Otsikoi Helsingin Sanomat. Leipätekstissä kuitenkin:
"Ravintolaruoan sijasta moni ostaa kaupasta edullisemman valmisaterian."
Samassa jutussa myös:
"Entistä useampi suomalaisperhe kokoontuu ilta-aterialle mikrossa lämmitetyn valmisruoan äärelle sen sijaan, että pöytään nostettaisiin hellalta vaikkapa kattilallinen itse tehtyä kalasoppaa.
Soppa kyllä maistuu suomalaisille, mutta mieluiten jonkun muun tekemänä ja mikrossa lämmitettynä."
https://www.hs.fi/talous/art-2000010797594.html
Ei tuo johdu "talousalhosta", vaan laiskuudesta.
"Talousalho ajaa suomalaisia vauhdilla eineshyllyille"
46
413
Vastaukset
- Anonyymi
Nykyään ruuhkat alelaareilla ovat jo jokapäiväisiä. Joissain kaupoissa alelaarit täytetään aamulla. Ja toisten kauppojen laarit iltaisin. Onkin siis sijoitettava köyhyys siten, että aproksimaation perusteella voi tehdä operoiäntimatkan jomman kumman päivän sesongin aikana liikkeisiin, joissa alelaarit sijaitsevat. Ja nyt me siis puhumme elintarvikkeiden laareista. Yleensä varhaisaamun laaritilanteissa on vähemmän nokkijoita paikalla.
On olemassa myös hömpän laari, mutta esim. vaikkapa lautasliinoja tai muuta sellaista sälää, mitä niissä yleensä esiintyy voi harvemmin syödä, ellei omaa erityisiä kokkauksen taitoja. Jolloin kuitenkin on huomioitava, että vaikka lautasliinaan saisi makua esim. chilitahnalla, on se kuitenkin tietyissä määrissä annosteltuna (siis lautasliinat yms.) vaarallista ja tappavaa. Joten niitä ei saa tule syödä yhtään.- Anonyymi
Alelaarit kannattaisi siirtää kaupan tuulikaappiin. Silloin köyhät eivät kantaisi hiekkaa kengissään kaupan kalliille marmorilattialle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alelaarit kannattaisi siirtää kaupan tuulikaappiin. Silloin köyhät eivät kantaisi hiekkaa kengissään kaupan kalliille marmorilattialle.
Kulkeeko rikkaat sitten paljain jaloin, ilman kenkiä, ettei tule hiekkaa heidän kengistään ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kulkeeko rikkaat sitten paljain jaloin, ilman kenkiä, ettei tule hiekkaa heidän kengistään ?
Sandaaleissa, valkoinen mekko hulmuten
- Anonyymi
Ruoka on suomessa yli hintaista.Ei kannata suomalaista ruokaa ostaa.
Me ostamme aina ulkolaisia tuotteita, ruokakaupat on onneksi niitä pullollaan, ne on kolme kertaa halvempia kuin suomalaiset.
Suomlaiset omenat 4,99 kilo ja ulolaiset 0,95 e kilo,,, vänähkö huono juttu suomelle. Asiakaalle hyvä.
Vaatteet tilataan ja kaikki muut netistä , huomattavasti halvempaa. Hirvee tää suomen hinta taso.
Ulkolaiset ihmiset aina manaa ja sanoo että miten kukaan täällä suomessa voi asua kun hinnat on hirveet. he ovat aina kauhuissaa kaikki ulkolaiset. Se on totta, suomi on käyhien ihmisten maa, täällä ruoka mätänee kauppaan.
Suomen hyvä ruoka menee pakolaisille ruokajakeluun ja oma kansa syö mätää sapuskaa- Anonyymi
Eikö hyvä ruuasta kannatakin maksaa enemmän kuin mädästä ruuasta, jota kerrot syöväsi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö hyvä ruuasta kannatakin maksaa enemmän kuin mädästä ruuasta, jota kerrot syöväsi?
