Tsekatkaas tämä:
https://youtu.be/z2IPZVX9BqQ
Paavali ei saanut Ananiakselta syntejä anteeksi!
207
1198
Vastaukset
- Anonyymi
herotes saarnas
- Anonyymi
Vapareissa on joillain niin TAHMAISET TASSUT että niihin tarttuu kiinni toisten rahoja autoja tavaroita koruja vaatteita. Ihan kuin liimaa olisi.
- Anonyymi
Ensin pitää tietää että synagogat ei tunnusta Jeesusta.
Anonyymi kirjoitti:
Ensin pitää tietää että synagogat ei tunnusta Jeesusta.
Ei varmaankaan, nehän ovat kivestä ja kivi ei puhu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vapareissa on joillain niin TAHMAISET TASSUT että niihin tarttuu kiinni toisten rahoja autoja tavaroita koruja vaatteita. Ihan kuin liimaa olisi.
Onko ne suurempija rosvoja, mitä vellut, laita joku dokumentti?
- Anonyymi
Aika eri tavalla kyllä näyttää Raamattu tosiaan opettavan ku mitä vanhoillislestadiolaisten tulkinta on Paavalin kääntymyksestä.
Raamatussa ei esiinny yhtään vauvakastetta, eikä myöskään Upotusta ennen uskoon tulemista, eli parannusta,
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Raamatussa ei esiinny yhtään vauvakastetta, eikä myöskään Upotusta ennen uskoon tulemista, eli parannusta,
lapset kastetaan pienenä ettei joudu epäuskoon saastaisten harhojen valtaan ne poltetaan helvetin tulessa ennen hebrealaisia
Ja minä sanoin, "Herra, kuka on ensimmäinen kuulusteltava ja tuomion vastaanottaja?" Ja minä kuulin äänen sanovan minulle, "saastaiset henget, sen vastustajan kanssa. Minä heitän heidät ulkoiseen pimeyteen, sinne, missä syvyydet ovat." Ja minä sanoin, "Herra, missä se paikka on?" Ja minä kuulin äänen sanovan minulle, "kuule, vanhurskas Johannes. Niin suuri kivi, kuin vain 30-vuotias mies voi vierittää ja päästää syvyyteen; vaikka se putoaa alas 20 vuotta, se ei saavuta tuonelan pohjaa, kuten profeetta David sanoi, "hän asetti pimeyden piilopaikakseen" (Ps.18:11). Anonyymi kirjoitti:
lapset kastetaan pienenä ettei joudu epäuskoon saastaisten harhojen valtaan ne poltetaan helvetin tulessa ennen hebrealaisia
Ja minä sanoin, "Herra, kuka on ensimmäinen kuulusteltava ja tuomion vastaanottaja?" Ja minä kuulin äänen sanovan minulle, "saastaiset henget, sen vastustajan kanssa. Minä heitän heidät ulkoiseen pimeyteen, sinne, missä syvyydet ovat." Ja minä sanoin, "Herra, missä se paikka on?" Ja minä kuulin äänen sanovan minulle, "kuule, vanhurskas Johannes. Niin suuri kivi, kuin vain 30-vuotias mies voi vierittää ja päästää syvyyteen; vaikka se putoaa alas 20 vuotta, se ei saavuta tuonelan pohjaa, kuten profeetta David sanoi, "hän asetti pimeyden piilopaikakseen" (Ps.18:11).Ei selitä mitään asiaan, puolusten pakanallista ripottelukastetta, jossa Upotuskasteeeseen on sunnaton ero.
Vauvakasteessa pannaan Lut. Kirkon veropanta kaulaan, kuten koiralle, taas upotuskasteessa Kastettava kasetaan Jeesuskeen ja on näin Jeesusken oma.
On hieman puurot ja vellit sekaisin.- Anonyymi
Juutalaiset ei voi uskoa. Heillä on peite. Siksi herjaavat. Synagat moskeijat jehovat hellarit. Jopa vaparit. Arkki ryhmiä. Noa ryhmiä. Noa ei jäänyt arkkiin sitä nää ei ole ehtinyt lukea. Hellareissa syntyy epämuodostuneita vammaisia yhtenään. Olisko Egyptin kirous.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Ei selitä mitään asiaan, puolusten pakanallista ripottelukastetta, jossa Upotuskasteeeseen on sunnaton ero.
Vauvakasteessa pannaan Lut. Kirkon veropanta kaulaan, kuten koiralle, taas upotuskasteessa Kastettava kasetaan Jeesuskeen ja on näin Jeesusken oma.
On hieman puurot ja vellit sekaisin.Synagogalla laitetaan kymmen prosentin temppeli vero ympärileikkauksessa vauvoille.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Raamatussa ei esiinnyt myöskään helluntailaisia lahkoja eikä lestoja. Vapareita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja minä sanoin, "Herra, kuka on ensimmäinen kuulusteltava ja tuomion vastaanottaja?" Ja minä kuulin äänen sanovan minulle, "saastaiset henget, sen vastustajan kanssa. Minä heitän heidät ulkoiseen pimeyteen, sinne, missä syvyydet ovat." Ja minä sanoin, "Herra, missä se paikka on?" Ja minä kuulin äänen sanovan minulle, "kuule, vanhurskas Johannes. Niin suuri kivi, kuin vain 30-vuotias mies voi vierittää ja päästää syvyyteen; vaikka se putoaa alas 20 vuotta, se ei saavuta tuonelan pohjaa, kuten profeetta David sanoi, "hän asetti pimeyden piilopaikakseen" (Ps.18:11).SAASTAISUUS jutut on synagogalla. Ajalta Mooses. Ja hebrealaiset juuri vajosi näkyihinsä. Nykyään heitä löytyy noitia reiki ja joga guru puolelta. Kristitty on ja pysyy pyhänä kuin pyhitettynä synneistään huolimatta. Synnit tulee mistä tulee ja ne ei sido kristittyä kristitty on syntinen mutta hallitsee syntejä . Ne ei enää hallitse.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Ei selitä mitään asiaan, puolusten pakanallista ripottelukastetta, jossa Upotuskasteeeseen on sunnaton ero.
On hieman puurot ja vellit sekaisin.Synagoga ja helluntai maksaa lestojen tavoin kymmenyksiä jahvejehovallle tehden tyhjäksi ristin armon ja sovinnon.
Anonyymi kirjoitti:
Ja minä sanoin, "Herra, kuka on ensimmäinen kuulusteltava ja tuomion vastaanottaja?" Ja minä kuulin äänen sanovan minulle, "saastaiset henget, sen vastustajan kanssa. Minä heitän heidät ulkoiseen pimeyteen, sinne, missä syvyydet ovat." Ja minä sanoin, "Herra, missä se paikka on?" Ja minä kuulin äänen sanovan minulle, "kuule, vanhurskas Johannes. Niin suuri kivi, kuin vain 30-vuotias mies voi vierittää ja päästää syvyyteen; vaikka se putoaa alas 20 vuotta, se ei saavuta tuonelan pohjaa, kuten profeetta David sanoi, "hän asetti pimeyden piilopaikakseen" (Ps.18:11).Muista se, että vain lääkärille selietllään.
Vauvakaste ei esiinny Raamatussa, joten se on pakanallinen kriitti, soopaa.
Kasetta ei oteta jonkun uhan vuoksi, vaan sillä Uskoon tullut aikuinen upotetaan ja liitetään Jeesuksen omaksi, joka on jopa kymys pelastuksesta.
Ps 18;11 kuuluu todellisuudessa,> Hän lensi kerubi ratsunaan ja kiiti tuulen siivin
Ketähän tarkoitat?
Jos joku kastetaan niin, ettei Hän itse siitä tajua mitään, on tulos aina nolla, Jeesuskesn kasteessa tunnustetaan Hänet ja kastetaan myös Häneen.
Jumala ei ole reagoinut tuohon lasten pään ripotteluun mitenkään, sei sanalllakaan, mutta Upotuskasteessa Hän huomioi niin, että Taivaat aukenivat; Markus 1; 9 Niinä päivinä Jeesus tuli Galilean Nasaretista, ja Johannes kastoi hänet Jordanissa.
10 Vedestä noustessaan Jeesus näki, kuinka taivaat aukenivat ja Henki laskeutui häneen kyyhkysen tavoin.
11 Ja taivaista kuului ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani, sinuun minä olen mieltynyt.
Se on ainut Kaste, josta Raamattu todellisuudessa puhuu.Anonyymi kirjoitti:
Juutalaiset ei voi uskoa. Heillä on peite. Siksi herjaavat. Synagat moskeijat jehovat hellarit. Jopa vaparit. Arkki ryhmiä. Noa ryhmiä. Noa ei jäänyt arkkiin sitä nää ei ole ehtinyt lukea. Hellareissa syntyy epämuodostuneita vammaisia yhtenään. Olisko Egyptin kirous.
Olen todella naivi? Tarkistele, missä niitä vammaisia on?? Se on heidän asiansa ei sinut, jossa on sama vaiva.
Jäikö peitteestä tärkä lukematta; 2. Kor. 3:16 Mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran puoleen, peite otetaan pois.
Se, johon heidän sydän tulee kääntyä Jumalan sijasta on Jeesus, eli olette vellut pahemmassa jumissa päättömyyksinne jälkeen.Anonyymi kirjoitti:
Synagogalla laitetaan kymmen prosentin temppeli vero ympärileikkauksessa vauvoille.
Eipä laitettu, valehtelet.
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa ei esiinnyt myöskään helluntailaisia lahkoja eikä lestoja. Vapareita.
En ainakaan minä ole koskaan niin väittänytkään?
Anonyymi kirjoitti:
Synagoga ja helluntai maksaa lestojen tavoin kymmenyksiä jahvejehovallle tehden tyhjäksi ristin armon ja sovinnon.
Minulle olisi uutta, että maksisin johonkin kymmenykset, maalliselle järjestelmälle, joten ole iste tarkkana, ettei horjahda maksamaan.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Muista se, että vain lääkärille selietllään.
Vauvakaste ei esiinny Raamatussa, joten se on pakanallinen kriitti, soopaa.
Kasetta ei oteta jonkun uhan vuoksi, vaan sillä Uskoon tullut aikuinen upotetaan ja liitetään Jeesuksen omaksi, joka on jopa kymys pelastuksesta.
Ps 18;11 kuuluu todellisuudessa,> Hän lensi kerubi ratsunaan ja kiiti tuulen siivin
Ketähän tarkoitat?
Jos joku kastetaan niin, ettei Hän itse siitä tajua mitään, on tulos aina nolla, Jeesuskesn kasteessa tunnustetaan Hänet ja kastetaan myös Häneen.
Jumala ei ole reagoinut tuohon lasten pään ripotteluun mitenkään, sei sanalllakaan, mutta Upotuskasteessa Hän huomioi niin, että Taivaat aukenivat; Markus 1; 9 Niinä päivinä Jeesus tuli Galilean Nasaretista, ja Johannes kastoi hänet Jordanissa.
10 Vedestä noustessaan Jeesus näki, kuinka taivaat aukenivat ja Henki laskeutui häneen kyyhkysen tavoin.
11 Ja taivaista kuului ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani, sinuun minä olen mieltynyt.
Se on ainut Kaste, josta Raamattu todellisuudessa puhuu.laastarin on uskovainen syntyessään joten kuka estää kastamasta sallikaa etc, kuka ei usko niin kuin lapsi ja siunasi heitä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mainitaan kumminkin lukija jonka luo stefanus vietiin jonka jälkeen se kivitettiin
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Minulle olisi uutta, että maksisin johonkin kymmenykset, maalliselle järjestelmälle, joten ole iste tarkkana, ettei horjahda maksamaan.
maksathan verot valtiolle
- Anonyymi
En vielä katsonut videota, mutta eikö tämä jae kerro kaiken oleellisen?
17. Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: Veljeni Saul, Herra lähetti minut - Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit - että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä.
Mihin ja miksi tarvittiin Ananiasta ?Katso video. Raamatussa on muitakin kohtia jossa tuohon nimenomaiseen jakeeseen tulee selvennystä mitä se oikeastaan tarkoittaa mutta en viitsi niitä tänne nyt alkaa siteeraamaan. Video on sitä varten että siitä se selviää ja on myös yksi lyhimmistä tekemistäni videoista, eli jos aidosti haluat keskustella niin katso video ja kerro mitä mieltä olet siitä loppupäätelmästä, en ala samoja asioita jankkaamaan moneen kertaan. Video on siksi tuossa että sen ihmiset katsoisivat ja sitten keskustelisivat siitä.
- Anonyymi
Hyvä kohta tässä on muistissa vielä SAUL juutalaisen Saul rabbin nimi mikä kreikaksi kääntyy Paulus. Ja näitä Ananias nimisiä oli siihen aikaan paljonkin. Ananias ja safiira. Huijarit jotka yritti huijata rahaa kun olivat ensin luvanneet antaa eli tässä ei ollut pääteemana raha vaan huijaus yritys. Siksi Paulus niin suuttui. Olisivat olleet lupaamatta mitään. Älä siis lupaile. Se on pettämistä.
- Anonyymi
Täs kohtaa on myös huomattava ETTÄ HERRA JEESUS LÄHETTI hänet siunaamaan sauluksen siinä. Siunaus tapahtui tai välittyi kätten päälle panemisen kautta. Ja myös tässä kertaus siitä että Jeesus lähetti mutta Jeesus ilmestyi tiellä Saulille. Tässä kerrataan tapahtuneita. Sauli Pauli menetti näkönsä tiellä koska häikäistyi Kirkkaudesta. Samalla se on profetia siitä että sokea sokeain taluttaja voi saada näkönsä Jeesuksen kautta. Eli SAULUS OLI JUUTALAINEN SOKEA JOKA SAI NÄKÖNSÄ kun ihminen luulee itse olevansa Jumala ja oikeassa siinä saattaa sokaistua. Kristityt näkee kristityt ei ole sokeita eikä kuvittele olevansa itse viisaita tai Jumala. Kristityt näkee Jeesuksen ja iloitsee. Kristitty laittaa toivonsa Jeesukseen eikä itseensä. Toki yrittää joskus hyvääkin tehdä. Juutalainen Saul siis sai tässä muistiin panossa olla vertauskuvana muille. Että ilkeä ja paha fariseus voi kääntyä kiltiksi ja ahkeroida hyviä tekoja. Kuten auttaa toisia.
- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
Katso video. Raamatussa on muitakin kohtia jossa tuohon nimenomaiseen jakeeseen tulee selvennystä mitä se oikeastaan tarkoittaa mutta en viitsi niitä tänne nyt alkaa siteeraamaan. Video on sitä varten että siitä se selviää ja on myös yksi lyhimmistä tekemistäni videoista, eli jos aidosti haluat keskustella niin katso video ja kerro mitä mieltä olet siitä loppupäätelmästä, en ala samoja asioita jankkaamaan moneen kertaan. Video on siksi tuossa että sen ihmiset katsoisivat ja sitten keskustelisivat siitä.
Juutalaiset ei usko. Ja lestoilla on juutalaisia tapoja joita kristityt ei pidä . Joten myös erisruroja ja harhaoppia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä kohta tässä on muistissa vielä SAUL juutalaisen Saul rabbin nimi mikä kreikaksi kääntyy Paulus. Ja näitä Ananias nimisiä oli siihen aikaan paljonkin. Ananias ja safiira. Huijarit jotka yritti huijata rahaa kun olivat ensin luvanneet antaa eli tässä ei ollut pääteemana raha vaan huijaus yritys. Siksi Paulus niin suuttui. Olisivat olleet lupaamatta mitään. Älä siis lupaile. Se on pettämistä.
Sen verran matkustelua voidaan kertoa myös että punainen meri on täysin sininen hiukan vihreä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen verran matkustelua voidaan kertoa myös että punainen meri on täysin sininen hiukan vihreä.
Juutalainen Lootin vaimo siinä suolameren kuolleen meren kohdassa on ihan selvästi nähtävissä. Että liika taaksepäin katselu on pahasta kuin on liika suolakin.
Siksi kun Jeesus Häntä käski mennä; ApT 9;10 Damaskoksessa oli Ananias-niminen opetuslapsi. Herra puhutteli häntä näyssä: "Ananias!" "Tässä olen, Herra", hän vastasi.
11 Herra sanoi: "Mene Suorallekadulle ja kysy Juudaksen talosta Saulia, jota kutsutaan Tarsolaiseksi. Hän rukoilee,
12 ja näyssä hän on nähnyt, että Ananias-niminen mies tulee sisään ja panee kätensä hänen päälleen, jotta hän saisi näkönsä takaisin."Anonyymi kirjoitti:
Saulhan oli Vanhan Liiton Rabbi, ja näin Jeesus muutti sen suunnan, että vain Hän on koko maailman Kaikkivaltias Herra.
Hän uskoi sen ja Hänet Kastettiin?Anonyymi kirjoitti:
Täs kohtaa on myös huomattava ETTÄ HERRA JEESUS LÄHETTI hänet siunaamaan sauluksen siinä. Siunaus tapahtui tai välittyi kätten päälle panemisen kautta. Ja myös tässä kertaus siitä että Jeesus lähetti mutta Jeesus ilmestyi tiellä Saulille. Tässä kerrataan tapahtuneita. Sauli Pauli menetti näkönsä tiellä koska häikäistyi Kirkkaudesta. Samalla se on profetia siitä että sokea sokeain taluttaja voi saada näkönsä Jeesuksen kautta. Eli SAULUS OLI JUUTALAINEN SOKEA JOKA SAI NÄKÖNSÄ kun ihminen luulee itse olevansa Jumala ja oikeassa siinä saattaa sokaistua. Kristityt näkee kristityt ei ole sokeita eikä kuvittele olevansa itse viisaita tai Jumala. Kristityt näkee Jeesuksen ja iloitsee. Kristitty laittaa toivonsa Jeesukseen eikä itseensä. Toki yrittää joskus hyvääkin tehdä. Juutalainen Saul siis sai tässä muistiin panossa olla vertauskuvana muille. Että ilkeä ja paha fariseus voi kääntyä kiltiksi ja ahkeroida hyviä tekoja. Kuten auttaa toisia.
Jumala ei liity mitenkään tähän prosessiin, mutta siinä olet oikeassa, että Saul nähdessään Jeesuksn kirkkauden, koska Hän puhui Hänelle, sokaisi miehen siinä kirkkaudessa.
Jumala ei ole puhut kun vain kolmelle ihmsielle, Abramille, Jaakobille sekä Moosekselle.
Kätten päälle panoa en tapatumassa tunnista, mutta Saul löysi silloin Jeesusken ja olennaista on Kaste, josta ei juuri puhuta.Anonyymi kirjoitti:
Juutalaiset ei usko. Ja lestoilla on juutalaisia tapoja joita kristityt ei pidä . Joten myös erisruroja ja harhaoppia.
Kyllä juutalaiset uskovat, mutta kuten vellutkin, muutamaa poikkusta lukuunottamatta, joka ratkeaa ennen Herran päivää, jolloin He tekevät parannuksen, josta 1. Piet. 3:21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,
Israelissa on Kristyjä n 10%, ja meitä disasporalaisia lukumääräisesti huomattavasti enemmän.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Saulhan oli Vanhan Liiton Rabbi, ja näin Jeesus muutti sen suunnan, että vain Hän on koko maailman Kaikkivaltias Herra.
Hän uskoi sen ja Hänet Kastettiin?saulhan olo alunperin väkivaltainen mies osallistui stefanuksen kuolemaan ja se sano et pahojakin tullaan kivittämään
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Jumala ei liity mitenkään tähän prosessiin, mutta siinä olet oikeassa, että Saul nähdessään Jeesuksn kirkkauden, koska Hän puhui Hänelle, sokaisi miehen siinä kirkkaudessa.
Jumala ei ole puhut kun vain kolmelle ihmsielle, Abramille, Jaakobille sekä Moosekselle.
Kätten päälle panoa en tapatumassa tunnista, mutta Saul löysi silloin Jeesusken ja olennaista on Kaste, josta ei juuri puhuta.jeesus oli jumalan sana alussa oli sana s ja se oli jumalan j luona ja ja se loi maan m ja taivaan o jsmo
Anonyymi kirjoitti:
saulhan olo alunperin väkivaltainen mies osallistui stefanuksen kuolemaan ja se sano et pahojakin tullaan kivittämään
Saul on hyvä semerkki mitä Jeesuksen löytäminen merkitsee, kunhan ottaa Vileä Kasteen. ei tarvitse sen jälkeen kiivailla.
Siinä on velluille hyvä oppi, tehkää sama.
Oliko Stefanut mielstäsi paha?? Ei vaan koko Raamattuakin ajatelle nyksi kaikkien Pyhimmistä ihmisistä sekä myös apostoli.
On hieman hanhkalaa nähdä sinussa uskovaa, kun jutut ovat mitä ovat.- Anonyymi
ja vl papin uskollisen tapaan käveli rylle viimeksi ylpeenä ku mikäkin flipperi monot suorassa ja kun vähänkin erehty sopivasti heikko kohta tulee sieltä tulee: saastainen tulkoon saastaiseksi ikään ku piru puhumassa ikään kuin olisin kohde seuroissa ja ne saatanan paholaiset sen perkeleitä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja vl papin uskollisen tapaan käveli rylle viimeksi ylpeenä ku mikäkin flipperi monot suorassa ja kun vähänkin erehty sopivasti heikko kohta tulee sieltä tulee: saastainen tulkoon saastaiseksi ikään ku piru puhumassa ikään kuin olisin kohde seuroissa ja ne saatanan paholaiset sen perkeleitä
ja kun sai vähän saatanalle pahaa oloon purettu niin pyyteli anteeksi varmaan just lompakolta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja kun sai vähän saatanalle pahaa oloon purettu niin pyyteli anteeksi varmaan just lompakolta
Vl teolofit ei kykene raamatulliseen psykologiseen henkiseen jörkeväön tai muutenkaan tukemaan
riitan seurakuntapelle ovat aivopesu fraasipellejä jolla ei joo mitään raamatun tuntemusta taistelevat mantroja jotka sopivat niitten agendaa sylkien suusta mangana raamattu paskaansa joka on helvetistä kuten koko kirja sen voi polttaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vl teolofit ei kykene raamatulliseen psykologiseen henkiseen jörkeväön tai muutenkaan tukemaan
riitan seurakuntapelle ovat aivopesu fraasipellejä jolla ei joo mitään raamatun tuntemusta taistelevat mantroja jotka sopivat niitten agendaa sylkien suusta mangana raamattu paskaansa joka on helvetistä kuten koko kirja sen voi polttaaKaiken lisäksi nussa on ollut yks demoni jonka sain epäuskoiset ajalta kun se pussas mua jäi kurkkuun hävisi kyllä joskus mut ainakin toinen oli kun yksi muslimi sano et musaa on dsinnejä et rukoilu auttaa no rukoilin ja luulen et se päädemoni jätti mut mutta mussa voi olla vielä joku
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaiken lisäksi nussa on ollut yks demoni jonka sain epäuskoiset ajalta kun se pussas mua jäi kurkkuun hävisi kyllä joskus mut ainakin toinen oli kun yksi muslimi sano et musaa on dsinnejä et rukoilu auttaa no rukoilin ja luulen et se päädemoni jätti mut mutta mussa voi olla vielä joku
Sähkö laitteet ja seinät patteri valot napannut, joskus keväällä sähkö laitteet välkky kun tappelin yhden asian kanssa kakskertaa käynyt the enity tuntematon voima kerran lensi viime talvena puhelin lattialle nyt saman asian kanssa mun uuessa kämpissä lensi paperi mukin lattialle mut demonin rukoilun jälkeen ei joo tapahtunu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähkö laitteet ja seinät patteri valot napannut, joskus keväällä sähkö laitteet välkky kun tappelin yhden asian kanssa kakskertaa käynyt the enity tuntematon voima kerran lensi viime talvena puhelin lattialle nyt saman asian kanssa mun uuessa kämpissä lensi paperi mukin lattialle mut demonin rukoilun jälkeen ei joo tapahtunu
Puhelimen ehkä heitti sen oma demoni daemon se on harakan demoni cia on kaapannut sen puhelimeen sisälle tekemään bugeja tietokoneen virtapiirin on mukailtu vanhojen kirkonlattioiden kuvioita mukaillen kun ne keräsivät sillä jotakin energiaa sisäänsä mutta minikirklohan vetää aonaa sisäänsä henkimaailman olentoja ja mun puhelimeni demoni protestoi heittäytymällä lattialle
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Saul on hyvä semerkki mitä Jeesuksen löytäminen merkitsee, kunhan ottaa Vileä Kasteen. ei tarvitse sen jälkeen kiivailla.
Siinä on velluille hyvä oppi, tehkää sama.
Oliko Stefanut mielstäsi paha?? Ei vaan koko Raamattuakin ajatelle nyksi kaikkien Pyhimmistä ihmisistä sekä myös apostoli.
On hieman hanhkalaa nähdä sinussa uskovaa, kun jutut ovat mitä ovat.Ennustava tekstinsyöttö pahojakin oli Sauli mutta eihän sillä joo väliä vaikka kirjoittaisi hepreaksi sama vaikutus pää asia et avaa suunsa
Anonyymi kirjoitti:
Ennustava tekstinsyöttö pahojakin oli Sauli mutta eihän sillä joo väliä vaikka kirjoittaisi hepreaksi sama vaikutus pää asia et avaa suunsa
Valtaosalla ihmisä on suu auku yli puolet aikaa, mutta pane näkemykseesi tueksi Raamatun jaket?
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Valtaosalla ihmisä on suu auku yli puolet aikaa, mutta pane näkemykseesi tueksi Raamatun jaket?
ei raamatussa ole ennustava tekstin syöttö sen on juoppo kirjottanu ja valetta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
suurenneltu asioita et ihmiset uskoa jeesuksen kristin kuoleman kun liittouma pommitti ruokakuljetukset eristysleirillä poikki jeesus kuljetettiin venäjän toimesta jumbojetillä roomaan paavi korjaas sen vatikaaniin josta israelilaiset kuljetti sen myöhemmin kivitietä englantiin suomeen se saapu keskiajalla jossa köyliön piispa tappo lallin järven jäällä ja poika kosi keesusta vaimoksi ja olen suorassa polvessa jeesuksen vaimon serkku Stubb on jeesuksen lähisukulainen ja naimisissa juudaksen marttyyrikuolemasta kertovan paavinaani vaimon kanssa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jeesus oli jumalan sana alussa oli sana s ja se oli jumalan j luona ja ja se loi maan m ja taivaan o jsmo
tää oli niin vitsi
Anonyymi kirjoitti:
Lähes 1/4 osaa Raamatusta on ennustusta, vaihda Raamattua sinulla on kai jokun keikkiraamattu.
- Anonyymi
Pave sai kasteen jälkeen siunauksen
- Anonyymi
Eka lähti pojasta taju kankaalle sitä avautu silmät ja lopuksi tuli rooman paavi
Missä se ilmenee?
Apt 9 18 Samassa oli kuin suomut olisivat pudonneet Saulin silmistä, ja hän näki jälleen. Hän nousi jalkeille,JA HÄNET KASETTIIN.
19 Ruokaa nautittuaan hän taas voimistui. Saul viipyi jonkin aikaa Damaskoksessa opetuslasten luona.
Mutta ei siunattu, vaan oli ollut kolme pä syämättä, joten Hän söi.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Missä se ilmenee?
Apt 9 18 Samassa oli kuin suomut olisivat pudonneet Saulin silmistä, ja hän näki jälleen. Hän nousi jalkeille,JA HÄNET KASETTIIN.
19 Ruokaa nautittuaan hän taas voimistui. Saul viipyi jonkin aikaa Damaskoksessa opetuslasten luona.
Mutta ei siunattu, vaan oli ollut kolme pä syämättä, joten Hän söi.Ja yhtäkkiä hänen silmistään putosi se suomujen kaltaisuus ja hänen silmänsä avautuivat, ja hän
nousi, kävi kasteella.
