Moi.
Valtiollamme ja hallituksella on jo pitkään ollut ja erityisesti nyt on ongelmia julkisen sektorin asioissa ja leikkauksia tehdään koko ajan lisää. Kaikki vääryys eli väärä toteutus johtuu paljolti siitä että ei ole asiantuntemusta ja kenttätietoa tilastoitu edes oikealla tavalla.
Ratkaisu miten asiat pitäisi hoitaa;
Kaikki julkinen sektori pitäisi yksityistää. Ihan kaikki. Mukaan luettuna KELA, työvoimatoimisto ja sosiaalivirato. Ym. Ihan kaikki mahdollinen.
Tällä tavalla yksityisellä sektorilla kun tulee kyseeseen se että kyseessä on yrittäjyys eli yksityisyritys, niin nämä yritykset tekevät ja ylläpitävät vain sitä työtä jota voi ja pitää tehdä sillä että se on bisneksenä kannattavaa. Eli nähdään suoraan ongelmat ja ratkaisut on vain ne jotka toimivat.
Julkisella sektorilla on tänä päivänä töissä noin 50% työväestöstä, jotka tienaavat verorahoja palkakseen, eli loppu osa väestöstä on yksityisen sektorin tienaajia eli tämän bruttokansantuotteen tekijöitä joiden vero-osuudesta tulee se jolla katetaan koko julkisen sektorin palkat.
Yksityistäminen tuo yrittäjyydessä heti esille sen missä ja mikä työ todellakin on kannattavaa. Tällä hetkellä valtiomme suurin tappio on kannattamattomissa julkisissa töissä, joita ei ole tilastoitu totuuteen eikä uskalleta sitä tehdä.
Tämä nykyisyys pitää soraäänet ja pyyhekumit vallan kahvassa.
Realiteeteissa se tarkoittaa oikeusvaltiossamme ihmisoikeuksien kumoamista ja sen mahdollistumista käytännön kenttätasolla eli normaali ihmisten elämässä.
Julkinen sosialismi kommunistisin ajatuksin voi kuulostaa unelmalle ja hyvälle kirkkaudelle, mutta on todellisuudessa ihmisoikeuksia vastaan toiminut ja toimiva.
Kuntaliitosten jatkaminen on hyvä asia, mutta yksityistämällä ja vapaalla yrittäjyydellä SOTE asioiden myötä siitäkin asiatekijästä tulee mahdollisesti turha ja yksityistämisten myötä vapaalla yrittäjyydellä lopulta haettaisiinkin vanhoja kuntia takaisin, olemaan ilman että liittoumia olisi koskaan tehtykään, koska siellä jos missä tarvitaan aluehallinnollisia faktoja pöytään, ja kuntaliitokset sotkee pykälöittämisiä. Mutta tämä toimisi näin vain yksityisellä yrittäjyys linjaus menetelmällä. Valtiollinen julkinen hallinto ja sen hallinta on liittoumien tarvitsija.
Kaikki riippuu vain tästä asiasta. Valta ratkaisee. Onko ne sitten soraäänet ja pyyhekumit jotka vallan pitävät ja siten asiat ei toteudu valtion ja kansalaisten eduksi.
Kyllähän tällaisessa yksityissektorin toteuttamisessa ja sen mallissa valtio on yksi joka voi olla omistaja. Ja tottakai järjellä asiat pitää hoitaa ja kelan korvaukset myöntää myös yksityisellä puolella käyville ja toimeentulotukien ja pienimpien eläkkeiden pitäisi jo nyt olla parempia kuin mitä on.
Kyllä Suomi tarvitsee paljon toteutuksia köyhyyden ja sen suuntaisten ongelmien poissa pitämiseksi. Inflaatiotakin on tapahtunut paljon ja hinnat nousseet hurjasti ja silti toimeentulotuki on pysynyt saman suuruisena jo todella pitkään ilman mitään positiivista suuntaa. Jotenkin tuntuu typerälle että julkisella sektorilla elämän varallisuuden rajat on linjattu siten että jos saat enemmän kuin yhden kolmasosan siitä mikä on köyhyysraja niin sinulla ei ole oikeutta toimeentulotukeen... Että mielestäni tämä kertoo jo paljon siitä mikä Suomi on oikeusvaltiona ja hyvinvointivaltiona. Todellisuudessa tämä osa kansalaisväestöstä on vain väliinputoajia ilman mitään omaa toimintaa, eli enemmänkin väliin pudotettuja. Tämä on tietynlainen totuus robotti ja tietokone kehityksestä, joka tekee ihmisistä tarpeettomia ja selittää jo itsessään sen että väliin putoaja ei ihan puhtaasti omasta syystään, varsinkaan omasta tahdostaan ole siinä putouksessa.
Maailma muuttuu ja kehittyy ja ihmisoikeuksien radikaali hakeminen on nykyisyyttä ja kovaa tulevaisuutta. Suomi voisi muutoksen aloittaa jo nyt!
Vastaus siihen on yksityissektorissa. Yksityisen ihmisen hyväksynnässä, joka on Suomessa aina ollut vaikea asia hyväksyä. Montako realiteettia yksityisyydessä on julkisen vallan ja jopa sen väärinkäytön myötä polettu suohon yksilöitä ja jopa tahallisia konkursseja aiheutettu?
Ystävällisin terveisin
Henkka.
Ratkaisu kaikkeen julkisen sektorin mallintamiseen!
1
61
Vastaukset
- Anonyymi
Tämä tietenkin tarkoittaisi sitä että jo nyt julkisen sektorin käytännössä Työvoimatoimiston palveluista pitäisi tehdä kansalaisille itselleen maksullinen palvelu. Työvoimatoimisto onnistuneesti sijoittaa ihmisiä töihin tienaamaan rahaa ja palveluja kerjää työnantajat ja työnhakijat. Työnantajien ja työnhakijoiden pitäisi maksaa palvelusta. He ovat se osa väestöä jotka ei tukirahoilla elä ja etsivät töitä, eli tienatakseen rahaa. Nykyinen meno vie suuren osan verorahoja jotka ovat jo siten hyväosaisten käyttöön meneviä ja menneitä tukia ja poissa siten vähäosaisilta ja heidän tukiasioista. Poissa jokaisen väliinputoajan auttamisesta. Vallan väärinkäyttöä työvoimatoimistojen nykyisyys ja siten myös laillistettua korruptiota. Ehkä jopa Suomessa julkisin esillä oleva laillistettu korruptio ja sen keskus. Verorahojen käytön petos ja kavallus hyväosaisille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569