Kerroinko? Missä niin sanoin että minä syön mätää sapuskaa???? taas tulkitset omiasi siihen suuntaan mihin haluat ja sat riitaa aikeksi. Minun kanssani et saa.
Viittaat tähän lauseeseen jonka kirjoitin:
" Suomen hyvä ruoka menee pakolaisille ruokajakeluun ja oma kansa syö mätää sapuskaa ".
Se on samaa kateoriaa kun joku sanoo että miellä on talo puolillaan roskia, vaikka lattialla olisi pari paperisilppua, tai että "kaupassa on jonkun mielestä kauhea ruuhka vaikkei siellä ole kuin muutama ihminen.
Sinäkin käytät tuollasia ilmaisuja ongelma aiheista aivan varmasti, suurentelet asioita vaikkei todellisuutta ole.
Mutta tosion että palkolaiset saavat paremmat oltavat suomessa kuin oma kansa. Sen sinäkin ymmärrät. - Anonyymi
Juu, Kelan kiturahat eivät riitä edes ruoan ostamiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerroinko? Missä niin sanoin että minä syön mätää sapuskaa???? taas tulkitset omiasi siihen suuntaan mihin haluat ja sat riitaa aikeksi. Minun kanssani et saa.
" Suomen hyvä ruoka menee pakolaisille ruokajakeluun ja oma kansa syö mätää sapuskaa ".
Se on samaa kateoriaa kun joku sanoo että miellä on talo puolillaan roskia, vaikka lattialla olisi pari paperisilppua, tai että "kaupassa on jonkun mielestä kauhea ruuhka vaikkei siellä ole kuin muutama ihminen.
Sinäkin käytät tuollasia ilmaisuja ongelma aiheista aivan varmasti, suurentelet asioita vaikkei todellisuutta ole.
Mutta tosion että palkolaiset saavat paremmat oltavat suomessa kuin oma kansa. Sen sinäkin ymmärrät.Eli myönnät suurentelevasi asioita vastoin todellisuutta. En tiedä keitä ovat palkolaiset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli myönnät suurentelevasi asioita vastoin todellisuutta. En tiedä keitä ovat palkolaiset.
Jota sinäkin teet.
Suurentelet myös minun sanomisiani.
Onpa sulla heikko lukutaito. Ihminen kyllä ymmärtää vireheellistä tekstiä jos ei ole nenäks kuin sinä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jota sinäkin teet.
Suurentelet myös minun sanomisiani.
Onpa sulla heikko lukutaito. Ihminen kyllä ymmärtää vireheellistä tekstiä jos ei ole nenäks kuin sinä.Ei minun ainakaan sinun sanomisiasi tarvitse suurennella. Virheetöntä tekstiä ymmärtää paremmin. Nenäks?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei minun ainakaan sinun sanomisiasi tarvitse suurennella. Virheetöntä tekstiä ymmärtää paremmin. Nenäks?
Ei tarvisikaan, mutta niin teet. Hienoa että huomasit itse että se on idioottimaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvisikaan, mutta niin teet. Hienoa että huomasit itse että se on idioottimaista.
En tehnyt. Sinä sen sijaan myönsit niin tekeväsi ja nyt sitten totesit toimintasi olevan idioottimaista. Senhän me jo kaikki muut toki tiesimme.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tehnyt. Sinä sen sijaan myönsit niin tekeväsi ja nyt sitten totesit toimintasi olevan idioottimaista. Senhän me jo kaikki muut toki tiesimme.
Tapelkaa lapset.....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta tosion että palkolaiset saavat paremmat oltavat suomessa kuin oma kansa. Sen sinäkin ymmärrät.Etkö edes muista mitä kirjoitit?
- Anonyymi
Itsekin ostan ruokaa hinnan mukaan enemmän kuin laadun.
Valmisruoka, einekset, tulee kuitenkin kalliimmaksi, kuin se, että tekee ruuan itse.
Itse kun tekee, ruokaa tulee kerralla enemmän ja siitä voi syödä useampaan kertaan.
Vihannekset, hedelmät ym. tulee ostettua ulkomaisia, koska ne ovat halvempia.
