Ateistiset biisit

Anonyymi-ap

23

379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole olemassa mitään palsta-ateismia.

      Ateisteja on niin monenlaisia, vanhoja, nuoria, pitkiä, lyhyitä, lihavia, laihoja, että ei ole olemassa mitään "ateistista" musiikkia.

      Toisaalta kaikki musiikki, joka ei ole uskonnollista, on "ateistista", mutta sillä ei ole mitään tekemistä ateismin kanssa.

      Taas yksi hölynpölyaloitus...

      • Anonyymi

        No mikä ateismin laji se sitten on joka kieltää sen, että on olemassa ateistinen tapakulttuuri ja, että ateismin innoittamana on tehty musiikkia, taidetta, runoja, puheita jne.? Näin ei kuitenkaan ole kaikkien ateismin harjoittajien osalta. Osa myöntää tosiasiat, siinä missä toisille kyseessä on ateismin fundamentit, joista ei luovuteta.
        Lähinnä tätä tosiasioiden kieltämistä on tullut esille ns. palsta-ateistisessa ryhmässä. Osa ateisteista katsoo, että esim. budhalaisuuden parissa oleva musiikki on ateismia. Koska varsinaista teismiä ei ole. Jakolinja ei ole läheskään aina noin looginen kuin esitetään, että uskonnollinen musiikki ei kuuluisi ateismiin. On poikkeuksia ja poikkeuksen poikkeuksia, joita tulee jatkuvasti yhä uudelleen esille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mikä ateismin laji se sitten on joka kieltää sen, että on olemassa ateistinen tapakulttuuri ja, että ateismin innoittamana on tehty musiikkia, taidetta, runoja, puheita jne.? Näin ei kuitenkaan ole kaikkien ateismin harjoittajien osalta. Osa myöntää tosiasiat, siinä missä toisille kyseessä on ateismin fundamentit, joista ei luovuteta.
        Lähinnä tätä tosiasioiden kieltämistä on tullut esille ns. palsta-ateistisessa ryhmässä. Osa ateisteista katsoo, että esim. budhalaisuuden parissa oleva musiikki on ateismia. Koska varsinaista teismiä ei ole. Jakolinja ei ole läheskään aina noin looginen kuin esitetään, että uskonnollinen musiikki ei kuuluisi ateismiin. On poikkeuksia ja poikkeuksen poikkeuksia, joita tulee jatkuvasti yhä uudelleen esille.

        Ei kai sitä kukaan ole kieltämässä...

        Minä en kuitenkaan ole sellaisesta kuullut. Minä elän vain normaalia elämää ilman mitään uskonnollisia lisäyksiä. Voihan sitä sanoa vaikka ateistiseksi tai paremminkin uskonnottomaksi. Mutta toisaalta en ymmärrä, miten se, että en usko jumalien olemassaoloon, vaikuttaisi elämääni tai tekemisiini.


      • Anonyymi

        Toholammella on alueella vähintään vielä 18 kadonnutta. Ottakaa ne metallin etsimet mukaan metsään ja puroille. Magneettikalastus välineet. Maapallolla on miljoonia uskontoja on turha tapella ja tuputtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mikä ateismin laji se sitten on joka kieltää sen, että on olemassa ateistinen tapakulttuuri ja, että ateismin innoittamana on tehty musiikkia, taidetta, runoja, puheita jne.? Näin ei kuitenkaan ole kaikkien ateismin harjoittajien osalta. Osa myöntää tosiasiat, siinä missä toisille kyseessä on ateismin fundamentit, joista ei luovuteta.
        Lähinnä tätä tosiasioiden kieltämistä on tullut esille ns. palsta-ateistisessa ryhmässä. Osa ateisteista katsoo, että esim. budhalaisuuden parissa oleva musiikki on ateismia. Koska varsinaista teismiä ei ole. Jakolinja ei ole läheskään aina noin looginen kuin esitetään, että uskonnollinen musiikki ei kuuluisi ateismiin. On poikkeuksia ja poikkeuksen poikkeuksia, joita tulee jatkuvasti yhä uudelleen esille.

