Oottako jo käyny kattomas? Mitä mieltä ootte?
Uusi asema
68
1447
Vastaukset
- Anonyymi
Suoraa lähetystä kattelin - hyvältä ja selkeältä näytti. Kunhan nyt vielä ulkohommatkin saadaan kuntohon.
- Anonyymi
Oikein hyvä ja käytännöllinen kokonaisuus. Uusi alikulku vielä jossain vaiheessa käyttöön, niin toimiva konsepti. Ja mikä parasta, tuon valmistuttua, alueella on vielä potentiaalia huomattavaan lisärakentamiseen. Toivottavasti vanha asemarakennus ei loju vuosia käyttämättömänä tilan haaskaajana, vaan saataisiin se purettua siitä, ja uudisrakentamista siihen, esim asuinkerrostaloja, hotellia, tms. Lisäksi auton parkkiin jättäjille, on uusi hieno pysäköintirakennus. Ei tarvi enää missään loskassa tarpoa, saati putsata autoa lumesta. Autolta sisäsiististi asemalle ja junaan, kätsyä.
- Anonyymi
Sisäpuolelta ehkä hyvä mutta ulkoapäin tuo koko asemanseutu on todella ruma, suorastaan kaamea kokonaisuus!
- Anonyymi
Hieno se on mutta ei kaikkia varmaan miellytä jos haluaa maaseutumaiseman Seinäjoen keskustaan :)))
- Anonyymi
Rakennurypäs on aivan liian massiivinen. Vie kaiken huomion. Voisi verrata pikku kylään, jos on pieniä mökkejä tai omakotitaloja ja niiden keskelle rakennetaisiin 5 kerroksinen kerrostalo. Eli ei sovi muuhun ympäristöön.
- Anonyymi
Mutta otahan huomioon, että tulevaisuudes koko keskustas on laajemmalti näitä korkeita taloja. Siinä vaihees voidaan todeta, että olipa hyvä ettei tehty liian matalaa. Alueen kokonaisuus ei vain vielä ole valmis.
- Anonyymi
Hieno on
- Anonyymi
Voisi sanoa että entinen oli jo hieno verrattuna vaasan puulatoon mutta tämä on kyllä huippu ja antaa hyvän kuvan kaupunkin matkaaville
- Anonyymi
Kaikesta pitää maksaa. Edes istua saa. Ketkä näitä suuruudenhulluja hankkeita tekee. Missä on noutoparkki? Miksi taksit on kasvun reunassa?
- Anonyymi
Ankia
- Anonyymi
On härmässä missä junata ajaa ohi
- Anonyymi
Missä penkit ja lippuautomaatit?
- Anonyymi
Penkkejä ei ole enää nykyään oikein missään asemilla, osin siksi ettei nistit pesiydy sinne, ja toiseksi siksi että nykyään ei tulla asemille enää sillä tapaa odottelemaan tuntikauseiksi kuin ennen vanhaan. Nykyään kaikki on hektisempää, ihmiset odottelevat seisaaltaan sen 10 minuuttia, jos sitäkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Penkkejä ei ole enää nykyään oikein missään asemilla, osin siksi ettei nistit pesiydy sinne, ja toiseksi siksi että nykyään ei tulla asemille enää sillä tapaa odottelemaan tuntikauseiksi kuin ennen vanhaan. Nykyään kaikki on hektisempää, ihmiset odottelevat seisaaltaan sen 10 minuuttia, jos sitäkään.
Hitto ku penkkejä vähennetty ympäri kaupunkia ... jos jalan kulkee
tällänen reippaasti yli 60 v. niin ei oikein mistään tahdo istuma-paikkoja
löytyä esim. kesäkautena, joissa vois levähtää !!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Penkkejä ei ole enää nykyään oikein missään asemilla, osin siksi ettei nistit pesiydy sinne, ja toiseksi siksi että nykyään ei tulla asemille enää sillä tapaa odottelemaan tuntikauseiksi kuin ennen vanhaan. Nykyään kaikki on hektisempää, ihmiset odottelevat seisaaltaan sen 10 minuuttia, jos sitäkään.
