Missä kävit viimeksi ja oliko käynti antoisa ?
Käytkö jossain tapahtumissa, teatterissa, konserteissa tai näyttelyissä ?
52
365
Vastaukset
- Anonyymi
Käyn elokuvissa, teatterissa, oopperassa, baletissa ja musiikkitalon konserteissa. Viimeksi kävin musiikkitalossa Maria Lundin ja Konsta Hietasen konsertissa tämän kuun alussa, oli todella hyvä ja vaikuttava kun kaksi hyvää laulajaa esiintyi yhdessä ja erikseen. Ensi perjantaiksi on lippu Kotkan kaupunginteatterin Big Fish -musikaaliin.
Teatterissa viimeksi. Oli hauska ja mukaansatempaava esitys. Tälle syksylle vielä tiedossa maksullinen konsertti kirkossa. Yksi suosikkiesiintjäni esiintyy siellä.
- Anonyymi
Tullu usein mietittyä et miksi kirkko järjestää niin usein maksullisia konsertteja, eikö artistia saa enää muuten laulamaan kuin maksamalla palkkio, vai mikä hän on syynä. Kirkko on huono ja aivan väärä paikka maksullisille tapahtumille mielestäni.
Anonyymi kirjoitti:
Tullu usein mietittyä et miksi kirkko järjestää niin usein maksullisia konsertteja, eikö artistia saa enää muuten laulamaan kuin maksamalla palkkio, vai mikä hän on syynä. Kirkko on huono ja aivan väärä paikka maksullisille tapahtumille mielestäni.
Varmaan riippuu näistä artisteistakin et konsertit on maksullisia. Minusta taas kirkko on ihan hybämpaikka konserteille kaikki artistit musiikkeineen ei kuitenkaan mielestäni sinne sovellu. Ehkä kirkko koittaa lähestyä ihmisiä näiden konserttien sallimisella.
- Anonyymi
Siili4 kirjoitti:
Varmaan riippuu näistä artisteistakin et konsertit on maksullisia. Minusta taas kirkko on ihan hybämpaikka konserteille kaikki artistit musiikkeineen ei kuitenkaan mielestäni sinne sovellu. Ehkä kirkko koittaa lähestyä ihmisiä näiden konserttien sallimisella.
Periaate et kirkko on avoin kaikille, tuo maksu sulkee pois vähävaraisia. Kyllä artisti vois senverran kunnioittaa hegellistä paikkaa, et laulais ilmaiseksi. Jeesus iski säpäleiksi kirkossa olleet publikaanien ja rahanvaihtajien pöydät, näin kertoo kirja.
Anonyymi kirjoitti:
Periaate et kirkko on avoin kaikille, tuo maksu sulkee pois vähävaraisia. Kyllä artisti vois senverran kunnioittaa hegellistä paikkaa, et laulais ilmaiseksi. Jeesus iski säpäleiksi kirkossa olleet publikaanien ja rahanvaihtajien pöydät, näin kertoo kirja.
Toisaalta kirkko on tuolloin pois vain pari tuntia kerralla.... ja eihän ne ilmaisia ole vähävaraisille missään muussakaan paikassa. Eettinen eikä niin yksinkertainen asia kuitenkaan.
- Anonyymi
Siili4 kirjoitti:
Toisaalta kirkko on tuolloin pois vain pari tuntia kerralla.... ja eihän ne ilmaisia ole vähävaraisille missään muussakaan paikassa. Eettinen eikä niin yksinkertainen asia kuitenkaan.
Kirkko pitäisi olla AINA ilmainen.
Anonyymi kirjoitti:
Kirkko pitäisi olla AINA ilmainen.
Itse en ole tuossa asiassa niin ehdoton.
Kirkko on avoin kaikille. Jos maksullisiin konsertteihin tulee sellaisia ihmisiä jotka siellä ei muutoin käy, en näe siinä ongelmaa. Eiköhän kirkko ole aika lailla tyhjä silloin kun siellä ei ole messuja tai muuta toimintaa. Olen käynyt kirkossa myös hengellisten kuorojen maksullisissa konserteisa.Siili4 kirjoitti:
Itse en ole tuossa asiassa niin ehdoton.
Kirkko on avoin kaikille. Jos maksullisiin konsertteihin tulee sellaisia ihmisiä jotka siellä ei muutoin käy, en näe siinä ongelmaa. Eiköhän kirkko ole aika lailla tyhjä silloin kun siellä ei ole messuja tai muuta toimintaa. Olen käynyt kirkossa myös hengellisten kuorojen maksullisissa konserteisa.Joissakin kirkon ohjelmissa on "vapaaehtoinen käsiohjelmamaksu".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskinpa ne artistit ilmaiseksi siellä kirkoissa niitä konserttejaan saa pitää, luulenpa että seurakunnat perii maksun. Myös orkesterin jäsenille tulee kuluja , joten pääsymaksuillahan ne kulut katetaan.
