Hus irtisanoo 280 työntekijää
Hus päätti muutosneuvotteluissa vähentää yhteensä 778 henkilötyövuotta. Elokuussa sairaanhoitoyhtymä kertoi, että vähennystarve on enintään 990 henkilötyövuotta.
Virkapummien loisinta päättyy
17
243
Vastaukset
- Anonyymi
Konsernin hallinnosta ja tukipalveluista vähennetään yhteensä 5,2 prosenttia eli 337 henkilötyövuotta, joista irtisanomisia on 170.
Hoitohenkilökuntaan kuuluvista työntekijöistä vähennetään Husin mukaan 2,4 prosenttia ja lääkäreistä 0,6 prosenttia.
Rekrytointikieltoa jatketaan pisimmillään vuoden 2025 loppuun saakka.
Lisäksi Husin laajennettu johtoryhmä lomautetaan vuonna 2025 kahdeksi viikoksi ja yhtymän muu johto lomautetaan viikoksi. - Anonyymi
Tällaiset leikkaukset osoittavat täydellistä ymmärtämättömyyttä tukipalveluiden merkitystä kohtaan. Potilashoito on moniammatillista yhteistyötä: toimivassa hoitoketjussa jokaisella ihmisellä on tärkeä paikkansa, Jytyn puheenjohtaja Jonna Voima sanoo tiedotteessa.
– Ilman osaavaa tukipalvelua, kuten osastonsihteereitä, laitoshuoltajia, välinehuoltajia tai potilaskuljettajia, potilashuollon laatu ja turvallisuus heikkenevät, hän jatkaa.
Voima katsoo, että sama työmäärä tehdään jatkossa selvästi pienemmällä henkilökunnalla. Tämä tarkoittaa tehtävien siirtymistä myös muille ammattiryhmille kuten hoitohenkilökunnalle. Seurauksena on, että potilastyölle jää entistä vähemmän aikaa. - Anonyymi
Myös Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL kiinnittää huomiota tukipalvelujen heikkenemiseen.
– Väenvähennykset osuvat erityisen pahasti tukipalveluihin. Esimerkiksi tietotekniikan työntekijöistä vähennetään noin 20 prosenttia. Hus myös yhdistelee työtehtäviä niin, että hoitologistikon ja vahtimestarin tehtävät poistuvat. Uusi monipalvelutyöntekijän toimikuva sisältää kaikkea mahdollista ruokapalveluissa avustamisesta kassatyöskentelyyn, logistiikkatehtäviin, potilaskuljetukseen ja hoitotarvikkeiden kuljettamiseen, JHL:n tiedotteessa sanotaan. - Anonyymi
JHL:n pääluottamusmiehet Niina Koskela ja Jenni Sorvari ovat pettyneitä siihen, että Hus ei ymmärrä tukipalveluiden tärkeyttä. Kun tukipalveluista karsitaan väkeä, hoitohenkilökunta joutuu tekemään entistä enemmän sihteerin tehtäviä ja muita töitä, mikä vie aikaa potilailta.
- Anonyymi
Ai ettäkö johtajat omia virkojaan lopettaisivat?
Kyllä ne on laitoshuoltajiä, välinehuoltajia, huoltomiehiä ja muita....niinkuin ennenkin.
Hoitajia toki, lääkäri voi hoitaa vasemmalla kädellään ja jakaa lääkkeet iltapuheinaan. - Anonyymi
Aloittaja ei tiedä mistä trollaa. Älä vaan mene sairastumaan, ettet joudu niiden loistesi ja pummiesi käsittelyyn. Sinulle voi käydä äkkiä kylmät.
- Anonyymi
https://x.com/IsoHenkka/status/1719667054930763889
Nyt valtamediassakin jo myönnetään:
’Tehosterokotteilla voidaan estää alle 4% koronainfektioista’
Eli yli 96% EI VOIDA.
Ja ’estettyä muutaman kuukauden ajaksi’.
Nohynek jätti mainitsematta, että tämän jälkeen teho kääntyy NEGATIIVISEKSI, jonka osoitti yli 50.000 ihmisellä tehty Cleveland Clinicin vertaisarvioitu tutkimus.
Eli SAAT KORONAN SUUREMMALLA TODENNÄKÖISYYDELLÄ.
https://x.com/IsoHenkka/status/1497902165444251648
Jälleen ’hullujen antivaxxer-salaliittohörhöjen’ väitteet muuttuvat todeksi, kun valtamedia vihdoin uutisoi asiasta.
Tässä myönnetään, että koronakuolematilastot ovat VALETTA.
Kaikki rajoitukset ovat siis olleet laittomia
- Anonyymi
Työt eivät vähene, joten joku muu tekee ne omien hommiensa ohessa. Hoitajat joutuvat nytkin varsinaisen hoitotyön lisäksi soittamaan potilaille ja vastaamaan soittopyyntöihin, vastaavat ja lähettävät sähköpostia, hoitavat lääkkeiden tilauksia, järjestelevät hoitoaikoja jne.
- Anonyymi
Ei niitä loputtomiin tehdä otona. Ne vain sitten jäävät tekemättä ja jonot pitenevät.
- Anonyymi
Luuletko olevasi mieleltäsi terve.
- Anonyymi
Joka sairaalapiirin pomoja yli puolet liikkaa.
- Anonyymi
Varsinaisesti IRTISANOTTAVIEN määrä on hyvin vähäinen loppujenlopuksi.
Toivotaan että ne kohdentuu sellaisiin joilla on kykyä työllistyä muualle eikä heikkoihin jotka joutuu työttömiksi.- Anonyymi
Mitään säästöjä ei valtiolle tulisi jos nuo irtisanottavat loiset työllistyisi valtiolle taikka kunnille. Yksityinen puoli tuskin ottaa kunnalisen puolen loisia töihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitään säästöjä ei valtiolle tulisi jos nuo irtisanottavat loiset työllistyisi valtiolle taikka kunnille. Yksityinen puoli tuskin ottaa kunnalisen puolen loisia töihin.
Sulle, yksityisellä ja kunnallisella ole todellisuudessa mitään eroa.
Jos yksityisellä olisi 15 000 työntekijän firma niin voit olla varma että siellä on aika monta paperinkääntelijää, pomon pomoa ja sihteerin sihteeria jne. Siellähän asiaa ei sääntele mikään muu kuin RAHA JA VALTA. Toisin kuin sitten kunnallisella puolella, pitää olla aika hyvät perustelut saada vaikka yksikköön yksi esimies lisää tai joku johtaja siis. Koska asiaa ei voi hyväksy säännellä millään hyväveli systeemillä vaan sen joutuu perustelee ylemmille tahoille myös.
Itse ole hoitoalalla n ähnyt molemmat puolet.
Ei tarvitse edes keskustella siitä kumpi puoli on se laadun tae, kehittäjä ja noudattaa sääntöjä jnejne. Eikä mulla ole tarve kehua mutta se on vaan niin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulle, yksityisellä ja kunnallisella ole todellisuudessa mitään eroa.
Jos yksityisellä olisi 15 000 työntekijän firma niin voit olla varma että siellä on aika monta paperinkääntelijää, pomon pomoa ja sihteerin sihteeria jne. Siellähän asiaa ei sääntele mikään muu kuin RAHA JA VALTA. Toisin kuin sitten kunnallisella puolella, pitää olla aika hyvät perustelut saada vaikka yksikköön yksi esimies lisää tai joku johtaja siis. Koska asiaa ei voi hyväksy säännellä millään hyväveli systeemillä vaan sen joutuu perustelee ylemmille tahoille myös.
Itse ole hoitoalalla n ähnyt molemmat puolet.
Ei tarvitse edes keskustella siitä kumpi puoli on se laadun tae, kehittäjä ja noudattaa sääntöjä jnejne. Eikä mulla ole tarve kehua mutta se on vaan niin.Komppaan. Julkinen puoli kouluttaa ja tutkii, tekee tiedettä ja kehittää. Hoitaa vaikeat potilaat ja päivystykset.
Kyllä sen kuuluu maksaa enemmän.
Yksityiselle usein asiakkaat ovat itse käveleviä. Eivät tajuttomana lääkärihelikopterilla tuotuja tai kolaripotilaita .
- Anonyymi
Niin. Minkälaisista paikoista on vähennetty. Voi olla turhia paikkoja myös, jos tarpeellisia. Riippuu ihan mitä se on. Yksityiselle puolelle asiakkaat vai.
- Anonyymi
Kyllä siellä yksityiselläkin puolella on 'toimistomaksu', joku 40, jolla maksetaan 'joutoväen ' hommat. Lääkärinpalkkiolla kustannetaan jotain. Toimenpiteillä enemmän.
Tekonivelen leikkaus 11 000 euroa. Ortpden käynnit 85 euroa, fysioterapeutin käynti 45 euroa, röntgenkuvaus 165 euroa. Noilla maksetaan johtajien palkat ja vielä tulee voittoa ulkomaiselle pörssiyhtiölle.
Se vaan, että terveys kuuluu vaan eliitille. Ja Suomi menettää verotuloja.
Toki osakkeenomistajatkin saa osinkonsa. Muttanekin on aika vöhön verotettuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1632571Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2051198Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131111Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299933- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849