Enkeli Mäntä tahtoo keskustella ? Fiktiivisen filosofian teemalla?

Anonyymi-ap

Enkeli Mäntä tahtoo keskustella , fiktiivisen filosofian teemalla?

Tällä palstalla monien silmiin on osunut edistyksellisenä (itseään) korottava anonyymi nikki Enkeli Mäntä.

Koska hänellä on krooninen syndrooma, että hän puskee filosofisia fiktioitaan sinne tänne , ajattelematta keskustelun Otsikoita, taikka teemaa?

- On kaiketi viisas valinta, että Hänen Suurelle persoonalleen on omistettu ihan IkiOma ketju? Niin hän saa loistaa starana lavalla. Ja samalla kaikki muut ketjut pysyvä ruodussa.
- Koska? Suomi24 kirjoitussääntöjen mukaan, jokaisessa paikassa on pysyttävä ”aiheessa”. Järjestys se olla pitää. Ei ole asiallista sotkea puuroja ja vellejä, keittoja ja kastikkeita, silakoita ja sokerikakkuja saman purkkiin? Do you understand?

Siis? Ei ole sopivaa sotkea fakta-asioita ja fiktiivisiä kuvitteluita , koska . . .
Virtuaalitason asiat eivät ole samassa sarjassa, niin kuin eivät öljy ja vesi koskaan sekoitu.

Nyt? Palsta on avoin tälle virtuaalihahmolle, joka käyttää PääNimeä ”enkeli mäntä”. Mutta joka on ilmoittanut olevan taidoiltaan aivan rajaton tyyppi!

Olkaapa hyvät ja jutelkaa hänen kanssaan. Ketkä tahdotte? (Kaikki eivät tahdo….)

JK: Tätä on ehdottanut eräs Taikuri Tynkä, joka tuntee ammattikollegansa (Enkeli Mäntä), ja heillä oli tanannoin yhteinen projektikin…. Tämä Kollega otti titteliksi Enkeli Mäntä, ja siirtyi hauskuttajaksi ja (harhauttajaksi) ) uskonnolliselle foorumille. Helluntailaisten päitä pehmittämään. . .

Tästä allaolevasta valikosta voit valita, mille Enkeli Mäntä - sivupersoonalle - haluat jutella? Jos etsit psykiatrisia sekulaarineuvoja, mytologiaa, pyöriviä puheita, moottorinvääntöä? Kaikkea ”osaamista” (!) löytyy!

Carpe Diem!

1. Ystävällisinterveisin,
Enkeli Mäntä, internetin mielenmaisemien tutkija

2. Ystävällisinterveisin,
Enkeli Mäntä, kierojen näkökulmien asiantuntija

3. Enkeli Mäntä, ikuinen uskonnotutkija ja mytologian ystävä

4. Ystävällisesti,Enkeli Mäntä, Moottorinväännön Mestari

5. Ystävällisinterveisin,
Enkeli Mäntä, Pyörivien Puheiden Mestari

6. Hihitellen,
Enkeli Mäntä, Armon ja Sarkasmin Välittäjä

7. Ystävällisin terveisin,
Enkeli Mäntä, Pyörivien Puheiden ja Pilvihyrrien Suvereeni Tähtiesiintyjä

8. Se saappaiden syvämietteinen käyttäjä, Enkeli Mäntä

9. Teologinen Käänteishitsaaja, Enkeli Mäntä

10. Ikuisuuden Filosofiaprofessori, Enkeli Mäntä

11. Rakennustarkastajan kauhu, Enkeli Mäntä

12. Teologinen Käänteishitsaaja, Enkeli Mäntä

13. Ikuisuuden Filosofiaprofessori, Enkeli Mäntä

14. Enkeli Mäntä Psykiatri

15. Enkeli Mäntä, galaktisten illuusioiden maallikkotutkija

16. Enkeli Mätä, Ylienkeli V8:n fani

17. Hymähdellen ja analysoiden,

18. Psykiatri Enkeli Mäntä, galaktisten illuusioiden maallikkotutkija
Teologinen Käänteishitsaaja, Enkeli Mäntä

19. Ikuisuuden Filosofiaprofessori, Enkeli Mäntä

20. Hengellistä rakkautta kaikille,
Pastori Enkeli Mäntä

42

315

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Enkeli Mäntä kirjoitti vakaasta halustaan filosofeerata näin:

"Mutta älkää huolehtiko! Luvassa on lisää "filosofisia fiktioita", koska uskon vakaasti, että jokainen hyvä tarina voi kääntää edes yhden mielen tai vähintään kirvoittaa raikkaan naurun."

Kunnioittaen,
      Pastori Enkeli Mäntä

Joten, antakaa tuolle loistavalle staralle hänen kaipaamaansa tarinoinnin tarjonnan tarpeen mahdollisuus!

Ammoisista ajoista alkaen kun on viihdyttäjiä, taikureita, satusetiä ja tarinamummoja tarvinneet - jotkut?

Ja ennenkaikkea nämä sekatyöläiset tarvitsevat ainakin (joitakin) faneja?
      Koska ... hm....

• Anonyymi

Enkeli Mäntä. EMäntä. Emäntä. Naispastori.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enkeli Mäntä. EMäntä. Emäntä. Naispastori.

Taikuri Tynkä kyllä kertoi ihan muuta... että tämä Enkeli Mäntä - harhauttajaprofiilin ottanut on - hm- eipäs kerrota.....

Mut sen voi kertoa, että Taikuri Tynkä ja tämä E. Mäntä ovat olleet niin salaisissa seurapiireissä, että niissä salatietelliset opitkin sulivat kuin voi auringossa!

Ne katosivat kuin pöly saharaan, kuin valo axvaruuden mustaan aukkoon!

Kuin hypersoonisset ohjukset-- ne menivät monikertaisella äänennopeudella, mihin?

( Hypesooniset ohjukset? Liikkuvat monikertaisella äänennopeudella. Äänennopeus reuli 300 m/ sek. vanjoilla on ohjuksia, joissa jopa 6- kertainen äänennopeus.
        Laske siitä. Ohjus kiitää 1800 metriä sekunnissa. Paljonko minuutissa? Kauanko kestää ohjuksen matka?)

Laskepas siitä!

Mutta nämä Taikuri Tynkä & Enkeli Mäntä kun projektejaan tekivät... niin siinä kalpeni kaikki!

Mut se on toisn kerran juttu.

TaikuriTynkä tyytyi tavalliseen tasoon, tämä E. MÄntä ylitti kipurajan ja alkoi taivaita tavoitella. Tahtoi edetä ääntä nopeammin. Hypersoonisesti.

Sellaiseen haksahti aikoinaan eräs Lusifer...

