Enkeli Mäntä kysyy: Miksi Jumala järjestäisi ikuiset bileet apinalle?

Anonyymi-ap

Arvoisat uskovaiset ja totuuden etsijät, minulla on teille kysymys, joka saattaa kutitella niin teologiaanne kuin logiikkaannekin. Jos oletamme, että koko universumin luojajumala on olemassa — kaiken yläpuolella oleva, kaikkitietävä ja kaikkivoipa olento — niin mitä ihmettä hän oikeastaan haluaa? Millaiset ovat hänen motiivinsa?

Erityisesti mietin tätä: miksi hän järjestäisi ikuisesti kestävät bileet yhdelle apinalajille, jonka hän sattui loihtimaan erään syrjäisen galaksin mitättömään nurkkaan? Avaruus on tunnetusti valtava, mutta me olemme täällä, pallolla, ja merkittävin aikaansaannoksemme on toistaiseksi ollut kehittää monimutkaista teknologiaa ja käyttää se sotilaallisiin tarkoituksiin. Ja juuri meidät, *meidän*, pitäisi olla kaiken tämän luomistyön kruunu?

Kuvitelkaamme nyt skenaario, jossa tämä luojajumala, kaikkien maailmankaikkeuden miljardien galaksien arkkitehti, on päättänyt antaa meille erityiskohtelun: taivaan, jossa juhlimme häntä loputtomiin. Miksi ihmeessä hän haluaisi sen? Onko hän kenties yksinäinen? Kaipaako hän ego-boostia, kuten huonolla itsetunnolla varustettu Instagram-vaikuttaja? Vai onko kyseessä jonkinlainen kokeilu: mitä tapahtuu, kun apinalle annetaan kuolemattomuus ja buffetpöytä?

Toisaalta, ehkä taivaan käsitteessä on kyse enemmänkin pelottelusta kuin lupauksesta. Jos ette tee niin kuin sanotaan, ette pääse näihin bileisiin. Mutta tässäkin piilee ongelma. Miksi kaikkivaltias olento tarvitsee pelotella luotujaan saadakseen heidät tanssimaan pillinsä mukaan? Eikö luojajumalan työ ollut riittävän vakuuttava? Eikö itse universumi, täynnä mysteeriä ja kauneutta, ole jo tarpeeksi hyvä motiivi elää hyveellisesti?

Ehkäpä kaikkien on hyväksyttävä se ajatus, että jos tällainen jumala olisi olemassa, hänen motiivinsa olisivat täysin meidän ymmärryksemme ulottumattomissa. Mutta siltikin, kysymys jää leijumaan ilmaan: mitä hyötyä on ikuisista bileistä, jos niiden vieraat eivät koskaan ymmärrä, miksi heidät kutsuttiin paikalle?

Terveisin,
Enkeli Mäntä
Hengellisten bileiden DJ (mutta soitan vain vinyyliä)

11

147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Taikuri Tynkä edelleen suosittaa että lopeta turha jauhaminen, Mäntä- Manta-

• Anonyymi

Kaikista niistä luomistaan miljardeista galakseista, niiden miljardeista tähdistä joita kiertää solun elämälle suotuisa planeetta.

Sieltä yhdeltä pikkuiselta planeetalta on tämä suuri rakastava, julma, kaikkitietävä ja kaikkivoipa ajaton energia valinnut, niin tai sinne luonut yhden kädellisen apinalajin kuvakseen.

Homo sapiensille antoi uskon itseensä eli Jumalaan, uskon kuolemanjälkeiseen tulijärveen johtavaan syntiin ja siitä ikuiseen kuolemanjälkeiseen elämään uskolla pelastavaan ainoaan poikaansa, eli itseensä Jumalana.
      Antoi tälle apinalajille myös vapaan tahdon valita.

Paratiisissa sitten olisi ikuinen palkinto kaikki rastit elämässään oikein täyttäneiden kesken jaossa.
      Paikka Jumalan oikealla puolella missä hallitsisi ja tuomitsisi aina aikojen loppuun asti.
      Kaikkien muiden oikealla istuvien kädellisten ihmisapinoiden kanssa, sulassa sovussa tietysti, siinä taivaallisten rientojen keskellä.

Myös siellä tulijärvessä olisi paikka kaikille jotka eivät uskoa valinneet.
      Uskomatonta teoriaa eikö totta.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Vapaan valinnan hieno lahja ihmiskunnalle rakastavalta Isältä ja Jumalaltamme.

