Miksi yksinäisyys on joillekin ongelma?

Anonyymi-ap

Minun on mahdotonta ymmärtää miksi tänä päivänä joka puolella valitetaan yksinäisyyttä ja ystävien puutetta. Miksi se on ongelma? Eivätkö ihmiset enää osaa olla yksin, viihtyä ajatustensa kanssa, tehdä mitä mieli tekee, vastata tekemisistään vain itselleen - lain puitteissa tietysti. Itse en halua ihmisiä elämääni yhtään lisää enkä jaksa nykyisiäkään yhtään enempää kuin on pakko. En jaksa kuunnella toisten asioita eivätkä minun asiani kuulu muille. En silti koe olevani koskaan yksin.

19

166

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ihan samoissa mietteissä.

• Anonyymi
        UUSI

Yksinäisyys ei useinmiten ole yksinäiselle itselleen iso ongelma

Se on suurin ongelma psykologeille ja sosiaalialan työntekijöille jotka yrittävät keksiä siitä itselleen aiheen johon tarttua (saavat siitä rahaa)

Vaikka yksinäiselle yksinäisyys ei olisikaan iso ongelma, se ei tarkoita että yksinäinen haluaisi olla yksinäinen. Tätäkään psykologit eivät voi hyväksyä, kun sen ongelman pitää olla suuri

• Anonyymi

Hei Riikka nyt nyt säästetään jotain sinne kyselytunnillekin jooko :)

• Anonyymi

Mahtoi joku ahdistua, kun tuossa joku päivä sitten oli taas yksi rahanruinausohjelma, missä paruttiin ja halattiin. Niin ihanaa, kun on ystäviä. Ja niin hirveetä kun joku on yksin. Antakaa rahaa.

Ja sitten malliksi soitettiin ja tekstattiin ystävälle. Ja tietysti paruttiin. Kehotettiin kaikkia toimimaan näin.

Sitten sinulla ei ole ketään kelle soittaa. Lähettää viesti. Kukaan ei soita. Ei tule viestiä. Puhelin on ihan hiljaa.

Tuliko hyvä mieli?
      Tuliko edes rahaa?

• Anonyymi

Laillisten vitamiinien puutostilaa ei kannata nillittää.

• Anonyymi
        UUSI

mikä on laiton vitamiini??!

• Anonyymi

Yksinäisyys voi olla ongelma ihmisille, jotka viihtyvät yleensä muiden seurassa, ovat sosiaalisia.
      Esim. jokin sairaus jos vangitsee ihmisen kotiinsa, tai joku muu syy, ettei pääse enää liikkumaan ja kulkemaan, vaikka on aiemmin ollut todella aktiivinen, voi olla ongelma.
      Jos ihminen viihtyy yksikseen, ei kaipaa muita, eihän se silloin ongelma ole.

• Anonyymi

Niin ei pääse enää vanhalle kertun ja maisan tykö ymmärrän, ehkä sitten kannattaa ajatella ettei heitäkään enää ole ja voi keskittyä uuteen vakaampaan olemiseen ja yhteiskunnan kuormittamiseen vajaavaisuutensa takia, olisi hyvä heti ymmärtää että on itse se ongelma ja tehdä tarvittavat johtopäätökset tammerkoski on myös talvella sula ja monet talviuinti paikat, ei siellä yöllä ketään ole, on pimeää ja hiljaista, vain hetken säilyy askeleet kunnes sade kaiken peittää.

• Anonyymi
      UUSI

Pitääkö lapset opettaa siihen, että joulu tarkoittaa lahjoja?

• Anonyymi
        UUSI

Niin jos isä on saamaton hintti ja äiti halpahuora niin mitä siitä lapsille jää. Tyttäret oppivat tietysti pyllistämään että edetään elämässä. Pojat tulevat kekseliäiksi vankikarkureiksi. Tietysti teillä siellä kommari yhteisössä istutte pitkän ja vaatimattoman pöydän ympärillä kurttunaamoina ja ajattelette miten leveästi siellä toiset elää ja meillä ei ole mitään muuta kuin aate. Voi sen aatteen tietysti pukea paketteihin ja jokainen vuorollaan lausua iskulauseita, kellä paras ja tunteikkain saa lusikallisen kalanmaksaöljyä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niin jos isä on saamaton hintti ja äiti halpahuora niin mitä siitä lapsille jää. Tyttäret oppivat tietysti pyllistämään että edetään elämässä. Pojat tulevat kekseliäiksi vankikarkureiksi. Tietysti teillä siellä kommari yhteisössä istutte pitkän ja vaatimattoman pöydän ympärillä kurttunaamoina ja ajattelette miten leveästi siellä toiset elää ja meillä ei ole mitään muuta kuin aate. Voi sen aatteen tietysti pukea paketteihin ja jokainen vuorollaan lausua iskulauseita, kellä paras ja tunteikkain saa lusikallisen kalanmaksaöljyä.

Lapsuudenkoti ei aina määritä sitä, millaiseksi ihminen kasvaa.
        Vaikka olisi ollut ns. huono koti lapsena, voi ihminen itse pärjätäkin ihan hyvin.
        Kommariyhteisössäkin on kiva istuskella, jos lämpöä ja rakkautta riittää kanssaihmisiltä, ja kanssaihmisille. Sitä kun ei kaikki ymmärrä.
        Ja vaatimattomammallakin siinä voi pärjätä, sitä eivät vaativat ihmiset ymmärräkään.

