helluntaiherätyksen kesäkonfferenssista keuruulta radiolähetyksessä tänään klo. 13.00. Oi jos kaikki uskovat kokisivat aidosti Pyhän Hengen ja saisivat rakkautta niin puheista ja kirjoituksista huokuisi toisenlainen sanoma ja me valloittaisimme yhdessä tämän maan. Valitettavasti on kuitenkin paljon niitä kirjanoppineita, jotka pitävät lahkopuheita, kastepuheita ym. jotka eivät ole pelastavaa uskoa vaan tiukkapipoisuutta ja toisten tuomitsemista helvettiin. Näillä foorumeilla on paljon sellaisia luterilaisia jotka tekevät kasteasiasta elämän ja kuoleman kysymyksen. Kuitenkin on niin, että Jeesus painotti vain uskoa Häneen pelastavana tekijänä.
Leif Lindeman
5
287
Vastaukset
Sanot: "Kuitenkin on niin, että Jeesus painotti vain uskoa Häneen pelastavana tekijänä".
Minun Raamatussani kyllä lukee: "Joka uskoo ja kastetaan pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen". (Mark. 16:16).
Eikö todellakaan sinun mielestäsi kaste (=Jumalan armoa) mitenkään liity pelastukseen?- usko se
tuomitaan kadotukseen. Minun Raamatussani ei sanota, että joka ei kasteta joutuu kadotukseen. Kasteessa täytetään kaikki vanhurskaus ja kaste otetaan uskoon tulon jälkeen. Se on hyvän omantunnon pyytämistä, mutta emme voi missään tapauksessa rajoittaa niiden taivaaseenpääsyä, jotka esim. vasta vanhana kuolinvuoteella tulevat uskoon ja ovat olleet esim. jehovantodistajia siihen asti ja paljon olisi esimerkkejä niistä joita ei kasteta eli koska lakkaat hokemasta kastetta pelastustekijänä. Kyllä usko Jeesukseen riittää vai poljetko ristintyön lokaan?
- ouy
usko se kirjoitti:
tuomitaan kadotukseen. Minun Raamatussani ei sanota, että joka ei kasteta joutuu kadotukseen. Kasteessa täytetään kaikki vanhurskaus ja kaste otetaan uskoon tulon jälkeen. Se on hyvän omantunnon pyytämistä, mutta emme voi missään tapauksessa rajoittaa niiden taivaaseenpääsyä, jotka esim. vasta vanhana kuolinvuoteella tulevat uskoon ja ovat olleet esim. jehovantodistajia siihen asti ja paljon olisi esimerkkejä niistä joita ei kasteta eli koska lakkaat hokemasta kastetta pelastustekijänä. Kyllä usko Jeesukseen riittää vai poljetko ristintyön lokaan?
Antakaa nyt kirkon pitää tunnustuksensa, pidättehän tekin omanne. Ja, voisitteko puhua siellä helluntaipalstalla kastetta vastaan, täällä lut-palstalla puhutaan kasteen puolesta. Sanoihan Kristuskin: Kastakaa ja opettakaa.
- pysyisit vaan
ouy kirjoitti:
Antakaa nyt kirkon pitää tunnustuksensa, pidättehän tekin omanne. Ja, voisitteko puhua siellä helluntaipalstalla kastetta vastaan, täällä lut-palstalla puhutaan kasteen puolesta. Sanoihan Kristuskin: Kastakaa ja opettakaa.
täällä omalla palstalla ja etkä tulis niiden pienten luterilaisten prosenttien kanssa meidän palstalle rikkomaan ja repimään vaan ottaisit onkeesi Paarman puheesta. Luulisi teidän pienen prosentuaalisen joukon jo laittavan suun poikki kun suurin osa luterilaisistakin noin 99 % on yhteiskristillisiä. Eikös ole vaikea olla 1 %:n joukossa?
usko se kirjoitti:
tuomitaan kadotukseen. Minun Raamatussani ei sanota, että joka ei kasteta joutuu kadotukseen. Kasteessa täytetään kaikki vanhurskaus ja kaste otetaan uskoon tulon jälkeen. Se on hyvän omantunnon pyytämistä, mutta emme voi missään tapauksessa rajoittaa niiden taivaaseenpääsyä, jotka esim. vasta vanhana kuolinvuoteella tulevat uskoon ja ovat olleet esim. jehovantodistajia siihen asti ja paljon olisi esimerkkejä niistä joita ei kasteta eli koska lakkaat hokemasta kastetta pelastustekijänä. Kyllä usko Jeesukseen riittää vai poljetko ristintyön lokaan?
Sanot edelleen:"Kyllä usko Jeesukseen riittää vai poljetko ristintyön lokaan? "
Samaa kysyn sinulta?
Ristintyön osallisuuteen pääsemme kasteessa, vai turhaanko sinut on kastettu
"Hänen kuolemaansa" (Room. 6:3).
Älkäämme väheksykö kastetta.
Kastamattomuus (jos kastetta ei jostaan syystä ehdi saada) ei sinänsä ketään
kadota, mutta kasteen halveksunta kadottaa!
Puhutaan vaan rohkeasti kristillisestä kasteestamme ja varsinkin sen hengellisestä sisällöstä kaikkialla!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131218
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1191062- 134959
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten299763Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514