Siivous...

Anonyymi-ap

Miten menee kämpän yleispuhtauden suhteen? Minulla on sotilaallinen kuri ja siivosin kampän juuri äsken. Pieni yksiö on kyseessä, jossa oma sauna ja reilu parveke. Helppoa kuin heinänteko pitää puhtaana. Sisustus intoilija olen myös ja löytyy lundian, Artekin ja Iskun kamaa. Keittiön pöytä on murheen kryyni, mutta ensi kesänä saan uuden Iskulta.

Pitää pitää kaikki tässä pienessä asunnossa tip top kunnossa, Asumis viihtyvyys kasvaa kun ei elä rojujen keskellä.

Tavoittena sotillaallinen kuri tässä pienessä kammiossa.

Mb_76

40

787

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Asunto on kylläkin hyvä pitä puhtaana ja muutenki ettei kaikki rempallaan.

    • Anonyymi

      Mulla puuttuu matot kokonaan keittiö ja olo_makuu huone.
      Lastalla pyyhin kun tulee sotkua.
      Tykkään häärätä keittiössä ja makuuhuoneessa

    • Anonyymi

      Imuroin kaksi kertaa viikossa ja tiskit pitää tiskata heti kun on ruokaa tehnyt ja syönyt. En siedä mitää likaisuutta asunnossani.

    • Anonyymi

      Ylläpito siivousta joka päivä eli tiskit ja keittiö siistiksi. Petivaatteiden vaihto, vessan pesut, imuroinnit, pyykin pesua jne. kerran viikossa. Suurempaa siivousta tarvittaessa kesällä kuten ikkunat, matot, lattiat jne.

    • Anonyymi

      Minulla taka-ajatuksena on Jeesuksen Kristuksen tulo hakemaan omiaan. Silloin kaiken pitää olla tiptop asunnon siisteydestä lähtien. Tässä on myös oma hyöty kun oikeasti pidan sisustamista. Morsiammessa ei saa ollaa ryppyä eikä tahraa. Siksi siis sotilaallinen kuri Asunnon ja elämän suhteen.

      Mb_76

    • Anonyymi

      Minä puhdistin pariviikkoa sitten kylpyhuoneen lattiakaivon, pesin sen kunnolla klorinin kanssa, puhdistin pyykinpesukoneen siivilän. Vaihdoin myös pölyimurin pussin ja hepafiltterin. Auttoi heti huoneiston tuoksut raikkaammiksi.
      Pitäisi vielä tarkistaa sisäilma- ja poistoilmaventtiilien kunto.

      • Anonyymi00014

        Oletko käyttänyt lattiakaivossa niitä rakeita, mitkä on tarkoitettu viemärinaukaisuun.
        Niillä alkaakin kaivossa melkoinen porina ja kököt lähtee liikekannalle.


    • Anonyymi

      Meillä on niin suuri kartano, ettei tätä yksi kukan siivoo, meillä käy 6 siivoojaa viikottain, jokaiselle kerrokselle 2 siivoojaa. Kyllä kiiltää ja tuksuu hyvälle. Eikä maksa kun 1700 e viikko.

      • Anonyymi

        Eikö olekin kiva kun saat nekin menot laittaa vähennyksiin verotukseen , käytäthän siivoojaa / firmaa jolla verokortti? Kyllä työläiset ovat taistelleet hyvät ehdot kansalaisille vuosien mittaan.


      • Anonyymi

        Ja tt-tuesta rahat sähköön&lääkkeisiin.


    • Anonyymi

      Isot raidalliset 40v vanhat muovimatot on täällä 3kpl lattioilla, en käytä kankaisia lainkaan.
      Eivät kerää pölyä!

      Voi pestä omassa koneessa 30c ja koneesta suoraan lattialle liki kuivina.

      lattiat liippaan varsi kangaslastalla sillä välin.

      helppoa ja puhasta.

      hyvää viikonloppua kaikille.

    • Anonyymi00015

      Pian onkin vappusiivon aika. Puhtaassa kämpässä on sitten kiva
      rypeä vappujuhlat läpi. Marsseja en lähde katsomaan, sillä niissä
      juhlapuheissa luvataan vaan perättömiä asioita mitkä ei toteudu.

