Siivous...

Anonyymi-ap

Miten menee kämpän yleispuhtauden suhteen? Minulla on sotilaallinen kuri ja siivosin kampän juuri äsken. Pieni yksiö on kyseessä, jossa oma sauna ja reilu parveke. Helppoa kuin heinänteko pitää puhtaana. Sisustus intoilija olen myös ja löytyy lundian, Artekin ja Iskun kamaa. Keittiön pöytä on murheen kryyni, mutta ensi kesänä saan uuden Iskulta.

Pitää pitää kaikki tässä pienessä asunnossa tip top kunnossa, Asumis viihtyvyys kasvaa kun ei elä rojujen keskellä.

Tavoittena sotillaallinen kuri tässä pienessä kammiossa.

Mb_76

98

1449

Vastaukset 98

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Asunto on kylläkin hyvä pitä puhtaana ja muutenki ettei kaikki rempallaan.

• Anonyymi

Mulla puuttuu matot kokonaan keittiö ja olo_makuu huone.
      Lastalla pyyhin kun tulee sotkua.
      Tykkään häärätä keittiössä ja makuuhuoneessa

• Anonyymi

Imuroin kaksi kertaa viikossa ja tiskit pitää tiskata heti kun on ruokaa tehnyt ja syönyt. En siedä mitää likaisuutta asunnossani.

• Anonyymi

Ylläpito siivousta joka päivä eli tiskit ja keittiö siistiksi. Petivaatteiden vaihto, vessan pesut, imuroinnit, pyykin pesua jne. kerran viikossa. Suurempaa siivousta tarvittaessa kesällä kuten ikkunat, matot, lattiat jne.

• Anonyymi

Minulla taka-ajatuksena on Jeesuksen Kristuksen tulo hakemaan omiaan. Silloin kaiken pitää olla tiptop asunnon siisteydestä lähtien. Tässä on myös oma hyöty kun oikeasti pidan sisustamista. Morsiammessa ei saa ollaa ryppyä eikä tahraa. Siksi siis sotilaallinen kuri Asunnon ja elämän suhteen.

Mb_76

• Anonyymi

Minä puhdistin pariviikkoa sitten kylpyhuoneen lattiakaivon, pesin sen kunnolla klorinin kanssa, puhdistin pyykinpesukoneen siivilän. Vaihdoin myös pölyimurin pussin ja hepafiltterin. Auttoi heti huoneiston tuoksut raikkaammiksi.
      Pitäisi vielä tarkistaa sisäilma- ja poistoilmaventtiilien kunto.

• Anonyymi00014

Oletko käyttänyt lattiakaivossa niitä rakeita, mitkä on tarkoitettu viemärinaukaisuun.
        Niillä alkaakin kaivossa melkoinen porina ja kököt lähtee liikekannalle.

• Anonyymi

Meillä on niin suuri kartano, ettei tätä yksi kukan siivoo, meillä käy 6 siivoojaa viikottain, jokaiselle kerrokselle 2 siivoojaa. Kyllä kiiltää ja tuksuu hyvälle. Eikä maksa kun 1700 e viikko.

• Anonyymi

Eikö olekin kiva kun saat nekin menot laittaa vähennyksiin verotukseen , käytäthän siivoojaa / firmaa jolla verokortti? Kyllä työläiset ovat taistelleet hyvät ehdot kansalaisille vuosien mittaan.

• Anonyymi

Ja tt-tuesta rahat sähköön&lääkkeisiin.

• Anonyymi00092

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

• Anonyymi

Isot raidalliset 40v vanhat muovimatot on täällä 3kpl lattioilla, en käytä kankaisia lainkaan.
      Eivät kerää pölyä!

Voi pestä omassa koneessa 30c ja koneesta suoraan lattialle liki kuivina.

lattiat liippaan varsi kangaslastalla sillä välin.

helppoa ja puhasta.

hyvää viikonloppua kaikille.

• Anonyymi00015

Pian onkin vappusiivon aika. Puhtaassa kämpässä on sitten kiva
      rypeä vappujuhlat läpi. Marsseja en lähde katsomaan, sillä niissä
      juhlapuheissa luvataan vaan perättömiä asioita mitkä ei toteudu.

• Anonyymi00016

Naurettavaa aloituksessa joku sotilaallinen kuri heh kun kuitenkin henkilö saanut vapautuksen armeijasta ja nykypäivänä on holhouksen alla.

• Anonyymi00017

Tupatarkastus tehty . Jatkakaa .

• Anonyymi00018

Hmm...mikähän lääkitys kun määrätty holhoukseen.

• Anonyymi00019

Armeija on käyty ja nykyään eläkkeellä. Vaivatonta elämää on tämä eläkelläisen elämä.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Armeija on käyty ja nykyään eläkkeellä. Vaivatonta elämää on tämä eläkelläisen elämä.

helluntai

• Anonyymi00021
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Eläkkeellä olo on tosiaan loistavaa aikaa ja Keva lähettää pari toimintatonnia ihan
        jokaisena kuukautena ilman mitään anonuksia tai hankalia liitteitä.
        Armeija oli käyty jo ennen Virenin kultamitalijuoksuja ja sen jälkeen vielä
        muutamat kertausharjoitukset.

• Anonyymi00022

Minullakin helpottui kun muutin pienempään.Olen tyytyväinen siisteyteen. Onneksi ei ole ruokapöytää ollenkaan niin ei keräänny tavaraa. Siivouksessa parasta on harja, koska vihaan imurin ääntä ja kankeutta.Harja on paras keksintö maailmassa.

• Anonyymi00023

Tuo on todella järkiveto. Pieni asunto on helppo siivota ja halvempi ylläpitää.
        Suosittelen lämpimästi kaikille talousongelmien kanssa painiville.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Tuo on todella järkiveto. Pieni asunto on helppo siivota ja halvempi ylläpitää.
        Suosittelen lämpimästi kaikille talousongelmien kanssa painiville.

Minulla on pieni 40m2 asunto, joka todella helppokäyttöinen. Äiti tuli avustamaan siivoouksessa ja tosi nopeasti saatiin asunto valmiiksi. Ehdotteli myös ikkunan pesua, mutta ehkä seuraavalla kerralla.

Myöskin antoi 50€ rahaa kaiken avun päälle! Onko muilla näin hyvää äitiä? Myöskin kävi auttamassa siskoani ikkunan pesussa, isompi perheellisen asunto.. Ahkerin on oma Äiti! Onko muilla näin hyviä vanhempia?

Mb_76

• Anonyymi00026
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Minulla on pieni 40m2 asunto, joka todella helppokäyttöinen. Äiti tuli avustamaan siivoouksessa ja tosi nopeasti saatiin asunto valmiiksi. Ehdotteli myös ikkunan pesua, mutta ehkä seuraavalla kerralla.

Myöskin antoi 50€ rahaa kaiken avun päälle! Onko muilla näin hyvää äitiä? Myöskin kävi auttamassa siskoani ikkunan pesussa, isompi perheellisen asunto.. Ahkerin on oma Äiti! Onko muilla näin hyviä vanhempia?

Mb_76

Sinulla on ahkera äiti. Kannattaisi ottaa mallia nuorempien sukupolvien. Täyden työuran ileisesti tehnyt ja nyt liikkaa aikaa? Joten paukkuja riittää ikkunan pesuun?

