Olen omalaatuinen, omaperäinen, outo ja omissa oloissa oleva mies . En ole työelämässä paljoakaan mutta osittain. En tapaile ihmisiä. En mieti sen kummemmin omaa persoonaani vaikka moni saattaa nähdä minussa kummallisen ihmistyypin . En mieti semmosia asioita kun oon tajunnut sen että kaikki tässä ollaan samalla viivalla. Samassa veneessä. Kai mä oon sulkeutunut yksilö. En mä siitä tee numeroa enkä näe sitä ongelmana koska pystyn olemaan itsekseni siten että isompaa kriisiä ei ole. Toki jos alkaisi jomottaa päätä pahemmin niin sitten jotain pitäs tehdä.
olen omalaatuinen &omaperäinen&outo mies jolla
12
126
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Ihan hienoa, kun tunnistat itse tilanteesi.
Kun olet valinnut itseksesi olemisen, niin ei kai siinä mitään ongelmaa ole.
Eri asia olisi, jos jäisi yksin ja tuntisi itsensä yksinäiseksi, se voisi joistain tuntua vaikealta.
Onko sinulla jokin erityinen syy yksinoloon, tai vältteletkö ihmisiä jostain syystä ?- AnonyymiUUSI
en ole sinut itseni kanssa eli lähinnä minäkuva -ongelmia ja sosiaalisesti en ole kovin lahjakas vaan alan jäpittämään sosiaalisissa tilanteissa ja ylikuormitun herkästi sekä oon pitkäaikais ja jokapäiväkiusattu kaikista kouluista ja myös jokapäiväkiusattu noin 7 vuoden aikajaksolla sosiaalisessa mediassa. Kouluvuodet kesti yhteensä noin 10 vuotta jonka aikana joka päivä kiusatuksi jouduin. Takuueläkeläinen olen.
Vaikeus esim katsoa ihmisiä silmiin ja avautuu jutteleen. Täällä somessa sen sijaan uskallan avautua , jopa liiankin rohkeasti (melkein kuin avoin kirja välillä).
somessa on yksi pitkäaikainen kaveri jonka kaa jutellaan päivittäin (useita viestejä) sähköpostitse. Asuu Ruotsissa mut puhhuu hyvää suomea.
On ollut myös tunnetasolla vaikeuksia eli olen kyllä ihan kiva tunteva ihminen, mutta välillä tuntuu tunnepuolen ilmaisu aika niukalta josta oon myös henkisesti kärsinyt sillä en ole sitä puoltani koskaan vielä hyväksynyt itsessäni. Pahiten tämä tunnetason niukkuus tuntuu silloin jos ei osaa olla läsnä jossain tilanteessa jolloin alan tulkita kanssaihmisten ilmeitä ja alan epäillä että ne näkee mun lävitseni että ne pian ajattelee "hei tuo ihminen on tunnekylmä kun ei se näy oikein reagoivan". Tämän takia haluaisin käyttää koko ajan aurinkolaseja ettei ihmiset näkisi mun silmieni reaktioita, mutta isäni usein kieltää arskojen käytön. Kerran pidin arskoja pikkuveljeni luona kun sillä on pieniä lapsia joiden kanssa en osaa oikei kommunikoida&olla läsnä.
Eniten tulen toimeen eläinten kanssa koska oon erittäin eläinrakas ja kun 19 vuotias lemmikkini kuoli niin itkin kuin pikkuvauva ja se lemmikki on yhä muistoissani . Lisäksi suhde isääni ja äitiini on tunnevahva sekä pikkuveljeeni myös hyvä suhde. Muut ulkopuoliset ihmiset niin en ketään kohtaan tunne mitään vihatunteita. Meillä käy kylässä eräs isäni ikäluokkaa oleva mies. Sen kanssa niukasti vain puhun ja vähän otan katsekontaktia. Olen keski-ikäinen yli 40 vuotias.
- AnonyymiUUSI
Aika monilla taitaa olla tuo ongelma, että miettii, miten muut reagoivat, mitä muuta ajattelevat minusta/sinusta.
Se kertoo heikohkosta itsetunnosta. Itsetuntoa pystyy parantamaan, kun tutustuu itseensä ja miettii, mikä itsessä on muka vialla omasta mielestä. Miksi ne muut muka katsoisivat oudosti ja miksi he jotakin ajattelisivat, koska niin tapahtuu aika harvoin, se on vain oma tunne ja ajatus.
Mitä paremmin hyväksyy oman itsensä ja pärjää itsensä kanssa, sen helpompaa on muidenkin kanssa toimiminen ja keskustelu.
