Minkä lakipykälän perusteella ihmistä voidaan rangaista työttömyydestä,

Anonyymi-ap

kun avoimia työpaikkoja ei edes ole kaikille ? Avoimien työpaikkojen määrä on
romahtanut ja työttömiä tulee yritysten konkurssien myötä yhä lisää.

Vaikka työtön kuinka haluaisi työpaikan, harva sen saa. Työttömiä työnhakijoita oli elokuun lopussa 249800 ja avoimia työpaikkoja 54812.
(niistä osa on silppu- ja pätkätyötä)
https://yle.fi/a/74-20051974

54

431

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miten työtöntä muka "rangaistaan"? 😂

      • Eipä kyennyt Lyyli vastaamaan, ei vaikka katselin kaikki tähän mennessä annetut kommentit. Työttömyys johtuu pitkälti nykyisestä työsopimuskulttuurista, siinä kun ei palkan määrään puututa missään vaiheessa vaikka talouden intensiteetti laskisi ja irtisanomiset on jätetty ainoaksi keinoksi saada yritykset jäämään henkiin. Tulospalkkaus olisi parempi keino ja vähentäisi oleellisesti työttömyyttä.


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Eipä kyennyt Lyyli vastaamaan, ei vaikka katselin kaikki tähän mennessä annetut kommentit. Työttömyys johtuu pitkälti nykyisestä työsopimuskulttuurista, siinä kun ei palkan määrään puututa missään vaiheessa vaikka talouden intensiteetti laskisi ja irtisanomiset on jätetty ainoaksi keinoksi saada yritykset jäämään henkiin. Tulospalkkaus olisi parempi keino ja vähentäisi oleellisesti työttömyyttä.

        Kokeilisit tekoälyä. Kun huomaisit, että se hoitaa sinunkin louskutuksesi paremmin ja nopeammin,
        voisit päätellä,
        mitä automaatio ja tietoteknologia laajemminkin tekee ihmistyön tarpeelle ja arvolle :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kokeilisit tekoälyä. Kun huomaisit, että se hoitaa sinunkin louskutuksesi paremmin ja nopeammin,
        voisit päätellä,
        mitä automaatio ja tietoteknologia laajemminkin tekee ihmistyön tarpeelle ja arvolle :)

        Minulla on omaakin älyä vastoin kuin sinulla. Esität asioita mutta et kykene niitä koskaan perustelemaan.

        Edellisessähän minäkin esitin perustellusti miten työttömyys sadan parempaan hanttiin: "Työttömyys johtuu pitkälti nykyisestä työsopimuskulttuurista, siinä kun ei palkan määrään puututa missään vaiheessa vaikka talouden intensiteetti laskisi ja irtisanomiset on jätetty ainoaksi keinoksi saada yritykset jäämään henkiin. Tulospalkkaus olisi parempi keino ja vähentäisi oleellisesti työttömyyttä."!

        Kun nyt edes tuon tajuat niin sinulla on paranemisen mahdollisuus!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kokeilisit tekoälyä. Kun huomaisit, että se hoitaa sinunkin louskutuksesi paremmin ja nopeammin,
        voisit päätellä,
        mitä automaatio ja tietoteknologia laajemminkin tekee ihmistyön tarpeelle ja arvolle :)

        Minulla on omaakin älyä vastoin kuin sinulla. Esität asioita mutta et kykene niitä koskaan perustelemaan.

        Edellisessähän minäkin esitin perustellusti miten työttömyys sadan parempaan hanttiin: "Työttömyys johtuu pitkälti nykyisestä työsopimuskulttuurista, siinä kun ei palkan määrään puututa missään vaiheessa vaikka talouden intensiteetti laskisi ja irtisanomiset on jätetty ainoaksi keinoksi saada yritykset jäämään henkiin. Tulospalkkaus olisi parempi keino ja vähentäisi oleellisesti työttömyyttä."!

        Kun nyt edes tuon tajuat niin sinulla on paranemisen mahdollisuus!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Minulla on omaakin älyä vastoin kuin sinulla. Esität asioita mutta et kykene niitä koskaan perustelemaan.

