Pitkän iän salaisuus

Anonyymi-ap

Uskon erottaminen omaksi asiakseen Jumalan käskyjen noudattamisesta on suurta eksytystä.

Jumalan lakien ja käskyjen mukaan eläminen antaa pitkän iän.

Uskominen tarkoittaa Jumalan lakien ja käskyjen mukaista elämää.

Matt. 19:17

Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sinä minulta hyvästä kyselet? On vain yksi, joka on hyvä. Jos haluat päästä sisälle elämään, noudata käskyjä."

1. Kun. 3:14

Ja jos vaellat minun teitäni säädösteni ja määräysteni mukaisesti, niin kuin isäsi Daavid vaelsi, minä annan sinulle pitkän iän."

79

328

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Luuk. 11:28

Mutta hän sanoi: "Niin, autuaat ovat ne, jotka kuulevat Jumalan sanan ja sitä noudattavat".

• Aloittajalla meni puurot sekasoseeksi.

• Vapahtaja vapautti ihmiset Mooseksen laista. Mutta vain ne ihmiset, jotka ottavat armon sydämeensä.

Gal. 5:
        1. Vapauteen Kristus meidät vapautti. Pysykää siis lujina älkääkä alistuko uudelleen orjuuden ikeeseen. Joh. 8:32; Room. 6:18; Room. 8:2

Todellinen kristitty ei elä ulkoisessa muotojumalisuudessa, vaan sydämen uskossa, joka näkyy myös käytännön elämässä rakkautena.

Luuk. 6:
        44.Hedelmästään jokainen puu tunnetaan. Eihän orjantappuroista koota viikunoita eikä piikkipensaasta poimita rypäleitä.
        45. Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvyyden varastosta esiin hyvää, paha ihminen tuo pahuutensa varastosta esiin pahaa. Mitä sydän on täynnä, sitä suu puhuu.

Mark. 12:
        28. Muuan kirjanoppinut oli kuullut heidän väittelynsä ja havainnut Jeesuksen vastanneen hyvin. Hän tuli nyt Jeesuksen luo ja kysyi häneltä: "Mikä on tärkein kaikista käskyistä?"
        29. Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel, Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi. 5. Moos. 6:4-5
        30. Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikella ymmärrykselläsi ja kaikella voimallasi.' 5. Moos. 10:12-13
        31. Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.' Ei ole näitä suurempaa käskyä."
        3. Moos. 19:18; Luuk. 10:27; Jaak. 2:8

• Anonyymi
        Tohok kirjoitti:

Vapahtaja vapautti ihmiset Mooseksen laista. Mutta vain ne ihmiset, jotka ottavat armon sydämeensä.

Gal. 5:
        1. Vapauteen Kristus meidät vapautti. Pysykää siis lujina älkääkä alistuko uudelleen orjuuden ikeeseen. Joh. 8:32; Room. 6:18; Room. 8:2

Todellinen kristitty ei elä ulkoisessa muotojumalisuudessa, vaan sydämen uskossa, joka näkyy myös käytännön elämässä rakkautena.

Luuk. 6:
        44.Hedelmästään jokainen puu tunnetaan. Eihän orjantappuroista koota viikunoita eikä piikkipensaasta poimita rypäleitä.
        45. Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvyyden varastosta esiin hyvää, paha ihminen tuo pahuutensa varastosta esiin pahaa. Mitä sydän on täynnä, sitä suu puhuu.

Mark. 12:
        28. Muuan kirjanoppinut oli kuullut heidän väittelynsä ja havainnut Jeesuksen vastanneen hyvin. Hän tuli nyt Jeesuksen luo ja kysyi häneltä: "Mikä on tärkein kaikista käskyistä?"
        29. Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel, Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi. 5. Moos. 6:4-5
        30. Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikella ymmärrykselläsi ja kaikella voimallasi.' 5. Moos. 10:12-13
        31. Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.' Ei ole näitä suurempaa käskyä."
        3. Moos. 19:18; Luuk. 10:27; Jaak. 2:8

Jaak. 2:20

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

Mitä ovat teot ??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jesaja 64:6
        ” Kaikki me olimme kuin saastaiset, ja niinkuin tahrattu vaate oli kaikki meidän vanhurskautemme. Ja kaikki me olemme lakastuneet kuin lehdet, ja pahat tekomme heittelevät meitä niinkuin tuuli.”

Omilla teoillasi ja omavanhurskaudellasi ET kelpaa Jumalalle.

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

Mitä ovat teot ??

Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sinä minulta hyvästä kyselet? On vain yksi, joka on hyvä. Jos haluat päästä sisälle ikuiseen elämään, noudata käskyjä."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta kokemuksesta tiedän myös tämän, että uskonto saattaa myös tuhota ,ihminen joka ottaa sen omiin käsiin ja pitää itseään Jumalana ,vaarallista.

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sinä minulta hyvästä kyselet? On vain yksi, joka on hyvä. Jos haluat päästä sisälle ikuiseen elämään, noudata käskyjä."

Mitkä ovat teot ??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jesaja 64:6
        ” Kaikki me olimme kuin saastaiset, ja niinkuin tahrattu vaate oli kaikki meidän vanhurskautemme. Ja kaikki me olemme lakastuneet kuin lehdet, ja pahat tekomme heittelevät meitä niinkuin tuuli.”

Omilla teoillasi ja omavanhurskaudellasi ET kelpaa Jumalalle.

Viimeinen tuomio tulee tekojen ja lakien mukaan.

Ilm. 20:12

Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20+ | Matt. 16:27+]

Törkeätä valhetta uskotella, että tekojen merkitys on yhtä tyhjän kanssa, ja lait olisivat kumottu.

Matt. 5:18

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

Kannattaa uskoa Jeesusta, eikä mitään Tarsolaisia murhamiehiä.

• Anonyymi

Lakien ja käskyjen kumoajat ovat antikristuksia ja kapinassa Jumalaa vastaa.

Heitä kannattaa varoa. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa.

Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.

Ei ole vielä kaikki tapahtunut. Ei makaa leijona yhdessä lampaan kanssa. Eikä kukaan opettele sotimaan.

1. Joh. 2:18

Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

• Anonyymi

Matt. 23:34

Jeesus: "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus: "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."

Ei lainopettajia vaan KIRJANOPPINEITA.

Sentähden, katso, minä lähetän teidän tykönne profeettoja ja viisaita ja KIRJANOPPINEITA. Muutamat heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, ja toisia heistä te ruoskitte synagoogissanne ja vainoatte kaupungista kaupunkiin;
        Matt 23:34

”Sentähden, katso, minä lähetän teille prophetat, ja viisaat, ja KIRJANOPPINEET; ja niistä te muutamat tapatte ja ristiinnaulitsette, ja muutamat te pieksätte teidän synagogissanne, ja vainootte kaupungista kaupunkiin.”
        Biblia 1776

” Se, därför sänder jag till eder profeter och vise och SKRIFTLÄRDE. Somliga av dem skolen I dräpa och korsfästa, och somliga av dem skolen I gissla i edra synagogor och förfölja ifrån den ena staden till den andra.”
        Sverige 1917

” Wherefore, behold, I send unto you prophets, and wise men, and SCRIBES: and some of them ye shall kill and crucify; and some of them shall ye scourge in your synagogues, and persecute them from city to city:”
        King James 1789

• Jumalan Poika Jeesus tuli ihmiseksi ja täytti lain meidän puolestamme ja kärsi viattomana sen tuomion joka oli langetettu meidän rikkomusten tähden.

Näin meille kuuluvan tuomion on jo Jeesus maksanut. Siksi emme enää joudu tuomittavaksi, JOS me itse otamme sydämellämme vastaan tämän Jumalan tarjoaman lahjan ja pysymme Jeesuksen yhteydessä.

• Anonyymi
        Tohok kirjoitti:

Jumalan Poika Jeesus tuli ihmiseksi ja täytti lain meidän puolestamme ja kärsi viattomana sen tuomion joka oli langetettu meidän rikkomusten tähden.

Näin meille kuuluvan tuomion on jo Jeesus maksanut. Siksi emme enää joudu tuomittavaksi, JOS me itse otamme sydämellämme vastaan tämän Jumalan tarjoaman lahjan ja pysymme Jeesuksen yhteydessä.

Aamen! Jumalallinen vaihto: Jeesus Kristus otti päälleen ja sovitti kaikki syntimme, me saimme hänen vanhurskautensa❣️

• Anonyymi
        Tohok kirjoitti:

Jumalan Poika Jeesus tuli ihmiseksi ja täytti lain meidän puolestamme ja kärsi viattomana sen tuomion joka oli langetettu meidän rikkomusten tähden.

Luehan tarkemmin Kristittyjen Raamattua.

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20+ | Matt. 16:27+]

Ilm. 20:13

Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.

Ilm. 22:12

"Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan. [Ilm. 3:11 | Jes. 40:10, 62:11 | Matt. 16:27+]

• Anonyymi

Nämä miehet rikkoivat laintaulut ja aloittivat omat pirulliset hurmosbileet sen kunniaksi.

