"kaikkivoipa jumala"

Anonyymi-ap

Kertokaapa arvon jumaluskovat, miksi joka ikisen uskonnon jumala, pidettiin häntä sitten miten mahtavana tai kaikkivoipana, ei kerta kaikkiaan pysty tekemään yhtään mitään ilman ihmisiä?

Siellä ja täällä ihmiset julistavat ja tekevät asioita jumalansa nimissä mutta tämä mahtava, väitetysti kaikkitietävä, kaikkivoipa ja maailmankaikkeuden luonut jumala ei kykene suorittamaan minkäänlaista viestintää tai toimintaa omatoimisesti. Sama ongelma vaikuttaa olevan kaikkien uskontojen jumalilla. Väittävät jotkut jumalansa puhuneenkin heille, mutta miksi tätä puhetta ei koskaan kuule kukaan muu samalla aikaa? Miksi tämä jumala ei saa edes yhtä ainoaa traktaattia omatoimisesti tehtyä?

Kaikenlaisia väitettyjä ihmetekoja kyllä löytyy mutta yhtään ainoaa amputaatiota ei ole parannettu. Kaikkea muuta kyllä väitetysti tämä jumala on tehnyt.

Mitään ajatuksia, mistä moinen kyvyttömyys toimia voisi johtua?

19

327

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oho, menipä teistiväki hiljaiseksi. Noh, syyhän tähän toki on ilmiselvä: olematon ei kykene saamaan mitään aikaiseksi. :)

• Minä en tiedä ainuttakaan asiaa, mitä Jumala ei pysty tekemään. Kaikkivaltiaana Hän pystyy tekemään mitä vain, mutta Hän ei halua tehdä mitä vain. Hän rakastaa ihmistä niin paljon, että on antanut hänelle vallan päättää lukemattomista asioista. Raamattu sanoo: Kaikki on mahdollista sille, joka uskoo. Jeesuksen tuntemisen kautta, meillä on kaikki, mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan. Eli Jeesuksen kautta Jumala on jo tehnyt kaiken tarpeellisen. Psalmi 23 alkaa: "Herra on minun Paimeneni, ei minulta mitään puutu...."
      Elämme Jumalan rakkaudesta ja armosta.

• Anonyymi

Kysymys on: Miksi tämä jumala ei saa omatoimisesti tehtyä yhtään mitään?

Uskominen tekemisen mahdollisuuteen ei tarkoita, että jumalasi olisi tehnyt, tai edes voisi koskaan tulla tekemäänkään mitään. Puhe jumalan kaikkivaltuidesta on sanahelinää niin kauan kuin siltä ei ole voitu osoittaa minkäänlaista aktiviteettiä minkään suhteen. Raamattu on täynnä pelkkiä tyhjiä lupauksia, mutta sinä suljet silmäsi siltä ja haihattelet:

Minä sanon teille: mitä tahansa asiaa kaksi teistä yhdessä sopien maan päällä rukoilee, sen he saavat minun Isältäni, joka on taivaissa.

"Totisesti, totisesti: joka uskoo minuun, on tekevä sellaisia tekoja kuin minä teen, ja vielä suurempiakin. Minä menen Isän luo, ja mitä ikinä te pyydätte minun nimessäni, sen minä teen, jotta Isän kirkkaus tulisi julki Pojassa. Mitä te minun nimeeni vedoten pyydätte minulta, sen minä teen.

• Anonyymi kirjoitti:

Kysymys on: Miksi tämä jumala ei saa omatoimisesti tehtyä yhtään mitään?

Uskominen tekemisen mahdollisuuteen ei tarkoita, että jumalasi olisi tehnyt, tai edes voisi koskaan tulla tekemäänkään mitään. Puhe jumalan kaikkivaltuidesta on sanahelinää niin kauan kuin siltä ei ole voitu osoittaa minkäänlaista aktiviteettiä minkään suhteen. Raamattu on täynnä pelkkiä tyhjiä lupauksia, mutta sinä suljet silmäsi siltä ja haihattelet:

Minä sanon teille: mitä tahansa asiaa kaksi teistä yhdessä sopien maan päällä rukoilee, sen he saavat minun Isältäni, joka on taivaissa.