Toki on ihmisiä, jotka vain viihtyvät itsekseen ilman sen kummempaa syytä. Ja jos viihtyy itsekseen, ei siinä mitään pahaa ole.
Ihmisissä on introvertteja ja ekstroverttejä, ja jotain siltä väliltäkin, en nyt muista sitä sanaa.- AnonyymiUUSI
"itse tuntoa pystyy kasvattamaan jos tutkii itsensä että mikä on muka vialla"
Joo mä en ala tutkiin itseäni että se männöö varmasti siihen itseinhoon sitten että kun meissä kaikissa ihmisissä on vikaa, että kukaan ei voi olla täydellinen että se mennee musta vain semmoseksi säätämiseksi koko touhu jos yritämme muokata liikaa itteämme että kyllä minulle semmone itsetutkistelu ei tee hyvää , on kokemustakin kun kerran yritin että se meni siihen että totesin jotain että semmonen vika itsessäni ja siitä mä aloin potea pahaa oloa ja syyttelyä itseäni persoonaa&Luonnetta kohtaan eli se ei toiminut vaan päinvastoin se laukaisi minulle paniikkihäiriön (sain siihen lääkityksen) ja tuli muutakin vakavaa siinä lisänä, että ei toimi välttämättä tuo muuten ystävällinen neuvosi että en suosittele sitä kaikille että ihmisen täytyy tietää toimiiko se vaiko ei. Onko tämä mun tyyli sitten pakojuoksua itseänsä kohttaan niin en tiedä, ehkä, mutta i dont care. Mä meen näin. moikka , ystävällisin terveisin Juha P. - AnonyymiUUSI
vielä piti tulla tarkentaan ja lisäyksiä lisäämään tähän mielenkiintoiseen viestiisi.
Siis jos oletamme näin että minä ottaisin neuvostasi kopin vastaan eli alkaisin tutkia itteeni ja lopputulos olis tämä; olen paha ihminen, minussa on pahasti vikaa päässäni.
Palvelisiko tämä minua? En usko että palvelisi. Vaikka väittäisit vasta-kommentissasi jotain tyyliin "no silloinhan sinä voisit muuttaa itsesi pahoja piirteitäsi" johon sanon vastauksen heti nyt etukäteen joka on tämä ; A) vaikea on ihmisen muuttaa tiettyjä piirteitä koska ne on DNA:ssa vahvasti B) heikkoudet kuuluu myös ihmisyyteen C) ei mun tarvi miettiä omaa minuuttani koska ei minussa ole semmosta pahaa vikaa vaan muutama semmonen piirre joka ei niin hyvä mutta ei tarkoita sitä että olisin paha D) olen henkisesti sairas ja minulle ei ainakaan sovi tuollainen ylimääräinen säätö
minulla on myös semmonen luonne että en ole taipuvainen ajattelemaan kovin herkästi itsestäni olevani paha ihminen koska on siihen syytkin jotka ovat nämä; olen ihan mukiinmenevä, kiva ja tunteva ihminen ja heikkouksiakin on, mutta heikkoudet kuuluu meille kaikille
ylimääräinen säätö ja muu häslinki ei sovi kaikille eikä etenkään minulle. Parempi mennä edetä elämässä "aivot vapaalla" -menetelmällä ja kaikki säätäminen kuten esim itsetutkistelu kokonaan pois. Että antaa virran viedä ja päivä kerrallaan ja rennosti esim musaa kuunnellen ja sopivasti toimintaa ja paljon rauhaa, rauhallisuutta ja hiljaisuutta ja vastapainoksi sopiva toiminta. Mun biologia on sitä että en pysty paljoa toiminnaksi . Mieli on sitä että enempi rauhassa. Rauha sielussa on kuitenkin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
vielä piti tulla tarkentaan ja lisäyksiä lisäämään tähän mielenkiintoiseen viestiisi.
Siis jos oletamme näin että minä ottaisin neuvostasi kopin vastaan eli alkaisin tutkia itteeni ja lopputulos olis tämä; olen paha ihminen, minussa on pahasti vikaa päässäni.