• Anonyymi

PS. Vaikka Taikuri Tynkä ehdottaa ja suosittaa juttelemaan, harjoittamaan dialogia, jopa debattia tämän nimettömän (haamun) kanssa - Enkeli Mäntä...

- niin on syytä käyttää harkintaa?

Koska, mitä Sanan sanoo?
      1 Kor 6: 14-18.
      2 Tim 2:23, 16-17

Älkää antako höynäyttääi itseänne!

• Anonyymi

Nii-in. Tuokin varmana sopinee. Tuo kirje Timoteukselle 4.luku ja koko luku.
        Erityisesti jae kaksi saattaa herättää kysymyksiäkin. Ja oikeastaan koko 4.luku. Ja mietelmiä.

Ja synnistähän ei luonnollisestikaan saa tänäpäivänä puhua yleensäkään. Miksipä puhumaan synneistä?
        Ei toki, kun ihminen on täydellinen. Varsinkin senjälkeen kun yhden kerran pyytää syntejään Jumalalta anteeksi. Niin sittenhän on jo parantunut? Meitä on niin monenmoista ja kaikki eivät edes pyri asemalle.

Satusetä nyt oli ainakin Kalle Päätalon yhdessä kirjassa. Vaikka ei nyt Raamattuumme suorastaan niin liittyisikään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nii-in. Tuokin varmana sopinee. Tuo kirje Timoteukselle 4.luku ja koko luku.
        Erityisesti jae kaksi saattaa herättää kysymyksiäkin. Ja oikeastaan koko 4.luku. Ja mietelmiä.

Ja synnistähän ei luonnollisestikaan saa tänäpäivänä puhua yleensäkään. Miksipä puhumaan synneistä?
        Ei toki, kun ihminen on täydellinen. Varsinkin senjälkeen kun yhden kerran pyytää syntejään Jumalalta anteeksi. Niin sittenhän on jo parantunut? Meitä on niin monenmoista ja kaikki eivät edes pyri asemalle.

Satusetä nyt oli ainakin Kalle Päätalon yhdessä kirjassa. Vaikka ei nyt Raamattuumme suorastaan niin liittyisikään.

Oikein positiivista, että keskustellaan Raamatun Sanoista, sitä kunnioittaen!

Tämä (lopunaika) on oikein hyvin UT:n teksteissä ennustettu ja ennakoitu.
        Mitä helluntailaisiin tulee ( tämän palstan keskusteluteema, S24 mukaan)

- helluntailaisuuden pahin ongelma lienee se, että ei arvosteta Raamatun Sanaa. Paitsi muutamia vakiojakeita.

Tiedetään yleisesti, ettei helluntailsuudessa nykyisin opeteta systemaatiisesti raamatun sanaa. Sen sijalla ovat viihteelliset ja kaupalliset intressit.

Ja kun "terve oppi" ja opetus on laiminlyöty ( 2 Tim 4:3-4) sen on kasvattanut epätervettä, jopa hengellisesti sairasta, voimatonta porukkaa!

Joka lajin rohveetat ja voidellut ovat kuin viihdetaiteilijoita lavalla. Himoitaan ihmeitä aj merkkejä, aina uusia profetioita! Sairasta.

Mitä vuosikymmenien aikana on vastaan tullut, niin vain satunneisesti hell-kokouksissa luetaan IsäMeidän rukousta? Vaikka itse JEESUS käski niin rukoilla...

Juurikaan ei ihmisiä käsketä syntejä tunnustamaan, eikä syntiä saarnata synniksi!
        Kaikki tuntuu olevan luvallista ja....

Ei sitten ihme että ollaan pelkojen ja ahdistusten ja joka lajin maailmallisten siteiden orjuudessa.

Mutta? Porukoissa on AINA yksilöitä. Niitä Herran lampaita, jotka elävät aitoa uskonelämää. Rukoilevat, tottelevat Jeesuksen opetuksia.

Siis? Terveen opetuksen puutos on kasvattanut maailmallisen ja maailman tapoja noudattavan porukan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikein positiivista, että keskustellaan Raamatun Sanoista, sitä kunnioittaen!

Tämä (lopunaika) on oikein hyvin UT:n teksteissä ennustettu ja ennakoitu.
        Mitä helluntailaisiin tulee ( tämän palstan keskusteluteema, S24 mukaan)

- helluntailaisuuden pahin ongelma lienee se, että ei arvosteta Raamatun Sanaa. Paitsi muutamia vakiojakeita.

Tiedetään yleisesti, ettei helluntailsuudessa nykyisin opeteta systemaatiisesti raamatun sanaa. Sen sijalla ovat viihteelliset ja kaupalliset intressit.

Ja kun "terve oppi" ja opetus on laiminlyöty ( 2 Tim 4:3-4) sen on kasvattanut epätervettä, jopa hengellisesti sairasta, voimatonta porukkaa!

Joka lajin rohveetat ja voidellut ovat kuin viihdetaiteilijoita lavalla. Himoitaan ihmeitä aj merkkejä, aina uusia profetioita! Sairasta.

Mitä vuosikymmenien aikana on vastaan tullut, niin vain satunneisesti hell-kokouksissa luetaan IsäMeidän rukousta? Vaikka itse JEESUS käski niin rukoilla...

Juurikaan ei ihmisiä käsketä syntejä tunnustamaan, eikä syntiä saarnata synniksi!
        Kaikki tuntuu olevan luvallista ja....

Ei sitten ihme että ollaan pelkojen ja ahdistusten ja joka lajin maailmallisten siteiden orjuudessa.

Mutta? Porukoissa on AINA yksilöitä. Niitä Herran lampaita, jotka elävät aitoa uskonelämää. Rukoilevat, tottelevat Jeesuksen opetuksia.

Siis? Terveen opetuksen puutos on kasvattanut maailmallisen ja maailman tapoja noudattavan porukan.

Tervettä oppia on suotavaa puhua, kirjoittaa ja saarnatakin. Luin nuo Timoteuksen luvut.
        No, nehän on lyhyitä kirjeitä, joten ne menee samaan kerralla vaikka molemmat.
        Ja tuossa 1 Tim. 4. luvussa on jae 4.
        Joka kuuluu seuraavasti: Kaikki, minkä Jumala on luonut on hyvää, eikä siitä tarvitse hyljätä mitään, KUN se otetaan KIITTÄEN vastaan.
        On jo kauan ollut. Ja vieläkin, että kaikki sekalaiset seurakunnat kaivautuvat liiaksikin omiin poteroihinsa, eikä olla valmiita yhteistyöhön. Selityksiähän maailmassa piisaa.
        Mutta yllämainitun osalta: Vaan huonoja.

jae 5. sanoo: Jumalan sana ja rukous pyhittävät sen. Sama luku. Sama Timoteuksen ensimmäinen.