"Totisesti, totisesti: joka uskoo minuun, on tekevä sellaisia tekoja kuin minä teen, ja vielä suurempiakin. Minä menen Isän luo, ja mitä ikinä te pyydätte minun nimessäni, sen minä teen, jotta Isän kirkkaus tulisi julki Pojassa. Mitä te minun nimeeni vedoten pyydätte minulta, sen minä teen.

Kumpikin lainaamasi Raamatunjae pitää täysin paikkansa! Raamattu on suurempi totuus, kuin ihmisen havainnot ja kokemukset.

• Joppa2 kirjoitti:

Kumpikin lainaamasi Raamatunjae pitää täysin paikkansa! Raamattu on suurempi totuus, kuin ihmisen havainnot ja kokemukset.

"Kumpikin lainaamasi Raamatunjae pitää täysin paikkansa!"

Ilmeisesti siis maailmassa ei ole yhtä ainoaa Raamatunmukaisesti Jeesukseen uskovaa. Vaikka Raamatussa täysin yksiselitteisesti luvataan, että mitä tahansa uskova Jeesukselta pyytää, sen hän saa, niin aina alkaa selittely ja venkoilu, jos esim. kehottaa rukoilemaan että amputoitu raaja kasvaisi takaisin.

• siare kirjoitti:

"Kumpikin lainaamasi Raamatunjae pitää täysin paikkansa!"

Ilmeisesti siis maailmassa ei ole yhtä ainoaa Raamatunmukaisesti Jeesukseen uskovaa. Vaikka Raamatussa täysin yksiselitteisesti luvataan, että mitä tahansa uskova Jeesukselta pyytää, sen hän saa, niin aina alkaa selittely ja venkoilu, jos esim. kehottaa rukoilemaan että amputoitu raaja kasvaisi takaisin.

Koska Raamattu sanoo, että "kaikki on mahdollista sille, joka uskoo" (Mark.9:23) niin amputoidun raajan parantuminen on mahdollista eli Raamattu on totuus

• Joppa2 kirjoitti:

Koska Raamattu sanoo, että "kaikki on mahdollista sille, joka uskoo" (Mark.9:23) niin amputoidun raajan parantuminen on mahdollista eli Raamattu on totuus

Toistat vain aiemman viestisi sanomaa.

Sen sijaan et kommentoinut millään lailla minun viestini sisältöä. Jos on mahdollista rukoilla että amputoitu raaja kasvaa takaisin, miksi uskovat eivät tee niin? Eikö kukaan ole Raamatun mukaisessa uskossa?

• siare kirjoitti:

Toistat vain aiemman viestisi sanomaa.

Sen sijaan et kommentoinut millään lailla minun viestini sisältöä. Jos on mahdollista rukoilla että amputoitu raaja kasvaa takaisin, miksi uskovat eivät tee niin? Eikö kukaan ole Raamatun mukaisessa uskossa?

Valitettavasti moni ns. uskova ei tiedä omia valtuuksiaan.

• Joppa2 kirjoitti:

Valitettavasti moni ns. uskova ei tiedä omia valtuuksiaan.

"Valitettavasti moni ns. uskova ei tiedä omia valtuuksiaan."

Mitä ihmeen valtuuksia? Uslovatko eivät tiedä, että he saavat rukouksellaan tehtyä mitä tahansa ja siksi eivät rukoile? Ja miksi ne, jotka tietävät omat valtuutensa, eivät rukoile amputoitua jalkaa kasvamaan?

• siare kirjoitti:

"Valitettavasti moni ns. uskova ei tiedä omia valtuuksiaan."

Mitä ihmeen valtuuksia? Uslovatko eivät tiedä, että he saavat rukouksellaan tehtyä mitä tahansa ja siksi eivät rukoile? Ja miksi ne, jotka tietävät omat valtuutensa, eivät rukoile amputoitua jalkaa kasvamaan?

Jeesus sanoi, että Hän tekee vain sitä, mitä Isä käskee. Sama koskee uskovia kristittyjä. Jos Jumala kehottaa uskovaa parantamaan amputoidun jalan, se voi parantua jopa sekunnissa.

• Joppa2 kirjoitti:

Jeesus sanoi, että Hän tekee vain sitä, mitä Isä käskee. Sama koskee uskovia kristittyjä. Jos Jumala kehottaa uskovaa parantamaan amputoidun jalan, se voi parantua jopa sekunnissa.

"että Hän tekee vain sitä, mitä Isä käskee. Sama koskee uskovia kristittyjä. Jos Jumala kehottaa uskovaa parantamaan amputoidun jalan, se voi parantua jopa sekunnissa."

