Venäjän rautatiet vetelee viimeisiään

Anonyymi-ap

Venäjän rautatiejärjestelmä on hajoamassa

Venäjän rautateistä vastaava yhtiö on keskeyttänyt konttien toimitukset yhteen Moskovan alueen suurimmista terminaaleista, koska kuljetukset ovat ruuhkautuneet ja rataverkko ylikuormittunut. Tilanne on samankaltainen toisessa alueen terminaalissa ja toimitusten viiveissä kuukausi on lyhyt aika, eikä kaksi kuukautta ole enää harvinaista.

Siperian radan solmukohdissa asemia tukkivat hylätyt tavaravaunut, joista veturi on irrotettu.

Noin 40 prosenttia venäläisestä rautatiekalustosta on peräisin neuvostoajoilta.

Rautatiet ovat niin tukossa, että tavaravaunuja kuljetetaan paikasta toiseen rekoilla.

Venäjä vaikuttaa olevan matkalla kohti ”helmikuun 1917 tilannetta”, kun kilo perunoita maksaa nyt 73 prosenttia enemmän kuin vielä tammikuussa, korot rikkoivat 21 prosentin rajan lokakuussa ja asuntolainojen korot ovat 28 prosenttia, ja lisäksi junakuljetukset ovat ajautumassa kaaokseen.

66

575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      hyvä

    • Anonyymi

      Mikä siellä ei vetäisi viimeisiään?
      Jos rautatiekalusto on neuvosto-aikaista niin sehän on sikäläisittäin juuri käyttöönotettua, tuoreimmat vaunut vajaa 40-vuotiaita.
      Länttähän ryssä tästäkin vaikeudestaan syyttää. Vaunujen laakerit kun ovat länsikampetta ja laakereiden saannin tukahduttua Putinin sotimisen seurauksena vaunuja ei voida käyttää kun laakereita ei ole.
      venäjä on kehitysmaa.

      • Laakeritehtaiden tuhoaminen oli sodan aikaan tärkeä prioriteetti sodassa saksaa vastaan. Korvaavia polttoaineitakin voidaan valmistaa monenlaisia mutta laakerien saannin loppuminen rampauttaa yhteiskuntaa aikalailla.


    • Anonyymi

      Venäjän sodankäynti perustuu tykistöön. Ammutaan valtavasti putket punaisina ja sitten jalkaväki hyökkää. Alkeellista ja heikkotehoista. Jokainen edetty sentti maksaa valtavasti rautaa ja lihaa.

      Taktiikka asettaa rautatiekuljetukset keskiöön. Jos rautatiet eivät kykene kuljettamaan ammuksia, eivät rekat kykene niitä korvaamaan. Venäjä pysähtyy tai pysäytetään rautateillä. Jos vastassa olisi Nato, niin eipä siellä hetken päästä paljon junilla ajeltaisi.

      • Anonyymi

        Noi oon minäkin aatellu.
        Ratakuletukset rikki, nii se on siinä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noi oon minäkin aatellu.
        Ratakuletukset rikki, nii se on siinä.

        Rautateitten katkominen on itse asiassa aika helppoa hommaa nykyaseilla, kunhan vain räjähdettä on kunnolla.


      • Saksan-Ranskan sodassa 1870 preussilaiset osasivat hyödyntää hienoja rautateitään ylivoimaisella tavalla. Vähän hämmentävää, että peruskuvio on sama vielä 154 vuotta myöhemminkin. Tuolloin ennen käytännössä ainoa tapa katkaista rata oli paikalla räjäytys. Ei taidettu pahemmin katkoa.


      • Anonyymi

        Tätä järjettömän sodankäynnin jatkamista varten natsi-Putte hakee Pohjois-Koreasta tykinruokaa Kim un Paksulta samoin myös tykinammuksia!


    • Anonyymi

      hyvä

    • Anonyymi

      hyvä

    • Anonyymi

      Rautatieliikenteen sabotointi luulisi olevan suhteellisen helppoa Venäjän kaltaisessa pitkien etäisyyksien maassa.