• Anonyymi00027
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Mb_76

Sinullahan on sisustustaustaa ja kodin siisteys kuuluu tähän juttuun. Kannustan Pitämään tarkemman huolen noista leluistasi. Sinkulle hyvä juttu, että joku sisältö elämään, ei siis huono juttu ja arkikin tuntuu mielekkämmältä!

Jostain elämän ilot on kerättävä!

• Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Sinullahan on sisustustaustaa ja kodin siisteys kuuluu tähän juttuun. Kannustan Pitämään tarkemman huolen noista leluistasi. Sinkulle hyvä juttu, että joku sisältö elämään, ei siis huono juttu ja arkikin tuntuu mielekkämmältä!

Jostain elämän ilot on kerättävä!

Tosiaan sinkun elämä on aika yksinäistä. Olen korvannut tätä puutostillaa Aineellisella materialla. Aikaisemmin olin köyhä. Vaikka hyvissä tienesteissä. Kaikki meni vaimon opiskelun takia ja sitten avioero. En ole katkera, vaan tämä kuulluu parisuhteeseen. Meillä myöskin pari lasta. Joten kannattaa tukea sitä Ex_puolisoa. Rahallisesti minä pärjään paremmin kuin ex_vaimo, joka kokopäivä töissä. Mutta eihän tienistit ratkaise sitä, miten itsensä onnellisuuden kokee.

Itse olen tosi tyytyväinen tähän sinkku elämään ja pikkuhiljaa olen pystynyt rakentamaan elämästäni oman näköisen. Sisustusta ja sitruunoita. Vaikka tyypillinen homo en ole. Vaan Naiset kiinnostaa edelleen.

Mb_76

• Anonyymi00029
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Tosiaan sinkun elämä on aika yksinäistä. Olen korvannut tätä puutostillaa Aineellisella materialla. Aikaisemmin olin köyhä. Vaikka hyvissä tienesteissä. Kaikki meni vaimon opiskelun takia ja sitten avioero. En ole katkera, vaan tämä kuulluu parisuhteeseen. Meillä myöskin pari lasta. Joten kannattaa tukea sitä Ex_puolisoa. Rahallisesti minä pärjään paremmin kuin ex_vaimo, joka kokopäivä töissä. Mutta eihän tienistit ratkaise sitä, miten itsensä onnellisuuden kokee.

Itse olen tosi tyytyväinen tähän sinkku elämään ja pikkuhiljaa olen pystynyt rakentamaan elämästäni oman näköisen. Sisustusta ja sitruunoita. Vaikka tyypillinen homo en ole. Vaan Naiset kiinnostaa edelleen.

Mb_76

Voihan heterokin sisustaa? Esim. Alvar Aalto oli kuuluisa arkkitehti. Kukaan ei rohkene sanoa että oli homo, mitähän Aino Aaltokin tuohon sanoisi? Itsellä on töitä, jotka muistuttaa Alvarin tuotantoa ja sitten aitoa Aaltoa muutama kipale.

Nämä on vain mielikuvia, joita tarjotaan. Että olet homo, jos sisustat.

Mb_76

• Anonyymi00024

Järjen köyhyyttä olla talousvaikeuksissa tuo on jämpti.

• Anonyymi00030

Nyt on tosiaan ollut tämä Iskun keittiönpöytä noin vuoden. Samalla on tullut uusia ostokohteita. Tämä on jatkuvaa inestointia. Pitäkööt hulluna, minulle tämä on henkireikä. Sisustusta ja sitruunoita!

Mb_76

• Anonyymi00031

Monia miehiä kiinnostaa vain se auton räppänä. Puitteet saa näyttää miltä näytää, mutta auton pitää olla tiptop. Tämä on prioritteetti josta ei luovuta. Itse ajoin nuoruudessa paljon, noin 60 000km/vuosi. Sain autoilusta tarpeekseni ja mikään autoiluun viittava ei kiinnosta, ellei sitten kauppakassiksi ja retkeilyyn lähiympäristässä. Tämäkin minimaalinen Toyota Aygo. Autoilun himo ei ole palautunut.

Mb_76

• Anonyymi00032

Eihän siihen Aygoon mahdukkaan kuin kauppakassit ja pari ihmistä jotenkin.
        Vaan kyllä sekin toimii hyvin tuossa tarkoituksessa ja kulut on pienet.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Itsellä painoi aina se, että dieseliä piti saada tankkiin ja sitten vasta ajatella ruokaa, ei kovin tervettä? Näännyt siis pienillä tuloilla, ei mitään herkkua. 1997 vuonna lopetin autoilut ja en ole katunut.

Mb_76

• Anonyymi00034
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Itse lämpenin vanhana rattimiehenä tälle Aygon ostolle. Ainoa kysymys on, että milloin olen valmis tähän loikkaan. 5000€ on summa minkä voin käyttää auton ostoon. Nyt on säästössä n.15 000€. Kannattaa myös miettiä bensan hintaa ja mahdollisia hinnan korotuksia. Eli voi tulla hyvää rautaa edullisesti, kun tuularit realisoi autojaan. Eli ostos listalla on tämä Aygo. Näitä tavoitteita on myös hyvä miettiä aika-ajoin ja onko niihin päästy.

Köyhien eväitä, mutta onneksi tili on plussalla eikä miinuksella.

Mb_76

• Anonyymi00036
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Itse lämpenin vanhana rattimiehenä tälle Aygon ostolle. Ainoa kysymys on, että milloin olen valmis tähän loikkaan. 5000€ on summa minkä voin käyttää auton ostoon. Nyt on säästössä n.15 000€. Kannattaa myös miettiä bensan hintaa ja mahdollisia hinnan korotuksia. Eli voi tulla hyvää rautaa edullisesti, kun tuularit realisoi autojaan. Eli ostos listalla on tämä Aygo. Näitä tavoitteita on myös hyvä miettiä aika-ajoin ja onko niihin päästy.

Köyhien eväitä, mutta onneksi tili on plussalla eikä miinuksella.

Mb_76

Et ole köyhyyttä nähnytkään, kun on pitkä työura ja sitten vielä keskitasoinen eläke. Harvalla köyhällä on 15 000€ puskuria. Oman talouden sössiöitä on kyllä yllättävän paljon enemmän tienaavissa, mitä olen Raharemontti ohjelmaa katsonut.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Et ole köyhyyttä nähnytkään, kun on pitkä työura ja sitten vielä keskitasoinen eläke. Harvalla köyhällä on 15 000€ puskuria. Oman talouden sössiöitä on kyllä yllättävän paljon enemmän tienaavissa, mitä olen Raharemontti ohjelmaa katsonut.

Äiti on pennin venyttäjä Marttojen mukaan. Pitkän työuran tehnyt matalapalkka alalla, mutta tiukalla talouden hallinnalla on nyt ansaitulla eläkkeellä, Itse olin naisten takia ylikuluttaja kun piti pitää kulisseista kiinni. Onneksi vanhempi poika on saanut nämä mummin geenit ja ei ole ikinä ollut ylikuluttaja. Toinen poika on autoalalla, jossa joutuu enemmän pyörittelemään näitä isoja summia.

Pojasta polvi paranee!

