Venäjän rautatiet vetelee viimeisiään

Anonyymi-ap

Venäjän rautatiejärjestelmä on hajoamassa

Venäjän rautateistä vastaava yhtiö on keskeyttänyt konttien toimitukset yhteen Moskovan alueen suurimmista terminaaleista, koska kuljetukset ovat ruuhkautuneet ja rataverkko ylikuormittunut. Tilanne on samankaltainen toisessa alueen terminaalissa ja toimitusten viiveissä kuukausi on lyhyt aika, eikä kaksi kuukautta ole enää harvinaista.

Siperian radan solmukohdissa asemia tukkivat hylätyt tavaravaunut, joista veturi on irrotettu.

Noin 40 prosenttia venäläisestä rautatiekalustosta on peräisin neuvostoajoilta.

Rautatiet ovat niin tukossa, että tavaravaunuja kuljetetaan paikasta toiseen rekoilla.

Venäjä vaikuttaa olevan matkalla kohti ”helmikuun 1917 tilannetta”, kun kilo perunoita maksaa nyt 73 prosenttia enemmän kuin vielä tammikuussa, korot rikkoivat 21 prosentin rajan lokakuussa ja asuntolainojen korot ovat 28 prosenttia, ja lisäksi junakuljetukset ovat ajautumassa kaaokseen.

66

620

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      hyvä

    • Anonyymi

      Mikä siellä ei vetäisi viimeisiään?
      Jos rautatiekalusto on neuvosto-aikaista niin sehän on sikäläisittäin juuri käyttöönotettua, tuoreimmat vaunut vajaa 40-vuotiaita.
      Länttähän ryssä tästäkin vaikeudestaan syyttää. Vaunujen laakerit kun ovat länsikampetta ja laakereiden saannin tukahduttua Putinin sotimisen seurauksena vaunuja ei voida käyttää kun laakereita ei ole.
      venäjä on kehitysmaa.

      • Laakeritehtaiden tuhoaminen oli sodan aikaan tärkeä prioriteetti sodassa saksaa vastaan. Korvaavia polttoaineitakin voidaan valmistaa monenlaisia mutta laakerien saannin loppuminen rampauttaa yhteiskuntaa aikalailla.


    • Anonyymi

      Venäjän sodankäynti perustuu tykistöön. Ammutaan valtavasti putket punaisina ja sitten jalkaväki hyökkää. Alkeellista ja heikkotehoista. Jokainen edetty sentti maksaa valtavasti rautaa ja lihaa.

      Taktiikka asettaa rautatiekuljetukset keskiöön. Jos rautatiet eivät kykene kuljettamaan ammuksia, eivät rekat kykene niitä korvaamaan. Venäjä pysähtyy tai pysäytetään rautateillä. Jos vastassa olisi Nato, niin eipä siellä hetken päästä paljon junilla ajeltaisi.

      • Anonyymi

        Noi oon minäkin aatellu.
        Ratakuletukset rikki, nii se on siinä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noi oon minäkin aatellu.
        Ratakuletukset rikki, nii se on siinä.

        Rautateitten katkominen on itse asiassa aika helppoa hommaa nykyaseilla, kunhan vain räjähdettä on kunnolla.


      • Saksan-Ranskan sodassa 1870 preussilaiset osasivat hyödyntää hienoja rautateitään ylivoimaisella tavalla. Vähän hämmentävää, että peruskuvio on sama vielä 154 vuotta myöhemminkin. Tuolloin ennen käytännössä ainoa tapa katkaista rata oli paikalla räjäytys. Ei taidettu pahemmin katkoa.


      • Anonyymi

        Tätä järjettömän sodankäynnin jatkamista varten natsi-Putte hakee Pohjois-Koreasta tykinruokaa Kim un Paksulta samoin myös tykinammuksia!


    • Anonyymi

      hyvä

    • Anonyymi

      hyvä

    • Anonyymi

      Rautatieliikenteen sabotointi luulisi olevan suhteellisen helppoa Venäjän kaltaisessa pitkien etäisyyksien maassa.

