Autoilija ajoi ihmisen päälle suojatiellä Salossa

Anonyymi-ap

Autoilija osoitti täydellistä ajokyvyttömyyttä ja piittaamattomuutta ihmiselämää kohtaan, kun ajoi ihmisen päälle suojatiellä Salossa.

https://poliisi.fi/-/vakava-liikenneonnettomuus-salossa

Päälleajajille tyypilliseen tapaan tämäkin päälleajaja pakeni paikalta välittämättä yhtään siitä, miten uhrille kävi. Onneksi poliisi on tavoittanut päälleajajan.

95

609

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja taas kerran jalankulkija puusilmä luuli että pysäyttää auton kävelemällä tielle. Käsittämätön älynväläys joka epäonnistui täysin

      • Anonyymi

        Autoilijalla, eli ajoradan ajoneuvoilla onkin suuri vastuu tilanteessa. Se on koko asian ydin. Jos autoilija ei kykene siihen, niin sitten ajo-oikeus pois lopullisesti. Ajo-oikeus kun ei ole mikään "jokamiehenoikeus", vaan pitää osata ja ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoilijalla, eli ajoradan ajoneuvoilla onkin suuri vastuu tilanteessa. Se on koko asian ydin. Jos autoilija ei kykene siihen, niin sitten ajo-oikeus pois lopullisesti. Ajo-oikeus kun ei ole mikään "jokamiehenoikeus", vaan pitää osata ja ymmärtää.

        Autoilijan vastuista huolimatta sillä jalankulkijalla on myös ennakointivelvollisuus ja vastuu omasta tekemisestään, joten tuo autoilijan vastuun ylikorostaminen johtunee siitä, ettei sinulla ole ajo-oikeutta, tai ei ainakaan pitäisi olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoilijan vastuista huolimatta sillä jalankulkijalla on myös ennakointivelvollisuus ja vastuu omasta tekemisestään, joten tuo autoilijan vastuun ylikorostaminen johtunee siitä, ettei sinulla ole ajo-oikeutta, tai ei ainakaan pitäisi olla.

        Ei tuossa mitään autoilijan vastuun ylikorostamista ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuossa mitään autoilijan vastuun ylikorostamista ole.

        Tokihan autoilijan vastuuta koitat ylikorostaa, kun kuvittelet ettei muilla kevyenliikenteen edustajilla olisi mitään vastuuta omasta toiminnastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tokihan autoilijan vastuuta koitat ylikorostaa, kun kuvittelet ettei muilla kevyenliikenteen edustajilla olisi mitään vastuuta omasta toiminnastaan.

        Ajoradan liikenteellä onkin suurempi vastuu suojateiden kohdalla. Sitä ei tarvitse mitenkään ylikorostaa, vaan laki määrittelee jo asian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tokihan autoilijan vastuuta koitat ylikorostaa, kun kuvittelet ettei muilla kevyenliikenteen edustajilla olisi mitään vastuuta omasta toiminnastaan.

        Ei ole minun kirjoitukseni tuo, josta suutuit. Totesin vain, ettei siinä ole mitään autoilijan vastuun ylikorostamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajoradan liikenteellä onkin suurempi vastuu suojateiden kohdalla. Sitä ei tarvitse mitenkään ylikorostaa, vaan laki määrittelee jo asian.

        Jos ja kun laki määrää niin mitä h-vettiä varten sitten ajoradan liikenteen vastuuta aina vaan haluat ylikorostaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole minun kirjoitukseni tuo, josta suutuit. Totesin vain, ettei siinä ole mitään autoilijan vastuun ylikorostamista.

        Mistä pirusta tässä nyt kukaan suuttunut olisi, vaikka joku asiaa ymmärtämätön koittaa ylikorostaa sellaisten vastuita joilla ei sitä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ja kun laki määrää niin mitä h-vettiä varten sitten ajoradan liikenteen vastuuta aina vaan haluat ylikorostaa?

        Useat autoilijat eivät tunnu ymmärtävän vastuitaan jokaisen suojatien kohdalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä pirusta tässä nyt kukaan suuttunut olisi, vaikka joku asiaa ymmärtämätön koittaa ylikorostaa sellaisten vastuita joilla ei sitä ole.

        Mitä vastuita tarkoitat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useat autoilijat eivät tunnu ymmärtävän vastuitaan jokaisen suojatien kohdalla.

        Kuvitteletko, että tuo täällä urputtamisesi jotenkin auttaisi niitä "useita autoilijoita" paremmin ymmärtämään vastuunsa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä vastuita tarkoitat?

        Niitä joista ylläolevassa on on kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä joista ylläolevassa on on kyse.

        Kerro vaan ihan suoraan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro vaan ihan suoraan.

        Kai sinä nyt lukea osaat, vai osaatko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai sinä nyt lukea osaat, vai osaatko?

        Juu osaan, joten voit kertoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu osaan, joten voit kertoa.

        Ajoradan ajoneuvon kuskin vastuut suojateiden kohdalla:

        - Ajoneuvolla suojatietä lähestyttäessä on noudatettava erityistä varovaisuutta ja ajettava sellaisella nopeudella, että ajoneuvon voi tarvittaessa pysäyttää ennen suojatietä. Jalankulkijalle, joka on suojatiellä tai valmistautuu menemään sille, on annettava esteetön kulku.

        - Jos ajoneuvo tai raitiovaunu on pysähtynyt suojatien eteen, sitä ei saa ohittaa ajoneuvolla pysäyttämättä, ellei ohittajan ja ohitettavan väliin jää suojakoroketta tai vapaata ajokaistaa.

        - Jos näkyvyys suojatielle on rajoittunut muulla tavoin, ajoneuvolla on hidastettava ja tarvittaessa pysäytettävä ennen suojatietä.


        Jalankulkijan vatuut ylittäessä ajorataa (ei pelkästään suojatien kohdalla, vaan kaikkialla):

        - Ajoradalle menevän jalankulkijan on noudatettava sitä varovaisuutta, jota lähestyvän ajoneuvon tai raitiovaunun etäisyys ja nopeus edellyttävät. Hänen on ylitettävä ajorata tarpeettomasti viivyttelemättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu osaan, joten voit kertoa.

        Jos kerran osaat lukea, niin miksi et lue itse vaan se pitäisi muiden sinulle kertoa?
        Etkä ymmärrä lukemaasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kerran osaat lukea, niin miksi et lue itse vaan se pitäisi muiden sinulle kertoa?
        Etkä ymmärrä lukemaasi?

        Ei kukaan voi tietää, mitä tarkoitat, jos et osaa kertoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan voi tietää, mitä tarkoitat, jos et osaa kertoa.