Suosisin kyllä mieluummin kotimaista, mutta köyhänä se on se hinta, mikä ratkaisee. - Anonyymi
ajaa vauhdilla töihin. kun on töissä voi jatkaa elämäänsä normaalisti
- Anonyymi
Kyllä, monet menee työhön siksi kun siellä saa huilata ja ilmaista kahvia kitata. Ennemmin sitä istuu ja sättäilee töissä kun kotona tiskaa, siivoo, tekee ruokaa, hoitaa lapsia. Kotityöthän ei heidän mielestä ole kuitenkaan töitä, äidit ovat usein vaan kotna ja ja mies on"tössä".... heheee,,, toi on niin hauska vertaus että naurattaa aina vaan.
Josmiehet olisivat kotona niin sitten kotihommat olisi töit ja naiset olisi töissä huilimassa. - Anonyymi
Mitä yrität selittää ei mennyt jakeluun🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä yrität selittää ei mennyt jakeluun🤔
Sitä vaan että miksi kissa lensi kuuhun eikä tippunut alas?!
- Anonyymi
Eipä voi jos on töissä, sillon olet päivän orjailemassa.
Normaali eläm on kotona ja ilman ulkopolista orjatyötä. Kotona on parasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä vaan että miksi kissa lensi kuuhun eikä tippunut alas?!
Ei se pudonnut, kun se pääsi perille asti.
Sitä paitsi neste on se, mikä tippuu, kaikki muu putoaa.
- Anonyymi
Kyllä suomalaisten köyhyys ja kurjistaminen näkyy kaikessa kaupassa, pohjoismaihin suomea ei voi mitenkään edes verrata, karmeaa jotta tämä kierre vie ihmishenkiä suomalaisilta, monet menee omankädenkautta suoraan tai epäsuorin tavoin, hoitamattomuus tappaa sekin, lukuja ei kerrota kyllä eräänlainen " kansanvaihto" on totta vaikka siitä vaietaan ,köydyttäminen on keino joukossa. Asioiden tila juontaa jo osin 90 luvun lamasta ja olikarkismin tulosta suomeen, Hallitukset toisensa perään on epäonnistuneet edellinen teki lämpimä Soten pöydälle ja lähti bilettää eurooppaan, emme edes koskaan tavoittaneet pohjoismaiden terveydenhuollon tasoa... tähän saumaan sitten julmat kokperseilijät pääsi veilä vapain käsin ja makkarasormineen Ek halitus laittaa jo valtakunnan vastemielisimmät voimat peliin ,pahalta näyttää suomalaisen asema ,ehkä euroopan surkeinpana suorittaja,
- Anonyymi
Kyllä oikeessa olet. Hallitus ajaa niin kurjistavaa politiikkaa ihan tahalteen koska osoittaa aina ne leikkaukset ja kurjistukset heikompi osaisiin. Aina. Mitä uusia kurjisuksia tulee ne menee aina samaan ryhmään.
Turha on kenekään syyllistää että itse olet vastuussa, osittain olet mutta osittain et. Et voi päättää siitä mistä otetaan ja mitä lakkautetaan. Esim työlakit on tehty uudelleen ja ne kurjistukset osuu työläisiin , joihin ei itse voi vaikuttaa.
Nyt on jo työssäolijat käyhiä.
Ja orpo ja purra senkun porskuttaa eteenpäin. Purra tosin mennyt piiloon, ei ole aikoihin näkynyt saksien kanssa, salaa leikkaa jossain.
- Anonyymi
Enimmäkseen juurikin noin, sitäpaitsi harva eines on halpaa ellei tarjouksessa, toki ravintolaa halvempaa. Tässä muuteen pikkusen satiiria aiheeseen liittyen: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010797892.html
Mä en omassa lähikaupassa Prismassa juuri koskaan näe noita alessa, mut ei sen puoleen, en kyllä tykkääkään kuin harvoista. Vaikka oon vähän tumpelo, teen pääosin itse, mut käytän joitain puolivalmisteita niinku vaikka pata-aineksia tai salaatteja.