Mb_76

• Anonyymi00038
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Tuo on ihan keskitasoa tuo 15 000€ säästö puskuriksi. Sillä kyllä pärjää ja antaa selkänojaa auto-ostoksiin. Tämäkin kohtuuden rajoissa, eli mitään 50 000€ luksus autoa ei voi ostaa vaan sen 5000€ kipon. Mutta tämä onkin sitten oma! Viisas pääsee vähemmällä!

• Anonyymi00039
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Tuo on ihan keskitasoa tuo 15 000€ säästö puskuriksi. Sillä kyllä pärjää ja antaa selkänojaa auto-ostoksiin. Tämäkin kohtuuden rajoissa, eli mitään 50 000€ luksus autoa ei voi ostaa vaan sen 5000€ kipon. Mutta tämä onkin sitten oma! Viisas pääsee vähemmällä!

Ja vielä 200€ Casio kello! Mitä muuta mies voi tarvita? Parempi tietenkin kuin ei mitään! Ja ilmeisesti itse tienattuja.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Ja vielä 200€ Casio kello! Mitä muuta mies voi tarvita? Parempi tietenkin kuin ei mitään! Ja ilmeisesti itse tienattuja.

Taso on tässä ja sitä ei tarvitse muuttaa. Eli 220€ Casio arkikäyttöön ja vintagekello vuosimallia 1999, joka nytkin ranteessa ja tulevaisuuden haaveissa tämä Certina kello. En näe tarpeeliseksi panostaa kelloihin enempää. Nämä on jo hyvälaatuisia kelloja. Niitä ainoita miesten koruja ja tietenkin on ristiriipus, joka sekin hyvälaatuinen ja laadukas. Käsin taottu hopeasta, käsityötä. Muita koruja eikä tatuointeja ei ole.

Mb_76

• Anonyymi00041
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Taso on tässä ja sitä ei tarvitse muuttaa. Eli 220€ Casio arkikäyttöön ja vintagekello vuosimallia 1999, joka nytkin ranteessa ja tulevaisuuden haaveissa tämä Certina kello. En näe tarpeeliseksi panostaa kelloihin enempää. Nämä on jo hyvälaatuisia kelloja. Niitä ainoita miesten koruja ja tietenkin on ristiriipus, joka sekin hyvälaatuinen ja laadukas. Käsin taottu hopeasta, käsityötä. Muita koruja eikä tatuointeja ei ole.

Mb_76

Oletko joku uskovainen? Sinähän kirjoitat myös helluntailaisten palstalla. Aina vastakarvassa asiassa jos toisessakin.

• Anonyymi00042
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Mb_76

Tatuointeihin hurahtaa helposti 1000€ vuodessa ja näyttää massatuotteilta ja ehkä pitää sisällään alapäähän viittavia sanoja, joita joku kiinalainen tarjoilee turisteille vittuilu mielellä ja näitä sitten palvotaan.

Helpommalla pääsee ostamalla hyvän kellon. Mielihyvä on parempi. Tuo 700€ on vielä varsin maltillinen mikä Certinaan menee ja Casioon.

• Anonyymi00035

Tänää siivotaan länsisiipi kunhan siivoojat tulevat.

• Anonyymi00043

Kartanon siivoaminen ilman palvelusväkeä olisikin ikuisuusprojekti. Ja ei ole oikein aikaakaan kun mersulla pitää jokaisena arkipäivänä käydä lähikaupunkien ruokajakeluissa. Ja laituriakin pitää maalata.

• Anonyymi00044

Itsellä on tilattu nyt siivouspalvelua. Kahden viikoin välein käy siivooja. Asuntona on 40m2 yksiö. Näin saa toutettua sen sotilaalisen kurin siivouksessa, eli asumisviihtyisyys paranee.

100€ maksaa kk siivous. Oli hyvä idea päätyä tähän ratkaisuun. Äiti vaikutti tähän päätökseen. Minä saan eläkkeen saajan hoitotukea, eli sillä pystyy kuittaamaan tämän palvelun. Idea on hyvä ja auttaa hahmottamaan että asunto pysyy siistinä. Minulla on kodinirtaimisto hyvälaatuista laatukamaa, eli siivous on ollut se heikkko lenkki.

Kohti sotilaalista järjestystä!

Mb_76

• Anonyymi00045
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Itsellä on tilattu nyt siivouspalvelua. Kahden viikoin välein käy siivooja. Asuntona on 40m2 yksiö. Näin saa toutettua sen sotilaalisen kurin siivouksessa, eli asumisviihtyisyys paranee.

100€ maksaa kk siivous. Oli hyvä idea päätyä tähän ratkaisuun. Äiti vaikutti tähän päätökseen. Minä saan eläkkeen saajan hoitotukea, eli sillä pystyy kuittaamaan tämän palvelun. Idea on hyvä ja auttaa hahmottamaan että asunto pysyy siistinä. Minulla on kodinirtaimisto hyvälaatuista laatukamaa, eli siivous on ollut se heikkko lenkki.

Kohti sotilaalista järjestystä!

Mb_76

Onhan tässä myös se sosiaalinen puoli, eli ei tarvitse olla yksin. Pienistä puroista kertyy tämä viikkoohjelma. Eli maanantaisin on työtoimintaa, torstaisin kansalais opistoa ja torstaina siivous apu ja perjantaisin keskusteluryhmä sosiaaliohjaajan kanssa. Malli on hyvä, eli joka viikko on jotain toimintaa. Ei tarvitse jäädä yksin märehtimään olojaan yksinäisyyteen, vaan toiminnassa mukana.

Mb_76

• Anonyymi00046
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Onhan tässä myös se sosiaalinen puoli, eli ei tarvitse olla yksin. Pienistä puroista kertyy tämä viikkoohjelma. Eli maanantaisin on työtoimintaa, torstaisin kansalais opistoa ja torstaina siivous apu ja perjantaisin keskusteluryhmä sosiaaliohjaajan kanssa. Malli on hyvä, eli joka viikko on jotain toimintaa. Ei tarvitse jäädä yksin märehtimään olojaan yksinäisyyteen, vaan toiminnassa mukana.

Mb_76

""""Keittiön pöytä on murheen kryyni, mutta ensi kesänä saan uuden Iskulta."""

Tämä on toteutunut ja Weberin Grilli on myös hommattu. Minulla on jatkuvia säästökohteita mihin pyrin.

Fiilis on hyvä tuon siivouspalvelun takia. Olisi pitänyt jo aikaisemmin ottaa tämä palvelu, ei horjuta taloutta.

Mb_76

• Anonyymi00048
        Anonyymi00046 kirjoitti:

""""Keittiön pöytä on murheen kryyni, mutta ensi kesänä saan uuden Iskulta."""

Tämä on toteutunut ja Weberin Grilli on myös hommattu. Minulla on jatkuvia säästökohteita mihin pyrin.

Fiilis on hyvä tuon siivouspalvelun takia. Olisi pitänyt jo aikaisemmin ottaa tämä palvelu, ei horjuta taloutta.

Mb_76

Kannattaa tosiaan tukea näitä siivouspalveluja. Nämähän on lisäksi aika edullisiakin, ei horjuta kenenkään eläkelläisen taloutta ja saa myös niitä sosiaalisia suhteita ja yhdessä tekemistä. Tuo on ihan hyvin hinnoiteltu tuo 50€ per kerta, eli 100€/kk. Asumisviihtyisyys kasvaa. Arjen luksusta, että siivooja käy välillä jynssäämässä paikat siistiksi. Itselle riittä vain se ylläpito.

