Kaikkea sitä kans!

Anonyymi-ap

10

129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minä en usko koko Jeesukseen. Jeesuksesta ei ole mitään mainintoja historiankirjoituksissa vaikka naulittiin näyttävästi ristille alueen pääkaupungissa vuoden suurimman juhlan aikoihin 😆

• Anonyymi

Ja ensimmäisenä Jeesuksesta jotain jälkipolville tuhertanut Paavali väitti, naulittiin ristille Galatassa.

• Anonyymi

Pakko sen Jeesuksen on ollut olla olemassa, koska sen lihaa mässytellään tonnitolkulla ehtoollisella pitkin vuotta ja verta hörpitään säiliöautollisia siinä ohessa.

• Anonyymi

Selittäisikö joku minulle miten tämä voi edes fyysisesti toimia?

Miten voi uskoa Jumalan poikaan ilman että uskoo Jumalaan?

Ainoa keino miten tämä dilemma voisi edes jotenkin toimia olisi se, että Jeesuksen isä olikin vaikka hindu Jumala.

• Anonyymi

Jumala ei sittenkään ollut Jeesuksen isä. Eihän se maksanut edes elatusmaksuja.

• Anonyymi
        UUSI

Miten itse vastaisit seuraaviin kysymyksiin:

1. Uskotko, että on olemassa mystinen Voimaksi kutsuttu energiakenttä?

2. Uskotko, että Luke Skywalker oli Darth Vaderin poika?

Aika moni Star Warsit katsellut vastaisi ensimmäiseen kohtaan ”en” ja toiseen ”kyllä”.

Ei tuossa uutisen tapauksessa siis ole kyse mistään sen kummemmasta kuin epäonnistuneesta kysymysten asettelusta.

• Anonyymi
      UUSI

jos nuorilta kysytään oliko jeesus homo niin vastaus olisi sama 🤣🤣🤣

• Anonyymi
      UUSI

Hyvin usein, jos kyselytutkimuksen tulokset ovat ristiriitaisia, syy löytyy huonosta kysymyksenasettelusta.

On täysin mahdollista vastata samaan aikaan kieltävästi kysymykseen, uskooko kristinuskon jumalaan ja myöntävästi kysymykseen, uskooko, että Jeesus oli Jumalan poika. Henkilö voi pitää Jeesusta Jumalan poikana Raamatun tai kristinuskon kontekstissa, mutta olla samaan aikaan uskomatta kristinuskon jumalaan ja pitää kristinuskon oppia epätotena.

Kyseessä on todennäköisesti ainakin osin sama ilmiö kuin että jos jossakin kyselyssä esitettäisiin kysymys: "Uskotko, että Harry Potter on James Potterin poika?" Osa Potterinsa lukeneista vastaajista vastaa "kyllä", vaikka ymmärtää täysin, että Harry Potter ei ole todellinen henkilö.

• Anonyymi
        UUSI

Oletettavasti monelle vastanneelle on käynyt juuri noin. Mikään muu ei selitä niin suurta poikkeamaa.

• Anonyymi
        UUSI

Tälläisessä tapauksessahan kysely on hyödytön ja harhaanjohtava.

Jos joku kysyisi minulta uskonko kristittyjen uskovan Jeesuksen olevan Jumalan poika, niin totta kai vastaisin kyllä. Jos tämä tulkittaisiin siihen, että uskon Jeesuksen olleen todellinen henkilö jonka Jumala siitti, niin se ei olisi oikein ja vain vääristäisi tilastoa. Kuten artikkeli antoi ymmärtää.

Toki tiedän joidenkin uskovan Jeesuksen olevan itse Jumala eikä poika, joten tuossakin kysymyksessä olisi vaihtoehtoja.

Tämä olisi siis sama kuin osa näkisi Harry Potterin olevan itse James Potter, eikä varsinaisesti kiistäisi Harry Potterin todellisuutta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      48
      3766
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      478
      3755
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      30
      3019
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      90
      2180
    5. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      155
      1900
    6. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      105
      1740
    7. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      130
      1569
    8. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1430
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      40
      1262
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1138
    Aihe