        Kyllä sinä vielä muutama päivä sitten annoit kysymyksinesi ymmärtää olevasi tarkasti kartalla, ja nyt sitten et muka tiedä mitään kun aloitat tuon kerro sitä ja kerro tätä jankuttamisesi.
        Sanotaanko näin, että järjissään olevat ihmiset lukemastaan tietää ja ymmärtää mitä tarkoitetaan, eikä kaltaisesi ymmärtämättömän ehkä ole tarpeenkaan tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinä vielä muutama päivä sitten annoit kysymyksinesi ymmärtää olevasi tarkasti kartalla, ja nyt sitten et muka tiedä mitään kun aloitat tuon kerro sitä ja kerro tätä jankuttamisesi.
        Sanotaanko näin, että järjissään olevat ihmiset lukemastaan tietää ja ymmärtää mitä tarkoitetaan, eikä kaltaisesi ymmärtämättömän ehkä ole tarpeenkaan tietää.

        En tiedä, mitä tarkoitat. Mutta voit varmasti kertoa sen.


      • Anonyymi

        Vain ihan tyhmät ihmiset sanoo noin. Mutta mitä vastuita mielestäsi ylikorostetaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä, mitä tarkoitat. Mutta voit varmasti kertoa sen.

        Sanotaanko näin, että järjelliset ihmiset lukemastaan tietää ja ymmärtää mitä tarkoitetaan, eikä kaltaisesi ymmärtämättömän ehkä ole tarpeenkaan tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain ihan tyhmät ihmiset sanoo noin. Mutta mitä vastuita mielestäsi ylikorostetaan?

        Niitä joita ketjussa ylikorostat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä joita ketjussa ylikorostat.

        Olet siis tyhmä. Yritä silti kertoa, mitä vastuita tarkoitat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis tyhmä. Yritä silti kertoa, mitä vastuita tarkoitat.

        Vaikkapa näin, että tyhmyyttäsi ylikorostamalla osoitat vain sen tyhmyytesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikkapa näin, että tyhmyyttäsi ylikorostamalla osoitat vain sen tyhmyytesi.

        Itse olet niin tyhmä, että korostat tyhmyyttäsi olemalla osaamatta kertoa, mitä vastuita tarkoitat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olet niin tyhmä, että korostat tyhmyyttäsi olemalla osaamatta kertoa, mitä vastuita tarkoitat.

        Et siis osaa lukea/ lukemaasi ymmärrä. Tyhmyyttäsi toki osaat kiitettävästi korostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis osaa lukea/ lukemaasi ymmärrä. Tyhmyyttäsi toki osaat kiitettävästi korostaa.

        Olet niin tyhmä ettet huomaa että muut osaa lukea etkä osaa sanoa mitä tarkoitat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet niin tyhmä ettet huomaa että muut osaa lukea etkä osaa sanoa mitä tarkoitat.

        Ja tyhmyytesi korostaminen se vain jatkuu ja jatkuu ja ......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tyhmyytesi korostaminen se vain jatkuu ja jatkuu ja ......

        Sen tyhmyys korostuu, joka ei tiedä, mitä tarkoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen tyhmyys korostuu, joka ei tiedä, mitä tarkoittaa.

        olkaa nyt joku se fiksu ja lopettakaa jo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olkaa nyt joku se fiksu ja lopettakaa jo

        Mutku toi on tyhmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen tyhmyys korostuu, joka ei tiedä, mitä tarkoittaa.

        Ja tyhmyytesi korostaminen se vain jatkuu ja ......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tyhmyytesi korostaminen se vain jatkuu ja ......

        Kyllähän se niin on, että sinä se varsin tyhmä olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tokihan autoilijan vastuuta koitat ylikorostaa, kun kuvittelet ettei muilla kevyenliikenteen edustajilla olisi mitään vastuuta omasta toiminnastaan.

        Höh hötä höijää! Autoilijan pyhä velvollisuus on antaa suojatiellä kulkevalle täydet oikeudet niin, että kunnioittaa suojatietä pysähtymällä ja antamalal jalankulkijan mennä rauhassa. Miten tällainen sangen yksinkertainen ohje ei joillekkin pässinpää autoilijoille kirkastu koskaan ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ja kun laki määrää niin mitä h-vettiä varten sitten ajoradan liikenteen vastuuta aina vaan haluat ylikorostaa?

        Autoilijalla on hirveän isot vastuut ajamisessa, elikkä se tarkoittaa, jotta aina ja joka hetki pitää olla silmä kirkas ja katse vakaa muulloinkin, kuin silloin, kun pöytäviina vauhdin takaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuvitteletko, että tuo täällä urputtamisesi jotenkin auttaisi niitä "useita autoilijoita" paremmin ymmärtämään vastuunsa?

        Totta puhut, ettei ole uskottavaa, että täällä annetuilla ohjeilla ja neuvoilla olisi vaikutusta näihin hällä väliä autoilijoihin, eli näitä pässinpäitä tulee olemaan jatkossakin, jotka eivät välitä liikennesäännöistä tuon taivaallista. Voimme vain toivoa täällä vaikutusta kirjoittaja kampraateihin, jotka osallistuvat ja seuraavat näitä kirjoituksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajoradan ajoneuvon kuskin vastuut suojateiden kohdalla:

        - Ajoneuvolla suojatietä lähestyttäessä on noudatettava erityistä varovaisuutta ja ajettava sellaisella nopeudella, että ajoneuvon voi tarvittaessa pysäyttää ennen suojatietä. Jalankulkijalle, joka on suojatiellä tai valmistautuu menemään sille, on annettava esteetön kulku.

        - Jos ajoneuvo tai raitiovaunu on pysähtynyt suojatien eteen, sitä ei saa ohittaa ajoneuvolla pysäyttämättä, ellei ohittajan ja ohitettavan väliin jää suojakoroketta tai vapaata ajokaistaa.

        - Jos näkyvyys suojatielle on rajoittunut muulla tavoin, ajoneuvolla on hidastettava ja tarvittaessa pysäytettävä ennen suojatietä.


        Jalankulkijan vatuut ylittäessä ajorataa (ei pelkästään suojatien kohdalla, vaan kaikkialla):

        - Ajoradalle menevän jalankulkijan on noudatettava sitä varovaisuutta, jota lähestyvän ajoneuvon tai raitiovaunun etäisyys ja nopeus edellyttävät. Hänen on ylitettävä ajorata tarpeettomasti viivyttelemättä.

        Näin on. Minä ja kaikki viisaat autoilijat noudatamme juuri tällä tavalla näitä suojatietä koskevia erittäin tärkeitä sääntöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän se niin on, että sinä se varsin tyhmä olet.

        Ja edelleen sitä tyhmyyttäsi haluat esillä pitää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoilijalla on hirveän isot vastuut ajamisessa, elikkä se tarkoittaa, jotta aina ja joka hetki pitää olla silmä kirkas ja katse vakaa muulloinkin, kuin silloin, kun pöytäviina vauhdin takaa.

        Juuri noin se on. Hoksottimet ja näkökyky pitää olla joka hetki tiptop kunnossa, kun toimii ajoneuvon kuljettajana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höh hötä höijää! Autoilijan pyhä velvollisuus on antaa suojatiellä kulkevalle täydet oikeudet niin, että kunnioittaa suojatietä pysähtymällä ja antamalal jalankulkijan mennä rauhassa. Miten tällainen sangen yksinkertainen ohje ei joillekkin pässinpää autoilijoille kirkastu koskaan ?

        Kaikki, jopa ne pässinpää autoilijat tuon tietää ja ymmärtää. Se ei taas aina näytä, autoilijan vastuuta ylikorostaville jalankulkijoille kirkastuneen , että myös heillä on ennakointivelvollisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoilijalla on hirveän isot vastuut ajamisessa, elikkä se tarkoittaa, jotta aina ja joka hetki pitää olla silmä kirkas ja katse vakaa muulloinkin, kuin silloin, kun pöytäviina vauhdin takaa.

        Autoilijalla on hirveän isot vastuut ajamisessa, joka ei kuitenkaan tarkoita, että niitä pitäisi ylikorostaa ja jalankulkijan ennakointivelvollisuus tyystin unohtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta puhut, ettei ole uskottavaa, että täällä annetuilla ohjeilla ja neuvoilla olisi vaikutusta näihin hällä väliä autoilijoihin, eli näitä pässinpäitä tulee olemaan jatkossakin, jotka eivät välitä liikennesäännöistä tuon taivaallista. Voimme vain toivoa täällä vaikutusta kirjoittaja kampraateihin, jotka osallistuvat ja seuraavat näitä kirjoituksia.

        Toivossa on hyvä elää, kuten lapamoto aikanaan sattuvasti asian ilmaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on. Minä ja kaikki viisaat autoilijat noudatamme juuri tällä tavalla näitä suojatietä koskevia erittäin tärkeitä sääntöjä.

        Viisaat autoilijat kyllä noin sääntöjä noudattaa. Luku erikseen on sitten nämä palstalla riehuvat "viisaat" joilla on omat soveltavat ajotapansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja edelleen sitä tyhmyyttäsi haluat esillä pitää?

        ...kysyypi aito kyselijäpösilö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki, jopa ne pässinpää autoilijat tuon tietää ja ymmärtää. Se ei taas aina näytä, autoilijan vastuuta ylikorostaville jalankulkijoille kirkastuneen , että myös heillä on ennakointivelvollisuus.

        "Lähestyttäessä ajoneuvolla pysäytettyä koulukuljetus- tai päivähoitokuljetusautoa, linja-autoa, raitiovaunua taikka lasta, vanhusta, eri tavoin vammaista ihmistä tai muuta henkilöä, jolla on ilmeisiä vaikeuksia selviytyä turvallisesti liikenteessä, on noudatettava erityistä varovaisuutta."

        Jalankulkijoina on myös sellaisia, joilla kyseinen kyky saattaa olla alentunut, tai saattaa puuttua kokonaan, kuten tuosta lakikohdasta voi todeta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...kysyypi aito kyselijäpösilö.

        Ja edelleen tyhmyyttäsi haluat esillä pitää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lähestyttäessä ajoneuvolla pysäytettyä koulukuljetus- tai päivähoitokuljetusautoa, linja-autoa, raitiovaunua taikka lasta, vanhusta, eri tavoin vammaista ihmistä tai muuta henkilöä, jolla on ilmeisiä vaikeuksia selviytyä turvallisesti liikenteessä, on noudatettava erityistä varovaisuutta."

        Jalankulkijoina on myös sellaisia, joilla kyseinen kyky saattaa olla alentunut, tai saattaa puuttua kokonaan, kuten tuosta lakikohdasta voi todeta.

        Onko jalankulkijan kyvyt alentuneet vai ei niin sitä ei mitenkään voi autonkuljettaja tietää. Eikä se erityinen varovaisuuskaan mitään auta, jos ja kun se sälytetty vain ja ainoastaan sen moottoriajoneuvon kuljettajalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja edelleen tyhmyyttäsi haluat esillä pitää.

        Pippeli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pippeli.

        Seksuaalisen suuntautumisesi esittelyyn on olemassa oma palsta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seksuaalisen suuntautumisesi esittelyyn on olemassa oma palsta.

        Heterot jättävät tuollaiset pippelöinnit huomiotta. Mutta mistäs sinä sen olisit tiennyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko jalankulkijan kyvyt alentuneet vai ei niin sitä ei mitenkään voi autonkuljettaja tietää. Eikä se erityinen varovaisuuskaan mitään auta, jos ja kun se sälytetty vain ja ainoastaan sen moottoriajoneuvon kuljettajalle.

        Minä viisas autoilija en aio koskaan ajaa suojatiellä siellä liikkuvien päälle. Se on vain omasta tahdosta kiinni, ei msitään muusta. 😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viisaat autoilijat kyllä noin sääntöjä noudattaa. Luku erikseen on sitten nämä palstalla riehuvat "viisaat" joilla on omat soveltavat ajotapansa.

        Ota huomioon, ettei kaikki ole viisaita osatakseen noudattaa suojatie sääntöjä, vaan ajavat päälle. Sun on pakko myöntää, ettei kaikki ole tähän kykeneväisiä. Mitä sitten tulee palstalla "riehuviin" viisaisiin, niin mitä väliä sillä muka on, millä tavoin he sovittavat ajotapansa niin, etteivät aja koskaan suojatiellä keidenkään päälle. Nyt pallo on sinulla, eli alappa luetella ne keinot, millä tavoin kunnioitat suojatietä ? Älä kuitenkaan tarjoa sitä samaa läyryä, että liikennesääntöjen mukaan, koska kaikki eivät säännöistä tiedä, vaan tarvitsevat konkreettista tietoa. Pelkkä teoria ei riitä, kuten kaikki olemme nähneet näillä palstolla jo satakin kertaa, vaan mukaan tulee otaa se käytännön toiminta. Se tiedetään vanhastaan, ettei sinulla ole käytännöllisiä ohjeistuksia mistä antaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoilijalla on hirveän isot vastuut ajamisessa, joka ei kuitenkaan tarkoita, että niitä pitäisi ylikorostaa ja jalankulkijan ennakointivelvollisuus tyystin unohtaa.

        Väittäisin suojatien olevan se paikka, jossa autoilijan vastuu ylikorostuu ja mitä sitten, vaikka ylikorostuukin, eihän siitä ole mitään haittaa, vaan pelkästään hyvää. Me ei voida tietää kenenkään jalankulkijan ennakointivelvollisuudesta, onko sitä vai ei, joten ainoaksi keinoksi välttyä ajamasta suojatiellä ihmisen päälle on se ylikorostunut varovaisuus ja ennakointi. Amen !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki, jopa ne pässinpää autoilijat tuon tietää ja ymmärtää. Se ei taas aina näytä, autoilijan vastuuta ylikorostaville jalankulkijoille kirkastuneen , että myös heillä on ennakointivelvollisuus.