1. Kun. 18:29

Puolenpäivän jälkeen he tulivat hurmoksiin ja olivat siinä tilassa ruokauhrin aikaan saakka. Mutta ei kuulunut ääntä, ei tullut vastausta, mitään ei tapahtunut.

• Anonyymi

Laitapa vielä kyseisen Raamatun kohdan osalta se kohta, jossa vaalin profeetat olisivat rikkoneet lain taulut, kiitos.
        Jos sellaista ei ole, syyllistyt Raamatun väärentämiseen.

• Anonyymi

Mikäli lait olisi kumottu, niin ei olisi syntiäkään, koska synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

1. Joh. 3:4

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen,
      sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

• Anonyymi

Jeesus puhuu taivaanportilla "laittomuuden tekijöistä"

Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus puhuu taivaanportilla "laittomuuden tekijöistä"

Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

” Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.”
        Joh 3:16

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

” Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.”
        Joh 3:16

Ei se Jeesuksen tänne ihmiseksi tuleminen Jumalan lakeja kumonnut.

Jeesus: "Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se Jeesuksen tänne ihmiseksi tuleminen Jumalan lakeja kumonnut.

Jeesus: "Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut."

”Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.”
        Paavali

” Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään”
        1 Tim 1:8 ( Paavali )

• Gal. 3:
      11. On selvää, ettei kukaan tule Jumalan silmissä vanhurskaaksi lakia noudattamalla, sillä "uskosta vanhurskas saa elää".
      Hab. 2:4; Room. 1:17; Hepr. 10:38
      12. Mutta laki ei rakenna mitään uskon varaan, vaan: "Joka tekee mitä laki vaatii, saa siitä elämän."
      3. Moos. 18:5; Hes. 20:11; Room. 10:5
      13. Kristus on lunastanut meidät vapaiksi lain kirouksesta tulemalla itse kirotuksi meidän sijastamme, niin kuin on kirjoitettu: "Kirottu on jokainen, joka on ripustettu paaluun."
      Room. 8:3; 2. Kor. 5:21; 5. Moos. 21:22-23
      14. Näin tapahtui, jotta kaikki muutkin kansat Kristuksen Jeesuksen yhteydessä saisivat Abrahamille luvatun siunauksen ja me häneen uskovina saisimme luvatun Hengen.
      Jes. 32:15; Jes. 44:3

• Anonyymi

Jeesus on paras esikuva uskosta ja kaikissa uskonasioissa.

Jeesus pelastui elämällä Jumalan säädösten mukaista elämää ja sanoi, ettei se ollut edes vaikeata. Jeesus ei tehnyt syntiä sinä aikana, mitä hän eli, arvioilta 33 vuotta ihmisenä.

Matt. 11:29

Ottakaa minun ikeeni harteillenne ja katsokaa minua: minä olen sydämeltäni lempeä ja nöyrä. Näin teidän sielunne löytää levon. [Matt. 21:5 | Jer. 6:16]

Matt. 11:30

Minun ikeeni on hyvä kantaa ja minun kuormani on kevyt." [1. Joh. 5:3]

• Anonyymi

Paavali oli murhamies ja yritti kumota lain säädöksen "älä tapa"....

• Anonyymi kirjoitti:

Paavali ei yrittänyt kumota mitään.
        Paavali oli parannuksen tehnyt ja uudestisyntynyt kohdattuaan Jeesuksen.

Lue Apt. Luku 26.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään…”
        1 Tim 1:8

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään…”
        1 Tim 1:8

Kirjanoppineet viisaat miehet ovat sama asia kuin lainoppineet miehet.

-92

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.

• Anonyymi
        Tohok kirjoitti:

Paavali ei yrittänyt kumota mitään.
        Paavali oli parannuksen tehnyt ja uudestisyntynyt kohdattuaan Jeesuksen.

Lue Apt. Luku 26.

Paavali ei tehnyt koskaan todellista parannusta. Teki syntiä ja pahaa. Eikä ottanut niistä itse vastuuta, vaan laittoi syyn vanhojen aatamien ja lihojen syyksi.
        Ei ne lihat mitään ajattele.

Room. 7:19

En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.

Room. 7:17

Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.

Paavalissa asui Saatanan enkeli. Paavali ei pitänyt edes valehtelua pahan asiata tai syntinä ollenkaan, jos sen tarkoitus oli tarpeeksi hyvä.

Kyse ei ole mistään retorisesta istetutkistelusta, kuten asia nopeasti yritetään ohittaa.