Tänään on tarkoitus mennä herkutteleen vähän turhan hintavalla hamppariaterialla - köyhäkin joskus voi kun muuten on rahan kanssa pihi ja tarkka. Ikinä en wolttaisi velaksi, enkä kyl wolttaa muutenkaan. Kalliiksi se tulee pitkän päälle tilata annos tai kassi kerrallaan!
lajijasuris- Anonyymi
Parempihan se on mennä itse, eikä tilata kotiin. Pääsee vähän ulos, näkee ihmisiä, ja onhan sekin tekemistä, kun käy jossain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parempihan se on mennä itse, eikä tilata kotiin. Pääsee vähän ulos, näkee ihmisiä, ja onhan sekin tekemistä, kun käy jossain.
Se on just näin, jos ei kunnon terveysmurheita! Mä menin vaikka kulkemisessa montaa ongelmaa, tulin kyl autolla takas kauppaostosten kera.
Mutta eipä tullut herkuteltua isolla hamppariaterialla 🙁, kun oli keittiö kiinni (muuten oli auki) Vähän yllätti ku paikka auki joka päivä ja nyt on launantai, no pyhäinpäivä mut ei minusta kovin iso meillä.
Tää on pieni citi ja homma alussa niin vielä vähän tutkaillaan aukioloja. Ei tuu suhdanteestakaan vetoapuja ym. Mut ei siinä mitään, toinen päivä sitten. Ymmärrän, ei homma ole kultakaivos, volyymit vaan on valtavia eli täytyy kulujakin vähän katsoo ja työväki tarvii vapaansa. Jos joku on syrjäkyliltä ajanut varta vasten voi se harmittaa, ku ei lue missään - se olis kyllä kiva jos näistä jaksettas aina infota kaikkiin kanaviin. Mä ajoin kerran sata kilsaa ees taas ku piti käydä yhessä museossa - kiinni oli ja arkena eikä missään ollut miksi ku auki piti olla 😡
lajijasuris - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on just näin, jos ei kunnon terveysmurheita! Mä menin vaikka kulkemisessa montaa ongelmaa, tulin kyl autolla takas kauppaostosten kera.
Mutta eipä tullut herkuteltua isolla hamppariaterialla 🙁, kun oli keittiö kiinni (muuten oli auki) Vähän yllätti ku paikka auki joka päivä ja nyt on launantai, no pyhäinpäivä mut ei minusta kovin iso meillä.
Tää on pieni citi ja homma alussa niin vielä vähän tutkaillaan aukioloja. Ei tuu suhdanteestakaan vetoapuja ym. Mut ei siinä mitään, toinen päivä sitten. Ymmärrän, ei homma ole kultakaivos, volyymit vaan on valtavia eli täytyy kulujakin vähän katsoo ja työväki tarvii vapaansa. Jos joku on syrjäkyliltä ajanut varta vasten voi se harmittaa, ku ei lue missään - se olis kyllä kiva jos näistä jaksettas aina infota kaikkiin kanaviin. Mä ajoin kerran sata kilsaa ees taas ku piti käydä yhessä museossa - kiinni oli ja arkena eikä missään ollut miksi ku auki piti olla 😡
lajijasuris...nii voihan se olla ettei tää yrittäjä ole saanut esim sairaustapaustuuraajaa yms. ei voi tiietää, mutta pointtini oli siis se että olis hienoa, jos saatas infoa nettiin mikäli mahdollista. Mut se on hienoo, kun lähti siitä, että kaikkina päivinä ollaan yleensä auki👍
Mä oon pitkään ihmetellyt miks meidän isompienkaan kaupunkien ravintolat ym. ole auki edes kesäviikonloppuisin, kun käy turisteja. No ok, isommat palkkakulut mutta silti luulis olevan parempi kuin kuin nollamyynti ja monet kiinteät kulut juoksee silti.
