Pirkkala ei tarvitse ratikkaa, kun siellä on vain n.20.000 asukasta, omakotitaloja suurinosa ja joka pihassa 1-2 autoa. Ei ne lähde marketteihin ilman autoa ja muutama hassu kerrostalo, jotka on kaukana ratikkareitistä. Maalaispitäjä ja haja-asutusalue, bussiliikenne toimii. Linnainmaan suunnalla ei tarvita, kuin aamulla muutama ylimääräinen bussi ja samoin 15-16 välillä, kun työläiset ja koululaiset tulee kotiin. Muuten bussit ajaa lähes tyhjänä, onkohan 3-5 matkustajaa ja kerrostalot hajasijoitettu niin kauaksi toisistaan ja suurin osa kulkee omilla autoillaan mukavuuden takia. Taitaa olla taas kaupungin ylimmät päättäjät YIT:n asialla, kun kyseisellä firmalla on tuhannen asuntoa myymättä ja ei ole töitä? Ei ainakaan työllistävää vaikutusta ole, kun oli sitten kyseessä rantatunneli, ratikka, talonrakennus, niin työt teetetään ulkomaisella vuokratyövoimalla. Joka työmaalla on yliedustettuna liettuan, latvian,puolan, viron kilvissä olevia autoja, rakennusmestari saattaa olla suomalainen ja maansiirtokoneet, osaako kukaan työmailla suomea, vaikka pitäisi työllistää paikallisia ammattimiehiä, jotka on laitettu kortistoon, kun niille täytyy maksaa kunnon palkka. Arkkitehti Federley suunnitteli 100 vuotta sitten ratikkaa ja nyt muualla niistä luovutaan, niin nyt niistä ei ole, kuin haittaa ja maksaa miljardin. Bussi on joustava liikennemuoto ja voi olosuhteiden takia vaihtaa reittiä tietyömaan tai muun esteen vuoksi kulkea pari päivää seuraavaa katua, mutta ratikka ei, ei kiskot jousta.
Miksi Tampereella tehdään lisää ratikkarataa?
53
697
Vastaukset
- Anonyymi
En lähde pysyn äitin helmoissa joskus otan mopon menen ostamaan sokeria hiivaa ja rusinoita muuten äiti hoitaa saunan kylvyn Minä en tarvitse ratikkaa koska minulla on hyvä äiti.
- Anonyymi
"Arkkitehti Federley suunnitteli 100 vuotta sitten ratikkaa ja nyt muualla niistä luovutaan, "
Missä muualla niistä luovutaan? Päinvastoin kaikkiin eurooppalaisiin kaupunkeihin niitä rakennetaan lisää. Samaa mieltä tuosta, että Pirkkalaan sitä ei tarvita, mutta Tampereen omiin lähiöihin se tarvitaan. Esimerkiksi Kaukajärvelle. - Anonyymi
Koska Tampere haluaa esittää jotain jättikaupunkia ja ratikka siksi väkisin joka paikkaan tungetaan, vaikka ratikka on tehnyt keskustasta jotenkin ruuhkaisemman paikan kuin se ennen oli, toki sähköskuuteillakin on osuutta asiaan.
- Anonyymi
aikovat kenties tulevaisuudessa liittää pirkkalan ja nokian
- Anonyymi
Ootko ap ikinä menny Hatanpään vt pitkin aamu/iltaruuhkassa tai muulloinkaan? Pelkkiä busseja, iso osa menee Rantaperkiöön, Härmälään, Härmälänrantaan ja Pirkkalaan tai noilta alueilta keskustaa . 2/3 kerroista kun otan bussin Hatanpään Hesen kohdilta arkena klo 15-20 bussi on täynnä tuulilasiin asti, ihan sama oliko suuntana keskusta vai Pirkkala/Härmälä.
- Anonyymi
Haa te nihilistit. Ratikkaa suunnitellaan jo Ylöjärvellekin.
- Anonyymi
Jossain vaiheessa. Nyt menee Ukrainaan, ulkomaille ja sotakassaan. Siis puolustuskassaan.
- Anonyymi
Ratikalla sotakassaan! Siinä se mielenkiintoinen reitti onkin!
- Anonyymi
Aloittajan tiedot taitaa olla jostain 30 vuoden takaa . . .
- Anonyymi
Ratikka on tulevaisuus. Teollisuus ja työvoima viihtyvät symbioosissa.