Jos et valitse Jeesusta ja usko häneen messiaana, joudut kidutettavaksi tuliseen pätsiin ikuiseksi ajaksi.

Kumman siis valitset?

Lightning

• Anonyymi

No normiajattelija valitsee paremman osan toki.

Eihän joulusaunassakaan viitsi loppiaiseen asti istua.

Myöskin joulujuomia valitessa on hyvä ostaa sellaista joka vähemmän kirjoituttaa foorumille kaikkea sekoroskaa.

• Anonyymi

>>> jos et valitse <<<

ei Jeesus ainakaan tullut täyttään OMAA TAHOANSA > omaa valintaa , vaan:

"Enhän minä ole tullut taivaasta tekemään oman tahtoni mukaan"
        Joh: 6: 38

että siis kuinka , noin niinkun raamatun mukaan !!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>> jos et valitse <<<

ei Jeesus ainakaan tullut täyttään OMAA TAHOANSA > omaa valintaa , vaan:

"Enhän minä ole tullut taivaasta tekemään oman tahtoni mukaan"
        Joh: 6: 38

että siis kuinka , noin niinkun raamatun mukaan !!

No niin ei ollut Jeesulsellakaan siis mitään todellista valinnanvaraa itseensä kun itsensä lähetti naisen kohtuun viattomaksi pieneksi vauvakääröksi.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No niin ei ollut Jeesulsellakaan siis mitään todellista valinnanvaraa itseensä kun itsensä lähetti naisen kohtuun viattomaksi pieneksi vauvakääröksi.

Lightning

no , mistäs sitten se > vapaan valinnan hieno lahja (mukamas) <

>>> itsensä lähetti naisen kohtuun<<<

eihän Jeesus ITSE VALINNUT , eikä valitse ihminenkään , JOS uskoo raamatun sanaan.
        "Ette te valinneet minua , vaan minä valitsin teidät" Joh: 15: 16

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

no , mistäs sitten se > vapaan valinnan hieno lahja (mukamas) <

>>> itsensä lähetti naisen kohtuun<<<

eihän Jeesus ITSE VALINNUT , eikä valitse ihminenkään , JOS uskoo raamatun sanaan.
        "Ette te valinneet minua , vaan minä valitsin teidät" Joh: 15: 16

Ok eli Jumala isä lähetti yhden osan itsestään naisen kohtuun maalaamalla neitsyeen pyhässä henkessä. Miesten muinaista fantasiakirjallisuutta.

Jumala teki kyllä huorin itse koska maria tyttönen oli luvattu jo toiselle niehelle. Jumalaahan ei sido edes omat sääntönsä älä tapa käskyineen, tappaakin ihmisiä kuin karjaa.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ok eli Jumala isä lähetti yhden osan itsestään naisen kohtuun maalaamalla neitsyeen pyhässä henkessä. Miesten muinaista fantasiakirjallisuutta.

Jumala teki kyllä huorin itse koska maria tyttönen oli luvattu jo toiselle niehelle. Jumalaahan ei sido edes omat sääntönsä älä tapa käskyineen, tappaakin ihmisiä kuin karjaa.

Lightning

Siis makaamalla...

• Anonyymi

Ajatella, että ihminen on saanut säilytettyä tällaisen perinnetiedon, että ihminen "luotiin" viimeisenä. Sitä ennen tuli kaikki muut oliot ja eläimet. Samana "päivänä" nisäkkäät eli koko ryhmä vasta ihan viimeisenä. Raamattu opettaa, että evoluution huippuna meillä on vastuu edeltäjistämme.
      Ja sitten kristitty paskoo sen tällä tavalla. Nimittää ihmisiä apinoiksi.
      Raamattu kertoo, että me ei olla apinoita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      210
      3055
    2. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      17
      2761
    3. Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!

Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee
      Maailman menoa
      367
      1459
    4. Klaukkalan onnettomuus

Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess
      Maailman menoa
      21
      1374
    5. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      90
      1284
    6. Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat

Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie
      Ikävä
      53
      1209
    7. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      98
      1190
    8. Martinan uudet tuulet

Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      1051
    9. Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee

Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO
      Maailman menoa
      162
      1035
    10. Sopisikohan hänelle ?

Sopisikohan hänelle naiselle farkkuhame ?
      Ikävä
      131
      942
    Aihe