        Edellisessähän minäkin esitin perustellusti miten työttömyys sadan parempaan hanttiin: "Työttömyys johtuu pitkälti nykyisestä työsopimuskulttuurista, siinä kun ei palkan määrään puututa missään vaiheessa vaikka talouden intensiteetti laskisi ja irtisanomiset on jätetty ainoaksi keinoksi saada yritykset jäämään henkiin. Tulospalkkaus olisi parempi keino ja vähentäisi oleellisesti työttömyyttä."!

        Kun nyt edes tuon tajuat niin sinulla on paranemisen mahdollisuus!

        "Minulla on omaakin älyä"

        Miksi piilottelet sitten sitä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Minulla on omaakin älyä"

        Miksi piilottelet sitten sitä?

        En piilottele muitta saatan olla sen verran älykkäämpi kuin sinä, sekä itse ajatteleva, jotta sinun on vaikeaa ymmärtää, koska selvästi seuraan jonkun väärän johtajan jälkiä itse ajattelematta!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Eipä kyennyt Lyyli vastaamaan, ei vaikka katselin kaikki tähän mennessä annetut kommentit. Työttömyys johtuu pitkälti nykyisestä työsopimuskulttuurista, siinä kun ei palkan määrään puututa missään vaiheessa vaikka talouden intensiteetti laskisi ja irtisanomiset on jätetty ainoaksi keinoksi saada yritykset jäämään henkiin. Tulospalkkaus olisi parempi keino ja vähentäisi oleellisesti työttömyyttä.

        "ei vaikka katselin kaikki tähän mennessä annetut kommentit"

        Mistä katsoit?


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        En piilottele muitta saatan olla sen verran älykkäämpi kuin sinä, sekä itse ajatteleva, jotta sinun on vaikeaa ymmärtää, koska selvästi seuraan jonkun väärän johtajan jälkiä itse ajattelematta!

        "En piilottele muitta saatan olla sen verran älykkäämpi kuin sinä"

        No et todellakaan. Tiedätkö edes yhtään joka olisi sinua tyhmempi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "En piilottele muitta saatan olla sen verran älykkäämpi kuin sinä"

        No et todellakaan. Tiedätkö edes yhtään joka olisi sinua tyhmempi?

        Sinut nyt olen oppinut tietämään!

        Kerro yksi asia jossa olet minua älykkäämpi ja perustele myös miksi niin oletat!


      • Anonyymi kirjoitti:

        "ei vaikka katselin kaikki tähän mennessä annetut kommentit"

        Mistä katsoit?

        Lyylin piti väitteensä perustella ja löytää niille vastinetta vaan ei näkynyt. En minä lähde muiden juttuja perustelemaan, omiani kyllä jos katson aiheelliseksi!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Eipä kyennyt Lyyli vastaamaan, ei vaikka katselin kaikki tähän mennessä annetut kommentit. Työttömyys johtuu pitkälti nykyisestä työsopimuskulttuurista, siinä kun ei palkan määrään puututa missään vaiheessa vaikka talouden intensiteetti laskisi ja irtisanomiset on jätetty ainoaksi keinoksi saada yritykset jäämään henkiin. Tulospalkkaus olisi parempi keino ja vähentäisi oleellisesti työttömyyttä.

        Röh röh olen kaikkien alojen suuri asiantuntija KRUIK. Lyyyliii, tuopas nyt uudet vaipat koska sotkin nyt käytössä olevat kurapaskalla KVIIIIK !!!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        En piilottele muitta saatan olla sen verran älykkäämpi kuin sinä, sekä itse ajatteleva, jotta sinun on vaikeaa ymmärtää, koska selvästi seuraan jonkun väärän johtajan jälkiä itse ajattelematta!

        Röh röh. Yrittäkää ymmärtää että nyt on taas maaninen vaihe menossa KVIIIK !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Röh röh olen kaikkien alojen suuri asiantuntija KRUIK. Lyyyliii, tuopas nyt uudet vaipat koska sotkin nyt käytössä olevat kurapaskalla KVIIIIK !!!

