Kuljettajan terveyden ylläpito

Anonyymi-ap

Hei,

onko kellään muulla ollut haasteita ylläpitää oman terveyden hoitoa tässä ammatissa? Olen suht nuori, kolmikymppinen henkilö ja jo yli 10 vuotta tehnyt bussinkuljettajan hommia ja tuntuu että terveys alkaa olemaan aivan kuralla ikään nähden. Yritän parhaani mukaan elää terveesti ja liikkua sillon kuin kerkeän mutta tuntuu ettei mistään ole taikaa sillä olen jo vuosia ollut kroonisesti väsynyt ja stressaantunut sekä uupunut. Lääkäri on todennut minut terveeksi, voiko tämä ammatinkuva aiheuttaa näin voimakasta terveyshaittaa? Ajan kaupunkibussia ja työvuorot on usein melko vaihtelevia ja pitkiä. Onko muilla kokemuksia tämmöisestä. Normaalista elämästä minulla ei ole kokemusta mihin verrata kun olen aivan nuoresta asti ollut näissä autohommissa

16

700

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Valkeakosken Liikenne takaa kuljettajilleen ilmaiset yksityislääkäri ja -sairaalakäynnit

• Anonyymi

Eihän noilla romuilla muuten kukaan suostuisi ajamaan.

• Anonyymi

Normi nuori paskamato siis.
      Tän takia palkkaan vain yli 50v kuljettajia

• Anonyymi

Ei ole mitään heikkoa ja yli 35 vuotta ratin takana.
      Vaihda alaa, ei tuossa iässä pitäisi edes tietää tuollaisista uupumuksista.

• Anonyymi

On se hyvä lukea kun on niin työintoisia ja hyväkuntoisia jotka tänne kommentoivat.
      Totuus on kumminkin toinen. Kyllä vuosikymmenet jälkensä jättää jos liian paljon tekee sitten mitä tahansa.
      Otetaan nyt esimerkiksi fillarointi.
      Se surkastuttaa munat ja tulee naismaisia piirteitä ja käyttäytymistä. Pukeutuvatkin naisten sukkiksiin ja pitävät punaista lamppua peräreiässään.
      Jos ei se ole sairasta, niin mikä sitten ???

Helbheikki

• Anonyymi

Täyttä roskaa. Minun puuhiani makuuhuoneessa ei ole ympärivuotinen fillarointi haitannut. Kyllä se on autoilijan liikkumattomuus se pahempi paha! Saikuttanut en ole kuin kaksi kertaa koko pitkän työurani aikana.

T. Helbin äijä

• Anonyymi

No sairasta on tuo miespyöräilijöiden takapuolten kuolaava tuijottelu, jota harrastatte Heinolan Marjun kanssa.
        Voihan siitä tietenkin kiihottua, mutta vähän rajaa.

• Anonyymi

Pitkää päivää kun tekee, on haastavaa pitää kunnostaan huolta. Mutta oikotietä ei ole, yritä löytää aikaa kunnosta huolehtimiseen ja etsi itsellesi mieluinen kuntoilumuoto, itse olen pyöräillyt ikäni ja ostin täysjoustopyörän itselleni 50 :n villityksessä se on todella nautinnollinen ajaa. Myös soutu on hyväksi koko kropalle, aloitin senkin harrastuksen tänä kesänä.

• Anonyymi

Yksi entinen Paunun bussikuski meni aina päättärillä luontoon juoksemaan. Jos aika oli tiukka, niin hän treenasi hyödyntäen lähellä olevia puita ja auton penkkejä, tekemällä erilaisia voimistelu- ja kuntoiluliikkeitä. Paunulla oli myös työterveys käytettävissä, joten tarvittaessa voi sairaslomaakin hakea. Jos mahdollista, niin kannattaa kieltäytyä ainakin stressaavista yövuoroista. Alanvaihto voi olla hyvä vaihtoehto, mikäli on kokemusta tai halua tehdä jotain muuta. Pahimmassa tapauksessa tilanne pahenee ja olet täysin loppu jo ennen eläkeikää.

• Anonyymi

Fillaroinnissa niin paljon haittatekijöitä että mieluummin muita kuntoilutapoja.
      Väittäkää mitä väitätte, mutta se on täysi totuus että liika fillarointi surkastuttaa munat ja saa aikaan ämmämäistä käytöstä.
      Liikenteen haitasta puhumattakaan.
      Yksi fillaristi tuli niissä nailoneissaan aukomaan päätään ja niinpä tempaisin ne sukkikset siltä kintuun että surkastuneet vaan näkyi ja ohikulkijat olivat huvittuneita.
      Se fillaristikeikari uhkaili vaikka mitä, mutta totesin vaan siihen että neiti neiti...

Parta-Jugi

• Anonyymi

Syvä kannatus edelliselle !!!

• Anonyymi

Kyllä ne fillaristit sitten...
      Onneksi jo talvi pukkaa päälle että ei niitä pahemmin ainakaan täälläpäin ole näkynyt maisemaa rumentamasta ja liikennettä haittaamasta.
      Vaan kuullut olen että siellä Helsingissä ensiksi aurataan jalkakäytävät ja pyörätiet ja sitten vasta ajoradat.
      Onko siellä niistä asioista päättävät fillaristihinttejä ? En toisaalta ihmettele kun Helsingin varoja käytetty useana votena pridekulkueisiinkin, mitkä täällä Heinolassa torpattiin tylysti.

Karju Heinolasta

• Anonyymi

Plus kuuskymppisillä, jotka ovat ajaneet hetkuilla ja muilla keulakoneisilla, saattaapi olla huonompi kuulo oikeassa korvassa. MOT.

• Anonyymi

muista runkata joskus päätärillä

• Anonyymi

Paikallisliikenteessä itse vetänyt nyt pari vuotta iltavuoroa. 5 kertaa viikossa ympäri vuoden käyn kuntosalilla. Aamulla hyvin kerkeää ennen töiden alkua ja ei ole edes ruuhkaa salilla. Lähinnä eläkeläisiä siihen aikaan.

Omassakin työpaikassa on paljon keskivartalolihavia jotka valittaa ettei kerkeä kuntoilemaan. Se on täysin itsestä kiinni ehtiikö vai eikö. 24h vuorokaudessa. Vaikka 11h menee töissä jää ja 8h nukkuessa silti jää vielä 5h omaa aikaa. Aamuvuoroa tehdessä töiden jälkeen suoraan salille eikä kotiin sohvalle makaamaan.

• Anonyymi

Tota se on kun noin pitkiä työvuoroja sopimukset sallivat nykyään.
      Aiemmin, vielä minun työelämässä ollessa oli kunnallisella alalla 7 tuntia 39 minuuttia työaika ja tauot ja lomat runsaampia muutenkin.
      Eikä tultu fillareilla töihin, vaan joko omilla kunnon autoilla, tai sitten talon järjestämällä henkilökuntakuljetuksella.
      Jäi kaikille vapaa-aikaa ja muutakin aikaa enemmän kaikkeen.
      Niin ja tulotasokin oli parempi ja pääsi 55 vuotiaana eläkkeelle. Minkä jotkut ahneet sotkivat osoittamalla että kyllä työntekoa voi jatkaa sen jälkeenkin ja niinpä eläkeikää nostettiin.
      Miettikääpäs vähän kun annoitte periksi takavuosina.

Karju Heinolasta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      148
      6267
    2. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      46
      1705
    3. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      38
      1354
    4. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      45
      1008
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      320
      991
    6. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      45
      903
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      13
      889
    8. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      866
    9. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      14
      857
    10. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      75
      845
    Aihe