• Anonyymi00049
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Kannattaa tosiaan tukea näitä siivouspalveluja. Nämähän on lisäksi aika edullisiakin, ei horjuta kenenkään eläkelläisen taloutta ja saa myös niitä sosiaalisia suhteita ja yhdessä tekemistä. Tuo on ihan hyvin hinnoiteltu tuo 50€ per kerta, eli 100€/kk. Asumisviihtyisyys kasvaa. Arjen luksusta, että siivooja käy välillä jynssäämässä paikat siistiksi. Itselle riittä vain se ylläpito.

Minulla tulee ikkunan pesu siivouspalvelun kautta ja kirjahyllyn laatikot pitää putsata ja perattava. Keittiössä on aina hommia. Mitään isoja rasteja ei onneksi ole.

Mb_76

• Anonyymi00050
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Minulla tulee ikkunan pesu siivouspalvelun kautta ja kirjahyllyn laatikot pitää putsata ja perattava. Keittiössä on aina hommia. Mitään isoja rasteja ei onneksi ole.

Mb_76

Ei ole köyhien juttuja nuo sinun jutut. Toimarilla ei onnistu tuo 100€/kk, Kaikki menee elämiseen kädestä suuhun. Rikkaiden eläkelläisten palveluja nuo siivouspalvelut.

• Anonyymi00051
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Ei ole köyhien juttuja nuo sinun jutut. Toimarilla ei onnistu tuo 100€/kk, Kaikki menee elämiseen kädestä suuhun. Rikkaiden eläkelläisten palveluja nuo siivouspalvelut.

Jos saa keskivertoeläkettä, niin eihän se ole mitään rikkautta.
        Hyvään tulokseen pääsee taloudessa kun pitää kulut kurissa.
        Eläkettä ropisee tilille kun on tehnyt tarmokkaasti töitä eli pitkä työura.
        On siis järkevää torjua koko elämän ajan sitä toimeentulotukea.

• Anonyymi00054
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Jos saa keskivertoeläkettä, niin eihän se ole mitään rikkautta.
        Hyvään tulokseen pääsee taloudessa kun pitää kulut kurissa.
        Eläkettä ropisee tilille kun on tehnyt tarmokkaasti töitä eli pitkä työura.
        On siis järkevää torjua koko elämän ajan sitä toimeentulotukea.

Itse olen ollut toimeentulotuen asiakas tuossa taannoin. Kävin ahkerasti kuntouttavassa työtoiminnassa. Silloinkin sain sen 180€/kk ylimääräistä. Lisäksi sain myös liikkumiseen sen kausikortin ja jonkin 4€/pv lisää rahaa, eli aktiivinen olen ollut aina.

Omilla valinnoilla pystyy elämään ihan siedettävää elämää, eli kulutus minimiin. Minulla on esim kännykkäkin näppäin puhelin ja siinä edullinen preepaid liitymä. 10€ saa jo puhuttua yli sen kuukauden. Kulut pitää siis hioa minimiin. Internet liittymänä on taloyhtiön oma laajakaista, tämä ilmainen. Liikkuvia osia on niin vähän, että säästäminen on helppoa.

Näitä sitten voi käyttää luksukseen, eli siivous apuun.

Liikenteessä on taas kausikortti julkiseen liikenteeseen ja hyvä polkupyörä.

Mb_76

• Anonyymi00047

Pitäs varmaan siivota, viimeks 10vuotta sitten edes imuroinu.

• Anonyymi00052

Johan ne villakoiratkin on niin suuria että käyvät päälle.

• Anonyymi00053

Kyllä työttömänä tai eläkkeellä ollesakin mielestäni täytyisi pitää siisteydestä huolta.
      Ei nyt tarvitse olla neuroottisen siisti, mutta perussiivousja sitä kautta perussiisteys on jo ehdoton asia.
      Kerran viikkoon edes inuroi ja moppaa lattiat ja tällaista ja vaikka kerran kuukaudessa tekee isomman siivon. Pyyhkii pölyt ym. Ja kylppäri+vessa, on ne sitten yhdessä tai erikseen, on ihan ehdottoman tärkeä pitää puhtaana. Ja jääkaappi myöskin.

• Anonyymi00055

Minulla on äiti juurikin neuroottinen siivooja, Itse kyllä siedän pientä sotkuakin. Kuitenkin äiti ehdotti, että pitää pyytää siivousapua, että asunto pysyy priimakunnossa. Itse innostuin ajatuksesta ja nyt käy siivooja kahden viikon välein. Jos vihdoin ammattiavun voimalla osaisi pitää asunnon siistinä.
        luksusta nämä siivouspalvelut kyllä on.

Mb_76

• Anonyymi00056
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Minulla on äiti juurikin neuroottinen siivooja, Itse kyllä siedän pientä sotkuakin. Kuitenkin äiti ehdotti, että pitää pyytää siivousapua, että asunto pysyy priimakunnossa. Itse innostuin ajatuksesta ja nyt käy siivooja kahden viikon välein. Jos vihdoin ammattiavun voimalla osaisi pitää asunnon siistinä.

Mb_76

Rikkaiden eläkelläisten juttuja, että siivouskin järjestyy yhteikunnan puolesta.

• Anonyymi00057
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Rikkaiden eläkelläisten juttuja, että siivouskin järjestyy yhteikunnan puolesta.

Itse olen tarkan markan mies ja kaikki on hiottu tosi minimiliekille koko aikuisikänäni. Nyt voi nauttia hedelmistä. Ja velkoja ei ole. Olen siis käteismies ja elämä on muutenkin mallillaan eläkkeellä. Pientä arjen luksusta voi myös harrastaa. Eli siivous apu ja juhlakello on myös ostos listalla. Sisustukset on jo valmiina, ja riittää pelkkä ylläpito.

Mb_76

• Anonyymi00058
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Mb_76

Joo, mullakin mutsi on ollut hiton tarkka puhtaudesta ja toinen sisko on melkeinpä sairaalloisen neuroottinen siivoaja. Että piirre kulkee kai vähän suvun naisissa.
        Sisko imuroikin käsittääkseni joka päivä ja mitä kaikkea. Eronsa jälkeen on asustanut yksin jo aika pitkään ja toinen siskoni joskjus sanoi, että hänen kämppänsä on jotenkin oudonkin oloinen, kun ei näytä yhtään siltä, että siellä edes asuu joku. Kun on aina niin hiton tip top.
        Vaikka siivoan kyllä itsekin säännöllisesti, vaikka olenkin mies. Sain sellaisen kasvatuksen kotona ja tietty kun olen sinkkumies, niin kuka mun kämppää siivoaisi jos en minä.. Vaikka voisihan tuon siivouksen ulkoistaakin, ei sen puoleen.
        Pieni sotku on ok mullekin, mutta kyllä mulla aika pian alkaa flippaamaan, jos on villakoiia lattioilla ym.
        Ja eräs tuttavapariskunta taas..no.. Hyi hitto sentäs. En ole käynyt edes kyläilemässä heillä enää aikoihin. Kumpikaan heistä ei siivoa eikä edes tiskaa kovin usein, sitten kai vasta, kun on ihan välttämätön pakko. Kaatopaikkakaan ei ole niin karsea paikka kuin mitä heidän kämppänsä on. Saan melkein jo siitä syyhyn, jos katson ovelta heille sisään.