        Ei possu kyennyt mitään sanomaan missä olisin väärässä työttömyydenkään suhteen. Jos pyrkii uskottavasti olemaan Röhröh niin pelkkä Kruik ei riitä vaan asiaa pitää löytyä!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Ei possu kyennyt mitään sanomaan missä olisin väärässä työttömyydenkään suhteen. Jos pyrkii uskottavasti olemaan Röhröh niin pelkkä Kruik ei riitä vaan asiaa pitää löytyä!

        No se ainakin saatu lukea että nykyinen työttömyyden kasvu ja avoimien työpaikkojen vähenemien tämän hallituksen toimien syytä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No se ainakin saatu lukea että nykyinen työttömyyden kasvu ja avoimien työpaikkojen vähenemien tämän hallituksen toimien syytä.

        Hallitus ei ole tehnyt mitään millä yrityksiä kaadetaan, se on faktaa.

        Hyvät tuottavat yritykset toimivat edelleen kuten entinen omanikin jonka volyymit ovat niin kasvaneet jotta piti suuremmat tilat hankkia. Yritys toimii, yritys tuottaa kun omaa hyvän yritysidean ja sellainen me aikoinaan ymmärrettiin ottaa työ ja yrittäjäkaverini kanssa jo kauan sitten!


      • Anonyymi kirjoitti:

        No se ainakin saatu lukea että nykyinen työttömyyden kasvu ja avoimien työpaikkojen vähenemien tämän hallituksen toimien syytä.

        Hallitus ei ole tehnyt mitään millä yrityksiä kaadetaan, se on faktaa.

        Hyvät tuottavat yritykset toimivat edelleen kuten entinen omanikin jonka volyymit ovat niin kasvaneet jotta piti suuremmat tilat hankkia. Yritys toimii, yritys tuottaa kun omaa hyvän yritysidean ja sellainen me aikoinaan ymmärrettiin ottaa työ ja yrittäjäkaverini kanssa jo kauan sitten!


      • Anonyymi00040
        Extyökkäri kirjoitti:

        Eipä kyennyt Lyyli vastaamaan, ei vaikka katselin kaikki tähän mennessä annetut kommentit. Työttömyys johtuu pitkälti nykyisestä työsopimuskulttuurista, siinä kun ei palkan määrään puututa missään vaiheessa vaikka talouden intensiteetti laskisi ja irtisanomiset on jätetty ainoaksi keinoksi saada yritykset jäämään henkiin. Tulospalkkaus olisi parempi keino ja vähentäisi oleellisesti työttömyyttä.

        Turun luikuri laskettelee taas lorujaan, onhan marjayritykset toimineet toivomallasi tavalla ja aivan huimasti kasvattaneet työllisyyttä, oikeussalit täyttyvät, asianajajat pyyhkivät hikeä otsalta ja vankilat täyttyvät.


    • Anonyymi

      Demokratiaan kuuluu syytteet pyytämättäkin. 1+1=1

    • Anonyymi

      Työntekijä on laitaoikeistolle "Suomen n**keri"

      • Anonyymi

        Ei työntekijä, mutta joku ideologinen vasuri-vässykkä kyllä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei työntekijä, mutta joku ideologinen vasuri-vässykkä kyllä.

        Voi ressu persu, eikö siellä Hallan hommaforumissa olisi vaihteeksi
        jotain muuta kopioitavaa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi ressu persu, eikö siellä Hallan hommaforumissa olisi vaihteeksi
        jotain muuta kopioitavaa ?

        Voipi ollakin, mutta kerrohan puolestasi:

        Mistä ihmeestä kaltaisesi vasurivässykkä ammentaa tuota tunkkaista mutta tasalaatuista paskaa kerta toisensa jälkeen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei työntekijä, mutta joku ideologinen vasuri-vässykkä kyllä.

