No onhan nyt ihmetyksen aihetta, monestakin syystä! Jokaisessa maassa on oma kulttuuri ja mielestäni sitä pitää aina kunnioittaa. Jos olen matkustanut arabimaihin, olen pukeutunut heidän toiveensa mukaan. En ole ängennyt moskeijoihin minne naisilta on pääsy kielletty, eli olen noudattanut maan tapoja. Nyt meillä suomessa ollaan jo niin pitkällä että meinattiin korvauksia maksaa jos lapsi on kuullut Jeesus-sanan. Nyt en kohdista tätä maahanmuuttajiin, vaan ihan oman maan kansalainen voi tehdä noin; luulee ansaitsevansa aivan väärällä syyllä. No en tiedä, kuka tuonkin takana on. Suomessa on laulettu AINA suvivirsi kevätjuhlassa ja Enkelitaivaan jouluna. Iltarukous; levolle laske luojani, armias ole suojani, tilaltani jos en nousisi, ota taivaaseen tykösi, aamen. Rakas jeesus siunaa meitä, anna meille enkeleitä, siivilläsi meidät peitä, älä meitä koskaan heitä. Jokaisella on uskonnon vapaus suomessa. Suomessa on isänmaallisuus ja uskonto ovat aina olleet tärkeimmät argumentit. Ja mielestäni niin pitää olla jatkossakin. tottahan se tulevaisuus on; alkukantaiset suomalaiset alkavat olla vähemmistöä. Sen saivat alkuun suomalaiset miehet; venäjältä haettiin "vaimoke". Olisikin hyvä tietää, monta liittoa on kestänyt yli vuosikymmenten. Suomi uskoi itänaapurin hyvyyteen ja möi "tiluksia" jopa strategisilta alueilta. No, nyt tämä ei enää suoranaisesti uskonnon vapauteen liity. Se on hämmentävää jos lapsi joutuu sellaista kuulemaan, mikä vanhempien mielestä on kiellettyä. Suomessa on monia eri lahkoja uskonnoissa mutta moskeijat ovat jo liian kaukana pohjois-maiden uskonnosta. Suomalainen kulttuuri on liian vieraanvarainen. Tänne on rakennettu moskeijoita. Jos ja kun ev.luterilaisia uskovaisia on muuttanut esim. arabimaihin, onko siellä perustettu ev.luterilainen kirkko? Maassa maan tavalla myös uskon asioiden kanssa. Kaikille lapsille ja heidän vanhemmilleen tulee ilmoittaa että enkelitaivaan raikuu joulujuhlassa ja muut suomen perinteeseen kuuluvat joululaulut ja virret. Sen voi välttää kun jää pois, mutta suomalaiset haluavat pitää perinteistä kiinni, uskon niin.
Maassa maan tavalla
12
211
Vastaukset
- Anonyymi
Maassa maan tavalla, täällä suomessa hei nykyään on maallinen laki. Koittakaa hihhulit mukautua sivistykseen ja tasa-arvoon.
- Anonyymi
Mielestäni on hyvä että Suomi on maallistunut, nainen saa valita elämän mitä tekee.
- Anonyymi
Ja joo en edes arabimaihin haluaisi mennä tollasiin paikkoihin, mutten mä heidän naisvihaa kunnioita. Sorry..
- Anonyymi
Tämä lause tarkoittaa sitä etten pysty heidän kulttuuriaan muuttamaan yksin, muttei minun tarvitse hyväksyä tai samaistua mielipiteisiin.. :) en minä samaistua raamatun misogyniaan, miksi minun täytyisi pakosti Jeesus lauluja laulaa. ?
Kristinusko ei ole sivistystä, vaan täynnä pahuutta ja naisvihaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä lause tarkoittaa sitä etten pysty heidän kulttuuriaan muuttamaan yksin, muttei minun tarvitse hyväksyä tai samaistua mielipiteisiin.. :) en minä samaistua raamatun misogyniaan, miksi minun täytyisi pakosti Jeesus lauluja laulaa. ?
Kristinusko ei ole sivistystä, vaan täynnä pahuutta ja naisvihaa... :) en minä samaistua raamatun misogyniaan, miksi minun täytyisi pakosti Jeesus lauluja laulaa. ?
Vastaus: Ja kukas sua sellaseen muka on ikinä pakottanut ja mikä olis vuosi silloin?
- Anonyymi
Raamattu ja Koraani on samaa paskaa. Kunnioitat siis naisviha uskontoa. Nonni kivat sulle.
- Anonyymi
kivat itsellesi vaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kivat itsellesi vaan
paska on eri asia kuin nuo kaksi kirjaa, vai mitä??
- Anonyymi
Katsokaa kristityt tämä video https://youtu.be/PrIoi941ksk?feature=shared
- Anonyymi
Suomalaisten on saatava pitää maan tavat ja lait ja niitä on myös maahan tulevien ulkomaalaisten noudatettava ja kunnioitettava. Mikään rodullinen kansalaisuus tai uskonto, ei voi olla peruste maan tapojen noudattamisesta kieltäytymiselle.
Suomeen ei ole mikään pakko tulla, jos ei maan tapoja halua noudattaa. - Anonyymi
Suomalaisuudesta pidetään kiinni.
- Anonyymi
Ennen oli sanonta että maassa maan tavalla tai maasta pois. Sota tulee ja näitä ulkomaan eläviä ei päästetä suomesta pois, vaan ase käteen ja suomea puolustamaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1274830Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa133498Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1573310Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss302762Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu862506Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181823Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo101442Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1271351Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41288Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut101259