Eli Jeesuksen puhe siitä, että uskova voi rukouksessa pyytää mitä tahansa ja saada sen, on pötyä. Uskova ei siis voi pyytää mitä tahansa, vaan on vain Jumalan kehottamia asioita, ja näin ollen on Jumalan ohjaama tahdoton robotti.

• siare kirjoitti:

"että Hän tekee vain sitä, mitä Isä käskee. Sama koskee uskovia kristittyjä. Jos Jumala kehottaa uskovaa parantamaan amputoidun jalan, se voi parantua jopa sekunnissa."

Eli Jeesuksen puhe siitä, että uskova voi rukouksessa pyytää mitä tahansa ja saada sen, on pötyä. Uskova ei siis voi pyytää mitä tahansa, vaan on vain Jumalan kehottamia asioita, ja näin ollen on Jumalan ohjaama tahdoton robotti.

Uskova ei pyydä muita asioita kuin niitä, jotka Jumala on jo hänelle ennalta antanut. Ne tulevat vain näkyviin rukouksen avulla. Hengen maailmassa ne kuitenkin ovat olleet olemassa. Mitään ristiriitaa ei siten ole.

• Joppa2 kirjoitti:

Uskova ei pyydä muita asioita kuin niitä, jotka Jumala on jo hänelle ennalta antanut. Ne tulevat vain näkyviin rukouksen avulla. Hengen maailmassa ne kuitenkin ovat olleet olemassa. Mitään ristiriitaa ei siten ole.

"Uskova ei pyydä muita asioita kuin niitä, jotka Jumala on jo hänelle ennalta antanut."

Ilmeisesti tämä pitää tulkita niin, että olet yhtä mieltä kanssani, että tuo tarkoittaa sitä, että uskovat eivät voi pyytää mitä tahansa (toisin kuin Jeesus sanoo), vaan ovat Jumalan ohjaamia tahdottomia robotteja.

" Ne tulevat vain näkyviin rukouksen avulla. Hengen maailmassa ne kuitenkin ovat olleet olemassa."

Mutta eihän tuo liity mitenkään siihen, ovatko uskovat tahdottomia robotteja, jos he kykenevät rukoilemaan vain Jumalan ennalta antamia asioita.

"Mitään ristiriitaa ei siten ole."

Ristiriitaa missä?

• Anonyymi

jumala on skitsofreenikon tie voittoon 🤣🤣🤣

• Monty Pythonin Black Knight tulee aina mieleen kun ukonharhaiset rittävät puolustella taikauskoqan.

• Anonyymi

Kaikki väitteet siitä millainen Jumala on ovat satuja. On 144000 Jumalan Poikaa joista noin 200 lankesi ja korotettiin maan päällä jumaliksi. He pääasiassa metsästävät naisia.

Onko jotakin tuntematonta Ylijumalaa edes olemassa ja jos on niin mitä hän tekee. Emme koskaan saa sitä selville.

Pitää tyytyä Jumalan Poikiin. Ja heidän toimittamiinsa pyhiin teoksiin. Itse Jumala jos häntä on olemassakaan on hiiskumatta ja hiljaa.

Ehkä kenelläkään maan päällä ei ole edes mitään yhteyttä häneen. Hän on jossakin toisessa universumissa. Eikä kuule meitä.

• Anonyymi

Kristinuskon jumala oli kaikkivaltias, mutta ei pystynyt pelastamaan kristittyjä, muuten kuin ristiinnaulitsemalla itsensä /poikansa

• Jumala pystyy tekemään mitä vain ja loi koko maailmankaikkeudenkin, ennenkuin ainuttakaan ihmistä oli edes olemassa.

• Anonyymi

Usein kysytään että miksi on niin paljon kärsimystä maailmassa, jos jumala on olemassa ja on kaikkivoipa. Itse uskon että jumala on olemassa, mutta en osaa oikein sanoa miksi pitää olla niin paljon kärsimystä esim pelkoa ja kipua. Ehkä siksi että tunteva ja ajatteleva olento oppisi, että on olemassa negatiivisia tunteita ja vielä se, että ne tunteet voivat olla todella voimakkaita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      86
      1560
    2. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      71
      1200
    3. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      174
      1095
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      52
      892
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      871
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      858
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      848
    8. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      792
    9. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      773
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      769
    Aihe