    • Anonyymi00016

      Naurettavaa aloituksessa joku sotilaallinen kuri heh kun kuitenkin henkilö saanut vapautuksen armeijasta ja nykypäivänä on holhouksen alla.

    • Anonyymi00017

      Tupatarkastus tehty . Jatkakaa .

    • Anonyymi00018

      Hmm...mikähän lääkitys kun määrätty holhoukseen.

      • Anonyymi00019

        Armeija on käyty ja nykyään eläkkeellä. Vaivatonta elämää on tämä eläkelläisen elämä.


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Armeija on käyty ja nykyään eläkkeellä. Vaivatonta elämää on tämä eläkelläisen elämä.

        helluntai


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Armeija on käyty ja nykyään eläkkeellä. Vaivatonta elämää on tämä eläkelläisen elämä.

        Eläkkeellä olo on tosiaan loistavaa aikaa ja Keva lähettää pari toimintatonnia ihan
        jokaisena kuukautena ilman mitään anonuksia tai hankalia liitteitä.
        Armeija oli käyty jo ennen Virenin kultamitalijuoksuja ja sen jälkeen vielä
        muutamat kertausharjoitukset.


    • Anonyymi00022

      Minullakin helpottui kun muutin pienempään.Olen tyytyväinen siisteyteen. Onneksi ei ole ruokapöytää ollenkaan niin ei keräänny tavaraa. Siivouksessa parasta on harja, koska vihaan imurin ääntä ja kankeutta.Harja on paras keksintö maailmassa.

      • Anonyymi00023

        Tuo on todella järkiveto. Pieni asunto on helppo siivota ja halvempi ylläpitää.
        Suosittelen lämpimästi kaikille talousongelmien kanssa painiville.


      • Anonyymi00025
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        Tuo on todella järkiveto. Pieni asunto on helppo siivota ja halvempi ylläpitää.
        Suosittelen lämpimästi kaikille talousongelmien kanssa painiville.

        Minulla on pieni 40m2 asunto, joka todella helppokäyttöinen. Äiti tuli avustamaan siivoouksessa ja tosi nopeasti saatiin asunto valmiiksi. Ehdotteli myös ikkunan pesua, mutta ehkä seuraavalla kerralla.

        Myöskin antoi 50€ rahaa kaiken avun päälle! Onko muilla näin hyvää äitiä? Myöskin kävi auttamassa siskoani ikkunan pesussa, isompi perheellisen asunto.. Ahkerin on oma Äiti! Onko muilla näin hyviä vanhempia?

        Mb_76


      • Anonyymi00026
        Anonyymi00025 kirjoitti:

        Minulla on pieni 40m2 asunto, joka todella helppokäyttöinen. Äiti tuli avustamaan siivoouksessa ja tosi nopeasti saatiin asunto valmiiksi. Ehdotteli myös ikkunan pesua, mutta ehkä seuraavalla kerralla.

        Myöskin antoi 50€ rahaa kaiken avun päälle! Onko muilla näin hyvää äitiä? Myöskin kävi auttamassa siskoani ikkunan pesussa, isompi perheellisen asunto.. Ahkerin on oma Äiti! Onko muilla näin hyviä vanhempia?

        Mb_76

        Sinulla on ahkera äiti. Kannattaisi ottaa mallia nuorempien sukupolvien. Täyden työuran ileisesti tehnyt ja nyt liikkaa aikaa? Joten paukkuja riittää ikkunan pesuun?


      • Anonyymi00027
        Anonyymi00025 kirjoitti:

        Minulla on pieni 40m2 asunto, joka todella helppokäyttöinen. Äiti tuli avustamaan siivoouksessa ja tosi nopeasti saatiin asunto valmiiksi. Ehdotteli myös ikkunan pesua, mutta ehkä seuraavalla kerralla.

        Myöskin antoi 50€ rahaa kaiken avun päälle! Onko muilla näin hyvää äitiä? Myöskin kävi auttamassa siskoani ikkunan pesussa, isompi perheellisen asunto.. Ahkerin on oma Äiti! Onko muilla näin hyviä vanhempia?