Room. 3:7

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

Svenska Bibeln v.1917 kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehelinen, eikä ihminen sille voi mitään.

Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjanoppineet viisaat miehet ovat sama asia kuin lainoppineet miehet.

-92

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.

Sana " ja" Ei ole sama kuin "on yhtä kuin".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sana " ja" Ei ole sama kuin "on yhtä kuin".

Suomen kielessä "ja" -sana on rinnastuskonjunktio. Samanlaisten asioiden rinnastusta ja luottelointia ilmaiseva sana.

• Anonyymi

Onko sinun mielestäsi todellakin toisten ihmisten herjaaminen Jumalan tahdon mukaista ja hänen käskyjensä täyttämistä?
      Entä valehtelu? Olet laittanut liikkeelle älyttömän valhehuhun, että olisit edesmennyt! Etkö tosiaan tajua, että kaikkivaltias ja kaikkitietävä JUMALA NÄKEE SINUT JA SINUN VALHEESI!

• Ompa taas kaikki silputtu sekaisin ja kuin arpomalla heitelty silput mihinkä satuu.
      Näin todellisuus on muutettu vaikka miksi tällä palstalla.

Lukekaa jokainen itse se, mitä Raamatussa on kirjoitettu. Huomioi missä yhteydessä (kontekstissa) mihinkä kokonaisuuteen tekstikohta kuuluu.
      Aloita Uudesta testamentista.

• Anonyymi

Toora ensin, VT ja vasta sitten muihin uudempii opetuksiin ja kirjoituksiin, mikäli ne ovat yhdenmukaiset aikaisemman ilmoituksen kanssa. Jos eivät ole, niin joutavat hyllylle tai roskiin.

Ap. t. 17:11

Juutalaiset olivat täällä avarakatseisempia kuin Tessalonikassa. He ottivat sanan halukkaasti vastaan ja tutkivat päivittäin kirjoituksista, pitikö kaikki paikkansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toora ensin, VT ja vasta sitten muihin uudempii opetuksiin ja kirjoituksiin, mikäli ne ovat yhdenmukaiset aikaisemman ilmoituksen kanssa. Jos eivät ole, niin joutavat hyllylle tai roskiin.

Ap. t. 17:11

Juutalaiset olivat täällä avarakatseisempia kuin Tessalonikassa. He ottivat sanan halukkaasti vastaan ja tutkivat päivittäin kirjoituksista, pitikö kaikki paikkansa.

Toora kuuluu Juutalaisuuteen ei kristillisyyeen.
        Vanhaa testamenttia on meidän Suomalaisten vaikea ymärtää ennen kuin alkaa tuntemaan Uutta testamentia.
        Me elämme Uuden testamentin aikaa.

• Anonyymi

Mietihän ensin misssä kontekstissa ne lahkokuntasi helluntailaisten lahkon perustajat Parhami ja Olseni olivat elivä ja sitä uskoa levittivät?
        Molemmat gurut vietiin vankilaan sodomiasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mietihän ensin misssä kontekstissa ne lahkokuntasi helluntailaisten lahkon perustajat Parhami ja Olseni olivat elivä ja sitä uskoa levittivät?
        Molemmat gurut vietiin vankilaan sodomiasta.

Oletko samassa huoneessa haamusi olsenin kanssa. Pyydä päästä lääkäriin.

• Anonyymi

Paavali teki syntiä ja pahaa vihaamalla naisia. Sovinisti, joka toi ne talibaanien opit seurakuntiin.

Room. 7:19

En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.

• Anonyymi

Paavali kirjoitti juuri Korintossa ollessaan tuota tunnustuskirjettä valehtelustaan, pahanteostaan ja synninteostaan Roomaan.
        Paavalililla on Rooman kansalaisuus, joten sympatiat olivat siihen suuntaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali kirjoitti juuri Korintossa ollessaan tuota tunnustuskirjettä valehtelustaan, pahanteostaan ja synninteostaan Roomaan.

Paavali yritti puolustella omia synnin tekemisään sillä että ei kukaan ole täydellinen, kun muutkin tekee syntiä, niin sitä voi hyvin tehdä ja sillä perustella, ja että lait ovat ylivoimaisia täyttää ja menettäneet siksi merkityksensä.

Jeesus noudatti lakia ja sanoo, että lait on keveitä vaatimuksia täyttää.

Minun ikeeni on hyvä kantaa ja minun kuormani on kevyt."

Jeesuksen veli Jaakob opettaa, että ei pelkkä uskominen ihmistä pelasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali yritti puolustella omia synnin tekemisään sillä että ei kukaan ole täydellinen, kun muutkin tekee syntiä, niin sitä voi hyvin tehdä ja sillä perustella, ja että lait ovat ylivoimaisia täyttää ja menettäneet siksi merkityksensä.

Jeesus noudatti lakia ja sanoo, että lait on keveitä vaatimuksia täyttää.

Minun ikeeni on hyvä kantaa ja minun kuormani on kevyt."

Jeesuksen veli Jaakob opettaa, että ei pelkkä uskominen ihmistä pelasta.

Matt. 5:17

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."

Paavalilla oli erilaisia tulkintalinjoja asialle, ovatko lait tärkeitä ja voimassa, vai eivät.

Selitys riippui siitä, keitä olivat kuulijat.

Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon?

Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

Room. 2:13

Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

• Ei paavali vihannut naisia. Eikä tässä ole mitään yhteistä talibaaneihin.
        Tätä on vaikea ymärtää jos ei näe sitä, miten synti taistelee meidän tahoamme vastaan.

Jakeen 16 kommentaari Novum: 16. Hänen oman sisimpänsä tuomio oli yhtäpitävä lain kanssa. Hän pitäytyi lakiin ja tunnusti siten sen olevan hyvä. Tällä Paavalikin haluaa sanoa, että hänellä on sisimmässään puolueeton todistaja, omatunto, joka ilmaisee hänen kykenemättömyytensä noudattaa lakia ja todistaa siten, että laki on hyvä.

Room. 7:
        14. Me tiedämme, että laki on hengellinen mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaiseksi.
        Joh. 3:6; Room. 3:9-10
        15. Minä en tunne omakseni sitä, mitä teen, sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä vihaan, sitä minä teen. Gal. 5:17
        16. Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, minä myönnän, että laki on hyvä.
        17. Niinpä en sitä enää teekään minä itse vaan synti, joka minussa asuu.
        18. Sillä minä tiedän, ettei minussa, nimittäin lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla tosin on, mutta hyvää en pysty saamaan aikaan. 1. Moos. 6:5; 1. Moos. 8:21; Job 14:4; Job 15:14
        19. Sitä hyvää, mitä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä toteutan.
        20. Jos siis teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse vaan synti, joka minussa asuu.
        21. Huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon tehdä hyvää, sen lain, että paha pysyy minussa.
        22. Sisäisen ihmiseni puolesta hyväksyn iloiten Jumalan lain, Ps. 119:35
        23. mutta jäsenissäni näen toisen lain. Se sotii mieleni lakia vastaan ja pitää minua vangittuna synnin lakiin, joka on minun jäsenissäni. Jaak. 4:1; 1. Piet. 2:11
        24. Minä kurja ihminen! Kuka vapauttaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25. Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tällaisena palvelen mielellä Jumalan lakia mutta lihalla synnin lakia. 1. Kor. 15:57

• Tohok kirjoitti:

Ei paavali vihannut naisia. Eikä tässä ole mitään yhteistä talibaaneihin.
        Tätä on vaikea ymärtää jos ei näe sitä, miten synti taistelee meidän tahoamme vastaan.

Jakeen 16 kommentaari Novum: 16. Hänen oman sisimpänsä tuomio oli yhtäpitävä lain kanssa. Hän pitäytyi lakiin ja tunnusti siten sen olevan hyvä. Tällä Paavalikin haluaa sanoa, että hänellä on sisimmässään puolueeton todistaja, omatunto, joka ilmaisee hänen kykenemättömyytensä noudattaa lakia ja todistaa siten, että laki on hyvä.

Room. 7:
        14. Me tiedämme, että laki on hengellinen mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaiseksi.
        Joh. 3:6; Room. 3:9-10
        15. Minä en tunne omakseni sitä, mitä teen, sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä vihaan, sitä minä teen. Gal. 5:17
        16. Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, minä myönnän, että laki on hyvä.
        17. Niinpä en sitä enää teekään minä itse vaan synti, joka minussa asuu.
        18. Sillä minä tiedän, ettei minussa, nimittäin lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla tosin on, mutta hyvää en pysty saamaan aikaan. 1. Moos. 6:5; 1. Moos. 8:21; Job 14:4; Job 15:14
        19. Sitä hyvää, mitä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä toteutan.
        20. Jos siis teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse vaan synti, joka minussa asuu.
        21. Huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon tehdä hyvää, sen lain, että paha pysyy minussa.
        22. Sisäisen ihmiseni puolesta hyväksyn iloiten Jumalan lain, Ps. 119:35
        23. mutta jäsenissäni näen toisen lain. Se sotii mieleni lakia vastaan ja pitää minua vangittuna synnin lakiin, joka on minun jäsenissäni. Jaak. 4:1; 1. Piet. 2:11
        24. Minä kurja ihminen! Kuka vapauttaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25. Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tällaisena palvelen mielellä Jumalan lakia mutta lihalla synnin lakia. 1. Kor. 15:57

Jatkoa edelliseen.

