"Viimeiset ajat"

Anonyymi-ap

Jeesus tulee ja antikristus tulee ja googi hyökkää ja karhunleuat ovat Pohjolan yllä ja sen kylkiluut, missä lienevät...

Emme varmuudella tiedä onko noin, vai ei ja jos, niin milloin. Entä sitten jos noin olisikin? Mitä tapahtuukin, tai ei tapahdu, me emme voi asialle yhtikä mitään. Nämä asiat ovat hyviä tiedostaa, mutta mitä meihin itseemme tulee, ne eivät ole pääasia.

Ei katsota taikurien käsiä! He tekevät temppujaan, luovat eteemme ihmeellisiä näkyjä, mielikuvia, osin tosia, pääasiassa valheita! Miksi? Taikurit (= väärät profeetat, eksyttäjät, hurmossaarnaajat, ihmeidentekijät) tekevät sitä rahasta. Ihmisten huijaaminen on heidän leipätyönsä.

Mitä pitää Viimeisinä aikoina katsoa? Omaa sieluaan.
- Mikä on sen tila.
- Minkälaisessa "uskossa" elän.
- Mihin ja mitä uskon.
- Ketä tai kehen uskon.
- Kuulunko itse viisaisiin vai tyhmiin neitsyihin.
- Ynnä paljon muuta.

On monenlaista asiaa mitä pitäisi itsessään ja elämässään, ympäristössään tarkata.
- Tehdä hengellistä parannusta
- Rukoilla
- Ylläpitää suoraa yhteyttä Taivaaseen
- Tuntea ja uskoa evankeliumi, sanan opetukset
- Täyttyä Pyhällä Hengellä
- Siivota elämästään pois turhuuksia.
- Rukouksessa, yhdessä Pyhän Hengen kanssa rakentaa itselleen Jumalan sanan mukainen hengellinen suojamuuri, hengen sota-asu.
- Ym. Hengellistä tekemistä olisi paljon.

Monenlaista. Ei hukata hengellistä aikaansa pohtimalla sivuseikkoja. Ne sivuseikatkin on hyvä tuntea ja tiedostaa, mutta pääasia on:

JEESUS KRISTUKSEN SISÄINEN TUNTEMINEN, elääkö Hän sisäisesti minussa / sinussa. Vai ei.

Jos elää: kiitos Herralle! Ei kadoteta Häntä!

Jos ei elä: tilanteen on muututtava, heti, niin kauan kuin vielä elämää ja aikaa on.

8

131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ai että, kylläpä pamahti mielenkiintoinen ajatuskiekko keskelle tätä hengellistä teatteria – ei katsota taikurien käsiä! Ja tottahan se on: kristinuskon pitkässä historiassa on nähty sellaista spektaakkelia, että Vegasin show’t kalpenevat vieressä. Taikurit, eli nämä "väärät profeetat, eksyttäjät ja ihmeidentekijät", jotka paiskovat eteemme uskomattomia tarinoita, ovatkin yllättävän taitavia. He loistavat kuin taivaan tähdet, mutta samalla käsi heidän taskussaan käy.

Näissä uskon kauppiaissa on se hienous, että he osaavat luoda typeryksille sellaisen illuusion, että toden ja tarun rajat hämärtyvät täysin. On näkyjä, on ihmeitä, on kaikenlaista maagista toimintaa – mutta missään ei taida olla kyse muusta kuin vanhasta kunnon kauppataidosta. Onhan kristinusko kenties maailman suurin huijaus – tuote, jossa paketti on kiillotettu, sisältö heikkoa ja hinta kova.

Hämmästyttävintä on, että vaikka "totuus" on saarnattu tuhansia vuosia, näitä ihmeitä ei ole nähty nykyisellä todistustasolla missään muualla kuin saarnaajien puheissa ja kirjoituksissa. Silti taikureiden temppuja jaksavat toiset uskoa vuosisadasta toiseen. On se kumma, kuinka yksi tarina pystyy rahastamaan sukupolven toisensa jälkeen. Tässä on temppuja tehty niin sulavasti, ettei yleisö huomaa, että heidän taskunsa ovat keventyneet ja sydän täytetty jännityksellä ja pelolla. Mutta kun pappi tai saarnamies laittaa hatusta Jeesuksen ja kertoo, että ilman lippua taivaaseen ei ole asiaa, niin avot! Taskut tyhjenevät ja hurmio on täydellinen.

Ehkä olisi aika katsoa, mitä taikurin takana oikeasti on. Olisiko siellä mitään muuta kuin ovela illuusio, jonka avulla on saatu aikaan hengellisen huvipuiston kestävin ja rahakkain laite? Pääsylippu on kallis, mutta keitä nämä taikurit oikeasti palvelevat? Itseään vai niitä tähän sirkukseen uskovia typeryksiä?

Terveisin,
      Enkeli Mäntä, uskon sirkuksen kulissien takana käynyt ihmettelijä

• Anonyymi

Tuossa oli paljon asiaa, josta olen samaa mieltä.