• Anonyymi00059

Minustakin on tullut äärimmäisen siisti, pedantti ja täydellisyyteen pyrkivä juuri köyhyyden ja siitä johtuvan elämän tyhjyyden vuoksi. Olisin ollut erinomainen vaihetyöntekijä, mutta ne työt automatisoitiin. Nyt nautin järjestyksestä ja hiljaisuudesta, koska se on ilmaista.

• Anonyymi00060

Kunnon asunto on hyvä lisä, että tässä viihtyy. Itse asun vanhusten kansoittamassa asunnossa, enkä enää haikaile mihinkään suuntaan. Tämä maksaa vähän enemmän kuin normaalit vuokraluukut. Itse olen taloyhtiön nuorimpia asukkaita. Oma rauha on tärkeää meille kaikille ja häiriökäyttäytymistä ei ole. Siihen on hyvä rakentaa elämänsä ja vaikka sisustaa. Sisustusta ja sitruunoita.

Mb_76

• Anonyymi00061
        Anonyymi00060 kirjoitti:

Kunnon asunto on hyvä lisä, että tässä viihtyy. Itse asun vanhusten kansoittamassa asunnossa, enkä enää haikaile mihinkään suuntaan. Tämä maksaa vähän enemmän kuin normaalit vuokraluukut. Itse olen taloyhtiön nuorimpia asukkaita. Oma rauha on tärkeää meille kaikille ja häiriökäyttäytymistä ei ole. Siihen on hyvä rakentaa elämänsä ja vaikka sisustaa. Sisustusta ja sitruunoita.

Mb_76

Omasta rauhasta on hyvä maksaa. Tuet eli eläkelläisen asumistuki kompensoi isommankin vuokramällin ihan siedettäväksi, ja laatuhan maksaa. Parempi vaihtoehto tuo on, kuin muuttaa vuoraluukkun kaiken maailman meluujanien joukkoon.

• Anonyymi00062

Kiva kun talossa ja asuinseudulla ei lainkaan vasemmiston tatuointi sutattuja huuume-hörhöjä ja matumöly sakkia.
      huhhuh!

• Anonyymi00063

Itse olen kanssa sitä mieltä, että meluujat pitää laittaa kuriin vaikka voimakeinoin. Minulla onneksi asunto on niin kallis, että älämölö porukalla ei ole mahdollista päästä näihin. Sossu laittaa stopin tällaisille ajattelulle,. Laatu tosiaan maksaa!

Mb_76

• Anonyymi00064

Lattia on tärkein.
      karkealla sienellä lähtee tahrat jossa pesuainetta.

• Anonyymi00066

Itse pitää siivota ennen siivouspalvelun tuloa, eli keittiön ja vessan siivous, sitten jää sellainen yleisilmeen ylläpitämiseksi siivospalvelun tarve. Ikkunat pitää pestä ja lipaston laatikon siivous kaikesta ylimääräisestä. Pieniä rasteja, ja hyvä tästä tulee!

Mb_76

• Anonyymi00067
        Anonyymi00066 kirjoitti:

Itse pitää siivota ennen siivouspalvelun tuloa, eli keittiön ja vessan siivous, sitten jää sellainen yleisilmeen ylläpitämiseksi siivospalvelun tarve. Ikkunat pitää pestä ja lipaston laatikon siivous kaikesta ylimääräisestä. Pieniä rasteja, ja hyvä tästä tulee!

Mb_76

Tuo on kyllä arjen luksusta, että siivouspalvelu käy siivomassa asunnon. Monella vajaakuntoisella käy tosiaan siivooja, mutta epäilen että sinä et ole niin huonossa kunnossa. Mutta jos olet valmis maksamaan tästä palvelusta, niin se kyllä käy. Ilmeisesti sinulla on ihan hyvä asunto irtaimistoineen? Siivous on vain se heikko lenkki.

• Anonyymi00068
        Anonyymi00067 kirjoitti:

Tuo on kyllä arjen luksusta, että siivouspalvelu käy siivomassa asunnon. Monella vajaakuntoisella käy tosiaan siivooja, mutta epäilen että sinä et ole niin huonossa kunnossa. Mutta jos olet valmis maksamaan tästä palvelusta, niin se kyllä käy. Ilmeisesti sinulla on ihan hyvä asunto irtaimistoineen? Siivous on vain se heikko lenkki.

Minä saan eläkkeen saajan hoitotuen. Eli 85€/kk. Tällä pystyy kuittaamaan tämän siivouspalvelun. Mielessä on että 100€/kk menee tähän palveluun. Eli 15€ menee omasta pussista.

Mb_76

• Anonyymi00069
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Minä saan eläkkeen saajan hoitotuen. Eli 85€/kk. Tällä pystyy kuittaamaan tämän siivouspalvelun. Mielessä on että 100€/kk menee tähän palveluun. Eli 15€ menee omasta pussista.

Mb_76

Minulla edunvalvoja tarttui hanakasti tähän toiveeseen. Että saa sen siivouspalvelun. Varmaan ajatuksena, että johonkin näitä varoja pitää käyttää, ettei mene asumistuet. Nyt on 13 500€ säästötilillä ja ihan järkevää, että johonkin näitä varoja pitää kuluttaa.

Tämä siivouspalvelu oli äidin idea, ja hanelle ei kelpaa muuta kuin sotilaallinen kuri. Varsinainen kersantti Karoliina. Oikein vaatimalla vaati että asunto pitää saada puhtaaksi, vaikka ammatti avulla. Itse innoistuin ajatuksesta, että siivooja käy kahden viikon välein.

Mb_76

• Anonyymi00070
        Anonyymi00069 kirjoitti:

Minulla edunvalvoja tarttui hanakasti tähän toiveeseen. Että saa sen siivouspalvelun. Varmaan ajatuksena, että johonkin näitä varoja pitää käyttää, ettei mene asumistuet. Nyt on 13 500€ säästötilillä ja ihan järkevää, että johonkin näitä varoja pitää kuluttaa.

Tämä siivouspalvelu oli äidin idea, ja hanelle ei kelpaa muuta kuin sotilaallinen kuri. Varsinainen kersantti Karoliina. Oikein vaatimalla vaati että asunto pitää saada puhtaaksi, vaikka ammatti avulla. Itse innoistuin ajatuksesta, että siivooja käy kahden viikon välein.

Mb_76

Ei mikään ihme että etuudenvalvoja kun hokee samaa asiaa koko ajan niin täytyy toimintakyvyssäkin häikkiä jos pienen yksiön siivoamiseen tarvii ulkopuolista apua.

• Anonyymi00071
        Anonyymi00070 kirjoitti:

Ei mikään ihme että etuudenvalvoja kun hokee samaa asiaa koko ajan niin täytyy toimintakyvyssäkin häikkiä jos pienen yksiön siivoamiseen tarvii ulkopuolista apua.

Itse maksan elämisen laadusta, ja ei tuo summa ole kuin 100€/kk. Ei kaada taloutta ja säästöjä kertyy yhä edelleen. Itsellä on ikkunan pesu yksi rasti ja lipaston laatikoiden perkaaminen toinen. Tuskin itse ryhtyisin näihin rasteihin. Joten ammatti apu on tarpeen.

