Paavali vainosi 30-luvun alussa Jeesuksen todistajia, joita oli Jerusalemin ja Juudean seudulla ja kauempana Damaskoksessa asti. Nämä kertoivat Jeesuksen kuolleen ristillä, mutta Jumala herätti hänet kuolleista.
Paavali kääntyi Jeesuksen seuraajaksi vuonna 32 matkalla Damaskokseen. Hän meni "Arabiaan" ja palasi Damaskokseen, jossa viipyi kolme vuotta. Sitten hän kävi Jerusalemissa, jossa asui Keefaan luona ja näki Jaakobin, Herran veljen. Muita apostoleja hän ei nähnyt: niitä, jotka olivat apostoleja ennen häntä. Juudean seurakunnat iloitsivat siitä, että Paavali uskoi samalla tavalla kuin he ennen häntä.
Paavali sanoi Jeesuksen syntyneen Israelin kansaan ja olevan Daavidin sukua. Tämä ihminen kuoli ristillä, mutta Jumala herätti hänet kuolleista. Monet näkivät hänet kuolleista heräämisen jälkeen: joukossa tunnettuja Jerusalemin opetuslapsia ja Jaakob, Herran veli.
Paavali opetti seurakuntaa Syyrian Antiokiassa. Hän kävi toisen kerran Jerusalemissa vuonna 45, kun Juudeassa oli nälänhätä. Hän auttoi siellä köyhiä seurakunnan lajoituksilla. Hän tapasi Jaakobin ja Johanneksen: Pietarin hän mainitsee nimeltä työtoverinaan.
Sitten hän lähti seurueineen ensimmäiselle lähetysnatkalle. Hän saapui tällä matkallaan Galatiaan (nykyisessä Turkissa) ja julisti siellä evankeliumia. Matka kesti kolme vuotta, 45-47.
Paavali meni taas Antiokiaan, josta kirjoitti kirjeen galatalaisille vuonna 48. Hän sanoi kirjeessään Jeesuksen kuolleen ristillä Galatiassa ja galatalaisten nähneen sen tapahtuman. Paavali itsekin naulittiin silloin ristille Jeesuksen kanssa ja hänkin kuoli. Tämän täytyi tapahtua lähetysnatkan aikana noin vuonna 46. Kirjeen hän kirjoitti myöhemmin. Siinä hän sanoo syyksi vierailulle evankeliumin julistamisen. Tätä ennen galatalaiset eivät tienneet mitään Jeesuksesta.
Mikä tässä ei täsmää?
Evankeliumi Paavalin mukaan
38
241
Vastaukset
- Anonyymi
Paavali ei kirjoita mitään ihmisestä Kristuksesta Jeesuksesta. Hän kirjoittaa taivaallisesta henkiolennosta, joka naulittiin ristille Galatassa. Paavali ei maininnut yhtään apostolia kirjeissään. He ovat fiktiota samoin kuin Jeesus.
Se tuossa meni pieleen, mikä ei pidä yhtä tämän kanssa. Paavalin Jeesus ei ole ihminen, lihaa ja verta. Paavalin Jeesus ei ole juutalainen ja Daavidin sukua. Se meni pieleen. - Anonyymi
Miten Jeesuksen ylösnousemuksen todistajia saattoi olla Jerusalemin ja Juudean seudulla ennen kuin Jeesus oli naulittu ristille Galatassa? Tässähän on välissä aikaa toistakymmentä vuotta!
On se ristiriitainen tuo Raamattu...- Anonyymi
Mitä jos Paavali ei väitäkään Jeesuksen kuolleen Galatassa? Silloinhan ristiriitaa ei ole.
Oletko kuullut aiemmin väitettävän vakavasti, että Paavali sanoo Jeesuksen kuolleen Galatassa? Ketkä tutkijat ovat sitä mieltä? Onko se tutkijoden konsensus?
