Hei,
onko kellään muulla ollut haasteita ylläpitää oman terveyden hoitoa tässä ammatissa? Olen suht nuori, kolmikymppinen henkilö ja jo yli 10 vuotta tehnyt bussinkuljettajan hommia ja tuntuu että terveys alkaa olemaan aivan kuralla ikään nähden. Yritän parhaani mukaan elää terveesti ja liikkua sillon kuin kerkeän mutta tuntuu ettei mistään ole taikaa sillä olen jo vuosia ollut kroonisesti väsynyt ja stressaantunut sekä uupunut. Lääkäri on todennut minut terveeksi, voiko tämä ammatinkuva aiheuttaa näin voimakasta terveyshaittaa? Ajan kaupunkibussia ja työvuorot on usein melko vaihtelevia ja pitkiä. Onko muilla kokemuksia tämmöisestä. Normaalista elämästä minulla ei ole kokemusta mihin verrata kun olen aivan nuoresta asti ollut näissä autohommissa
Kuljettajan terveyden ylläpito
10
356
Vastaukset
- Anonyymi
Valkeakosken Liikenne takaa kuljettajilleen ilmaiset yksityislääkäri ja -sairaalakäynnit
- Anonyymi
Eihän noilla romuilla muuten kukaan suostuisi ajamaan.
- Anonyymi
Normi nuori paskamato siis.
Tän takia palkkaan vain yli 50v kuljettajia - Anonyymi
Ei ole mitään heikkoa ja yli 35 vuotta ratin takana.
Vaihda alaa, ei tuossa iässä pitäisi edes tietää tuollaisista uupumuksista. - Anonyymi
On se hyvä lukea kun on niin työintoisia ja hyväkuntoisia jotka tänne kommentoivat.
Totuus on kumminkin toinen. Kyllä vuosikymmenet jälkensä jättää jos liian paljon tekee sitten mitä tahansa.
Otetaan nyt esimerkiksi fillarointi.
Se surkastuttaa munat ja tulee naismaisia piirteitä ja käyttäytymistä. Pukeutuvatkin naisten sukkiksiin ja pitävät punaista lamppua peräreiässään.
Jos ei se ole sairasta, niin mikä sitten ???
Helbheikki- Anonyymi
Täyttä roskaa. Minun puuhiani makuuhuoneessa ei ole ympärivuotinen fillarointi haitannut. Kyllä se on autoilijan liikkumattomuus se pahempi paha! Saikuttanut en ole kuin kaksi kertaa koko pitkän työurani aikana.
T. Helbin äijä - Anonyymi
No sairasta on tuo miespyöräilijöiden takapuolten kuolaava tuijottelu, jota harrastatte Heinolan Marjun kanssa.
Voihan siitä tietenkin kiihottua, mutta vähän rajaa.
- Anonyymi
Pitkää päivää kun tekee, on haastavaa pitää kunnostaan huolta. Mutta oikotietä ei ole, yritä löytää aikaa kunnosta huolehtimiseen ja etsi itsellesi mieluinen kuntoilumuoto, itse olen pyöräillyt ikäni ja ostin täysjoustopyörän itselleni 50 :n villityksessä se on todella nautinnollinen ajaa. Myös soutu on hyväksi koko kropalle, aloitin senkin harrastuksen tänä kesänä.
- Anonyymi
Yksi entinen Paunun bussikuski meni aina päättärillä luontoon juoksemaan. Jos aika oli tiukka, niin hän treenasi hyödyntäen lähellä olevia puita ja auton penkkejä, tekemällä erilaisia voimistelu- ja kuntoiluliikkeitä. Paunulla oli myös työterveys käytettävissä, joten tarvittaessa voi sairaslomaakin hakea. Jos mahdollista, niin kannattaa kieltäytyä ainakin stressaavista yövuoroista. Alanvaihto voi olla hyvä vaihtoehto, mikäli on kokemusta tai halua tehdä jotain muuta. Pahimmassa tapauksessa tilanne pahenee ja olet täysin loppu jo ennen eläkeikää.
- Anonyymi
Fillaroinnissa niin paljon haittatekijöitä että mieluummin muita kuntoilutapoja.
Väittäkää mitä väitätte, mutta se on täysi totuus että liika fillarointi surkastuttaa munat ja saa aikaan ämmämäistä käytöstä.
Liikenteen haitasta puhumattakaan.
Yksi fillaristi tuli niissä nailoneissaan aukomaan päätään ja niinpä tempaisin ne sukkikset siltä kintuun että surkastuneet vaan näkyi ja ohikulkijat olivat huvittuneita.
Se fillaristikeikari uhkaili vaikka mitä, mutta totesin vaan siihen että neiti neiti...
Parta-Jugi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1105714Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta323797- 823312
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä172915Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2431960Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?871943- 1411748
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81676Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui371614Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu861503