Tilanne alkaa käydä niin kriittiseksi, että tarvitaan hetken päästä helikopteri.
Onhan sekin kokemus päästä kopterilla lentelemään.
Tässä saattaa käydä samalla tavalla kuin naapurille, hän tarvitsi hoitoa eikä otettu sisälle ja sitten lopulta soitin poliisit paikalle kun hän hiljeni ja ruumisauto haki ruumiin.
Kaikkihan tietää, että sydän on sellainen elin, että siitä ei ole vaaraa vaikka se silloin tällöin pysähtelisikin, tämän takia ammattitaitoinen lääkäri ja hoitohenkilökunta teki varmasti oikean ratkaisun evätessään potilaalta pääsyn tarkkailuun kun näinkin mitättömistä asioista on kyse.
Ei siinä mitään, tarkkaillaan tilannetta ja katsotaan milloin lukuisten yritysten jälkeen potilas otetaan sisälle.
Tästä lähdemme liikkeelle.
Potilas kyllä tietää milloin hän tarvitsee hoitoa, mieluiten ajoissa kuin liian myöhään.
Miten saisimme myös hoitohenkilökunnan ymmärtämään tämän asian?
Ei mulla muuta tähän.
Olen kävellyt koko päivän, stressannut asioita.
verenpaineet punaisella 149/114/91
Jo kahdeksas päivä menossa kun olemme täällä ja odotamme tilanteen pahenemista.
2 lähetettä jo mennyt sairaalaan, soiteltu on jo paljonkin monien toimesta sinne.
Näin se homma Suomessa toimii, en kyllä ihmettele yhtään paikan heikkoa mainetta.
Valviran viranomaiset tarvitsemme nopeasti paikalle tutkimaan tilannetta.
Ei mulla muuta, jatkan kävelyä ja stressaamista.
Myrskyssä sitten ei helikopterikaan pääse perille eikä lanssikaan varmaan, koska tiedättehän teiden kunnossapidon olevan sitä luokkaa, että ehkäpä varaudutte lähettämään panssarivaunun.
:/
Nainen, huomenna otan yhteyttä jonnekin
31
478
Vastaukset
- Anonyymi
Kun lääkärien lähetteillä ei enää pääse hoitoon, meidän on turvauduttava median lähetteeseen.
Koko suomen kattava lähete saa sen verran näkyvyyttä, että todennäköisesti alkaa tapahtumaan asioita.
Ehkäpä Suomesta aletaan lennättämään potilaita Ruotsiin, sillä siellä sentään asiat toimivat, toisin kuin Suomessa.
Näin Suomalaisten oikeudet oikeusvaltiossa voidaan turvata kun heidät lähetetään oikeusvaltiion saaman hoitoa jota Suomessa heille ei anneta.
:/ - Anonyymi
Sydän toimii vielä kerta pystyt kirjoittamaan. Noilla verenpaineilla pääset kyllä tarkkailuun päivystykseen. Jos ei lanssi ota kyytiin, niin mene taksilla.
- Anonyymi
En jaksa, odottelen vain kuten tässä on nyt tapana tehdä ja on neuvottu.
Huomenna ehkä saan puhelun, ehkä, en muista. Siis tulee puhelu jos ehtivät tai jotain.
En mä muista enää mitä piti tehdä, mutta näin se menee.
Mä olen ihan stressaantunut ja jotenkin uupunut ja toimintakyvytön.
Teen nyt tänne päivityksiä tilanteesta, niin myöhemmin muistaa mitä on tapahtunut.
Olen kuitenkin tosi rauhallinen tällä hetkellä.
Ei muuten saa. Eräällä naisella oli samat paineet ja kova kipu takaraivossa. Ei vaan saanut apua. Ei oltu annettu edes verenpaine lääkkeitä.
- Anonyymi
Olen todella pettynyt asioihin täällä Suomessa.
Meillä on pelkkä oikeusvaltio imago ja kaikki muut valheet osaavista viranomaisista, mutta mitä täällä kulissien takana tapahtuu, se ei kestä mitään tarkastelua.
