Mulla ei ole ristiä. ei kaulakoruna eikä isona puuna.
Miten kristitty kantaa ristiä?
Mistä näkee ettei joku kanna ristiä vaan virnuilee jumalattomien koirien kanssa?
voisitko kertoa mitä ristinkantaminen joka päivä tarkoittaa?
39
254
Vastaukset
- Anonyymi
Voi tarkoittaa muun muassa vaikkapa esim. tästä raamatunkohdasta ilmenevää kristittyjen käytösmallia:
Hes. 9:4 ja Herra sanoi hänelle: "Kierrä kaupungin, Jerusalemin, läpi ja tee merkki niitten miesten otsiin, jotka huokaavat ja valittavat kaikkia kauhistuksia, mitä sen keskuudessa tehdään". - Anonyymi
Jeesuksen seuraaminen tarkoittaa Jeesuksen esimerkin mukaista Jumalan käskyjen mukaista elämää, mitä Jeesus ei pidä edes vaikeana tai raskaana.
Matt. 11:30
"Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."- Anonyymi
Jumalan rakastaminen tarkoittaa käskyjen mukaista elämää. Ei mitään lahkolaisten järjetöntä hillumista ja möykkäämistä hurmospäissään lahkokellareissa, kuin meluava joukko.
Joh. 14:21
Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan rakastaminen tarkoittaa käskyjen mukaista elämää. Ei mitään lahkolaisten järjetöntä hillumista ja möykkäämistä hurmospäissään lahkokellareissa, kuin meluava joukko.
Joh. 14:21
Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."Gal. 5:22
Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus. - Anonyymi
Eikös sellaisetkin ihmiset, jotka eivät usko Jeesukseen, voivat pyrkiä noudattamaan käskyjä.
Mutta silloin ei ole kysymys ristin kantamisesta, vaan silloin on kysymyksessä ristin kantamisesta, jos kysymyksessä on Jeesuksen seuraaja.
Jeesus sanoo:
16 Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.
17 Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne.
18 Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä.
19 Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.
20 Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.
21 Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt. ( Joh 15)
Ristin kantaminen tapahtuu maailman ihmisten keskuudessa.
20 Sillä mitä kiitettävää siinä on, jos te olette kärsivällisiä silloin, kun teitä syntienne tähden piestään? Mutta jos olette kärsivällisiä, kun hyvien tekojenne tähden saatte kärsiä, niin se on Jumalan armoa.
21 Sillä siihen te olette kutsutut, koska Kristuskin kärsi teidän puolestanne, jättäen teille esikuvan, että te noudattaisitte hänen jälkiänsä,
22 joka "ei syntiä tehnyt ja jonka suussa ei petosta ollut",
23 joka häntä herjattaessa ei herjannut takaisin, joka kärsiessään ei uhannut, vaan jätti asiansa sen haltuun, joka oikein tuomitsee,
24 joka "itse kantoi meidän syntimme" ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle; ja hänen "haavainsa kautta te olette paratut".
( 1Piet 2)
Ristin kantaminen kuvastaa suurta rakkautta ihmiskuntaa kohtaan.
16 Siitä me olemme oppineet tuntemaan rakkauden, että hän antoi henkensä meidän edestämme; meidänkin tulee antaa henkemme veljiemme edestä. ( 1Joh 3)
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen
- Anonyymi
Pilkallinen aloitus. Taas ne kävi kristittyjen Ristin kimppuun. Tästä se taas alkaa...
Risti kristityillä muuten ei koskaan ole vain "kaulakoru", vaan myös sellaisenaan tunnustaa kristityn henk.koht. uskoa. Joillekin muille se tietysti voi olla vain koru, jostain syystä. Korvissa sitä ei kuulu pitää.
Netmissionissa helluntailaiset pilkkasivat kristittyjä ja kysyivät mm. minulta, että jos Jeesus olisi tapettu giljotiinilla, kantaisinko silloin pientä giljotiinia kaulallani. Vastaus: en tiedä. Kyllä, jos kyseessä olisi kristittyjen tunnus. En, jos ei olisi.
Juutalaisilla vastaava uskontokunnan tunnus on nk. "Daavidin tähti", jolla tosin todellisuudessa ei ole mitään tekemistä sen enempää kuningas Daavidin kuin Salomoninkaan kanssa, vaan on otettu juutalaisuuden tunnukseksi vasta keskiajan Britanniassa.- Anonyymi
Jo galatalaisilla saattoi olla kuvia Kristuksesta "ristiinnaulittuna". Samoin ristiinnaulittu Kristus oli Paavalin ainoa ja pääsanoma.
