Selaimeen kiinnitetyn välilehden pakotettu päivitys kerran vuorokaudessa

Anonyymi-ap

Selaimessa voi siis kiinnittää välilehtiä, jotka avautuvat automaattisesti kun selain käynnistetään. Välilehdellä on päiväkohtainen laskenta eli sivun tiedot muuttuu aina kun vuorokausi on vaihtunut. Ainakin Edgessä näyttää siltä, että sivu avautuu selaimen käynnistyksessä, mutta se näyttää vain välimuistista löytyvän aiemman päivän tiedot eikä refreshaa ilman että käyttäjä itse pakottaa sivun päivittymään.

Onko sinulla ideaa JavaScriptistä joka pakkopäivittää sivun automaattisesti, mutta ei joka kerta sivulle mennessä, vaan vain kerran vuorokaudessa eli silloin kun selain käynnistyy?

Minulla on yksi ratkaisu ongelmaan, mutta lukisin ja testaisin mielelläni vaihtoehtoisiakin ratkaisuja, kiitoksia.

8

193

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Edge onkin paska selain!

• Anonyymi

Firefoxissa voi välilehtien sijasta laittaa sivuja kirjanmerkkipalkkiin ja klikkaamalla siitä auki se päivittää sivun.

• Anonyymi

Kiitos viestistä!

Kirjanmerkit on toki myös muissa hyvin varustetuissa selaimissa. Tässä tehtävässä oli tarkoitus nimenomaan javascriptin keinoin suorittaa kiinnitetyssä tabissa sivulla olevien laskentakaavojen päivitys automaattisesti vain kerran vuorokaudessa ja antaa sen muuten lojua toimettomana. Eräänlainen muistuttaja siis, joka tulee silmille joka päivä vaikka itse sen muutoin kirjanmerkeistä tai muutoin unohtaisinkin tsekata.

Laitan oman versioni jossain vaiheessa esiin sivulle

https://bsky.app/profile/tuulettaja.bsky.social

mutta annetaan vielä tovin aikaa ajan kulua, jos vaikka muitakin versioita scriptejä vääntävien työpöydillä syntyisi.

• Anonyymi

Hiljaista on scripti-rintamalla. Mutta eipä siinä mitään. sillä minulla on toimiva versio ja sillä sitten menen eteenpäin koska parannusehdotuksia tai vaihtoehtoisia ideoita ei ole tullut.

• Anonyymi

Minulla välilehtiä ei ladata automaattisesti vaan ne pitää omatoimisesti avata uudestaan vaikka olisivatkin auki. Mitään automaattista päivitystä ei siis tule tapahtumaan..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla välilehtiä ei ladata automaattisesti vaan ne pitää omatoimisesti avata uudestaan vaikka olisivatkin auki. Mitään automaattista päivitystä ei siis tule tapahtumaan..

Tottakai tapoja ja tarpeita on monia. Tämä oli tai siis on se keissi kun halutaan että jokin asia hyppää "silmille" aina kun selain avataan ja niin että siinä oleva info on valmiiksi ajan tasalla. Käyttäjältä ei vaadita yhtään mitään toimenpiteitä, jotka arjessa on aina niin luontevaa unohtaa.

Sain ratkaistua sen tuolla javascriptillä ja asia sikäli loppuun käsitelty. Yhtään vastaväitettä ja/tai parempaa toteutustapaa ei esitetty. Se oli itselleni pienoinen yllätys.

• Anonyymi

Pythonin eräällä kirjastolla voi klikkailla ja ohjata hiirtä/näppäimistöä.. Eli ohjelma aktivoi välilehden ja ja sitten sivun päivitys.

• Anonyymi

Missä selaimessa kiinnitetyt välilehdet eivät avautuessaan päivity ja onko se käyttäjän itsensä säätämä niin vai ihan vakiotoiminne?

Toisin sanoen, oletko siis kokeillut tuota esimerkki muistutin -failia ajaa jossain selaimessa ja se ei päivittynyt?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3225
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3087
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2447
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      99
      2180
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1903
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1800
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1616
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1405
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      81