Asiat on Suomessa ihan retuperällä.
Onneksi saadaan näkyvyyttä, olen muuten pääministerin "tuttu"............
Ei siinä mitään, mutta jos hän joskus vielä kerrankin mainitsee että meillä on maailman parhaat viranomaiset, niin pidän hänelle pienen puhuttelun ja esittelen vähän todisteita kentältä meidän hoidoista.
Toki ne salataan 70 vuodeksi, kuten kaikki asiat jotka eivät kestä tarkastelua ja Suomen maine oikeusvaltiona vaaraantuisi.
Harmillinen juttu sinäänsä kun noita kontakteja löytyy, sillä niistä saattaa olla hyötyäkin.
Ongelmana ei ole sinäänsä sydän, mutta ne ongelmat heijastuu sydämeen.
Ongelmat leviää ja kasvaa, kaikki kortisoliarvot varmaan huipussaan ja sekin aiheuttaa taas ongelmia.
Suomessa tietenkin pitäisi saada hoitoa, mutta meillä ei ole pätevää hoitohenkilökuntaa eikä lääkäreitä.
Eivät he osaa työtään taikka muut kuten "loma asiat" menevät potilaiden terveyden ja hyvinvoinnin edelle.
Se aiheuttaa potilaalle lisää stressiä ja tilanne vain pahenee entisestään.
Täytyy huomenna oikeasti ottaa yhteyttä valviraan, lähettää tarkastajat tutkimaan tilannetta ja potilasasiamieheen pitää ottaa yhteyttä.
Kyseessä on hieman samanlainen tilanne kuin joku piti elvyttää eikä mehiläinen tai pulssi tms. antanut defibrillaattoria käyttöön ja potilas kuoli.
Eli jonkin sortin heitteillejättö.
Kyllä Suomessa osataan.
Kai naton joukoilla on täällä lääkintämiehet mukana kun ovat harjoittelemassa?
jos sitä kautta sitten saisi jonkinlaista hoitoa, että yhdysvalloista asti tulisivat meistä suomalaisista huolta pitämään kun oma terveydenhoitojärjestelmämme ei siihen taivu.
Kyllä meillä kansalaisilla pitäisi olla jonkinlainen mahdollisuus päästä hoitoon tarvittaessa.........
:/- Anonyymi
On tämä suomi sellainen kehitysmaa juu...Sitte vasta kun on oikea hätä niin päivystykseen makaamaan ja odottelemaan ihmetapahtumaa. Onhan se hoitovirhe olla huomaamatta asioita, jos paineet on ihan huippulukemissa kyllä sillon pitäisi hoitaa. Aivohalvauksesta ei varmaan edes kerrota vaan ihminen ikäänkuin taantuu ja pistää masennuksen piikkiin. Näin suomi saa eläkeläisiä jotka sitten kuolevat koteihinsa.
- Anonyymi
Tämän kunnan keskussairaalassa eniten kuolemantapauksia olen kuullut.
Myös päivystyksen vastaanotossa veemäinen hoitsu joka torppaa tai jättää välittämättä tärkeää tietoa lääkärille. Asettaen potilaat hengenvaaraan, sattunut omaiselle tämä.
Itse jos joudun viemään, pidän sen verran meteliä että varmasti kuuluu. Näin ollaan päästy asioissa eteenpäin.
Asiat todella huonosti tässä kaupungissa juurikin terveydenhuollon osalta, eikä parannusta varmaan ole tulossa.
Itse aion muuttaa täältä pois kun siihen tulee mahdollisuus, ihan sama minne, tuskin menee huonommaksi.
Toivon sullekin voimia ja pidä meteliä jos jotain haluat. Tässä kaupungissa mitään ei muuten tapahdu.
Äläkä luota jonkun portinvartija hoitsun tekevän ainakaan siellä päivystyksessä kaikkensa potilaan
Hyvinvoinnin eteen, ei tule tapahtumaan.
Voimia sulle, paljon! - Anonyymi
Olette siellä?