Nistit ei nykyään myöskään istu vaan linkuttavat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Penkkejä ei ole enää nykyään oikein missään asemilla, osin siksi ettei nistit pesiydy sinne, ja toiseksi siksi että nykyään ei tulla asemille enää sillä tapaa odottelemaan tuntikauseiksi kuin ennen vanhaan. Nykyään kaikki on hektisempää, ihmiset odottelevat seisaaltaan sen 10 minuuttia, jos sitäkään.
Näin talvella ei tee paljoa mieli ulkona odotella, joten luonnollisesti keräännytään sisätiloihin odottamaan. Vanhalla asemalla oli penkit usein täynnä odottavia matkustajia, sekä se pääkäytävä seisoskelevia. Moni tulee ennakkoon paikalle, koska junaa ei ole varaa missata. Lisäksi 10 min on jo pelkästään liikenteessä minimi varuaika, joka tarvitsee ottaa, että voi olettaa selviävänsä yllättävistä hidastavista tekijöistä liikenteessä. Ennustettavissa on, että huonoilla keleillä sisätiloissa on paljon lattialla istuskelijoita ja osa matkaajista voipuneina makailevatkin.
- Anonyymi
Tulee myöhemmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulee myöhemmin.
Siis penkit tulee myöhemmin. Lippuautomaateista en tiedä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Penkkejä ei ole enää nykyään oikein missään asemilla, osin siksi ettei nistit pesiydy sinne, ja toiseksi siksi että nykyään ei tulla asemille enää sillä tapaa odottelemaan tuntikauseiksi kuin ennen vanhaan. Nykyään kaikki on hektisempää, ihmiset odottelevat seisaaltaan sen 10 minuuttia, jos sitäkään.
Niin mutta ku junat on myöhässä tämän tästä.
- Anonyymi
Onko siellä nyt Mall of Seinäjoki? Et pääsis ostosparatiisiin keskustassa, myös junamatkaajat!
- Anonyymi
"Toivottavasti vanha asemarakennus ei loju vuosia käyttämättömänä tilan haaskaajana, vaan saataisiin se purettua siitä, ja uudisrakentamista siihen, esim asuinkerrostaloja, hotellia, tms."
vanha asema on suojeltu kohde ja sitä ei saa purkaa eikä edes muuttaa mitenkään. - Anonyymi
Koko kompleksi ahdettu pienelle alueelle. Heti ensimmäisenä huomio miten tyypilliseen tapaan liikenne järjestelyt tulevat olemaan ongelma mutta se ei ole uusi asia Seinäjoella. Toi kaupungin keskusta on niin älyttömän ahdas ja pieni kuin perseen silmä. Mutta prameus ja arkkitehdin kapeakatseisuus edellä on tämäkin viety eteen päin .
- Anonyymi
Jos junanradat keskustan kohdalla laitettaiskin maan alle, muuttuis moni asia. Voitais liittää Pohja suoraviivaisesti keskustaan, ja keskusta laajentua sinne kätevästi. Päälle voi rakennella jotain, kunhan tolpitaan hyvin. Mutta erityisesti ahtaus vähenisi.
- Anonyymi
Juu vanhan purku maksaa jo vaikka mitä...ja jos meinaa pinotaloa tilalle se vasta maksaa.... Muistan lukeneeni että kaupunki on köyhä kun kirkonrotta ja säästötoimet alkoi jo. että jää nuo hommat yksityiselle puolelle varmaan nekin laskee että tarttis olla muuttoa tiedossa viiden vuoden sisällä
- Anonyymi
Erikoinen kommentti. Eihän tuo nyt ole ahdasta nähnytkään. Missähän pellolla olet tottunut ajelemaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erikoinen kommentti. Eihän tuo nyt ole ahdasta nähnytkään. Missähän pellolla olet tottunut ajelemaan?
Avaruuden kaupunkina mainostetaan jotta vale mainos. Avaruutta ei ole kuin tyhjät kadulla kävelijöitä kun ei ole kuin tyhjiä liikehuoneistoja.
- Anonyymi
Toiminnallisuus aivan syvältä. Miksei toimittaja siitä kysy mitään?
- Anonyymi
En ymmärrä kuinka jotkut kokee ahtautta. Tuossahan on hyvinkin avaraa, ja uuden aseman sisäänkäynti on todella avara, ja siinä on paljon avaraa tilaa, hienosti porrastettu myös. Selittäkää nyt meikäläiselle, missä kohtaa sitä ahtautta on, kun itse en löydä sitä ahtautta mistään, kun tuossa hetki sitten liikuskelin uudella alueella. Onko se ahtaus vain joidenkin päässä, visuaalisesti, kun ei tuossa konkreettisesti ole missään ahtautta, vaan päinvastoin, avaruutta.