Tietty aina voi tulla jotain kiirejuttuja ja jos yksin tekee niin mitäs siinä sitte kun obi kiinni.
lajijasuris
- Anonyymi
Kohta alkaavaalit, niin sitte on taa ilmaista ruokaa joka kadun kulmassa. Ehdokkaat tarjoo ruokaa... sinne vaan syömään. Räkänaurut päälle... kuka tuollasia äänestää.... heheeee. mie kierrän monet teltat moneen kertaan ja syön mutta halveksin ehdokkaita. Huh huh, että ne jaksaa valehdella ja huijata, ei tjuu sitä itsekkään. Ruoka kyllä kelpaa kaikille. Sinne vaan syömään.
- Anonyymi
Mitä tarkoittaa tjuu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tarkoittaa tjuu?
tajuu = tarkoittaa samaa kuin ymmärtää, oivaltaa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tänx tu juu selvennyksestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitoksia minultakin. Jonkun pitäisi kyllä kirjoittaa juoppo-suomi sanakirja, jotta tuota keskustelijaa ymmärtäisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitoksia minultakin. Jonkun pitäisi kyllä kirjoittaa juoppo-suomi sanakirja, jotta tuota keskustelijaa ymmärtäisi.
Juoppo-Suomi Sanakirja
Kossu - Koskenkorva, perinteinen suomalainen väkevä alkoholi.
Esimerkkilause: "Otetaanpas pullo kossua ja aletaan muistelemaan vanhoja hyviä aikoja!"
Päihde - Alkoholi tai huumeet, käytetään yleisesti kaikkien huumeiden korvikkeena.
Esimerkkilause: "Ei mitään kuin päihde päälle ja lauletaan karaokea."
Pöhnä - Humalassa olo, tila, jossa pää on sekaisin alkoholin vaikutuksesta.
Esimerkkilause: "Tänään ei ole mitään tekemistä, otetaan pöhnä ja katsotaan elokuvia."
Kalja - Olut, yleinen termi erityisesti suomalaisille lagereille.
Esimerkkilause: "Ostetaan kuusi kaljaa, niin jaksaa juhlia koko illan."
Tuoppi - Suuri olutlasia, jonka tilavuus voi vaihdella.
Esimerkkilause: "Tuopit täyteen ja astetta kovempi musiikki soimaan."
Ryyppääminen - Alkoholin nauttiminen suurina määrinä, usein juhlatilanteissa.
Esimerkkilause: "Suunnitelmat: ryyppäämistä, hyvää seuraa ja makkaraa."
Känni - Humala, tila, jossa henkilö on ottanut liikaa alkoholia.
Esimerkkilause: "Olin eilen niin känni, etten muista mistään mitään."
Ratti - Auton ohjauspyörä, mutta tässä yhteydessä viittaa juoppojen ajamiseen.
Esimerkkilause: "Älä mene rattia pyörittämään, kun on kossua sisällä."
Välihönö - Välillä tapahtuva juominen, kuten napostelu, joka tarkoittaa pientä pakoa humalasta.
Esimerkkilause: "Katsotaan välihönöä ennen kuin jatketaan seuraavalla kierroksella."
Kännipäissään - Humalassa ollessa, usein käytetään huumorimielessä.
Esimerkkilause: "Tein monta typerää päätöstä kännipäissään."
- Anonyymi
Ei ne valmisaterita ole ruoka määrältään eddullisia, mutta laiskalle sopivia.
Enemmän saa kun tekee itse.- Anonyymi
Parin valmisaterian hinnalla tekee itse perus ruoka-aineista sapuskaa helpoisti jopa
2-3:ksi päiväksi. Siis maustaen hyvää ja maittavaa mauttoman valmismössön sijaan.
- Anonyymi
Suomi on todella kallis maa. Täällä ei kohta edes työssä käyvänä pärjää. Joutuu alkaa miettimään toisen työn tekemistä. Kun seuraa istuvan hallituksen kurjistamisvimmaa, niin tämä on kait tarkoituskin.
- Anonyymi
Ei pidä masentua ja ajatella vain huonoja vaihtoehtoja.
