HS -Eduskunta kieltäytyi hallituksen säästötalkoista
Säästöt|Hallitus pyysi eduskuntaa säästämään ensi vuonna 4,5 miljoonaa euroa, mutta eduskunta on säästämässä vain murto-osan siitä ja sen menot kasvavat.
Hallitus ja eduskunta ovat ajautuneet erikoiseen kiistaan rahasta, Helsingin Sanomien lähteet kertovat. Eduskunta ei suostu säästämään toimintamenoistaan hallituksen haluamalla tavalla.
Hallitus on linjannut laajasta valtionhallinnon säästöohjelmasta, joka johtaa paraikaa esimerkiksi irtisanomisiin useissa virastoissa. Hallituksen mielestä myös eduskunnan pitäisi osallistua säästöihin.
Eduskunnassa asiasta ei ole innostuttu. Ensi vuoden budjettiesityksessä eduskunnan kanslia säästää toimintamenoistaan runsaat 200 000 euroa, mutta vastapainoksi budjetissa on yli 600 000 euron ”kertaluonteinen lisäys kansainväliseen toimintaan”. Summalla rahoitetaan muun muassa kansanedustajien valiokuntamatkoja ulkomaille.
Eduskunnan menosäästöt ovat perinteisesti aiheuttaneet nurinaa kansanedustajien keskuudessa.
Esimerkiksi vuonna 2010 silloinen puhemies Sauli Niinistö päätyi puhemiesvaalissa protestin kohteeksi, koska monet edustajat olivat tyytymättömiä Niinistön johdolla toteutettuihin säästöihin. Silloin jotkut edustajat valittelivat muun muassa sitä, että joutuivat tyytymään entistä halvempiin lentoihin ja hotelleihin.
Siis eduskuntalaiset eivät osallistu säätöstalkoisiin, kun joutuvat halpoihin lentoihin ja huonoihin hotelleihin asumaan???
Ääneen huudetaan eduskunnasta että kaikki osallisuttuu. Kansalta vaan otetaan kaikki rahat eikä edes kysellä???? Mitä helvettiä???? Kovaan ääneen huudetaan eduskunnasta että kaikki osallistuu, mutta ei sitten eduskuntalaiset osallistu!!! Kansalta vaan kaikki pois aina... voi j..lauta nitä valehtelijoita ja huijareita.
Eläkeläiset, sairaat, opiskelijat, lapset, työttömät, köyhät, vammaiset... heiltä voi ottaa että kansaedustaja lentää luksus koneella lukus hotelliin... ja rahaa on!!!!
Siis mitä ihmettä
Anonyymi-ap
3
122
Vastaukset
- Anonyymi
Lopeta rähjääminen ja kiroilu, vajakki. Mene maalaamaan kivä niin rauhoitut.
- Anonyymi
Kappas, aloittajakin on alkamaan tukemaan hallitusta ja sen säästölinjauksia. Tulihan sinustakin hyvä kokoomuslainen lopulta :)
- Anonyymi
Ei voi olla sellaisia suojattuja saarekkeita, joita säästöt eivät koskisi.
valiokuntien porsastelumatkoja pitää ehdottomasti rajoittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821389Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä661185Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2121180Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2011171Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121039Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103993Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68906Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍128881Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123788- 77755