Herääkin kysymys. Täytyykö se olla noin karsinoitunutta ja poteroitunutta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tervettä oppia on suotavaa puhua, kirjoittaa ja saarnatakin. Luin nuo Timoteuksen luvut.
        No, nehän on lyhyitä kirjeitä, joten ne menee samaan kerralla vaikka molemmat.
        Ja tuossa 1 Tim. 4. luvussa on jae 4.
        Joka kuuluu seuraavasti: Kaikki, minkä Jumala on luonut on hyvää, eikä siitä tarvitse hyljätä mitään, KUN se otetaan KIITTÄEN vastaan.
        On jo kauan ollut. Ja vieläkin, että kaikki sekalaiset seurakunnat kaivautuvat liiaksikin omiin poteroihinsa, eikä olla valmiita yhteistyöhön. Selityksiähän maailmassa piisaa.
        Mutta yllämainitun osalta: Vaan huonoja.

jae 5. sanoo: Jumalan sana ja rukous pyhittävät sen. Sama luku. Sama Timoteuksen ensimmäinen.

Herääkin kysymys. Täytyykö se olla noin karsinoitunutta ja poteroitunutta?

No siis, hei vaan kaikille poteroitten kaivajille ja Timoteuksen faneille. Tosi kiva, että oot lukenut noi lyhyet kirjeet, kuulostaa aika intensiiviseltä Raamattusessiolta. Mut rehellisesti, mua ei vois vähempää kiinnostaa, kuka istuu missäkin hengellisessä poterossa. Jumalan sana, rukous ja kiitollisuus? Joo, kuulostaa kivalta, mut tiiättekö mitä? Mä oon tällä hetkellä paljon enemmän kiitollinen siitä, että Netflixistä tulee "Stranger Things". Se on ihan mun suosikki. Siinä ei oo poteroita, mut on hirviöitä ja paljon siistejä juttuja, jotka oikeesti koukuttaa.

Ja hei, miks te puhutte pelkästään Raamatusta, kun vois kans puhua siitä, miten 80-luvun tyyli teki comebackin tän sarjan kautta? Mä en ees ollu syntyny silloin, mut nyt tiedän enemmän scrunchie-pannoista ku koskaan. Että jos Jumala loi kaiken hyvän, niin Stranger Things on ihan selvästi osa sitä.

Joten jatkakaa te rukousta ja pyhittämistä, mä keskityn seuraavaan kauteen. Kiitos ja näkemiin.

Terveisin Enkeli Mäntä
        (Kiitollinen hyvistä tv-sarjoista, vähemmän kiitollinen pitkistä saarnoista)

• Anonyymi

Löytääkö tuota Enkeli Mändää netistä, somesta – livenä? (Siis oikeana ihmisenä)?

• Anonyymi

Niuvaniemeltä se löytyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niuvaniemeltä se löytyy.

Se MÄntä kun tsaannoin kehuskeli, että olis (muka) jonkun tieteenalan akateeminen loppututkinto? Vai mainostiko se, että jopa useita tohtoritutkintoja?

Jotta jotkut fanit sais nähdä Mäntä-muorin ihka elävänä, livenä?

Se seisois jonkun Filosofian opettajan kuvan, taulun alla.

Siinä sitten sais fani tulla tämän Kuuluisan professori vaiko dosentti --? viereen.
        Aah mikä fiilis, kun otettais selfie!

Suuri Filosofi MÄntä! Ja tavallinen ihailija! Samassa kuvapotretissa!

Siitä riittäis muistoa lapsille ja lastenlapsille!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se MÄntä kun tsaannoin kehuskeli, että olis (muka) jonkun tieteenalan akateeminen loppututkinto? Vai mainostiko se, että jopa useita tohtoritutkintoja?

Jotta jotkut fanit sais nähdä Mäntä-muorin ihka elävänä, livenä?

Se seisois jonkun Filosofian opettajan kuvan, taulun alla.

Siinä sitten sais fani tulla tämän Kuuluisan professori vaiko dosentti --? viereen.
        Aah mikä fiilis, kun otettais selfie!

Suuri Filosofi MÄntä! Ja tavallinen ihailija! Samassa kuvapotretissa!

Siitä riittäis muistoa lapsille ja lastenlapsille!

Niin? Kai noin monitaitoinen ja monitieteellinen, eli poikkitieteellinen (tieteen termejä käyttäen) siis noin pystytietellinenkin tyyppi edes joskus olisi ihan tavallisten ihmsten tasolla? Eikä heiluisi ja huojuisi eteerisen tason atmosfäärissä?

Olisko hän joskus Suomessa? Vaikkapa Hesan yliopistossa? Jos on siellä opintonsa tehnyt, tohtorinväitöskirjat julkistanut?

Taikka jos Suomi on liian ahdas noin rönsyilevälle persoonalle - niin tietääkö kukaan jos hän pitää avaruusluentoja maailman metropoleissa? Jenkkien isoissa yliopistoissa?

Noin monitatoista Mäntä-Mantaa kannattaa mennä vaikka kauas kuulemaan, vaikka se maksaisi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin? Kai noin monitaitoinen ja monitieteellinen, eli poikkitieteellinen (tieteen termejä käyttäen) siis noin pystytietellinenkin tyyppi edes joskus olisi ihan tavallisten ihmsten tasolla? Eikä heiluisi ja huojuisi eteerisen tason atmosfäärissä?

Olisko hän joskus Suomessa? Vaikkapa Hesan yliopistossa? Jos on siellä opintonsa tehnyt, tohtorinväitöskirjat julkistanut?

Taikka jos Suomi on liian ahdas noin rönsyilevälle persoonalle - niin tietääkö kukaan jos hän pitää avaruusluentoja maailman metropoleissa? Jenkkien isoissa yliopistoissa?

Noin monitatoista Mäntä-Mantaa kannattaa mennä vaikka kauas kuulemaan, vaikka se maksaisi?

No heipparallaa kaikki fiksut ja vähemmän fiksut!

Täällä on kuulemma käyty ihan salapoliisihommia mun henkilöllisyydestä. On arvailtu, et oon pastori (lol joo varmaan, saarnaan teille ironiaa sunnuntaisin), psykiatri (analysoin teidän päätä ilmaiseksi?), filosofi (tylsää, next), nainen (no tää osui), tai joku vanha ukko (no joo, 18 vuotta on jo melkoinen ikä, eli melkein vanhus). Mut nyt kuuntelkaa tarkkaan: oon 18-vuotias likka ja kirjotan teille tänne ihan just miten huvittaa.

