Ananias, Safira ja Paavali

Anonyymi-ap

Paavali kirjoitti epistolassaan Tessakonialaisille:

2. Kor. 9:6-11 "Muistakaa tämä: 'joka niukasti kylvää, se niukasti niittää, ja joka runsaasti kylvää, se runsaasti niittää.' Kukin antakoon sen mukaan kuin on mielessään päättänyt, ei vastahakoisesti eikä pakosta, sillä iloista antajaa Jumala rakastaa. Hänellä on teille annettavana runsaasti kaikkia lahjoja, niin että teillä on aina kaikki mitä tarvitsette ja voitte tehdä runsaasti kaikkea hyvää. Onhan kirjoitettu: 'Hän jakelee, hän antaa köyhille, hänen hyvyytensä kestää ikuisesti.' Hän, joka antaa kylväjälle siemenen ja suo ravinnoksi leivän, antaa teillekin siemenen ja moninkertaistaa sen, ja hän sallii teidän hyvyytenne sadon karttua."

2. Kor. 8:12-15 "Jos antajalla on hyvää tahtoa, hänen lahjaansa pidetään arvossa sen mukaan, mitä hänellä on, eikä vaadita sellaista, mitä hänellä ei ole. Tarkoitus ei toki ole, että muiden tilanteen helpottuessa te joutuisitte tiukalle. Kysymys on vastavuoroisesta jakamisesta. Nyt on teillä yllin kyllin ja voitte lievittää heidän puutettaan, sitten voivat taas he yltäkylläisyydestään lievittää teidän puutettanne, ja näin toteutuu oikeus ja kohtuus. Onhan kirjoitettu: 'Sillä, joka oli koonnut paljon, ei ollut liikaa, eikä siltä, joka oli koonnut vähän, puuttunut mitään.'"

Miten näkisistte tãssä valossa Ananiaksen ja Safiran tarinan Apostolien Teoista?

Ap.t. 4:33-37, 5:1-4 "Apostolit todistivat voimallisesti Herran Jeesuksen ylösnousemuksesta, ja Jumalan armo oli heidän kaikkien osana runsain määrin. Kukaan ei kärsinyt puutetta. Ne, jotka omistivat tilan tai talon, myivät sen ja luovuttivat kauppasumman apostolien haltuun, ja näiltä jokainen sai rahaa tarpeensa mukaan. Myös Joosef, Kyproksesta kotoisin oleva leeviläinen, jota apostolit kutsuivat Barnabakseksi (nimi merkitsee: rohkaisija) myi omistamansa pellon ja toi rahat apostolien jaettavaksi. (Myös) muuan Ananias-niminen mies myi yhdessä vaimonsa Safiran kanssa maatilan, mutta pani vaimonsa tieten osan kauppahinnasta syrjään. Loput hän luovutti apostolien haltuun. Silloin Pietari sanoi: 'Ananias, miksi olet antanut sydämesi Saatanan valtaan? Miksi yritit pettää Pyhää Henkeä ja jättää maatilan hinnasta osan itsellesi? Tilahan oli sinun, kun et vielä ollut myynyt sitä, ja sinun olivat myös rahat, kun sen myit. Kuinka saatoit ryhtyä tällaiseen tekoon? Et sinä ole valehdellut ihmisille, vaan Jumalalle (1. Tes. 4:6-8 ).'"

1. Tes. 4:6-8 "Kukaan ei saa pyrkiä hyötymään veljensä kustannuksella. Herra rankaisee kaikesta sellaisesta, niin kuin olemme teille sanoneet ja teroittaneet mieleenne. Jumala ei näet ole kutsunut meitä elämään synnillistä, vaan pyhää elämää. Sen tähden se, joka kääntää selkänsä näille ohjeille, ei käännä selkäänsä ihmiselle vaan Jumalalle, joka antaa teihin Pyhän Henkensä."

Miten tämä konteksti muutti tai vaikutti käsitykseesi Ananiaksen ja Safiran kertomuksesta?

25

155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos Ananiaan ja Safiiran murhaa olisi tutkittu, niin kyllä Paavali kokeneena murhamiehenä olisi ollut pääepäilty tekoon.

• Anonyymi

Pyhän Hengen syyttäminen murhamieheksi jos mikä on raju Pyhän Hengen pilkka ja herjaus, jota ei saa anteeksi.

• Anonyymi

Käskyn "älä tapa" rikkominen tarkoittaisi, että Pyhä Henki persoonana syyllistyisi rajuun syntiin tappaessaan ihmisiä rahojen saamiseksi heiltä.

1. Joh. 3:4

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

• Anonyymi

Lahkoissa saatetaan illan aikana kerätä viisikin eri kertaa rahaa "uhrilahjoina".....

• Anonyymi

Lahkoissa on kuulemma naulakkojen viereen asennettu maksupäätteitä sirukortteja varten. Sillä voi mukavasti tyynnytellä omaatuntoaan.

Katolisessa kirkossa on sitä varten ripittäytymyskopit syntien tunnustamista varten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lahkoissa on kuulemma naulakkojen viereen asennettu maksupäätteitä sirukortteja varten. Sillä voi mukavasti tyynnytellä omaatuntoaan.

Katolisessa kirkossa on sitä varten ripittäytymyskopit syntien tunnustamista varten.

Aikaisemmin lahkot sanoivat, että sirukortit ovat pedonmerkkejä.

Nyt ne ovatkin hyvä tapa kerätä ihmisiltä rahat pois ja keventää omaatuntoa.

• Anonyymi

Tatuoitu karkskin nänkäinen linnakundi kun laitetaan keräämään kolehtia, niin kukaan ei uskalla laittaa koriin kolikoita.

• Anonyymi

MOT-ohjelman mukaan suurimmat uskonlahkot ovat palkanneet päätoimisia testamentin metsästäjiä.

Mark. 12:40 mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]

• Anonyymi

Lahkolaiset kiertelee pareittain vanhustentaloilla salkussaan valmiiksi kirjoitetut testamenttipaperit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lahkolaiset kiertelee pareittain vanhustentaloilla salkussaan valmiiksi kirjoitetut testamenttipaperit.

tekeytyvät ystäviksi, esirukoilijoiksi, sielunhoitajiksi...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tekeytyvät ystäviksi, esirukoilijoiksi, sielunhoitajiksi...

...armolahjojen omistajia..profeettoja...ihmeparantajia...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...armolahjojen omistajia..profeettoja...ihmeparantajia...

suuri puhallus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

suuri puhallus

Oikea lääkäri teki tri:n väitöskirjan Tampereen yliopistossa Ylivainion aikaisista helluntailaisten väittämistä ihmeparanemisista, yhteensä 1304 tapausta.

Tutkimuksen lopputulos: Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikea lääkäri teki tri:n väitöskirjan Tampereen yliopistossa Ylivainion aikaisista helluntailaisten väittämistä ihmeparanemisista, yhteensä 1304 tapausta.

Tutkimuksen lopputulos: Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään.

Onko oikea lääkäri tehnyt tri:n väitöskirjaa Tampereen yliopistossa, Jeesuksen suorittamista puoskaroinneista. Nehän on noin 2000: vuoden takaisten tarinoiden varassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko oikea lääkäri tehnyt tri:n väitöskirjaa Tampereen yliopistossa, Jeesuksen suorittamista puoskaroinneista. Nehän on noin 2000: vuoden takaisten tarinoiden varassa.

Jeesuksen tekemät ihmeet on tosia. Jeesuksella oli siihen valta ja voima.

Jeesus ei jättänyt ketään pelkkin huhujen varaan, vaan kehotti ihmeellisesti parantunutta menemään ja näyttäytymään temppeliin papeille, jotta ulkopuoliset henkilöt voivat todeta ihmeen todella tapahtuneen.

Jeesuksen jälkeiset ihmeet ovat epävarmoja tapauksia, joihin pitää suhtautua varauksella.

Matt. 16:4

Tämä paha ja uskoton sukupolvi vaatii merkkiä, mutta ainoa merkki, joka sille annetaan, on Joonan merkki." Hän jätti heidät siihen ja lähti pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen tekemät ihmeet on tosia. Jeesuksella oli siihen valta ja voima.

Jeesus ei jättänyt ketään pelkkin huhujen varaan, vaan kehotti ihmeellisesti parantunutta menemään ja näyttäytymään temppeliin papeille, jotta ulkopuoliset henkilöt voivat todeta ihmeen todella tapahtuneen.

Jeesuksen jälkeiset ihmeet ovat epävarmoja tapauksia, joihin pitää suhtautua varauksella.

Matt. 16:4

Tämä paha ja uskoton sukupolvi vaatii merkkiä, mutta ainoa merkki, joka sille annetaan, on Joonan merkki." Hän jätti heidät siihen ja lähti pois.

Jeesuksen tekemät ihmeet oli suuria ihmeitä. Esim. mätänemistilassa olevan Lasaruksen herättäminen henkiin.

Jeesus varoittaakin luottamasta lahkolaisten ja muiden huijarien ja taikureiden tekemiin valeihmeisiin, jotka eivät ole saman tasoisia, mitä Jeesus teki.

Joh. 10:37

Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen tekemät ihmeet oli suuria ihmeitä. Esim. mätänemistilassa olevan Lasaruksen herättäminen henkiin.

Jeesus varoittaakin luottamasta lahkolaisten ja muiden huijarien ja taikureiden tekemiin valeihmeisiin, jotka eivät ole saman tasoisia, mitä Jeesus teki.

Huijarisaarnaajilla voi olla iso joukko avustajia ja rekvisiittaa mukana matkoilla, joilla ne eksyttää ihmisiä luulemaan että ihmeet ovat tosia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huijarisaarnaajilla voi olla iso joukko avustajia ja rekvisiittaa mukana matkoilla, joilla ne eksyttää ihmisiä luulemaan että ihmeet ovat tosia.

Jer. 23:32

Katso, minä käyn niiden kimppuun, jotka ennustavat valheunia, sanoo Herra, ja kertovat niitä ja eksyttävät minun kansaani valheillansa ja kerskumisellansa, vaikka minä en ole heitä lähettänyt enkä käskenyt ja vaikka heistä ei ole mitään hyötyä tälle kansalle, sanoo Herra.

Miika 3:5

Näin sanoo Herra niitä profeettoja vastaan, jotka eksyttävät minun kansaani, jotka huutavat: "Rauha!", kun heidän hampaissaan on purtavaa, mutta julistavat pyhän sodan sille, joka ei anna mitään heidän suuhunsa:

Matt. 24:5

Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

Matt. 24:11

Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

Matt. 24:24

Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

Mark. 13:6

Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

1. Joh. 2:26

Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samat tyypit kiertää paikasta toiseen esityksissä. Ensin istuvat pyörätuolissa ja sitten nousevat sieltä ihmeparanemisen kokeneena seisomaan ja kävelevät lavalla edestakaisin hiluen ja huutaen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

He ainoastaan olettivat että Lasarus oli mätänemistilassa ja haisisi. Mutta heidän o.etukset osottautuivat vääriksi, sillä kun hauta avattiin niin Lasarus oli kaikkien hämmästykseksi elossa ja tarvitsi heti ruokaa ja juotavaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

He ainoastaan olettivat että Lasarus oli mätänemistilassa ja haisisi. Mutta heidän o.etukset osottautuivat vääriksi, sillä kun hauta avattiin niin Lasarus oli kaikkien hämmästykseksi elossa ja tarvitsi heti ruokaa ja juotavaa.

Lisään vielä että humatkaa siis järjestys; eli "hän haisee jo" sanotaan ennen kuin kivi oedes tetaan pois ja hauta avataan. Joko Martalla on röntgen katse jolla näkee jopa kiven läpi tai sitten hän tekee oletuksen näkemättä haudan sisään ja on väärässä koska lasarus onkin yhä elossa:

Johannes 11:38 Järkyttyneenä Jeesus tuli haudalle. Se oli luola, jonka suulla oli kivi.
        39 "Ottakaa kivi pois", käski Jeesus, mutta Martta, vainajan sisar, sanoi hänelle: "Herra, hän haisee jo. Hän on siellä nyt neljättä päivää." 40 Jeesus vastasi: "Enkö sanonut sinulle, että jos uskot, saat nähdä Jumalan kirkkauden?" 41 Kivi otettiin pois. Jeesus kohotti katseensa ja sanoi: "Isä, minä kiitän sinua siitä, että olet kuullut minua. 42 Minä kyllä tiedän, että sinä kuulet minua aina, mutta minä sanon tämän näiden ympärilläni seisovien ihmisten tähden, jotta he uskoisivat sinun lähettäneen minut." 43 Tämän sanottuaan Jeesus huusi kovalla äänellä: "Lasarus, tule ulos!" 44 Silloin kuollut tuli haudasta, jalat ja kädet siteissä ja kasvot hikiliinan peittäminä. Jeesus sanoi: "Päästäkää hänet siteistä ja antakaa hänen mennä."

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      297
      6844
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2069
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1797
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1287
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1156
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1066
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1031
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      982
    Aihe