Tämä tarkoittaa sekä hänen / heidän sydäntään että henkeään, jossa Kristus ristiinnaulittuna asui, mutta mahdollisesti myös kuvia Kristuksesta ristillä. (Evankelista Luukas oli ensimmäinen ikonimaalari):
1. Kor. 2:2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
Gal. 3:1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna? - Anonyymi
Mitä taas hengelliseen "ristinkantamiseen joka päivä" tulee, tarkoittaa tuo sitä, että luovutamme itsemme, suostumme Jeesuksen kutsuun ja kuljemme koko elämässämme Jeesuksen rinnalla Hänen ristintiellään, Hänen kasteestaan ja sanajulistamisestaan asti, sallien Hänen samoin toimia myös omassa elämässämme.
Näin kuljemme myös läpi henkilökohtaisen kärsimyksentiemme, kuolemamme ja ylösnousemuksemme.
"Jokapäiväinen ristin ottaminen" on Jeesus Tien kulkemista: Isän tahdossa, Jeesuksen kanssa, Pyhässä Hengessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo galatalaisilla saattoi olla kuvia Kristuksesta "ristiinnaulittuna". Samoin ristiinnaulittu Kristus oli Paavalin ainoa ja pääsanoma.
Tämä tarkoittaa sekä hänen / heidän sydäntään että henkeään, jossa Kristus ristiinnaulittuna asui, mutta mahdollisesti myös kuvia Kristuksesta ristillä. (Evankelista Luukas oli ensimmäinen ikonimaalari):
1. Kor. 2:2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
Gal. 3:1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?Seimi on tyhjä, hauta on tyhjä, ristit on maatunnu, verta ei näy missään.
Ei ne mitkään ole palvonnan kohteita oikeassa kristinuskossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seimi on tyhjä, hauta on tyhjä, ristit on maatunnu, verta ei näy missään.
Ei ne mitkään ole palvonnan kohteita oikeassa kristinuskossa.Ristinkantaminen on nähdä, miten Jeesus sovitti ristillä synnit, ja kuinka vanha ihminen on ristiinnaulittu ja kuollut. Ristinkantaminen on ymmärtää elävänsä uutta elämää Herran Jeesuksen armossa ja tuntemisessa.
Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,
ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne mitkään ole palvonnan kohteita oikeassa kristinuskossa.Voisitko selvittää itsellesi mitä nimityksellä "kristinusko" tarkoitetaan.
Kristinusko on yhden maailman suurimman, teologisesti tarkoin määritellyn uskontokunnan nimi. Kristinuskon perusti Katolinen kirkko, piispain- ja kirkolliskokouksineen. Tähän uskontokuntaan kuuluu joitain kirkkokuntia.
Helluntailaiset ovat anabaptismista alkaen hyökänneet kristinuskoa vastaan. He eivät ole kristinuskoisia, vaikka toisaalta, eksytys- ja rahantekomielessä yrittävätkin kristinuskoisina esiintyä. Kristinuskoisia kutsutaan nimellä "kristityt". Tämä nimitys ei kuitenkaan määrittele kuinka paljon uskoa tuolla kristityllä on tai ei ole.
Nämä määrittelyt ovat anabaptistien omia juttuja, joilla he yrittävät syyllistää myös kristinuskoon kuuluvia kirkkojen jäseniä ja joiden uskonasiat eivät heille edes kuulu.
Tämäkin ketjunaloitus on suunnattu kristinuskoisia vastaan, joilla monilla on risti kaulassaan. Helluntailaiset eivät käytä kaularistejä vaan vastustavat niitä. No, tämä on heidän asiansa.
Alkuperäinen "kristityt"-nimitys syntyi Antiokiassa ja tästä mainitaan Raamatussakin. Mutta jo Paavalin kirjeistä ilmenee, etteivät kaikki nuokaan kristityt olleet niin tarkalleen "oikeaoppisia" ja oikein eläviä kuin apostolit olisivat edellyttäneet, juuri siksi apostolit noita opetuskirjeitään heille lähettivätkin!
"Kristitty"-nimitys ei siis kuulu vain täydellisille, kuten synnittömiksi itseään väittäville (anabaptisteille), nyk. helluntailaisille. Kuuluuko tuo nimitys lainkaan helluntailaisille, jotka eivät kristinoppia tunnusta, tämä on mielipidekysymys. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne mitkään ole palvonnan kohteita oikeassa kristinuskossa.>>Seimi on tyhjä, hauta on tyhjä, ristit on maatunnu, verta ei näy missään.<<
Näin on järkeisuskontoisten anabaptistien kohdalla. Nuo kaikki ovat heille tyhjiä.