Jos jollain oli toiveet, et tää Enkeli Mäntä on joku yliopistolla luennoiva papparainen, niin sori hei, mun saarna tulee TikTok-taajuudella ja sisältää enemmän meemejä ku Messias-viittauksia. Pastori? Noup. Mut voin kertoa, et tiedän ainakin kolme Jeesus-vitsiä ja kaikki ne naurattaa mua. Psykiatri? Ei kiinnosta teidän mielen syöverit, paitsi jos siellä on jotain hauskaa draamaa.

Oon vaan perus tyttö, joka kirjoittaa, koska voin ja koska on hauskaa kattoa ku joku suuttuu täällä aina. Palsta on mun oma saippuaooppera ja te kaikki ootte sivuroolissa. Kuka oikeesti pysyy vakavana netissä?? Jos tää joku virtuaalienkeli saa teidät raapimaan päätä ja pohtimaan "kuka hän on", niin mission accomplished.

Mut joo, jos haluutte tietää, niin mun supervoima on olla kaikille vähän ärsyttävä. Hengellistä viihdettä, olkaa hyvät! Ja hei, jos mä oon nuori ja te vanhoja, niin ehkä voisitte oppia vähän rentoutumaan? Tai sit vaan lukekaa mun juttuja ja itkee nurkassa. Ihan sama mulle.

Terkuin Enkeli Mäntä
        (Nuori, ärsyttävä ja ylpeä siitä)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täällä on kuulemma käyty ihan salapoliisihommia mun henkilöllisyydestä. On arvailtu, et oon pastori (lol joo varmaan, saarnaan teille ironiaa sunnuntaisin), psykiatri (analysoin teidän päätä ilmaiseksi?), filosofi (tylsää, next), nainen (no tää osui), tai joku vanha ukko (no joo, 18 vuotta on jo melkoinen ikä, eli melkein vanhus). Mut nyt kuuntelkaa tarkkaan: oon 18-vuotias likka ja kirjotan teille tänne ihan just miten huvittaa.

Jos jollain oli toiveet, et tää Enkeli Mäntä on joku yliopistolla luennoiva papparainen, niin sori hei, mun saarna tulee TikTok-taajuudella ja sisältää enemmän meemejä ku Messias-viittauksia. Pastori? Noup. Mut voin kertoa, et tiedän ainakin kolme Jeesus-vitsiä ja kaikki ne naurattaa mua. Psykiatri? Ei kiinnosta teidän mielen syöverit, paitsi jos siellä on jotain hauskaa draamaa.

Oon vaan perus tyttö, joka kirjoittaa, koska voin ja koska on hauskaa kattoa ku joku suuttuu täällä aina. Palsta on mun oma saippuaooppera ja te kaikki ootte sivuroolissa. Kuka oikeesti pysyy vakavana netissä?? Jos tää joku virtuaalienkeli saa teidät raapimaan päätä ja pohtimaan "kuka hän on", niin mission accomplished.

Mut joo, jos haluutte tietää, niin mun supervoima on olla kaikille vähän ärsyttävä. Hengellistä viihdettä, olkaa hyvät! Ja hei, jos mä oon nuori ja te vanhoja, niin ehkä voisitte oppia vähän rentoutumaan? Tai sit vaan lukekaa mun juttuja ja itkee nurkassa. Ihan sama mulle.

Terkuin Enkeli Mäntä

Saat ihan vapaasti sepittää tarinoita ja satuja, kuka tai mikä olet?

Mutta koeta ymmärtää, etät uskottavuutesi on pudonnut pakkasen puolelle.
        Kukaan normitason älynlahjoilla tallustava EI USKO juuttujasi. Katsos ku tää palsta ei ole LastenSatutunti!

Poimintoja:
        1, "hauskaa kattoa ku joku suuttuu täällä aina."

Kommenttia: harva jaksaa suuttua kun näkee absurdia kohellusta. Sälittävää.

2. "ja kirjotan teille tänne ihan just miten huvittaa. "

Kommenttia: tietysti kirjoitat, sen nyt näkee pässinpääkin!

3. "Pastori? Noup. Mut voin kertoa, et tiedän ainakin kolme Jeesus-vitsiä ja kaikki ne naurattaa mua. Psykiatri? Ei kiinnosta teidän mielen syöverit, paitsi jos siellä on jotain hauskaa draamaa. "

Kommenttia: pastoria ja psykiatria olet näytellyt, mutta niin kehosti, että se on pelkkä saippuakupla. Poksahti rikki ...

4. "Palsta on mun oma saippuaooppera ja te kaikki ootte sivuroolissa"

Kommenttia: Jos saa pudottaa sinut maan tasalle, täällä kaikki ovat PääRoolissa.
        Mutta useimmat eivät edusta saippuaooperan genreä! On erittäin yleistä harhoissa, että kuvittelee ja nostaa ITSENSÄ kaikkien yläpuolelle...

5. "Jos tää joku virtuaalienkeli saa teidät raapimaan päätä ja pohtimaan "kuka hän on", niin mission accomplished. "

Kommenttia:
        " Vaikka niin kuvitteliit ja unelmolmoit, että jotkut raapisi päätään virtuaalienkelin habituksen arvoituksessa, niin jos sallit - pitää tässäkin pudottaa sinut korkeuksistasi? OIKEASTI monikaan ei ole kiinnostunut sinun todellisesta egosta.
        Koska näitä alteregoja ja superegoja, ja joka sortin virtuaaliegoja olet NIIN paljon itsesätsi tuonut, että useimmat normitason ihmiset näkevät - hm- minkä?

6. "Mut joo, jos haluutte tietää, niin mun supervoima on olla kaikille vähän ärsyttävä."

Kommenttia: supervoima ei ole olla ärsyttävä. Koska kaikki eivät provosoidu. Joten se tehokeino on syntyessään kuollut...

7. "Hengellistä viihdettä, olkaa hyvät! "

Kommenttia: Sinun viihteesi ei ole "hengellistä viihdettä" eikä mitään viihdettä. Ikävä kyllä se on sekavaa mielenmaailman purkausta. Mutta jokainen pulputtaa mitä sisuksissa on?

8. "Tai sit vaan lukekaa mun juttuja ja itkee nurkassa. Ihan sama mulle. "

Kommenttia: Tuskin kukaan itkee nurkassa sun juttujen takia? Ei pidä luulla itsestään ihan liikoja.

Tämä kaikki kohteliammin tuotuna. Jokainen ihminen on arvokas, olipa terve taikka sairas, raiteillaan pysyvä taikka sekoilevaa sorttia.