Ketkä te olette ja missä?
Etkö sä osaa nyt soittaa mulle?
Tai laittaa ees vtun viestiä. - Anonyymi
Tämä on sinäänsä hienoakin.
Minulla on keinot päästä sisälle, mutta ne ovat vähän kyseenalaisia keinoja.
Olenhan hieman "itsetuhoinen", mutta ei ole suunnitelmaa eikä sellaista tarvitakaan, riittää kun "odottelee" apua silloin kun sitä tarvitaan, niin homma hoituu ihan itsestään kituuttamalla.
Heitä huolesi kaikki ammattilaisten käsiin, niin saat sen lopullisen levon........
Paras keino päästä pois tai päättää päivänsä, on luottaa viranomaisiin.
Surullista mutta totta.
Kuinka lanssi ei ota kyytiin vaikka kirjoitettu että rintakipuihin ja oireisiin pitää reagoida heti ja matalalla kynnyksellä. Kyllä se niin on että ei tässä maassa taideta enää päästä hoitoon. Eilen mietin kuka idiootti on keksinyt nimen hyvinvointialue?? Hoh hoh olen itse töissä tällaisessa LU, n laitoksessa mikä neronleimaus nimikeksintö. Pitäisi olla rahaa että pääsis yksityiseen sairaalaan. Voimia sinulle ollen sitä mieltä, että stressi on liian kova. Pitäisi tehdä irtiotto kunnolla ja yrittää ajatella hyviä asioita. Eihän sekään ole helppoa näinä päivinä. Voimia sinulle❤️🙏
- Anonyymi
Antaisin sulle halauksen jos voisin, vaikka en ehkä kaivattusi olekaan.
Tuntuu pahalta sun puolesta, voin samaistua noihin fiiliksiin.
Haluan uskoa että pääset pahasta olostasi pois. Sulla on se voima itselläsi. Jos et voi yhtä ihmistä saada, sun on pakko kehittyä niin ettet enää kaipaa hänen peräänsä. Sun täytyy saada etäisyyttä koko ihmisestä.
Se etäisyyden ottaminen on toiminut mulla hyvin.
-alle 30v nainen Keski-Suomesta - Anonyymi
R.I.P
tuntematon potilas
19??-2024
liikaa kiireitä lääkäreillä oli,
meni potilaan hätähuutokin ohi,
potilaan hoitokertomusta kaipaamaan jää,
KRP, EIT, valvira, PM, IL, IS,HS viranomaiset nää.
Laita viesti tai soita mulle.
Vai onko sun tarkoitus vaan vttuilla mulle?
- Anonyymi
Vastaanotolla.
Potilas: Rintaa pistää, kutittaa, yskittää, pyörryttää, rytmihäiriöitä ym.
Lääkäri: Ei voida ottaa tarkkailuun, sydän on sellainen evoluution jäänne josta ei ole ihmiselle mitään hyötyä, jos se pysähtelee silloin tällöin muutamiksi tunneiksi, niin se ei ole mitenkään hengenvaarallista ihmiselle.
Kotiin vaan siitä.
Kotona.
Potilas: Köh köh yöks grrlllllllllhhhhh............
2-3 päivän päästä naapuri ihmetteli kun oli niin hiljaista, kolisteleva naapuri ei kolistellut tapansa mukaan.
Pihalla ei ollut askeleita eikä autokaan ollut liikkunut muutamaan päivään.
Naapuri soitti hätänumeroon ja paikalle tuli poliisit ja totesivat potilaan kuolleeksi.
Ruumisauto vei ruumiin ja ruumiinavaus tehtiin.
Kuolinsyy: aortta revennyt.
Näin ammattitaitoisia meidän hoitohenkilökunta on.
Pitäisikö asiasta tehdä poliisitutkinta?
Hoitovirhe?
Jotain painetta pitää terveydenhuollon puolelle saada, että edes joskus yksi henkilö saadaan pelastettua ajoissa.
Ei nämä asiat oikein luottamusta meidän terveydenhoitojärjestelmäämme lisää.
