Ne on hyvässä tallessa Jumalan ”säilössä”.
Niin myös apostoli Paavaliin kohdistuneet herjat. Muista puhumattakaan.
Jumalalle se ei ole mikään ongelma.
Matt 12:36:
” Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.”
Room 14:12
” Niin on siis meidän jokaisen tehtävä Jumalalle tili itsestämme.”
Sitä ei kukaan pääse pakoon.
Kaikki herjat on tallessa.!
40
376
Vastaukset
- Anonyymi
Ei herja mitenkään syntiä lisää, vaan se on merkki harhaopista ja silloin tie muuttuu lopulta kiveksi kulkea jos on jo muutoin tälläkin hetkellä.
- Anonyymi
Tottakai se lisää. Herjaaminen on synti.
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai se lisää. Herjaaminen on synti.
Vain niille jotka pitävät epäjumalaa.
Me ateistit olemme kaikki täysin synnittömiä, joten osoita respektiä tavatessasi.
- Anonyymi
Voidaan siis sanoa, että minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.
- Anonyymi
Pitää paikkansa. Ihmisen teot kiertyvät hänen eteensä. Mitä kylvää, sitä niittää.
Anonyymi kirjoitti:
Pitää paikkansa. Ihmisen teot kiertyvät hänen eteensä. Mitä kylvää, sitä niittää.
Valitettavasti ei, muutenhan putler ja thrumpf olisivat jo käristymässä helvetin tulessa.
- Anonyymi
Joulupukillakin on tallessa kaikki pahat teot ja sanat.
Tonttuja et sinäkään pääse pakoon minnekään. Ne näkevät ja kuulevat kaiken.- Anonyymi
For he will not lay upon man more than right; that he should enter into judgment with God.
- Anonyymi
Saunatonttu kiistää aloittajan väitteet.
- Anonyymi
Hyvin sanottu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin sanottu
Aloittajakin on vielä "k.sessa," juttujensa takia, jos oikea Jumala olisikin olemassa.
Tietenkin se on hyvin epätodennäköistä, ja sen takia riski on lähes olematon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittajakin on vielä "k.sessa," juttujensa takia, jos oikea Jumala olisikin olemassa.
Tietenkin se on hyvin epätodennäköistä, ja sen takia riski on lähes olematon.Psalmi 10:4
Jumalaton sanoo ylvästellen: "Ei hän kosta". "Ei Jumalaa ole" - siinä kaikki hänen ajatuksensa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittajakin on vielä "k.sessa," juttujensa takia, jos oikea Jumala olisikin olemassa.
Tietenkin se on hyvin epätodennäköistä, ja sen takia riski on lähes olematon.Aloittaja on Kristuksessa. Se on parasta, mitä ihmisellä voi olla.
”Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa;”
Kol 3:3 - Anonyymi00025
Anonyymi kirjoitti:
Aloittajakin on vielä "k.sessa," juttujensa takia, jos oikea Jumala olisikin olemassa.
Tietenkin se on hyvin epätodennäköistä, ja sen takia riski on lähes olematon.Totuus vielä sinullekin paljastuu.
- Anonyymi
Pitää paikkansa. Kenelläkään ei ole erityisoikeutta herjaamiseen.
Herjaaminen on saa-tanasta.
Herjaaminen ei ole Jumalan tahto.
Herjaaminen on likainen synti.
Herjaamisesta pitää tehdä totinen parannus!
NYT!- Anonyymi
Lopeta sitten se herjaamisesi. Se on kumma juttu, joku ns. uskovainen voi herjata hyvinkin rumasti ei uskovaista, nimittävät sitä nuhtelemiseksi. Mikäli ei uskovainen esittää uskonasioista oman mielipiteensä, se on jumalatonta herjaamista. Eikö tämä ole keskustelu palsta, eikä mikään uskoon värvääminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lopeta sitten se herjaamisesi. Se on kumma juttu, joku ns. uskovainen voi herjata hyvinkin rumasti ei uskovaista, nimittävät sitä nuhtelemiseksi. Mikäli ei uskovainen esittää uskonasioista oman mielipiteensä, se on jumalatonta herjaamista. Eikö tämä ole keskustelu palsta, eikä mikään uskoon värvääminen.
Tutki sanojen herjaaminen ja nuhteleminen/varoittaminen ero.
Suomen kieleen tutustuminen ja etymologia ovat silmiä avaamia asioita.
Jumala varoittaa ja nuhtelee Sanansa kautta, niin teen minäkin.
”Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.”
Hesekiel 3:18 - Anonyymi00034
Kyllä jämpti on niin!