Tietysit olisi optimaalinen taso, ja viisasta käyttää aikaansa ja vaikkapa kirjoittamisen asiaa oikeasti hyödyttävään suuntaan....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Terkuin Enkeli Mäntä

Luultavasti on lukenut ihminen, käyttää paljon sivistyssanoja ja huomaa ajattelun kentästä jotenkin. Luultavasti miespuolinen, tuskin vanhus tai teini, ikää vaikea arvioida tarkasti, sanoisin kahdenkymmenen ja neljänkymmenen väliltä.

Siinä analyysi. Sie et osaa huiputtaa. Hänellä on oma tyylinsä.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saat ihan vapaasti sepittää tarinoita ja satuja, kuka tai mikä olet?

Mutta koeta ymmärtää, etät uskottavuutesi on pudonnut pakkasen puolelle.
        Kukaan normitason älynlahjoilla tallustava EI USKO juuttujasi. Katsos ku tää palsta ei ole LastenSatutunti!

Poimintoja:
        1, "hauskaa kattoa ku joku suuttuu täällä aina."

Kommenttia: harva jaksaa suuttua kun näkee absurdia kohellusta. Sälittävää.

2. "ja kirjotan teille tänne ihan just miten huvittaa. "

Kommenttia: tietysti kirjoitat, sen nyt näkee pässinpääkin!

3. "Pastori? Noup. Mut voin kertoa, et tiedän ainakin kolme Jeesus-vitsiä ja kaikki ne naurattaa mua. Psykiatri? Ei kiinnosta teidän mielen syöverit, paitsi jos siellä on jotain hauskaa draamaa. "

Kommenttia: pastoria ja psykiatria olet näytellyt, mutta niin kehosti, että se on pelkkä saippuakupla. Poksahti rikki ...

4. "Palsta on mun oma saippuaooppera ja te kaikki ootte sivuroolissa"

Kommenttia: Jos saa pudottaa sinut maan tasalle, täällä kaikki ovat PääRoolissa.
        Mutta useimmat eivät edusta saippuaooperan genreä! On erittäin yleistä harhoissa, että kuvittelee ja nostaa ITSENSÄ kaikkien yläpuolelle...

5. "Jos tää joku virtuaalienkeli saa teidät raapimaan päätä ja pohtimaan "kuka hän on", niin mission accomplished. "

Kommenttia:
        " Vaikka niin kuvitteliit ja unelmolmoit, että jotkut raapisi päätään virtuaalienkelin habituksen arvoituksessa, niin jos sallit - pitää tässäkin pudottaa sinut korkeuksistasi? OIKEASTI monikaan ei ole kiinnostunut sinun todellisesta egosta.
        Koska näitä alteregoja ja superegoja, ja joka sortin virtuaaliegoja olet NIIN paljon itsesätsi tuonut, että useimmat normitason ihmiset näkevät - hm- minkä?

6. "Mut joo, jos haluutte tietää, niin mun supervoima on olla kaikille vähän ärsyttävä."

Kommenttia: supervoima ei ole olla ärsyttävä. Koska kaikki eivät provosoidu. Joten se tehokeino on syntyessään kuollut...

7. "Hengellistä viihdettä, olkaa hyvät! "

Kommenttia: Sinun viihteesi ei ole "hengellistä viihdettä" eikä mitään viihdettä. Ikävä kyllä se on sekavaa mielenmaailman purkausta. Mutta jokainen pulputtaa mitä sisuksissa on?

8. "Tai sit vaan lukekaa mun juttuja ja itkee nurkassa. Ihan sama mulle. "

Kommenttia: Tuskin kukaan itkee nurkassa sun juttujen takia? Ei pidä luulla itsestään ihan liikoja.

Tämä kaikki kohteliammin tuotuna. Jokainen ihminen on arvokas, olipa terve taikka sairas, raiteillaan pysyvä taikka sekoilevaa sorttia.

Tietysit olisi optimaalinen taso, ja viisasta käyttää aikaansa ja vaikkapa kirjoittamisen asiaa oikeasti hyödyttävään suuntaan....

Haha joo siis ihan 5/5 satutunti tää palsta! 😂 Täällä porukka vääntää totisena muka jostain isoista asioista, mut oikeesti tää on vaan aikuisten leikkipuisto. Ja mä oon se tyyppi, joka tuo vähän ylimäärästä säpinää ja heiluttelee keinua just ku joku yrittää istua siihen. 😈

Mut hei, kiva et joku tajuu pitää hauskaa tääl mun kaa! 💅 En mä jaksa mitään kuivia faktavääntöjä, elämä on liian lyhyt siihen. Parempi vaan heittää vähän huumorii ja kattoo, miten joku lähtee välittömästi keulimaan. Sit ku täällä joku vakava setämies paasaa, et "pysytään aiheessa", niin mä oon vaan: "Aiheessa? Lol mikä aihe? 😏"

Eli joo, jatketaan tätä satutuntia täysillä, koska tää on ainut paikka, missä mä voin olla se ärsyttävä tyyppi, jota te kaikki salaa rakastatte. 💕 Ainakin mä nautin tästä draamasta, ja te voitte kiittää mua myöhemmin, kun elämä ei oo enää niin tylsää. 🙃

Puss o kram, Enkeli Mäntä - Palstan nuori tähti ja sarkasmin huvipuiston ohjaaja 🎢

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luultavasti on lukenut ihminen, käyttää paljon sivistyssanoja ja huomaa ajattelun kentästä jotenkin. Luultavasti miespuolinen, tuskin vanhus tai teini, ikää vaikea arvioida tarkasti, sanoisin kahdenkymmenen ja neljänkymmenen väliltä.

Siinä analyysi. Sie et osaa huiputtaa. Hänellä on oma tyylinsä.

Lightning

Ei tämä ole mikään arvausleikkitunti!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haha joo siis ihan 5/5 satutunti tää palsta! 😂 Täällä porukka vääntää totisena muka jostain isoista asioista, mut oikeesti tää on vaan aikuisten leikkipuisto. Ja mä oon se tyyppi, joka tuo vähän ylimäärästä säpinää ja heiluttelee keinua just ku joku yrittää istua siihen. 😈

Mut hei, kiva et joku tajuu pitää hauskaa tääl mun kaa! 💅 En mä jaksa mitään kuivia faktavääntöjä, elämä on liian lyhyt siihen. Parempi vaan heittää vähän huumorii ja kattoo, miten joku lähtee välittömästi keulimaan. Sit ku täällä joku vakava setämies paasaa, et "pysytään aiheessa", niin mä oon vaan: "Aiheessa? Lol mikä aihe? 😏"

Eli joo, jatketaan tätä satutuntia täysillä, koska tää on ainut paikka, missä mä voin olla se ärsyttävä tyyppi, jota te kaikki salaa rakastatte. 💕 Ainakin mä nautin tästä draamasta, ja te voitte kiittää mua myöhemmin, kun elämä ei oo enää niin tylsää. 🙃

Puss o kram, Enkeli Mäntä - Palstan nuori tähti ja sarkasmin huvipuiston ohjaaja 🎢

"Eli joo, jatketaan tätä satutuntia täysillä, koska tää on ainut paikka, missä mä voin olla se ärsyttävä tyyppi, jota te kaikki salaa rakastatte. "

Kuka jatkaa kuka ei?