        Koska jalankulkija on täysin suojaton ja sinä siellä autosi kuorien sisässä turvassa, niin kyllä se tarkoittaa, että suostut väistämään jalankulkijoita, oli heillä sitä ennakointivelvollisuutta tahi ei. Ethän sää voi tietää, kenellä jalankulkijalla se ennakointivelvollisuus on, joten ei voi luottaa yhteenkään jalankukijaan, että se väistää sinua kopeaa autoilijaa, ennenkä vasta sitten kun ajaa tööräät sen jalankukijan päälle todeten samalla, ettei tuolla ny ainakaan ollut sitä ennakointivelvollisuutta, kun ei väistänyt minua kiireistä autoilijaa. Kaikki sellaiset autoilijat, jotka odottavat jalankulkijoilta ennakointivelvollisuutta, ovat niitä riskikuljettajia, joilta voi odottaa suojatiellä päälle ajamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä viisas autoilija en aio koskaan ajaa suojatiellä siellä liikkuvien päälle. Se on vain omasta tahdosta kiinni, ei msitään muusta. 😉

        Ylipäätään kaikki onnettomuudet on kuorrutettu hyvillä aikomuksilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ota huomioon, ettei kaikki ole viisaita osatakseen noudattaa suojatie sääntöjä, vaan ajavat päälle. Sun on pakko myöntää, ettei kaikki ole tähän kykeneväisiä. Mitä sitten tulee palstalla "riehuviin" viisaisiin, niin mitä väliä sillä muka on, millä tavoin he sovittavat ajotapansa niin, etteivät aja koskaan suojatiellä keidenkään päälle. Nyt pallo on sinulla, eli alappa luetella ne keinot, millä tavoin kunnioitat suojatietä ? Älä kuitenkaan tarjoa sitä samaa läyryä, että liikennesääntöjen mukaan, koska kaikki eivät säännöistä tiedä, vaan tarvitsevat konkreettista tietoa. Pelkkä teoria ei riitä, kuten kaikki olemme nähneet näillä palstolla jo satakin kertaa, vaan mukaan tulee otaa se käytännön toiminta. Se tiedetään vanhastaan, ettei sinulla ole käytännöllisiä ohjeistuksia mistä antaa.

        Toki auliisti myönnän ettei sinulla ole kykyä suojatie sääntöjen noudattamiseen, kuten kirjoituksessasi itsekin myönnät asia laidan näin olevan.
        Kysymykseesi on vastattu sen sataan kertaan, mutta kun sinä olet se vajaalla toimiva dementoitunut ikäkuski niin kerrataan taas. Ensinnäkin en kunnioita mitään tienkohtaa muita kohtia enemmän, vaan noudatan liikennesääntöjä, mikä ei ole mikään läyry vaan ainoa oikea tapa niin suojatiellä kuin muuallakin tien kohdalla liikkumiseen.
        Jos kaikki eivät säännöistä tiedä, jota sinällään on pidettävä vain sinun vääränä kuvitelmana, niin sinun sääntöjä "soveltava" konkretia ei ole sitä mistä kenellekään, edes sille tietämättömälle, olisi mitään apua tai hyötyä. Sinun käytännön toimintahan rajoittuu siihen, että kun ajoit autolla ihmisen päälle niin se konkretiasi oli sitä, että vieritit tapahtumasta kaiken vastuun sen päälle ajamasi kontolle, kun taas näillä palstoilla aina läyryät onnettomuuden syyn olevan autoilijassa. Huomaatko toiminnassasi olevan ristiriidan?
        Minä en ole kenellekään mikään neuvonantaja, enkä sellaisena ole toki koskaan esiintynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väittäisin suojatien olevan se paikka, jossa autoilijan vastuu ylikorostuu ja mitä sitten, vaikka ylikorostuukin, eihän siitä ole mitään haittaa, vaan pelkästään hyvää. Me ei voida tietää kenenkään jalankulkijan ennakointivelvollisuudesta, onko sitä vai ei, joten ainoaksi keinoksi välttyä ajamasta suojatiellä ihmisen päälle on se ylikorostunut varovaisuus ja ennakointi. Amen !

        Vaikka sinun jotakin kohtaa tiessä, ajo-ja huomiokykysi puutteen takia on pakko jotenkin ylikorostaa, niin se kuitenkaan tarkoita sitä, että kuskeille jotka ei tapaasi ole rattijuopontasolle vajonneita ikäkuskeja, niin tuo tapaasi ylikorostaminen ei ole tarpeen.
        " Me ei voida tietää kenenkään jalankulkijan ennakointivelvollisuudesta,"
        Ainahan se on tiedetty, että laista ja säännöistä siinä paskat välität mutta ettet edes tiedä jalankulkijalla olevasta ennakointivelvollisuudesta, niin ylipäätään tuo dementiasi on edennyt tasolle josta ainakin itsesi pitäisi, jopa ylikorostuneesti huolestua, joko aamenen kanssa tai ilman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska jalankulkija on täysin suojaton ja sinä siellä autosi kuorien sisässä turvassa, niin kyllä se tarkoittaa, että suostut väistämään jalankulkijoita, oli heillä sitä ennakointivelvollisuutta tahi ei. Ethän sää voi tietää, kenellä jalankulkijalla se ennakointivelvollisuus on, joten ei voi luottaa yhteenkään jalankukijaan, että se väistää sinua kopeaa autoilijaa, ennenkä vasta sitten kun ajaa tööräät sen jalankukijan päälle todeten samalla, ettei tuolla ny ainakaan ollut sitä ennakointivelvollisuutta, kun ei väistänyt minua kiireistä autoilijaa. Kaikki sellaiset autoilijat, jotka odottavat jalankulkijoilta ennakointivelvollisuutta, ovat niitä riskikuljettajia, joilta voi odottaa suojatiellä päälle ajamista.

        Tietenkin autoilija väistää suojatiellä olevaa ja sille aikovaa jalankulkijaa, joka ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö myös sillä jalankulkijalla olisi ennakointivelvollisuutta onnettomuuden välttämiseksi.
        Nuo maalailemasi kauhukuvat minun ajotavoista on sitä vilkkaan mielikuvituksesi luomaa harhaa, joka harhaisuus, pahaksi päästyään, kuten tapauksessasi, saa näköjään aikaan noinkin mielipuolisia kuvitelmia mitä, sinällään ansiokkaassa kirjoituksessasi tuot esiin.
        Yksikään autoilija joka tietää ja odottaa jalankulkijan noudattavan ennakointivelvollisuuttaan ei ole mainitsemasi riskikuljettaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heterot jättävät tuollaiset pippelöinnit huomiotta. Mutta mistäs sinä sen olisit tiennyt.

        Miksi minä heterona en mielestäsi voi tai saisi huomauttaa seksuaalisen suuntauksensa esittelijälle, että kyseiselle asialle on olemassa oma palsta?


    • Anonyymi

      Kukahan oli tämä puusilmä, joka ei nähnyt jalankulkijaa?! Miksi tästäkin onnettomuudesta pimitetään tietoja, eikä kerrota mitä jalankulkijalle on sattunut? Ihme hyssyttelyä, miksi päälleajajaa pitää suojella, sitä saa ihmetellä.