Palvelisiko tämä minua? En usko että palvelisi. Vaikka väittäisit vasta-kommentissasi jotain tyyliin "no silloinhan sinä voisit muuttaa itsesi pahoja piirteitäsi" johon sanon vastauksen heti nyt etukäteen joka on tämä ; A) vaikea on ihmisen muuttaa tiettyjä piirteitä koska ne on DNA:ssa vahvasti B) heikkoudet kuuluu myös ihmisyyteen C) ei mun tarvi miettiä omaa minuuttani koska ei minussa ole semmosta pahaa vikaa vaan muutama semmonen piirre joka ei niin hyvä mutta ei tarkoita sitä että olisin paha D) olen henkisesti sairas ja minulle ei ainakaan sovi tuollainen ylimääräinen säätö
minulla on myös semmonen luonne että en ole taipuvainen ajattelemaan kovin herkästi itsestäni olevani paha ihminen koska on siihen syytkin jotka ovat nämä; olen ihan mukiinmenevä, kiva ja tunteva ihminen ja heikkouksiakin on, mutta heikkoudet kuuluu meille kaikille
ylimääräinen säätö ja muu häslinki ei sovi kaikille eikä etenkään minulle. Parempi mennä edetä elämässä "aivot vapaalla" -menetelmällä ja kaikki säätäminen kuten esim itsetutkistelu kokonaan pois. Että antaa virran viedä ja päivä kerrallaan ja rennosti esim musaa kuunnellen ja sopivasti toimintaa ja paljon rauhaa, rauhallisuutta ja hiljaisuutta ja vastapainoksi sopiva toiminta. Mun biologia on sitä että en pysty paljoa toiminnaksi . Mieli on sitä että enempi rauhassa. Rauha sielussa on kuitenkin.Ei itseään tarvitse säätää.
Joskus riittää, kun ei mieti niitä virheitään ja puutteitaan, vaan keskittyy siihen, mitä hyvää sinussa/minussa on.
Toki kaikissa on virheitä, kukaan ei ole täydellinen, olet ihan oikeassa.
Mutta ei sen kannata antaa omaa mieltä painaa alaspäin, masentaa, ettei ole täydellinen.
Varmasti sinäkin kelpaat sellaisena kuin olet.
Kenenkään ei tarvitse olla mikään " yli-ihminen ". - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei itseään tarvitse säätää.
Joskus riittää, kun ei mieti niitä virheitään ja puutteitaan, vaan keskittyy siihen, mitä hyvää sinussa/minussa on.
Toki kaikissa on virheitä, kukaan ei ole täydellinen, olet ihan oikeassa.
Mutta ei sen kannata antaa omaa mieltä painaa alaspäin, masentaa, ettei ole täydellinen.
Varmasti sinäkin kelpaat sellaisena kuin olet.
Kenenkään ei tarvitse olla mikään " yli-ihminen ".totta turiset . Hyvää jatkoa sulle. Kiitos empatian jakamisesta. Maailma ois viel parempi paikka jos kaikki ois kilttejä toisille.
- AnonyymiUUSI
Joo joo anna sen lapsesi olla vaan siellä huostassa. Vai haluatko että siitä tulee yhtä epä onnistunut ihminen kuin susta?
- AnonyymiUUSI
ei oo lapsia enkä aio hommata niitä koska otan huomioon nää seikat ; en ehkä pysty kasvattamaan lasta B) olen henkisesti ja synnynnäisestikin sairas niin en halua että lapselleni tulisi vaikeuksia C) en etsi naiskumppania D) en usko että menen koskaan parisuhteeseen(en kerro syytä)
- AnonyymiUUSI
Olipas asiaton kommentti. Tuliko kommentoijalle tuosta hyvä mieli ?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
mä oon nii paljon elämässäni kokenu paskaa että ihan pikkuvittuilut ei mee ihon alle =)
jos aletaan henkeä uhkaamaan niin sitte ihan eri asia tai jos levitetään väärää tietoa tai alertaan stalkkaan niin silloin mä suutun ja muistan kun youtubessa joskus 2010-luvun alkupuolella joku alkoi stalkkaan ja kiusaan mua yhtäjaksoisesti useita kuukausia sekä teki minusta oikein kanavan jossa kehoitti että minut pitää tappaa niin silloin mä otin ytheyttä nettipoliisiin joka poisti tietenkin hänen kanavan ja hänen käyttäjätilin, mutta en jaksanu lähteä mihinkään oikeusjuttuihin koska koen ettei pikkusieluille kannata niin reagoida ja se voi syyä myös omia voimavaroja ja elämässä on niin paljon tärkeämpiä asioita kuin joku oikeustaistelu jotain trollia vastaan ja eihän niistä koskaan tiiä vaikka se ihminen olis voinu olla vaarallinen ja ois voinu tehä mulle jotain jos oisin haastanu hänet oikeuteen asti.
tietenkin tuollaisetkin vittuilut on väärin eli hän teki väärin eli munasi ittensä. Paljasti vain oman pikkusieluisuutensa ja ilkeytensä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
lopun kommentillani viittasin myös kommentoijaan tässä keskustelussa joka sano mulle asiattomasti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1528913Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492649- 482427
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282427Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1961833- 971827
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231723Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä451259Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091187Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61136