        Myös noituus noitiin uskominen tai noitana muita kiroominen on uskontoa. Kuin uskomus hoidot meditaatiota.


    • Anonyymi

      ateistinen kappale , ei sellaista ole , mutta on kappaleita , jotka kuvastavat elämän oleellisia tapahtumia ja ne ovat henkilökohtaisia , eli siis jokaisella erilaisia

      • Anonyymi

        Tällä kertaa puutumme ateistisessa kielenkäytössä olevaan argumentaatiovirheeseen. Alkuperäisen viestin lähettäjä puhui "ateismin inspiroimista", ei ateistisista lauluista.
        Palstan lukijoille tiedoksi, että tämä on ehkä kolmanneksi yleisin tapa sabotoida keskustelua vastata väärään kysymykseen, joka on alkuperäistä niin lähellä, että voi antaa väärän vaikutelman siitä. Muitakin tapoja on.


    • Anonyymi
    • Ex kommunistina diggaan Kansainvälisestä. Siinähän lauletaan "....ei muuta Luojaa Jumalaa kuin kansa kaikkivaltias.
      Agitpro tietenkin.

      • Anonyymi

        Amen.

        -GS

        Ja jos joku on tulossa kauempaa, tiedoksi, täällä on vain +1 C lämmintä.


    • Anonyymi

      Katso luontoa ja huomaa. Markku Aro -----Pee Kaunisto. Ei ole ateistien suosikki koska puhutaan lauletaan Luojasta. Jos otetaan vaihtoehto. On hauska olla rappiolla kirjoitin kumisaappaisiin huulipunalla. Lakkaa päälle niin pysyi jälki. Kyllä muuten kellariheavy yhdistetään ateismiin mörinä ja myös saatanan palvonta-

    • Anonyymi

      Gospel musiikin vastakohta, eli ei lauleta rakkaudesta. Valitettavaa todeta. Vaikka kaikki musiikki liittyy rakkauteen, myös sanat 99%.

    • Anonyymi

      Läläläkäläl

    • Anonyymi

      Yesterday, All my Loving, Here comes the Sun Kaikki Stevie Wonder, WhitneyHouston. Ray Charles, Louis Armston. J.S Bach Mozart Schuman, Tsaikovsky.

      Valtavia melodioita. Haydn Adagio pilvin pimein hienoa musiikkia. Säveltäjiä.

      Käytännössä ateistiseen maailmaan kuuluu kaikki musiikki.

      • Anonyymi

        Totta pelkkää roskamusiikki


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Mikä tekee biisistä ateistisen, onko se sanoma vai melodia?

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ilmeisesti ateistisessa Sunday Assembly liikehdinnässä lauletaan sekulaareja lauluja, mutta myös muista genreistä? Muistaakseni olen joskus nähnyt sellaisen "ateistisen" vaihtoehto laulukirjan, jossa lauleltiin mm. erilaisesta kaiken kauneudesta?
      Onko kenelläkään muistikuvia tällaisesta jumalattomasta laulukirjasta? Ainakin kuvissa näyttää siltä, että ateistikirkossa on myös laulutilanteita.

      https://en.wikipedia.org/wiki/Sunday_Assembly
      https://www.bbc.co.uk/news/magazine-21319945

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      >>>Mitä muita ateismin klassikkokappaleita on olessa?

      INTERNATIONAALI
      https://www.youtube.com/watch?v=xW9VBLH-0_s

      "Ei muuta johtajaa ei luojaa
      kuin kansa kaikkivaltias.
      Se yhteisonnen säätää suojaa
      se on turva tarmokas."

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      122
      1153
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1018
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      852
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      112
      808
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      675
    6. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      246
      665
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      647
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      41
      574
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      569
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      535
    Aihe