Kristityille, uskossa ja hengessä, ne ovat juuri sellaisia kuin Raamattu ne kuvaa, eivät siis tyhjiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisitko selvittää itsellesi mitä nimityksellä "kristinusko" tarkoitetaan.
Kristinusko on yhden maailman suurimman, teologisesti tarkoin määritellyn uskontokunnan nimi. Kristinuskon perusti Katolinen kirkko, piispain- ja kirkolliskokouksineen. Tähän uskontokuntaan kuuluu joitain kirkkokuntia.
Helluntailaiset ovat anabaptismista alkaen hyökänneet kristinuskoa vastaan. He eivät ole kristinuskoisia, vaikka toisaalta, eksytys- ja rahantekomielessä yrittävätkin kristinuskoisina esiintyä. Kristinuskoisia kutsutaan nimellä "kristityt". Tämä nimitys ei kuitenkaan määrittele kuinka paljon uskoa tuolla kristityllä on tai ei ole.
Nämä määrittelyt ovat anabaptistien omia juttuja, joilla he yrittävät syyllistää myös kristinuskoon kuuluvia kirkkojen jäseniä ja joiden uskonasiat eivät heille edes kuulu.
Tämäkin ketjunaloitus on suunnattu kristinuskoisia vastaan, joilla monilla on risti kaulassaan. Helluntailaiset eivät käytä kaularistejä vaan vastustavat niitä. No, tämä on heidän asiansa.
Alkuperäinen "kristityt"-nimitys syntyi Antiokiassa ja tästä mainitaan Raamatussakin. Mutta jo Paavalin kirjeistä ilmenee, etteivät kaikki nuokaan kristityt olleet niin tarkalleen "oikeaoppisia" ja oikein eläviä kuin apostolit olisivat edellyttäneet, juuri siksi apostolit noita opetuskirjeitään heille lähettivätkin!
"Kristitty"-nimitys ei siis kuulu vain täydellisille, kuten synnittömiksi itseään väittäville (anabaptisteille), nyk. helluntailaisille. Kuuluuko tuo nimitys lainkaan helluntailaisille, jotka eivät kristinoppia tunnusta, tämä on mielipidekysymys.Näin toimivat kristityt luterilaiset:
Reformaation isät Martti Luther ja Philip Melanchthon antoivat arvovaltansa ja teologisen tukensa vainoille ja väkivallalle puheillaan ja kirjoituksillaan. Dokumentit osoittavat, että Luther ja Melanchthon antoivat useita jyrkkiä ja väkivallan sallivia lausuntoja uudestikastajista. He eivät pelkästään hyväksyneet ihmisten vainoamista ja heihin kohdistettua fyysistä väkivaltaa, vaan jopa kannustivat vallanpitäjiä siihen sekä maallisin että teologisin perustein.
Silloinen maallinen hallinto käytti arvovaltaisten kirkonmiesten tuomitsevia puheita ja kirjallisia lausuntoja hyväksi uudestikastajiin kohdistamansa vainon legitiimeinä perusteluina. Keisarikunnassa laadittiin uskonpuhdistajien tukemana laki, joka mahdollisti vainoamisen ”laillisesti”.
Luther joutui ottamaan kantaa anabaptisteiksi nimitettyjen kristittyjen tappamiseen vuonna 1527. Hän antoi suostumuksensa laille ja kuolemantuomioille, vaikka tapahtumia hänen omien sanojensa mukaan olikin ”kauheaa katsella”.😢😭😭 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin toimivat kristityt luterilaiset:
Reformaation isät Martti Luther ja Philip Melanchthon antoivat arvovaltansa ja teologisen tukensa vainoille ja väkivallalle puheillaan ja kirjoituksillaan. Dokumentit osoittavat, että Luther ja Melanchthon antoivat useita jyrkkiä ja väkivallan sallivia lausuntoja uudestikastajista. He eivät pelkästään hyväksyneet ihmisten vainoamista ja heihin kohdistettua fyysistä väkivaltaa, vaan jopa kannustivat vallanpitäjiä siihen sekä maallisin että teologisin perustein.
Silloinen maallinen hallinto käytti arvovaltaisten kirkonmiesten tuomitsevia puheita ja kirjallisia lausuntoja hyväksi uudestikastajiin kohdistamansa vainon legitiimeinä perusteluina. Keisarikunnassa laadittiin uskonpuhdistajien tukemana laki, joka mahdollisti vainoamisen ”laillisesti”.
Luther joutui ottamaan kantaa anabaptisteiksi nimitettyjen kristittyjen tappamiseen vuonna 1527. Hän antoi suostumuksensa laille ja kuolemantuomioille, vaikka tapahtumia hänen omien sanojensa mukaan olikin ”kauheaa katsella”.😢😭😭Luterilaisuus on jumalaton ja julma uskonto, murhakirkko. "Luther kirjoitti kiivaasti heitä (kastajia) vastaan eikä nähnyt heidän toiminnassaan muuta kuin kapinaa ja herjausta. Rangaistuksena voi olla yksi ainoa: kuolema. Thyringerin luterilainen uskonpuhdistaja Justius Menius kumosi1530 kirjallisesti kastajain opit, ja Wittenbergin teologien lausunnoissa todettiin, että kuolemanrangaistus oli asiaankuuluva. Se pantiin täytäntöön miekalla, roviolla tai hukuttamalla." -Gunnar Westin-
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Seimi on tyhjä, hauta on tyhjä, ristit on maatunnu, verta ei näy missään.<<
Näin on järkeisuskontoisten anabaptistien kohdalla. Nuo kaikki ovat heille tyhjiä.
Kristityille, uskossa ja hengessä, ne ovat juuri sellaisia kuin Raamattu ne kuvaa, eivät siis tyhjiä.Lutherin tässä yhteydessä esittämänsä ei kovin kristilliseltä kuulosta: ”Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi. ”
Ja niin ruhtinaat tekivät. 100 000 ihmistä menetti henkensä. - Anonyymi
Luterilaisuus perustuu ja luterilaisen kirkon katolinen äitikirkko on saanut alkunsa Sanan totuuden myymisestä eli luopumisesta Raamatun ilmoituksesta.
Kirkko on jo aikoja sitten, syntynsä alussa myynyt totuuden uskoon tulosta, sovituksesta ja seurakunnasta saadakseen maailman hyväksynnän. Taas pitää myydä Totuutta, jotta maailman hyväksyisi; nyt vuorossa Raamatun mukainen avioliitto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisuus on jumalaton ja julma uskonto, murhakirkko. "Luther kirjoitti kiivaasti heitä (kastajia) vastaan eikä nähnyt heidän toiminnassaan muuta kuin kapinaa ja herjausta. Rangaistuksena voi olla yksi ainoa: kuolema. Thyringerin luterilainen uskonpuhdistaja Justius Menius kumosi1530 kirjallisesti kastajain opit, ja Wittenbergin teologien lausunnoissa todettiin, että kuolemanrangaistus oli asiaankuuluva. Se pantiin täytäntöön miekalla, roviolla tai hukuttamalla." -Gunnar Westin-
Jo vuonna 1530 Luther otti kovan kannan psalmin 82 kommentaarissaan. Kastajat ansaitsivat hänen mukaansa ankarimman rangaistuksen kapinallisuuden ja Jumalanpilkan takia.
Vuonna 1531 kun vaaliruhtinas Johan pyysi neuvoa siihen, että kuinka kohdella vangittuja anabaptisteja, niin Melanchton esitti kuolemantuomiota. Kuitenkin niille, jotka kääntyisivät takaisin, voitaisiin osoittaa armoa. Luther allekirjoitti lausuman.
Muissa Melanchtonin ja Lutherin vastauksissa kyseliville ruhtinaille Melanchton oli selvästi tiukempi. Luther edellytti kuolemantuomiolle kapinallisuutta, Melanchtonille vähempikin riitti. Kapinallisuutta Luther ei määritellyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä taas hengelliseen "ristinkantamiseen joka päivä" tulee, tarkoittaa tuo sitä, että luovutamme itsemme, suostumme Jeesuksen kutsuun ja kuljemme koko elämässämme Jeesuksen rinnalla Hänen ristintiellään, Hänen kasteestaan ja sanajulistamisestaan asti, sallien Hänen samoin toimia myös omassa elämässämme.
Näin kuljemme myös läpi henkilökohtaisen kärsimyksentiemme, kuolemamme ja ylösnousemuksemme.
"Jokapäiväinen ristin ottaminen" on Jeesus Tien kulkemista: Isän tahdossa, Jeesuksen kanssa, Pyhässä Hengessä.Joo, aamen. Ihanasti ja selkeesti sanottu.
Selef Urge - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Seimi on tyhjä, hauta on tyhjä, ristit on maatunnu, verta ei näy missään.<<
Kristityille, uskossa ja hengessä, ne ovat juuri sellaisia kuin Raamattu ne kuvaa, eivät siis tyhjiä.Mutta sinä se silti jaksoit pilkata..
Kävitkö sunnuntaina kirkossa ja luit uskontunnustuksen, mitä sanoit?
Toistit toisten mukana.
Armollinen Jumala.
Tunnustan edessäsi, että synti on sitonut minut enkä kykene vapauttamaan itseäni.
Olen rikkonut Pyhää tahtoasi vastaan, kuten edellä taas tein.
ja torjunut käskyjesi siunauksen, siis en taaskaan halunnut siunausta jne.
Menetkö löpötämään taas huomenna muotomenossa saman rimpsun ja et arkena muista, mitä tuli puhuttua.
Sekö on sinun uskontosi? Okei. siltä se näyttää.... päivästä, viikosta, kuukaudesta toiseen..
Ajattelitko, että perillä Jumala tuntisi sinut ja miksi pitäisi tuntea.... Tänäänhän vaikutat asioihisi.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin toimivat kristityt luterilaiset:
Luther joutui ottamaan kantaa anabaptisteiksi nimitettyjen kristittyjen tappamiseen vuonna 1527. Hän antoi suostumuksensa laille ja kuolemantuomioille, vaikka tapahtumia hänen omien sanojensa mukaan olikin ”kauheaa katsella”.😢😭😭Taas helluntaijohtajisto pääsi pää-opinkappaleeseensa: kristinuskon vastaisuuteensa. Ei montaa minuuttia mennyt.
Näettekö milloinkaan helluntai-"pastorien" julistavan täällä evankeliumia? Sanaa Rististä?
"Sana Rististä on hullutus niille, jotka Kadotukseen joutuvat".
Anabaptismi on todellisuudessa satanismia. MOT. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, aamen. Ihanasti ja selkeesti sanottu.
Selef UrgeNo, mutta... Kiitos! 🙂
Edes yksi anabaptist on samaa mieltä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas helluntaijohtajisto pääsi pää-opinkappaleeseensa: kristinuskon vastaisuuteensa. Ei montaa minuuttia mennyt.
Näettekö milloinkaan helluntai-"pastorien" julistavan täällä evankeliumia? Sanaa Rististä?
"Sana Rististä on hullutus niille, jotka Kadotukseen joutuvat".
Anabaptismi on todellisuudessa satanismia. MOT.kUN JATKAT HELLAREITTEN VAINOAMISTA, NIIN MUISTA: Kunnianloukkaukseen syyllistyy se, joka esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka muuten halventaa toista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kUN JATKAT HELLAREITTEN VAINOAMISTA, NIIN MUISTA: Kunnianloukkaukseen syyllistyy se, joka esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka muuten halventaa toista.
Tutustupa paremmin Suomen lakiin. Se on teille hellareille aina ollut yhdentekevä.
Ja, miksi itse aloitit ketjussa asiaan liittymättömän luterilaisuuden pilkkaamisen? Joka ketjussa, jossa evankeliumia julistetaan, sinä itse "luterilaisuus-valheinesi tunget sekaan, vaikkei luterilaisuudesta muutoi puhuttaisi sanallakaan.
Miellät siis Jeesuksen Ristin kantamisen luterilaisuuteen ja Saatana sinussa aina ja hegi reagoi.
Et kyene ottamaan kantaa oman valheuskontokuntasi opetuksiin, vaan hyökkäät kristittyjä vastaan jotka tunnustavat Ristiä. Jeesuksen Ristiä. Omaa ristään. Ristiä, Ristiä, Ristiä...
Hypitkö jo pitkin helluntaikämppäsi seiniä? RISTI... JEESUKSEN RISTI... KRISTUS RISTIIN NAULITTUNA JA SITTEN YLÖSNOUSSEENA!
Metkusi, Saatana, menivät pieleen! Kukkuu: Jeesuksen Risti!
Bööööö! Risti.
Kristus nousi kuolleista,
kuolemalla Kuoleman voitti
ja haudoissa oleville Elämän antoi!
Jeesus RISTILLÄ, koko ihmiskunnan syntien tähden ja sovituksemme puolesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jokapäiväinen ristin ottaminen" on Jeesus Tien kulkemista: Isän tahdossa, Jeesuksen kanssa, Pyhässä Hengessä.Aika hyvä selitys. Joutuu siis erilaisista vaikeuksistaan huolimatta pysymään uskossa Jeesuksen tekoon puolestamme joka päivä, jolloin joka aamu armokin on uusi.
- Anonyymi
1.Pietarin kirje:
5:7 ja "heittäkää kaikki murheenne hänen päällensä, sillä hän pitää teistä huolen".
Ei-helluntailainen kommentti:
Ristinsä voi heittää Jeesuksen päälle, tuon kohdan mukaan.- Anonyymi
Tuota... Ristiä ei heitellä, sen verran raskaskin se on.
Jeesuksella taas oli oma Ristinsä, ei ihan samanlainen kuin meillä. Jumalan Pojan Risti, kaikki ihmiskunnan synnit...
Murheensa voi uskoa Jeesukselle, mutta Risti on koko kristityn elämä ja kyllä se on itse kannettava. Jeesus, Pyhän Hengen kautta antaa siihen voimaa. Mutta omassa selässämme se on. Joskus kevyempi, joskus raskaampi.
Tuo Risti voi joskus olla todella raskaskin ja helvetin, tuskan tulet loimottaa ympärillä...
- Anonyymi
Tiivistetään aloitus- jota voi sitten mietiskellä...
Hänen ristinsä ------ja ------ minun!
Kiinnostaako ristin ottaminen? Jos ei halua kieltäytyä, syntisestä tiestään, vaan haluaa pilkata armon Herraa- oman tien kulkemisessa, silloin ei kannata ottaa ristiä - siitä ei ole mitään hyötyä elämässä. - Anonyymi
Kun Jumalan Henki kuljettaa ihmistä niin jokainen näistä täyttyvät Pyhällä Hengellä johdattajen , ohjatellen näitänsä päivittäinsä oikeasuuntaisuujessa.Kun täytelmöit Pyhällä Hengellä niin on käymällisyys ettäpä Henki kuoletelmoi sinussa olevaa lihhoo. Sitä se on käytännössä. Ymmärrätkö? Vähän vaikeita sanoja ? Vai ymmärrätkö niijen merkityksen?
Jumala ja Hän Henkenä on hyvin voimakas Ohjaajana, Johtattajana oikeisiin paikkoihin milloin missäkin on avuntarvetta esim. riisipesäke jonnuun syjänmessä, jolla on vaikeja tilanne.
Pyhällä Hengellä täyttymistapoja on erilaisija. Ihan vaan ihanasti Raamattua lukijessa tai kuunellessa täyttyy Hengellä Pyhällä.Eikös olekin ihanaa? Kunhan tietenkin uskoo lukemaansa. Mutta rukoilu on se tapa, jolla Jumala tarkoittanee kuinka ihmisen tulisi täyttyä Pyhällä Hengellä niin että se vaikuttaisi sen ristinkanto osallisuuven, johon kytkynä on ihmisen velallisuus Jumalalle. Minä ajattelen niin että minä olen velassa Jeesukselle.
Ajatellaan hetki sitä ristiä, jota Jeesus kantoi harteillaan aikoinaan. Jeesus oli piesty ja vyysisesti heikoksi hakattu, lyöty lyömävälinein, ruoskittu verillensä haavoille. Tuo risti on painanut paljollisesti, koska tarvitsi ja sai siihen kantoapua ihmisten joukosta.Tähän piiloutuu luultavallisesti ihmisen velka Jeesukselle ja kuinka sitä velkaa kristityn tulee maksaa takaisin eli ristiä kantamalla.Roomalaiskirjeessä 8: 12-14 on velallisteisuus mainittu ettei lihalle ja jos asijaa mietit niin me olemme velassa.....kuten tuossa sanotaan, mutta kenelle olemme velassa? Jollemme ole lihalle velassa niin silloinhan me olemme velassa.....?
VainHenki voi kuoletta lihan teot, sanotaan siinä myös. Ja lihan mukaan elämisetä seuraus on delaus, Hengen mukaan elämisestä taas ikuinen elämä on seuraus. Sanotaan vaikka että kilvoitteluvoittoseuraus.
Kun rukoilemme ja täytymme Pyhällä Hengellä niin meillä on harteillamme risti joka päivä, joka momentumi,mukanamme kannettavamme, jolloin Henki kuolettaa meissä olevaa vanhaa elämää, entisijä arvojamme, entisijä ällöi asenteitamme, vanhoi toimintamallei, joka on kristitylle merkkinä siitä että Jumala ohjaa meitä ajattelemaan oikein pitkin päivää aina kotiinpääsyyn asti.
Kuinka helposti ajatukset lähtevät mukaan villeihin ajatuksiin toisinaan? Meillä kaikilla on siitä monet kokemuksemme.
Vielä haluan jakaa yhjen tai kahjen tai ehkä useajanmankin ajatuksen aknssanne, koska tää on tärkejää, nuo jututhan viittas tuolla siihen asetelmaan, jossa ratkotaan kuka on tollo ja kuka viisas neitsyt. Jos Jumalan lapsi elää rukoilemattomujessa niin hän ei silloin kanna ristiä eli ei pysty maksamaan velkaansa. Jos tämä lokiikka ei sulle avauju niin ota tuo Room.8:1214 ihan kopsaten ylös ja jututa jotakin joka tajuaa näitä asijoita ja tai tuumi sitä ihan ajan kanssa. Siinä mainitaan velka, mutts oon huomannut että jotkut kriseelit elää kuin eivät ymmärtäisi olevansa Jeesukselle velassa ...ja mistä ja miksi....selvitä nämä asijat ihtelles ajan kanssa niin sulla alkaa skulaaman, jos tää j nää tuli uutena juttuna. jjos et selvitä niin voi jäähä ilkeeks solmuks sulle.
Tussahan on henkikastekin mukana. Henkikaste tuo kristitylle iloisen asenteen. Henkikasteen saaneet ovat iloisia sytänmensä asenteeltaan, siel on heitil ihka aitoollisteista ilovata paljon mylläämäs.Raamatussa, olikohan se...jooo, tos on eli Johannes 7 :38 kertoo henkikasteellisuujen tuo ristinkantajalle ilollisen asenteen.
Ja sitten sen voiman saa ristin kantamiseen kun tosijaan vajeltaa Hengessä eli voimaksisuujen saa aikaan Jumala meissä, Jumala on mun Abba.Eiks toi Galatalaiskirje 5:16 sanokin sen selkeellisesti?
Ei kai täs muuta. Oi joi joi joi. Juu, Jeesus on mun Herra ja siunausta teille ja tsekatkees Raamatunjakeet kun näin vaivoo asijan kaa...jos tuli uutena nämät niin ei tartte mu uskoo , vuan tarkastelloo ihhe Raamatusta että se näin on.Ihmiseen ei kannata Raamatuasijoissa sokkeest luottoo vaan tarkastaa kaiken poikkeuksetta Ihhe Raamatusta niin ei mee pino vinoon sitä kasatessa.
Tai vaivoo ja vaivoo...kunnija Jumalalle kaikest, ain ikuisest.
Selef Urge- Anonyymi
"Aamen", sanoo Soffikin.
- Anonyymi
" Eiks toi Galatalaiskirje 5:16 sanokin sen selkeellisesti? "
Minkä sen?
- Anonyymi
Jospa trollille vastaamisesta on jollekin hyötyä. Ristin kantaminen ymmärtääkseni on pilkkaa, ivaa ja höppänäksi leimaantumista tässä maailmassa, pieneen ei halveksittuun markinaaliin suostumista. Monessa maassa usko Jeesuksen voi erottaa perheestä ja suvusta, työpaikasta, opiskelupaikasta. Rikkauden sijaan voi seurata köyhyys, saatana hyökkää erityisesti aktiivikristittyjä kohtaan. Uskosta maksaa hinnan tavalla taikka toisella.
- Anonyymi
Tähänkin löytyy vastaus astrologiasta. Miten kukin nyt omaa kehoaan kantaa. Onko kumarassa, skolioosia, toinen jalka lyhyempi kuin toinen?
Ainoastaan Hengen varassa voi ojentautua täyteen mittaansa, joka onkin sitten ikuinen pyörä ilman alkua ja loppua. Sielun sirppi on se mikä kokee kaiken täällä aineellisessa todellisuudessa.
Astrologinen planeettasymboliikka rakentuu 3 erilaisesta symbolista: hengestä, sielusta ja materiasta.
Henki
Henkeä kuvataan astrologiassa ympyränä eli aurinkona, jossa on piste sisällä. Henkeä kuvastaa ympyrä, jossa ei ole alkua eikä loppua: henki ei ole syntynyt eikä niin ollen voi kuolla. Henki edustaa ihmisessä kuolematonta puolta.
Sielu
Sielua kuvataan astrologiassa puoliympyränä, ja symbolisesti sitä edustaa Kuu. Sielu on vain osa hengestä. Sielu edustaa ihmisessä tunteita, alitajuisia reaktioita ja menneisyyden kokemuksia ja inhimillisyyttä.