      • Ja nyt Venäjä tekee sen itse. Vieläpä niin, ettei vaihtoehtoista rataa ole käytettävissä.


    • Anonyymi

      Miljardien metsähehtaarien maa jossa valotolpat valetaan betonista, sellainen maa on Venäjä.

    • Anonyymi

      Venäjä antaa ihan itse infransa hajota.

      • Varma et tiennyt että nyt Venäjä isompikuin 2 vuotta sitten


    • Anonyymi

      Infra voi olla ikäloppua ja kulunutta tiettyyn rajaan saakka.
      Sen rajan jälkeen kaikki kosahtaa.

    • Anonyymi

      Laakeriongelmista raportoitiin jo reilu vuosi sitten. Hylätyt vaunut ruuhkauttavat rautateitä, ja ongelma on nopeasti huonontunut.
      Rautatiet ovat Venäjän valtasuonia, jotka ovat laajalle maalle elintärkeitä. Ongelmat rautateillä tuottavat kansalaisille suuremmat haitat kuin sota. Nostaahan se elintarvikkeiden, ja kaikkien muidenkin tavaroiden hintoja, nyt kun inflaatio on muutenkin ennätyksellinen.

      • Pakotteiden poistamista ei siis kannata ottaa rauhanneuvottelujen listalle lainkaan, ja eihän Ukraina edes voi asiaan vaikuttaa kuin toivomusaloittein.

        Laakereitten toimittaminen helpottaisi armeijan saattamista jälleen hyökkäyskuntoon suuresti.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Pakotteiden poistamista ei siis kannata ottaa rauhanneuvottelujen listalle lainkaan, ja eihän Ukraina edes voi asiaan vaikuttaa kuin toivomusaloittein.

        Laakereitten toimittaminen helpottaisi armeijan saattamista jälleen hyökkäyskuntoon suuresti.

        http://www.vbf.ru/en/ laakereita löytyy, jälleen kerran luulet ettei Venäjällä mitään tarpeellista valmisteta. Niitä veturitehtaitakin taisi olla 7 kappaletta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        http://www.vbf.ru/en/ laakereita löytyy, jälleen kerran luulet ettei Venäjällä mitään tarpeellista valmisteta. Niitä veturitehtaitakin taisi olla 7 kappaletta.

        Laakereita kyllä, mutta ei sellaisia jotka kestäisivät ilman rasvaamisia, ja juuri niistä kunnollisista on nyt puute.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Laakereita kyllä, mutta ei sellaisia jotka kestäisivät ilman rasvaamisia, ja juuri niistä kunnollisista on nyt puute.

        hahahhhahhhh, etkö raukka parempaan pystynyt?? Tuo oli kyllä pohjanoteeraus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        hahahhhahhhh, etkö raukka parempaan pystynyt?? Tuo oli kyllä pohjanoteeraus.

        Ehkä, mutta se sattuu olemaan totta. 😊


    • Anonyymi

      Venäjä rapautuu. Sitä ongelmaa ei russotrollien suunsoitto poista.

    • Anonyymi

      Mitä sillä on väliä että mitä perunat maksavat? Ei se ole mikään sellainen asia jonka perusteella saadaan mitenkään selville mitään oleellista yleisistä asioista.

      • Anonyymi

        Tuohan se on Venäjän asenne! Mitä väliä kun rautatiekalusto ja rataverkko rapistuu! Raha kun ei kaikkeen riitä sota-aikana!


    • Anonyymi

      Tuskin Venäjän media on tuosta mitään kertonut. Se kuuluu asioihin jotka kuuluvat sotalalaisuuksien piiriin. Kiellettyjen aiheiden lista on pitkä, ja kuin veteen piirretty viiva, kukaan ei tiedä tarkkaa rajaa. Siksi onkin parempi, kun pitää suunsa kiinni kaikesta mikä liittyy Putiniin, hallintoon, ja infraan.

    • Anonyymi

      Huolto logistiikka ja tarvikkeiden nopea siirtäminen niin siviileille kuin sotaan rintamalle on yksi sotivan valtion tärkeimmistä asioista pitääkseen koneiston toiminnassa se on historiallinen fakta.