- Anonyymi
Äijä keksi henki-Jeesuksen ja väitti kuolleensa yhtä aikaa hänen kanssaan ristillä Galatassa yli kymmenen vuotta sen jälkeen, kun oli vainonnut Jeesuksen ylösnousemuksen todistajia ja kääntynyt itsekin sellaiseksi. Ja hihhulit pitää totena ja uskoo! 🤣
Paavali ei tosiaan osannut kertoa, että Jeesus naulattiin ristille Jerusalemissa. Hän mainitsee ainoastaan Galatan ristiinnaulitsemisen yhteydessä. Galatalaiskirje on Paavalin vanhin kirje ja itse asiassa ihan ensimmäinen teksti Kristuksesta niin eikö ole luonnollista olettaa, että ristiinnaulitsemispaikka on Galata? Ei kai Paavali valehtele?
Te mielettömät galatalaiset, kuka teidät on lumonnut? Asetettiinhan teidän silmienne eteen aivan avoimesti Jeesus Kristus ristiinnaulittuna!- Anonyymi
On kaukaa haettu, että Paavali olisi tarkoittanut ristiinnaulisemisen tapahtuneen Galatassa. Hän ei tässä kirjoita ristiinnaulitsemisesta, vaan sen kuvauksesta. Hän kehui galatalaisille saarnansa elävyyttä.
1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna? - Anonyymi
Paavali käyttää verbiä prografoo, joka on suomeksi "kirjoittaa edeltä". Hän sanoo siis Tanakhin kirjoitusten kertoneen jo edeltä Kristuksen kuoleman ja sen merkityksen autuuden tuojana. Tätä oli tarpeellista painottaa, koska galatalaiset olivat eksyneet uskon vanhurskaudesta tavoittelemaan vanhurskautta Mooseksen lain ja uhrien kautta.
Anonyymi kirjoitti:
On kaukaa haettu, että Paavali olisi tarkoittanut ristiinnaulisemisen tapahtuneen Galatassa. Hän ei tässä kirjoita ristiinnaulitsemisesta, vaan sen kuvauksesta. Hän kehui galatalaisille saarnansa elävyyttä.
1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?"On kaukaa haettu, että Paavali olisi tarkoittanut ristiinnaulisemisen tapahtuneen Galatassa."
Mutta se on ainoa looginen johtopäätös, jos luemme Paavalin kirjeitä. Paavali ei taida missään kirjeistään mainita, että Jeesus olisi ristiinnaulittu Jerusalemissa? Jos Paavalin kirjeet olivat vanhimpia todisteita Jeesuksesta ja evankeliumit kirjoitettiin myöhemmin niin ehkäpä on niin, ettei Paavali hoksannut ennakoida, että evankeliumeihin muutama vuosikymmen myöhemmin tullaan sepittämään ristiinnaulitseminen Jerusalemissa.- Anonyymi
Humanisti_ateisti kirjoitti:
"On kaukaa haettu, että Paavali olisi tarkoittanut ristiinnaulisemisen tapahtuneen Galatassa."
Mutta se on ainoa looginen johtopäätös, jos luemme Paavalin kirjeitä. Paavali ei taida missään kirjeistään mainita, että Jeesus olisi ristiinnaulittu Jerusalemissa? Jos Paavalin kirjeet olivat vanhimpia todisteita Jeesuksesta ja evankeliumit kirjoitettiin myöhemmin niin ehkäpä on niin, ettei Paavali hoksannut ennakoida, että evankeliumeihin muutama vuosikymmen myöhemmin tullaan sepittämään ristiinnaulitseminen Jerusalemissa.Paavali kirjoittaa käännyttämilleen galatalaisille ja sinä väität hänen opettaneen, että Jeesus oli ristiinnaulittu galatalaisten nähden Galatassa.
Agendan ohjaama logiikka on hihhulointia. Anonyymi kirjoitti:
Paavali kirjoittaa käännyttämilleen galatalaisille ja sinä väität hänen opettaneen, että Jeesus oli ristiinnaulittu galatalaisten nähden Galatassa.
Agendan ohjaama logiikka on hihhulointia.”…sinä väität hänen opettaneen, että Jeesus oli ristiinnaulittu galatalaisten nähden Galatassa.”
En minä ole mitään väittänyt. Paavali väitti näin:
”Te mielettömät galatalaiset, kuka teidät on lumonnut? Asetettiinhan teidän silmienne eteen aivan avoimesti Jeesus Kristus ristiinnaulittuna!”
”Agendan ohjaama logiikka on hihhulointia.”
