat profeetat, ja te rakennatte niille hautakammioita.

Lapset ovat otollisia Jumalalle siihen asti kuin lapset erottavat hyvän ja pahan. "jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä".
        "jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen" Usko Jeesukseen ei ole sama kuin luterilaisen kirkon sakramentti.
        "vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaiset kieltävät opeillaan sovituksen. Jokainen maailman syntyvä lapsi on sovitettu. Pientä lasta ei pidä eikä tarvitse pelastaa sakramentin kautta, "Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit". Aadamin syntejä eikä isien syntejä sälytetä pienten lasten kannettavaksi. "oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit" Jos vauva joutuisi helvettiin perityn synnin tähden, niin Jumala olisi valehtelija, sillä Jumala ilmoittaa Jeesuksen kantaneen jokaisen ihmisen synnit ruumiissaan ristinpuulle.
        Isien synnit on selitetty Sanassa: Isien synnit ovat itsenkukin omia syntejä, samoja syntejä, joita jo isät tekivät. Voi teitä, kun te rakennatte profeettain hautakammioita, ja teidän isänne ovat heidät tappaneet! Jeesus itse opettaa: Näin te siis olette isäinne tekojen todistajia ja suostutte niihin: sillä he tappoivat profeetat, ja te rakennatte niille hautakammioita.

Lapset ovat otollisia Jumalalle siihen asti kuin lapset erottavat hyvän ja pahan. "jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä".
        "jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen" Usko Jeesukseen ei ole sama kuin luterilaisen kirkon sakramentti.
        "vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen".

Ei vaan uudestikastajat kieltävätr socituksen! Luterilaisuus perustuu sovitukseen.

Lapset eivät ole otollisia ilman uskoa kuten ei kukaan muukaan.

Uudestikastajalässyttäjä yrittää kumota Jeesuksen työtä ja jakaa pelastusta yli Jeesuksen.

• Anonyymi

Sana todellakin varoittaa uudestikastajalässyttäjästä

• Anonyymi

Jo termi uudestikastajalässyttäjä kertoo sen että kyseessä on noituuden ja magian vallassa oleva lässyttäjä jolta puuttuu Jeesu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jo termi uudestikastajalässyttäjä kertoo sen että kyseessä on noituuden ja magian vallassa oleva lässyttäjä jolta puuttuu Jeesu

Kyllä, hän on pelkkä noita

• Anonyymi

Luterilainen, snun uskontosi, pakanallisuus perustuu lukutaidottomuuteen. Sana lapset voi tarkoittaa myös jälkeläistä, tulevia sukupolvia. Henkilö, josta käytetään ilmaisua lapsi, voi olla vaikka 90-vuotias, mutta toki myös alaikäinen, lapsi.
        Oletko koskaan nähnyt kirjaa, jota sanotaan Raamatuksi? Raamatussa toistuu kymmeniä kertoja sana opetuslapsi. Lukutaidottomana ja aivot narikkaa-uskonnon harjoittajana luulet opetuslasten olleen muutaman viikon ikäisiä vauvoja!
        Sanassa on kirjoitettuna: Jeesus sanoi heille: "Lapset, onko teillä mitään syötävää? Oppisi mukaan pikkulapset olivat kalastamassa! Apostolien Tekojen sana lapsillenne, tekton käytetään mm. Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa. Poikani, tekton. Väität rikkaan miehen olleen muuttaman viikon ikäinen lapsi!
        Selitä miten vauva "pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, hän on pelkkä noita

Sakramentti tarkoittaa salaisuutta: jo englannin kielen sana, secret tai vanha, secrette: salaisuus, ilmaisee selkeästi sakramentti sana merkityksen.
        hänen (portto) otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti". Sakramentti, salaisuudet vat keskeinen osa katolilais-luterilaista porttokirkkoa. Otsa on keskellä ja näkyvällä paikalla, kuten sakramentit ovat luterilaisessa kirkossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sakramentti tarkoittaa salaisuutta: jo englannin kielen sana, secret tai vanha, secrette: salaisuus, ilmaisee selkeästi sakramentti sana merkityksen.
        hänen (portto) otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti". Sakramentti, salaisuudet vat keskeinen osa katolilais-luterilaista porttokirkkoa. Otsa on keskellä ja näkyvällä paikalla, kuten sakramentit ovat luterilaisessa kirkossa.