        Mb_76

        Sinullahan on sisustustaustaa ja kodin siisteys kuuluu tähän juttuun. Kannustan Pitämään tarkemman huolen noista leluistasi. Sinkulle hyvä juttu, että joku sisältö elämään, ei siis huono juttu ja arkikin tuntuu mielekkämmältä!

        Jostain elämän ilot on kerättävä!


      • Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

        Sinullahan on sisustustaustaa ja kodin siisteys kuuluu tähän juttuun. Kannustan Pitämään tarkemman huolen noista leluistasi. Sinkulle hyvä juttu, että joku sisältö elämään, ei siis huono juttu ja arkikin tuntuu mielekkämmältä!

        Jostain elämän ilot on kerättävä!

        Tosiaan sinkun elämä on aika yksinäistä. Olen korvannut tätä puutostillaa Aineellisella materialla. Aikaisemmin olin köyhä. Vaikka hyvissä tienesteissä. Kaikki meni vaimon opiskelun takia ja sitten avioero. En ole katkera, vaan tämä kuulluu parisuhteeseen. Meillä myöskin pari lasta. Joten kannattaa tukea sitä Ex_puolisoa. Rahallisesti minä pärjään paremmin kuin ex_vaimo, joka kokopäivä töissä. Mutta eihän tienistit ratkaise sitä, miten itsensä onnellisuuden kokee.

        Itse olen tosi tyytyväinen tähän sinkku elämään ja pikkuhiljaa olen pystynyt rakentamaan elämästäni oman näköisen. Sisustusta ja sitruunoita. Vaikka tyypillinen homo en ole. Vaan Naiset kiinnostaa edelleen.

        Mb_76


      • Anonyymi00029
        Anonyymi00028 kirjoitti:

        Tosiaan sinkun elämä on aika yksinäistä. Olen korvannut tätä puutostillaa Aineellisella materialla. Aikaisemmin olin köyhä. Vaikka hyvissä tienesteissä. Kaikki meni vaimon opiskelun takia ja sitten avioero. En ole katkera, vaan tämä kuulluu parisuhteeseen. Meillä myöskin pari lasta. Joten kannattaa tukea sitä Ex_puolisoa. Rahallisesti minä pärjään paremmin kuin ex_vaimo, joka kokopäivä töissä. Mutta eihän tienistit ratkaise sitä, miten itsensä onnellisuuden kokee.

        Itse olen tosi tyytyväinen tähän sinkku elämään ja pikkuhiljaa olen pystynyt rakentamaan elämästäni oman näköisen. Sisustusta ja sitruunoita. Vaikka tyypillinen homo en ole. Vaan Naiset kiinnostaa edelleen.

        Mb_76

        Voihan heterokin sisustaa? Esim. Alvar Aalto oli kuuluisa arkkitehti. Kukaan ei rohkene sanoa että oli homo, mitähän Aino Aaltokin tuohon sanoisi? Itsellä on töitä, jotka muistuttaa Alvarin tuotantoa ja sitten aitoa Aaltoa muutama kipale.

        Nämä on vain mielikuvia, joita tarjotaan. Että olet homo, jos sisustat.

        Mb_76


    • Anonyymi00024

      Järjen köyhyyttä olla talousvaikeuksissa tuo on jämpti.

    • Anonyymi00030

      Nyt on tosiaan ollut tämä Iskun keittiönpöytä noin vuoden. Samalla on tullut uusia ostokohteita. Tämä on jatkuvaa inestointia. Pitäkööt hulluna, minulle tämä on henkireikä. Sisustusta ja sitruunoita!

      Mb_76

    • Anonyymi00031

      Monia miehiä kiinnostaa vain se auton räppänä. Puitteet saa näyttää miltä näytää, mutta auton pitää olla tiptop. Tämä on prioritteetti josta ei luovuta. Itse ajoin nuoruudessa paljon, noin 60 000km/vuosi. Sain autoilusta tarpeekseni ja mikään autoiluun viittava ei kiinnosta, ellei sitten kauppakassiksi ja retkeilyyn lähiympäristässä. Tämäkin minimaalinen Toyota Aygo. Autoilun himo ei ole palautunut.

      Mb_76

      • Anonyymi00032

        Eihän siihen Aygoon mahdukkaan kuin kauppakassit ja pari ihmistä jotenkin.
        Vaan kyllä sekin toimii hyvin tuossa tarkoituksessa ja kulut on pienet.


      • Anonyymi00033
        Anonyymi00032 kirjoitti:

        Eihän siihen Aygoon mahdukkaan kuin kauppakassit ja pari ihmistä jotenkin.
        Vaan kyllä sekin toimii hyvin tuossa tarkoituksessa ja kulut on pienet.

        Itsellä painoi aina se, että dieseliä piti saada tankkiin ja sitten vasta ajatella ruokaa, ei kovin tervettä? Näännyt siis pienillä tuloilla, ei mitään herkkua. 1997 vuonna lopetin autoilut ja en ole katunut.

        Mb_76


      • Anonyymi00034
        Anonyymi00032 kirjoitti:

        Eihän siihen Aygoon mahdukkaan kuin kauppakassit ja pari ihmistä jotenkin.
        Vaan kyllä sekin toimii hyvin tuossa tarkoituksessa ja kulut on pienet.

        Itse lämpenin vanhana rattimiehenä tälle Aygon ostolle. Ainoa kysymys on, että milloin olen valmis tähän loikkaan. 5000€ on summa minkä voin käyttää auton ostoon. Nyt on säästössä n.15 000€. Kannattaa myös miettiä bensan hintaa ja mahdollisia hinnan korotuksia. Eli voi tulla hyvää rautaa edullisesti, kun tuularit realisoi autojaan. Eli ostos listalla on tämä Aygo. Näitä tavoitteita on myös hyvä miettiä aika-ajoin ja onko niihin päästy.

        Köyhien eväitä, mutta onneksi tili on plussalla eikä miinuksella.

        Mb_76


      • Anonyymi00036
        Anonyymi00034 kirjoitti:

        Itse lämpenin vanhana rattimiehenä tälle Aygon ostolle. Ainoa kysymys on, että milloin olen valmis tähän loikkaan. 5000€ on summa minkä voin käyttää auton ostoon. Nyt on säästössä n.15 000€. Kannattaa myös miettiä bensan hintaa ja mahdollisia hinnan korotuksia. Eli voi tulla hyvää rautaa edullisesti, kun tuularit realisoi autojaan. Eli ostos listalla on tämä Aygo. Näitä tavoitteita on myös hyvä miettiä aika-ajoin ja onko niihin päästy.

        Köyhien eväitä, mutta onneksi tili on plussalla eikä miinuksella.

        Mb_76

        Et ole köyhyyttä nähnytkään, kun on pitkä työura ja sitten vielä keskitasoinen eläke. Harvalla köyhällä on 15 000€ puskuria. Oman talouden sössiöitä on kyllä yllättävän paljon enemmän tienaavissa, mitä olen Raharemontti ohjelmaa katsonut.


      • Anonyymi00037
        Anonyymi00036 kirjoitti:

        Et ole köyhyyttä nähnytkään, kun on pitkä työura ja sitten vielä keskitasoinen eläke. Harvalla köyhällä on 15 000€ puskuria. Oman talouden sössiöitä on kyllä yllättävän paljon enemmän tienaavissa, mitä olen Raharemontti ohjelmaa katsonut.

        Äiti on pennin venyttäjä Marttojen mukaan. Pitkän työuran tehnyt matalapalkka alalla, mutta tiukalla talouden hallinnalla on nyt ansaitulla eläkkeellä, Itse olin naisten takia ylikuluttaja kun piti pitää kulisseista kiinni. Onneksi vanhempi poika on saanut nämä mummin geenit ja ei ole ikinä ollut ylikuluttaja. Toinen poika on autoalalla, jossa joutuu enemmän pyörittelemään näitä isoja summia.

        Pojasta polvi paranee!

        Mb_76


      • Anonyymi00038
        Anonyymi00036 kirjoitti:

        Et ole köyhyyttä nähnytkään, kun on pitkä työura ja sitten vielä keskitasoinen eläke. Harvalla köyhällä on 15 000€ puskuria. Oman talouden sössiöitä on kyllä yllättävän paljon enemmän tienaavissa, mitä olen Raharemontti ohjelmaa katsonut.

