Leif Lindeman

todisti hyvin

helluntaiherätyksen kesäkonfferenssista keuruulta radiolähetyksessä tänään klo. 13.00. Oi jos kaikki uskovat kokisivat aidosti Pyhän Hengen ja saisivat rakkautta niin puheista ja kirjoituksista huokuisi toisenlainen sanoma ja me valloittaisimme yhdessä tämän maan. Valitettavasti on kuitenkin paljon niitä kirjanoppineita, jotka pitävät lahkopuheita, kastepuheita ym. jotka eivät ole pelastavaa uskoa vaan tiukkapipoisuutta ja toisten tuomitsemista helvettiin. Näillä foorumeilla on paljon sellaisia luterilaisia jotka tekevät kasteasiasta elämän ja kuoleman kysymyksen. Kuitenkin on niin, että Jeesus painotti vain uskoa Häneen pelastavana tekijänä.

5

249

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sanot: "Kuitenkin on niin, että Jeesus painotti vain uskoa Häneen pelastavana tekijänä".

Minun Raamatussani kyllä lukee: "Joka uskoo ja kastetaan pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen". (Mark. 16:16).

Eikö todellakaan sinun mielestäsi kaste (=Jumalan armoa) mitenkään liity pelastukseen?

• usko se

tuomitaan kadotukseen. Minun Raamatussani ei sanota, että joka ei kasteta joutuu kadotukseen. Kasteessa täytetään kaikki vanhurskaus ja kaste otetaan uskoon tulon jälkeen. Se on hyvän omantunnon pyytämistä, mutta emme voi missään tapauksessa rajoittaa niiden taivaaseenpääsyä, jotka esim. vasta vanhana kuolinvuoteella tulevat uskoon ja ovat olleet esim. jehovantodistajia siihen asti ja paljon olisi esimerkkejä niistä joita ei kasteta eli koska lakkaat hokemasta kastetta pelastustekijänä. Kyllä usko Jeesukseen riittää vai poljetko ristintyön lokaan?

• ouy
        usko se kirjoitti:

tuomitaan kadotukseen. Minun Raamatussani ei sanota, että joka ei kasteta joutuu kadotukseen. Kasteessa täytetään kaikki vanhurskaus ja kaste otetaan uskoon tulon jälkeen. Se on hyvän omantunnon pyytämistä, mutta emme voi missään tapauksessa rajoittaa niiden taivaaseenpääsyä, jotka esim. vasta vanhana kuolinvuoteella tulevat uskoon ja ovat olleet esim. jehovantodistajia siihen asti ja paljon olisi esimerkkejä niistä joita ei kasteta eli koska lakkaat hokemasta kastetta pelastustekijänä. Kyllä usko Jeesukseen riittää vai poljetko ristintyön lokaan?

Antakaa nyt kirkon pitää tunnustuksensa, pidättehän tekin omanne. Ja, voisitteko puhua siellä helluntaipalstalla kastetta vastaan, täällä lut-palstalla puhutaan kasteen puolesta. Sanoihan Kristuskin: Kastakaa ja opettakaa.

• pysyisit vaan
        ouy kirjoitti:

Antakaa nyt kirkon pitää tunnustuksensa, pidättehän tekin omanne. Ja, voisitteko puhua siellä helluntaipalstalla kastetta vastaan, täällä lut-palstalla puhutaan kasteen puolesta. Sanoihan Kristuskin: Kastakaa ja opettakaa.

täällä omalla palstalla ja etkä tulis niiden pienten luterilaisten prosenttien kanssa meidän palstalle rikkomaan ja repimään vaan ottaisit onkeesi Paarman puheesta. Luulisi teidän pienen prosentuaalisen joukon jo laittavan suun poikki kun suurin osa luterilaisistakin noin 99 % on yhteiskristillisiä. Eikös ole vaikea olla 1 %:n joukossa?

• usko se kirjoitti:

Sanot edelleen:"Kyllä usko Jeesukseen riittää vai poljetko ristintyön lokaan? "

Samaa kysyn sinulta?
        Ristintyön osallisuuteen pääsemme kasteessa, vai turhaanko sinut on kastettu
        "Hänen kuolemaansa" (Room. 6:3).

Älkäämme väheksykö kastetta.
        Kastamattomuus (jos kastetta ei jostaan syystä ehdi saada) ei sinänsä ketään
        kadota, mutta kasteen halveksunta kadottaa!

Puhutaan vaan rohkeasti kristillisestä kasteestamme ja varsinkin sen hengellisestä sisällöstä kaikkialla!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      36
      6367
    2. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      101
      4843
    3. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3532
    4. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      49
      3085
    5. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      117
      3037
    6. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2855
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      2251
    8. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      43
      1835
    9. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      30
      1805
    10. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      29
      1732
    Aihe