      Venäjällä on alkanut pettämään nämä tärkeimmät asiat pitää myös muistaa että venäjän lentoliikenne on ollut romuttumassa jo jonkin aikaa nämä kaikki myös siviilinfran hajoaminen tapahtuu nyt venäjällä samaan aikaan tilanne pahenee joka päivä .

    • Anonyymi

      hyvä

    • Anonyymi

      hyvä

    • Anonyymi

      "Huolto logistiikka ja tarvikkeiden nopea siirtäminen niin siviileille kuin sotaan rintamalle on yksi sotivan valtion tärkeimmistä asioista pitääkseen koneiston toiminnassa se on historiallinen fakta."

      JUURI NOIN !

      En yleensä käytä suuria kirjaimia, koska se on tarpeetonta huutamista, mutta olen niin 100 % samaa mieltä tuon kanssa. Nyt pitäisi suoraan ja röyhkeästi iskeä Venäjän huoltologistiikan kimppuun. Nato ei ymmärrettävästi voi suoraan osallistua mihinkään Venäjän sisäisiin asioihin, mutta Ukrainan kautta voimme tukea kaikkea sellaista toimintaa, joka sabotoi ryssän logistiikkaa, ennen kaikkea rautateitä.

      Ryssä rikkoo meidän kaapeleita, siihen on vastattava ja vain voima on se mitä ryssä tottelee, puheiden aika on ohi.

      • Anonyymi

        Ilman tuota pahan valtakuntaa maailmalla menisi liian hyvin.
        Maailmassa täytyy olla aina vähintään yksi vitsaus, vaikeuttamassa kehitystä, ja hyvinvointia.


    • Anonyymi

      Putinin örkkien toiminta on täysin rautateiden varassa.
      Siihen pitää iskeä.

    • Normisettiä. Noon tottunu siihen. Kurjuus ja gettoelämä kuuluu paikalliseen menttaliteettiin. Kunhan eliitti voi hyvin.

    • Anonyymi

      Saksan Barbarossa pysähtyi loppujen lopuksi Amerikan toimittamiin kuorma-autoihin. Neuvostoliitto sai liikuteltua tapettavaksi vietäviä sotilaitaan. Venäjäm doktriini edellyttää raskasta kuljetuskalustoa ja paljon.

    • Anonyymi

      Länsi-Saksalaista tekniikkaa on pitkänmatkan kaukojunissa. Varaosia taitaa olla vielä jäljellä, ja purkamalla vanhempaa kalustoa saadaan lisää. Tässäkin aika tekee tehtävänsä, ja matkustajajuna ongelma on vielä edessä.
      Venäläiset tulevat vielä syyttämään Putinia lännen agentiksi, joka tuhosi Venäjän.

    • Anonyymi

      Putin päätyy lyhtypylvääseen ja siihen ei tarvita ulkoista apua.

      • Anonyymi

        Voitas me niille köysi tarjota ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitas me niille köysi tarjota ...

        Ja pylväs.


    • Anonyymi

      Mafiapomo.

    • Anonyymi

      Venäjän infrastruktuuri rapautuu kiihtyvää tahtia. Alkaa tuntua jo tavan tallaajien arjessa varsinkin, kun inflaatio terästää koko surkeutta.

    • Anonyymi

      hyvä

    • Anonyymi

      Onkos pohjatyöt jo aloitettu pietari-moskovaan suunniteltuun supernopeaan juna yhteyteen.
      Itse putin esitteli tämän suunnitelman venäjän medialle.

    • Anonyymi

      näin

    • Anonyymi

      Millasella räjähteellä saa raiteen rikki, voisko semmosia paketteja toimittaa sopiville tahoille rajan taakse .

      • Anonyymi

        Akkurälläkkä riittää. Se olisi parasta rauhantyötä venäjällä.

        Loppu katkeaa itsekseen ja tällöin tekijä on jo kaukana, tuhansia pyöriä on tällöin jo pilalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Akkurälläkkä riittää. Se olisi parasta rauhantyötä venäjällä.