Juuri näin. Milloin lopetat hihhulointisi?- Anonyymi
”…sinä väität hänen opettaneen, että Jeesus oli ristiinnaulittu galatalaisten nähden Galatassa.”
En minä ole mitään väittänyt. Paavali väitti näin:
”Te mielettömät galatalaiset, kuka teidät on lumonnut? Asetettiinhan teidän silmienne eteen aivan avoimesti Jeesus Kristus ristiinnaulittuna!”
”Agendan ohjaama logiikka on hihhulointia.”
Juuri näin. Milloin lopetat hihhulointisi?Olet ylitulkinnut ja väität Paavalin väittäneen.
Galatia on keskellä nykyistä Turkkia. Paavali kertoo galatalaisille, miten ei ollut käännyttyään mennyt Jerusalemiin tapaamaan apostoleja, vaan Arabiaan, ja vasta kolmen vuoden jälkeen tapasi heistä jonkun. Onko uskottavaa, että hän olisi väittänyt, että Jeesus ristiinnaulittiin vasta Galatassa Paavali eksyttyä matkoillaan sinne. Mitä mainitut apostolit olisivat hänen silloin edustaneet tai mihin Paavali olisi kuvitellut kääntyneensä? Paavali kertoi korinttolaisillekin saarnaavansa ristiinnaulittua Kristusta. Väitän, että juuri tällaiseen galatalaisille pitämäänsä saarnaan hän tässäkin paljon oletettavammin viittaa:
1.Kor.1:23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
Gal.3:1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna? Anonyymi kirjoitti:
Olet ylitulkinnut ja väität Paavalin väittäneen.
Galatia on keskellä nykyistä Turkkia. Paavali kertoo galatalaisille, miten ei ollut käännyttyään mennyt Jerusalemiin tapaamaan apostoleja, vaan Arabiaan, ja vasta kolmen vuoden jälkeen tapasi heistä jonkun. Onko uskottavaa, että hän olisi väittänyt, että Jeesus ristiinnaulittiin vasta Galatassa Paavali eksyttyä matkoillaan sinne. Mitä mainitut apostolit olisivat hänen silloin edustaneet tai mihin Paavali olisi kuvitellut kääntyneensä? Paavali kertoi korinttolaisillekin saarnaavansa ristiinnaulittua Kristusta. Väitän, että juuri tällaiseen galatalaisille pitämäänsä saarnaan hän tässäkin paljon oletettavammin viittaa:
1.Kor.1:23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
Gal.3:1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?"Olet ylitulkinnut ja väität Paavalin väittäneen. "
Paavalin ainoa ristiinnaulitun Kristuksen yhteydessä mainitsema paikka on Galata, joten looginen johtopäätös on, että ristiinnaulitseminen tapahtui Galatassa. Paavalihan ei missään kirjeessään mainitse, että ristiinnaulitseminen olisi tapahtunut Jerusalemissa. Vai mitä?- Anonyymi
"Olet ylitulkinnut ja väität Paavalin väittäneen. "
Paavalin ainoa ristiinnaulitun Kristuksen yhteydessä mainitsema paikka on Galata, joten looginen johtopäätös on, että ristiinnaulitseminen tapahtui Galatassa. Paavalihan ei missään kirjeessään mainitse, että ristiinnaulitseminen olisi tapahtunut Jerusalemissa. Vai mitä?Uutisissa ei yleensä sanota, että Eduskunta kokoontuu Helsingissä kun siitä puhutaan ja sitä näytetään. Eduskunta ei siis kokoonnu Helsingissä?
Anonyymi kirjoitti:
Uutisissa ei yleensä sanota, että Eduskunta kokoontuu Helsingissä kun siitä puhutaan ja sitä näytetään. Eduskunta ei siis kokoonnu Helsingissä?
"Uutisissa ei yleensä sanota, että Eduskunta kokoontuu Helsingissä kun siitä puhutaan ja sitä näytetään."
Mutta jos sanotaan, että "Oi te älyttömät Rovaniemeläiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin edessä eduskunta kokoontui?" niin tästä voi jo päätellä, että Eduskunta kokoontui Rovaniemellä.- Anonyymi
"Uutisissa ei yleensä sanota, että Eduskunta kokoontuu Helsingissä kun siitä puhutaan ja sitä näytetään."
