KASTEKÄSKY JA VALLAN DELEGOINTI helatorstaina on Ylipäällikön viimeinen päiväkäsky maan päällä.
Ei Jeesus sen jälkeen enää mitään toisenlaisia "lähetyskäskyjä" antanut.
Matt.28:18-20
"Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä:
Menkää siis ja TEHKÄÄ KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni
KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
ja
OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää.
Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Ap. t. 1:11 ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
Jeesuksen viimeinen päiväkäsky maan päällä
9
90
Vastaukset
- Anonyymi
Huom. "tehkää kaikki kansat"
Jeesuksen kanssa eläneet oikeat apostolit olivat niitä oikeita Karitsan apostoleita, Juutalaisten ja pakanoiden apostoleita.
Ilm. 21:14
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.- Anonyymi
Markuksen lopun erilaiset lähetyskäskyt, myrkynjuomiset, käärmeillä pistättämiset, käsien ojentelut, on täysin tuntemattoman kulkumiehen jälkikäteen tekemiä kirjoituksia, joista on varoitus v. -92 käännöksen Mark.16:9 kohdalla näin sanoen:
Jeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä.
[16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Markuksen lopun erilaiset lähetyskäskyt, myrkynjuomiset, käärmeillä pistättämiset, käsien ojentelut, on täysin tuntemattoman kulkumiehen jälkikäteen tekemiä kirjoituksia, joista on varoitus v. -92 käännöksen Mark.16:9 kohdalla näin sanoen:
Jeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä.
[16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]Kiinnostaisi tietää mitä olivat nämä seitsemän pahaa henkeä.
Kuinka ne pystyttiin erottamaan toisistaan?
Nyky psykatrikaan ei pysty samaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää mitä olivat nämä seitsemän pahaa henkeä.
Kuinka ne pystyttiin erottamaan toisistaan?
Nyky psykatrikaan ei pysty samaan.Joh. 20:22
Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki."
Jeesuksella ja hänen kanssaan kulkeneilla oikeilla apostoleilla oli yliluonnollisia kykyjä nähdä henkimaailman olentoja eli henkiä, koska heillä oli Jeesukselta saatu Pyhä Henki jo ennen Kristillistä kastetta, jolloin helluntaina 3000 ihmistä saivat synnit pestyksi pois ja he kaikki 3000 ihmistä saivat Pyhän Hengen lahjan.
Lue Apt.2:38-40
- Anonyymi
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus. - Anonyymi
Kastekäskyn sisältö
Kuka antaa: Jeesus, jolla on valtaa antaa käskyjä
Käskymuotoinen: Tehkää kaikki kansat!
Kohderyhmä: Kaikki kansat, eli kaikki ihmiset piti tehdä Jeesuksen opetuslapsiksi.
Keinot: Kastamalla ja opettamalla (Jeesuksen järjestys)
Lupaus: Jeesus on kastekäskyä tottelevien mukana joka päivä maailman loppuun asti.
Joh. 15:10
Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan. - Anonyymi
Hohhoijjaa.
Kylä osaa olla kummallista.- Anonyymi
Jumalalle kaikki on mahdollista.
- Anonyymi
Uusi liitto Kristuksessa Jeesuksessa alkaa kasteesta Kristuksen opetuslapseksi.
Ei muutoin.
Room.6:3 "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
Kasteessa syntinen ihminen tulee sovitetuksi Kristuksen kuoleman tähden.
1. Joh. 5:8
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3076952Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151307- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541086Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982