Ihmiset jotka ei itse pidä autoaan kunnossa, liikennekäytössä niin maksavat paljon rahaa muiden taskuun. Eli hyvät autot jää jopa liikennekäytöstä sellaisten ihmisten takia, heille tulee mieleen "arvo" ja mitä joutuvat maksamaan. Joutuvat elämään ihan eri maailmassa maksujen suhteen kuin ne jotka tekee nämä itse mitä tulee vastaan korjauksia, huoltoja.
Hyvittaa kirjoitukset palatteissa esim jossakin huutokauppojen alla, jarrut täristi jne
Viety korjaamolle "korjaus tulisi maksamaan saman kuin auton arvon" onhan se kun suurin osa siitä maksusta menee muuhun kuin auton korjaukseen/huoltoon tai todelliseen työhön.
Kannattaa tehdä itse ja aloittaa se, ensimmäisen itse tehdyn asian jälkeen auton vienti firmoille alkaa tuntua kaukaisemmalta.
Valitettavasti autoja firmoissa huollattavat/korjauttavat maksavat jopa 10-50 kertaa enemmän.
3
219
Vastaukset
- Anonyymi
Niin, miksi mennä parturiin kun hiukset voi leikata itsekin, tai käydä hammaslääkärissä kun hampaan pystyy paikkaamaan kotonakin jne jne.
Ei vaan hirveästi kiinnosta tehdä sitä jarruremonttia tuolla ulkoilmassa vaikka rahaa säästäisikin. Taidoista ei ole kiinni, 25 vuotta sitten oli pakko tehdä kun ei ollut rahaa mutta tarve autolle oli. Tänä päivänä mieluummin maksan tuosta ja teen sen ajan itse jotain mielekkäämpää/tuottavampaa. Toki ymmärrän että jollekin tuo rassaaminenkin voi olla jopa mielekäs harrastus. Minäkin osallistuin vielä n. 40 vuotta sitten autojen korjauksiin vieläpä
huonoilla työkaluilla milloin missäkin TI-hallissa, joissa saattoi olla
nosturi käytössä.
Ongelmaksi alkoivat nousta itse työssä katkenneet ruosteiset pultit
ja nekin, joita CRC-lläkään ei saanut auki. Lisäksi olisi pitänyt edes olla niitä
uusia mukana.
Monesti auto jäi "vaiheeseen" huoltsikan pihalle.
N. 20 vuotta sitten vaihdoin vaimon kauppakassista - Punto - iskunvaimen-
timet aivan itse ilman ulkopuolista apua, josta vieläkin olen ylpeä.
Sen jälkeen olen maksanut niitä korjaamoveloituksia, mutta joskus käyn
Virossa. Vähän isommat työt kannattaa teettää siellä.- Anonyymi
Kannattaa olla varuillaan myös sen edullisemman huoltamon kanssa. Eräät tekevät huollot niin, että saavat kohta lisähuoltoa. Ne ongelma-asentajat ovat hyvin pitkälle firman pomon suojeluksessa joten tällaisen firman havaitseminen vaatii yleensä pidempiaikaisen asiakkkuuden. Tai että joku paikallinen narauttaa.
Kokemuksia
- Öljynvaihdossa toistuvasti reilusti yli sallitun määrän öljyä koneeseen ja toivotaan ettei asiakas tajua.
- Jakohihnan vaihdon jälkeen jos on tehot muuttuneet, käy tarkistuttamassa muualla. Ajoissa.
- Iskarin vaihdoissa katso että menee alle autoon sopivat, eikä niin että ulosjoustovara tipahtaa 1/3 alkuperäisestä ja et pääse edes hidastetöyssyn yli kahta kymppiä ilman että iskarit ottavat kiinni ääriasennossa.
- Laturin vaihdossa yrittävät oikaista talolle edulliseen malliin joka sytyttää Stop-valon kojelautaan ja taas vaihdetaan.
Eli jos paikkakunnalla tiedetään kertoa huoltamosta jossa kummasti täyden konerikon vakio-asiakkaita, ja jos jopa katsastusmies kysyy millä huoltamolla teetit uusintakatsastuksen vaatimat korjaukset, on syytä vaihtaa huoltamoa.
Vaihtamalla parani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171062124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?103309Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2272215Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja232033Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin11437Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491144- 721140
- 1751011
Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo59999Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?77959