Muoveilla on haitallinen vaikutus, valmistuksen ja sen jälkeinen aika. Aiheuttaa päästöjä ja mikromuovia, isoja päästöjä tulee jos se poltetaan tai jos sitä käytetään uudelleen.
Euroopan maiden pitää kieltää muovituotteiden myynti ja valmistus, teollisuuteen ja kaikkialle, se on tehokkain ja nopein keino ottaa uusi latu. Ja se myös vaihdittaa muita maita.
Hyvittavaa on katsoa muovipulloissa myytäviä pesuaineita joissa pullo on jätteenä erittäin nopeasti.
Pesuaineet on helppo myydä ruostumattomasta säiliöstä ja jokainen kotitalous voi pitää yhtä tai kahta täyttö pulloa.
Myös lukemattomat eri tuotemerkit on haitta maailmalle ja ovat turhia.
Muovituotteiden valmistus ja myynti, eu alueella pitää kieltää.
4
90
Vastaukset
- Anonyymi
Kierrätys laitettava kuntoon ja muovin tuottajat maksamaan jätemaksua. Merien ja muiden vesistöjen puhdistaminen muovista paljon tärkeämpää kuin yrittää estää ilmaston lämpenemistä millä keinolla tahansa.
- Anonyymi
Muovituotteilla joista tulee jätettä on ollut jo useita vuosia ns. muovijätteen keräspiste eri kohteissa. Astioita, säiliöitä ym. keräysastioita on mm. jokaisen kaupan läheisyydessä, taloyhtiöissä taajamien risteyskohdissa ja vaikka missä. Onko joku niin avuton ja osaamaton ettei osaa tai kykeni muoviastiaansa sinne keräyspisteeseen viedä. Jätekeräysyhtiö tiedotti että muovijätteestä tehdään mm. rakennustöihin laastin ym. sekoitusastioitä, uusia jätekeräysastioita ja vaikka mitä Jätemuovista valittavat henkilöt ovat niitä jotka eivät muutoinkaan osaa itse tehdä mitään ellei äiti taaskin ole opastamassa. Ihmeen heikkolahjaista porukkaa kun eivät itse osaa yhtä mm. muovipulloa viedä keräyspisteeseen.
- Anonyymi
Edes Suomessa ei ole keräysastioita läheskään joka paikkakunnalla, EU:ssa muualla vähemmän ja kehitysmaissa ei ollenkaan, mutta sinne viedään muovijätettä muovipakkausten lisäksi.
- Anonyymi
Kaupungit jo rakentamisaikana ovat erittäin suuria ilmastopäästäjiä. Karmeaa mutta totta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa1083681Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.292413Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1432065Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.52968- 45861
En unohda sua
En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on30830Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen61825Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet5819Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä
Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies94725- 40717