Mutta jos sanotaan, että "Oi te älyttömät Rovaniemeläiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin edessä eduskunta kokoontui?" niin tästä voi jo päätellä, että Eduskunta kokoontui Rovaniemellä.Höpsistä! He näkivät sen telkusta ja samankaltaisen kuvan saa aikaan pelkällä puheella.
Jeesuksen kärsimysnäytelmän kuuleminen saa mielessä aikaan kuvan tapahtumista ikään kuin sen näkisi omin silmin.
- Anonyymi
Kaikkea ne pakinoitsevat paavalit keksivätkin! Ja jotkut ottavat mokomat vielä todesta!
- Anonyymi
Naurettava väite! Äijä sanoo itse kuolleensa ristillä yhdessä Kristuksen kanssa ja tämä tapahtui Galatassa, jonne hän oli mennyt saarnaamaan evankeliumia Jeesuksesta, joka oli kuollut ristillä yli 15 vuotta aiemmin ja ilmestynyt sen jälkeen Jerusalemin pyhille.
- Anonyymi
On todella ristiriitaista!
En ole koskaan kuullut Galatasta vaikka olen lattialla sätkivä hellari. Ei taida olla totta tuo Galata juttu.
Jeesus ei ollut ristiinnalitetty Galatiaan[43dcd9a7-70db-4a1f-b0ae-981daa162054](https://www.christianity.com/wiki/jesus-christ/golgotha-the-location-and-meaning-of-jesus-crucifixion-at-calvary.html?citationMarker=43dcd9a7-70db-4a1f-b0ae-981daa162054 "1"). Hän kuoli ristiinnaulituna Jerusalemissa, erityisesti Golgatan kukkula, joka tunnetaan myös nimellä Kalvarin kukkula[43dcd9a7-70db-4a1f-b0ae-981daa162054](https://www.christianity.com/wiki/jesus-christ/golgotha-the-location-and-meaning-of-jesus-crucifixion-at-calvary.html?citationMarker=43dcd9a7-70db-4a1f-b0ae-981daa162054 "1"). Galatia oli alue, johon apostoli Paavali viittaa useissa kirjeissään, mutta Jeesuksen ristiinnaulitsemisen sijainti oli Jerusalemissa[43dcd9a7-70db-4a1f-b0ae-981daa162054](https://www.christianity.com/wiki/jesus-christ/golgotha-the-location-and-meaning-of-jesus-crucifixion-at-calvary.html?citationMarker=43dcd9a7-70db-4a1f-b0ae-981daa162054 "1").
Onko sinulla muita kysymyksiä tai jotain muuta, mistä haluaisit keskustella?
Tekoälykään ei vahvista
- Anonyymi
Yksikään vakavasti otettava tutkija ei väitä että Paavali sanoi Jeesuksen kuolleen ristillä Galatiassa ja että hän ei ollut kuollessaan ihminen vaan henkiolento.
Ole hyvä ja laita Paavalin kirjeestä lainaus, jossa väitetään Jeesus ristiinnaulitun Jerusalemissa.
- Anonyymi
Ole hyvä ja laita Paavalin kirjeestä lainaus, jossa väitetään Jeesus ristiinnaulitun Jerusalemissa.
Joo tai kaksistaan sen kotisivujen blogista linkki ja jonka vahvisti archive.org
eli historiahaku?
Entäs jos ei huvita laittaa?
Jos ministerien blogista voi ladata kipeitä viestiä vuodelta 2008
niin miksei paavalin jutuista vuodelta 38? - Anonyymi
Ei tarvitse. Se oli yleistä tietoa seurakunnassa.
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse. Se oli yleistä tietoa seurakunnassa.
"Se oli yleistä tietoa seurakunnassa."
Mutta Paavali ei sitä tiennyt. Vaikuttaa siltä, ettei Paavali tiennyt montaa muutakaan "yleistä tietoa" olevaa asiaa. Paavali muun muassa implisiittisesti väittää, ettei Jeesus tehnyt ihmeitä.- Anonyymi
"Se oli yleistä tietoa seurakunnassa."