Mb_76

• Anonyymi00072
        Anonyymi00071 kirjoitti:

Itse maksan elämisen laadusta, ja ei tuo summa ole kuin 100€/kk. Ei kaada taloutta ja säästöjä kertyy yhä edelleen. Itsellä on ikkunan pesu yksi rasti ja lipaston laatikoiden perkaaminen toinen. Tuskin itse ryhtyisin näihin rasteihin. Joten ammatti apu on tarpeen.

Mb_76

Tuolloin täytyy olla psyykeongelmaa kun joutunut etuudenvalvonnan piiriin

• Anonyymi00073
        Anonyymi00071 kirjoitti:

Mb_76

Kannattaa tosiaan hyödyntää yhteiskunnan palveluja. Näistä saa se palvelujen tarjoaja palkan. Jos haluaa olla supersiisti, niin silloin on siivoupalvelu asiaa ja saahan tässä myös sosiaalisia suhteita. Eläkelläisillä on muutenkin Yksinäisyyttä, joka tosi hankala asia. Eli kannattaa olla toiminnassa mukana.

• Anonyymi00074
        Anonyymi00073 kirjoitti:

Kannattaa tosiaan hyödyntää yhteiskunnan palveluja. Näistä saa se palvelujen tarjoaja palkan. Jos haluaa olla supersiisti, niin silloin on siivoupalvelu asiaa ja saahan tässä myös sosiaalisia suhteita. Eläkelläisillä on muutenkin Yksinäisyyttä, joka tosi hankala asia. Eli kannattaa olla toiminnassa mukana.

Helppohan tuollainen yksiön siivous on. Mutta jos haluaa paikat vimpan päälle, Niin voi olla ihan hyväkin idea ulkoistaa siivouksen. Rahastakaan tämä ei ole kiinni. Eli rohkeasti kannattaa tarttua näihin yhteiskunnan tarjoamiin palveluihin.

Luksusta tämä kyllä on, että siivooja käy siistimässä asunnon.

Mb_76

• Anonyymi00075
        Anonyymi00074 kirjoitti:

Helppohan tuollainen yksiön siivous on. Mutta jos haluaa paikat vimpan päälle, Niin voi olla ihan hyväkin idea ulkoistaa siivouksen. Rahastakaan tämä ei ole kiinni. Eli rohkeasti kannattaa tarttua näihin yhteiskunnan tarjoamiin palveluihin.

Luksusta tämä kyllä on, että siivooja käy siistimässä asunnon.

Mb_76

Nykyään on näitä uusavuttomia joille pitää järjestää siivouspalveluja että asunto pysyy siistinä. Polkupyöräkin pitää viedä huoltoon. Eli ei kelpaa itse lähteä kunnostamaan pyörää. Yrittäjät kiittää, että tukee toimintaa.

• Anonyymi00076
        Anonyymi00075 kirjoitti:

Nykyään on näitä uusavuttomia joille pitää järjestää siivouspalveluja että asunto pysyy siistinä. Polkupyöräkin pitää viedä huoltoon. Eli ei kelpaa itse lähteä kunnostamaan pyörää. Yrittäjät kiittää, että tukee toimintaa.

Arvopyörä vaatii huoltoa. Itse olen tosi tarkka, mitä osia vaatii huolto. Siksi vien aina huoltoon. Samalla tulee tuettua suomalaista yrittäjää.

Mb_76

• Anonyymi00065

Pesin ikkunat monien vuosien jälkeen.
      tulee valoisa asunto.

• Anonyymi00077

Täysin retuperällä!
      Runsas vuosi sitten, muutettuamme palvelutalon kaksioon, huolehtivat kotihoitsut vaimoni tarpeista ml. vuode-ja muut vaatteet.
      Nyt. oltuani yksin 3kk, on karu totuus tullut vastaan. Minkään sortin räteistä enntiedä mitään. Liinavaatteita vaihdan näköhavainnon perusteella.
      Sama koskee käyttövaatteitani.
      Kasaan niitä muovisäkkiin pesulaan viemistä varten.
      Keittokomero ei ole ongelma muuten kuin ahtautensa vuoksi.
      Lakaisen matottomat lattiat ajoittain. Imuroin harvemmin ja kerran olen pesettänyt lattiat ulkopuolisella firmalla.
      En ole mikään siivousintoilija mutta vajaan 300km:n pääsä asuva tyttäremme kommentoi tilannetta jo vaimoni ollessa hengissä.
      Nytkin, sivupöydällä on pieni nippu vaimoni hengissä olleen ajan pesulan palauttimia rättejä pestyinä. En vaan ymmärrä mitä ne ovat ja mitä pitäisi tehdä.
      Huom! Halvauksen lisäksi vaimoni oli täysin puhekyvytön!
      57:n vuoden aikana minun ei tarvinnnut välittää räteistä mitään, ml. minun käyttövatteeni. Vaimo hoiti kaiken ostamisesta romutukseen. Poikkeuksena ulkoiluasuni ja jalkineet.
      Olen nyt voimistellut tässä olotilassa 3 kuukautta.
      Kahden viikon kuluttua lähden vajaaksi kahdeksi viikoksi Espanjaan rentoutumaan.
      Uskon tyttäremme hoitaneen kaiken tarvittavan kuntoon.

• Anonyymi00078

Sehän on uuden opettelua, että leski pärjää tässä arjessa. Kotiin ei kannata jäädä märehtimään elämän karuutta, vaan lähteä liikenteeseen. Itsellä on maanantaisin työtoimintaa, Keskiviikkona kansalaisopistoa ja perjantaisin olen keskusteluryhmässä. Täällä kuunnellaan musiikkia ja käydään esim museoissa ja kävelylenkeillä. Itse eläkelläisenä olen pitänyt tästä aktivoinnista. Pakkohan ei ole tehdä mitään eläkkeellä, eli tämä on vapaa ehtoista.

Itsellä on elämän laatu parantunut näiden puuhastelujen myötä.

Yhteen aikaan tein sisustusprojekteja kotona. Tälläkin saa mielenkiintoa elämään. Eli säästin ja ostin näitä kodinirtaimistoa. Nyt kyllä sisustukset on jo valmiina.

Tietenkin yksi juttu on kerätä sitä jemmarahaa tilille. Tämäkin tuo mielekkyyttä elämään. Eli rohkeasti leskimies liikenteeseen.

Mb_76

• Anonyymi00079
        Anonyymi00078 kirjoitti:

Sehän on uuden opettelua, että leski pärjää tässä arjessa. Kotiin ei kannata jäädä märehtimään elämän karuutta, vaan lähteä liikenteeseen. Itsellä on maanantaisin työtoimintaa, Keskiviikkona kansalaisopistoa ja perjantaisin olen keskusteluryhmässä. Täällä kuunnellaan musiikkia ja käydään esim museoissa ja kävelylenkeillä. Itse eläkelläisenä olen pitänyt tästä aktivoinnista. Pakkohan ei ole tehdä mitään eläkkeellä, eli tämä on vapaa ehtoista.

Yhteen aikaan tein sisustusprojekteja kotona. Tälläkin saa mielenkiintoa elämään. Eli säästin ja ostin näitä kodinirtaimistoa. Nyt kyllä sisustukset on jo valmiina.

Tietenkin yksi juttu on kerätä sitä jemmarahaa tilille. Tämäkin tuo mielekkyyttä elämään. Eli rohkeasti leskimies liikenteeseen.