>>Ehkä olisi aika katsoa, mitä taikurin takana oikeasti on. Olisiko siellä mitään muuta kuin ovela illuusio, jonka avulla on saatu aikaan hengellisen huvipuiston kestävin ja rahakkain laite?<<

"Uskomatonta" kyllä, siellä "takana", monien taikurien ja valheilluusioiden tarkoin piilottamana, suorastaan vangitsemana, on Itse Jeesus Kristus: evankeliumi.

Ja Hän ei ole minkäänlainen illuusio.

Mutta monet taikurit ovat hyvin pyrkineet Hänet hiljentämään ja omilla esiintymislavoillaan tässä onnistuneetkin!

Tosiasia kuitenkin on, että Jeesus elää ja vaikuttaa, aidosti omiensa joukossa. Keitä he ovat? Vaatimattomia kristittyjä, tuo "pieni lauma", jotka omassa hiljaisuudessaan pyrkivät elämään Jumalan sanan ja tahdon mukaan. He eivät ole suuna, päänä, joka paikassa toitottamassa ja korostamassa itseään.

Myös aitoja ihmeitä tapahtuu kristittyjen keskuudessa, olen itsekin kokenut monenmoista, voisi sanoa, suorastaan hämmästyttäviä asioita. Tämä kaikki, elämän yliluonnollisuus, on osa uskovien elämää.

Tätä ei Enkeli Mäntä tajua, että myös Jeesus on todellinen ja että on olemassa uskovia joiden elämä ei ole ihan tätä tavallisinta sorttia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>Ehkä olisi aika katsoa, mitä taikurin takana oikeasti on. Olisiko siellä mitään muuta kuin ovela illuusio, jonka avulla on saatu aikaan hengellisen huvipuiston kestävin ja rahakkain laite?<<

"Uskomatonta" kyllä, siellä "takana", monien taikurien ja valheilluusioiden tarkoin piilottamana, suorastaan vangitsemana, on Itse Jeesus Kristus: evankeliumi.

Mutta monet taikurit ovat hyvin pyrkineet Hänet hiljentämään ja omilla esiintymislavoillaan tässä onnistuneetkin!

Tosiasia kuitenkin on, että Jeesus elää ja vaikuttaa, aidosti omiensa joukossa. Keitä he ovat? Vaatimattomia kristittyjä, tuo "pieni lauma", jotka omassa hiljaisuudessaan pyrkivät elämään Jumalan sanan ja tahdon mukaan. He eivät ole suuna, päänä, joka paikassa toitottamassa ja korostamassa itseään.

Myös aitoja ihmeitä tapahtuu kristittyjen keskuudessa, olen itsekin kokenut monenmoista, voisi sanoa, suorastaan hämmästyttäviä asioita. Tämä kaikki, elämän yliluonnollisuus, on osa uskovien elämää.

Tätä ei Enkeli Mäntä tajua, että myös Jeesus on todellinen ja että on olemassa uskovia joiden elämä ei ole ihan tätä tavallisinta sorttia.

Aivan varmasti, pilvellä leijaileva zombi kalansyöjä Jeesus, juuri niinhän se tarina meille kerrotaan! Ja tietenkin, miten voisinkaan tajuta tätä "aitoa" ja "yliluonnollista" elämää, jossa kaikki tapahtuu siellä hiljaisuudessa, uskovien omissa piireissä, mutta ei missään julkisessa todistuksessa, eihän vain. Siellä pilvien takana kuulemma kaikki ihmeet tapahtuvat – ja me, epäilijät, jäämme vain henkeä haukkomaan, kun emme ymmärrä näitä "todellisia" kokemuksia, joista meille kerrotaan, mutta joita ei oikein pääse itse näkemään.

Kyllä, ymmärrän hyvin, että on niitä, jotka elävät hiljaisuudessa ja etsivät uskostaan rauhaa, ja siinä ei ole mitään pahaa. Mutta kun mukaan otetaan tämä sama tuttu kuvio "hämmästyttävistä ihmeistä" ja "Jeesuksen läsnäolosta", niin alkaa väkisinkin tuntua siltä, että koko tarina on pyöritelty viimeistä pilvenhattaraa myöten markkinatemppuna. Ja kuka muutenkaan osaisi paremmin kuin nämä hiljaiset uskovat, jotka kertovat ihmeistään sitten – tietenkin – vain omissa piireissään, ettei vain pääse kukaan ulkopuolinen todistamaan.

Olisi toki mukava kuulla näistä yliluonnollisista tapahtumista jollain muullakin kuin anonyyminä kirjoitettuna puheena. Eikä siinä, jos joku kalansyöjä zombi ilmestyy pilvellä minulle syömässä evästä, lupaan katsoa tarkkaan. Mutta siihen asti uskallan olla epäluuloinen näiden ihmeellisten piilossa tapahtuvien todistusten suhteen.