      • Ja nyt Venäjä tekee sen itse. Vieläpä niin, ettei vaihtoehtoista rataa ole käytettävissä.


    • Anonyymi

      Miljardien metsähehtaarien maa jossa valotolpat valetaan betonista, sellainen maa on Venäjä.

    • Anonyymi

      Venäjä antaa ihan itse infransa hajota.

      • Varma et tiennyt että nyt Venäjä isompikuin 2 vuotta sitten


    • Anonyymi

      Infra voi olla ikäloppua ja kulunutta tiettyyn rajaan saakka.
      Sen rajan jälkeen kaikki kosahtaa.

    • Anonyymi

      Laakeriongelmista raportoitiin jo reilu vuosi sitten. Hylätyt vaunut ruuhkauttavat rautateitä, ja ongelma on nopeasti huonontunut.
      Rautatiet ovat Venäjän valtasuonia, jotka ovat laajalle maalle elintärkeitä. Ongelmat rautateillä tuottavat kansalaisille suuremmat haitat kuin sota. Nostaahan se elintarvikkeiden, ja kaikkien muidenkin tavaroiden hintoja, nyt kun inflaatio on muutenkin ennätyksellinen.

      • Pakotteiden poistamista ei siis kannata ottaa rauhanneuvottelujen listalle lainkaan, ja eihän Ukraina edes voi asiaan vaikuttaa kuin toivomusaloittein.

        Laakereitten toimittaminen helpottaisi armeijan saattamista jälleen hyökkäyskuntoon suuresti.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Pakotteiden poistamista ei siis kannata ottaa rauhanneuvottelujen listalle lainkaan, ja eihän Ukraina edes voi asiaan vaikuttaa kuin toivomusaloittein.

        Laakereitten toimittaminen helpottaisi armeijan saattamista jälleen hyökkäyskuntoon suuresti.

        http://www.vbf.ru/en/ laakereita löytyy, jälleen kerran luulet ettei Venäjällä mitään tarpeellista valmisteta. Niitä veturitehtaitakin taisi olla 7 kappaletta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        http://www.vbf.ru/en/ laakereita löytyy, jälleen kerran luulet ettei Venäjällä mitään tarpeellista valmisteta. Niitä veturitehtaitakin taisi olla 7 kappaletta.

        Laakereita kyllä, mutta ei sellaisia jotka kestäisivät ilman rasvaamisia, ja juuri niistä kunnollisista on nyt puute.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Laakereita kyllä, mutta ei sellaisia jotka kestäisivät ilman rasvaamisia, ja juuri niistä kunnollisista on nyt puute.

        hahahhhahhhh, etkö raukka parempaan pystynyt?? Tuo oli kyllä pohjanoteeraus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        hahahhhahhhh, etkö raukka parempaan pystynyt?? Tuo oli kyllä pohjanoteeraus.

        Ehkä, mutta se sattuu olemaan totta. 😊


    • Anonyymi

      Venäjä rapautuu. Sitä ongelmaa ei russotrollien suunsoitto poista.

    • Anonyymi

      Mitä sillä on väliä että mitä perunat maksavat? Ei se ole mikään sellainen asia jonka perusteella saadaan mitenkään selville mitään oleellista yleisistä asioista.

      • Anonyymi

        Tuohan se on Venäjän asenne! Mitä väliä kun rautatiekalusto ja rataverkko rapistuu! Raha kun ei kaikkeen riitä sota-aikana!


    • Anonyymi

      Tuskin Venäjän media on tuosta mitään kertonut. Se kuuluu asioihin jotka kuuluvat sotalalaisuuksien piiriin. Kiellettyjen aiheiden lista on pitkä, ja kuin veteen piirretty viiva, kukaan ei tiedä tarkkaa rajaa. Siksi onkin parempi, kun pitää suunsa kiinni kaikesta mikä liittyy Putiniin, hallintoon, ja infraan.