        Loppu katkeaa itsekseen ja tällöin tekijä on jo kaukana, tuhansia pyöriä on tällöin jo pilalla.

        Ootko varma? Ratakisko on ihan Helvetin paksu.


    • Anonyymi

      Eipä siihen raiteeseen nyt kovin isoa poikkeamaa tarvita, kun juna jyrää itse loput.

    • Anonyymi

      Putinin pakojuna Moskovan kellarissa ei ilmeisesti liiku enää, venäläiset johdot maistuvat rotille.

      Eiköhän siellä ole myös kaikki muukin samassa jamassa.

      • Anonyymi

        NIIN NE SANOVA SUOMEN KOMMUNISTIT JA TARJA HALONEN, ETTÄ KAIKKI HYVIN.
        HYVIN MENEE SOTILAALLISELLA ERIKOIS-OPERAATIOLLA.
        PUUTIN ON MUUTTUNUT JA KASVAA SUUREKSI SUBERIKS.


    • Anonyymi

      Äitisikö kertoi. Vai verkkouutisistako luit.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Ollaanpa siellä topakkana. Tiedostetaan, että Venäjän tilanne on jotain aivan muuta mitä yritetään antaa ymmärtää. Surkiaa on, mutta ei vielä alkuunkaan niin surkiaa kuin tulee olemaan.

      • Anonyymi

        Höpö höpö.
        Missä siinä linkissä rautatiet mainitaan.


    • Anonyymi

      Venäjän viemärijärjestelmät vetelee viimeisiään. Samoin myös kaukolämpöjärjestelmä suurissa kaupungeissa. ( pienissä kaupungeissahan tällaisia ei edes ole )
      Toivotaan kunnon pakkasherraa asialle talveksi Moskovaan ja Putingradiin, (Pietariin)!

      Ehkä paleleva kansa vihdoinkin tulisi kaduille ja heittäisi Putlerin natsit ulos Kremlistä lämmittelemästä?

      • Anonyymi

        Da, putler👽kaput!


    • Anonyymi

      Kaikki hajoaa

    • Anonyymi

      Miten se juna saadaan helpoiten raiteilta ?

      • Anonyymi

        SIIHEN VARMAAN RAITEELLE PITÄIS LAITTAA VASELIINA.


    • Anonyymi

      Miten Venäjä turvaisi raiteensa, jos sitä vastaan lähetettäisiin massiivinen droonilaivasto joka päivä? Valitse vaihtoehdoista: a) ei mitenkään, b) ei mitenkään, c) ei mitenkään, d) ei mitenkään?

    • Anonyymi

      USAssa ei ole edes pikajunia. Ajatella.
      Kaikki rahat aseisiin ja muiden maiden kyykyttämiseen, sanktiointiin jne.

      • Anonyymi

        Tiltu käyhän joskus jenkeissä katsomassa mitä siellä on ...toisaalta tiltua ei ikinä saisi aseella uhatenkaan jenkeistä sen jälkeen pois varsinkaan palaamaan venäjän kehitysmaahan venäläis/pohjoiskorealaiseen maailmaan


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Niin surullinen

      onnettomuus taas. Voimia ihan kaikille läheisille,kavereille ja kouluun 🙏
      Lapua
      92
      2817
    2. En minä kyllä enää odota sinua

      Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O
      Ikävä
      49
      2678
    3. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

      Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      78
      2359
    4. Paloautoko se oli kolarissa Juntusrannan risteyksessä?

      Oli kuva paloautosta nettijutussa.
      Suomussalmi
      23
      1901
    5. Joka kolmas työtön on työkyvytön

      Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais
      Maailman menoa
      221
      1832
    6. Jos joku luulee että kaikki käy

      Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn
      Ikävä
      68
      1680
    7. Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!

      Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti
      Haapavesi
      20
      1501
    8. Sakin hivutus - ilmiö

      Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok
      80 plus
      92
      1499
    9. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

      "Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      22
      1480
    10. Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan

      Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var
      Tunteet
      12
      1450
    Aihe