- Anonyymi
Itse en oikein ymmärrä tuota ”hienosti porrastettua”. Eipä voi olla epäkäytännöllisempää etupihaa, kuin jyrkät portaat. Lumi sataa portaille ja jäätyvät talvella. Kyllä on hankala kulkea isojen laukkujen kanssa. Paremmalla suunnittelulla taksitkin olisivat päässeet aseman- ja perhekeskuksen oville.
- Anonyymi
"Aseman edessä on viisi matkustajien nouto- ja jättöpysäköintipaikkaa 10 minuutin aikarajoituksella. "
Aika hintsusti noutopaikkoja ja aikaa noudolle 🤔 Ei saa olla juna myöhäs, eikä hetkisen ennakkoon tulla vartoon.- Anonyymi
Tuleehan sinne myöhemmin Alman kupeeseen isompi noutoparkki. Vanhan aseman puoli toimii myös siihen saakka korvaavana noutoparkkina. Arvostelkaa vasta sitten kun kokonaisuus on valmis.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuleehan sinne myöhemmin Alman kupeeseen isompi noutoparkki. Vanhan aseman puoli toimii myös siihen saakka korvaavana noutoparkkina. Arvostelkaa vasta sitten kun kokonaisuus on valmis.
Ota kuule huomioon, ei toi aseman alueen rakentaminen, siis uusien rakennusten määrä tuohon vielä jää. Siihen on suunniteltu oliko 2 vai 3 uutta vielä mahtumaan. Tämä on sitä Seinäjokista avaruutta. Totuus onkin ihan toinen tälle avaruudelle, kun naapurikunnat pakko liitettiin niin avaruus tuleekin löytymään niistä....avaruutta ja autioita asuinalueita kun väki on lähtenyt palvelujen puuttumisen takia. Se on alkujaa Seinäjoen taktiikka ja kilpailla Vaasan kaupungin kanssa.
- Anonyymi
Tyypillistä seinäjokista liikennejärjestelyt ajattelua avaruuden kaupungissa.
- Anonyymi
Voi mitä hönöjä täällä kommentoimassa. Kaikki entisetkin paikat on käytössä. Radan varressa viisikerroksinen p-talo.
- Anonyymi
Kuinkahan pysäköinnin hinta, onkohan noussut, kun on katto päänpäällä?
- Anonyymi
Emmä löytäny sitä ainakaan. Ensiksi oli Alma, sitten joku Asemapäällikkö, sitten sillai hassusti piilossa joku R-kioski-kahvila, nimeltään Picnic, ja sit vanha matkakeskus. Oli aika viluista ulkona, niin menin sinne kahvilan käytävälle istuskeleen, penkkejä ei ollu kuin muutama kahvilassa. Sekin meni kiinni ritilän taakse joskus 20 maissa.
- Anonyymi
Negatiivis kommentoijat asuu jossain mettäperällä, eivätkä oo seinäjoella juuri käyneet. Puhuvat muiden suulla potaskaa, peitääkseen omaa alakuloaan, mikä johtuu siitä että mettäkylis kaikki tuntuu surkealta.
- Anonyymi
"Ota kuule huomioon, ei toi aseman alueen rakentaminen, siis uusien rakennusten määrä tuohon vielä jää..."
Ei pidäkään jäädä, tottakai se alue kannattaa käyttää rakentamiseen. Mitä huonoa näet siinä, että keskusta tiivistyy, eikä tarvi enää kävellä ison asfalttipreerian poikki, päästäkseen jonnekin. Siinähän on valtavaa hukkatilaa tuos aseman pohjoispuolella, se kannattaa käyttää tietenkin rakentamiseen, iso potentiaali siinä. Ei ole kenenkään hyöty, tuulinen iso asfalttialue, joutomaa.
Noutoparkista hakijoita ei niin paljon autoja ole, etteikö vajaalle parillekymmenelle autolle joku noutoparkki jostain kulmasta järjestyisi. Alman taakse ainakin kaavoituksessa on sellainen. Ja onhan siihen kadunvarteenkin kaavoitettu jättöparkkeja, kunhan se katusuunnitelma toteutuu joskus.