    • Anonyymi

      Huolto logistiikka ja tarvikkeiden nopea siirtäminen niin siviileille kuin sotaan rintamalle on yksi sotivan valtion tärkeimmistä asioista pitääkseen koneiston toiminnassa se on historiallinen fakta.

      Venäjällä on alkanut pettämään nämä tärkeimmät asiat pitää myös muistaa että venäjän lentoliikenne on ollut romuttumassa jo jonkin aikaa nämä kaikki myös siviilinfran hajoaminen tapahtuu nyt venäjällä samaan aikaan tilanne pahenee joka päivä .

    • Anonyymi

      hyvä

    • Anonyymi

      hyvä

    • Anonyymi

      "Huolto logistiikka ja tarvikkeiden nopea siirtäminen niin siviileille kuin sotaan rintamalle on yksi sotivan valtion tärkeimmistä asioista pitääkseen koneiston toiminnassa se on historiallinen fakta."

      JUURI NOIN !

      En yleensä käytä suuria kirjaimia, koska se on tarpeetonta huutamista, mutta olen niin 100 % samaa mieltä tuon kanssa. Nyt pitäisi suoraan ja röyhkeästi iskeä Venäjän huoltologistiikan kimppuun. Nato ei ymmärrettävästi voi suoraan osallistua mihinkään Venäjän sisäisiin asioihin, mutta Ukrainan kautta voimme tukea kaikkea sellaista toimintaa, joka sabotoi ryssän logistiikkaa, ennen kaikkea rautateitä.

      Ryssä rikkoo meidän kaapeleita, siihen on vastattava ja vain voima on se mitä ryssä tottelee, puheiden aika on ohi.

      • Anonyymi

        Ilman tuota pahan valtakuntaa maailmalla menisi liian hyvin.
        Maailmassa täytyy olla aina vähintään yksi vitsaus, vaikeuttamassa kehitystä, ja hyvinvointia.


    • Anonyymi

      Putinin örkkien toiminta on täysin rautateiden varassa.
      Siihen pitää iskeä.

    • Normisettiä. Noon tottunu siihen. Kurjuus ja gettoelämä kuuluu paikalliseen menttaliteettiin. Kunhan eliitti voi hyvin.

    • Anonyymi

      Saksan Barbarossa pysähtyi loppujen lopuksi Amerikan toimittamiin kuorma-autoihin. Neuvostoliitto sai liikuteltua tapettavaksi vietäviä sotilaitaan. Venäjäm doktriini edellyttää raskasta kuljetuskalustoa ja paljon.

    • Anonyymi

      Länsi-Saksalaista tekniikkaa on pitkänmatkan kaukojunissa. Varaosia taitaa olla vielä jäljellä, ja purkamalla vanhempaa kalustoa saadaan lisää. Tässäkin aika tekee tehtävänsä, ja matkustajajuna ongelma on vielä edessä.
      Venäläiset tulevat vielä syyttämään Putinia lännen agentiksi, joka tuhosi Venäjän.

    • Anonyymi

      Putin päätyy lyhtypylvääseen ja siihen ei tarvita ulkoista apua.

      • Anonyymi

        Voitas me niille köysi tarjota ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitas me niille köysi tarjota ...

        Ja pylväs.


    • Anonyymi

      Mafiapomo.

    • Anonyymi

      Venäjän infrastruktuuri rapautuu kiihtyvää tahtia. Alkaa tuntua jo tavan tallaajien arjessa varsinkin, kun inflaatio terästää koko surkeutta.

    • Anonyymi

      hyvä

    • Anonyymi

      Onkos pohjatyöt jo aloitettu pietari-moskovaan suunniteltuun supernopeaan juna yhteyteen.
      Itse putin esitteli tämän suunnitelman venäjän medialle.

    • Anonyymi

      näin

    • Anonyymi

      Millasella räjähteellä saa raiteen rikki, voisko semmosia paketteja toimittaa sopiville tahoille rajan taakse .

