☑️ Halloweeniin liittyy yksi kiitosaihe: Olen huomannut, että kaikilla kristityillä on vahva yksimielisyys ja sama opetus Halloweenistä. Se on se, että emme hyväksy siitä pientäkään osaa.
Kiitos Israelin Jumalalle.
Toinen aihe, josta kaikki olemme yksimielisiä, on Israelin siunaaminen ja sen puolelle asettuminen.
Halloweenistä tuli kiitosaihe
3
<50
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Vaimo osti paketin Halloween keksejä. Annoin sille erokirjan ja ajoin sen tiehensä.
On nykyään lutkujen ilon aihe. Kehuvat kuorossa helluntaitussua. - AnonyymiUUSI
Halloween liittyy brittiläiseen nk. kulttuuriin. Tosin siinä ei juurikaan ilmene minkäänlainen aito kulttuurisuus, sillä mokomat haamu- ja screem-asut eivät edusta minkäänlaista muinaiskulttuuria, vaan Hollywoodin kauhuelokuvia, eli on pinnallista roskaa.
Brittien muinaiskulttuurit noin muuten ovat melko kammottavia, joten parempi tietty kesyt haamut kuin esim. Macbethin noidat. Mitään ihailtavaa brittikulttuurissa ei noin muutoin ole.
Muilla kansoilla on omat, aidot, vähemmän murhanhimoiset ja enemmän elämänmyönteiset kulttuurinsa ja tapansa. Sadonkorjuu edustaa elämää, ei kuolemaa.
Kristillinen Pyhäinpäivä on pyhimysten ja uskossaan pyhien kuolleiden muistelupäivä, ei jumalattomien kummitusten.
Suomalaisilla on kansanperinteenä sadonkorjuujuhla Kekri sekä kristinuskoisilla Pyhäinpäivä. Itselläni Kekriä edustavat olkikoristeet, myös oljista tehty ovikoriste. Muutoin en Kekriä juhli. Pyhäinpäivää edustaa kynttilä kuolleiden lähiomaisteni valokuvien edessä sekä täytekakku. Sekä, mahd. haudoilla käynti, voimieni mukaan.
Vain itsessään kulttuurittomat yksilöihmiset lähtevät jonkun vieraan massan mukaan. Ei itsekunnioitusta eikä oman kansan kulttuurin ja tapojen tietoa ja ylläpitämistä.
Samoin vietän omaa, kristillistä, suomalaisperinteistä Joulua. - AnonyymiUUSI
Helsingissä ❄️ tihkuu nyt lunta. Maa, pihanurmikko on valkoinen. 🙃
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi483766Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4783755Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan303019Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!902180- 1551900
- 1051740
- 1301569
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541430Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.401262Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l71138