Mutta Paavali ei sitä tiennyt. Vaikuttaa siltä, ettei Paavali tiennyt montaa muutakaan "yleistä tietoa" olevaa asiaa. Paavali muun muassa implisiittisesti väittää, ettei Jeesus tehnyt ihmeitä.Paavali tiesi Jeesuksen ilmestyneen kuolleista heräämisen jälkeen Keefaalle ja Jaakobille, jotka olivat tunnettuja veljiä Jerusalemissa.
Avaukseen on sepitetty aivan liikaa yksityiskohtia. Paavalin evankeliumi olisi tällainen:
Kristus kuoli meidän syntiemme vuoksi, niin kuin oli kirjoitettu,h änet haudattiin, hänet herätettiin kuolleista kolmantena päivänä, niin kuin oli kirjoitettu, ja hän ilmestyi Keefakselle ja sitten niille kahdelletoista. Sen jälkeen hän ilmestyi samalla kertaa yli viidellesadalle veljelle. Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen; hänet kavallettiin, hän kehotti syömään leipää ja juomaan viiniä hänen muistokseen ja juutalaiset tappoivat hänet.
https://www.patheos.com/blogs/crossexamined/2012/12/what-did-paul-know-about-jesus-not-much/
Tuossa Korinttolaiskirjeen tunnustuksessa on hassu ristiriita. Paavali unohti kertoa, että Jeesus ilmestyi ristiinnaulittuna myös galatalaisille. Ehkäpä tuo Korinttolaiskirjeen kohta on myöhempää sepiltemää ja kiireessä on jäänyt sovittamatta yksityiskohdat muihin kirjeisiin?
He was a descendant of David, he was betrayed, he defined a bread and wine ritual for his followers, and the Jews killed him.
The End.- Anonyymi
Paavali meni Galatiaan 15 vuotta sen jälkeen, kun Jeesus oli kuollut ristillä.
- Anonyymi
”Paavali itsekin naulittiin silloin ristille Jeesuksen kanssa ja hänkin kuoli.”
???
Tarkoittanet … kuten Jeesus aikoinaan … eikä Jeesuksen kanssa.- Anonyymi
Ja tuo on muutenkin päin seiniä:
Paavali teloitettiin Roomassa kaulan katkaisulla noin vuonna 67. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tuo on muutenkin päin seiniä:
Paavali teloitettiin Roomassa kaulan katkaisulla noin vuonna 67.Galatalaiskirje:
2:19 Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
Paavali sanoo selvästi tulleensa naulituksi ristille yhdessä Kristuksen kanssa ja kuolleensa siellä. Nyt hän oli jonkinlainen kummitus, mutta ei siis itse enää elänyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Galatalaiskirje:
2:19 Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
Paavali sanoo selvästi tulleensa naulituksi ristille yhdessä Kristuksen kanssa ja kuolleensa siellä. Nyt hän oli jonkinlainen kummitus, mutta ei siis itse enää elänyt.Ja ristiinnaulitseminen tapahtui Galatiassa.
Galatalaiskirje:
3:1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
Siis: Jeesus ja Paavali kuolivat molemmat ristillä Galatiassa 15 vuotta sen jälkeen, kun hänen olisi pitänyt kuolla Jerusalemissa.
Kovin on ristiriitainen tuo Raamattu.
- Anonyymi
Paavali ei sano Jeesuksen olevan ihminen, jolla on lihaa ja luuta.
Paavalin Jeesus on mystinen henki, joka asuu uskovien ruumiissa.- Anonyymi
Roomalaiskirje:
1:3 hänen Pojastansa - joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä
3:25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä,
9:5 heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta,
5:15 paljoa enemmän on Jumalan armo ja lahja yhden ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, armon kautta ylenpalttisesti tullut monien osaksi.
Galatalaiskirje:
4:4 Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,
1.Korinttolaiskirje:
15:20 Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista.> Jakeen lisätiedot
15:21 Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta.
2. Korinttolaiskirje:
5:16 ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne
Kolossalaiskirje:
1:22 Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä
Paavali sanoi Jeesuksen syntyneen ihmiseksi, jolla oli lihaa ja verta oleva ruumis, ja hän oli juutalainen ja Daavidin sukua.