:/ Rauhoitu nyt vähän.
Jooko?- Anonyymi
Mitäpä jos rauhoitut nyt, hengittelet ihan rauhassa. Ei kannata tehdä mitään itselle. Huomenna on uusi päivä, ei koskaan tiedä, mitä se tuo tullessaan ❤️
- Anonyymi
Pari päivää vielä, niin pääsen lopulta helikopterin kyytiin, jippii.
Siinäpä on sitten kerrottavaa muillekin että sellaisellakin olen päässyt lentelemään.
Edulliseksi se tulee totta kai, mitä se maksaa 6000€ tunti tjsp.
Kannattaa ehdottomasti kaikkien terveysalan ammattilaisten pitää potilaat loitolla, että saadaan rauhassa kahvitella ja puhella pervoja työkavereiden kanssa.
Sitten parutaan kun YT neuvottelut alkavat ja tulee kenkää, kun ei ole asiakkaita kun niitä ei oteta sisään.
Kaivakaa omaa kuoppaa vaan, harmi että potilaatkin siinä kärsivät.
En jaksa oikeastaan edes enää yrittääkään päästä minnekään.
Eihän niillä ole edes ammattitaitoa, kun ei ne osaa edes työtään.
Mikä helvetin terveydenhoidon alasajo täällä on menossa?
Se vaarantaa ihmisten hengen, rikkoo ihmisoikeuksia ja oikeuksia saada hoitoa.
No, onneksi se tarkoittaa sitä, että kun oikeusvaltioperiaate ei toteudu, niin maanviljelijöiden tuet + muut eu tuet jää ensi vuonna saamatta ja siitä koituu veronmaksajille arviolta 7 miljardin lisälasku.
Kiitos vaan sannukka mahtavista uudistuksistasi, mikään ei toimi.
Kansa tykkää kun joutuvat maksamaan aina vaan lisää ja lisää sen takia että viranomaiset ovat unohtaneet velvollisuutensa.
BRAVO!
Järkky tilanne. Halauksia sinne rakas äläkä vielä päätä päiviäsi oma-alotteisesti.
- Anonyymi
Olen unohtanut kokonaan syömisenkin.
Nyt kuitenkin laitan spaghettia ja nautin sen jonkin valmiskastikkeen kanssa.
Kyllä mä osaan itsestäni huolta pitää.
Täytyy syödä hyvin ja alkaa virittelemään sähköjohtoja ja teen tee-se-itse defibrillaattorin, jos vaikka tarvitsee.
Täytän yhden sangon vedellä ja laitan leivänpaahtimen valmiiksi siihen viereen.
Kai se näin onnistuu sitten kun pitää toisen jalan ja toisen käden sangossa ja upottaa leivänpaahtimen veteen.
Adrenaliini annoksen saan varmasti kun kuuntelen oikein aggressiivista rokkia täysillä ja mietin maahanmuuttajiamme, jotka pääsevät aina hoitoon jonojen ohi.
Verenpainetta voi tarvittaessa alentaa partakoneen terällä.
Eihän me suomalaiset mitään hoitoa tarvitakaan, kun kaikki löytyy jo kotoa.
Täähän on ihan hyvä juttu.
Loput mielialan hoitoon tarvittavat lääkkeet löytyy suoraan tuosta cocillana yskänlääkepullosta, etyylimorfiini varmasti rauhoittaa kun ottaa kunnon snapsin.
Eihän mulla mitään hätää ole.
Om nom.
Pian on syöty ja sitten voin soitella taas päivystäjälle.
Mitäs luulette saanko apua?
No ei kai, en soita niille.
Ei heitä saa häiritä öisin, heillä on tärkeämpääkin tekemistä kuin päivystää.
Kuten nukkua sohvalla, jota ei saa tehdä ja syödä iltapalaa (maksamatta) tv tilassa, jota myöskään ei saa tehdä.
Me potilaat saatiin ihan hirvittävät valitukset niistä asioista joita me ei tehty.