Pysäköintitalo on loistava, parkkipaikkojen määrä moninkertaistuu siihen nähden, mitä tuonne koko alueelle on aiemmin mahtunut autoja. Maksullinen tuo alue on ennenkin ollut, siinä ei muutosta. Ainoastaan se ero, ettei autoa tarvi harjata jatkossa lumesta, ja pääsee kuivin jaloin autolle muutenkin = parannus. - Anonyymi
Yllätyin että itse odotustila oli pienempi kuin luulin,mutta eihän siellä ollakaan kuin käymässä.Ärrä ja joku ravinteli oikein kivat ja muutenkin valoisa ja nykyaikainen ja tyylikäs uusi asema Parkkihalli ja hissillä asemalle aaettä kyl kelpaa mennä kuivin jaloin.Taksilla ei ilmeisesti pääse ihan oven eteen kuin vanhassa mutta en käynyt etupihalla jotain portaita vaan oli paljon.
- Anonyymi
Tiivis tunnelma siellä on, mutta ihan hyvin sinne sopi ihmiset, vaikka väkeä oli tosi paljon torstaina liikkeellä. Ja tiivistähän siellä junaskin on. Ihmiset tulee vain lyhyeksi aikaa tuohon odottamaan, suurimmaksi osaksi aikaa siellä ei oleskele ketään. Siksi hyvä ratkaisu, tehdä mahdollisimman tiivis ja tehokas. Eikä asemille tulla enää tuntikausiksi istumaan, sanomalehtiä lukien, kuten höyryveturiaikana. Asemille tullaan hyvin lyhyellä varoajalla, piipahtamaan, ei asumaan.
- Anonyymi
Tätä asemanseutua ja siihen liityviä liikenneratkaisuja koskevia ketjuja lukiessa ei voi välttyä ajatukselta, että täällä käy virkamiehiä puolustelemassa typeryyksiään.
Virkamiesten kaavoitus- ja liikenneratkaisuilla saatiin koko kaupungin keskusta autioitumaan ja seuraavaksi suuria asiakasvirtoja tuova perhekeskus sijoitettiin sumppuun junanradan ja kaupungin toiseksi vilkkaimman läpikulkutien väliin. Nyt sitten ihmetellään, kuinka saadaan paikallisliikenteen pysäkit sopimaan alueelle.
Parkkipaikkojakaan ei ole tarpeeksi, vaikka yllä toista kerrottiin. Perhekeskuksen työntekijöiden ja asemankorttelin asukkaiden parkkipaikat vievät leijonanosan parkkitalon pysäköintipaikoista. Lisäksi tarvittaisiin parkkipaikkoja junamatkustajille ja perhekeskuksen asiakkaille.
Kaupungin keskusta on täynnä tyhjiä rakentamattomia tontteja ja puskutraktoria odottavia kiinteistöjä. Mikä ihmeen vimma virkamiehillä on tukkia tuohon junanradan ja Valtionkadun väliin mitään lisärakentamista, kunnes tyhjät tontit on rakennettu?- Anonyymi
Mä oon ainakin ihan tavis, enkä usko että päättäjät täällä edes kirjottelis, kun muut somet tavoittaa yleisön paremmin. Mutta kyllä mun mielestä, tuo aseman ympäristö on aina ollut tosi ankean näköinen, kun siinä on ollu niin paljon aakeeta laakeeta hukkatilaa ympärillä. Jos se nyt parkkipaikoista on kiinni, niin eikö sen vanhan aseman tilalle voisi tehdä toisen lisäparkkihallin.
Ja onhan tuosta katusuunnitelma olemas, ei se tarvi kuin rahaa millä toteuttaa. Sehän oli simuloitu, että yksi kaista suuntaansa, parilla kiertoliittymällä, puskantien ja oliko kauppakadun kohdalla, toimis jopa paremmin kuin nykyinen nelikaistaväylä, liikennevaloineen. Näin jäis avaraa tilaa reunoille, kaikenlaisille taskuparkeille yms. Ja jalankulkuväylät avartuisi avarammaksi, ja keskusta olisi visuaalisesti rautatieaseman jatketta, ilman leveää valtaväylän ylitystä.
