Tänään katselin elintarvikeliikkeessä, kuinka siellä oli marjoja rasiassa. 120g marjaa maksoi lajikkeesta riippuen n. 5.8 - 10€. Eivät edes rikkaatkaan ottaneet niistä, vaikka marjat näyttivät erinomaislta.
Toinen asia mikä regulaarihyllyillä samoillessa tulee vastaan on se, että myös niissä on tuotteita, jotka eivät käy kaupaksi. Näistä kaikkein ilmeisin ja olennaisin on tietenkin erilainen teollisuusmoskat, joilla esim. naiset kilpailevat sillä, kuka syö työnelämän aikana kaikkein vähiten.
Mutta on myös erilaiset mehut ja valmisruot, joiden ongelma on niiden paha maku, johon tosin lapset ovat jo pienestä pitäen tottuneet. Mutta muu yleisö ei osta niitä tämän tähden.
Mitä havaintoja elitarviketilanteesta te olette köyhyysaikananne tehneet?
Havaintoja elintarviketilanteesta
5
160
Vastaukset
- Anonyymi
Jos itellä on pakastin, niin ehdottomasti marjat pakastealtaasta, ja suomalaista. Mulle ei ole ikinä tullut mitään, kun mä jonkun verran oon syöny mustikoita&jogurttia. Tiedä sitten miksei, kun luulis niissä olevan eläinten pa*kaa, vai tehdäänkö pikakuumennus?
Joskus tuli syötyä ihan päivittäin mutta tästä on tullut säästettyä. Voi kauhia niitä ketkä syö rahkaa&marjoja, sehän tulee 2-3 kalliimmaksi! Kylmänä pahaa vetistä litkua, kun jogurtti sentään on kivan paksua lusikoida. Nyt on tarkoitus maistaa helvempaa ja maustamatonta, vaikka äärettömän pahaa oli kun kerran söin hammaslääkärin suosituksesta - jos se olikin rahkaa (en muista)
MItä sitten muuten tulee köyhän syömisiin niin kaikkein halvinta on kumminkin ns. kunnon ruoka, ja enimmäkseen itse tehden. Moni syö ihan liikaa hiilareita, kun ne yksikköhinnaltaan halpoja ja maistuu vissiin myös paremmin ja se niin helppoo napata mukaan tai tilata jotain. Mutta ne ei täytä pitkänpäälle ja pitää syödä pian lisää. Sitten toiset superlihavat on venyttänyt mahalaukun isoksi ja totuttaneet aivot liikaan syömiseen, ja sitten tietty on kaljamahaa.
Kyllä ihminen pärjää ihmeen pienellä ruokamäärällä, jos ei ole iso ja lihaksikas tai superaktiivinen liikkuja. Eikä sitä tarvi aina olla heti syömässä, jos näläntunnetta. Sitä voi olla ihan syömättä, jos ei fysiologia hypoglykemian merkkejä. koska näläntunne voi johtua monesta syystä. Pieni analyyysi paikallaan, eikä heti mennä liskoaivoilla.
Aina mediassa joku superlihava valittaa ettei rahaa ruokaan...
lajijasuris- Anonyymi
Ollaan samaa mieltä. Koko ajatus syömisestä perustuu mättämiseen, jopa laadukkaan lihan osalta. Toisaalta ravinnon pitäisi olla terveellisen tuoreita makuja, joilla ainesosien ominaisuudet saadaan esille. Ja joka siten toimii terveellisen elämäntavan pohjana.
Kotimaisen ruokakulttuurin puuttuminen ja/tai sen unohtaminen on osaksi syynä siihen mikä köyhäinkulttuurissakin on vallalla, eli elintarvikkeiden käytön vääränlaisuuteen. Kun aitoa ja oikeaa ravintoa saa, niin se voi olla mieltä järkyttävä kokemus. Maut ja koostumus.
- Anonyymi
Elintarvikkeet pitäisi laittaa panssarilasien taakse kun kaikensontaiset persaukiset puliukot tauteineen ovat kaupoissa kuolaamassa.
- Anonyymi
Aamualeja luuhatessa on tullut vastaan tilanteita kasvisosastolla. Heebo on kulkenut laarilta laarille ja kosketellut jokaisen laarin tuotteita. Mikä lie ollut missio, mutta on tärkeää se huolellisuus, jolla kasvikunnan edustajia pestään ennen käyttöä. Samoin on tärkeää, että pakkaukset kunto tarkastetaan, jos pakattua joutuu ottamaan.
Lasi asioiden edessä voi itsesiassa olla se, joka kerää sormenjäljet ja huurut, ellei siinä ole kahvaa, jolla luukku avataan. Mutta tämän jälkeen se luukun kahva on musta. Alelaareilla näitä ongelmia ei ole. Paitsi tietenkin tuote voi olla "erikoiskuntonsa" takia alelaarivaiheeseen siirretty.
- Anonyymi
Olen koko ikäni pitänyt makeista jälkiruoista kuten keitot ja kiisselit.
Nyt kuitenkin havahduin siihen että useissa keitoissa on jonkin verran
sokeria. Mutta kiisseleissä on 10 kertaa tuo määrä (Extra) Ihan hurjasti siis.
Joutuu niitä oikein tarkasti valkkaamaan eli pitää etsiä vain niitä, missä
on vain marjan tai hedelmän luontainen sokeri eikä yhtään lisättyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821399Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä681197Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2051192Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2141184Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121039Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103993Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65913Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍129894Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123788- 77765