Sakramentit tarkoittaa toimutusta jossa on näkyvä aine

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sakramentit tarkoittaa toimutusta jossa on näkyvä aine

• Anonyymi

Jeesus itse sanoo: Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani.
      Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
      Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
      KIRKON SAKRAMENTIT EIVÄT ANNA PELASTUSTA JA EIVÄTKÄ VARMUUTTA! Kun et ole pelastunut etkä ole Jumalan lapsi, niin sinulla ei myöskään voi olla varmuutta pelastuksesta!
      Vainotessasi ja haukkuessasi helluntailaisia, pilkkaat Jumalaa, sillä Jumala antoi lupauksen: minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.

• Anonyymi

Kyllä Kristusken asettamat sakramentit pelastuavat jokaisen joka uskoo

Sinä et todella ole pelastunut Jumalan lapsi vaan tuskaansa märisevä pedofiili

Vainotessasi ja haukkuessasi luterislaisia pilkkaat itse Jumalaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lutherkin epäili lapsikasteen raamatullisuutta:
        " Luther itse kirjoitti kirkkopostillassaan kolmantena sunnuntaina:
        "Ellemme nyt paremmin voi tähän kysymykseen
        vastata ja todistaa, että pienokaiset lapset
        uskovat ja että heillä on oma usko, niin ON MINUN
        USKOLLINEN NEUVONI JA RATKAISUNI SE, ETTÄ MITÄ
        PIKEMMIN SEN PAREMPI, LAKATTAISIIN YHTÄKÄÄN LASTA
        KASTAMASTA, JOTTA EMME AIVAN TURHANPÄIVÄISELLÄ
        ILVEILYLLÄ JA HULLUTTELEMISELLA PILKKAISI JA
        LOUKKAISI JUMALAN KORKEASTI YLISTETTÄVÄÄ
        MAJESTEETTIA.

• Anonyymi

Johannes oli oikea, Aaronin järjestyksen mukainen ylipappi. Johannes kastoi ihmisiä Jordanin virrassa. Johannes kastoi myös Jeesuksen, mutta Jeesusta ei tietenkään kastettu Johanneksen kasteella eli parannuksen kasteella, jossa kastettava ensin tunnusti syntinsä ja lupasi uskoa tulevaan profeettaan, Jeesukseen.
        Johanneksen Jeesukselle antama kaste oli osa Aaronilta Jeesukselle siirtyvää ylipappeutta:
        Tuo sitten Aaron poikinensa ilmestysmajan ovelle ja pese heidät vedellä." Pese sanan translitteroitu: rachats raw-khats. Raamattu selittää sanan merkityksen: Mene ja peseydy seitsemän kertaa Jordanissa, niin lihasi tulee entisellensä, ja sinä tulet puhtaaksi". 'Peseydy' sana on sama rachats raw-khats.
        Naeman ymmärsi 'peseydy' sanan merkityksen oikein: Niin hän meni ja sukelsi Jordaniin seitsemän kertaa, niinkuin Jumalan mies oli sanonut;
        rachats raw-khats tarkoittaa peseytymistä upottamalla. Aaron ja hänen poikansa pestiin upottamalla veteen. Mooseksen lain käskyn mukaisesti Johannes pesi Jeesuksen upottamalla ja asetti Hänet ylimmäiseksi papiksi.
        Johannes esteli: Minun tarvitsee saada sinulta kaste, ja sinä tulet minun tyköni!" Tarkoittaen Mooseksen lain täyttämistä Jeesus vastasi: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus". 
        Se jälkeen kun papit oli vedellä pesty upottamalla veteen, Jumalan Mooseksella antama käsky kuului: Ja ota voiteluöljyä ja vuodata hänen päähänsä ja voitele hänet.
        Samalla tavoin itse Jumala voiteli Jeesuksen kasteen jälkeen: Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoitit: "Kyllä Kristusken asettamat sakramentit pelastuavat jokaisen joka uskoo". Totta, sinä luterilainen et ole uskossa Jeesukseen, eikä Jeesus ole pelastajasi, vaan kuten itse kirjoitit sakrasmentit ovat pelastajasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lutherkin epäili lapsikasteen raamatullisuutta:
        " Luther itse kirjoitti kirkkopostillassaan kolmantena sunnuntaina:
        "Ellemme nyt paremmin voi tähän kysymykseen
        vastata ja todistaa, että pienokaiset lapset
        uskovat ja että heillä on oma usko, niin ON MINUN
        USKOLLINEN NEUVONI JA RATKAISUNI SE, ETTÄ MITÄ
        PIKEMMIN SEN PAREMPI, LAKATTAISIIN YHTÄKÄÄN LASTA
        KASTAMASTA, JOTTA EMME AIVAN TURHANPÄIVÄISELLÄ
        ILVEILYLLÄ JA HULLUTTELEMISELLA PILKKAISI JA
        LOUKKAISI JUMALAN KORKEASTI YLISTETTÄVÄÄ
        MAJESTEETTIA.