        Nyt korkki kiinni köyhä et ole miljonääriNyt korkki kiinni köyhä et ole miljonääriNyt korkki kiinni köyhä et ole miljonääri

        Käsitä että olet työlöinen köyhä työlöinen joka päivä käyt ansiotyössä että elät


        Äänestä SDP


    • Anonyymi

      Tyranniaa harjoittavat eivät turvaudu lakiin, vaan päätöksenteko perustuu omiin näkemyksiin ja päätöksenteossa toteutetaan oikeuskäsitteiden sijaan omia mielihaluja.

      • Anonyymi

        Silloin se on näennäisdemokratiaa eli lobbaamista, ei oikeaa demokratiaa eli yhteisten asioiden hoitamista.

        Orpon hallitus lobbaa EK:ta.


    • Anonyymi

      Matalasta Petteristä pitäisi hakata ilmat pihalle, metrin koivuhalolla ja lopullisesti.

    • Anonyymi

      Laajan työttömyyden eli työttömien työnhakijoiden ja palveluissa olleiden yhteismäärä oli lokakuun lopussa 395 300.

      • Anonyymi

        Tällä menolla Satosen tavoite (100 000 uutta työtöntä) etenee etuajassa suunniteltuun nähden.


    • Anonyymi

      Kokoomuksen vaikutusvaltaisin poliittisesti taustavaikuttajina pysyttelevä osa on aina ollut fasisteja.
      Tämä kävi hyvin selville 1930-40-lukujen tapahtumissa.
      Sukurakkaus persuihin kukoistaa.

    • Anonyymi

      Hallitus porrasti ansiosidonnaista. Tippuu 80 prosenttiin kahden kuukauden jälkeen.

      Sen jälkeen hallitus tekee työttömyyskampanjan, 50 000 työtöntä lisää, porrastetulle ansiosidonnaiselle.

      On se melkoinen juttu.

      • Anonyymi

        Juttu on p*ersieistä, todella syvältä. Ihmiset ovat maksaneet työttömyyskassoihin
        vuosia.

        Sitäpaitsi hallitus vohki 200 miljoonaa työntekijöitten maksamaa
        työttömyysvakuutusmaksua heti ensialkuun 2023 kesällä.
        700 miljoonaa oli jäänyt käyttämättä, koska Marinin hallituksen aikana
        työllisyys oli ennätysmäisen korkealla.
        Orpon hallitus vohki sitä rahaa 200 miljoonaa perustellen, että se on hallituksen
        ansiota. Kyllä, mutta EI HÄNEN HALLITUKSENSA ANSIOTA JA MINNE SE 200 MILJOONAA MENI ?!


    • Anonyymi

      Hallituksen aiheuttama työttömyys tulee meille kalliiksi. Työttömyys maksaa
      Suomelle kymmenisen miljardia euroa vuodessa kaikkine tappioineen.

      "Kykypuolueen talousmies" ei ehkä ole tietoinen, vaan teettää lisää
      työttömiä ja budjetti alijäämää.

      • Anonyymi

        Hallituksen "ohjelma" on silkkaa hulluutta.


    • Anonyymi

      Hallituksen tavoite 100000 uutta työtöntä on kohta saavutettu.
      Työntekijät laitetaan polvilleen. Työttömiksi.

    • Anonyymi

      Totta kai voidaan rangaista se on omaa syy! Nyt on BDSM ideologia käytännössä, se antaa sadismille vapaat kädet: kiduttaa, ruoskia, hyväksikäyttää, vahvemman etuoikeus. Moraali ja etiikka on vedetty alas tehdään mikä tuottaa voittoa vahvoille ja vahvoja tuetaan: moraalitonta käytäntöä.

    • Anonyymi

      Orbanisaatio etenee. Hallitus on ottanut tuomioistuimen roolin,
      se jakaa rangaistuksia.

    • Anonyymi

      Miten työtöntä muka "rangaistaan"

      Alentamalla tukia ja miksi juuri silloin kun työttömyys kasvaa?. Eikö tuo pitäisi tehdä silloin kun on tyyliin täystyöllisyys.

      Kokoomuslaiset luulee, että työttömät olisivat muka tahallaan tukien varassa.
      Ei ole. Moni työtön on ollut töissä eikä ole omasta tahdostaan ex työpaikastaan lähtenyt,. Minäkin olen ollut ja menen kyllä töihin kunhan sellaisen työpaikan saan. vaikea vaan mennä jos työpaikkaa ei hakemisesta huolimatta saa!

