Olen kevyemmän linjan kulkija JT uskonnossa. En voi millään elää niin raskassoutuista elämää, kuin vaaditaan JT.
Kevyempi linja
18
284
Vastaukset
- Anonyymi
Eikö kannattais lopettaa kokonaan tuollainen itsensä kiusaaminen?
- Anonyymi
Sitä ei voi kokonaan lopettaa, kun uskoa asiaan on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä ei voi kokonaan lopettaa, kun uskoa asiaan on.
Olet pahassa ristiriidassa.
Tee itsellesi ensinmmäiseksi selväksi, miksi uskoa vartiotornilahkoon.
Se on suurenluokan huijaus.
- Anonyymi
Yksi kerta viikossa kokousta riittää, ja sekin zoomin kautta.,
- Anonyymi
Kevyttodistajuus. Mitens kenttäily? Entä jos tulee tarvetta karttamiselle, tai verensiirrolle, niin miten toimit?
- Anonyymi
Kenttäily tapahtuu lähettämällä puhelimella jw. orgista kirjoituksia ihmisille. Joillekin voi lähettää lehtiä, joilla ei ole tietokonetta tai älypuhelinta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenttäily tapahtuu lähettämällä puhelimella jw. orgista kirjoituksia ihmisille. Joillekin voi lähettää lehtiä, joilla ei ole tietokonetta tai älypuhelinta.
Kattamista täytyy kai noudattaa, niin kuin sanotaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kattamista täytyy kai noudattaa, niin kuin sanotaan.
Verensiirto-ohjeitakin noudatan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei helpompaa on kirjoittaa vaan olen ollut
Kentällä. Todella kevyttä ja zoom koksa .!
- Anonyymi
Jaa, olet ihan oikeasti hellari!
- Anonyymi
Olen oikeasti JT. Mutta kevyemmin asiat ottava. Pakko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloita jokin hyvä harrastus. Esim. kitaransoitto ja unohda lahko. Usko nyt jo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Pakko"?
Miten niin?
Pelkäätkö, että "isukki ja äitily" jättää perinnöttömäksi, jos jätät jt- lahkon?
No kuule, sillä perusteella ei voi jättää perinnöttömäksi. Puolet ainakin saat.
- Anonyymi
Anonyymi 2024-11-18 10:02:29
" Karttamista täytyy kai noudattaa, Verensiirto-ohjeitakin noudatan. "
Karttaminen ei ole ollut lahkossa kuin joitain vuosikymmeniä.
Mutta verensiirtokieltokaan ei ole ollut aina. Tiesitkö, että v. 1940 lehdessä Consolation kehuttiin verensiirto.
Onkohan se ihan tosiaan jehovakanava se vartiotornin tuottaja ? - Anonyymi
” Olen kevyemmän linjan kulkija JT uskonnossa. En voi millään elää niin raskassoutuista elämää, kuin vaaditaan JT.”
Mikä siinä todistajuudessa niin raskassoutuista todellisuudessa on? Kyllä sinulle jää luuktavasti tarpeeksi omaa/vapaa aikaa teokraattisten asioiden jälkeenkin.
On vain kaksi kokousta viikossa. Ja kenttäpalvelusta voit tehdä aikataulusi puitteissa samoin Raamatun tutkimista. Ei siis kannata ottaa turhaa stressiä tai asettaa itselleen liian suuria tavoitteita. Teet sen minkä pystyt. Jumalalle riittää se, että sen minkä teet teet hänelle kokosieluisesti- sydämestäsi. Ihan sama mitä muut sinusta ajattelevat. On ikävä että usein jotkut kuvittelevat, että heistä puhutaan tai ajatellaan jotakin ikävää.
Jumalan hyväksyntä on kaikkein tärkein, mitä varmasti jokainen todistaja tavoittelee. Jos laitat riman liian korkealle, se kostautuu luultavasti ennemmin tai myöhemmin. Kukaan ei jaksa jos sydän ei ole mukana. Kukaan todistaja ei halua varmastikaan palveluksensa olevan suorittamista. Tälläinen asenne ei miellytä Jumalaa.
Kukaan ei vaadi sinulta sellaista, johon et pysty.
Paholainen yrittää uuvuttaa meitä monella rintamalla nykyään. Tämä ei ole mikään ihme. Maailma etenee Jumalan aikataulun mukaisesti kohti tulevaa huipentumaa.
Jos asenteesi on jatkossakin ”en jaksa elää raskassoutuista” elämää mitä vaaditaan todistajuudessa, voit vakuuttua, että paholainen käyttää tilannettasi hyväkseen. Siitä ei koskaan seuraa mitään hyvää.
Tee se minkä jaksat, tee se kokosieluisesti vaikka uhrisi mielestäsi olisi kovin vähäpätöinen. Se riittää varmasti Jumalalle joka koskaan ei vaadi meiltä mitään, mitä emme pystyisi tekemään hänen asioidensa edistämiseksi tänä lyhyenä aikana, joka maailmalla on jäljellä. Aika on paha jossa maailma nyt on.- Anonyymi
Mielelläni jättäisin teokraattisen valehtelemisen.
Mielelläni jättäisin järjestön väärät opetukset.
Se on kova ristiriita, jos pitää näytellä uskovansa "totuuteen" ihan vain karttamispelon vuoksi.
Kyllä se miestä syö.
- Anonyymi
" Jumalalle riittää se, että sen minkä teet teet hänelle
kokosieluisesti- sydämestäsi "
Kukaan ei pysty ennustamaan, mitä seuraava vartiotorni määrää JT:n uskomaan.
Jehovan todistajien oppimuutoksista
1921: rokotukset kiellettiin
1952: rokotteet sallittiin
1967: elinsiirrot kiellettiin ihmissyöntinä.[5]
1980: elinsiirrot sallittiin [7
1995: sukupolvioppi muuttui. Sukupolviopista poistettiin se tulkinta, että "sukupolveen" kuuluisivat vain ne, jotka olivat olleet elossa vuonna 1914
2008: sukupolvioppi muuttui. "Sukupolvella" alettiin tarkoittaa "kansojen ihmisten" sijaan ns. voideltuja, joita olisi edelleen elossa Harmageddonin tullessa.[13]
2010: sukupolvioppi muuttui. "Sukupolveen" alettiin sisällyttää kaikki ne nykyisin elävät ns. voidellut, jotka ovat eläneet osittainkin samanaikaisesti vuonna 1914 elossa olleiden voideltujen kanssa
1993: Neuvostoliitto ei ole enää Danielin kirjan Pohjoisen kuningas
-Huomautus: Neuvostoliitto oli valtio, hajosi jo 1990. kuningas on henkilö.
yms. https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Jehovan_todistajien_oppimuutoksista- Anonyymi
Mitä sukupolvioppia sinä, JT, pidän parhaimpana ?
Onhan siellä ollut sellainenkin sukupolvioppien helmi, että "Jeesus tarkoitti kahta sukupolvea"
Ja kyseessä tulkinta jakeesta Matt. 24:34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1125825Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta323927- 823332
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182946Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2501997Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?871963- 1411758
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui391685Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881529