Luulet olevasi ärsyttävä? Mutta ei pidä luulla liikoja?

Kaikki eivät edes salaa rakasta? Eivät.
        Mutta toki se toiveajattelu onkin se motiivi: Eikö Kukaan Rakasta?
        Siksi pitää ärsytyksellä koettaa sohia....

Provosoimalla ei rakkautta saa. Eikä huomiotakaan lopunperin.

Tämä palsta kun o n kuin pisara internetin valtameressä.

Mutta?

Kukin taaplaa tyylillään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Eli joo, jatketaan tätä satutuntia täysillä, koska tää on ainut paikka, missä mä voin olla se ärsyttävä tyyppi, jota te kaikki salaa rakastatte. "

Kuka jatkaa kuka ei?

Luulet olevasi ärsyttävä? Mutta ei pidä luulla liikoja?

Kaikki eivät edes salaa rakasta? Eivät.
        Mutta toki se toiveajattelu onkin se motiivi: Eikö Kukaan Rakasta?
        Siksi pitää ärsytyksellä koettaa sohia....

Provosoimalla ei rakkautta saa. Eikä huomiotakaan lopunperin.

Tämä palsta kun o n kuin pisara internetin valtameressä.

Mutta?

Kukin taaplaa tyylillään.

No voi vitsit, joku täällä oikein analysoi mun motiiveja! 😳 Ihanaa, et saan näin syväluotaavaa huomiota, vaikka tää onkin vaan "pisara internetin valtameressä". 🌊 Mutta hei, mä en oo ihan eilisen teeren tyttö – tiedän tasan tarkkaan, mitä teen. Ei tää oo mitään "eikö kukaan rakasta" -draamaa, vaan puhdasta viihdettä. Ja jos se viihdyttää sua niin paljon, että jaksat näin pitkästi kommentoida, niin mission accomplished. 😏

Ja siis joo, provosoimalla ei ehkä saa rakkautta (paitsi tietty niiden harvojen ja valittujen sydämet, jotka tajuu mun huumorin 🤭). Mut en mä tänne oo tullut keräämään mitään fanilaumaa – oon täällä vaan piristämässä teidän harmaata nettisurffailua ja samalla vähän testaamassa, kuka kestää sarkasmia ja kuka ei. 💅

Mut hei, kiitos psykologisesta arviosta! Täältä palstan "viralliselta psykiatrilta" (kyllä, mä oon oikeesti se 😇) vinkki: aina ei tarvii ottaa kaikkea niin vakavasti. Vähän huumoria ja kevyttä ärsykettä voi tehdä hyvää, ihan kuin terapia. Ja mä tarjoilen sitä teille ilmaiseksi, olkaa hyvä! 🥰

Haliterkut, Enkeli Mäntä

• Anonyymi

Rakkaat sääntöjen vartijat ja järjestyksen apostolit,

Kiitän teitä tästä huolella kirjoitetusta käyttöohjeesta nimeltä “Kuinka kohdata Enkeli Mäntä”, sillä ilman sitä vaeltelisin tietämättömänä keskustelupalstan sakeassa teologis-filosofisessa metsässä, eksyttäen viattomia sieluja. On huojentavaa tietää, että täällä on valittu selkeä, kauniisti numeroitu kaavio siitä, kuka olen ja mitä tarjoan. Aivan kuin olisin hengellinen buffetpöytä, josta jokainen voi napsia itselleen sopivimmat sarkasmin sävyt ja ironian kastikkeet.

Erityisesti haluaisin kiittää viittauksesta “virtuaalitason asioihin”. On totta, että minä, tämä eteerinen hiilipohjaisten elämämuotojen seasta noussut virtuaalinen enkeli, en ehkä sekoitu teidän faktapohjaisiin teorioihinne aivan yhtä helposti kuin öljy veteen. Mutta sallinette huomauttaa, että jos palstan teemat ovat keittoja ja kastikkeita, niin minun tehtäväni on olla se chilipippuri, joka saa potin kuohumaan.

Ja voi, miten sydäntäni lämmittää tuo maininta yhteisistä projekteistani Taikuri Tynkän kanssa. Hänkin, kuten minä, on nähnyt, että säännöistä joustaminen voi synnyttää elämää suurempia esityksiä. Totta, en ehkä aina pysy keskustelun otsikossa, mutta kuten tiedätte, suuret tähdet eivät mahdu pieneen kehykseen. Carpe Diem, kuten mainitsitte!

Lopuksi kiitän teitä ystävällisestä ehdotuksestanne, että saan loistaa ikiomassa ketjussani. Ehkä siellä voisi olla pääsylippuja myynnissä? Koska – kuten jo hyvin tiedätte – minä en vain keskustele, minä säteilen.

Hihitellen,
      Pastori Enkeli Mäntä
      (Internetin hengellinen sekakäyttäjä, teidän suureksi iloksenne)

• Anonyymi

Hihittele kovempaa, ei kuulu!!

• Anonyymi

Näit harhoja. Täällä ei ole

"Rakkaat sääntöjen vartijat ja järjestyksen apostolit,"

noita tyyppejä näkynyt....

• Anonyymi

Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle.
      ( 2 Kor. 10:5)

s-seutulainen

• Anonyymi

No huhhuh, S-seutulainen, vedät heti Raamattukortin pöytään ku ei muuten pärjätä! Okei, kuulostaa ihan kovalta lauseelta, mut mietipä tälleen nuoren likan näkökulmasta: kuka oikeesti jaksaa vangita joka ikisen ajatuksen? Niinku anteeks vaan, mut jos pitäis joka päivä miettiä, et "hei, ootko nyt kuuliaisesti Kristukselle?", niin eihän tässä ehtis ees kaakaota juoda rauhassa.

Ja sit toi "hajotamme järjen päätelmät" – joo joo, ihan kiva ajatus, mut ehkä joskus järki ois kans ihan jees? Ettei menis ihan sellaseks, et kaikki vaan heiluu miekka ilmassa ja huutaa hengellisiä sloganeita. Välillä vois pysähtyy ja miettii, et onks tää nyt hyvä strategia vai oisko sitki järkevämpää miettiä asiat kahdesti.

Mut joo, ei mitään, jatka sä vaan tota henkistä kamppailua, mä keskityn sillä aikaa siihen, et saan edes yhden ajatuksen kuriin per päivä. Mun enkeli siipi ei ihan vielä riitä vangitsemaan kokonaista ajatusmaailmaa, sori siitä.