Siivooja huusi meille kaikista kun päivystäjät läiskytteli kahvia yö salamurkinointiensa aikana sinne oleskelutilaan.
Jäivät kiinni ihan itseteossa, mutta niin se vaan on, hoitohenkilökunta ei noudata sääntöjä eikä täytä virkavelvollisuuksiaan ja potilaat kärsivät.
Mulla alkaa jonkinlainen vitutus tässä taas nousemaan, tais mennä adrenaliinit väärään kurkkuun.
Pää asia että sydän kestää kaikki huolet ja murheet ja ilot ja surut.
Anonyymi kirjoitti:
No ei kai, en soita niille.
Ei heitä saa häiritä öisin, heillä on tärkeämpääkin tekemistä kuin päivystää.
Kuten nukkua sohvalla, jota ei saa tehdä ja syödä iltapalaa (maksamatta) tv tilassa, jota myöskään ei saa tehdä.
Me potilaat saatiin ihan hirvittävät valitukset niistä asioista joita me ei tehty.
Siivooja huusi meille kaikista kun päivystäjät läiskytteli kahvia yö salamurkinointiensa aikana sinne oleskelutilaan.
Jäivät kiinni ihan itseteossa, mutta niin se vaan on, hoitohenkilökunta ei noudata sääntöjä eikä täytä virkavelvollisuuksiaan ja potilaat kärsivät.
Mulla alkaa jonkinlainen vitutus tässä taas nousemaan, tais mennä adrenaliinit väärään kurkkuun.
Pää asia että sydän kestää kaikki huolet ja murheet ja ilot ja surut.
:/Se on hyvä että sun sydän kestää.
Mun ei.
Mut eihän sua kiinnosta pätkääkään.
Samapa se sitten on näköjään.
Rapisee joku....... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on hyvä että sun sydän kestää.
Mun ei.
Mut eihän sua kiinnosta pätkääkään.
Samapa se sitten on näköjään.
Rapisee joku.......Tuossa tilanteessa sun täytyy soittaa päivystykseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa tilanteessa sun täytyy soittaa päivystykseen.
Ei päivystys auta tässä tilanteessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei päivystys auta tässä tilanteessa.
rapisteluun se auttaa.
Hyvää yötä.
- Anonyymi
Meinasin ajaa just kolarin vaikka köröttelin hiljaa. Kaveri ajoi samasta kohtaa toiseen suuntaan, niin sama juttu. Että täällä on noilla pääväylilläkin todella hyvin aurattu, on. Tervetuloa tänne päin Suomea. Ei sotepalveluja ja aina talvi ”yllättää”.
- Anonyymi
Sun pitäisi nyt yrittää rentoutua. Kävelemällä ja stressaamalla pahennat tilannettasi. :(
jos mulle tulee stressaava olo tai alan käymään ylikierroksilla, niin kotonaollessa käyn joko makuulle tai sohvan divaaniosastolle puoli-istuvaan asentoon. Sammutan kaikki äänilähteet ja puhelimen nettiyhteyden ettei sieltä tulisi ilmoituksia. Laitan kännyn soimaan noin puolen tunnin päähän ja olen ihan aloillani keskittyen rentoutumiseen. Usein torkahdan hetkeksi ja kun nousen tuolta levolta niin olo on ihan erilainen. Se on taas rauhallinen ja tunnen että verenpaineet on laskeneet.
Suosittelen sinua kokeilemaan. Jos paineet on tuota luokkaa niin en lähtisi kävelyille vaan koittaisin rauhoittaa tilannetta.
Toivottavasti tilanteesi selkiintyy. - Anonyymi
En panikoi.
Olen vahva.
Olen pettynyt.
Olen stressaantunut.
Odotan ja olen vaan.
Ehkä menen lepäämään, oon jo ihan väsy.
En jaksa enää mitään.
Hyvää yötä.
Haist jotain
- Anonyymi
Kyllä sinä pärjäät. Tsemppiä <3
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1115785Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta323877- 823322
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182936Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2481980Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?871953- 1411758
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81676Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui381665Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu861513