Mb_76

Tuossa on virheitä, eli torstaisin on kansalaisopistoa. Lukukausi alkaa 3.9.

Vielä pitää löytää aika ja paikka siivouspalvelulle. Tämä on kyllä arjen luksusta tämä siivouspalvelu. Eli kalenterissa on ihan mukavasti toimintaa.

Vinkkinä leskimiehelle, että kannattaa hommata siivouspalvelu. Tämä on vielä kohtuullisen edullistakin ja saa juttuseuraa. Eikös näistä saa jotain verohelpotuksia?

Mb_76

• Anonyymi00080
        Anonyymi00079 kirjoitti:

Vielä pitää löytää aika ja paikka siivouspalvelulle. Tämä on kyllä arjen luksusta tämä siivouspalvelu. Eli kalenterissa on ihan mukavasti toimintaa.

Vinkkinä leskimiehelle, että kannattaa hommata siivouspalvelu. Tämä on vielä kohtuullisen edullistakin ja saa juttuseuraa. Eikös näistä saa jotain verohelpotuksia?

Mb_76

40m2 yksiö ja et saa sitä pysymään puhtaana? Vai onko tämä perfektionisti äitisi idea, että pitää hommata siivooja?

Tietenkin jos ylimääräistä on viin voi ostaa näitä palveluja. Ehkä sitten asunto pysyy asuttavana ja saa sen sotilaallisen kurin.

• Anonyymi00081
        Anonyymi00078 kirjoitti:

Mb_76

Rutiineja.
        Jatkan yli 20:n vuoden rutiiniani mennä aamuisin noin klo9:n tienoissa kuntosalille.
        Olen tehnyt taskukalenteriin viikko-ohjelmat.
        Paluu S-Marketin kautta.
        Kirjastossa parin viikon välein.
        Omaan terveyteen, lonkka, nivustyrä, liittyviä toimenpiteitä. Viimeeksi eilen käynti keskusairaalassa.
        Valmistelen hiljalleen muuttoani järkevämpään asuntoon mutta muuttorevohka inhottaa jo etukäteen.
        Jemmaraha? Minulle tuntematon käsite. Tilit OP:ssa jossa myös notariaatin asiat.
        Tilit myös Nordeassa ja Deutsche Bankin Espanjan konttorissa. Mitähän voisi kutsua jemmaksi? Piipahdan E:ssa parin viikon kuluttua. Vaihtelua sekin. Liput ostin eilen.

Tyttäremme on ollut siellä useamman viikon touhuten taloyhtiön asioita ja kohennellut asuntoa.
        Perunkirjoitus lokakuun puolivälin tienoissa. Lapsemme ovat alustavasti suunnitelleet osan siitä.

Vaimollani ei ollut tarvetta nauttia jemmarahastaan. Meillä oli melkein kaikki yhteistä ja ilman perintöjä tai arpajaisvoittoja hän olisi voinut ensimmäisenä pankkipäivänä saada käyttöönsä rahaa yli 21:n vuoden eläkkeensä verran.

Kulurakenne. Matkustelu, arkinen elämä ml. asunnon yhtiövastike, yksityinen terveydenhuolto ja harkittu tuhlaus.

• Anonyymi00082
        Anonyymi00078 kirjoitti:

Mb_76

Yhteen aikaan puhuit myös retkeilystä, Millä mallilla on nyt tämä retkeilyhömpötys? Hyvä että on mielenkiinnon kohteita ja pysyy elävien kirjoissa.

• Anonyymi00083
        Anonyymi00079 kirjoitti:

Mb_76

Käytin s-palvelun kaksi naista pesemässä asunnon lattiat. "Suomettuneita" itänaapuriperäisiä, nuoria naisia. Harkitsen jonkin sortin jatkotoimien frekvenssin ja sisällön sopimusta.
        Verojutusta on otettava selvää.

• Anonyymi00084
        Anonyymi00083 kirjoitti:

Käytin s-palvelun kaksi naista pesemässä asunnon lattiat. "Suomettuneita" itänaapuriperäisiä, nuoria naisia. Harkitsen jonkin sortin jatkotoimien frekvenssin ja sisällön sopimusta.
        Verojutusta on otettava selvää.

Siivouspalveluiden verohelpotus Suomessa tarkoittaa, että saat vähennystä kotitalousvähennyksestä siivouspalveluista.
        Kotitalousvähennyksen voi saada, kun ostat palveluita kotiisi tai vapaa-ajan asunnossa.
        2
        Vähennyksen määrä on yleisimmin 40 prosenttia työn kustannuksista, mutta verottaja voi määrätä ylärajaan.
        1
        Vähennyksen saamiseksi palvelun tulee olla tehty kotitaloudessa tai vapaa-ajan asunnossa.
        2
        Vähennyksen hyödyntäminen voi auttaa vähentämään veroja ja tukea työllisyyttä.
        1

Lisätietoja ja tarkat ehtoja vähennyksellä löydät verotuksesta ja kotitalousvähennyksistä.
        2

Eli kaikkea ei tarvitse maksaa itse ja minullakin 100€ kuukausi ja tähän verohelpotukset. Ei jää paljon itselle maksettavaa ja saa sotilaallisen kurin asuntoon!

Minulla menee 60€ asunnon siisteyteen, mutta voi hommata tarkempaa jynssäystä, Eli 100€/kk on hyvä summa käytettäväksi siivoukseen. Eli tuntia lisää.

Mb_76

• Anonyymi00085
        Anonyymi00084 kirjoitti:

Siivouspalveluiden verohelpotus Suomessa tarkoittaa, että saat vähennystä kotitalousvähennyksestä siivouspalveluista.
        Kotitalousvähennyksen voi saada, kun ostat palveluita kotiisi tai vapaa-ajan asunnossa.
        2
        Vähennyksen määrä on yleisimmin 40 prosenttia työn kustannuksista, mutta verottaja voi määrätä ylärajaan.
        1
        Vähennyksen saamiseksi palvelun tulee olla tehty kotitaloudessa tai vapaa-ajan asunnossa.
        2
        1

Lisätietoja ja tarkat ehtoja vähennyksellä löydät verotuksesta ja kotitalousvähennyksistä.
        2

Eli kaikkea ei tarvitse maksaa itse ja minullakin 100€ kuukausi ja tähän verohelpotukset. Ei jää paljon itselle maksettavaa ja saa sotilaallisen kurin asuntoon!

Minulla menee 60€ asunnon siisteyteen, mutta voi hommata tarkempaa jynssäystä, Eli 100€/kk on hyvä summa käytettäväksi siivoukseen. Eli tuntia lisää.

Mb_76

Tuo on tosiaan edullinen palvelu ja tuo köyhän elämään luksusta. Elää kuin kroisokset. Samalla jos viitseliäisyytä, niin saa sen sotilaalisen kurin asuntoon.

• Anonyymi00086
        Anonyymi00084 kirjoitti:

2
        1
        2
        1

2

Mb_76

Minä saan eläkkeen saajan hoitotukea 85€/kk Eli tällä kuittaantuu tämä siivous palvelu. Kulutukseenhan nämä varat on tarkoitettu.

Mb_76

• Anonyymi00087
        Anonyymi00086 kirjoitti:

Minä saan eläkkeen saajan hoitotukea 85€/kk Eli tällä kuittaantuu tämä siivous palvelu. Kulutukseenhan nämä varat on tarkoitettu.