Todellisuudessa pärjäsi hyvin ne 40 vuotta työelämässä ja siitä kertyi vielä ihan
riittävä eläke, millä myös pärjäilee mukavasti. Laskin pikaisesti, että 15 vuoden
aikana olen saanut sitä TYÖeläkettä jo n. 500 t€ , mihin olen tyytyväinen.
Työ on siis kannattanut vaikka täällä useasti muuta väitetään. - Anonyymi
Sulla tuntuu olevan vankka käsitys asioista, valitettavasti vain täysin väärä!
Nykyisellä hallituksella ei ole mitään osaa eikä arpaa sen suhteen missä taloustilanteessa Suomi oli kun tämä hallitus aloitti toimintansa!
Se missä nyt ollaan johtuu monien edellisten hallitusten "aikaansaanoksista" sekä siitä että ei ole uskallettu tehdä tilanteen vaatimia päätöksiä (pelätty joutumista epäsuosioon) VAAN on jatkettu "sulle/mulle" linjalla vaikka ei olisi ollut varaa, SIIS velaksi koko ajan lisääntyvällä määrällä!
Jokainen jolla edes hiukan avosolut liikkuu ymmärtää sen että jos velaksi eletään niin jossain kohtaahan se tulee maksukin aika, ja vaikka velkaa ei maksettaisikaan NIIN sen kasvamiinen verrattuna bkt:hen pitää saada loppumaan ja sitähän tämä hallitus juuri tekee!
Ei tässä mitään yhtä tahoa (edes Marinin hallitusta) voida sinne tikun nokkaan nostaa ainoaksi syylliseksi MUTTA edellinen hallitus oli kyllä malliesimerkki siitä että kaikki ongelmat ratkaistiin lisälainalla ja kansalle jaettiin sulle/mulle periaatteella kaikkea mitkä kuuluivat hallituspuolueiden ohjelmaan - Ei siis vastuun häivääkään sen velanoton suhteen! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla tuntuu olevan vankka käsitys asioista, valitettavasti vain täysin väärä!
Nykyisellä hallituksella ei ole mitään osaa eikä arpaa sen suhteen missä taloustilanteessa Suomi oli kun tämä hallitus aloitti toimintansa!
Se missä nyt ollaan johtuu monien edellisten hallitusten "aikaansaanoksista" sekä siitä että ei ole uskallettu tehdä tilanteen vaatimia päätöksiä (pelätty joutumista epäsuosioon) VAAN on jatkettu "sulle/mulle" linjalla vaikka ei olisi ollut varaa, SIIS velaksi koko ajan lisääntyvällä määrällä!
Jokainen jolla edes hiukan avosolut liikkuu ymmärtää sen että jos velaksi eletään niin jossain kohtaahan se tulee maksukin aika, ja vaikka velkaa ei maksettaisikaan NIIN sen kasvamiinen verrattuna bkt:hen pitää saada loppumaan ja sitähän tämä hallitus juuri tekee!
Ei tässä mitään yhtä tahoa (edes Marinin hallitusta) voida sinne tikun nokkaan nostaa ainoaksi syylliseksi MUTTA edellinen hallitus oli kyllä malliesimerkki siitä että kaikki ongelmat ratkaistiin lisälainalla ja kansalle jaettiin sulle/mulle periaatteella kaikkea mitkä kuuluivat hallituspuolueiden ohjelmaan - Ei siis vastuun häivääkään sen velanoton suhteen!Heheeee vai ei!!!!!! Missä haaveissa sinä elät??? En viitsi alkaa siitä sun kanssa jaarittelemaan, kun asia on aivan toisenlainen kuin tuossa selität.
Siis iten asiat ei ole heidän käsistään tulleita, kun he ovat siellä niitä tekemässä? Kuka siellä sitten sählää jos ei nämä hallitusken tyypit? En tajuu miten joku voi väittää noin ettei ne jotka siellä häärää eduskunnassa, niin ole millään lailla syyllisiä miten ne asiat siellä hoituu?????? En jaksa ymmärtää..