      • Anonyymi

        Mitä sinä sen puusilmä jalankulkijan henkilötiedoilla tekisi?
        Miten se päälleajajaa suojelee jos jalankulkijan henkilöllisyyttä ei kerrota?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinä sen puusilmä jalankulkijan henkilötiedoilla tekisi?
        Miten se päälleajajaa suojelee jos jalankulkijan henkilöllisyyttä ei kerrota?

        Päälle ajajaa aina suojellaan heti kättelyssä kertomalla, että hänen epäillään ajaneen suojatiellä päälle ja että hänen epäillään vaarantaneen liikennettä, vaikka kyse olisi onnettomuuden aiheuttamisesta, kuten tässäkin aloitus tapahtumassa. Uhria eli päälle ajettua ei tarvitse epäillä, mutta päälle ajajasta ei saa sanoa, että hän ajoi päälle, ellei mukana ole epäillään höystettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päälle ajajaa aina suojellaan heti kättelyssä kertomalla, että hänen epäillään ajaneen suojatiellä päälle ja että hänen epäillään vaarantaneen liikennettä, vaikka kyse olisi onnettomuuden aiheuttamisesta, kuten tässäkin aloitus tapahtumassa. Uhria eli päälle ajettua ei tarvitse epäillä, mutta päälle ajajasta ei saa sanoa, että hän ajoi päälle, ellei mukana ole epäillään höystettä.

        Eihän se onnettomuuteen joutunut auton kuljettaja ole, eikä edes voi olla muu kuin liikenneturvallisuutta vaarantanut ja vammantuottamuksesta epäilty. Joten mistään aiheuttamisesta ei ole, eikä voi olla kyse, ennen kuin asia on oikeudessa sellaiseksi osoitettu.
        Mitä ihmettä sinä aina horiset tuota "uhria ei tarvitse epäillä" mäkätykselläsi, kun ei sellaista ole kerran uutisoitu olevan olemassa.
        Eihän sitä päälle ajajaa ole edes olemassa, ennen kuin joku on oikeudessa sellaiseksi osoitettu.
        Mutta asiaan, mitä vastaat esitettyyn kysymykseen, eli
        "Mitä sinä sen puusilmä jalankulkijan henkilötiedoilla tekisi?
        Miten se päälle ajajaa suojelee jos jalankulkijan henkilöllisyyttä ei kerrota?


    • Anonyymi

      Kyl on vähentynyt ihmiset myös Salossa kun kuvaputki tehdas suljettiin?🦍

    • Anonyymi

      Just meinasin päästä hengestäni kun pimeällä risteyksessä teiniauto kiihdytti liikkeelle ja kääntyi suojatielle. Vain se, että juoksin alta pois, pelasti, selän takaa humahti auto varmaan 50km/h.

      Vaikka näytin vahvalla taskulampulla kuskille valoa jos siitä lähtien kun menin suojatielle, ei riittänyt, hän oli päättänyt että yrittää ottaa minut hengiltä.

      Että terkkuja vaan sille Tapiolan Hyundai coupe kuskille.

      • Anonyymi

        Varsin ikävää ja erittäin tuomittavaa. On hyvä tietää ylittäessään suojatietä, että on olemassa koko joukko näitä pässinpää teinejä ja miksei aikuisiakin, joille suojatien kunnioittaminen on hebreaa, eli eivät ymmärrä, eivätkä haluakkaan ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsin ikävää ja erittäin tuomittavaa. On hyvä tietää ylittäessään suojatietä, että on olemassa koko joukko näitä pässinpää teinejä ja miksei aikuisiakin, joille suojatien kunnioittaminen on hebreaa, eli eivät ymmärrä, eivätkä haluakkaan ymmärtää.

        Niinpä, jos tällainen yksilö(joita tuskin on edes olemassa) jalankulkijan kohdalle osuu, niin silloin jalankulkijan on onnettomuuden välttämiseksi noudatettava sitä mitä ennakointivelvollisuudessa kohdallaan asiasta säädetään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, jos tällainen yksilö(joita tuskin on edes olemassa) jalankulkijan kohdalle osuu, niin silloin jalankulkijan on onnettomuuden välttämiseksi noudatettava sitä mitä ennakointivelvollisuudessa kohdallaan asiasta säädetään.

        Lähestyttäessä ajoneuvolla lasta, vanhusta, eri tavoin vammaista ihmistä tai muuta henkilöä, jolla on ilmeisiä vaikeuksia selviytyä turvallisesti liikenteessä, on noudatettava erityistä varovaisuutta. Jos autoilija ei tiedä, kuuluuko jalankulkija johonkin noihin tienkäyttäjäryhmiin, on hän toimittava sen mukaan, johon sisältyy suurin riski, eli olettaa jalankulkijan kuuluvan johonkin noihin tienkäyttäjäryhmiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsin ikävää ja erittäin tuomittavaa. On hyvä tietää ylittäessään suojatietä, että on olemassa koko joukko näitä pässinpää teinejä ja miksei aikuisiakin, joille suojatien kunnioittaminen on hebreaa, eli eivät ymmärrä, eivätkä haluakkaan ymmärtää.

        Varsin ikävää ja tuomittavaa. On hyvä tietää ylittäessään suojatietä, että on olemassa koko joukko näitä pässinpää jalankulkijoita, kuten yllä, jotka jopa vahvalla taskulampulla koittaa sokaista autonkuljettajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähestyttäessä ajoneuvolla lasta, vanhusta, eri tavoin vammaista ihmistä tai muuta henkilöä, jolla on ilmeisiä vaikeuksia selviytyä turvallisesti liikenteessä, on noudatettava erityistä varovaisuutta. Jos autoilija ei tiedä, kuuluuko jalankulkija johonkin noihin tienkäyttäjäryhmiin, on hän toimittava sen mukaan, johon sisältyy suurin riski, eli olettaa jalankulkijan kuuluvan johonkin noihin tienkäyttäjäryhmiin.

        Siinä sitä aikaa ja tupakki palaa kun kalkulaattorin kansa alkaa todennäköisyyksiä laskeskelemaan, että onkohan tuo jalankulkija se erityisryhmään kuuluva vai muuten vain ennakointivelvollisuuttaan noudattamatta jättävä mihinkään erityisryhmään kuulumaton yksilö.
        Tuo suurimman riskin huomioimisen laskeskelu taitaa olla taas kerran sitä oman mututuntumasi tuottamaa harhaista kuvitelmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä sitä aikaa ja tupakki palaa kun kalkulaattorin kansa alkaa todennäköisyyksiä laskeskelemaan, että onkohan tuo jalankulkija se erityisryhmään kuuluva vai muuten vain ennakointivelvollisuuttaan noudattamatta jättävä mihinkään erityisryhmään kuulumaton yksilö.
        Tuo suurimman riskin huomioimisen laskeskelu taitaa olla taas kerran sitä oman mututuntumasi tuottamaa harhaista kuvitelmaa.

        Jos ymmärrys ei riitä ajoneuvo kuljettajan tehtävään, niin kannattaa suosiolla jättää se muiden tehtäväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ymmärrys ei riitä ajoneuvo kuljettajan tehtävään, niin kannattaa suosiolla jättää se muiden tehtäväksi.