Tutkitusti.- Anonyymi
Mikä teollisuus, kaikki tehtaathan on purettu ja loput ravintoloita täynnä. Tampere tarvitsee vientiteollisuutta,eikä tuontiteollisuutta kiinasta. Täällä tuppukylässä ratikka on tulevaisuutta, minusta se on kyllä menneisyyttä,,sitä ehdotettiin satavuotta sitten ja se ei kelvannut. Tampere on pikkukaupunki, yksi ainoa kilometrin mittainen pääkatu ja siellä tyhjää täynnä koko talven. Ratikan piti tuottaa tuplana sijoitetut rahat, niin kai tuottaakin,kun lipun hinta on kohta 5,00e. Kokoomus halusi ja YIT sponsoroi, että sai urakat, jotka teettää vuokratyövoimalla, ehkä omistavat Virossa tai muualla vuokratyövoiman postilokeron ja suomalainen ei kelpaa,kun sille täytyy maksaa palkkaa. Kokoomuslaiset seisoi täytemaalla esittelemässä vuosisadan keksintöä, apulaispormestaria ja pormestaria oli jokaisessa tampere lehdessä ratikkahymy naamalla ja kaikilla sama virsi? Tampere on vetovoimainen, me tarvitsemme ratikan, 85% asukkaista kannattaa?? Ei muuten kannattanut, vaan 85% oli vastaan, liian kallis ja pilaa maisemat, kallista rakennusmaata jäi ratikan alle satoja hehtaareja ja nyt on jo alettu puistoja kaavoittaan rakennusmaaksi? Eikö vihreät osaa edes hävetä, kun lähtivät mukaan kokoomuksen luonnon tuhoamiseen? Kuka näitä ammattitaidottomia äänestää päättäjiksi valtuustoon?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä teollisuus, kaikki tehtaathan on purettu ja loput ravintoloita täynnä. Tampere tarvitsee vientiteollisuutta,eikä tuontiteollisuutta kiinasta. Täällä tuppukylässä ratikka on tulevaisuutta, minusta se on kyllä menneisyyttä,,sitä ehdotettiin satavuotta sitten ja se ei kelvannut. Tampere on pikkukaupunki, yksi ainoa kilometrin mittainen pääkatu ja siellä tyhjää täynnä koko talven. Ratikan piti tuottaa tuplana sijoitetut rahat, niin kai tuottaakin,kun lipun hinta on kohta 5,00e. Kokoomus halusi ja YIT sponsoroi, että sai urakat, jotka teettää vuokratyövoimalla, ehkä omistavat Virossa tai muualla vuokratyövoiman postilokeron ja suomalainen ei kelpaa,kun sille täytyy maksaa palkkaa. Kokoomuslaiset seisoi täytemaalla esittelemässä vuosisadan keksintöä, apulaispormestaria ja pormestaria oli jokaisessa tampere lehdessä ratikkahymy naamalla ja kaikilla sama virsi? Tampere on vetovoimainen, me tarvitsemme ratikan, 85% asukkaista kannattaa?? Ei muuten kannattanut, vaan 85% oli vastaan, liian kallis ja pilaa maisemat, kallista rakennusmaata jäi ratikan alle satoja hehtaareja ja nyt on jo alettu puistoja kaavoittaan rakennusmaaksi? Eikö vihreät osaa edes hävetä, kun lähtivät mukaan kokoomuksen luonnon tuhoamiseen? Kuka näitä ammattitaidottomia äänestää päättäjiksi valtuustoon?
Tule ulos läävästäsi ja tutki ympäristöäsi. Teollisuutta on vaikka huru mykke, mutta se ei ole enää savupiipputeollisuutta, vaan teknologiaa.
- Anonyymi
Useampi pieni kaupunki, jossa työ, asuminen ja palvelut ovat lähekkäin, on siis aina parempi malli, kuin yksi jumalattoman iso kaupunki, jossa välimatkat ovat suuria.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä teollisuus, kaikki tehtaathan on purettu ja loput ravintoloita täynnä. Tampere tarvitsee vientiteollisuutta,eikä tuontiteollisuutta kiinasta. Täällä tuppukylässä ratikka on tulevaisuutta, minusta se on kyllä menneisyyttä,,sitä ehdotettiin satavuotta sitten ja se ei kelvannut. Tampere on pikkukaupunki, yksi ainoa kilometrin mittainen pääkatu ja siellä tyhjää täynnä koko talven. Ratikan piti tuottaa tuplana sijoitetut rahat, niin kai tuottaakin,kun lipun hinta on kohta 5,00e. Kokoomus halusi ja YIT sponsoroi, että sai urakat, jotka teettää vuokratyövoimalla, ehkä omistavat Virossa tai muualla vuokratyövoiman postilokeron ja suomalainen ei kelpaa,kun sille täytyy maksaa palkkaa. Kokoomuslaiset seisoi täytemaalla esittelemässä vuosisadan keksintöä, apulaispormestaria ja pormestaria oli jokaisessa tampere lehdessä ratikkahymy naamalla ja kaikilla sama virsi? Tampere on vetovoimainen, me tarvitsemme ratikan, 85% asukkaista kannattaa?? Ei muuten kannattanut, vaan 85% oli vastaan, liian kallis ja pilaa maisemat, kallista rakennusmaata jäi ratikan alle satoja hehtaareja ja nyt on jo alettu puistoja kaavoittaan rakennusmaaksi? Eikö vihreät osaa edes hävetä, kun lähtivät mukaan kokoomuksen luonnon tuhoamiseen? Kuka näitä ammattitaidottomia äänestää päättäjiksi valtuustoon?