Ja hän sai sen siunauksen, ja voimistui, ja oli ne päivät näiden oppilaiden luona, jotka olivat
Darmsok’ssa - Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Missä se ilmenee?
Mutta ei siunattu, vaan oli ollut kolme pä syämättä, joten Hän söi.Ja hän sai sen siunauksen, ja voimistui, ja oli ne päivät näiden oppilaiden luona, jotka olivat
Darmsok’ssa Anonyymi kirjoitti:
Ja hän sai sen siunauksen, ja voimistui, ja oli ne päivät näiden oppilaiden luona, jotka olivat
Darmsok’ssaEivät olleet Damaskissa, vaan Damaskin ja Jeusalemin välillä, jossa Ananias asui, mutta kylläkin meni Damaskiin vahvitumisensa jälkeen.
6 Minä tulen osoittamaan hänelle, että hän joutuu paljon kärsimään minun nimeni tähden."
17 Ananias lähti. Hän meni sisälle taloon, pani kätensä Saulin päälle ja sanoi: "Saul, veljeni! Herra on lähettänyt minut -- Jeesus, joka ilmestyi sinulle, kun olit matkalla tänne. Hän lähetti minut, jotta saisit näkösi takaisin ja täyttyisit Pyhästä Hengestä."
18 Samassa oli kuin suomut olisivat pudonneet Saulin silmistä, ja hän näki jälleen. Hän nousi jalkeille, ja hänet kastettiin.
Mielenkiintoista myös se, että kun vielä muinoin SRK saaranasi, että Ananaias saarnasi Saulille synnit anateeksi, niin Hän sai näkönsä takaisin.
Saarnataanko vielä jossin RY;ssä samoin.
Se mikä kertoo, että Saulin näkönsä menettäminen ei ollut Kaupungissa, vaan Jesualemiin johtavalla tiellä, selviää tästä; 5 Hän kysyi: "Herra, kuka sinä olet?" Ääni vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
6 Nouse ja MENEN KAUPUNKIIN. Siellä saat kuulla, mitä sinun on tehtävä."
7 Saulin matkatoverit seisoivat sanattomina. He kuulivat äänen mutta eivät havainneet ketään
Näin se meni Uuden Testamentin mukaan.
Kuitenkin hyvä aloitus, mutta korjasin tuon asiavirheen.Anonyymi kirjoitti:
Ja yhtäkkiä hänen silmistään putosi se suomujen kaltaisuus ja hänen silmänsä avautuivat, ja hän
nousi, kävi kasteella.
Darmsok’ssaEi ole oikea vastus, kokonaisuudessaan, valaise lisää laittamalla Raamatun tositteet;
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Eivät olleet Damaskissa, vaan Damaskin ja Jeusalemin välillä, jossa Ananias asui, mutta kylläkin meni Damaskiin vahvitumisensa jälkeen.
6 Minä tulen osoittamaan hänelle, että hän joutuu paljon kärsimään minun nimeni tähden."
17 Ananias lähti. Hän meni sisälle taloon, pani kätensä Saulin päälle ja sanoi: "Saul, veljeni! Herra on lähettänyt minut -- Jeesus, joka ilmestyi sinulle, kun olit matkalla tänne. Hän lähetti minut, jotta saisit näkösi takaisin ja täyttyisit Pyhästä Hengestä."
18 Samassa oli kuin suomut olisivat pudonneet Saulin silmistä, ja hän näki jälleen. Hän nousi jalkeille, ja hänet kastettiin.
Mielenkiintoista myös se, että kun vielä muinoin SRK saaranasi, että Ananaias saarnasi Saulille synnit anateeksi, niin Hän sai näkönsä takaisin.
Se mikä kertoo, että Saulin näkönsä menettäminen ei ollut Kaupungissa, vaan Jesualemiin johtavalla tiellä, selviää tästä; 5 Hän kysyi: "Herra, kuka sinä olet?" Ääni vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
7 Saulin matkatoverit seisoivat sanattomina. He kuulivat äänen mutta eivät havainneet ketään
Kuitenkin hyvä aloitus, mutta korjasin tuon asiavirheen.et korjannut tekstisi mukaan oot menossa helvettiin jos korjaat sen voi kohdata jumalan armo
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Ei ole oikea vastus, kokonaisuudessaan, valaise lisää laittamalla Raamatun tositteet;
Kuolleen kainin raamattu isrmaelilaiset iskrmaelilaisest ja jakrmaelilaiset menee kaikki helvettiin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
et korjannut tekstisi mukaan oot menossa helvettiin jos korjaat sen voi kohdata jumalan armo
Sitä en voi luvata voivaan vaan ainoastaan rukoilla jollet jo ole tehnyt kuoleman syntiä sit ei voi antaa armoa vaan olet peruuttamattomasti helvetissä
- Anonyymi
SAUL nimi kääntyy kreikaksi Paulus. Entinen juutalainen fariseus kohtasi Messias Jeesuksen. Siinä tapahtuu täysin muutos. Hyppy uuteen liittoon . Tässä on myös uusi kaste kyseessä joten ei olla nyt Jordan joella . Nyt ollaan Jeesuksen uuden liiton kasteella tässä. Kristittyjä ei kuulu uudestaan kastella mihinkään jehovien puhdistuksiin. Kristityt on uudessa liitossa . Eikä kukaan ryöstä Jeesuksesta.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Missä se ilmenee?
Mutta ei siunattu, vaan oli ollut kolme pä syämättä, joten Hän söi.Juutalainen kastettiin siis vanhasta uuteen liittoon. Tässä. Hänestä tuli kristitty ja hän ymmärsi Jeesuksen olleen se luvattu Messias.
- Anonyymi
Paulus JUUTALAINEN FARISEUS SAUL kääntyi kristityksi. Kristityn ei tarvi kääntyä kristityksi. Älä kiroa kristittyjä. Hävetkää kristittyjä kironneet. Hyi helvetti.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Eivät olleet Damaskissa, vaan Damaskin ja Jeusalemin välillä, jossa Ananias asui, mutta kylläkin meni Damaskiin vahvitumisensa jälkeen.
Kuitenkin hyvä aloitus, mutta korjasin tuon asiavirheen.Edelleen. Kristitty on jo kristitty. Älä ala kristittyjä kiroamaan. Älä käännytä vanhaan liittoon uuden liiton kristittyjä. Pois kirkkojen tiloista eksyttäjä Juudas .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
et korjannut tekstisi mukaan oot menossa helvettiin jos korjaat sen voi kohdata jumalan armo
Lestat on jo helvetissä kironneet kristittyjä. Eivät eroa mitenkään hellarivapari synagogalta. Kyllä Damaskon tiellä tapahtui Jeesuksen ilmestys. Saul juutalaisen kääntyminen oli ihan Messias Jeesuksen teko eikä ihmisten. Saulus oli vuosia Arabiassa opettaen muutenkin. Aasiassa Aasian ensihedelmää tuli. Vaikka koko Samaria uskoi ja kylä kun Jeesus kohtasi kaivolla naisen. Evankeliumin ilo sanoma levisi ympäristöön. Messias oli tullut. Mutta Saulus taas kohtasi Jeesuksen sen jälkeen kun Jeesus oli jo noussut kuolleista . Otettu taivaaseen. Nyt ei olla emmauksen tiellä vaan jo damaskossa mihin Saul joukkoineen ajoi kristittyjä takaa. Tässä ollaan vainoamassa Jeesukseen uskovia jotka pakeni Damaskoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä en voi luvata voivaan vaan ainoastaan rukoilla jollet jo ole tehnyt kuoleman syntiä sit ei voi antaa armoa vaan olet peruuttamattomasti helvetissä
Kristittyjä vahingoittaneilla on se myllynkivi älä ikinä erota Jeesuksen omia tai vanhigoita. Se on sulle myllynkiveksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristittyjä vahingoittaneilla on se myllynkivi älä ikinä erota Jeesuksen omia tai vanhigoita. Se on sulle myllynkiveksi.
ei tuu mieleenkään erotan vain harhapastoreita virasta kuten pinna sairas ja demnetoitunut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eka lähti pojasta taju kankaalle sitä avautu silmät ja lopuksi tuli rooman paavi
Juutalainen Saul entinen vainooja kääntyi armoon uuteen liittoon. Hän oleskeli pitkään Aasiassa ja kiersi Kreikassa sitten Roomassa häntä syytettiin juutalaisten konnat Jeesuksen tähden. Koko alue oli italiaa siihen aikaan ettei sitä tarvi eritellä erikseen. Kaikki olivat Italian vallan alaisia siihen aikaan. Koko alue. Roomassa asuville juutalaisille tai siihen aikaan sanottiin hebrean kielisiä niin heille tämä juutalainen kääntynyt kristityksi Messias uskoon kertoo hyvinkin tarkkaan Jeesuksen Messiaan tulleen maan päälle. Hebreaksi. Hän kertoi evankeliumin myös italiaksi ja kreikaksi. Saul puhui hebreaa ja italiaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja yhtäkkiä hänen silmistään putosi se suomujen kaltaisuus ja hänen silmänsä avautuivat, ja hän
nousi, kävi kasteella.
Darmsok’ssaMitä mieltä pinnahellari on Aasian ensihedelmistä kun Paulus siellä kertoi evankeliumin ja syntyi kirkkoja oikein pitkin Aasiaa ja arabiaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuolleen kainin raamattu isrmaelilaiset iskrmaelilaisest ja jakrmaelilaiset menee kaikki helvettiin
Ismail syntyi kyllä sijais synnyttäjä Hagar Egyptistä tuotu orja. Hänet lähettiin arabiaan itään . Myös Abraham nai mitä ehti mutta keturan nai vaimoksi. Arabien . Egyptistä juutalaiset on siellä alkuperä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uhraatte taas elukoita ja omia tekojanne kuin Juudas.
Ei se niin mennyt; Apt 9; 17 Ananias lähti. Hän meni sisälle taloon, pani kätensä Saulin päälle ja sanoi: "Saul, veljeni! Herra on lähettänyt minut -- Jeesus, joka ilmestyi sinulle, kun olit matkalla tänne. Hän lähetti minut, jotta saisit näkösi takaisin ja täyttyisit Pyhästä Hengestä."
Siinä ei esiinny siunausta, vaan Ananiaan teon selitys.
Taas kasteeseen liittyy myös siunus, Jeesukseen liitämisen yhtyedessä.
19 Ruokaa nautittuaan hän taas voimistui. Saul viipyi jonkin aikaa Damaskoksessa opetuslasten luona.Anonyymi kirjoitti:
nousi, kävi kasteella.
Darmsok’ssaEi ollut "Suomujen kaltaisuus", vaan suomut.
Kasteessa sitten Hän tuli täydelliseksi Kristityksi, ja oletko sinä muistanut ottaa upotuskasteen Jeesuskessa, minulle se tuli selväksi ottaa heti, kun lähdin seuraamaan Jeesusta.pinnasänky kirjoitti:
Ei ole oikea vastus, kokonaisuudessaan, valaise lisää laittamalla Raamatun tositteet;
Nehän on vastusessani lueteltu, joten laita omat eri näkemykset jos niitä ylipäätään oli.
Anonyymi kirjoitti:
Mitä korjata, korjaan sinun mokan, silloin oli Jeesusken aikaa, eikä Jumalan?
Tektin korjaamisellako sinä menet johionkin, kerro mihin?Anonyymi kirjoitti:
SAUL nimi kääntyy kreikaksi Paulus. Entinen juutalainen fariseus kohtasi Messias Jeesuksen. Siinä tapahtuu täysin muutos. Hyppy uuteen liittoon . Tässä on myös uusi kaste kyseessä joten ei olla nyt Jordan joella . Nyt ollaan Jeesuksen uuden liiton kasteella tässä. Kristittyjä ei kuulu uudestaan kastella mihinkään jehovien puhdistuksiin. Kristityt on uudessa liitossa . Eikä kukaan ryöstä Jeesuksesta.
Ei kääntynyt, mutta Hän otti nimen Paavali, joka on "vähäisin".
Muuten suuremmoinen sanoma lopuski, kasteellehan ei ole asettu paikka, ainoastaa vettä, johon ihminen mahtuu veden alle kokonaan, ja kaikki paha, syntiä myöten pestään pois.
Kaste tulee Kreikan kielisestä sabasta, joka tarkoittaa Ihmisen painamista pinnan alle nesteeseen.Anonyymi kirjoitti:
Juutalainen kastettiin siis vanhasta uuteen liittoon. Tässä. Hänestä tuli kristitty ja hän ymmärsi Jeesuksen olleen se luvattu Messias.
Babtizoo tule Kreikan kielstä, jolloin silloin, Vanhan liiton aikaan ei Israelilla juuri mollut kontaksteja Kreikkaan, vasta UUden Testamentikn aikaan paljonkin.
Kasteessa upotetaan uskoon tullut Ihminen ja liitetään Jeesukseen, jolloin Hän on Pyhä.Anonyymi kirjoitti:
Paulus JUUTALAINEN FARISEUS SAUL kääntyi kristityksi. Kristityn ei tarvi kääntyä kristityksi. Älä kiroa kristittyjä. Hävetkää kristittyjä kironneet. Hyi helvetti.
Täsmennän, kun Ihmien Kastetaan Upottamalla Jeesukseen, Hänestä tulee kristitty, joka on osa Kristusa.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Ei ollut "Suomujen kaltaisuus", vaan suomut.
Kasteessa sitten Hän tuli täydelliseksi Kristityksi, ja oletko sinä muistanut ottaa upotuskasteen Jeesuskessa, minulle se tuli selväksi ottaa heti, kun lähdin seuraamaan Jeesusta.oli kyllä
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Mitä korjata, korjaan sinun mokan, silloin oli Jeesusken aikaa, eikä Jumalan?
Tektin korjaamisellako sinä menet johionkin, kerro mihin?Et korjaa mitään
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Ei kääntynyt, mutta Hän otti nimen Paavali, joka on "vähäisin".
Muuten suuremmoinen sanoma lopuski, kasteellehan ei ole asettu paikka, ainoastaa vettä, johon ihminen mahtuu veden alle kokonaan, ja kaikki paha, syntiä myöten pestään pois.
Kaste tulee Kreikan kielisestä sabasta, joka tarkoittaa Ihmisen painamista pinnan alle nesteeseen.Ros on kaste
Anonyymi kirjoitti:
nousi, kävi kasteella.
Darmsok’ssaMaitaanko siinä siunus, voitko auttaa?
pinnasänky kirjoitti:
Mikä siinä ei ollut oikeaa? Näytä se, täysin Jumalan sanaa.
Anonyymi kirjoitti:
Juutalainen kastettiin siis vanhasta uuteen liittoon. Tässä. Hänestä tuli kristitty ja hän ymmärsi Jeesuksen olleen se luvattu Messias.
Juuri näin, Jumalasta Jeesuskeen, mutta kuitenkaan asia ei ole niin yksikertainen.
Jumalahan oli vain Israelin ja Abrahamin Jumala, ja kaste teki uuden sillan myös Häneen, ehdollisena Jeesusken itsesä sanomana; Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Näin se menee, jeesuksellahan on Isän antama Kaikki valta TAIVAASSA ja maan päällä.
Kenellä ei ole Kasetta Jeesuskeen, ei ole Jumalaakaan. Se on se tie.Anonyymi kirjoitti:
Raamatun mukaan myllynkivi on tarkoitettu vain pedfiileille.
Matt. 18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Maitaanko siinä siunus, voitko auttaa?
Darmsok’ss mihin tuolla viitatataan anteeksi antoon luultavasti miten se on annettu sitä tarina ei kerro ehkä siinä ollut monta tyyppiä siunaaassa jeesus kuoli sinun puolestasi että voisit elää ja synnit pyyhitään pois syntiluettelosta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Darmsok’ss mihin tuolla viitatataan anteeksi antoon luultavasti miten se on annettu sitä tarina ei kerro ehkä siinä ollut monta tyyppiä siunaaassa jeesus kuoli sinun puolestasi että voisit elää ja synnit pyyhitään pois syntiluettelostamistä sen mitä on siunannut ehkä vaan ehtoollissiunaus ja se on saanut synnit anteeksi paavalista tuli ribbirabbi
Anonyymi kirjoitti:
Darmsok’ss mihin tuolla viitatataan anteeksi antoon luultavasti miten se on annettu sitä tarina ei kerro ehkä siinä ollut monta tyyppiä siunaaassa jeesus kuoli sinun puolestasi että voisit elää ja synnit pyyhitään pois syntiluettelostaMutta se siunus, missä se asiassa ilmenee?
Pane Raamatun jae näkyviin, jatketaan sitten.Anonyymi kirjoitti:
nousi, kävi kasteella.
Darmsok’ssaMutta missä se uupuu se siunuksen todiste täässä tapaukessa? Kannattaa olla varovainen, Jumala ei jätä koskaan Raamatun väärentäjää tuomiotta?
Anonyymi kirjoitti:
Darmsok’ssaKenen oppilaiden luona. Saulillahan ei ollut oppilaita?
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Mutta se siunus, missä se asiassa ilmenee?
Pane Raamatun jae näkyviin, jatketaan sitten.siunauksen viides sana
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Mutta missä se uupuu se siunuksen todiste täässä tapaukessa? Kannattaa olla varovainen, Jumala ei jätä koskaan Raamatun väärentäjää tuomiotta?
Sit joudut helvettiin toistelet juutalaisten jeesuskielteistä väärennöksiä tehden siitä jeesus on irvikuva miniatyyrejä vielä vähemmän eksyksissä oleville ihmisille sekoittaen niiden päät lopullisesti juutalaisten murhaajien kertomuskirja joka on käännetty rikollisten rahanpesuun ja pedofiliaan
Anonyymi kirjoitti:
Sit joudut helvettiin toistelet juutalaisten jeesuskielteistä väärennöksiä tehden siitä jeesus on irvikuva miniatyyrejä vielä vähemmän eksyksissä oleville ihmisille sekoittaen niiden päät lopullisesti juutalaisten murhaajien kertomuskirja joka on käännetty rikollisten rahanpesuun ja pedofiliaan
Näytä pelle minulle yksikään kohta, missä olen alentanut Jeesusta sanoillani tai kirjoituksillani, saat satkin kerralta, jos sen pystyt opoittamaan, Minulle on aina ollut Jeesus Idolini, Kaikkivaltias.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Näytä pelle minulle yksikään kohta, missä olen alentanut Jeesusta sanoillani tai kirjoituksillani, saat satkin kerralta, jos sen pystyt opoittamaan, Minulle on aina ollut Jeesus Idolini, Kaikkivaltias.
eipä näytä olevan homo olet
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Mutta missä se uupuu se siunuksen todiste täässä tapaukessa? Kannattaa olla varovainen, Jumala ei jätä koskaan Raamatun väärentäjää tuomiotta?
Sinua sitten odottaa karmea tuomio.
Anonyymi kirjoitti:
eipä näytä olevan homo olet
Vastaan sinulle näin, N 10 vuotta sitten toinen Suomen Iltapäivälhdistä teki kolumnin, sata
Suomen homovastisnta miestä, en ymmärrä, kun jäin kuvan kanssa kakkoseksi?Anonyymi kirjoitti:
Sinua sitten odottaa karmea tuomio.
Vastaappa huutoihisi, missä väärennän Raamattua, se on minun Pyhä Kirjani.
- Anonyymi
Tsekkasin videon. Eli VL ovat väärässä koska synnit saa anteeksi kasteessa tuntui olevan argumentti.
Mut se ei ole Raamatun sanoma.Niinhän niissä Raamatunkohdissa sanotaan. Eli katsoit varmaan mutta et ehkä kuunnellut etkä lukenut? Raamatussa Pyhä Henki saadaan sekä kasteessa että ennen kastetta ja myös kasteen jälkeen. Se on selvä asia.
Ja ainiin, vasta-argumentiksi ei riitä todeta vain että asia ei ole noin. Pitäisi jotenkin nyt osoittaa että olin väärässä.
Eikö?
Miten tähän suhtaudut Upottamisen jälkeen?
Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen
Yhdessäkään Vellussa ei ole Pyhää Henkeä, koska ne eivät ole ottaneet Jeesuksen kastetta.Eikö ole?
Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
Niinhän niissä Raamatunkohdissa sanotaan. Eli katsoit varmaan mutta et ehkä kuunnellut etkä lukenut? Raamatussa Pyhä Henki saadaan sekä kasteessa että ennen kastetta ja myös kasteen jälkeen. Se on selvä asia.
Syntien sovitus tapahtui ristillä. Juutalaiset huusi ristiin naulitse. Mutta ilo tuli siitä että Jeesus nousi kuolleista.
- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
Niinhän niissä Raamatunkohdissa sanotaan. Eli katsoit varmaan mutta et ehkä kuunnellut etkä lukenut? Raamatussa Pyhä Henki saadaan sekä kasteessa että ennen kastetta ja myös kasteen jälkeen. Se on selvä asia.
Lestojen elämä ei mene sen antaa anteeksi 70 kertaa 70 kertaa mukaan. Ollaan toorassa kymmenyksissä hampaat irvessä ja tuomitaan toisia syytellään lajitellaan ihmisiä erotellaan ja laitetaan saatanalle. Tosi kaukana sovituksesta ja anteeksiannosta. Siksi teitä pidetään harhaoppi lahkoja. Muista uskonnoista naidut vaikuttaa kuten synagoga ja moskeijat. Jehovat.
- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
Ja ainiin, vasta-argumentiksi ei riitä todeta vain että asia ei ole noin. Pitäisi jotenkin nyt osoittaa että olin väärässä.
Lapset usein Jeesuksen takia kun ovat kristittyjä kestävät vihan ja huonon kohtelun ilkeyden ja kiusaamimiset koulussa. Mutta aikuiset eivät anna omille lapsilleen edes mitään anteeksi. Eli käsky antakaa anteeksi . Ette anna anteeksi kuin Jeesus antaa.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Eikö?
Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen
Yhdessäkään Vellussa ei ole Pyhää Henkeä, koska ne eivät ole ottaneet Jeesuksen kastetta.No nyt helluntailainen siirtyi Saul juutalaisesta 2024 vuotta sitten pappi Pietariin Petrus kallio. Kreikaksi. Nyt huomaatte tämän että nyt tehdään tyhjäksi sovitusta ja ristiä otetaan omat keinot käyttöön. Omat tulkinnat. Saulus oli siinä damaskossa Jeesuksen kanssa nyt siirtyy Pietariin joka puhuu juutalaisille siinä jotka kyselee mitä tehdä. Täysin eri tilanne eri paikassa.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Eikö?
Yhdessäkään Vellussa ei ole Pyhää Henkeä, koska ne eivät ole ottaneet Jeesuksen kastetta.Helluntai hihhulille tiedoksi kuningas David on kuollut. Kristityt EI KÄÄNNY MIHINKÄÄN MISTÄÄN KUN JO OVAT KRISTITTYJÄ. Mutta sinä juutalaisena joudut kääntymään kristityksi kuin Saul ikään.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Eikö ole?
Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän HengenApostolien teot on vanhaa tapahtumaa . Juutalaisia tosiaan kääntyi kristityiksi. Kaste ei ole upotus tässäkään vaan kuten siinä lukee Jeesuksen Kristuksen Messiaan nimeen. Tässä siirrytään nyt mooseksesta Jeesukseen. Saadaan Jeesuksessa synti taipumus anteeksi jotta voidaan pelastua tuomioista. Tuomioista vapautumisesta on kyse. Älkää koskeko kristittyihin jotka jo on sovitettu ja Jeesuksen omia se tuo teille myllynkiven. 2024 vuotta sitten tässä apostolien muisti kohdassa kerrotaan ensimmäisistä juutalaisten kääntymistä uuteen liittoon. Ja edelleen tässä on kyseessä risti ja Jeesuksen nimeen kasteesta eikä mooseksessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapset usein Jeesuksen takia kun ovat kristittyjä kestävät vihan ja huonon kohtelun ilkeyden ja kiusaamimiset koulussa. Mutta aikuiset eivät anna omille lapsilleen edes mitään anteeksi. Eli käsky antakaa anteeksi . Ette anna anteeksi kuin Jeesus antaa.
mitä juutalaiset vanhemmat mistään ymmärtävät tuijottavat venäläisten pyssyn piippuun ja ihmettelevät miten tässä näin kävi maksavat verot kiltisti rockfellerille ja muille eliittijuutalaisille makaavat loppuelämän haudassa ja miettivät mahtaako maailmassa olla muita
Anonyymi kirjoitti:
Apostolien teot on vanhaa tapahtumaa . Juutalaisia tosiaan kääntyi kristityiksi. Kaste ei ole upotus tässäkään vaan kuten siinä lukee Jeesuksen Kristuksen Messiaan nimeen. Tässä siirrytään nyt mooseksesta Jeesukseen. Saadaan Jeesuksessa synti taipumus anteeksi jotta voidaan pelastua tuomioista. Tuomioista vapautumisesta on kyse. Älkää koskeko kristittyihin jotka jo on sovitettu ja Jeesuksen omia se tuo teille myllynkiven. 2024 vuotta sitten tässä apostolien muisti kohdassa kerrotaan ensimmäisistä juutalaisten kääntymistä uuteen liittoon. Ja edelleen tässä on kyseessä risti ja Jeesuksen nimeen kasteesta eikä mooseksessa.
Kristuksen kaste on babtzoo aina, eli upotus.
On pakanallista väittää muuta.
Mm se, kun Johannes kastoi serkkunsa Jeesusksen, johon Jumala reagoi merkittävästi, kerrotaan myös kerrotaan Upotuksesta; Mark. 1:10 Vedestä noustessaan Jeesus näki, kuinka taivaat aukenivat ja Henki laskeutui häneen kyyhkysen tavoin.
Ei Hän noussut kavikupista, vaan hebrean murteen mukaan oli upoksissa kokonaan nesteeseen.
Taas mikä on pakanallista Lut kirkon ripottelu; - tämän seurakunnan jäseneksi.
Upotuskaste on sitävastoin, - Kastan sinun, NN Jeesukseen Kristukseen??
Eihän suurempaa eroa kasteilla voi edes olla.
Taas kirjoituksesi; Tässä siirrytään nyt mooseksesta Jeesukseen.?? Ei niin, vaan Laista uskovien armoon Jeesuksessa.
Synnin taipumisesta ei Kirj a mainitse sanaakaan.
Jos kirjoitat elävistä Kristityisyä, heidät on lunastettu, mutta ei vielä elämässään sovitettu.
Olen kastanut lukuisuia uusia Uskovia, ja aina on kysmys kokonaan upottamsiesta.
Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
Kaste puhdistaa ihmisen kaiken pahan, jonka tehtävä on poistaa kaikki vanha paha, pesemällä pois ja mahdollisuus myös pelastavaan Uudestisyntymisellä.Anonyymi kirjoitti:
Helluntai hihhulille tiedoksi kuningas David on kuollut. Kristityt EI KÄÄNNY MIHINKÄÄN MISTÄÄN KUN JO OVAT KRISTITTYJÄ. Mutta sinä juutalaisena joudut kääntymään kristityksi kuin Saul ikään.
Epäilempä, että olen kääntynyt, kuten Paavali huomattavasti aijemmin, kun sinä sekä myös Kastettu, onko siunut kastettu Upottamalla?
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Kristuksen kaste on babtzoo aina, eli upotus.
On pakanallista väittää muuta.
Mm se, kun Johannes kastoi serkkunsa Jeesusksen, johon Jumala reagoi merkittävästi, kerrotaan myös kerrotaan Upotuksesta; Mark. 1:10 Vedestä noustessaan Jeesus näki, kuinka taivaat aukenivat ja Henki laskeutui häneen kyyhkysen tavoin.
Ei Hän noussut kavikupista, vaan hebrean murteen mukaan oli upoksissa kokonaan nesteeseen.
Taas mikä on pakanallista Lut kirkon ripottelu; - tämän seurakunnan jäseneksi.
Upotuskaste on sitävastoin, - Kastan sinun, NN Jeesukseen Kristukseen??
Eihän suurempaa eroa kasteilla voi edes olla.
Taas kirjoituksesi; Tässä siirrytään nyt mooseksesta Jeesukseen.?? Ei niin, vaan Laista uskovien armoon Jeesuksessa.
Synnin taipumisesta ei Kirj a mainitse sanaakaan.
Jos kirjoitat elävistä Kristityisyä, heidät on lunastettu, mutta ei vielä elämässään sovitettu.
Olen kastanut lukuisuia uusia Uskovia, ja aina on kysmys kokonaan upottamsiesta.
Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
Kaste puhdistaa ihmisen kaiken pahan, jonka tehtävä on poistaa kaikki vanha paha, pesemällä pois ja mahdollisuus myös pelastavaan Uudestisyntymisellä.Näin Jeesus kehottaa kastamaan. Saalemeilla on omat hokkus pokkus rituaalit.
Matt.28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen . Anonyymi kirjoitti:
Näin Jeesus kehottaa kastamaan. Saalemeilla on omat hokkus pokkus rituaalit.
Matt.28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen .Niin Matteus kirjoittaaja jatkaa; 20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
Oletko itse tehnyt evankeliumistyötä, minä olen usammissa maissakin.Tsekkaa tarkemmin; Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
Mutta on niitä muistakin kohtia, mutta koskee vain Upotuskasetta.Anonyymi kirjoitti:
Lestojen elämä ei mene sen antaa anteeksi 70 kertaa 70 kertaa mukaan. Ollaan toorassa kymmenyksissä hampaat irvessä ja tuomitaan toisia syytellään lajitellaan ihmisiä erotellaan ja laitetaan saatanalle. Tosi kaukana sovituksesta ja anteeksiannosta. Siksi teitä pidetään harhaoppi lahkoja. Muista uskonnoista naidut vaikuttaa kuten synagoga ja moskeijat. Jehovat.
Tämä /0 keraa 70 ei kokse Lakia, vaan ihmisten kekseitä kina; Matt. 18:21
Silloin Pietari tuli Jeesuksen luo ja sanoi: "Herra, jos veljeni yhä uudestaan tekee väärin minua kohtaan, niin kuinka monta kertaa minun on annettava HÄNELLE ANTEEKSI? Peräti seitsemän kertaako?JuusoLehtola kirjoitti:
Olet oikeassa siinä, että Hengen Voitelu tulee Kasteessa, mutta Henki ei ramppaa ihmisen ja Taivaan välillä, on vain yksi täyttyminen, ei enempää.
Anonyymi kirjoitti:
Syntien sovitus tapahtui ristillä. Juutalaiset huusi ristiin naulitse. Mutta ilo tuli siitä että Jeesus nousi kuolleista.
Ei kaikki juutalaiset huutaneet mainitsemalla tavallasi, ordoksit ainoastaan.
- Anonyymi
Jumala sanoi Paavalille: "Minun armoni riittää sinulle." Riittääkö sinulle?
Se riittää minullekin se sama armo, mutta sillä ei ole tämän asian kanssa mitään väliä.
Ja minä en ole sanomassa tässä että synninpäästöä ei ole olemassa tms. vaan argumentoin ainoastaan Paavalin kääntymykseen liittyvistä asioista ja Raamattu ei todista että Paavali olisi saanut synninpäästöä, se on selvä asia.
Myös Korneliuksen tapauksessa on huomattava, että Pietari ihmettelee että Kornelius ja kumppanit saivat Pyhän Hengen jo julistettaessa ja siksi uskalsivat kastaa myös nämä pakanat. Koska siihen asti Pyhä Henki oli saatu kasteessa, ei jo julistettaessa.JuusoLehtola kirjoitti:
Se riittää minullekin se sama armo, mutta sillä ei ole tämän asian kanssa mitään väliä.
Ja minä en ole sanomassa tässä että synninpäästöä ei ole olemassa tms. vaan argumentoin ainoastaan Paavalin kääntymykseen liittyvistä asioista ja Raamattu ei todista että Paavali olisi saanut synninpäästöä, se on selvä asia.
Myös Korneliuksen tapauksessa on huomattava, että Pietari ihmettelee että Kornelius ja kumppanit saivat Pyhän Hengen jo julistettaessa ja siksi uskalsivat kastaa myös nämä pakanat. Koska siihen asti Pyhä Henki oli saatu kasteessa, ei jo julistettaessa.Jätitkö Juuso tieten tahtoen Upotuskasteen pois?
Gorneluksen perhekuntakin kastettiin, joka oli erkoinen tapaus, sillä Hän oli pakana.
Perekuntahan on Isä Äiti. sekä Isovanhemmat ja lspisa ei kasettu eikä mainittu siihen aikaan.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Jätitkö Juuso tieten tahtoen Upotuskasteen pois?
Gorneluksen perhekuntakin kastettiin, joka oli erkoinen tapaus, sillä Hän oli pakana.
Perekuntahan on Isä Äiti. sekä Isovanhemmat ja lspisa ei kasettu eikä mainittu siihen aikaan.kaikki kastettiin
Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle pinnasänky kirjoitti:
Jätitkö Juuso tieten tahtoen Upotuskasteen pois?
Perekuntahan on Isä Äiti. sekä Isovanhemmat ja lspisa ei kasettu eikä mainittu siihen aikaan.En ole argumentoimassa nyt että miten kastettiin, eli tämän asian näkökulmasta on yksi ja lysti oliko se kaste upotus vai ripottelu.
JuusoLehtola kirjoitti:
En ole argumentoimassa nyt että miten kastettiin, eli tämän asian näkökulmasta on yksi ja lysti oliko se kaste upotus vai ripottelu.
Raamattu tuntee vaun Upotuskasteen, kaikki muu on pakanallista, kadotuksellista veromerkintää.
Anonyymi kirjoitti:
kaikki kastettiin
Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälleNäin on. Mieli pitää olla yhtä vilpitön, mitä lapsen, mutta se ei tuo pelastusta, vaan Kaste sekä Uudestyntymä;
Joh. 3:3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
Kirjoittamaa asiaa ei missään kohti Raamattua esiinny, on niitä ns. Vappu puheitasi.Jumala ei koskaan puhunut Paavalille, puhui ainoastaan Abrahamille, Jaakobille, sekä Moosekselle, ei koskaan yhdellekään pakanalle?
- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
Myös Korneliuksen tapauksessa on huomattava, että Pietari ihmettelee että Kornelius ja kumppanit saivat Pyhän Hengen jo julistettaessa ja siksi uskalsivat kastaa myös nämä pakanat. Koska siihen asti Pyhä Henki oli saatu kasteessa, ei jo julistettaessa.##Myös Korneliuksen tapauksessa on huomattava, että Pietari ihmettelee että Kornelius ja kumppanit saivat Pyhän Hengen jo julistettaessa ja siksi uskalsivat kastaa myös nämä pakanat. Koska siihen asti Pyhä Henki oli saatu kasteessa, ei jo julistettaessa.##
Tätä en oo ennen kuullut. Ai sitäkö Pietari ja muut ympärileikatut ihmettelivät ? Siinä tapauksessa kaikki tuntemani käännökset ovat ihan vääriä 😄 Anonyymi kirjoitti:
##Myös Korneliuksen tapauksessa on huomattava, että Pietari ihmettelee että Kornelius ja kumppanit saivat Pyhän Hengen jo julistettaessa ja siksi uskalsivat kastaa myös nämä pakanat. Koska siihen asti Pyhä Henki oli saatu kasteessa, ei jo julistettaessa.##
Tätä en oo ennen kuullut. Ai sitäkö Pietari ja muut ympärileikatut ihmettelivät ? Siinä tapauksessa kaikki tuntemani käännökset ovat ihan vääriä 😄Itseasiassa nyt kun tarkistin niin olet oikeassa, muistin väärin.
Raamatussa kuitenkin saadaan Pyhä Henki ennen kastetta, kasteessa ja vasta kasteen jälkeen, eli ei ole yhtä ja samaa metodia kaikille.JuusoLehtola kirjoitti:
Myös Korneliuksen tapauksessa on huomattava, että Pietari ihmettelee että Kornelius ja kumppanit saivat Pyhän Hengen jo julistettaessa ja siksi uskalsivat kastaa myös nämä pakanat. Koska siihen asti Pyhä Henki oli saatu kasteessa, ei jo julistettaessa.Hyvä kirjoitus, mutta nyanssi virhe; Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen
Upotuskasteessa saa vain syntivelan anteeksi, se on sitä Armoa, joka tulee ainaostaan kastetuille, kuten kävi Paavalillekin.
Gorneluiksen kodin tapahtumassa oli hieman erikoisuutta, josta;
ApT 20 43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimasta syntinsä anteeksi."
Obs; Tämä on Raamatussa harvinainen lause, mutta muutenkin tapahtuma oli erikoinen, Cornelius ja Hänen perhekuntansa oli enimmäinen pakana perhe, joka sain kasteen Israelin Pyhiltä.
44 Pietarin vielä puhuessa laskeutui Pyhä Henki kaikkiin, jotka olivat hänen sanojaan kuulemassa.
45 Kaikki Pietarin mukana tulleet juutalaiset USKONVELJET IHMETTELIVÄT sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin myös pakanoihin;
46 he kuulivat, kuinka nämä puhuivat kielillä ja ylistivät Jumalan suuruutta. Silloin Pietari sanoi:
47 "Kuka voi estää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?"
48 Hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. He pyysivät sitten häntä jäämään sinne vielä muutamaksi päiväksi.
Yleensä Henki lakseutuu vasta Upotuksen jälkeen, puhtaaseen Ihmiseen, mutta Jeesus päätti Hengen kanssa tässä toisin, sillä se oli harppaus myös pakanoihin.JuusoLehtola kirjoitti:
En ole argumentoimassa nyt että miten kastettiin, eli tämän asian näkökulmasta on yksi ja lysti oliko se kaste upotus vai ripottelu.
Nyt meni pieleen, jos näin niin ripottelun vaihtoehto olisi kirjattu Kirjaan ja sehän suoritetaan mitään tietämättömälle lapselle, joka ei tunnusta Jeesusta luvatuksi messiaaksi.
Josko Juuso näytät paikan Kirjassa missä vauvat kastettiin, sillä se on mahdottomuus, kun heitä ei kepuutettu edes väestönlaskentaan, ennen kasteikää, eli ikää jossa ihminen erottaa oikean ja väärän.
Alkukielellä Bar/ Bad mizva.pinnasänky kirjoitti:
Nyt meni pieleen, jos näin niin ripottelun vaihtoehto olisi kirjattu Kirjaan ja sehän suoritetaan mitään tietämättömälle lapselle, joka ei tunnusta Jeesusta luvatuksi messiaaksi.
Josko Juuso näytät paikan Kirjassa missä vauvat kastettiin, sillä se on mahdottomuus, kun heitä ei kepuutettu edes väestönlaskentaan, ennen kasteikää, eli ikää jossa ihminen erottaa oikean ja väärän.
Alkukielellä Bar/ Bad mizva.En koska en viitsi haaskata aikaa kaikkien trollien kanssa jotka tulevat vain kiistelemään vailla mitään aikomusta keskustella itse aiheesta. Eli rauhoitu jo, ei tässä väitellä nyt siitä miten joku pitäisi kastaa.
JuusoLehtola kirjoitti:
En koska en viitsi haaskata aikaa kaikkien trollien kanssa jotka tulevat vain kiistelemään vailla mitään aikomusta keskustella itse aiheesta. Eli rauhoitu jo, ei tässä väitellä nyt siitä miten joku pitäisi kastaa.
Kysymys ei ole väittelystä, vaan Totuudesra Kirjassa, eli missä siellä ripoteltiin vauja valemalla?
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Kysymys ei ole väittelystä, vaan Totuudesra Kirjassa, eli missä siellä ripoteltiin vauja valemalla?
Opettele kirjoittamaan kuumakalle.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Jumala ei koskaan puhunut Paavalille, puhui ainoastaan Abrahamille, Jaakobille, sekä Moosekselle, ei koskaan yhdellekään pakanalle?
en voi puhua sulle koska olet kastettu pakanaksi ja olet saanut 14 demonia joita nyt elää sisälläsi ja jotka kertovat oudosti vääristellen raamatun tarinoita
- Anonyymi
HELLAREILLA ja lestoilla ei riitä. Ortodokseissa on lahkoja jotka raapii apogyfejä myös kanbalaa kuin muuta hölynpölyä mikä ei pelasta. Ennemmin hukuttaa.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Näin on. Mieli pitää olla yhtä vilpitön, mitä lapsen, mutta se ei tuo pelastusta, vaan Kaste sekä Uudestyntymä;
Joh. 3:3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
Kirjoittamaa asiaa ei missään kohti Raamattua esiinny, on niitä ns. Vappu puheitasi.Johannes 3 on Jeesus siinä puhumassa itsestään. Hän on ristiin naulittu kuollut kuolleista noussut ja ylösotettu. Aina kun lisäät itsesi Jeesuksen tekoihin kerrot että luulet olevasi Jumala itse.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Jumala ei koskaan puhunut Paavalille, puhui ainoastaan Abrahamille, Jaakobille, sekä Moosekselle, ei koskaan yhdellekään pakanalle?
Oliko sun mielestä juutalainen Saul pakana ? Tai juutalainen Jeesus. Josta tuli uuden liiton välimies pappi ja kuningas. Se jota sinä vainoaa kuin Saul aikanaan.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Hyvä kirjoitus, mutta nyanssi virhe; Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen
Upotuskasteessa saa vain syntivelan anteeksi, se on sitä Armoa, joka tulee ainaostaan kastetuille, kuten kävi Paavalillekin.
Gorneluiksen kodin tapahtumassa oli hieman erikoisuutta, josta;
ApT 20 43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimasta syntinsä anteeksi."
Obs; Tämä on Raamatussa harvinainen lause, mutta muutenkin tapahtuma oli erikoinen, Cornelius ja Hänen perhekuntansa oli enimmäinen pakana perhe, joka sain kasteen Israelin Pyhiltä.
44 Pietarin vielä puhuessa laskeutui Pyhä Henki kaikkiin, jotka olivat hänen sanojaan kuulemassa.
45 Kaikki Pietarin mukana tulleet juutalaiset USKONVELJET IHMETTELIVÄT sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin myös pakanoihin;
46 he kuulivat, kuinka nämä puhuivat kielillä ja ylistivät Jumalan suuruutta. Silloin Pietari sanoi:
47 "Kuka voi estää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?"
48 Hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. He pyysivät sitten häntä jäämään sinne vielä muutamaksi päiväksi.
Yleensä Henki lakseutuu vasta Upotuksen jälkeen, puhtaaseen Ihmiseen, mutta Jeesus päätti Hengen kanssa tässä toisin, sillä se oli harppaus myös pakanoihin.Mihin helvetin puhtaaseen ihmiseen kuka näitä opettaa. Ja ton mukaan sinäkin olet saastainen .
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Alkukielellä Bar/ Bad mizva.Synagogalla vanhassa liitossa on näitä BAAREJA. VIINA BAARIT JA BAR mizvat zzzz. Mutta kuten tiedetään Jumala on luonut kaiken ja kaikki ja on kaikkeuden Jumala luoja. Jeesuksessa ei ole kysymys sinun järjestäsi tai teoistasi vaan hänen teoistaan. No vanha testamentti vanheni kun Messias tuli 2024 vuotta sitten. Juutalaiset tietää että Jeesus tuli sillä se oli ennustettu ja tiesivät myös Juudaksen ja ristiin NAULITSEMISEEN mikä oli heidän tapansa ryöväreille. Omien syntien tunnustaminen kirpaisee sieluun. Mutta sitten tulee helpotus. Tunnustamalla vääryydet omatunto kevenee. 30 hopea rahaa Jeesuksesta rabbit maksoi fariseukset. Juutalaisesta Jeesuksesta.
- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
En koska en viitsi haaskata aikaa kaikkien trollien kanssa jotka tulevat vain kiistelemään vailla mitään aikomusta keskustella itse aiheesta. Eli rauhoitu jo, ei tässä väitellä nyt siitä miten joku pitäisi kastaa.
Juutalaiset ei usko Jeesukseen vikapäät ikisyntiin. Peite.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opettele kirjoittamaan kuumakalle.
Kirja tarkoittaa juutalaista TOORAA. Kristityt ei lue TOORAA. Kristityillä on uusitestamentti nimellä oleva uuden liiton kirja. Tai Biblia kirjoitukset kirjoitusten kaanon. Synagogalla ei lueta mitään Jeesukseen liittyvää tai uuteen liittoon liittyvää. Tai Messias Jeesuksen syntymä juhlaan liittyvää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
en voi puhua sulle koska olet kastettu pakanaksi ja olet saanut 14 demonia joita nyt elää sisälläsi ja jotka kertovat oudosti vääristellen raamatun tarinoita
Juutalaisesta magdalan naisesta Jeesus ajoi ulos demonit. Kyseessä oli juutalaisia demoneja. Kristityissä ei ole demoneja.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Synagogalla ei tunnusteta Poikaa Jeesus nasaretilaista joka syntyi betlehemissä. Hyvää joulua kristityille.
Anonyymi kirjoitti:
Synagogalla vanhassa liitossa on näitä BAAREJA. VIINA BAARIT JA BAR mizvat zzzz. Mutta kuten tiedetään Jumala on luonut kaiken ja kaikki ja on kaikkeuden Jumala luoja. Jeesuksessa ei ole kysymys sinun järjestäsi tai teoistasi vaan hänen teoistaan. No vanha testamentti vanheni kun Messias tuli 2024 vuotta sitten. Juutalaiset tietää että Jeesus tuli sillä se oli ennustettu ja tiesivät myös Juudaksen ja ristiin NAULITSEMISEEN mikä oli heidän tapansa ryöväreille. Omien syntien tunnustaminen kirpaisee sieluun. Mutta sitten tulee helpotus. Tunnustamalla vääryydet omatunto kevenee. 30 hopea rahaa Jeesuksesta rabbit maksoi fariseukset. Juutalaisesta Jeesuksesta.
Kaikki luominen on tapahtunut, ei Jumalan vaan Jeesuksen toimesta.
Lue Joh 1;1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
3 Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä.
Kerro miten tuo asia sinulle aukeaa?Anonyymi kirjoitti:
Mihin helvetin puhtaaseen ihmiseen kuka näitä opettaa. Ja ton mukaan sinäkin olet saastainen .
Olenko, olen UUdestisyntynyt ja Kastettu, mutta oletkö Sinä, koska pelastukseen tarvitaan niitä; Joh. 3:3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
Anonyymi kirjoitti:
Oliko sun mielestä juutalainen Saul pakana ? Tai juutalainen Jeesus. Josta tuli uuden liiton välimies pappi ja kuningas. Se jota sinä vainoaa kuin Saul aikanaan.
Kirjoitat, Saulista? laita ensin oma näkemyksesi asista, Hänhän oli syntynyt syntynyt Kilikian Tarsossa, mutta kasvatettu tässä kaupungissa ja Gamalielin jalkojen juuressa opetettu tarkkaan noudattamaan isien lakia; ja minä kiivailin Jumalan puolesta, niinkuin te kaikki tänä päivänä kiivailette.
Vastaan sitten.Anonyymi kirjoitti:
Johannes 3 on Jeesus siinä puhumassa itsestään. Hän on ristiin naulittu kuollut kuolleista noussut ja ylösotettu. Aina kun lisäät itsesi Jeesuksen tekoihin kerrot että luulet olevasi Jumala itse.
Missä siinä lisäsin?
Ei sano.
Jeesus on se Herra 2 kor12: 8 Olen kolme kertaa pyytänyt Herralta, että pääsisin siitä.
9 Mutta hän on vastannut minulle: "Minun armoni riittää sinulle. Voima tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sen tähden ylpeilen mieluimmin heikkoudestani, jotta minuun asettuisi Kristuksen voima
Sinulla on hieman nuo herrat hakusassa.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Kirjoitat, Saulista? laita ensin oma näkemyksesi asista, Hänhän oli syntynyt syntynyt Kilikian Tarsossa, mutta kasvatettu tässä kaupungissa ja Gamalielin jalkojen juuressa opetettu tarkkaan noudattamaan isien lakia; ja minä kiivailin Jumalan puolesta, niinkuin te kaikki tänä päivänä kiivailette.
Vastaan sitten.Saul astui esiin ja antoi merkin ja sanoi: ’Olisi parempi, ettei tätä miestä tapettaisi suuren viisautensa tähden. Mutta sen tähden, että hän on luopunut uskosta, minä tuomitsen Stefanuksen kivitettäväksi.’ Kansa sanoi: ’Hänet kivitettäköön.’ Mutta ne, jotka seisoivat eturivissä keppien kanssa, katsoivat toisiaan, eivätkä uskaltaneet kohottaa käsiään häneen, sillä hän oli kuuluisa kansan keskuudessa.
Saul oli vihainen ja riisui nuo palvelijat vaatteistaan ja laittoi ne pöydälle ja käski miehiä kivittämään Stefanuksen.
Stefanus katsoi ympärilleen ja sanoi: ’Saul, saul, mitä teet minulle tänään, saman tekevät juutalaiset sinulle huomenna. Ja kun kärsit, sinä ajattelet minua.’ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saul astui esiin ja antoi merkin ja sanoi: ’Olisi parempi, ettei tätä miestä tapettaisi suuren viisautensa tähden. Mutta sen tähden, että hän on luopunut uskosta, minä tuomitsen Stefanuksen kivitettäväksi.’ Kansa sanoi: ’Hänet kivitettäköön.’ Mutta ne, jotka seisoivat eturivissä keppien kanssa, katsoivat toisiaan, eivätkä uskaltaneet kohottaa käsiään häneen, sillä hän oli kuuluisa kansan keskuudessa.
Saul oli vihainen ja riisui nuo palvelijat vaatteistaan ja laittoi ne pöydälle ja käski miehiä kivittämään Stefanuksen.
Stefanus katsoi ympärilleen ja sanoi: ’Saul, saul, mitä teet minulle tänään, saman tekevät juutalaiset sinulle huomenna. Ja kun kärsit, sinä ajattelet minua.’gamalielhan kuoli suojellessaan stefanusta kun heidät kivitettiin
Anonyymi kirjoitti:
Saul astui esiin ja antoi merkin ja sanoi: ’Olisi parempi, ettei tätä miestä tapettaisi suuren viisautensa tähden. Mutta sen tähden, että hän on luopunut uskosta, minä tuomitsen Stefanuksen kivitettäväksi.’ Kansa sanoi: ’Hänet kivitettäköön.’ Mutta ne, jotka seisoivat eturivissä keppien kanssa, katsoivat toisiaan, eivätkä uskaltaneet kohottaa käsiään häneen, sillä hän oli kuuluisa kansan keskuudessa.
Stefanus katsoi ympärilleen ja sanoi: ’Saul, saul, mitä teet minulle tänään, saman tekevät juutalaiset sinulle huomenna. Ja kun kärsit, sinä ajattelet minua.’Tämä tapahtui ennen Paavalin kastetta.
Anonyymi kirjoitti:
kaikki kastettiin
Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälleSen ajan Israelissa ei lapsia kelpuutettu esdes väestölaksentaan, saatiikka kasteeseen, ennen Bar/ Bad mizva aikaa, jolloin Hän erottaaoikean väärästä.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Sen ajan Israelissa ei lapsia kelpuutettu esdes väestölaksentaan, saatiikka kasteeseen, ennen Bar/ Bad mizva aikaa, jolloin Hän erottaaoikean väärästä.
Mikä se sellainen joka erottaa oikean väärästä? Älykäs vai syntinen
Anonyymi kirjoitti:
Mikä se sellainen joka erottaa oikean väärästä? Älykäs vai syntinen
Israelin JUmalan on sen päättänyt käsitteeseen Bar/ Bad mizva, suomennettuna Lain ihminen, jossa iässä Hän erottaa, mikä on oikea sekä väärä.
Tanakista löytyy, ja Ikä on lähelle Suomen Ripari aikaa, hieman, vuotta ennen sitä.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Alkukielellä Bar/ Bad mizva.Vanhassa liitossa poikalapset ympärileikattiin 8 päivän ikäisenä, aivan kuten Jeesuskin. Tyttölapsista uhrattiin kaksi kyyhkystä. Uudessa liitossa lapset kastetaan valelemalla kolme kertaa päähän, ei siis mitään ripotteluja kuten pilkkaat. Sitten sinä kehtaat väittää että lapset eivät kuulu liittoon Jumalan kanssa . Häpeäisit edes.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhassa liitossa poikalapset ympärileikattiin 8 päivän ikäisenä, aivan kuten Jeesuskin. Tyttölapsista uhrattiin kaksi kyyhkystä. Uudessa liitossa lapset kastetaan valelemalla kolme kertaa päähän, ei siis mitään ripotteluja kuten pilkkaat. Sitten sinä kehtaat väittää että lapset eivät kuulu liittoon Jumalan kanssa . Häpeäisit edes.
Uudessa liitos lapset kastetaan valehtelemaan kolme kertaa päivässä ja kieltämään uskonsa nelivuotiaana ja pakotetaan pillun perässä naimisiin 16 vuotiaana ja raiskaamaan lapset 65-70 vuotiaana kun puheeseen pitää saada uutta virttä ja haukkumaan uskovaisia saastaisiksi
- Anonyymi
Kuuntelin tarkkaan videon, ja siellä mainittiin yksi asia johon yhdyn täysin: Pyhän Hengen lahjan ihminen saa sillä hetkellä kun hänen syntinsä annetaan anteeksi
Mutta ei ole vähintäkään syytä tulkita kyseisiä raamatunkohtia siten että Paavalin kohdalla olisi poikkeava armojärjestys. Raamatunkertomukset ja apostolien kirjoitukset ovat ihan selkeitä. Parannuksesta uudestisynnytään ja sitten kastetaan.Eli et joko kuunnellut tai sitten kiellät sen mitä Raamattu sanoo videolla mainituissa jakeissa. Eli et ole rehellinen.
Ja se toki on selvää, koska et osoittanut mitenkään, että mun väitteet ois väärin. Ja tietenkään et, koska nuo Raamatunkohdat on selviä. Et mitenkään voi osoittaa että olisin väärässä kun uskon vain sen minkä luin ilman omia sepityksiä.
Minulla ei ole vähintäkään syytä pitää sun mielipidettä vakavastiotettavana tai sinua rehellisenä, koska et mitenkään yrittäny osoittaa että olin väärässä, vaan loikkasit vaan suoraan johtopäätöksiin. Valitettavasti sen toteaminen että olen väärässä ei riitä, täytyisi kyetä osoittamaankin se.Hyvä havainto, mutta kaikki ei vielä ole mennyt perille, syntien anteeksi antaminen Jeesusken ajan alusta lähtien, oli vaatimus Kaste Upottamalla.
Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.- Anonyymi
Hellari elää synagogaa ja osa ortodokseissa elää aikaa Johannes kuollut . Ikäänkuin jääty johinkin jumiin . Kaaleppi pyörii etsimässä luvattua maata aikana kauan ennen Jeesuksen syntymää.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Hyvä havainto, mutta kaikki ei vielä ole mennyt perille, syntien anteeksi antaminen Jeesusken ajan alusta lähtien, oli vaatimus Kaste Upottamalla.
Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.Pietari puhui siihen aikaan siinä juutalaisille. Jos et ole juutalainen unohda koko juttu.
Anonyymi kirjoitti:
Pietari puhui siihen aikaan siinä juutalaisille. Jos et ole juutalainen unohda koko juttu.
Olen juutalaine, mutta eihän kaste nykään kansallisuutta vaadi, vaan parannusta se upotuskasetta.
- Anonyymi
Yritinpäs. Sinä siirrät uudestisyntymisen kasteeseen Paavaon kohdalla ja sanoin että se ei ole Raamatun opetus. Tulkitset siis kohdat mielivaltaisesti.
On monta selkeää kohtaa. Tässä yksi
43. Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta.
44. Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
Totuuden sanalla Pietarin kautta Jumala synnytti nämä uskoon ja sitten kaste.
Totuuden sanalla Ananiaksen kautta Jumala synnytti Paavalin uskoon ja sitten kaste.
Totuuden sanalla Jeesuksen kautta Jumala synnytti ristinryövärin uskoon ja hän pelastui.
Eli juuri niin kuin Kristus lähetyskäskyssä Markuksen mukaan.
16. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.Ongelma on, että Raamatun opetus on että Pyhä Henki saadaan välillä ennen kastetta julistettaessa, välillä kasteessa ja välillä vasta myöhemmin ja vaikka millä tavalla. Tämän voit vaikka itse tarkistaa. Helluntaina (Apt. 2:38) Pietari sanoi että ihmiset saisivat Pyhän Hengen ottamalla kasteen. Samariassa taas Pyhä Henki ei tullut Filippuksen julistaessa eikä kastaessa (vaikka Filippus teki jopa ihmeitä) vaan vasta kun apostolit tulivat ja laittoivat käden ihmisten päälle. Etiopian hoviherra taas ei tarvinnut kätten päällepanoa, eikä Filippuksella sitä valtaa olisi ollutkaan, se oli vain apostoleilla (Apt. 8). Korneliuksen kotona ei tarvittu kastetta eikä kätten päällepanoa, vaan Pyhä Henki tuli jo julistettaessa (Apt. 10).
Raamatussa ylipäänsä uskoon liittyy käytännössä aina kaste, eli jos joku tulee uskoon niin hän ottaa kasteen, esimerkiksi tässä kohtaa:
Apt. 19:
1 Apolloksen ollessa Korintissa Paavali vaelsi ylänköseutujen halki ja tuli Efesokseen. Hän tapasi siellä muutamia opetuslapsia
2 ja kysyi heiltä: "Saitteko Pyhän Hengen, kun tulitte uskoon?" "Emme me ole kuulleetkaan mistään Pyhästä Hengestä", nämä vastasivat.
3 "Millä kasteella teidät sitten on kastettu?" kysyi Paavali. He vastasivat: "Johanneksen kasteella."
4 Silloin Paavali sanoi: "Johannes tosin kastoi vedellä parannukseen, mutta hän kehotti ihmisiä uskomaan toiseen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, Jeesukseen."
5 Tämän kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen,
6 ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, Pyhä Henki tuli heihin ja he puhuivat kielillä ja profetoivat.
Ei nuo ihmiset saaneet Pyhää Henkeä kun ne kuulivat Paavalin julistavan Jeesuksesta eivätkä edes kasteessa, vaan vasta kun Paavali pani uskon ja kasteen jälkeen kätensä heidän päälleen. Kuitenkin Paavali liittää uskon kasteeseen kun kysyy, että saitteko Pyhän Hengen kun tulitte uskoon ja sittenkun ne vastaa että ei me edes tiedetä Pyhästä Hengestä ni sitte Paavali kysyy että no millä kasteella teidät sitten on kastettu? Eli uskoon liittyy kaste ja aivan ilmeistä on että Paavali ajatteli että uskoon liittyy kaste ja kasteessa tuohon aikaan yleisesti saatiin Pyhä Henki, koska Paavali kysyy vielä että jos kerran ette saaneet Pyhää Henkeä kun tulitte uskoon niin millä kasteella teidät sitten on kastettu?
Eli se on selvä että Paavalin kääntymys ei ole samanlainen kuin kaikkien muiden kääntymys eikä sen tarvitse olla, ei Raamatussa ole mitään yhtä ja ainutta metodia. Jumala toimii miten haluaa, ei miten me haluaisimme. Siksipä kysynkin, että mitä tämä jae siis sinun mielestä tarkoittaa, näin Ananias siis sanoi Paavalille:
Apt. 22:
16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'
Minun silmiin tuo tarkoittaa sitä mitä se sanookin: Paavalin synnit pestiin pois kasteessa ja Ananias ei kuvitellut pesseensä Paavalin syntejä pois, koska sanoi Paavalille noin.- Anonyymi
Hellarit kuin lestat synagogat upottaa helvettiin se on kadotus joukkoa.
- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
Ongelma on, että Raamatun opetus on että Pyhä Henki saadaan välillä ennen kastetta julistettaessa, välillä kasteessa ja välillä vasta myöhemmin ja vaikka millä tavalla. Tämän voit vaikka itse tarkistaa. Helluntaina (Apt. 2:38) Pietari sanoi että ihmiset saisivat Pyhän Hengen ottamalla kasteen. Samariassa taas Pyhä Henki ei tullut Filippuksen julistaessa eikä kastaessa (vaikka Filippus teki jopa ihmeitä) vaan vasta kun apostolit tulivat ja laittoivat käden ihmisten päälle. Etiopian hoviherra taas ei tarvinnut kätten päällepanoa, eikä Filippuksella sitä valtaa olisi ollutkaan, se oli vain apostoleilla (Apt. 8). Korneliuksen kotona ei tarvittu kastetta eikä kätten päällepanoa, vaan Pyhä Henki tuli jo julistettaessa (Apt. 10).
Raamatussa ylipäänsä uskoon liittyy käytännössä aina kaste, eli jos joku tulee uskoon niin hän ottaa kasteen, esimerkiksi tässä kohtaa:
Apt. 19:
1 Apolloksen ollessa Korintissa Paavali vaelsi ylänköseutujen halki ja tuli Efesokseen. Hän tapasi siellä muutamia opetuslapsia
2 ja kysyi heiltä: "Saitteko Pyhän Hengen, kun tulitte uskoon?" "Emme me ole kuulleetkaan mistään Pyhästä Hengestä", nämä vastasivat.
3 "Millä kasteella teidät sitten on kastettu?" kysyi Paavali. He vastasivat: "Johanneksen kasteella."
4 Silloin Paavali sanoi: "Johannes tosin kastoi vedellä parannukseen, mutta hän kehotti ihmisiä uskomaan toiseen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, Jeesukseen."
6 ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, Pyhä Henki tuli heihin ja he puhuivat kielillä ja profetoivat.
Ei nuo ihmiset saaneet Pyhää Henkeä kun ne kuulivat Paavalin julistavan Jeesuksesta eivätkä edes kasteessa, vaan vasta kun Paavali pani uskon ja kasteen jälkeen kätensä heidän päälleen. Kuitenkin Paavali liittää uskon kasteeseen kun kysyy, että saitteko Pyhän Hengen kun tulitte uskoon ja sittenkun ne vastaa että ei me edes tiedetä Pyhästä Hengestä ni sitte Paavali kysyy että no millä kasteella teidät sitten on kastettu? Eli uskoon liittyy kaste ja aivan ilmeistä on että Paavali ajatteli että uskoon liittyy kaste ja kasteessa tuohon aikaan yleisesti saatiin Pyhä Henki, koska Paavali kysyy vielä että jos kerran ette saaneet Pyhää Henkeä kun tulitte uskoon niin millä kasteella teidät sitten on kastettu?
Eli se on selvä että Paavalin kääntymys ei ole samanlainen kuin kaikkien muiden kääntymys eikä sen tarvitse olla, ei Raamatussa ole mitään yhtä ja ainutta metodia. Jumala toimii miten haluaa, ei miten me haluaisimme. Siksipä kysynkin, että mitä tämä jae siis sinun mielestä tarkoittaa, näin Ananias siis sanoi Paavalille:
Apt. 22:
16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'
Minun silmiin tuo tarkoittaa sitä mitä se sanookin: Paavalin synnit pestiin pois kasteessa ja Ananias ei kuvitellut pesseensä Paavalin syntejä pois, koska sanoi Paavalille noin.Mikä motiivi nyt on eksyttää tämän kautta ihmisiä ? Paavali Saul juutalainen kristittyjen alkuaikojen kuollut jo tuhansia vuosia sitten. Miksi sä eksytät ihmisiä varastat kristittyjen tavaroita rahoja kiertämällä kirkoissa. Saul pauluksesta on aikaa 2000 vuotta sä eksytät ihmisiä kypsät rahaa myymällä tavaraa kirjoja mitä huijata.
- Anonyymi
No nyt ollaan taas Pietarissa. Ja et edelleen erota kristittyä juutalaisesta.
- Anonyymi
Kaikki kirkot on kristittyjä jotka on kristittyjä jotka pysyy kristittynä eikä käänny muihin oppeihin tai jumaliin. 2024 vuotta on uskottu Jeesus Nasaretilaiseen maan päällä ja sä pyörit siellä ekoissa jutuissa vasta. Sulla on edessä 2024 vuoden edestä hommia päästä tähän päivään tähän aikaan nykyaikaan et toi nyt kertoo et sä jäit ulos. Ku muut meni sisään.
- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
Ongelma on, että Raamatun opetus on että Pyhä Henki saadaan välillä ennen kastetta julistettaessa, välillä kasteessa ja välillä vasta myöhemmin ja vaikka millä tavalla. Tämän voit vaikka itse tarkistaa. Helluntaina (Apt. 2:38) Pietari sanoi että ihmiset saisivat Pyhän Hengen ottamalla kasteen. Samariassa taas Pyhä Henki ei tullut Filippuksen julistaessa eikä kastaessa (vaikka Filippus teki jopa ihmeitä) vaan vasta kun apostolit tulivat ja laittoivat käden ihmisten päälle. Etiopian hoviherra taas ei tarvinnut kätten päällepanoa, eikä Filippuksella sitä valtaa olisi ollutkaan, se oli vain apostoleilla (Apt. 8). Korneliuksen kotona ei tarvittu kastetta eikä kätten päällepanoa, vaan Pyhä Henki tuli jo julistettaessa (Apt. 10).
Apt. 19:
Apt. 22:
Minun silmiin tuo tarkoittaa sitä mitä se sanookin: Paavalin synnit pestiin pois kasteessa ja Ananias ei kuvitellut pesseensä Paavalin syntejä pois, koska sanoi Paavalille noin.Anna nyt ihmeessä lapsillesi nimet Mooses ja Mirjam niin ja Adam .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hellarit kuin lestat synagogat upottaa helvettiin se on kadotus joukkoa.
Meliten saarella entinen kristittyjen Malta on nykyään huntupäitä ryövärien luolaostarit. Älkää ostaako mitään ei rahaa niille.
- Anonyymi
Pyhän Hengen lahjan saa sillä hetkellä kun tekee parannuksen. Oletan että Paavin kirkossa on kuitenkin sama ymmärrys parannuksesta kuin meillä Luterilaisilla. (Se on siis pelkoa ja katumusta synnin tähden ja samalla turvautumista evankeliumin armolupaukseen)
Eli näissä tapauksissa on selvää että ihminen voi "uskoa" ja antaa kastaa itsensä vaikka ei ole vielä Jumalan mielen mukainen parannus tapahtunut. )Esim. jos ei syntinä ja epäuskona hylkää väärää hengellisyyttä jos on kiinni). Tämä kättenpäällepaneminen on juuri se sama jolla Paavali siunattiin sisälle armohuoneeseen)
Ei raamatun sisällössä ole mitään ongelmaa (tai on tietenkin järjelle) jos sen vain tulkitsee silleen ettei synny ristiriitoja. Uskon raamatun sanan mukaan ettei tämä ole mahdollista muutoin kuin Pyhän Hengen kautta. (Huomaatko että te "Jumalan valtakunna" ulkopuolella olette kaikki yksimielisesti vastaan VL mutta keskenänne ihan eri käsitykset)
Tässä taas selkeitä kohtia:
Jaak 1:18. Tahtonsa mukaan hän synnytti meidät totuuden sanalla, ollaksemme hänen luotujensa esikoiset.
1 Kor 4:15. Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.
1 Kor 1:17. Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi
Ja tässä vielä selvemmin:
Apt 8:36. Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua? 37. Niin Filippus sanoi hänelle: "Jos uskot koko sydämestäsi, niin se tapahtukoon". Hän vastasi ja sanoi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika".
Eli Pyhä Henki sydämellä on edellytys kasteelle. Tässä on hoviherran suussa nimenomaan Pietarin tunnustus josta Kristus sanoo:
16. Simon Pietari vastasi ja sanoi: Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika.
17. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.
Lopetan tähän. Tässä ei ole muuta ongelmaa kuin se että näet raamatun sanan ongelmallisena. Koska sinulla ei ole Pyhän Hengen valkeutta sitä oikein tajuta. Rukoile parannuksen armoa.Et ottanut mitään kantaa mainitsemaani jakeeseen vaan puhuit vain ohi aiheen. Samoin tuo siteeraamasi kohta Filippuksesta ei sano missään että Etiopian hoviherra olisi saanut Pyhän Hengen ennen kastetta.
Voihan sen selvän Raamatun kiertää sanomalla että olet vain väärässä ja Pyhä Henki ei vain avaa sinulle kun olet epäuskoinen mutta se ei muuta Raamatun tekstiä miksikään. Minulla ei ole ongelmaa Raamatun sisällön kanssa vaan sinulla. Et halua hyväksyä että Raamatussa on monia eri keinoja joilla ihminen saa Pyhän Hengen ja siksi haluat tehdä Raamatulle väkivaltaa tunkemalla kaikki samaan muottiin mihin ne ei mitenkään mahdu.
Ja et halua uskoa sitä minkä Raamattu selvästi sanoo. Ihminen voi saada Raamatun mukaan Pyhän Hengen ennen kastetta, kasteessa ja kasteen jälkeen, kätten päällepanolla ja ilman sitä. Miksi? En tiedä, siihen kysymykseen ei Raamattu vastaa. Mutta sanoisin, että ihmisen sydämen tilalla on luultavasti jotain merkitystä.- Anonyymi
Helluntai versio 2000 vuotta sitten tapahtuneista alku apostoleista jotka kuoli siihen aikaan siellä. Eksytyksen kavalat juonet. Jeesuksen vihaajien kieltäjien turhuuden turhuus.
- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
Et ottanut mitään kantaa mainitsemaani jakeeseen vaan puhuit vain ohi aiheen. Samoin tuo siteeraamasi kohta Filippuksesta ei sano missään että Etiopian hoviherra olisi saanut Pyhän Hengen ennen kastetta.
Voihan sen selvän Raamatun kiertää sanomalla että olet vain väärässä ja Pyhä Henki ei vain avaa sinulle kun olet epäuskoinen mutta se ei muuta Raamatun tekstiä miksikään. Minulla ei ole ongelmaa Raamatun sisällön kanssa vaan sinulla. Et halua hyväksyä että Raamatussa on monia eri keinoja joilla ihminen saa Pyhän Hengen ja siksi haluat tehdä Raamatulle väkivaltaa tunkemalla kaikki samaan muottiin mihin ne ei mitenkään mahdu.
Ja et halua uskoa sitä minkä Raamattu selvästi sanoo. Ihminen voi saada Raamatun mukaan Pyhän Hengen ennen kastetta, kasteessa ja kasteen jälkeen, kätten päällepanolla ja ilman sitä. Miksi? En tiedä, siihen kysymykseen ei Raamattu vastaa. Mutta sanoisin, että ihmisen sydämen tilalla on luultavasti jotain merkitystä.Onko filippus nyt täällä ? Millon se tuli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko filippus nyt täällä ? Millon se tuli.
Jäikö Paulus sinne damaskon tielle sitten. Asuuko se nyt siellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jäikö Paulus sinne damaskon tielle sitten. Asuuko se nyt siellä.
Joku Pietari on haudattu Pietarin kaupunkiin Venäjälle eikö niin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mooses kuoli Moskovassa balsamoitiin siellä sen salanimi oli Lenin. Sen veli oli Josif.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mooses kuoli Moskovassa balsamoitiin siellä sen salanimi oli Lenin. Sen veli oli Josif.
Ette vaan tiedä Kastaja Johannes Jeesuksen kaveri ja profeetta elias jonka Herodes tappoi leijuu helluntaiseurakunnissa kaatamassa helluntaisia narkomaaneja parannukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kolmen kukkulan kaupunkiin shwarzwald saksassa ja jerusalem lähellä itä rajaa betlehem on joensuussa nazaret helsingissä (k)arjalaiset tietää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kolmen kukkulan kaupunkiin shwarzwald saksassa ja jerusalem lähellä itä rajaa betlehem on joensuussa nazaret helsingissä (k)arjalaiset tietää
Mooses ratsasti täyttä laukkaa jeesuksen ja marian kanssa kolmostietä joensuuhun hut-tsaari yritti hutit ja tutit
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mooses ratsasti täyttä laukkaa jeesuksen ja marian kanssa kolmostietä joensuuhun hut-tsaari yritti hutit ja tutit
eurica ja isa americka yritti ja jahdata mut aherica ja eriikaisa je russialem ei antanut periksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eurica ja isa americka yritti ja jahdata mut aherica ja eriikaisa je russialem ei antanut periksi
erkin titsalle ei pääse pitsalle kun sotalaiva poimii kyytiin
- Anonyymi
Simon sanoi sen uskon tunnustuksen siinä mihin just luterilaisetkin tunnustaa et Kristus Messias Jumalan poika Jumala ja ihminen. Siinä se Kristus kallio seisoo lujana ja vahvana. Sille perustettu usko.
- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
Et ottanut mitään kantaa mainitsemaani jakeeseen vaan puhuit vain ohi aiheen. Samoin tuo siteeraamasi kohta Filippuksesta ei sano missään että Etiopian hoviherra olisi saanut Pyhän Hengen ennen kastetta.
Ja et halua uskoa sitä minkä Raamattu selvästi sanoo. Ihminen voi saada Raamatun mukaan Pyhän Hengen ennen kastetta, kasteessa ja kasteen jälkeen, kätten päällepanolla ja ilman sitä. Miksi? En tiedä, siihen kysymykseen ei Raamattu vastaa. Mutta sanoisin, että ihmisen sydämen tilalla on luultavasti jotain merkitystä.Missioissa on juutalainen Juudas henki. Myyntiryövärien luola. KATSOKAAS niitä kun uhraa omia uhrejaan ja elukoita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko filippus nyt täällä ? Millon se tuli.
Meditaatiokeskuksia tuotu Suomeen lootus kukkia. Budhan henget gurut. Ne menee manalaan kuoleman jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sitten tuli jodi rikki lannote ja happi bigbängiltä loppu ainekset kun se kärähti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sitten tuli jodi rikki lannote ja happi bigbängiltä loppu ainekset kun se kärähti
Sitten tuli ismael johan se šokki lumi tuli ja ollaan vedessä
Jaahans, täällä on kaikenkarvaset trollit alkanu melskaamaan.
- Anonyymi
Typerä kysymys harhainen kun Jumala sanoi, että minun armoni riittää sinulle.
Kuinka sielu jaksaa, kun tuollaista typeryyttä vatvotaan?
Jeesuksen sovintoveri häpäistään. - Anonyymi
Ei vanhoillislestadiolaiset vastannu tähän kunnolla kun ei varmaan pystynyt, oli niin selkeä.
- Anonyymi
Kukaan ihminen ei voi antaa anteeksi muuta kuin häneeb kohdistuneet rikkomukset.
Jumalan ja ihmisen väliseen sopimiseen ei ihminen kelpaa.
Tämän asian luulis olevan selvä jokaiselle normijärkiselle.- Anonyymi
Jumalan ja ihmisen väliseen sopimiseen Jumala lähetti Jeesuksen maan päälle. Jeesus taas lähetti opetuslapsensa saarnaamaan parannusta ja syntien anteeksi antamusta. Jeesuksen takia saamme uskoa omat syntimme anteeksi Hänen nimessään ja veressään. Kun uskovainen joka omistaa pyhän hengen antaa toiselle synnit anteeksi, silloin itse Jumala taivaassa antaa ne samalla hetkellä anteeksi. Pyhä henki on tässä se pointti, koska ilman pyhää hengeä, ihminen ei ymmärrä anteeksiantamuksen voimaa.
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan ja ihmisen väliseen sopimiseen Jumala lähetti Jeesuksen maan päälle. Jeesus taas lähetti opetuslapsensa saarnaamaan parannusta ja syntien anteeksi antamusta. Jeesuksen takia saamme uskoa omat syntimme anteeksi Hänen nimessään ja veressään. Kun uskovainen joka omistaa pyhän hengen antaa toiselle synnit anteeksi, silloin itse Jumala taivaassa antaa ne samalla hetkellä anteeksi. Pyhä henki on tässä se pointti, koska ilman pyhää hengeä, ihminen ei ymmärrä anteeksiantamuksen voimaa.
Paavalin kääntymyksen kanssa tuolla teologialla ei ollut kyllä mitään tekemistä.
- Anonyymi
Kai tajuat ettei Raamatussa sanasta sanaan kaikkea kerrota ,vaan myös vertauksin. Pointti tarinassa on, että Ananias laittoi kätensä Paavalin päälle, jolloin "kuin suomut putoaisivat hänen silmistään", eli tapahtui kaksi asiaa. Fyysinen ja hengellinen. Fyysisesti hän sai näkönsä jälleen. Hengellisesti hän sai Pyhän hengen. Ja sen jälkeen hän otti kasteen.
Monet opettavat että Paavali "tuli uskoon" jos damaskoksen tiellä kun Jeesus ilmestyi hänelle näyssä. Mutta Raamattu opettaa kyllä niin kuin uskovaisetkin, että tarvitaan toinen uskovainen, jonka kautta ihminen voi saada Pyhän hengen, elikkä synnit anteeksi, niin kuin on tapana sanoa.Kai tajuat, että Raamatussa sanotaan selvästi että asia ei mennyt niinkuin sinä ja vllät väitätte. Ihan sanasta sanaan kerrotaan että Jumala lähetti Ananiaksen parantamaan Paavalin näön, ei antamaan anteeksi syntejä. Sitten kun näkö oli parannettu, Ananias sanoi Paavalille:
Apt. 22:
Eli ihanko tosissasi väität, että Ananias kuvitteli juuri antaneensa Paavalille synnit anteeksi, kun hän noin kehottaa Paavalia rukoilemaan Herraa ja ottamaan kasteen, jossa synnit pestäisiin pois? Ja joo, Ananias varmaankin kastoi Paavalin, mutta Raamattu ei kerro että Ananias olisi antanut Paavalille synnit anteeksi, vaan aivan jotain muuta, kun otetaan se Raamatun kokonaisuus esille. Tsekkaa video niin ymmärrät mistä puhun. Paavalin kääntymyksestä on siis monta kohtaa Raamatussa joista vllät siteeraa aina apt 9:ä. No se jättää kertomatta pari asiaa jotka taas kerrotaan apt 22:ssa.
Eli selitä tuo jae ulos Raamatusta niin sitten uskon että Paavalin kääntymys meni niinkuin vllät opettavat.- Anonyymi
JuusoLehtola kirjoitti:
Kai tajuat, että Raamatussa sanotaan selvästi että asia ei mennyt niinkuin sinä ja vllät väitätte. Ihan sanasta sanaan kerrotaan että Jumala lähetti Ananiaksen parantamaan Paavalin näön, ei antamaan anteeksi syntejä. Sitten kun näkö oli parannettu, Ananias sanoi Paavalille:
Apt. 22:
Eli ihanko tosissasi väität, että Ananias kuvitteli juuri antaneensa Paavalille synnit anteeksi, kun hän noin kehottaa Paavalia rukoilemaan Herraa ja ottamaan kasteen, jossa synnit pestäisiin pois? Ja joo, Ananias varmaankin kastoi Paavalin, mutta Raamattu ei kerro että Ananias olisi antanut Paavalille synnit anteeksi, vaan aivan jotain muuta, kun otetaan se Raamatun kokonaisuus esille. Tsekkaa video niin ymmärrät mistä puhun. Paavalin kääntymyksestä on siis monta kohtaa Raamatussa joista vllät siteeraa aina apt 9:ä. No se jättää kertomatta pari asiaa jotka taas kerrotaan apt 22:ssa.
Eli selitä tuo jae ulos Raamatusta niin sitten uskon että Paavalin kääntymys meni niinkuin vllät opettavat.Missäs vaiheessa mielestäsi Paavali sitten sai Pyhän Hengen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missäs vaiheessa mielestäsi Paavali sitten sai Pyhän Hengen?
paavakin sanojen mukaan se sai evankeliumin kohdatessa jeesuksen sille sanottiin mennä kasteele pestä synnit pois ja hän sai sen siunauksen kolme asiaa jeesus ananisksen puheesta silmät auki ja oliko se siunaus ananias vai erikseen
Anonyymi kirjoitti:
Missäs vaiheessa mielestäsi Paavali sitten sai Pyhän Hengen?
Silloin kun Paavali sai synnit anteeksi. Ja tuosta jakeesta näemme että Paavali ei saanut syntejä anteeksi kun Ananias paransi näön, vaan kun hän otti kasteen. Myös Pietari vahvistaa että asia meni näin helluntaina:
Apostolien teot 2:38
Pietari vastasi: ”Kääntykää, ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksi saamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
- Anonyymi
Veeällä ei kuule koko elonsa aikana tervettä evankeliumia, heillä on puhujien sepustukset joilla pönkitetään veeäloppia ei raamatun anneta opettaa heitä, he opettavat raamattua
Kukaan ihminen ei raamatussa eikä missään terveessä opissa voi olla syntien anteeksiantaja, lukemaan oppinut kuusvuotias tajuaa sen varttitunnissa. - Anonyymi
Lestalaisia on noin 30 eri porukkaa joista jokainen laittaa toisensa hvettiin!
Todellisuudessa kukaan ei kestä raamatun edessä vaan ovat jonkun pullistelijan perässähiihtäjiä!
Leeviläiset ehkä pahimmasta päästä opillisissa vääristymissä. Asioita kirjoitelevat jotka eivä pidä paikkaasa.
- Anonyymi
Onko kolin kirkko pystyssä?
- Anonyymi
Juuri noin.
Monesti kuulee vanhoilliselestadiolaispuhjien väittävän, että Saulus sai evankeliumin Anankselta.
Paavali itse kertoo
Gal. 1.
Kristus on kutsunut Paavalin apostoliksi
11 Teen teille selväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmismielen mukainen.
12 Enhän minä ole sitä ihmisiltä saanutkaan, eikä kukaan ole sitä minulle opettanut, vaan sain sen, kun Jeesus Kristus ilmestyi minulle. [1. Kor. 11:23; Ef. 3:3]
Eli tuonkin kohdan mukaan vl-puhujien puheet on valhetta.
Koska Totuuden Henki, Pyhä Henki ei voi valehdella tietenkään niin
väärin opettavilla vl-puhjilla ei ole Totuuden Henkeä vaan SRK valheen henki.galileassa pave antaa kenkää keefalle
Ja kun minä näin, etteivät he vaeltaneet suoraan evankeliumin totuudessa, minä sanoin Keefalle, heidän kaikkien
nähden, ”jos sinä olet juutalainen, te elätte kuin aramealaiset eikä niin kuin juutalaiset, miksi te pakotatte muita
kansakuntia elämään niin kuin juutalaiset?”
Paavali sai kasteen anaiaalta, tehtäväänsä työtä varten.
Tänne odotellaan vielä vanhoillislestadiolaisten yritystä selittää tämä jae ulos Raamatusta:
Apt. 22:
16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'- Anonyymi
VL evankeliumi on väärä evankeliumi, ihminen ei voi päättää toisen uskosta ihminen ei ole kelvollinen julistamaan toiselle syntejä anteeksi sen voi tehdä vain neitsyt maria
- Anonyymi
Kaste on liitto Jumalan kanssa, ja se edustaa syntien anteeksiantamusta. Aivan kuten ehtoollinenkin edustaa syntien anteeksiantamusta. Jeesus tosin ei käskenyt pelkästään kastamaan ihmisiä, vaan kääntymään ja tekemään parannuksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaste on liitto Jumalan kanssa, ja se edustaa syntien anteeksiantamusta. Aivan kuten ehtoollinenkin edustaa syntien anteeksiantamusta. Jeesus tosin ei käskenyt pelkästään kastamaan ihmisiä, vaan kääntymään ja tekemään parannuksen.
Liitetään sillä avkoon vai pääseekö ilman?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.33484131 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12531Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692308- 1791935
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161502Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91351- 1121327
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181771290RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601280Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421187