        Noin varmasi on asia, joten joko olet ulkoistanut sen ajamisesi siihen kykenevälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsin ikävää ja tuomittavaa. On hyvä tietää ylittäessään suojatietä, että on olemassa koko joukko näitä pässinpää jalankulkijoita, kuten yllä, jotka jopa vahvalla taskulampulla koittaa sokaista autonkuljettajan.

        " On hyvä tietää ylittäessään suojatietä, että on olemassa koko joukko näitä pässinpää jalankulkijoita, kuten yllä, jotka jopa vahvalla taskulampulla koittaa sokaista autonkuljettajan."

        Juu, arvasin että anonyymi keskustelu johtaa tällaisiinkin kommentteihin.

        Minä olin tuolla paikalla, en usko että sinä olit, joten tiedän miten asiat meni. Kuljettaja kiihdytti aika reippaasti ja vetäsi suoraan suojatielle vaikka olin siellä. Käänsin viime hetkellä sen taskulampun suoraan kohti häntä, tapahtumaa ennen olin antanut valon heilua siihen suuntaan joten hänen olisi pakostakin havaita muutama fotoni sieltä suunnalta missä kuljin. Veikkaanpa ettei vaan tarkkaillut ympäristöään, jostain syystä, ehkä oli tärkeämpää tekemistä, kännykän, stereoiden tms nysvääminen.

        Sai autonsa pysähtymään kyllä vajaa 10 metriä suojatien jälkeen kun aloitti paniikkijarrutuksen pari metriä ennen suojatietä. Olisin komeasti lentänyt konepellin kautta katolle ja sieltä maahan ellen olisi onnistunut sen verran väistämään että auto suhahti ihan selän takaa.

        Nyt kun olen lenkilä käynyt pimeään aikaan, en mene suojatielle ennenkuin näen että auto hiljentää tai pysähtyy. Ilman tuota toimenpidettä olisi ollut kolme läheltäpiti tilannetta jo lisää. Autoilijat ei vaan näe tuolla meitä jalankulkijoita, eivät he tahallaan tuota tee.

        Tänään muuten kuoli 16-vuotias suojatiellä:

        https://www.is.fi/oulun-seutu/art-2000010874207.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " On hyvä tietää ylittäessään suojatietä, että on olemassa koko joukko näitä pässinpää jalankulkijoita, kuten yllä, jotka jopa vahvalla taskulampulla koittaa sokaista autonkuljettajan."

        Juu, arvasin että anonyymi keskustelu johtaa tällaisiinkin kommentteihin.

        Minä olin tuolla paikalla, en usko että sinä olit, joten tiedän miten asiat meni. Kuljettaja kiihdytti aika reippaasti ja vetäsi suoraan suojatielle vaikka olin siellä. Käänsin viime hetkellä sen taskulampun suoraan kohti häntä, tapahtumaa ennen olin antanut valon heilua siihen suuntaan joten hänen olisi pakostakin havaita muutama fotoni sieltä suunnalta missä kuljin. Veikkaanpa ettei vaan tarkkaillut ympäristöään, jostain syystä, ehkä oli tärkeämpää tekemistä, kännykän, stereoiden tms nysvääminen.

        Sai autonsa pysähtymään kyllä vajaa 10 metriä suojatien jälkeen kun aloitti paniikkijarrutuksen pari metriä ennen suojatietä. Olisin komeasti lentänyt konepellin kautta katolle ja sieltä maahan ellen olisi onnistunut sen verran väistämään että auto suhahti ihan selän takaa.

        Nyt kun olen lenkilä käynyt pimeään aikaan, en mene suojatielle ennenkuin näen että auto hiljentää tai pysähtyy. Ilman tuota toimenpidettä olisi ollut kolme läheltäpiti tilannetta jo lisää. Autoilijat ei vaan näe tuolla meitä jalankulkijoita, eivät he tahallaan tuota tee.

        Tänään muuten kuoli 16-vuotias suojatiellä:

        https://www.is.fi/oulun-seutu/art-2000010874207.html

        Suomessa on 3,8 miljoonaa ajokortillista joten joukkoon mahtuu näitä toheltajiakin.
        Se ettei suojateillä liikkuvat ota yleensä huomioon näitä koheltajia on vaarallista peliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on 3,8 miljoonaa ajokortillista joten joukkoon mahtuu näitä toheltajiakin.
        Se ettei suojateillä liikkuvat ota yleensä huomioon näitä koheltajia on vaarallista peliä.

        Ja kun muistelen aikaa kun itsekin sain ajokortin, kohta 40 vuotta sitten, olihan se aika vaarallista se autolla liikkuminen.

        Ei ollut käsitystä minkäänlaisesta riskienhallinnasta.

        Parasta siis itse pitää huolta turvallisuudestaan kun menee sinne suojatielle, ennemmin kuin ulkoistaa sen turvallisuuden täysin ulkopuoliselle. Se ulkopuolinen kuin voi olla 17v amispoitsu testosteronihöyryissään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun muistelen aikaa kun itsekin sain ajokortin, kohta 40 vuotta sitten, olihan se aika vaarallista se autolla liikkuminen.

        Ei ollut käsitystä minkäänlaisesta riskienhallinnasta.

        Parasta siis itse pitää huolta turvallisuudestaan kun menee sinne suojatielle, ennemmin kuin ulkoistaa sen turvallisuuden täysin ulkopuoliselle. Se ulkopuolinen kuin voi olla 17v amispoitsu testosteronihöyryissään.

        Juuri näin on todellisuus liikenteessä, kuten kirjoitit. Turvallisuuttaan ei voi ulkoistaa autoilijoille, koska joukossa on näitä mainitsemiasi testosteroni höyryissä ajavia ja paljon muunkinlaisia pässinpäitä. Kyllähän me viisaat ja paljon kokemusta liikenteestä omaavat selviämme, mutta kun joukossa on paljon lapsia, joilla ei ole vielä tajunnassa maailman pahuus, eli eivät osaa, eivätkä ymmärrä tarpeeksi varoa esim. suojateitä ylittäessään. Olisi oikeastaan aika lopettaa puhe suojatiestä, vaan paremminkin kuoleman tiestä, niin se saattaisi havahduttaa niitäkin lapsukaisia, jotka muutoin luottaa suojatiehen. Liikennelait ovat suorastaan perseestä eli lainrikkojia paapotaan ja yeisin tuomio on vain ehdollinen, eli ei mitään tuomiota. Jos haluttaisiin oikein kouriintuntuvasti kehittää liikenneturvallisuutta, niin yksi tehokas tapa, olisi kohdistaa rangaistus tekovälineeseen, eli autoon, joka voitaisiin takavarikoida. Puukot, ja pyssyt kyllä osataan viedä rikoksentekijöiltä vex, mutta auto on poikkeus. Auto on pyhä-lehmä,johon ei saa kajota. Jos auto laissa säädettäsiin rikoksenteko välineeksi, niin se oli pelote tehdä sillä niin paljon rikoksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsin ikävää ja tuomittavaa. On hyvä tietää ylittäessään suojatietä, että on olemassa koko joukko näitä pässinpää jalankulkijoita, kuten yllä, jotka jopa vahvalla taskulampulla koittaa sokaista autonkuljettajan.

        Oletpa varsinainen pässinpää. Kun jalankulkijalla on lisävarusteena taskulamppu, niin kyllä luulisi puusilmä autoilijan näkevän hänet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä sitä aikaa ja tupakki palaa kun kalkulaattorin kansa alkaa todennäköisyyksiä laskeskelemaan, että onkohan tuo jalankulkija se erityisryhmään kuuluva vai muuten vain ennakointivelvollisuuttaan noudattamatta jättävä mihinkään erityisryhmään kuulumaton yksilö.
        Tuo suurimman riskin huomioimisen laskeskelu taitaa olla taas kerran sitä oman mututuntumasi tuottamaa harhaista kuvitelmaa.

        Jos ymmärryksesi ei riitä ajoneuvo kuljettajan tehtävään, niin kannattaa suosiolla jättää se muiden tehtäväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, jos tällainen yksilö(joita tuskin on edes olemassa) jalankulkijan kohdalle osuu, niin silloin jalankulkijan on onnettomuuden välttämiseksi noudatettava sitä mitä ennakointivelvollisuudessa kohdallaan asiasta säädetään.

        Niinpä niin, mutta kun kaikilla suojatietä ylittävillä ei noita hyveitä aina ole. Otetaan esimerkiksi vaikka pikkujoulusta palaava humalainen, joka ylittää katua. Ei hänellä ole silloin tuossa tilassa kaikki kyvyt matkassa, joten hän on autoilijoiden armoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, jos tällainen yksilö(joita tuskin on edes olemassa) jalankulkijan kohdalle osuu, niin silloin jalankulkijan on onnettomuuden välttämiseksi noudatettava sitä mitä ennakointivelvollisuudessa kohdallaan asiasta säädetään.

        > Niinpä, jos tällainen yksilö(joita tuskin on edes olemassa) jalankulkijan kohdalle osuu, <
        Kova poju olet epäilemään, vaikka tällaisia yksilöitä on pilvin pimein, kuten tässä avauksessa yksi sellainen oli.


      • Anonyymi

        On se surullista, kun suomenlaki on niin perseestä, ettei tuomitse kovalla kädellä näitä kaahareita. Kun laki muutettaisiin sellaiseksi, että auto tuomitaan menetetyksi liikennerikoksesta, niin sehän pelotteena varmasti ennalta ehkäisisi päättömiä ajotapoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " On hyvä tietää ylittäessään suojatietä, että on olemassa koko joukko näitä pässinpää jalankulkijoita, kuten yllä, jotka jopa vahvalla taskulampulla koittaa sokaista autonkuljettajan."

        Juu, arvasin että anonyymi keskustelu johtaa tällaisiinkin kommentteihin.

        Minä olin tuolla paikalla, en usko että sinä olit, joten tiedän miten asiat meni. Kuljettaja kiihdytti aika reippaasti ja vetäsi suoraan suojatielle vaikka olin siellä. Käänsin viime hetkellä sen taskulampun suoraan kohti häntä, tapahtumaa ennen olin antanut valon heilua siihen suuntaan joten hänen olisi pakostakin havaita muutama fotoni sieltä suunnalta missä kuljin. Veikkaanpa ettei vaan tarkkaillut ympäristöään, jostain syystä, ehkä oli tärkeämpää tekemistä, kännykän, stereoiden tms nysvääminen.

        Sai autonsa pysähtymään kyllä vajaa 10 metriä suojatien jälkeen kun aloitti paniikkijarrutuksen pari metriä ennen suojatietä. Olisin komeasti lentänyt konepellin kautta katolle ja sieltä maahan ellen olisi onnistunut sen verran väistämään että auto suhahti ihan selän takaa.

        Nyt kun olen lenkilä käynyt pimeään aikaan, en mene suojatielle ennenkuin näen että auto hiljentää tai pysähtyy. Ilman tuota toimenpidettä olisi ollut kolme läheltäpiti tilannetta jo lisää. Autoilijat ei vaan näe tuolla meitä jalankulkijoita, eivät he tahallaan tuota tee.

        Tänään muuten kuoli 16-vuotias suojatiellä:

        https://www.is.fi/oulun-seutu/art-2000010874207.html

        Toki sinä olit paikalla ja minä en ollut. ja sinä tietysti koet tapahtuneen tavallasi riippumatta siitä, että oliko se kokemasi kaltainen vai ei.
        Tuo taskulampulla autokuskin silmiin osoittaminen antaa perusteita sille, ettei ole mikään ihme, että kuski hätä jarrutti ja se meni pitkäksi.
        Hakematta nousee mieleen, että vasta nyt tapahtuman jälkeen, aloit ymmärtämään sen ennakointivelvollisuuden tuoman vastuun mitä myös jalankulkijoilta laki edellyttää.
        Menithän tuossa kertomassasi tapauksessa suojatielle, niin sanotusti silmät ummessa, kiinnittämättä huomiotasi muuhun kuin siihen uuden, hienon ja tehokkaan taskulappusi sattumanvaraiseen heilutteluun ja esittelyyn.
        No. kaikilla mustillakin pilvillä on se hopeareunus, kuten tässäkin tapauksessa, että tuli yksi jalankulkija lisää joka ymmärtää sen tosiasian, että myös jalankulkijalla on se ennakointivelvollisuus. Ja mikä parasta, oppi tarttui päähän ilman että olisi jotain vakavaa tapahtunut. Onnittelut sinulle ja turvallisia lenkillä käyntejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin on todellisuus liikenteessä, kuten kirjoitit. Turvallisuuttaan ei voi ulkoistaa autoilijoille, koska joukossa on näitä mainitsemiasi testosteroni höyryissä ajavia ja paljon muunkinlaisia pässinpäitä. Kyllähän me viisaat ja paljon kokemusta liikenteestä omaavat selviämme, mutta kun joukossa on paljon lapsia, joilla ei ole vielä tajunnassa maailman pahuus, eli eivät osaa, eivätkä ymmärrä tarpeeksi varoa esim. suojateitä ylittäessään. Olisi oikeastaan aika lopettaa puhe suojatiestä, vaan paremminkin kuoleman tiestä, niin se saattaisi havahduttaa niitäkin lapsukaisia, jotka muutoin luottaa suojatiehen. Liikennelait ovat suorastaan perseestä eli lainrikkojia paapotaan ja yeisin tuomio on vain ehdollinen, eli ei mitään tuomiota. Jos haluttaisiin oikein kouriintuntuvasti kehittää liikenneturvallisuutta, niin yksi tehokas tapa, olisi kohdistaa rangaistus tekovälineeseen, eli autoon, joka voitaisiin takavarikoida. Puukot, ja pyssyt kyllä osataan viedä rikoksentekijöiltä vex, mutta auto on poikkeus. Auto on pyhä-lehmä,johon ei saa kajota. Jos auto laissa säädettäsiin rikoksenteko välineeksi, niin se oli pelote tehdä sillä niin paljon rikoksia.

        Auto on laissa määrätyin edellytyksin säädetty rikoksentekovälineeksi. Joten miksi tuota väärää kuvitelmaasi aina vaan palstalle syydät? Tuolla pyhä lehmä horinasi saatat itsesi vain tyhmäksi ja höperöksi tyhjän huutajaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki sinä olit paikalla ja minä en ollut. ja sinä tietysti koet tapahtuneen tavallasi riippumatta siitä, että oliko se kokemasi kaltainen vai ei.
        Tuo taskulampulla autokuskin silmiin osoittaminen antaa perusteita sille, ettei ole mikään ihme, että kuski hätä jarrutti ja se meni pitkäksi.
        Hakematta nousee mieleen, että vasta nyt tapahtuman jälkeen, aloit ymmärtämään sen ennakointivelvollisuuden tuoman vastuun mitä myös jalankulkijoilta laki edellyttää.
        Menithän tuossa kertomassasi tapauksessa suojatielle, niin sanotusti silmät ummessa, kiinnittämättä huomiotasi muuhun kuin siihen uuden, hienon ja tehokkaan taskulappusi sattumanvaraiseen heilutteluun ja esittelyyn.
        No. kaikilla mustillakin pilvillä on se hopeareunus, kuten tässäkin tapauksessa, että tuli yksi jalankulkija lisää joka ymmärtää sen tosiasian, että myös jalankulkijalla on se ennakointivelvollisuus. Ja mikä parasta, oppi tarttui päähän ilman että olisi jotain vakavaa tapahtunut. Onnittelut sinulle ja turvallisia lenkillä käyntejä.

        Juu annan tämän asian nyt olla kun on joidenkin niin vaikea ymmärtää.

        Mukavaa loppuelämää ongelmiesi kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletpa varsinainen pässinpää. Kun jalankulkijalla on lisävarusteena taskulamppu, niin kyllä luulisi puusilmä autoilijan näkevän hänet.

        Toki autoilija näkeekin, kunhan se jalankulkija ei sillä tehokkaalla taskulampulla sokaise kuskin silmiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ymmärryksesi ei riitä ajoneuvo kuljettajan tehtävään, niin kannattaa suosiolla jättää se muiden tehtäväksi.

        Mistä kuvittelet , ettei ajoneuvon kuljettajan tehtävät sujuisi riittävällä tavalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä niin, mutta kun kaikilla suojatietä ylittävillä ei noita hyveitä aina ole. Otetaan esimerkiksi vaikka pikkujoulusta palaava humalainen, joka ylittää katua. Ei hänellä ole silloin tuossa tilassa kaikki kyvyt matkassa, joten hän on autoilijoiden armoilla.

        Onhan se asia oikeasti niin, että jos ja kun mitään huomaamattomaan kuntoon itsensä jollakin huumaavalla aineella saattaa, liikkui sitten miten tahansa niin ei siitä mahdollisesta kipeän saamisesta ole vastuussa muut kuin henkilö itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Niinpä, jos tällainen yksilö(joita tuskin on edes olemassa) jalankulkijan kohdalle osuu, <
        Kova poju olet epäilemään, vaikka tällaisia yksilöitä on pilvin pimein, kuten tässä avauksessa yksi sellainen oli.

        Vaikka tuolla itseäsi vanhemman pojuttelulla moukkamaisuutesi vastaan sanomattomasti osoitat, niin noita mainittuja yksilöitä on vähän jos yhtäkään, vaikka sinua sellaiseksi voidaankin toki syystä epäillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se surullista, kun suomenlaki on niin perseestä, ettei tuomitse kovalla kädellä näitä kaahareita. Kun laki muutettaisiin sellaiseksi, että auto tuomitaan menetetyksi liikennerikoksesta, niin sehän pelotteena varmasti ennalta ehkäisisi päättömiä ajotapoja

        Toki "kaaharit" meillä tuomitaan erittäin ankarasti sakoilla ja jopa ehdollisella vankeudella.
        Vakavissa rikostapauksissa jopa auto tuomitaan takavarikoitavaksi. Liikennerikkomuksissa auton menetys ei ole kohtuullista.


    • Anonyymi

      Tapahtumaa tutkitaan törkeänä liikenneturman aiheuttamisena, törkeänä vammantuottamuksena ja liikennepakona tieliikenteessä.

      ps. näin se pitää uutinen oikeilla sanavalinnoilla kertoa !

      • Anonyymi

        Vaan kun tuollaista ei ole tapahtunut, on tapahtunut epäilty liikenneturvallisuuden vaarantaminen ja kuoleman tuottamus.
        Joten tapaasi kertominen ei oli totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan kun tuollaista ei ole tapahtunut, on tapahtunut epäilty liikenneturvallisuuden vaarantaminen ja kuoleman tuottamus.
        Joten tapaasi kertominen ei oli totta.

        Vaan kun tuollainen on tapahtunut ja sinä koetat sitä kaikin tavoin vesittää. On siis tapahtunut selvääkin selvempi liikenneturman aiheuttaminen ja sen seurauksena uhrin vammautuminen. Kertomistapasi on vinksahtanut näkemys asiasta, eikä vain sinun, vaan kaikkien, jotka asiaa kaunistelee epäilyillä ja vaarantamis kiertoilmaisuilla. Olet lukenut huolimattomasti uutisen, koska epäilet ja uskot uhrin kuolleen. Näin ei asia kuitenkaan ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan kun tuollainen on tapahtunut ja sinä koetat sitä kaikin tavoin vesittää. On siis tapahtunut selvääkin selvempi liikenneturman aiheuttaminen ja sen seurauksena uhrin vammautuminen. Kertomistapasi on vinksahtanut näkemys asiasta, eikä vain sinun, vaan kaikkien, jotka asiaa kaunistelee epäilyillä ja vaarantamis kiertoilmaisuilla. Olet lukenut huolimattomasti uutisen, koska epäilet ja uskot uhrin kuolleen. Näin ei asia kuitenkaan ole.

        Ei ole tapahtunut mitään liikenneturman aiheuttamista, ja eihän sellaista ole myöskään mediassa mainittu tapahtuneen.
        Joten mitään onnettomuuden vesittämistä ei ole se, kun näkee median tiedottaneen asiasta lain ja hyvientapojen mukaisesti. Jos olisi tiedotettu haluamallasi tavalla niin sehän ei olisi totta.
        Kiitos oikaisustasi aloituksen suhteen, vaikka ketjussa myöhemmin esitetyssä linkissä olikin kuolemaan johtanut tapaus.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      333
      8283
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2521
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2288
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1925
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

      onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1492
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

      Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1341
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1317
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

      - Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      174
      1274
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

      Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1270
    10. Kirjoitin sinulle koska

      tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1167
    Aihe