Hyvä kommentti, tuonkin kommentin moni yrittää leimata vääristelyksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä kommentti, tuonkin kommentin moni yrittää leimata vääristelyksi.
Tässä muutamia pirkanmaalaisia yrityksiä:
• Sandvik Mining and Construction Oy 54 713 137 €
• 2.UPM Raflatac Oy2 4 905 286 €
• 3.John Deere Forestry Oy 12 219 385 €
• 4.Knowit Managed Services Oy 7 666 675 €
• 5.Suomen Yliopistokiinteistöt Oy 7 550 030 €
• 6.Tampereen Energia Oy 7 144 547 €
• 7.Fimlab Laboratoriot Oy 5 869 627 €
• 8.Avant Tecno Oy 5 414 687 €
• 9.Elenia Verkko Oyj 5 347 200 €
• 10.Pirkanmaan Osuuskauppa 4 782 231 €
• 11.Millog Oy 3 721 394 €
• 12.Nokian Renkaat Oyj 3 387 171 €
• 13.Pihlajalinna Oyj 3 376 448 €
• 14.Saarioinen Oy 2 852 973 €
• 15.Wati Oy 2 761 277 €
• 16.Aki Hyrkkönen Oy 2 726 295 €
• 17.Purso Oy 2 602 557 €
• 18.YH-Priimus Oy 2 489 772 €
• 19.Smart Windpower Oy 1 981 164 €
• 20.AGCO Power Oy 1 952 461 €
• 21.Coxa Oy 1 909 413 €
• 22.Gardner Denver Oy 1 905 630 €
• 23.F9 Distribution Oy 1 811 442 €
• 24.Nokian Raskaat Renkaat Oy 1 726 318 €
• 25.Antso Oy 1 699 303 €
• 26.Bronto Skylift Oy Ab 1 623 569 €
• 27.Kiilto Oy 1 548 874 €
• 28.Kiilto Kiinteistöt Oy 1 527 428 €
• 29.Grundium Oy 1 388 459 €
• 30.Granite Devices Oy 1 387 804 €
• 31.Senop Oy 1 355 260 €
• 32.DYNASET Oy 1 341 944 €
• 33.T2H Pirkanmaa Oy 1 292 601 €
• 34.Artekno Oy 1 227 895 €
• 35.Jatke Pirkanmaa Oy 1 141 356 €
• 36.Sensor Software Consulting SSC Oy 1 120 632 €
• 37.Startax Finland Oy 1 087 110 €
• 38.Gofore Oyj 1 041 023 €
• 39.Tammer Brands Oy 954 997 €
• 40.Tampereen Vuokra-asunnot Oy 943 271 €
• 41.Insta Advance Oy 918 906 €
• 42.Waratah OM Oy 874 051 €
• 43.Sim Finland Oy 824 269 €
• 44.Santen Oy 815 783 €
• 45.Sandvik Mining and Construction Finland Oy 782 004 €
• 46.Insta Automation Oy 767 687 €
• 47.Kiinteistö Oy Ideapark Ab 755 786 €
• 48.Insta Group Oy 745 545 €
• 49.TRB-Raise Borers Oy 739 220 €
• 50.Tuomi Logistiikka Oy 705 754 €
• 51.Tasowheel Oy 703 769 €
• 52.Marvea Oy 693 231 €
• 53.Novatron Oy 662 006 €
• 54.Katepal Oy 640 653 €
• 55.Bilar99e Oy 637 888 €
• 56.DS Smith Packaging Finland Oy 635 642 €
• 57.Suomen Kulutusosa Oy 622 436 €
• 58.Colossal Order Oy 619 202 €
• 59.Emballator Metalpak Oy 614 738 €
• 60.Mylab Oy 590 523 €
• 61.NMC Cellfoam Oy 589 232 €
• 62.Lamminsivu Vuokraus Oy 582 776 €
• 63.Alasen Rakennus Oy 556 871 €
• 64.Kiinteistö Oy Lokomonkulma 540 091 €
• 65.Kiinteistöpalvelu Siiki Oy 520 578 €
• 66.Fysioline Oy 518 461 €
• 67.Bitwise Oy 515 877 €
• 68.Tampereen Palvelukiinteistöt Oy 505 621 €
• 69.Arkta Rakennus Oy 505 074 €
• 70.Koja-Yhtiöt Oy 496 232 €
• 71.S & S Sivonen Oy 489 453 €