Materia +
Materiaa kuvataan astrologiassa ristinä. Materia kuvastaa kehomme konkreettista puolta. Kaikilla meillä on ristimme kannettavanaan eli toisin sanoen keho rasitteenamme. Kehomme pitää meidät maan pinnalla. Materia ei koskaan esiinny yksistään astrologisessa symboliikassa. - Anonyymi
Ristin ottaminen kantaakseen sitä joka päivä tarkoittaa että turvaa Herraan.
Jonk' on turva Jumalassa, turvassa on paremmassa...
Anna tiesi Herran haltuun, kyllä Hän sen tekee.
Alkaa päivän ja ottaa sen vastaan sellaisenaan niine tehtävineen, mitä kullekin päivälle eteen tulee. - Anonyymi
Sananlaskut:
16:7 Jos miehen tiet ovat Herralle otolliset, saattaa hän vihamiehetkin sovintoon hänen kanssansa.
Ei-helluntailainen kommentti:
Moni saattaa olla ristillinen, ristin kantaja, ristiriipus kaulassaan. Moni kuvittelee, että pitää olla riidoissa ihmisten kanssa, ollakseen kyllin hurskas ristillinen. Mutta kun yllä sanoin, että ristin voi heittää Jeesuksen päälle, niin eikö tämä ollut lukijalle testi, uskotko mitä Raamatussa sanotaan, vai onko sinulla pieni Jeesus, jonka päälle ihmisten heitellessä ristejä, hän saa kuhmuja mustelmia, luunmurtumia, Jeesus-parka, vai otitko todesta, että Jumala siinä on se, jonka päälle heitetään, vai ajatteletko, että en minä tätä ristiä luovuta pois edes Raamatun käskiessä, koska on niin hurskasta (mielestäni) kantaa näitä turhia ristejä, ja niistä ylpeillä. Eli onko menestysteologian vastustaminen Raamatusta tulevan uskon vastustamista, pientä uskoa.
1.Pietarin kirje:
5:7 ja "heittäkää kaikki murheenne hänen päällensä, sillä hän pitää teistä huolen". - Anonyymi
Nää on kyllä sellaisia asioita, jotka uudestisyntyneen pitäisi ihan luonnostaan, kysymättäkin, elämässään oppia ja ymmärtää.
- Anonyymi
Ristin kantaminen = omassa elämässään kärsimystä Kristuksen uskon tähden.
Kun kantaa Kristuksen ristiä kuvainnollisesti niin joka askeleella on vihollinen maailman hallitsijan kanssa ja tässä maailmassa se on myös raskas kaikkine pilkkaajineen ja aikoinaan kristittyjen murhineen.
Risti kuitenkaan ei ole kantajalleen raskas vaan kevyt ja se antaailon ja onnen mutta sitä saatana vihaa.
Ristin kantaminen vihollisen keskellä ei koskaan ole helppoa. Sen tajuaa joka päivä.- Anonyymi
Ei-helluntailainen:
Keskustelua muistellessa tuli mieleen, että Jeesus on uskon vertauskuva uskovalle.
a) Pieni usko, pieni Jeesus uskovan mielikuvissa: voi Jeesus-parkaa, kun ihmiset heittelevät ristejään Hänen päällensä, ja Jeesus saa kuhmuja, mustelmia, luunmurtumia, ja lopulta jää ristikasan alle hautautumaan elävältä, kun niin monet kehtaavat vaivata heittelemällä ristejään, suureksi kasaksi asti, pikku Jeesus-lapsen riesaksi, voi voi.
b) Suurempi usko, suurempi Jeesus uskovan mielikuvissa: Jeesuksessa on Jumala, ja on Herra, joka arvovallallaan käski, ja kuolleita heräsi, sairaita parani, jne. Sama Jeesus on edelleen tänäkin päivänä. Menestysteologian (ja Raamatun) opeissa tämä Jeesus nyt elää uskovissa edelleen henkensä kautta, ja on edelleen voimallinen käskemään vaikka vuorten siirtyä, ja myrskyjen tyyntyä. - Anonyymi
Ristin kantaminen on sitä, että ottaa vastaan sen tehtävän minkä Jumala ihmiselle antaa nurisematta ja kyseenalaistamista sitä.
Kuten Jeesus kantoi ristinsä siinä, että joutui fariseusten sapattisyytösten vuoksi ristille ja vaikka se oli karu kohtalo, oli se Jumalan tahdon toteutuma. Jos Hän ei olisi sitä kantanut, olisi meillä vielä ankea juutalainen usko lakipykälineen, joka ei johda mihinkään hyvään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1233124Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen372486Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302435Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631112149- 1141690
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1711398Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .241297Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2901234Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi2761218- 621077