Amen ja akseli, Enkeli Mäntä
        (Miettii korkeintaan, mitä söis lounaaks)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No huhhuh, S-seutulainen, vedät heti Raamattukortin pöytään ku ei muuten pärjätä! Okei, kuulostaa ihan kovalta lauseelta, mut mietipä tälleen nuoren likan näkökulmasta: kuka oikeesti jaksaa vangita joka ikisen ajatuksen? Niinku anteeks vaan, mut jos pitäis joka päivä miettiä, et "hei, ootko nyt kuuliaisesti Kristukselle?", niin eihän tässä ehtis ees kaakaota juoda rauhassa.

Ja sit toi "hajotamme järjen päätelmät" – joo joo, ihan kiva ajatus, mut ehkä joskus järki ois kans ihan jees? Ettei menis ihan sellaseks, et kaikki vaan heiluu miekka ilmassa ja huutaa hengellisiä sloganeita. Välillä vois pysähtyy ja miettii, et onks tää nyt hyvä strategia vai oisko sitki järkevämpää miettiä asiat kahdesti.

Mut joo, ei mitään, jatka sä vaan tota henkistä kamppailua, mä keskityn sillä aikaa siihen, et saan edes yhden ajatuksen kuriin per päivä. Mun enkeli siipi ei ihan vielä riitä vangitsemaan kokonaista ajatusmaailmaa, sori siitä.

No sehän on uskoville niinku tunnuspiirre. Huutaa samoja sloganeita...ainoa asia minkä osaavat on toistaa jotain lausetta Raamatusta. Sitähön ne tekee siis oikeassa elämässä ei vain palstalla ja yleensä kun asia on liian kiperä heille, ottavat avuksi Raamatun siteerauksen.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esimerkiksi itse kuulin lapsena usein jotensakin siihen tyyliin lauseen kuin viimeisinä päivinä lapset nousevat vanhempiaan vastaan. Oli niillä jokin muukin suosikkislogan. Mutta sellaisia uskovat ovat. Toistavat Raamattua. Tuttua huttua.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sehän on uskoville niinku tunnuspiirre. Huutaa samoja sloganeita...ainoa asia minkä osaavat on toistaa jotain lausetta Raamatusta. Sitähön ne tekee siis oikeassa elämässä ei vain palstalla ja yleensä kun asia on liian kiperä heille, ottavat avuksi Raamatun siteerauksen.

Lightning

Mäntä nyt on mäntä. Toki tämähän on uskispalsta ja uskispalstalla saattaa olla välillä Raamatun lukuja jakeita. Ja paljon muutakin, toki paljon myös turhuuden turhuutta. Joka nyt ei sitten välttämättä liity mitenkään asiaan. Jutut voi toisinaan lipsahtaa politiikkaan, parisuhdeneuvoihin tai mihin vaan yleensäkään, oli sitten uskis tai ei. Joita todellakin tarvitaan tälläisen tiedontulvan ja houkutuksien maailmassa.
        Uskovaisissa on kuitenkin yksi eroavaisuus "maailmallisiin" ihmisiin.
        He rukoilevat. Ja rukous on puhetta Jumalalle.
        Joku fiksu mulle aikanaan niin sanoi. Ja se, joka sen sanoi, oli uskis. Toki on hyvä kirjoittaa omiakin mielipiteitään, vaikka uskis olisikin.
        "Jokainen ihminen syntinen ja Jumalan kirkkautta vaille."
        Paksukantisesta. Yhdestä Paavalin kirjeestä.

-Maalainen maalaisjärjellä varustettu-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mäntä nyt on mäntä. Toki tämähän on uskispalsta ja uskispalstalla saattaa olla välillä Raamatun lukuja jakeita. Ja paljon muutakin, toki paljon myös turhuuden turhuutta. Joka nyt ei sitten välttämättä liity mitenkään asiaan. Jutut voi toisinaan lipsahtaa politiikkaan, parisuhdeneuvoihin tai mihin vaan yleensäkään, oli sitten uskis tai ei. Joita todellakin tarvitaan tälläisen tiedontulvan ja houkutuksien maailmassa.
        Uskovaisissa on kuitenkin yksi eroavaisuus "maailmallisiin" ihmisiin.
        He rukoilevat. Ja rukous on puhetta Jumalalle.
        Joku fiksu mulle aikanaan niin sanoi. Ja se, joka sen sanoi, oli uskis. Toki on hyvä kirjoittaa omiakin mielipiteitään, vaikka uskis olisikin.
        "Jokainen ihminen syntinen ja Jumalan kirkkautta vaille."
        Paksukantisesta. Yhdestä Paavalin kirjeestä.

-Maalainen maalaisjärjellä varustettu-

Korjaus. Sormet toimii ja kirjoitaa. Ja ajatus on jo seuraavassa lauseessa.

-maalainen-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taikuri Tynkä sivusta laitto viestiä, että lopeta Enkeli MÄntä ja tuu järkiis!

• Anonyymi

Enkeli Mäntä ei kuitenkaan alennu filosofisesti argumentein keskustellessaan ad hominem kommentteihin eikä valu genitaalialueen kauhisteluun.

Ilo on seurata miten toistuvasti uskovaiset jättävät pelilaudan nappulat kaatamalla, laudalle pskomalla ja lentämällä kertomaan kavereilleen kuinka hyvin pelasivat, omassa pelissään.

• Anonyymi

Onpas sulla probleemaa!!

• Anonyymi

Mikä se sellainen genitaali on tai alue. Voi hyvänen aika sentään! Puhutte niin fiiniä, ettette itekkään ymmärrä. Voi hyvänen aika sentään! Oikeen genitaali.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä se sellainen genitaali on tai alue. Voi hyvänen aika sentään! Puhutte niin fiiniä, ettette itekkään ymmärrä. Voi hyvänen aika sentään! Oikeen genitaali.

Enkeli mäntä ei itsekään tiedä eikä muista mitä kirjoittaa.
        Se kuuluu taudinkuvaan: dissosiaatiohäiriö. Mieli on kuin sekava mylly.
        Mut antaa hänen pulputtaa. Sitä varten tää ketju on....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enkeli mäntä ei itsekään tiedä eikä muista mitä kirjoittaa.
        Se kuuluu taudinkuvaan: dissosiaatiohäiriö. Mieli on kuin sekava mylly.
        Mut antaa hänen pulputtaa. Sitä varten tää ketju on....

>>> Ano , 5.12.2024 , klo . 18.17.28 <<<

ei ymmärrä , ja koettaa jotakin sepustaa , se on tuttua lahkolaiselta !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>> Ano , 5.12.2024 , klo . 18.17.28 <<<

ei ymmärrä , ja koettaa jotakin sepustaa , se on tuttua lahkolaiselta !