• 72.Generaxion Oy 471 145 €
• 73.Tampereen Tiivisteteollisuus Oy 459 735 €
• 74.MEIJOU OY 448 398 €
• 75.Prima Pet Premium Oy 443 261 €
• 76.Blue Import BIM Oy 436 720 €
• 77.Komatsu Forest Oy 433 502 €
• 78.TAVO Oy 432 769 €
• 79.FSM OY Fonel Security Marketing 428 294 €
• 80.NextPharma Oy 426 853 €
• 81.Notex-Yhtiöt Oy 426 236 €
• 82.Riihirakenne Oy 422 271 €
• 83.TAYS Sydänkeskus Oy 405 090 €
• 84.Fastems Oy Ab 400 232 €
• 85.BRAND toimitilat Oy3 95 506 €
• 86.Vitec Acute Oy 387 178 €
• 87.Eezy Henkilöstöpalvelut Oy 385 247 €
• 88.Pyrollpack Oy 382 448 €
• 89.Vincit Oyj 381 097 €
• 90.Unikie Oy 372 086 €
• 91.NORMIVALAISTUS OY 360 938 €
• 92.Finnpark Oy 359 891 €
• 93.Framery Trade Oy 359 228 €
• 94.HRK-Konevuokraamot Oy 357 328 €
• 95.Pancho Villa Finland Oy 357 059 €
• 96.Pirkan Elektroniikka Oy 342 289 €
• 97.PCB Connect Oy 341 116 €
• 98.Satron Instruments Oy 329 769 €
• 99.Sign Systems Finland Oy 328 501 €
• 100.Rotator Oy 326 143 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä muutamia pirkanmaalaisia yrityksiä:
• Sandvik Mining and Construction Oy 54 713 137 €
• 2.UPM Raflatac Oy2 4 905 286 €
• 3.John Deere Forestry Oy 12 219 385 €
• 4.Knowit Managed Services Oy 7 666 675 €
• 5.Suomen Yliopistokiinteistöt Oy 7 550 030 €
• 6.Tampereen Energia Oy 7 144 547 €
• 7.Fimlab Laboratoriot Oy 5 869 627 €
• 8.Avant Tecno Oy 5 414 687 €
• 9.Elenia Verkko Oyj 5 347 200 €
• 10.Pirkanmaan Osuuskauppa 4 782 231 €
• 11.Millog Oy 3 721 394 €
• 12.Nokian Renkaat Oyj 3 387 171 €
• 13.Pihlajalinna Oyj 3 376 448 €
• 14.Saarioinen Oy 2 852 973 €
• 15.Wati Oy 2 761 277 €
• 16.Aki Hyrkkönen Oy 2 726 295 €
• 17.Purso Oy 2 602 557 €
• 18.YH-Priimus Oy 2 489 772 €
• 19.Smart Windpower Oy 1 981 164 €
• 20.AGCO Power Oy 1 952 461 €
• 21.Coxa Oy 1 909 413 €
• 22.Gardner Denver Oy 1 905 630 €
• 23.F9 Distribution Oy 1 811 442 €
• 24.Nokian Raskaat Renkaat Oy 1 726 318 €
• 25.Antso Oy 1 699 303 €
• 26.Bronto Skylift Oy Ab 1 623 569 €
• 27.Kiilto Oy 1 548 874 €
• 28.Kiilto Kiinteistöt Oy 1 527 428 €
• 29.Grundium Oy 1 388 459 €
• 30.Granite Devices Oy 1 387 804 €
• 31.Senop Oy 1 355 260 €
• 32.DYNASET Oy 1 341 944 €
• 33.T2H Pirkanmaa Oy 1 292 601 €
• 34.Artekno Oy 1 227 895 €
• 35.Jatke Pirkanmaa Oy 1 141 356 €
• 36.Sensor Software Consulting SSC Oy 1 120 632 €
• 37.Startax Finland Oy 1 087 110 €
• 38.Gofore Oyj 1 041 023 €
• 39.Tammer Brands Oy 954 997 €
• 40.Tampereen Vuokra-asunnot Oy 943 271 €
• 41.Insta Advance Oy 918 906 €
• 42.Waratah OM Oy 874 051 €
• 43.Sim Finland Oy 824 269 €
• 44.Santen Oy 815 783 €
• 45.Sandvik Mining and Construction Finland Oy 782 004 €
• 46.Insta Automation Oy 767 687 €
