Sevas rakennuttaa kärrääjänkadulle talon, talossa on 14 yksiötä, 52 kaksiota ja 16 kolmiota. Tuoko vastaa seinäjoen asuntopulaan? 30 neliön asunto ja vuokra 570-612 euroa. 33,5 neliön "kaksio" vuokra 650-704 euroa. 37,5 neliöinen kaksio vuokra 665-714 euroa 45 neliöinen kaksio vuokra 742-790 euroa, 46 neliöinen kaksio vuokra 748-803 euroa 49 neliöinen "kolmio" vuokra 748-803 euroa, 61 neliöinen kolmio vuokra 869-941 euroa. On tää hullua touhua j*malauta. Eihän tuokaan ratkaise yhtään mitään, ei kellään duunarilla oo varaa asua tuollaisissa kämpissä, ei takuulla oo, jos ei 30 neliön yksiöön muuta ja maksa siitä kuuttasataa euroa kuukaudessa.. aivan uskomattomaksi mennyt tämä touhu, ihan täyttä sekoilua. En tiedä, kai ne noihin asukkaat löytää, ei vaan tasantarkkaan helpota asuntopulaa tipan tippaa joka muuten on "tärkein syy noiden rakentamiseen" Ei oo rahaa ensinnäkään rakentaa tuollaisia kuin järkyttävällä velalla, ja sitten se pitää jollain yrittää maksaa poiskin. Tää on ihan järkyttävää tämä meininki nykyään. Ihan kuin oltaisiin joku kehittynyt länsi-euroopan maa tai new york, ei olla. Asumisen hinta on just samanlaista, vaikka ollaan ihan pellossa ja voi sanoa että "rapakon takana rapakossa.
Vuoka-asuntojen hinnat ja niiden rakennuttaminen - Seinäjoen asuntopula
18
298
Vastaukset
- Anonyymi
Siis, haloo ne onkin opiskelijoille jotka saavat hyvät asumistuet.
Noihin isoihin asuntoihin muuttaa kaveriporukka jotka maksavat vuokran yhdessä,
ns, kimppakämppä.
Sekä, jos opiskelijat eivät muuta, niin ovat vain vuokraamatta, kun niihin nykyään saa isot tuet. Vuokra-asunnot joihin EI saada asukkaita hyötyvät yhtä paljon, jos olisi vuokralaiset.
Tuket ovat kaikkeen ratkaisu, lisää tyhjiä asuntoja vaan ja tukia hakemaan.- Anonyymi
Niin ja lisääntymisestä palkitaan. Joko kantasuomalaisia perheitä tai muslimiperheitä joissa 5-7 kakaraa niin kyllä kela maksaa asumisen. Ei vi*ttu mitä pelleilyä ihan oikeasti kun puhutaan suoraa. Tämä menee kaikki valtion pussista eli meidän kaikkien yhteisestä takuu hyvinvoinnista suoraan piilorikollisuuden oppikirjan mukaan, sillä tavalla sinne minne sen ei pidä mennä.
Eipä oo mun murheeni vissiin tämäkään niin antaa olla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja lisääntymisestä palkitaan. Joko kantasuomalaisia perheitä tai muslimiperheitä joissa 5-7 kakaraa niin kyllä kela maksaa asumisen. Ei vi*ttu mitä pelleilyä ihan oikeasti kun puhutaan suoraa. Tämä menee kaikki valtion pussista eli meidän kaikkien yhteisestä takuu hyvinvoinnista suoraan piilorikollisuuden oppikirjan mukaan, sillä tavalla sinne minne sen ei pidä mennä.
Eipä oo mun murheeni vissiin tämäkään niin antaa olla.Ei valtion tai muitten kuulu tai tarvi kellekkään maksaa siitä että viiden hengen vuokrat maksetaan ja ne elätetään ilmaiseksi asuntoihin joissa on tuhannen euron vuokra. Pitäisi olla jokin omavastuu tässä elämässä, hoitaa jotakin itte. Kela maksaa sitten valtionpussista, meidän hyvinvoinnista tälläiset pelleilyt niin että siitä tienaa rakennuttaja, systeemi mahdollistaa toisten rikastumisen tuolla tavalla joka on todella kyseenalaista. Ajatellaanpa ketkä saa vaikkapa rakennusluvat tälläisiin, ensin ne pitää käsittääkseni päättää esimerkiksi kunnallisvaltuustossa tai jossain vastaavassa, eikä niitä kuka vaan saa, eli ne rikastuu jotka tuntee oikeat tyypit ja saa ne luvat tehdä näin.
- Anonyymi
Täyttä hölynpölyä koko kommentti. Ei viitsi alkaa edes virheitä oikomaan, kun mikään väitteistä ei pidä paikkaansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täyttä hölynpölyä koko kommentti. Ei viitsi alkaa edes virheitä oikomaan, kun mikään väitteistä ei pidä paikkaansa.