Mb_76

Perushoitotukea voi saada, jos tarvitsee vähintään viikoittain apua tai ohjausta ja valvontaa itsestään huolehtimiseen.

Itsestään huolehtimista on esimerkiksi

liikkuminen
        pukeutuminen
        peseytyminen
        syöminen
        lääkkeiden ottaminen.

Itse olen tällä rahalla, jonka aion käyttää siivousapuun.

Mb_76

• Anonyymi00088

Huomennna tostaina tulee tosiaan siivouspalvelu ja ajattelin että kannattaa siivota sitä ennen. Nyt ajattelen että jätän sen kaiken siivouspalvelulle. Menköön sitten vaikka ylimääräisiä tunteja. Keittiön siivous on päällimäinen ongelma, muuten asunto on kohtuu siisti.

Mb_76

• Anonyymi00089

Nyt kävi siivouspalvelu siivoamassa asunnon ja 2h ja30min meni yksiön perusteelliseen siivoukseen. Sisältäen ikkunan pesun. Kaksi siistijää oli ja jälki on erinomaista. Nyt tuli sotillaallinen kuri asunnon siisteyteen. Laatu maksaa ja näin miehenä mielellään ulkoistaa siivouksen.

Mb_76

• Anonyymi00090
        Anonyymi00089 kirjoitti:

Nyt kävi siivouspalvelu siivoamassa asunnon ja 2h ja30min meni yksiön perusteelliseen siivoukseen. Sisältäen ikkunan pesun. Kaksi siistijää oli ja jälki on erinomaista. Nyt tuli sotillaallinen kuri asunnon siisteyteen. Laatu maksaa ja näin miehenä mielellään ulkoistaa siivouksen.

Mb_76

Kannattaa tosiaan tukea suomalaista yrittäjää. Tästähän saa sen kotitalousvähennyksen

"""Vuonna 2026 kotitalousvähennyksen enimmäismäärä on 2 250 euroa henkilöä kohden, vähennysprosentti 40 % ja omavastuu 100 euroa."""

Tuohan on kohtuu edullinen palvelu ja asunto tosiaan pysyy puhtaana.

• Anonyymi00091

Aloittaja pitää yksiössään itselleen sotilaallista kuria. Okei.

• Anonyymi00093

Äsken kävi vieraita ja heti huomasi, että jotain on asunnossa tapahtunut. Oli niin siistiä. Eli hyvä on kutsua vieraita kylään. Nyt riittää pelkkä ylläpito ja kahden viikon välein käy siivooja.

Mb_76

• Anonyymi00094
        Anonyymi00093 kirjoitti:

Äsken kävi vieraita ja heti huomasi, että jotain on asunnossa tapahtunut. Oli niin siistiä. Eli hyvä on kutsua vieraita kylään. Nyt riittää pelkkä ylläpito ja kahden viikon välein käy siivooja.

Mb_76

Siivospalvelu kävi asken ja tunnin kesti perinpohjainen siivous. Nyt on taas siistiä! Kahden viikon välein käy siivouspalvelu. Kohtuu siisti on asunto tuon kahden viikon kuluttua. Mutta nyt on asunto vimpan päälle.

Mb_76

• Anonyymi00095
        Anonyymi00094 kirjoitti:

Siivospalvelu kävi asken ja tunnin kesti perinpohjainen siivous. Nyt on taas siistiä! Kahden viikon välein käy siivouspalvelu. Kohtuu siisti on asunto tuon kahden viikon kuluttua. Mutta nyt on asunto vimpan päälle.

Mb_76

Palvelut

• Anonyymi00096
        Anonyymi00095 kirjoitti:

Palvelut

Maksaa

• Anonyymi00097
        Anonyymi00094 kirjoitti:

Mb_76

Ei ole köyhien hupia tuollaiset siivouspalvelut, vaikka siitä saakin sen verohelpotuksen. Toisaalta hyvä, eläkeellä voi elää vähän leppoisammin, kunhan päihteisiin eikä peleihin ei sorru.

• Anonyymi00098
        Anonyymi00097 kirjoitti:

Ei ole köyhien hupia tuollaiset siivouspalvelut, vaikka siitä saakin sen verohelpotuksen. Toisaalta hyvä, eläkeellä voi elää vähän leppoisammin, kunhan päihteisiin eikä peleihin ei sorru.

2024-11-28 14:48:15 on laitettu tämä viesti ja edelleen olen säästämisen poluilla. Eli kaksi vuotta on mennyt aikaa. Keittiön pöytä on kyllä uusi Iskulta! Aika kyllä kuluu hyvin, ja säästöjä kertyy. Nyt tosin tilanne, että enemmän pitää kuluttaa, ettei täyty nämä säästöjen ylärajat. Eli avasin tavoitesäästö tilin ja sitten on se vakio säästötili, joka jäädytetty tiettyyn summaan.

Mb_76

• Anonyymi00099
        Anonyymi00098 kirjoitti:

2024-11-28 14:48:15 on laitettu tämä viesti ja edelleen olen säästämisen poluilla. Eli kaksi vuotta on mennyt aikaa. Keittiön pöytä on kyllä uusi Iskulta! Aika kyllä kuluu hyvin, ja säästöjä kertyy. Nyt tosin tilanne, että enemmän pitää kuluttaa, ettei täyty nämä säästöjen ylärajat. Eli avasin tavoitesäästö tilin ja sitten on se vakio säästötili, joka jäädytetty tiettyyn summaan.

Mb_76

Nuo on varakkaiden juttuja. Ilmeisesti joskus olet ollut köyhä, mutta et enää.

• Anonyymi00100

Saispa puolisotilaallisen edunvalvontahörhön kullia

Eläkeläinen, laihia

• Anonyymi00102

Ei voi olla todellista :))))))))))))))))))

Nyt kyllä joku hupailee:))))

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.

Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.
      Sinkut
      237
      1471
    2. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      282
      1043
    3. Miltä tuntuu vanhempi nainen olla

Pihkassa huomattavasti nuorempaan kolliin joka on uskollinen ja kiltti ja tottelee joka asiaa ja tykkää pussailla ja pan
      Ikävä
      94
      824
    4. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      68
      772
    5. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      48
      723
    6. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      110
      629
    7. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      27
      585
    8. Riitastako pelastaja

Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt
      Kemijärvi
      34
      574
    9. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      46
      548
    10. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      94
      525
    11. mielikuva

Mitä luulet hänen ajattelevan sinusta?
      Ikävä
      41
      501
    12. 32
      491
    13. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      48
      465
    14. Millaisen talvitakin haluaisit?

Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain
      Sinkut
      77
      451
    15. 32
      439
    16. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      31
      429
    17. Olisitko nainen ihan nolona

Jos et saisikaan sitä nousemaan...
      Sinkut
      77
      422
    18. Onko kahvila Retro samalla pub???

Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm
      Kuhmo
      8
      407
    19. Oletteko täyttä sataa?

Muuta etunimienne kirjaimet numeroiksi. Esim. Mia ja Risto siitä tulee 8 numeroa. Laske ne yhteen . Paljonko tulee?
      Ikävä
      33
      400
    20. Iivari esittää poliisin tutkintaa

Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj
      Kemijärvi
      21
      381
    Aihe