        Tuo on ihan keskitasoa tuo 15 000€ säästö puskuriksi. Sillä kyllä pärjää ja antaa selkänojaa auto-ostoksiin. Tämäkin kohtuuden rajoissa, eli mitään 50 000€ luksus autoa ei voi ostaa vaan sen 5000€ kipon. Mutta tämä onkin sitten oma! Viisas pääsee vähemmällä!


      • Anonyymi00039
        Anonyymi00038 kirjoitti:

        Tuo on ihan keskitasoa tuo 15 000€ säästö puskuriksi. Sillä kyllä pärjää ja antaa selkänojaa auto-ostoksiin. Tämäkin kohtuuden rajoissa, eli mitään 50 000€ luksus autoa ei voi ostaa vaan sen 5000€ kipon. Mutta tämä onkin sitten oma! Viisas pääsee vähemmällä!

        Ja vielä 200€ Casio kello! Mitä muuta mies voi tarvita? Parempi tietenkin kuin ei mitään! Ja ilmeisesti itse tienattuja.


      • Anonyymi00040
        Anonyymi00039 kirjoitti:

        Ja vielä 200€ Casio kello! Mitä muuta mies voi tarvita? Parempi tietenkin kuin ei mitään! Ja ilmeisesti itse tienattuja.

        Taso on tässä ja sitä ei tarvitse muuttaa. Eli 220€ Casio arkikäyttöön ja vintagekello vuosimallia 1999, joka nytkin ranteessa ja tulevaisuuden haaveissa tämä Certina kello. En näe tarpeeliseksi panostaa kelloihin enempää. Nämä on jo hyvälaatuisia kelloja. Niitä ainoita miesten koruja ja tietenkin on ristiriipus, joka sekin hyvälaatuinen ja laadukas. Käsin taottu hopeasta, käsityötä. Muita koruja eikä tatuointeja ei ole.

        Mb_76


      • Anonyymi00041
        Anonyymi00040 kirjoitti:

        Taso on tässä ja sitä ei tarvitse muuttaa. Eli 220€ Casio arkikäyttöön ja vintagekello vuosimallia 1999, joka nytkin ranteessa ja tulevaisuuden haaveissa tämä Certina kello. En näe tarpeeliseksi panostaa kelloihin enempää. Nämä on jo hyvälaatuisia kelloja. Niitä ainoita miesten koruja ja tietenkin on ristiriipus, joka sekin hyvälaatuinen ja laadukas. Käsin taottu hopeasta, käsityötä. Muita koruja eikä tatuointeja ei ole.

        Mb_76

        Oletko joku uskovainen? Sinähän kirjoitat myös helluntailaisten palstalla. Aina vastakarvassa asiassa jos toisessakin.


      • Anonyymi00042
        Anonyymi00040 kirjoitti:

        Taso on tässä ja sitä ei tarvitse muuttaa. Eli 220€ Casio arkikäyttöön ja vintagekello vuosimallia 1999, joka nytkin ranteessa ja tulevaisuuden haaveissa tämä Certina kello. En näe tarpeeliseksi panostaa kelloihin enempää. Nämä on jo hyvälaatuisia kelloja. Niitä ainoita miesten koruja ja tietenkin on ristiriipus, joka sekin hyvälaatuinen ja laadukas. Käsin taottu hopeasta, käsityötä. Muita koruja eikä tatuointeja ei ole.

        Mb_76

        Tatuointeihin hurahtaa helposti 1000€ vuodessa ja näyttää massatuotteilta ja ehkä pitää sisällään alapäähän viittavia sanoja, joita joku kiinalainen tarjoilee turisteille vittuilu mielellä ja näitä sitten palvotaan.

        Helpommalla pääsee ostamalla hyvän kellon. Mielihyvä on parempi. Tuo 700€ on vielä varsin maltillinen mikä Certinaan menee ja Casioon.


    • Anonyymi00035

      Tänää siivotaan länsisiipi kunhan siivoojat tulevat.

      • Anonyymi00043

        Kartanon siivoaminen ilman palvelusväkeä olisikin ikuisuusprojekti. Ja ei ole oikein aikaakaan kun mersulla pitää jokaisena arkipäivänä käydä lähikaupunkien ruokajakeluissa. Ja laituriakin pitää maalata.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe