Minkälaisen runon haluaisit? Voisin esimerkiksi kirjoittaa jotain inspiroivaa ja kaunista Suomen luonnosta, kulttuurista ja ihmisistä. Tässä on pieni näyte siitä, mitä voin tehdä:
---
Onnellisin maa, Suomi kaunis,
Järvet siniset, metsät ikiaikaiset.
Lämpö ihmisten, sydän kultainen,
Kansan joka kesäyössä vaeltaa.
Revontulet taivaalla tanssivat,
Peurat metsissä kulkevat hiljaa.
Täällä jokainen löytää rauhan,
Maa, jossa sydän lepää.
---
Onnellisin maa
6
127
Vastaukset
- Anonyymi
VarmaKakin runot ovat tätä tasoa:
Sade hakkaa,
Tuska lakkaa,
Isä lakkaa venettä rannassa.
Äiti sätkii lattialla.- Anonyymi
VarmaTieto kirjoitti:
Onhan tuo parempi runo minun runoihin verrattuna.
Ateisti on herkkä runopoika."Ateisti on herkkä runopoika."
Olen nainen. Mitä sanot tähän?
Tukehdu kuolaasi, lattialla sätkivä hellari.
- Anonyymi
En osaa runoilla, tässä on ote Eino Leinon Hymyilevästä Apollosta, joka on Paavo Väyrysen ja minun lempirunoni:
Ei paha ole kenkään ihminen,
vaan toinen on heikompi toista.
Paljon hyvää on rinnassa jokaisen,
vaikk' ei aina esille loista.
Kas, hymy jo puoli on hyvettä
ja itkeä ei voi ilkeä;
miss' ihmiset tuntevat tuntehin,
siellä lähell' on Jumalakin.
Oi, antaos, Herra sa auringon,
mulle armosi kultaiset kielet,
niin soittaisin laulua sovinnon,
ett' yhtehen sais eri mielet.
Ei tuomitse se, joka ymmärtää.
Mut laulukin syömiä selittää
ja ihmiset toistansa lähemmä vie.
Sen kautta käy Jumalan tie.
Oi, onnellinen, joka herättää
niitä voimia hyviä voisi!
Oi, ihmiset toistanne ymmärtäkää,
niin ette niin kovat oisi!
Miks emme me kaikki yhtyä vois?
Ja yksi jos murtuis, muut tukena ois.
Oi, ihmiset toistanne suvaitkaa!
Niin suuri, suuri on maa. - Anonyymi
Tuuli ulvoo , oksat katkoo , pelko kaikilla suuri .
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?
Loviisan satamaan tuotiin laivalastillinen pähkinänkuoria Norsunluurannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al1323043Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/722092Koulujen kesälomien siirto
Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut1361793Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee221672- 1191646
- 1381335
Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su941109Nainen, mistä johtuu että joskus et vain ymmärrä?
Älä sitä, älä tätä. Ei niitä varoituksia turhaan sanota. Älä laita sormeasi sirkkeliin. Älä hengaile sen murhaaja poruka1441035"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!47995Yhä pyörit mielessä,
ja tällä kertaa huomasin yhden asian: Sinusta välittyi sellaista lempeyttä ja välittämisen tunnetta, jota ei voi unohtaa29917