Niin epäili ja näki sen raamatulliseksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johannes oli oikea, Aaronin järjestyksen mukainen ylipappi. Johannes kastoi ihmisiä Jordanin virrassa. Johannes kastoi myös Jeesuksen, mutta Jeesusta ei tietenkään kastettu Johanneksen kasteella eli parannuksen kasteella, jossa kastettava ensin tunnusti syntinsä ja lupasi uskoa tulevaan profeettaan, Jeesukseen.
        Johanneksen Jeesukselle antama kaste oli osa Aaronilta Jeesukselle siirtyvää ylipappeutta:
        Tuo sitten Aaron poikinensa ilmestysmajan ovelle ja pese heidät vedellä." Pese sanan translitteroitu: rachats raw-khats. Raamattu selittää sanan merkityksen: Mene ja peseydy seitsemän kertaa Jordanissa, niin lihasi tulee entisellensä, ja sinä tulet puhtaaksi". 'Peseydy' sana on sama rachats raw-khats.
        Naeman ymmärsi 'peseydy' sanan merkityksen oikein: Niin hän meni ja sukelsi Jordaniin seitsemän kertaa, niinkuin Jumalan mies oli sanonut;
        rachats raw-khats tarkoittaa peseytymistä upottamalla. Aaron ja hänen poikansa pestiin upottamalla veteen. Mooseksen lain käskyn mukaisesti Johannes pesi Jeesuksen upottamalla ja asetti Hänet ylimmäiseksi papiksi.
        Johannes esteli: Minun tarvitsee saada sinulta kaste, ja sinä tulet minun tyköni!" Tarkoittaen Mooseksen lain täyttämistä Jeesus vastasi: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus". 
        Se jälkeen kun papit oli vedellä pesty upottamalla veteen, Jumalan Mooseksella antama käsky kuului: Ja ota voiteluöljyä ja vuodata hänen päähänsä ja voitele hänet.
        Samalla tavoin itse Jumala voiteli Jeesuksen kasteen jälkeen: Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.

Johanneksen kaste on eri asia kuin uuden liiton kaste

• Anonyymi

Kahdeksan kieppeillä uudestikastajalässytäjän seuraava isku tänne

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, sinä olet luopunut uskosta ja levität rienaajien oppeja! Luterilaiset tarvitsevat uskon mutta UUDESTIKASTAJAT VÄITTÄVÄT ETTÄ ILMAN USKOKIN VOI PELASTUA

Luterilaisten usko tulee Sanan kautta mutta uudestikastajilla taikojen kautta!

SAKRAMENTIT EIVÄT VOI TULLA USKON SIJAAN KOSKA NE KUULUVAT USKON KANSA YHTEEN!

UUDESTIKASTAJUUS ON ON USKOSTA LUOPUMISTA JA ASETTAMISTA SYMBOLIT JEESUKSEN TILALLE

• Anonyymi

Uudestikastajalässyttäjän tuska on ollut täneen käsin kosteltavaa

Kaikki hänen väitteensä on TAAS kumottu!!

Raamattu varoittaa uudestikastajalässyttäjästä joka haluaa surmata uskovia

• Anonyymi

TUSKAA, TUSKAA, kitisee uudestikastajalässyttäjä

Hän ei tunne Jeesus ja purkaa tuskaansa sitten ulisemalla täällä omia satuja

Jeesus häntä armahtakoon!

• Anonyymi

Ensinnäkin, luterilaiset valehtelevat omasta kasteesta. Kasteessaan luterilaiset väittävät saavansa uskon ja Pyhän Hengen ja kasteen eli päälaenkastelun pesevän pois perisynnin ja synnit.
        Mutta kuitenkin kasteen jälkeen luterilaisten omatunto todistaa heidän syyllisyyttä ja luterilaiset potevat huonoa omaa tuntoa. Tähän ristiriitaan;, synnit pois pesevä kaste ja kuitenkin omatunto syyttää, luterilaiset ovat kehittäneet oman sanontansa: syntinen-uskova
        Luterilaiset peittävät valheitaan valheillaan!

• Anonyymi

Uudestikastajalässytäjä on lastenraiskaaja

Kuulitte oikein, pimeä lastenraiskaaja!

• Anonyymi

Hänen uskontonsa on maailman uskonto jossa hän lastenraiskaajakumppaniensa kanssa vainoaa Jeesukseen uskovia

• Anonyymi

Luterilaisuus on täyttä valehtelua ja luterilaisuus on kuin valtaisa ajatusharha: Harhaluulo eli ajatusharha (deluusio) on todellisuutta koskeva käsitys tai ajatus, jota henkilö pitää totena, vaikka se on todistettavasti epätosi. Ajatusharha perustuu henkilön virhepäätelmiin, eikä sitä voida horjuttaa järkiperusteilla. Harhaluuloa sellaisenaan ei kuitenkaan pidetä sairautena.
        Koko luterilaisuus ja luterilainen Raamatun opetus perustuu kuvitteluun ja luulotteluun!!!
        Luterilaisuuden mukaan kaikkea, mitä ei ole kirjoitettuna Sanaan, voi olla kuitenkin kirjoitettuna Sanaan; kaikkea voi olla kunhan vain olettaa ja toistaa ja riittävän suuri määrä ihmisiä uskoo, niin kuvitelmat muuttuvat Jumalan ilmoitukseksi.

• Anonyymi

Sakramentti: nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
        Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
        Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.
        Siis katolilais-luterilaisen murhakirkon otsaan on kirjoitettuna: sakramentti = armoa välittävä salaisuus. Toisin sanoen katolilais-luterilainen, Jeesuksen todistajien verestä juopunut porttokirkko jakaa armoa eli kirkko on korottanut itsensä Jumalaksi.
        Tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisuus on täyttä valehtelua ja luterilaisuus on kuin valtaisa ajatusharha: Harhaluulo eli ajatusharha (deluusio) on todellisuutta koskeva käsitys tai ajatus, jota henkilö pitää totena, vaikka se on todistettavasti epätosi. Ajatusharha perustuu henkilön virhepäätelmiin, eikä sitä voida horjuttaa järkiperusteilla. Harhaluuloa sellaisenaan ei kuitenkaan pidetä sairautena.
        Koko luterilaisuus ja luterilainen Raamatun opetus perustuu kuvitteluun ja luulotteluun!!!
        Luterilaisuuden mukaan kaikkea, mitä ei ole kirjoitettuna Sanaan, voi olla kuitenkin kirjoitettuna Sanaan; kaikkea voi olla kunhan vain olettaa ja toistaa ja riittävän suuri määrä ihmisiä uskoo, niin kuvitelmat muuttuvat Jumalan ilmoitukseksi.

Uudestikastajalässyttäjä ei itse usko Raamattua vaan kitisee tuskaansa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sakramentti: nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
        Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
        Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.
        Siis katolilais-luterilaisen murhakirkon otsaan on kirjoitettuna: sakramentti = armoa välittävä salaisuus. Toisin sanoen katolilais-luterilainen, Jeesuksen todistajien verestä juopunut porttokirkko jakaa armoa eli kirkko on korottanut itsensä Jumalaksi.
        Tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

Tuo kohta ei liity mitenkään sakramentteihin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo kohta ei liity mitenkään sakramentteihin

Pietarin pitäessä helluntaipäivän puhetta kuulijat saivat piston sydämeensä: ”saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
        Miehet ja veljet kysyivät: Mitä meidän pitää tekemän ja Pietari vastasi kysyjille, miehille ja veljille;
        Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
        ”Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne”
        Ensin piti tehdä parannus, toisin sanoen kääntyä saatanan vallasta Jumalan tykö.
        Ottakoon kukin teistä, miehistä ja veljistä, aikuisista. Pietari EI sanonut, niin kuin luterilaiset lukevat: antakaa kastaa lapsenne, vaan Pietari sanoi: Ottakoon kukin teistä kasteen.
        ”Kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen” kaste piti ottaa Jeesuksen nimeen.
        ”Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus”
        Lupaus kuului: Tehkää parannus ottakoon kukin kasteen Jeesuksen nimeen ja niin saatte Pyhän Hengen.
        ”Kutsuu” pisto sydämeen oli Jumalan kutsu.
        Pietari jatkaa puhuettaan:"Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta". Siis ’itsenne’, ei orjia tai pikkulapsia, vaan itsenne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pietarin pitäessä helluntaipäivän puhetta kuulijat saivat piston sydämeensä: ”saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
        Miehet ja veljet kysyivät: Mitä meidän pitää tekemän ja Pietari vastasi kysyjille, miehille ja veljille;
        Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
        ”Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne”
        Ensin piti tehdä parannus, toisin sanoen kääntyä saatanan vallasta Jumalan tykö.
        Ottakoon kukin teistä, miehistä ja veljistä, aikuisista. Pietari EI sanonut, niin kuin luterilaiset lukevat: antakaa kastaa lapsenne, vaan Pietari sanoi: Ottakoon kukin teistä kasteen.
        ”Kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen” kaste piti ottaa Jeesuksen nimeen.
        ”Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus”
        Lupaus kuului: Tehkää parannus ottakoon kukin kasteen Jeesuksen nimeen ja niin saatte Pyhän Hengen.
        ”Kutsuu” pisto sydämeen oli Jumalan kutsu.
        Pietari jatkaa puhuettaan:"Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta". Siis ’itsenne’, ei orjia tai pikkulapsia, vaan itsenne.

Pietari ei sanonut mitään "ensin" tuo lässyttäjä lisäilee omiaan Raamatun Sanaan

Raamatun mukaan parannuksen ja kasteen kautta saamme synnit anteeksi

Pikkulapset kuulvat kaikkiin kansoihin joita on käsketty kastamaan.

• Anonyymi

Raamattu varoittaa uudestikastajalässytäjästä joka yrittää kumota Raamatun Sanan

Mutta hän on pelkklä noita joka ylistää saatanaa.

UUDESTIKASTAJUUS ON VALEHTELUA JA RAAMATUN ILMOITUKSEN LYTTÄÄMISTÄ

• Anonyymi

Tämä uudestikastajalässyttäjän voisi sanoa lyhyemmin "uk-l" eli kyseessä on tämä samoja viestejä tänne jakava, silmitöntä vihaa uskovia kohtan tunteva pedofiili

Olkoon hän siis uk-l

• Anonyymi

Uudestikastajalässyttäjän vimma kopioida samoja viestejä aina uudelleen kertoo siitä ettei häntä usko kukaan. Hänen itse keksityt satunsa eivät uppoa ihmisiin

Se listää hänen tuskaansa. Hän ei tunnusta Jeesuksen sovitustyötä vaan pitää sitä valheena

• Anonyymi

Raamatussa ei ole mitään tämänkaltaista kastetta, ei ole vaikka koko elämäsi ja täältä ikuiseen ja takaisin väittelit: Ennen kastetta pappi kysyy vanhemmilta, haluavatko he, että lapsi kastetaan kristilliseen uskoon. Pappi voi myös sopia vanhempien kanssa, että kysymyksen sijaan pappi toteaa asian. Vanhemmilta ja kummeilta kysytään myös, haluavatko he huolehtia lapsen kristillisestä kasvatuksesta.

Tämän jälkeen pappi tekee ristinmerkin lapsen otsaan ja kaikki läsnä olevat rukoilevat yhdessä lapsen puolesta.

Rukouksen jälkeen seuraa raamatunlukua ja papin puhe. Puheessa voivat olla mukana ne asiat, joista vanhemmat ja pappi ovat ennen ristiäisiä keskustelleet.

Varsinainen kastetoimitus tapahtuu kastemaljan äärellä. Vesi kaadetaan kastemaljaan ennen toimituksen alkua tai juuri ennen kastamista. Kastaminen alkaa Raamatun lukemisella ja uskontunnustuksella.
      Kasteessa pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä, sanoo lapsen nimen sekä sanat: "Minä kastan sinut Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen." Tämän jälkeen lapsi siunataan niin, että pappi sekä vanhemmat ja kummit asettavat kätensä lapsen pään päälle.
      Kasteen jälkeen voidaan sytyttää kastekynttilä. Lopuksi rukoillaan vielä yhdessä ja lauletaan yleensä virsi.
      Et löydä Jumalan ilmoituksesta luterilaisen kirkon kastekaavaa, etkä kastemaljaa, et kolme kertaa pään valelua, et kummeja, et vanhempien suostumusta kasteeseen.

• Anonyymi

Juuri tuo kaste kolmiyhteisen Jumalan nimeen Raamatussa onä
        Kaste kaava on suoraan Jeesuksen sanoista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri tuo kaste kolmiyhteisen Jumalan nimeen Raamatussa onä
        Kaste kaava on suoraan Jeesuksen sanoista

Kolmiyhtenen jumalasi on tämän maailman ruhtinas, onhan suurin osa kirkon jäsenistä ja työtekijöistä uskosta osattomia maailman ihmisiä. Omaa herransa taatustu palvelevat maailman ihmiset, niin myös kirkon jäsenet ja papit.
        Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala on yksi ja ainoa, eikä ole ketään muuta kuin Hän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kolmiyhtenen jumalasi on tämän maailman ruhtinas, onhan suurin osa kirkon jäsenistä ja työtekijöistä uskosta osattomia maailman ihmisiä. Omaa herransa taatustu palvelevat maailman ihmiset, niin myös kirkon jäsenet ja papit.
        Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala on yksi ja ainoa, eikä ole ketään muuta kuin Hän.

Kolmiyhteinen Jumala on Raamatun ilmoittama Jumala

Sinulla on oma jumalasi

• Anonyymi

Uudestikastajalässyttäjä on taas tuskaansa purkamassa täällä

Kukaan ei edelleenkään usko sen juttuja

• Anonyymi

Ei usko eikä sen tuska ole jäänyt keltään huomaamatta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei usko eikä sen tuska ole jäänyt keltään huomaamatta

Huvittavaa että se hädissään kopsaa samoja viestejä jotka on monta kertaa Raamatun Sanalla kumottu

Mutta tuo on hänen tapansa purkaa itseään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huvittavaa että se hädissään kopsaa samoja viestejä jotka on monta kertaa Raamatun Sanalla kumottu

Mutta tuo on hänen tapansa purkaa itseään

Jumala valtakunta ei kuulu uskosta osattomille, eikä kastekaan kuulu uskosta osattomille. Jumalan valtakunta kuuluu Jumalan lapsille niille, jotka ovat syntyneet Jumalasta. Jeesus on ainoa portti ja ovi Jumalan valtakuntaan. Jos joku väittää päässeensä Taivasten valtakuntaan kasteen kautta ja kasteessa saaneensa uskon, niin hän on varas ja ryöväri.
        Ennen kastetta pitää olla uskossa Jeesukseen: ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät. Uskosta osattomina kristityiksi kastetut eivät kelpaa Jumalalle, sillä kaste ole tie Jumalan luokse, vaan Jeesus on tie.
        Paavaliakaan ei kastettu kristityksi. Opetuslapset pelkäsivät uskoon tullutta Paavalia ja epäilivät, oliko Paavali todella Jeesuksen seuraaja: Barnabas todisti: Barnabas otti hänet turviinsa ja vei hänet apostolien tykö ja kertoi heille, kuinka Saulus tiellä oli nähnyt Herran, ja että Herra oli puhunut hänelle, ja kuinka hän Damaskossa oli rohkeasti julistanut Jeesuksen nimeä. Paavali tuli uskoon Damaskon tiellä.
        Kristityksi kastaminen on väkevä eksytys, ja ilman tätä eksytystä ei olisi luterilaista kirkkoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mää mää mää, määkii uudestikastajalässyttäjä

Mitään tuollaista vaatimusta ei Raamatussa ole

Paavali opettaa että meidät kastetaan Kristukseen

• Anonyymi

Luterilaisilla ei ole sama herra kuin Jeesuksen omilla. Eikä Jeesuksen omien pidä hakeutua yhteistyöhän eikä yhteyteen luterilaisten kanssa. Herra Jeesus itse todistaa: en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
      Luterilaisten usko tulee vedenvaluttelun avulla. Ns. kasteessa luterilaisuuden mukaan ihminen saa uskon. Mutta Jeesus ei rukoillut luterilaisten puolesta, vaan JOTKA HEIDÄN SANANSA KAUTTA USKOVAT.

• Anonyymi

Luterilaisilla on juuri sama Jeesus kuin muillakin kristityilläkin. Luterilaisilla usko tulee Sanan kautta mutta uudestikastajilla se tulee veden valuttelun kautta,

Jeesus ei rukoillut helluntailaisten puolesta

• Anonyymi

Uudestikastajalässyttäjä on täällä!

Kukaan ei vain usko tuota pedofiilia

• Anonyymi

On näköjään kovasti kiinnostunut pikkulapsista tuo lässyttäjä

Hän ei tosiaan ole uskova

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On näköjään kovasti kiinnostunut pikkulapsista tuo lässyttäjä

Hän ei tosiaan ole uskova

Ei mutta hätä hänellä on kun ei tunne Jeesusta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei mutta hätä hänellä on kun ei tunne Jeesusta

Hän vihaa uskovia

• Anonyymi

Kristityt ovat maailman ihmisiä: juoppoja, jumalankieltäjiä, homoja ja valhetteijoita ja avionrikkojia.
      Jeesus itse varoittaa itseään kristityiksi kutsuvista. Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta. Yksi Jeesuksen nimistä on Kristus. "Minun nimessäni".

• Anonyymi

Ahaa, uudestikastajalässyttäjän mukaan alkukristityt apostolien johdolla olivat maailman ihmisiä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ahaa, uudestikastajalässyttäjän mukaan alkukristityt apostolien johdolla olivat maailman ihmisiä

Hourit omiasi, vain sinä puhut alkukristityistä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hourit omiasi, vain sinä puhut alkukristityistä!

JA vain sinun mukaasi kristitty tarkoittaa maailman ihmistä

Alkukristitty on kristitty

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      18
      5473
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      119
      2846
    3. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      14
      2748
    4. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      605
      2088
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      140
      1897
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      70
      1382
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      42
      1355
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1148
    9. Veda uskonto vs. muut uskonnot

Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan
      Ateismi
      404
      1096
    10. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1077
    Aihe