- Anonyymi
Siili4 kirjoitti:
Joissakin kirkon ohjelmissa on "vapaaehtoinen käsiohjelmamaksu".
Olisiko silloin kyseessä seurakunnan oma tilaisuus.
Anonyymi kirjoitti:
Olisiko silloin kyseessä seurakunnan oma tilaisuus.
Kyllä varmaan mutta maksu kuitenkin. Harva kehtaa olla maksamatta kun myynti oven suussa.
Siili4 kirjoitti:
Kyllä varmaan mutta maksu kuitenkin. Harva kehtaa olla maksamatta kun myynti oven suussa.
Lisäksihän joka tilaisuudessa kerätään kolehti.
- Anonyymi
Koskaan en teatterissa ole käynyt, harvoin konserteissakaan tai elokuvissa, vaikka sellaisia on tässä kaupungissa. Kirjastossa sitten kyllä useinkin.
- Anonyymi
Teatteri ja konsertit on jääneet aina vähälle.
Vain kevyen musiikin konserteissa olen käynyt.
Nuoruuteni tunnetuimpia artisteja, joita kävin kuuntelemassa
(Suomessa) oli Jose Feliciano ja The Kinks.
Myöhemmin ei ole tullut paljon käytyä muualla kuin taidenäyttelyissä.
Ilokseni kirjastossanikin on vaihtuva taidenäyttely.
Kirjastossa käyn joka viikko. Olen lukuhullu, en kaipaa
juuri muuta kuin kirjoja ja taidetta silloin tällöin.
Anna Retulaisen töitä kävin näyttelyssä viimeksi ihailemassa
ja ihastuin.- Anonyymi
Lukeminen on hieno harastus.
- Anonyymi
Kesätapahtumissa tulee joskus kierreltyä. Niissä on jos jonkunlaista
ohjelmaa.- Anonyymi
Lasten teatterissa pari kertaa tuli käytyä, mut kaikki jää pois vähitellen....
- Anonyymi
En ole käynyt moneen vuoteen. Jos löytäisin vähintään 60v. ystävän hänen kanssaan voisin käydä teatterissa!
- Anonyymi
Ja muissakin tapahtumissa!
- Anonyymi
Uusi ystäväni voisi olla myös 70v. ikäinen! Koska meillä ei ole montaa vuotta ikäeroa!
- Anonyymi
Kyllä tilaisuuksissa yksinkin voi käydä, minä ainakin voin kun ei oikein ole ketään jonka kanssa menisi maku yhteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tilaisuuksissa yksinkin voi käydä, minä ainakin voin kun ei oikein ole ketään jonka kanssa menisi maku yhteen.
Voi mennä katomaan josku muutakin kuin oman maun mukaisia, se voi olla hieno kokemus lopulta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi mennä katomaan josku muutakin kuin oman maun mukaisia, se voi olla hieno kokemus lopulta.
Tottakai voi, mutta on turha valittaa ettei ole kaveria kenen kanssa menisi kun yksin voi mennä yhtä hyvin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai voi, mutta on turha valittaa ettei ole kaveria kenen kanssa menisi kun yksin voi mennä yhtä hyvin.
Näin on, ei sitä joka paikas kaveria tartte muut ku läheisriippuvaiset.
- Anonyymi
Yksin minäkin tapahtumissa käyn, harvemmin kyllä teatterissa. Myös reissaan yksin kun harvoin saan ketään seurakseni, paras ystävä asuu senverran kaukana että hänen hankalampi lähteä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksin minäkin tapahtumissa käyn, harvemmin kyllä teatterissa. Myös reissaan yksin kun harvoin saan ketään seurakseni, paras ystävä asuu senverran kaukana että hänen hankalampi lähteä.
Sitähän monella on, useinkin.
- Anonyymi
Nykyään vain paikkoihin missä vessa lähellä :(
Eturauhanen - Anonyymi
Eipä enää tuu edes futismatseissa käytyä, säästää senkin 20-30 euroa muuhun tarpeellisempaan. Löysin hyvän levysoittimen kirpputorilta sillä rahalla.
- Anonyymi
Taidenäyttelyissa käyn, viimeksi Amos Rexissä. Larissa Sansour
9.10.2024–2.3.2025. Käsittelee Israel-Palestiina-konfliktin pitkää historiaa.
On myös Magnus Enkelin tauluja.
Henrik Tikkasen Helsinki-piirrokset Ludvikinkatu 2-4.
Teatterissa draamaa ja rakkautta katson, en ymmärrä kun ei yhtään naurata komediat, ihan plääh-vitsejä.
Mustalaatikon kansallisteatterissa.