Ateistit ovat kovia valehtelemaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Roomalaiskirje:
1:3 hänen Pojastansa - joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä
3:25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä,
9:5 heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta,
5:15 paljoa enemmän on Jumalan armo ja lahja yhden ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, armon kautta ylenpalttisesti tullut monien osaksi.
Galatalaiskirje:
4:4 Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,
1.Korinttolaiskirje:
15:20 Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista.> Jakeen lisätiedot
15:21 Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta.
2. Korinttolaiskirje:
5:16 ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne
Kolossalaiskirje:
1:22 Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä
Paavali sanoi Jeesuksen syntyneen ihmiseksi, jolla oli lihaa ja verta oleva ruumis, ja hän oli juutalainen ja Daavidin sukua.
Ateistit ovat kovia valehtelemaan.Höpö höpö! Paavali ei puhu mitään ihmis-Jeesuksesta, joka olisi juutalainen. Hän tuntee vain henkiolennon, joka naulittiin ristille Galatassa yli kymmenen vuotta sen jälkeen, kun hän alkoi saarnata evankeliumia.
Hihhulit ovat kovia valehtelemaan. Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö! Paavali ei puhu mitään ihmis-Jeesuksesta, joka olisi juutalainen. Hän tuntee vain henkiolennon, joka naulittiin ristille Galatassa yli kymmenen vuotta sen jälkeen, kun hän alkoi saarnata evankeliumia.
Hihhulit ovat kovia valehtelemaan."Hän tuntee vain henkiolennon..."
Juurikin näin. Galatalaiskirjeen alussa hän toteaa juuri näin, että vähät välittää ihmisten jeesustodisteluista. Hänelle Jeesus ilmestyi suoraan harhanäyssä.
[12] Enhän minä ole sitä ihmisiltä saanutkaan, eikä kukaan ole sitä minulle opettanut, vaan sain sen, kun Jeesus Kristus ilmestyi minulle.
"... joka naulittiin ristille Galatassa yli kymmenen vuotta sen jälkeen, kun hän alkoi saarnata evankeliumia."
Höpsistä, Paavali puhuu menneessä aikamuodossa, joten tuollaiset spekulaatiot ovat omia lisäyksiäsi. Jeesus on voinut ilmestyä galatalaisille jopa aiemmin kuin Paavalille. Jeesushan oli sellainen vekkuli henkiolento, joka ilmestyi ihmisille ympäri Levanttia harhanäyissä.
[1] Te mielettömät galatalaiset, kuka teidät on lumonnut? Asetettiinhan teidän silmienne eteen aivan avoimesti Jeesus Kristus ristiinnaulittuna!- Anonyymi
"Hän tuntee vain henkiolennon..."
Juurikin näin. Galatalaiskirjeen alussa hän toteaa juuri näin, että vähät välittää ihmisten jeesustodisteluista. Hänelle Jeesus ilmestyi suoraan harhanäyssä.
[12] Enhän minä ole sitä ihmisiltä saanutkaan, eikä kukaan ole sitä minulle opettanut, vaan sain sen, kun Jeesus Kristus ilmestyi minulle.
"... joka naulittiin ristille Galatassa yli kymmenen vuotta sen jälkeen, kun hän alkoi saarnata evankeliumia."
Höpsistä, Paavali puhuu menneessä aikamuodossa, joten tuollaiset spekulaatiot ovat omia lisäyksiäsi. Jeesus on voinut ilmestyä galatalaisille jopa aiemmin kuin Paavalille. Jeesushan oli sellainen vekkuli henkiolento, joka ilmestyi ihmisille ympäri Levanttia harhanäyissä.
[1] Te mielettömät galatalaiset, kuka teidät on lumonnut? Asetettiinhan teidän silmienne eteen aivan avoimesti Jeesus Kristus ristiinnaulittuna!Miksi Paavali julisti evankeliumia, jos nämä tunsivat sen entuudestaan?
Valhettahan se on, ettei Paavali kirjoittanut mitään lihaa ja verta olevasta Jeesuksesta.
- Anonyymi
On jutut ateisteilla!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .563091Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472881Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242689Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3521772- 711094
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101081Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193951- 44809
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101802Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26800