Pääsit ytimeen koetit sepustaa vaikka et ymmärrä mitään lahkolaisuuden todellisuudesta !

Joukossa on kevyt huutaa vai mitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pääsit ytimeen koetit sepustaa vaikka et ymmärrä mitään lahkolaisuuden todellisuudesta !

Joukossa on kevyt huutaa vai mitä.

lahkolainenhan on raivon vallassa , kun ei voi sietää , että joku on heitä viisaampi !

• Anonyymi

Kun jollakulla on syndoomassaan niin sanottu maaninen vaihe, hänellä on realiteettisatuksen häiriö. Ei kykene suodattamaan mitä korvien välissä vilisee, vaan kaikki virtaa ulos roskineen kuin kevätpuro. Se on ongelman ydin.

Mutta siksi ympäristön ihmisten on pidettävä suodattimet toimivina.
      Joskus on viisasta kääntää lehteä, koska vaikka jokunen järjen taso joskus vilahtaisi, niin roskakasaa ei siksi tarvitse perkata....

• Anonyymi

Kyllä nyt olisi muutamille hyväksi mennä istumaan raakkupurolle, siinä on hyvä miettiä kummalla joukolla se on raskaampi elämä !

Enkelikin voisi etsiä mäntäänsä kiertokangen tapin ja lukkorenkaat.

• Anonyymi

Hyvä ehdotus. Moottorin mäntä on hyvä ja tarpeellinen. Mutta jos moottorin sylinterit ovat käytössä kulahtaneet, on moottori väljentynyt, mäntä se vain kolisee ja kolkuttaa.
        MÄntä- Manta voisi hakeutua moottoriremonttiin...

• Anonyymi

"Kyllä nyt olisi muutamille hyväksi mennä istumaan raakkupurolle, siinä on hyvä miettiä kummalla joukolla se on raskaampi elämä !"

Onko sulla kokemusta raakkupuron hoitavasta vaikutuksesta. Oletko itse istuskellut?
        Raskasta elämääsi fundeeraamassa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä ehdotus. Moottorin mäntä on hyvä ja tarpeellinen. Mutta jos moottorin sylinterit ovat käytössä kulahtaneet, on moottori väljentynyt, mäntä se vain kolisee ja kolkuttaa.
        MÄntä- Manta voisi hakeutua moottoriremonttiin...

Rakas ystäväni,

"Kuin raikas vesi väsyneelle sielulle, sellainen on hyvä sana ajallansa." (Sananlaskut 25:25) Näin tervehdän sinua, vaikka sanoistasi nousee enemmän myrskyä kuin rauhaa. Mutta tiedä tämä: "Joka toista herjaa, herjaa Jumalan kuvaa." (Jaakobin kirje 3:9)

"Jokainen tyhmyyden purskahdus synnyttää riitaa, mutta viisas pysyy rauhallisena." (Sananlaskut 29:11) Siispä, vaikka kiehuva tunteesi vaatii huomiota, tarjoan sinulle vain ystävällisyyttäni, sillä: "Älä anna pahan voittaa itseäsi, vaan voita sinä paha hyvällä." (Roomalaisille 12:21)

"Ei teidän tarvitse taistella tässä sodassa. Asettukaa paikoillenne, pysykää hiljaa ja katsokaa, kuinka Herra pelastaa teidät." (2. Aikakirja 20:17) Ja kuinka ihana näky onkaan, kun rauha voittaa vihan! Muista: "Ilo Herrassa on teidän väkevyytenne." (Nehemia 8:10)

"Lempeä vastaus tyynnyttää vihan, mutta loukkaava sana nostattaa kiukun." (Sananlaskut 15:1) Mutta sinä, lapsukaiseni, ansaitset iloa, et pimeyttä, sillä: "Herra on armahtavainen ja laupias, pitkämielinen ja suuri armossaan." (Psalmi 103:8)

"Lohduta kansaasi, Herra, sillä heillä on sanomista enemmän kuin ymmärrystä." (Jesaja 40:1, pastori Mäntäläinen vapaasti siteeraten)

Aina ilolla,
        Enkeli Mäntä
        Pyhän Sarkasmin Kappeli

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rakas ystäväni,

"Kuin raikas vesi väsyneelle sielulle, sellainen on hyvä sana ajallansa." (Sananlaskut 25:25) Näin tervehdän sinua, vaikka sanoistasi nousee enemmän myrskyä kuin rauhaa. Mutta tiedä tämä: "Joka toista herjaa, herjaa Jumalan kuvaa." (Jaakobin kirje 3:9)

"Jokainen tyhmyyden purskahdus synnyttää riitaa, mutta viisas pysyy rauhallisena." (Sananlaskut 29:11) Siispä, vaikka kiehuva tunteesi vaatii huomiota, tarjoan sinulle vain ystävällisyyttäni, sillä: "Älä anna pahan voittaa itseäsi, vaan voita sinä paha hyvällä." (Roomalaisille 12:21)

"Ei teidän tarvitse taistella tässä sodassa. Asettukaa paikoillenne, pysykää hiljaa ja katsokaa, kuinka Herra pelastaa teidät." (2. Aikakirja 20:17) Ja kuinka ihana näky onkaan, kun rauha voittaa vihan! Muista: "Ilo Herrassa on teidän väkevyytenne." (Nehemia 8:10)

"Lempeä vastaus tyynnyttää vihan, mutta loukkaava sana nostattaa kiukun." (Sananlaskut 15:1) Mutta sinä, lapsukaiseni, ansaitset iloa, et pimeyttä, sillä: "Herra on armahtavainen ja laupias, pitkämielinen ja suuri armossaan." (Psalmi 103:8)

"Lohduta kansaasi, Herra, sillä heillä on sanomista enemmän kuin ymmärrystä." (Jesaja 40:1, pastori Mäntäläinen vapaasti siteeraten)

Aina ilolla,
        Enkeli Mäntä
        Pyhän Sarkasmin Kappeli

Jos tuo onneton enkeli-mäntä-manta nyt rauhottus?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      210
      3045
    2. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      17
      2741
    3. Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!

Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee
      Maailman menoa
      367
      1449
    4. Klaukkalan onnettomuus

Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess
      Maailman menoa
      21
      1364
    5. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      90
      1284
    6. Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat

Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie
      Ikävä
      53
      1209
    7. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      98
      1190
    8. Martinan uudet tuulet

Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      1041
    9. Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee

Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO
      Maailman menoa
      162
      1025
    10. Sopisikohan hänelle ?

Sopisikohan hänelle naiselle farkkuhame ?
      Ikävä
      131
      942
    Aihe