Tuo uusi sisäänkäynti on mun mielestä kiva, kun siinä ei autot ja taksit kaahaile, vaan se on kävelyaluetta laajalti. Sekin tuo avaraa tunnelmaa, ja poistaa sumput muualle. Ja nuo katusuunnitelmat on järkeviä, niillä nimenomaan ehkäistään sumput. Uskokaa tai älkää, niin ne suunnittelijat on ammattilaisia, ja niillä on tietoa jo olemassaolevista ratkaisuista, jotka toimivat. Pyörää ei ns olla keksimässä uudelleen. Nykyinen leveä nelikaistatie on vanhan maailman resurssien haaskuuta, josta onneksi halutaan eroon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä oon ainakin ihan tavis, enkä usko että päättäjät täällä edes kirjottelis, kun muut somet tavoittaa yleisön paremmin. Mutta kyllä mun mielestä, tuo aseman ympäristö on aina ollut tosi ankean näköinen, kun siinä on ollu niin paljon aakeeta laakeeta hukkatilaa ympärillä. Jos se nyt parkkipaikoista on kiinni, niin eikö sen vanhan aseman tilalle voisi tehdä toisen lisäparkkihallin.
Ja onhan tuosta katusuunnitelma olemas, ei se tarvi kuin rahaa millä toteuttaa. Sehän oli simuloitu, että yksi kaista suuntaansa, parilla kiertoliittymällä, puskantien ja oliko kauppakadun kohdalla, toimis jopa paremmin kuin nykyinen nelikaistaväylä, liikennevaloineen. Näin jäis avaraa tilaa reunoille, kaikenlaisille taskuparkeille yms. Ja jalankulkuväylät avartuisi avarammaksi, ja keskusta olisi visuaalisesti rautatieaseman jatketta, ilman leveää valtaväylän ylitystä.
Tuo uusi sisäänkäynti on mun mielestä kiva, kun siinä ei autot ja taksit kaahaile, vaan se on kävelyaluetta laajalti. Sekin tuo avaraa tunnelmaa, ja poistaa sumput muualle. Ja nuo katusuunnitelmat on järkeviä, niillä nimenomaan ehkäistään sumput. Uskokaa tai älkää, niin ne suunnittelijat on ammattilaisia, ja niillä on tietoa jo olemassaolevista ratkaisuista, jotka toimivat. Pyörää ei ns olla keksimässä uudelleen. Nykyinen leveä nelikaistatie on vanhan maailman resurssien haaskuuta, josta onneksi halutaan eroon."Ja onhan tuosta katusuunnitelma olemas, ei se tarvi kuin rahaa millä toteuttaa. Sehän oli simuloitu, että yksi kaista suuntaansa, parilla kiertoliittymällä, puskantien ja oliko kauppakadun kohdalla, toimis jopa paremmin kuin nykyinen nelikaistaväylä, liikennevaloineen."
Tämä simulointi ja olettamus perustuu siihen, että liikenne siirtyy muualle koska läpiajo hankaloituu. Ote liikennesuunnitelmasta:
2+2 kaistaa
"Nykyinen liikenne n. 12000ajon./vrk ennuste 16000
ajon./vrk
Välityskyky hyvä nykyinen, mutta liikennevaloissa
liikenne jonoutuu etenkin ruuhka-aikaan
- Liikennevalot kaikissa liittymissä
(4-kaistaiselle ei sovi kiertoliittymät)"
1+1 kaistaa
"Liikennettä siirtyy n. 2000 ajon./vrk muualle.
Ennuste 10000-11000 ajon./vrk.
Välityskyky syntyy liittymissä, jotka välittää ennustetun
liikenteen. Autojen viiveet lyhyempiä, mikä
varmistettu simulointiohjelmalla.
Jonot pidempiä etenkin ruuhka-aikaan, mikä harkitulla valo-
ohjauksella johtaa liikenteen hakeutumiseen muualle
(Vapaudentie)"
Näin saadaan 5000 ajoneuvoa vuorokaudessa pois tuosta sumpusta, kun poistetaan kaistat. Sitten taputellaan toisia selkään, kuinka mahtava idea. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ja onhan tuosta katusuunnitelma olemas, ei se tarvi kuin rahaa millä toteuttaa. Sehän oli simuloitu, että yksi kaista suuntaansa, parilla kiertoliittymällä, puskantien ja oliko kauppakadun kohdalla, toimis jopa paremmin kuin nykyinen nelikaistaväylä, liikennevaloineen."
Tämä simulointi ja olettamus perustuu siihen, että liikenne siirtyy muualle koska läpiajo hankaloituu. Ote liikennesuunnitelmasta:
2 2 kaistaa
"Nykyinen liikenne n. 12000ajon./vrk ennuste 16000
ajon./vrk
Välityskyky hyvä nykyinen, mutta liikennevaloissa
liikenne jonoutuu etenkin ruuhka-aikaan
- Liikennevalot kaikissa liittymissä
(4-kaistaiselle ei sovi kiertoliittymät)"
1 1 kaistaa
"Liikennettä siirtyy n. 2000 ajon./vrk muualle.
Ennuste 10000-11000 ajon./vrk.
Välityskyky syntyy liittymissä, jotka välittää ennustetun
liikenteen. Autojen viiveet lyhyempiä, mikä
varmistettu simulointiohjelmalla.
Jonot pidempiä etenkin ruuhka-aikaan, mikä harkitulla valo-
ohjauksella johtaa liikenteen hakeutumiseen muualle
(Vapaudentie)"
Näin saadaan 5000 ajoneuvoa vuorokaudessa pois tuosta sumpusta, kun poistetaan kaistat. Sitten taputellaan toisia selkään, kuinka mahtava idea.No eikö se ole hyvä, että tietynlainen läpiajoliikenne ohjautuu väljälle vapaudentielle. Keltä se on pois?
- Anonyymi
Mielestäni on turha kommentoida vielä: KESKENERÄISTÄ.
Mutiskaa sitten, kun on kokonaan valmis, kyllä ne odotushuoneen penkitkin tulee, kun aika on. Matkustajille ne on tarkoitettu, eikä turhaan istuksioille.
Eihän tuo piha-aluekkaan ole vielä kokonaisuudessaan valmis. - Anonyymi
Minne uudella asemalla voi jättää auton jos haluaa vain pikaisesti piipahtaa R-kiskalla?
- Anonyymi
Ei mihkään, huonosti suunniteltu. Lisäksi saattoliikenne on aseman pohjoispääs, niin se väki ei ohjaudu r-kioskin ohi. Aiemminhan saattoliikenteen väki kulki aseman edustalta, asemahallin ja r-kioskin ohi, ja saattoi siinä ärrältä ostaakin jotain. Nykyään saattoliikenne kun on aseman pohjoispääs, niin väki ei jaksa/osaa erikseen lähteä uuteen asemahalliin, koska se ei ole läpikulkumatkalla, näin jää iso osa ärrän potentiaalisista asiakkaista, venailemaan junaa vain laiturialueelle.
- Anonyymi
Hieno on, sekä sisältä, että ulkoa.
- Anonyymi
Rappusissa ei mitään apua lastenvaunuille ja pyörätuoleille.
Ei mitään esteettömyslankkua reunassa.
Hankalat rappuset ! - Anonyymi
Uudella asemalla on tilaa vain 5 taksille kerralla, loput joutuu ajamaan keskustassa rinkiä.
Hlöautoille siellä on tilaa kun vie jonnekin kilsan päähän tai parkkiluolaan.
Bussit sinne ei mahdu enää lainkaan eikä Seinäjoella ole enää bussiasemaa.
Miten prkl kaikki saatiin näin sössittyä`?
No saipa grynderit rakentaa satoja sikahintaisia asuntoja asemalle.- Anonyymi
Järjetöntä
- Anonyymi
Isoa, painavaa matkalaukkua piti lähes polvillaan kaksin käsin junasta lähtiessä työntää pitkän matkaa lumisohjossa aseman taka- ja etupuolella ennen kuin pääsi taksitolpalle. Huh.
- Anonyymi
Mikä oli se pakottava tarve miksi ylipäätään koko uusi asema piti rakentaa?
Muu kuin että grynderit tarvitsivat satojen miljoonien urakan ja poliitikot kevään vaaleihin vaalirahaa? - Anonyymi
Näyttää tosi isolta rakennukselta kun kattoo ulkoapäin.Pettymys kun meet sisälle.Miten on saatu noin ahdas asemahalli.Ei penkkejä ei säilytyslokeroita.