• Anonyymi
        UUSI

Ei tartte,minun lapseni eivät edes odota koska olen sanonut jo silloin kun jäin eläkkeelle ettei niillä rahoilla ostella mitään lahjoja. Ei siis vaihdeta tavaraa meilläkään

• Anonyymi
      UUSI

Yksin oloon tottuminen on kai perinnöllinen juttu. Liian vanhaksi eläminen näyttää vaikuttavan monille vaikeuksia.
      Itse viihdyn hyvin yksin. Vanhempi veljeni typertyi soittelemaan ilman asiaa joka tunnin päästä. Hänet piti stopata ja pyyhkiä näytöltä.

Onhan hänellä Kuntasoten palvelunumerot käytössään.

• Anonyymi
        UUSI

Käytitkö pyyhekumia vai harjaa pyyhkimiseen?

• Anonyymi
      UUSI

Meitä ihmisiä on niin erilaisia toiset ovat sosiaalisia , kun taas toiset viihtyvät itsensä kanssa . Ei siinä mitään ihmettelemistä ole.
      Itse viihdyn yhtä hyvin itseni kanssa se kun jos on väkeä ympärillä.ne parhaat ystävät ovat , poissa kuolo korjannut.
      Mieltä piristää aikuiset lastenlapset jotka käväisevät katsomassa . Aina silloin sun tällöin. Kiva niiden kanssa on keskustella ja naurua riittää. Sitten on niitä hiljaisia kausia kun olen itseni kanssa, luen, kirjoittelen ja joskus innostun oikein tekemään jotain ruokaa mikä ottaa hieman aikaa valmistaa.
      Välillä leivon korvapuusteja tai munkkeja ja ehkä joskus Vilhelmiina keksejäkin , jotka menevät äkkiä lasten suihin , kun tykkäävät niistä.
      Iltaisin jos menen aikaisin sänkyyn niin kuuntelen podcasteja tabletilta ja joskus jopa nukahdan kesken kaiken ja herään aamuyöstä että tabletti jauhaa jotain uutta asiaa uuden ihmisen suulla. Niin että ihmiset ovat hyviä olemassa kun saa keskustella , ja yksinäisyyskin on nautinnollista jos ei huolet paina .
      Joten ymmärrän ihan hyvin ihmisiä joille seura on tarpeellista , mikä sen mukavampaa kun saa keskustella toisen ihmisen kanssa .
      Minulla on aina ollut yksinäisyys elämässäni , koska minulla ei ole ollut sisaruksia , ja kotona oli oltava usein hiljaa iltaisin kun äiti kirjoitteli artikkeleita jossa oli kolumisti , tehtiin selväksi ettei silloin häiritä ja rikota äidin inspiraatiota . Joten usein leikin keskilattialla tavaroitten kanssa, joskus olin löytänyt villikissoja joita kannoin kotiin , mutta äiti ei antanut niiden jäädä koskaan ja oikein sydämmeen koski kun kissa vietiin minulta pois , että, itkeä tihuutin illalla sängyssä ja päätin että kun tulen isoksi niin silloin otan kissan j sitä ei kukaan saa minulta ottaa. Joten yksinäiset lapset varmaan ajattelevat enemmän kun ne joilla on sisaruksia , koska heillä harvoin on hiljaista kotona ja aina leikkikaveri .

• Anonyymi
        UUSI

Tykkäsin kovasti kirjoituksestasi. :)

• Anonyymi
      UUSI

Miksi myös luullaan et kaikki vanhat on yksinäisiä jos ei ole parisuhteessa? Minä olen ollut melkein koko aikuisikäni parisuhteessa ja nyt elän yksin. Tämä on ihan hyvää elämää myös ja en edes jaksaisi ottaa koko aikaa toista ihmistä huomioon.

• Anonyymi
      UUSI

Ihminen, joka ei osaa olla yksin itsensä kanssa, on todennäköisesti muiden kanssa tylsä ja pahimmillaan rankasti muita kuormittava.

Vapaaehtoinen yksinäisyys on hedelmällistä, siitä saa voimaa ja annettavaa myös muiden seurassa. Elämä on helpompaa, kun on joustavuutta sekä yksinoloon että seurusteluun.

Itse en jaksaisi olla sellaisten ihmisten kanssa, jotka ovat riippuvaisia jatkuvasta yhdessäolosta eivätkä anna rauhaa toisellekaan.

• Anonyymi
        UUSI

Hyvin sanottu.

On ihmisiä, jotka luulevat, että kaikki tykkää heistä. Heidän seurasta. Esiintyvät ja pitävät shouta yllä.
        Heidän pitää olla kaiken keskipiste.
        Todella radittavia.
        Moni toivoo, ettei tarvitsisi nähdä.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      205
      6468
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2887
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2347
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      96
      2161
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2051
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      231
      1467
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      78
      1432
    8. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1366
    9. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      7
      1315
    10. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      387
      1256
    Aihe