- Anonyymi
Herjaaminen lopulta aika pieni synti. Ei siihen kukaan kuole.
- Anonyymi
Uskovaista teeskentelevien kitinää, jotka kuvittelee olevansa jossain määräävässä asemassa palstalla, ei vakavasti otettavia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskovaista teeskentelevien kitinää, jotka kuvittelee olevansa jossain määräävässä asemassa palstalla, ei vakavasti otettavia.
Niin Jumala on tuomari sen suhteen mitä mielipiteemme ja asenteemme ovat lähimmäisiä kohtaan. Usko ohjaa lähinnä siihen miten suhtaudumme lähimmäisiin ja ihmisiin yleensä, miten siinä kuvastuu se mihin Raamattu haluaa meitä johdattaa. Suhde toisiin ihmisiin on se mikä luo uskon. Ei jokin erillinen uskonnollinen kysymys tai Raamatun historiallinen ymmärtäminen.
Asenne lähimmäiseen sekä vieraisiin ihmisiin kuvastaa sitä miten olemme omaksuneet Jeesuksen uskon. Tietenkään herjaaminen ei anna rakkaudellista kuvaa, mutta ei se vielä ole sama että kannattaisi kansamurhaa. - Anonyymi
Herjaaminen kuvastaa tekijänsä omaa sieluntilaa. Herjaaja vahingoittaa syvimmiltään ainoastaan itseään, sillä hänen pahuuden ilmaisunsa syövät hänen omaa henkistä tilaansa syövän lailla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Herjaaminen kuvastaa tekijänsä omaa sieluntilaa. Herjaaja vahingoittaa syvimmiltään ainoastaan itseään, sillä hänen pahuuden ilmaisunsa syövät hänen omaa henkistä tilaansa syövän lailla.
Room 2:9a
”Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, …” - Anonyymi00037
Anonyymi kirjoitti:
Uskovaista teeskentelevien kitinää, jotka kuvittelee olevansa jossain määräävässä asemassa palstalla, ei vakavasti otettavia.
Milloin sinä annat Jeesuksen pelastaa itsesi?
- Anonyymi
Psalmi 9:9
”Hän tuomitsee maanpiirin vanhurskaasti, vallitsee kansoja oikeuden mukaan.” - Anonyymi
Yläkerran ukko käy kuumana!
Yrittää merkitä kaikki herjat ja herjaajat muistiin.
Veikkaan että turha on työnsä.
Miksikö?
Jumala on ihmisen luomus.- Anonyymi
Ei Hänen tarvitse mitään ”yrittää”.
Hän tekee mitä Hän tahtoo.
Universuminkin Hän loi pienessä ajan rahtusessa.
Hän loi ihmisenkin, ihmeellisen olennon.
Kannattaa muuten lukea ihmisen anatomiaa ja fysiologiaa, niin alat ymmärtämään, miten ihmeellinen ihminen on. - Anonyymi00030
Höpö höpö. Luuletko tosiaankin, että Jumala on jokin pikku-ukko???
Ei tosiaan! Hän on kaikkitietävä ja -näkevä. Hän on koko Universumin luoja ja näkee sinunkin herjasi, mutta myös sinun sielusi pimeyden.
- Anonyymi
Sinäkö olet lukenut!?
Et erota jalkaa kädestä! - Anonyymi00026
Totta!
- Anonyymi00027
Jep ja kyllä.
- Anonyymi00028
Ei ihminen niin kummallinen olio ole.
Tai jos jätetään pois laskuista nainen ja ihmisen vimma sotiin, niin aika tavanomainen pakkaus, joka helppo ymmärtää ja käsittää.
Pilkka ja herjaa menee hyvin normeihin. Paavali on Jeesuksen tärkein sanansaattaja. Kukaan pelastuksessa kiinni oleva ei voi pilkata sitä miestä kun on lukenut raamatussa olevat tekstit vaan päinvastoin hämmästelee sitä tiedon viisautta ja määrää ja kauneutta ja syvyyttä ja korkeutta mitä teksteissä on.
Kaikki tuli muutoksen kautta kun Jeesuksen testamentti tuli valmiiksi ja se tuli kun Jeesus kuoli.- Anonyymi00029
Aivan niin. Apostoli Paavalia vastaan hyökätään ja häntä herjataan tänäkin päivänä myös tällä palstalla mitä aggressiivisemmalla ja likaisemmalla tavalla, koska kuten sanoit, hän on Jumalan tärkein sanansaattaja ja edelleenkin vaikuttaa lukemattomien ihmisten sydämissä kirjeittensä kautta.
Se, joka sotii Paavalia vastaan, sotii Jeesusta Kristusta vastaan ja Hänen suvereenia pelastussuunnitelmaansa vastaa. Voi sitä ihmistä!
- Anonyymi00031
Raamattu on alusta loppuun mielikuvitustarinoiden kokoelma, jossa sadistinen Jumala-hahmo muun muassa hukuttaa kahdeksaa ihmistä lukuun ottamatta kaikki, vain siksi, että itse teki ihmisen vajavaiseksi ja vieläpä mahdollisti vastustajansa, Saatanan, synnyn luomalla kapinalle alttiin arkkienkeli Luciferin, vaikka kaikkitietävänä hänen olisi luullut tienneen kuinka tulee käymään.
Siinä on vaan yksi mutta... vapaa tahto.
Jumala ei pakoita ketään tekemään juuri kuten Hän määrää.
Meistä jokainen voi muokata elämänsä, mutta älykäs ihminen tajuaa, että kaikella on aikansa ja pohtii kuinka ihmeellinen on maailmankaikkeus ja sen ihmeet ja lähestyy näin ajatuksillaan Jumalaa ja eräänä päivänä kysyen ..oletko sinä ....
Tyhmä ihminen pysyy tyhmänä kunnes kuolee ja näkee viisauden, mutta sitten se onkin myöhäistä.- Anonyymi00032
MrHyvis kirjoitti:
Siinä on vaan yksi mutta... vapaa tahto.
Jumala ei pakoita ketään tekemään juuri kuten Hän määrää.
Meistä jokainen voi muokata elämänsä, mutta älykäs ihminen tajuaa, että kaikella on aikansa ja pohtii kuinka ihmeellinen on maailmankaikkeus ja sen ihmeet ja lähestyy näin ajatuksillaan Jumalaa ja eräänä päivänä kysyen ..oletko sinä ....
Tyhmä ihminen pysyy tyhmänä kunnes kuolee ja näkee viisauden, mutta sitten se onkin myöhäistä.Se tässä onkin asian ydin. Ihminen käyttää vapaan tahtonsa väärin, kuten Lusiferkin teki ja molemmat, niin Lucifer ja lukuisat ihmiset mieluummin kapinoivat Jumalaa vastaan kuin suostuisivat Hänen hyvään suunnitelmaansa. Ihminen ei lopulta voi muuta kuin syyttää itseään, kun hän hakkaa kapinassaan päätä harmaaseen graniittiin ja vahingoittaa itseään ylpeydessään iankaikkisesti!
- Anonyymi00033
Selkeä harhaoppi se on että Raamattu on kirjoitettu mielikuvituksella ja Paavalin valheella. Jos tarinat olisivat keksitty, jos se olisi vain tarusto, niin ei samat hengelliset asiat toistuisi tuhansien vuosien kuluttua. Eivät sana osuisi niin hyvin kohdalleen ihmisen elämässä, tekemisissä ja sanomisissa. Ei Raamattu ole mikään mietelausekokoelma, vaan se kertoo aivan konkreettisista asioista eikä usko muutoinkaan ole vain mielipiteitä joita toistellaan kuin papukaija, vaan se on elettyä elämää.
Kyllä Paavali kirjoitti jo eläessään siitä miten hänen kirjeitään moititaan että ovat kyllä pontevia ja mahtavia, mutta puhe ei olisi länsäollessaan minkään arvoista. Kyllä ihmiset olivat silloin hengellisesti aivan samanlaisia kuin tänä päinää, että eivät halunneet ottaa vastaan sitä mitä Paavali kirjoitti. Toisaalta oli aivan hyväkin jos edellytettiin sitä että ihminen oli oikeasti jotain eikä vain kynäillyt asioita.Ja Paavali sanoi että kun hän tapaa ihmisiä, ei hän puhunut vain viisauden sanoja, vaan osoitti Jumalan voiman.
Raamattu kertoo meistä tässä ja nyt juuri sillä tavalla millaisia ihmisiä me olemme, se avaa ihmisen sielunmaiseman, uskonnollisuuden ja hengellisen kaipuun. Sen, ettei ihmiselle riitä vain konkrettinen elämä, ei vain se mitä aistein kokee, vaan hän kaipaa sisimpäänsä jotain suurempaa ja miten sen etsimistä vastustetaan vimmatusti. Se on aivan normia Raamatun tekstin valossa. - Anonyymi00035
Sanoin eilen kakka. Pelkään joutuvani helvettiin. Jumalan tontut pitävät kirjaa...
- Anonyymi00036
Raamattu nimenomaan kertoo myös meidän puupäisyydestämme.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2573389
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?362972Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n342208Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari422122Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa781994Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo841766Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh491687Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?
Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?1221547Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr561444Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.
Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä151350