Odota siinä sitten 1.5 tuntia myöhässä olevaa junaa.Mistä noille atrkitehdeille insinööreille on maksettu.
Kaljaveikko Abceen nurkalta olis piirtänyt paremman ja tonnilla käteistä. - Anonyymi
Ei ollut yhtäkään laitapuolen kulkijaa nukkumassa penkeillä niin kuin on esim Tampereen Rautatieasemalla.
- Anonyymi
Uutisoitiin penkeistä joita oli löytynyt varastoista on hieno asia mutta miksi väliaikaisesti vain käyttöön?
Onko aina kuunneltava arkkitehtiä ja hänen mieltymyksien mukaan mentävä, eikö maalaisjärki voittaisi kun kerran MATTI ON KUKKAROSSA? - Anonyymi
Tässä "matkakeskuksessa" on sössity ihan kaikki, mikä on mahdollista sössiä. Ei ole riittävästi tilaa paikallis- tai kaukoliikenteen linja-autoille, saattoliikenteelle, takseille, eikä matkustajille. Kaiken huipuksi pyöräparkki on älypuhelinsovellusten takana maksullisena. Puhumattakaan puutteelisista liikennesuunnitelmista.
Kaupungintalolla varmaan kuitenkin itseä kehutaan, kuinka saatiin kaikki rahat hussattua.- Anonyymi
No pyöräparkithan on nykyään joka paikassa, äppien ja lukkojen takana, ihan jo varastelun ehkäisemiseksi. Se on nykyaikaa, mikä on ollut muualla arkipäivää jo vuosia.
- Anonyymi
Seinäjoelle ei ole neää lainkaan linja-autoasemaa eikä ole edes suunnitteilla.:
https://ilkkapohjalainen.fi/epari/uutiset/bussiliikenne-pysyy-hajautettuna-eikälinja-autoasemaa-ei-ole-tulossa-tästä-jutusta-selviää-seinäjoen-kaupunki-ja-kaukoliikenteen-nykytila-ja-tulevaisuus
Bussit lähtevät jostain kaupungilta mutta niiden infonäyttö sijaitsee uudella asemalla josta voi käydä katsomassa aikataulun ja sitten voi lähteä kaupungille etsimään oikeaa bussia. - Anonyymi
Ny on hyvät penkit. Mitää 40.000€ penkkejä tarvi tilata.
- Anonyymi
Oikein hyvä on. Kaunis ulkoa ja sisältä. Mukavan näköisiä ruokapaikkoja myös oli siellä. Parkkitalo on näppärä paikka ja yllättävän halpakin.
- Anonyymi
Samaa mieltä. Varmaan vielä muuttuu, paranee, kun kaikki lopulta saadaan valmiiksi.
- Anonyymi
Pari kertaa käynyt ja mun mielestä se on tosi hieno. Ehkä komein koko Suomessa. Ei mikään suuren suuri, mutta ihan riittävä.
- Anonyymi
Täydellinen akustiikka siellä näyttää olevan!
- Anonyymi
Juuri kävin Helsingissä kunalla kun omi lomareissu.Surkia kaninkoppi.Ahtast tilat ei penkkejä.Tarkoitus on näköjään että matkustajat menevät noihin ruoka kahvipaikkoihin istuskelemaan ja heidät rahastetaan kuiviin.Kun yöjunalla tulin niin suurin osa ei osannut junalta edes asemahalliin kun ei ollut kylttejä.Seoelisdä lauta aidan välissä kiskottiin isoja matkalaukkuja.Täysin epäonnistunut tekele.
Talo näyttää Suurelta mutta tilaa on vähemmän kuin vanhassa asemahallissa.
Tyydyttävä miinus - Anonyymi
Historian pienin ja ahtain juna asema mitä Seinäjoella on ollut.Ei jatkoon
- Anonyymi
Tosi pieni oli rautatieasema oli
- Anonyymi
Nyt tehdään jostain kauhajokisista clt jätepalousta penkit Tosin nekin maksavat noin 14 000 euroa jos hinta ei taas nouse alkuperäisestä niinkuin yleensä käy
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1473252- 2232995
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791966Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va781592Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391437- 481148
- 991041
- 1191014
- 58978
- 12913