      • Anonyymi

        jännä juttu myös, että näitä tukien laskemista kannattava ei koe, että hän joutuisi koskaan elämänsä aikana työttömäksi. Kyllähän työttömäksi joutui mm. eräs eräs vuoisa töissä käynyt tubettajakin joka joutui myymään teslansa pois ja tuntuu, että on ollut työttömänä jo pitkän aikaa.


    • Anonyymi00036

      Laitaoikeistohallituksen aikana rangaistavia ehtii tulla puoli miljoonaa.

      • Anonyymi00037

        Se on hallituksen minimitavoite.


    • Anonyymi00038

      Ihme ettei kansa ole suuremmin lähtenyt barrikaadeille hallituksen sos.leikkauksista? Ei todellakaan ole mitenkään inhimillistä, että samaan aikaan suuren työttömyyden kanssa hallitus leikkaa sosiaalitukia. Epäinhimillinen yhtälö.

      • Anonyymi00039

        TEM lobbaa EK:ta "Palkalla ei kuulu tulla toimeen, vaan kuuluu elää sosiaaliturvalla", eli ne 100 000 uutta työpaikkaa ovat orjatyötä (0-9€/pv). Samaan aikaan asunnottomuus sekä toimeentulotukikustannukset kasvavat.

        Hajottakaa hallitus!


    • Anonyymi00041

      Kokoperseitä kiihoittaa ajatus työttömien rankaisemisesta.

    • Anonyymi00042

      Rangaistuksiahan en aktiivimallit ovat. Ne on vain tehty "auttamisen" varjolla. Ei sellainen käytäntö jossa työnhakijat arvioidaan ja luokitellaan kategorisesti työnhaun pituuden mukaan ole oikeusvaltion periaatteen mukaista.

      Työnhaija on työnhakijan kun on TE-palveluun itsensä työnhakijaksi ilmoittanut. Ei hän voi muuta tietoa itsestään antaa. Eikä meillä ole mitään itsensä markkinoinnin lakia olemassa tai velvollisuutta esittää itsestä valheita tai pyrkiä "uralla eteenpäin". Tämän ymmärtää kyllä OIkeusministeriö - jos sellaista maassa oikeasti edes on.

      Aktiivimallit on unohdettu, mutta käytännössä niitä toteuttavat kymmenet tuhannet työnhakijat vuosi toisen jälkeen.

      • Anonyymi00044

        Oikeusministeri on nyt persu.


    • Anonyymi00043

      Nyt on tilanne muuttunut - pahemmaksi. Työttömiä on lähes 400000
      ja avoimia työpaikkoja vain noin 30000, pätkätöitä tai puhelinmyyntiä.

    • Anonyymi00045

      Nyt on lähes miljoona suomalaista köyhyysrajalla tai sen alapuolella.
      Töitä ei ole. Työttömyys kasvaa, ihmiset eivät uskalla kuluttaa,
      koska huomenna voi tulla lemput ja hallitus on vienyt ostovoiman
      osalta kansaa. Konkurssiaalto pyyhkii yli Suomen, koska kulutus
      on vähentynyt. Viime kuussakin oli taas lähes 400 konkurssia eli lisää työttömiä.
      Hallitus on täysin välinpitämätön kaikelle muulle kuin EK:n toiveille.
      Onko hallitus tullut hulluksi - jo 2023 ?

      • Anonyymi00046

        Työttömällä ei ole ihmisoikeuksia tämän päivän Suomessa.


    • Anonyymi00047

      EK ja hallitus haluavat rusentaa työllisetkin saappaankorkojensa alle.

    • Työtön on laiska loinen joka ansaitsee rangaistuksen.☠️🏴‍☠️

    • Anonyymi00048

      Hallitus on se laiska loinen. Se on ottanut lisää velkaa lähes 100 miljardia
      ja mitä me sillä saimme ?

      400000 työtöntä.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      475
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe