Johanneksen ilmestyksessä kerrotaan, että lopun aikojen loppusuoralla koiniks-mitta nisuja maksaa yhden denarin. Denari oli tavallisen työmiehen yhden päivän käteen jäävä palkka, ja koiniks eri lähteistä riippuen 300-3000 grammaa vehnänjyviä, kuitenkin niin, että jauhoksi jauhettuna niistä sai pari leipää.
Työskentelin vuosikausia ruumiillisissa töissä, vieläpä huonoimmin palkatuissa. Kun jäin työttömäksi pari vuotta sitten, käteen jäi palkasta 2000 euroa kuussa, ennen maksuja. Kun sen jakaa 30 päivällä, siitä tulee työmiehen päiväpalkaksi 66,6 euroa.
Kalliiksi menee leivän hinta, mutta se on ymmärrettävää jos maailmanpalo polttaa maailman vilja-aitat. Ja täytyyhän sen K-kauppiaankin saada rahaa luksus-Mersunsa ylläpitämiseen.
Koiniks-mitta nisuja yhden denarin
Anonyymi-ap
3
353
Vastaukset
- Anonyymi
Aika on lähellä...
- Anonyymi
Ylöstempaus ja harmagedon lähestyy.
Odotan sitä hartaasti. - Anonyymi
66,6 euroa. 666. Sattumaako? Uskon niin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2613195Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.741254- 661183
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra180988Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:47886- 60856
- 47819
- 46745
- 40731
- 39698