Konsertteja pääasiassa kirkossa (seuraava Suurkirkossa ensi viikolla) tai vappuna. Kalliita lippuja musiikkitalossa, ehkä joskus menen. Jouluoratorio olisi kiva.- Anonyymi
Tikkanen oli tosi hyvä piirtäjä, ja kirjoitti hyviä kirjojakin, olen ne 'osoitekirjat' lukenut.
- Anonyymi
Aikoinaan kävin kaikenlaisissa tapahtumissa ihan kyllästymiseen asti. Enää en jaksa ja suurin osa on illalla, eikä viitsi niihin pilkkimään mennä. Niin ja se vessa, kuten joku jo kirjoittikin.
- Anonyymi
Urheilutapahtumissa ja tansseissa tulee käytyä, jännä ja kivaa on ollut.
- Anonyymi
Käyn kahviloissa, ja kaupoissa. Kivaa on.
Viime kesänä latasin itselleni Kesäteatteri-sovelluksen. Siitä näkee millaisia kesäteatteriesityksiä on tarjolla ja missä.
- Anonyymi
Kesäteatterissa olen viimeksi käynyt, siitäkin on jo kymmeniä vuosia.
Anonyymi kirjoitti:
Kesäteatterissa olen viimeksi käynyt, siitäkin on jo kymmeniä vuosia.
Me sisareni kanssa olemme ottaneet tavaksi käydä joka kesä noin neljällä tai viidellä paikkakunnilla kesäteattereissa.
Kivaa kedätekemistä.- Anonyymi
Siili4 kirjoitti:
Me sisareni kanssa olemme ottaneet tavaksi käydä joka kesä noin neljällä tai viidellä paikkakunnilla kesäteattereissa.
Kivaa kedätekemistä.Helppoa sellaisille joilla auto käytössä. Täällä ainakin kiinnostavat on niin kaukana että ei mitään mahdollisuuksia kun ei edes polkupyörää ja julkisillakaan ei pääse.
Anonyymi kirjoitti:
Helppoa sellaisille joilla auto käytössä. Täällä ainakin kiinnostavat on niin kaukana että ei mitään mahdollisuuksia kun ei edes polkupyörää ja julkisillakaan ei pääse.
Kyllä. Serkkuni pakkaa kesällä aina pyörän junaan ja menee niillä keinoin.
- Anonyymi
Siili4 kirjoitti:
Kyllä. Serkkuni pakkaa kesällä aina pyörän junaan ja menee niillä keinoin.
Ennen sai vain hypätä junaa jos huvitti, ja ostaa lipun konnarilta.
Anonyymi kirjoitti:
Ennen sai vain hypätä junaa jos huvitti, ja ostaa lipun konnarilta.
Nyt ostetaan lippu rautatieaseman automaatista tai verkosta. Eläkeläiset saa halavemmalla😊.
- Anonyymi
Siili4 kirjoitti:
Nyt ostetaan lippu rautatieaseman automaatista tai verkosta. Eläkeläiset saa halavemmalla😊.
Mut spontaanisuus on kadotettu, nykynuoret ei pysty siihen mitä itse tein.
Anonyymi kirjoitti:
Mut spontaanisuus on kadotettu, nykynuoret ei pysty siihen mitä itse tein.
No mitä teit?
- Anonyymi
Siili4 kirjoitti:
No mitä teit?
Muistan kun kävelin asemalle, odotussalissa istui nätti tyttö, ihan tuntematon, lähdin hänen kanssaan junalla n. 400km päähän hänen luokseen. Tämä tarina on tosi.
Anonyymi kirjoitti:
Muistan kun kävelin asemalle, odotussalissa istui nätti tyttö, ihan tuntematon, lähdin hänen kanssaan junalla n. 400km päähän hänen luokseen. Tämä tarina on tosi.
Rohkea rokan syö😁. Kyllä nykynuorisostakin tuollaista löytyy. Voisiko sanoa huonossa tapauksessa että valitettavasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
siellä on nättejä bulgariaromanian mustalaisnaisia tarjoamassa lempeä edelleen
stadin aselmalla - Anonyymi
Siili4 kirjoitti:
Rohkea rokan syö😁. Kyllä nykynuorisostakin tuollaista löytyy. Voisiko sanoa huonossa tapauksessa että valitettavasti.
Mutta se spontaanius on mahdotonta, koska lippu pitää olla ennen junaan menoa!
- Anonyymi
Harvoin tulee maksullisissa käytyä, viimeksi Jorma Uotisen konsertissa.
- Anonyymi
Onko Uotinen tanssija?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko Uotinen tanssija?
Kyllä ja myös loistava laulaja.
- Anonyymi
Enemmän pitäisi käydä, ei se haittaisi.
Kirjamessuilla viimeiksi.
Satunnaisesti taidenäyttelyissä, kesällä kävin oopperassa Savonlinnassa.
En ole varsinaisesti mikään monipuolinen kulttuurinharrastaja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä313747- 1351548
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu111431Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1931101- 711088
- 581051
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26997Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38971Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.67940Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹78915