Room. 3:
        9. Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Olemmehan juuri osoittaneet, että kaikki, niin juutalaiset kuin kreikkalaisetkin, ovat synnin alaisia.
        Joh. 8:34; Room. 7:14; Gal. 3:22
        10. Onhan kirjoitettu:
        "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan, Ps. 14:1-3; Ps. 53:1-4; Saarn. 7:20
        11. ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa.
        Jes. 64:7; Hoos. 4:1-2
        12. Kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet. Ei ole ketään, joka tekee hyvää, ei ainoatakaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Paavali ei valehdellut uudestisyntymisensä jälkeen.
        Sitä ennenkään hän ei tahallaan valehdellut, mutta ei tuntenut Kristusta ja siksi hänen ymmäryksensä oli väärä.
        Vasta Kristuksen kohattuaan, hänelle selvisi totuus.

• Anonyymi
        Tohok kirjoitti:

Paavali ei valehdellut uudestisyntymisensä jälkeen.
        Sitä ennenkään hän ei tahallaan valehdellut, mutta ei tuntenut Kristusta ja siksi hänen ymmäryksensä oli väärä.
        Vasta Kristuksen kohattuaan, hänelle selvisi totuus.

Paavali valehteli kuolemaansa asti. Saatanan enkeli ei ollut mikään mykkä henki.

2. Kor. 12:8

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

King James käännöksen mukaan ei mikään pikkupiru, vaan Saatanan viestintäpäällikkö: The messenger of Satan -niminen demoniruhtinas.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali valehteli kuolemaansa asti. Saatanan enkeli ei ollut mikään mykkä henki.

King James käännöksen mukaan ei mikään pikkupiru, vaan Saatanan viestintäpäällikkö: The messenger of Satan -niminen demoniruhtinas.

Kyllä näin on! Paavalin "perässähiihtäjäthän" yrittää väännellä asioita, mutta totuus ei siitä muuksi muutu.

• Anonyymi

Miksi ihmisen pitäisi elää 1000 vuotta?
      Raamatun olioillehan tämä oli mahdollista. Tarinan iskijät pistivät edellisen jutun paremmaksi.
      Kun valedellaan, niin valedellaan sitten kunnolla.

• Onko synnin ja kuolemanlaki kumottu kristityiltä ??

• Anonyymi

Ihmisen on kuolemalla kuoltava ja sitten tulee tuomio.

Kaikki joutuvat viimeiselle tuomiolle.

Ilm. 2:23

Hänen lapsensa minä surmaan rutolla. Kaikki seurakunnat tulevat tietämään, kuka minä olen: minä tutkin sydämet ja ajatukset ja annan jokaiselle teistä hänen tekojensa mukaan. [1. Sam. 16:7; Ps. 7:10; Jer. 11:20; Room. 2:6]

• Anonyymi

Lasarus jatkaa kuulemma seikkailujaan maailmassa. Ja Jairuksen tytär on jossain päin. Häntäkään ei erota ikäisistään.
      On se kumma tuo raamatun todellisuus.

• Anonyymi

Kuolleet eivät tule elävien joukkoon, heidän välilleen on vahvistettu "juopa", jota ei voi ylittää.

Raija Pelllin kirja; Harhaanjohtajat, vahvassa uskossa kertoo

Helluntailaiset hakivat kokoukseensa itsemurhan tehneen saarnamiehensä ja yrittivät herättää tätä henkiin, tosin huonolla menestyksellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuolleet eivät tule elävien joukkoon, heidän välilleen on vahvistettu "juopa", jota ei voi ylittää.

Raija Pelllin kirja; Harhaanjohtajat, vahvassa uskossa kertoo

Helluntailaiset hakivat kokoukseensa itsemurhan tehneen saarnamiehensä ja yrittivät herättää tätä henkiin, tosin huonolla menestyksellä.

Eivät hellareissa ole noin tapahtunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eivät hellareissa ole noin tapahtunut.

Kyllä se on täyttä factaaa. Nuori itsemurhan tehnyt pastori oli helluntailainen.

• Anonyymi

Jeesuksen mukaan kukaan ei mene taivaaseen, kuten usein luodaan niitä illuusioita, joita sitten kerrotaan totena. Paavalikin keksi sellaisen tarinan taivaassa vierailustaan.

Joh.3: 13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

• Huomaa kirjoituksen kieliopilliset aikamuodot.

Joh. 3:13 on menneessä aikamuodossa, eli ei ole kirjoitus-hetkeä ennen kukaan muu, kuin Jeesuus...

• Anonyymi
        Tohok kirjoitti:

Huomaa kirjoituksen kieliopilliset aikamuodot.

Joh. 3:13 on menneessä aikamuodossa, eli ei ole kirjoitus-hetkeä ennen kukaan muu, kuin Jeesuus...

Asiat pitää ymmärtää asioina ja periaatteina, jotka tuodaan esille, eikä kikailla jollain kielioppikysymyksillä tai pilkun paikalla. Niitä löytyy erilaisia eri käännöksistä vaikka kuinka paljon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asiat pitää ymmärtää asioina ja periaatteina, jotka tuodaan esille, eikä kikailla jollain kielioppikysymyksillä tai pilkun paikalla. Niitä löytyy erilaisia eri käännöksistä vaikka kuinka paljon.

Totuudessa kirjoittaminen on tärkeää tuntea eri kieliopilliset eroavaisuudet

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totuudessa kirjoittaminen on tärkeää tuntea eri kieliopilliset eroavaisuudet

Jumalan taivaaseen, missä Jeesus istuu Isän Jumalan oikealla puolella, ei ihmisellä ole mitää asiaa mennä. Ei ennen eikä nyt.

1. Tim. 6:16

Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tutustu kielioppiin.
        Pilkku ja piste ovat täkeitä erottaa "ja" - sanasta,.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tutustu kielioppiin.
        Pilkku ja piste ovat täkeitä erottaa "ja" - sanasta,.

sinulla nauraa on aidan seipäätkin

• Anonyymi

Mitä Jumala teki tyhjässä avaruudessa ennen kuin alkoi luomaan maailmaa?
      Istuiko vain valtaistuimella miettien että mitähän hauskaa keksisi?

• Anonyymi

Jumala on Henki.

Ihmisen käsityskyky ei käsitä, mikä on Henki.

• Anonyymi

Saulus Tarsolainen sai Damaskontiellä uuden henkioppaan, Saatanan enkelin sisälleen, mitä ei otettu pois rukouksista huolimatta. Valehteli nimesä ja piilotteli ulkomailla toistakymmentä vuotta ettei olisi saatu kiinni Stefanoksen murhasta,

Demoni (kreikaksi: δαίμων /daimon, venäjäksi: демон / demon) on ortodoksisen opetuksen mukaan langennut enkeli, paha henki (Luuk.7:21). Muita nimityksiä demoneille ovat: saastainen henki (Matt.10:1) ja riivaaja (vanha käännös, Mark.6:13). Demonit työskentelevät ihmisten parissa Jumalan työtä vastustaen ja yrittävät saada ihmiset tekemään Jumalan vastaisia tekoja. Raamatussa ei ole sanottu demonien määrää, mutta se antaa ymmärtää, että lukumäärä on suuri. (Luuk.8:30, 11:18)

• Anonyymi

Factat on factoja, ei niitä voida ohittaa siitä vaan, ja luoda uutta todellisuutta illuusioilla ja vastaan väittämisellä.

• Anonyymi

Jaak. 3:14

Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.

• Anonyymi

Käskyjen noudattaminen tuo siunauksen ja pitkän iän.

"Kunnioita isääsi ja äitiäsi, jotta menestyisit ja kauan eläisit maan päällä."

• Anonyymi

Teot seuraa ihmistä vielä kuoleman jälkeen useita sukupolvia.

Esim. perinnöllist sairaudet ovat siitä hyvä esimerkki.

4. Moos. 14:18

'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.

Valit. 5:7

Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.

3. Moos. 26:39

Ja ne teistä, jotka jäävät jäljelle, riutuvat teidän vihollistenne maassa syntivelkansa tähden; ja myös isiensä syntivelan tähden he riutuvat niinkuin nekin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teot seuraa ihmistä vielä kuoleman jälkeen useita sukupolvia.

Esim. perinnöllist sairaudet ovat siitä hyvä esimerkki.

4. Moos. 14:18

'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.

Valit. 5:7

Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.

3. Moos. 26:39

Ja ne teistä, jotka jäävät jäljelle, riutuvat teidän vihollistenne maassa syntivelkansa tähden; ja myös isiensä syntivelan tähden he riutuvat niinkuin nekin.

Kaikki uudet opit ja villitykset tuleekin verrata Vanhan Testamentin kirjoituksiin. Ikuisiin totuuksiin.

Ei ne viisaat Juutalaiset silloinkaan niitä Paavalin uusia oppeja purematta nielaisseet.

Paavali ja Silas Beroiassa
        10 Vielä yötä myöten veljet auttoivat Paavalin ja Silaksen matkalle Beroiaan. Sinne saavuttuaan he menivät synagogaan.
        11 Juutalaiset olivat täällä avarakatseisempia kuin Tessalonikassa. He ottivat sanan halukkaasti vastaan ja tutkivat päivittäin kirjoituksista, pitikö kaikki paikkansa.

Paavali sai vain joistakin omia seuraajia uusilla opeillaan.

Paavali hajotti ja repi seurakuntia.

1. Kor. 1:12

Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen". [Keefas on Pietarin arameankielinen nimi.]

• Anonyymi

Paavali oli ennen uudestisyntymistä kiihkeä fariseus.
      Jeesuksen kohdattussn, hän uudestisyntyi ja hänestä tuli Jeesuksen palvelia.

Jeesus käytti uudestisyntynttä Paavali ilmoittamaan Jumalan tahdon.

• Anonyymi

Paavali ei kohdannut koskaan Jeesusta.

Ei kuullut koskaan Jeesuksen opetuksia eikä saanut Jeesuksen kastekäskyä.

Paavali oli tappohommissa kun helluntaina 3000 syntistä Juutalaista syntyi uudeksi vedestä ja Hengestä kasteessa. Paavali ei kuullut, mitä oikea kielillä puhumisen armolahja tarkoitti helluntaina (oikeilla vierailla kielillä puhumista yhdenn päivän aikana, ei sen jälkeen).

Paavali oli tappaja luonnoltaan. Käytti valhetta apuna aina kun katsoi sen tarpeelliseksi.

Svenska Bibeln kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen ...min lögnaktighet.

Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali ei kohdannut koskaan Jeesusta.

Ei kuullut koskaan Jeesuksen opetuksia eikä saanut Jeesuksen kastekäskyä.

Paavali oli tappohommissa kun helluntaina 3000 syntistä Juutalaista syntyi uudeksi vedestä ja Hengestä kasteessa. Paavali ei kuullut, mitä oikea kielillä puhumisen armolahja tarkoitti helluntaina (oikeilla vierailla kielillä puhumista yhdenn päivän aikana, ei sen jälkeen).

Paavali oli tappaja luonnoltaan. Käytti valhetta apuna aina kun katsoi sen tarpeelliseksi.

Svenska Bibeln kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen ...min lögnaktighet.

Jeesus varoitti oikeita apostoleita hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä henkijeesuksista ja Paavalin kaltaisista juutalaisten eksyttäjistä.

Matt.24
        24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

24 Ty människor som falskeligen säga sig vara Messias skola uppstå, så ock falska profeter, och de skola göra stora tecken och under, för att, om möjligt förvilla jämväl de utvalda.

24 For there shall arise false Christs, and false prophets, and shall shew great signs and wonders; insomuch that, if it were possible, they shall deceive the very elect.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus varoitti oikeita apostoleita hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä henkijeesuksista ja Paavalin kaltaisista juutalaisten eksyttäjistä.

Matt.24
        24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

24 Ty människor som falskeligen säga sig vara Messias skola uppstå, så ock falska profeter, och de skola göra stora tecken och under, för att, om möjligt förvilla jämväl de utvalda.

24 For there shall arise false Christs, and false prophets, and shall shew great signs and wonders; insomuch that, if it were possible, they shall deceive the very elect.

Paras ankkuroida uskonsa Jeesuksen ja VT:n Jumalan opetuksiin, kuin jonkun Tarsolaisen murhamiehen oppeihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paras ankkuroida uskonsa Jeesuksen ja VT:n Jumalan opetuksiin, kuin jonkun Tarsolaisen murhamiehen oppeihin.

Joh. 15:15

En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.

Jeesus on ilmoittanut kaiken tarpeellisen.

Mitä siitä on otettu pois tai siihen on jälkikäteen uutena ilmoituksena lisätty on pahasta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      92
      4687
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      85
      3969
    3. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      153
      3735
    4. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      116
      2638
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      132
      2582
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      43
      2161
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      2067
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      226
      1850
    9. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      88
      1719
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1717
    Aihe