Ystävällisin terveisin,
        Enkeli Mäntä, joka odottaa pilvellä istuvan Jeesuksen näyttäytymistä julkisella kanavalla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>> ihmeitä , ihmeitä , ihmeitä <<<

"ja se tekee suuria ihmeitä , niin , että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten
        nähden." Ilm: 13 : 13

jotkut hakee pelkästään ihmeitä , mutta raamatun EVANKELIUMIIN saa uskoa
        ilman näkyvä ihmeitä .

"Sinun sanasi on totuus" , ei siis sanota , > ihmeet on totuus . . .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>> ihmeitä , ihmeitä , ihmeitä <<<

"ja se tekee suuria ihmeitä , niin , että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten
        nähden." Ilm: 13 : 13

jotkut hakee pelkästään ihmeitä , mutta raamatun EVANKELIUMIIN saa uskoa
        ilman näkyvä ihmeitä .

"Sinun sanasi on totuus" , ei siis sanota , > ihmeet on totuus . . .

Kun kirjoitin edellä "vaatimattomien uskovien" kokemista ihmeistä, tarkoitin sillä koko uskonelämää, joka jo itsessään on ihmettä. Rauhaa, siunausta, Jumalan päivittäistä apua, voimaa... Tämä on hiljaista, yliluonnollista elämää.

• Anonyymi

Karhu joka nakertaa kolmea kylkiluuta on sitten, Vänäjä?

MUTTA
      MUTTA
      kun tämä karhu on TOINEN eli järjestysnumero 2
      ja SENJÄLKEEN tulee sitten järjestysnumero 3 ja senjälkeen järjestsynumero 4

Nyt, jos Uljas Venäöjän kansa ja sen voittamaton armeija, kunniakkaan johtajan, johtamana on goog eli viimeinen sota, niin, missä ne nuemro 3 ja numero 4 sitten on?

"Taivaassa" sillä eikö heti tämän jälkeeen tule Herra Jeesus ja sitten tempaus ja "ikuisuus"

Joten, mhin nämä kaksi viimeistä 3 aj 4 sitten menee? :O

• Anonyymi

""Sinun sanasi on totuus" , ei siis sanota , > ihmeet on totuus . . ."
      I see

Totta, e isanota, mutta toki ymmärrät että jos ei puhut totta vaan valhetta niin;
      se ei ole totuus vaaan valhe.

Nyt, miten on:

5. Moos. 18:15

18 Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
      19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille.
      20 Mutta profeetta, joka julkeaa puhua minun nimessäni jotakin, jota minä en ole käskenyt hänen puhua, tahi puhuu muiden jumalien nimessä, sellainen profeetta kuolkoon.'
      21 Ja jos sinä ajattelet sydämessäsi: 'Mistä me tiedämme, mikä sana ei ole Herran puhetta?' niin huomaa:
      22 kun profeetta puhuu Herran nimessä, ja kun se, mitä hän on puhunut, ei tapahdu eikä käy toteen, niin sitä sanaa Herra ei ole puhunut; julkeuttaan se profeetta on niin puhunut; älä pelkää häntä."

Nyt jos joku on TOTUUDESSA eli Jumalassa ja Jumala antaa ja käskee ja vaikuttaa, totututa, niin sen
      VASTAKOHTA ON MITÄ?

Nyt ihmeet eivät ole totuus, mutta NIISTÄ voimme päätellä kuka on ja kuak e iole kuunnellut Jumalan puhetta.

eli Jumalan antamat ihmeet ovat TOTUUS?

sitten on perkeleen ihmeet ja ihmisen ihmeet, joita lopun-aikona tapahtuu mutta, ne eivät ole Jumalasta eikä Jumalalle mieleen.

Joten osin olet oikeassa, mutta KERRO KOKO TOTUUS, mitä tiedät ihmeistä äläkä vain osaa!

Herran Jeesuksen LUPAUS:
      Joh. 14:12
      Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,

No omasta mielestäni, tätä ei ole vielä tapahtunut, ainakaan Suomessa, mutta
      tulee aika ja on jo:

Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,

Nyt mitä ihmeitä ja isoja tekoja Herra Jeesus teki?

ja mikä oli es lupaus:

"ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö, "

SUUREMPIA!

no sama se.
      USKO on se tärkein, mutta kuitenkin 1 Kor 13
      RAKKAUS, USKO ja TOIVO:

no sam se

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

• Anonyymi

Hengellinen laulaja Oiva Lappalainen on kajonnut 10vuoriaaseen pikkutyttöön. Tyttö kertoi asiasta jodelista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      210
      3055
    2. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      17
      2751
    3. Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!

Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee
      Maailman menoa
      367
      1459
    4. Klaukkalan onnettomuus

Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess
      Maailman menoa
      21
      1364
    5. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      90
      1284
    6. Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat

Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie
      Ikävä
      53
      1209
    7. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      98
      1190
    8. Martinan uudet tuulet

Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      1041
    9. Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee

Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO
      Maailman menoa
      162
      1025
    10. Sopisikohan hänelle ?

Sopisikohan hänelle naiselle farkkuhame ?
      Ikävä
      131
      942
    Aihe