Jos sinä kaadat jonkun puun naapurin talon päälle, niin eikö se ole sun vika, vai ketä sinä siitä syytät??? Sinähän sen kaadoit, samoin eduskuntalaiset tekee niitä asioita, niin vikahan on heidän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heheeee vai ei!!!!!! Missä haaveissa sinä elät??? En viitsi alkaa siitä sun kanssa jaarittelemaan, kun asia on aivan toisenlainen kuin tuossa selität.
Siis iten asiat ei ole heidän käsistään tulleita, kun he ovat siellä niitä tekemässä? Kuka siellä sitten sählää jos ei nämä hallitusken tyypit? En tajuu miten joku voi väittää noin ettei ne jotka siellä häärää eduskunnassa, niin ole millään lailla syyllisiä miten ne asiat siellä hoituu?????? En jaksa ymmärtää..
Jos sinä kaadat jonkun puun naapurin talon päälle, niin eikö se ole sun vika, vai ketä sinä siitä syytät??? Sinähän sen kaadoit, samoin eduskuntalaiset tekee niitä asioita, niin vikahan on heidän.Mitähän kirjoitusta sun oli TARKOITUS kommentoida, vai etkö edes lukenut tuota paria lausetta pidemmälle - No mitä turhaa lukemaan kun ideologia puskee läpi!
Minähän nimenomaan sanoin että,
"Se missä nyt ollaan johtuu monien edellisten hallitusten "aikaansaanoksista" sekä siitä että ei ole uskallettu tehdä tilanteen vaatimia päätöksiä (pelätty joutumista epäsuosioon) VAAN on jatkettu "sulle/mulle" linjalla vaikka ei olisi ollut varaa, SIIS velaksi koko ajan lisääntyvällä määrällä"
Eli, todellakin asiat ovat menneet tähän pisteeseen (mistä nykyinen hallitus aloitti) kaikkien niiden kansanedustajien toimesta jotka ovat eduskunnassa istuneet lähimenneisyyden aikana. Ehkä kuitenkin itse menneet hallitukset ovat olleet pääasiallisia "syyllisiä".
Se mitä nykyinen hallitus tekee niin tulokset nähdään vasta pidemmällä aikavälillä joten turha sitä "vielä" on syyttää, varsinkaan kun koitaa saada valtion velkasuhdetta vakautettua JOKA on Suomen talouden tulevaisuuden kannalta erittäin tärkeä juttu.
Taidat kuitenkin olla oikeassa että ei tosiaan kannata alkaa jaaritella jos luetun ymmärtäminen on tällä tasolla!
- Anonyymi
Moni unohtaa mitä kuluja korona toi ja syyllistetään velan ottoa kun kokoomus oppositiossa niin kelpuutti 90% lainan ottamisesta ja joissakin asioissa että lisää velkaa.
- Anonyymi
Ennen vanhaan kiireiset virkanaiset suosivat eineshyllyn tuotteita, eikä kellään ollut nokan koputtamista. Perhekin sai ajallaan ruoan eteensä.
- Anonyymi
On huomattu että ruoat kaupoissa on vähentyneet, ei ole enää kasoittain.
Ja paljon vanhentunutta on vaikkeivät ole edes punalaputettuja.
Ja valikoimat on kyllä supistuneet. Perunatkaan ei enää ole kunnollisia. Hajoaa keitettäessä, tai sitten toisia lajikkeita saa keittää vaikka kuinka kauan.
Herneet on kovia, eivät pehmene vaikka viikon liottaisi.
Huomasin sen kikan, että laitoin liotusveteen 1 tl soodaa. Johan pehmenivät.
Mutta yleisesti, ruoan laatutaso on huonontunut ja määrät vähentyneet.
Kukahan meidän ruokamme oikein syö? Tähän ei uskalla hallitus vastata.- Anonyymi
Missähän kaupassa käyt?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missähän kaupassa käyt?
Alepa, k-market ja s-market. Valikoimat huonontuneet. Ja on kaupunki kyseessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1012598Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302355Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen192158Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663971716- 1131570
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1631297Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2681110- 711004
- 79956
Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha178920