      • Anonyymi

        Akkurälläkkä riittää. Se olisi parasta rauhantyötä venäjällä.

        Loppu katkeaa itsekseen ja tällöin tekijä on jo kaukana, tuhansia pyöriä on tällöin jo pilalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Akkurälläkkä riittää. Se olisi parasta rauhantyötä venäjällä.

        Loppu katkeaa itsekseen ja tällöin tekijä on jo kaukana, tuhansia pyöriä on tällöin jo pilalla.

        Ootko varma? Ratakisko on ihan Helvetin paksu.


    • Anonyymi

      Eipä siihen raiteeseen nyt kovin isoa poikkeamaa tarvita, kun juna jyrää itse loput.

    • Anonyymi

      Putinin pakojuna Moskovan kellarissa ei ilmeisesti liiku enää, venäläiset johdot maistuvat rotille.

      Eiköhän siellä ole myös kaikki muukin samassa jamassa.

      • Anonyymi

        NIIN NE SANOVA SUOMEN KOMMUNISTIT JA TARJA HALONEN, ETTÄ KAIKKI HYVIN.
        HYVIN MENEE SOTILAALLISELLA ERIKOIS-OPERAATIOLLA.
        PUUTIN ON MUUTTUNUT JA KASVAA SUUREKSI SUBERIKS.


    • Anonyymi

      Äitisikö kertoi. Vai verkkouutisistako luit.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Ollaanpa siellä topakkana. Tiedostetaan, että Venäjän tilanne on jotain aivan muuta mitä yritetään antaa ymmärtää. Surkiaa on, mutta ei vielä alkuunkaan niin surkiaa kuin tulee olemaan.

      • Anonyymi

        Höpö höpö.
        Missä siinä linkissä rautatiet mainitaan.


    • Anonyymi

      Venäjän viemärijärjestelmät vetelee viimeisiään. Samoin myös kaukolämpöjärjestelmä suurissa kaupungeissa. ( pienissä kaupungeissahan tällaisia ei edes ole )
      Toivotaan kunnon pakkasherraa asialle talveksi Moskovaan ja Putingradiin, (Pietariin)!

      Ehkä paleleva kansa vihdoinkin tulisi kaduille ja heittäisi Putlerin natsit ulos Kremlistä lämmittelemästä?

      • Anonyymi

        Da, putler👽kaput!


    • Anonyymi

      Kaikki hajoaa

    • Anonyymi

      Miten se juna saadaan helpoiten raiteilta ?

      • Anonyymi

        SIIHEN VARMAAN RAITEELLE PITÄIS LAITTAA VASELIINA.


    • Anonyymi

      Miten Venäjä turvaisi raiteensa, jos sitä vastaan lähetettäisiin massiivinen droonilaivasto joka päivä? Valitse vaihtoehdoista: a) ei mitenkään, b) ei mitenkään, c) ei mitenkään, d) ei mitenkään?

    • Anonyymi

      USAssa ei ole edes pikajunia. Ajatella.
      Kaikki rahat aseisiin ja muiden maiden kyykyttämiseen, sanktiointiin jne.

      • Anonyymi

        Tiltu käyhän joskus jenkeissä katsomassa mitä siellä on ...toisaalta tiltua ei ikinä saisi aseella uhatenkaan jenkeistä sen jälkeen pois varsinkaan palaamaan venäjän kehitysmaahan venäläis/pohjoiskorealaiseen maailmaan


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaivattusi

      Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      72
      2698
    2. En löydä sinua

      En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2672
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

      Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      107
      2322
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

      ja rakastan sua.
      Ikävä
      34
      1619
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

      https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      239
      1553
    6. Mihin se sysipska hävisi?

      Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

      IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      40
      1475
    8. Mitä haluat oikeasti

      Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1270
    9. Ne oli ne hymyt

      Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1216
    10. Mitä uskot sinun

      Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1181
    Aihe