Se on aina kaikkein surullisin keino ruveta puolustamaan pahuutta sillä että alkaa haukkua toisia hulluiksi ja hölynpölyä puhuviksi foliohatuiksi siinä kohtaa kun joku kerrankin kertoo asioista miten ne oikeasti on. Kysyppä rikolliselta mitä se on tehnyt niin se kertoo ettei oo koskaan tehnyt yhtään mitään, ei oo tikkua ristiin laittanut. Mikä ajaa jonkun ihmisen puolustamaan tuollaista toimintaa, mitä sä hyödyt siitä? Ihminen on kaiketi luonnostaan pahalla tavalla ovela ja hieman rikollismielinen olio, ennenkuin hän kasvaa moraalin piiriin, tai opsikelee moraalin käsitteet. Millä sä virheitä oiot, kun et osaa tai pysty tuohon kirjoitukseen koskaan vastaamaan vaikka pistäisit kuinka parastasi, sulla ei koulutus siihen riitä, se on ihan varma juttu. Sä et osaa sanoa muutakuin että "asia ei ole noin" muuhun sä et kykene.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei valtion tai muitten kuulu tai tarvi kellekkään maksaa siitä että viiden hengen vuokrat maksetaan ja ne elätetään ilmaiseksi asuntoihin joissa on tuhannen euron vuokra. Pitäisi olla jokin omavastuu tässä elämässä, hoitaa jotakin itte. Kela maksaa sitten valtionpussista, meidän hyvinvoinnista tälläiset pelleilyt niin että siitä tienaa rakennuttaja, systeemi mahdollistaa toisten rikastumisen tuolla tavalla joka on todella kyseenalaista. Ajatellaanpa ketkä saa vaikkapa rakennusluvat tälläisiin, ensin ne pitää käsittääkseni päättää esimerkiksi kunnallisvaltuustossa tai jossain vastaavassa, eikä niitä kuka vaan saa, eli ne rikastuu jotka tuntee oikeat tyypit ja saa ne luvat tehdä näin.
Se että ihmiselämä on ainutlaatuinen ja mahdollisuuksia on vaikka mihin, niin jos sen päättää tuhlata siihen että vetää puvun päällensä, taputtelee toisten selkiä, valehtelee työkseen ja huijaa muita koko ikänsä, niin se on kyllä kaikista säälittävin polku kulkea. Ei voi muuta sanoa.
- Anonyymi
No hoh hoijaa luuletko että sevas saa kelalta tukea jos asunto on tyhjä. Voi tuota viisauden määrää :)))
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä oo mun murheeni vissiin tämäkään niin antaa olla.Pitää muistaa, että sauna on ylellisyyttä, jos/ kun nauttii toimeentulotukea.
Mutta, ei mamuille, koska siten saavat saunan palamaan😅🤣😅😂🤭🤭
Ei ymmärrä miksi annetaan saunallisia asuntoja, kun eivät ymmärrä niistä mitään, muuta kuin kuinka se poltetaan😁🤭🤭
- Anonyymi
Miksi yhteiskunnan pitää elättää terveitä ihmisiä, asukas semmoisissa asunnoissa, joihin teillä on varaa
- Anonyymi
Samoin toisten kersoja ei pitäisi joutua elättämään, tehkää ne lapset sitten kun teillä on niihin itsellä varaa. Peruskoulu osittain maksuttomaksi mutta ei kokonaan, ja sitä ylemmät tutkinnot kaikki maksullisiksi. Monet katsoo työttömää pahalla kun on yhteiskunnan elätti, mutta annas olla kun sanot että otetaas ja laitetaan peruskoulu maksulliseksi, että maksat oman kersas kulut. Sitten ollaan niin viimeisen päälle sosialisteja kuin olla ja voi. Tätä on oikea kapitalismi, mutta perussuomalaistenkin on niin vasemmalle kallellaan etteivät edes itse sitä ymmärrä. Perussuomalaiset nyt esimerkkinä vain, koska ovat niin olevinaan jotain oikeistolaisia, lelu kapitalisteja.
- Anonyymi
Tuket ovat kaikkeen ratkaisu, lisää tyhjiä asuntoja vaan ja tukia hakemaan.
----------------------------
Mistäs ja kuinka niitä tukia saa? Voisin ostaa sellaisen tyhjän asunnon ja hakea tukia jos kerrot miten se tapahtuu? Vai oletko pelkkä paskanpuhuja etkä osaa selittää asiaa?- Anonyymi
Mee nettiin siellä on ohjeistus.👍👍
Se on ihan julkista tietoa kaikille.💪💪 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mee nettiin siellä on ohjeistus.👍👍
Se on ihan julkista tietoa kaikille.💪💪Paskanpuhujat ei keksi mitään perusteita paskapuheilleen?
Siis miten saa tukia tyhjälle asunnolle?
- Anonyymi
Tyhjiin asuntoihin ei saa euroakaan tukia, vaan ne tuottavat tappiota omistajalle. Opiskelijat ovat vielä hetken yleisen asumistuen piirissä, eli saavat saman asumistuen kuin muutkin. Ensi vuonna opiskelijoiden asumistuki muuttuu asumislisäksi, jonka jälkeen entistä harvemmalla opiskelijalla on varaa asua yksiössä.
Tähän kohteeseen palatakseni: Onhan nuo pyydetyt vuokrat aika poskettomat kunnan vuokrataloja vuokraavalta yhtiöltä yleiseen vuokratasoon nähden. Yksityiseltä saa vastaavia asuntoja samaan hintaan tai halvemmalla. - Anonyymi
Seinäjoella ei ole asuntopulaa!
- Anonyymi
On kyllä niin halpoja vuokria, ettei tartte paljoa töitä tehdä,.niin on vuokrat maksussa!
- Anonyymi
Kaikki on kallista jos ei ole rahaa.
- AnonyymiUUSI
No sinnehän vois majottaa noi mamut ku kaikki muutenki niille ilmaista,saatais pois näistä edullisimmista vuokra-asunnoista ja tulis taas rauha kerrostaloihin!!! Kaikki sinne vaan niin saavat elää siellä ku elot pellossa!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384629Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2712361Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532237- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289