• 47.Kiinteistö Oy Ideapark Ab 755 786 €
• 48.Insta Group Oy 745 545 €
• 49.TRB-Raise Borers Oy 739 220 €
• 50.Tuomi Logistiikka Oy 705 754 €
• 51.Tasowheel Oy 703 769 €
• 52.Marvea Oy 693 231 €
• 53.Novatron Oy 662 006 €
• 54.Katepal Oy 640 653 €
• 55.Bilar99e Oy 637 888 €
• 56.DS Smith Packaging Finland Oy 635 642 €
• 57.Suomen Kulutusosa Oy 622 436 €
• 58.Colossal Order Oy 619 202 €
• 59.Emballator Metalpak Oy 614 738 €
• 60.Mylab Oy 590 523 €
• 61.NMC Cellfoam Oy 589 232 €
• 62.Lamminsivu Vuokraus Oy 582 776 €
• 63.Alasen Rakennus Oy 556 871 €
• 64.Kiinteistö Oy Lokomonkulma 540 091 €
• 65.Kiinteistöpalvelu Siiki Oy 520 578 €
• 66.Fysioline Oy 518 461 €
• 67.Bitwise Oy 515 877 €
• 68.Tampereen Palvelukiinteistöt Oy 505 621 €
• 69.Arkta Rakennus Oy 505 074 €
• 70.Koja-Yhtiöt Oy 496 232 €
• 71.S & S Sivonen Oy 489 453 €
• 72.Generaxion Oy 471 145 €
• 73.Tampereen Tiivisteteollisuus Oy 459 735 €
• 74.MEIJOU OY 448 398 €
• 75.Prima Pet Premium Oy 443 261 €
• 76.Blue Import BIM Oy 436 720 €
• 77.Komatsu Forest Oy 433 502 €
• 78.TAVO Oy 432 769 €
• 79.FSM OY Fonel Security Marketing 428 294 €
• 80.NextPharma Oy 426 853 €
• 81.Notex-Yhtiöt Oy 426 236 €
• 82.Riihirakenne Oy 422 271 €
• 83.TAYS Sydänkeskus Oy 405 090 €
• 84.Fastems Oy Ab 400 232 €
• 85.BRAND toimitilat Oy3 95 506 €
• 86.Vitec Acute Oy 387 178 €
• 87.Eezy Henkilöstöpalvelut Oy 385 247 €
• 88.Pyrollpack Oy 382 448 €
• 89.Vincit Oyj 381 097 €
• 90.Unikie Oy 372 086 €
• 91.NORMIVALAISTUS OY 360 938 €
• 92.Finnpark Oy 359 891 €
• 93.Framery Trade Oy 359 228 €
• 94.HRK-Konevuokraamot Oy 357 328 €
• 95.Pancho Villa Finland Oy 357 059 €
• 96.Pirkan Elektroniikka Oy 342 289 €
• 97.PCB Connect Oy 341 116 €
• 98.Satron Instruments Oy 329 769 €
• 99.Sign Systems Finland Oy 328 501 €
• 100.Rotator Oy 326 143Ei näköjään kaikkia tehtaita ole purettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä teollisuus, kaikki tehtaathan on purettu ja loput ravintoloita täynnä. Tampere tarvitsee vientiteollisuutta,eikä tuontiteollisuutta kiinasta. Täällä tuppukylässä ratikka on tulevaisuutta, minusta se on kyllä menneisyyttä,,sitä ehdotettiin satavuotta sitten ja se ei kelvannut. Tampere on pikkukaupunki, yksi ainoa kilometrin mittainen pääkatu ja siellä tyhjää täynnä koko talven. Ratikan piti tuottaa tuplana sijoitetut rahat, niin kai tuottaakin,kun lipun hinta on kohta 5,00e. Kokoomus halusi ja YIT sponsoroi, että sai urakat, jotka teettää vuokratyövoimalla, ehkä omistavat Virossa tai muualla vuokratyövoiman postilokeron ja suomalainen ei kelpaa,kun sille täytyy maksaa palkkaa. Kokoomuslaiset seisoi täytemaalla esittelemässä vuosisadan keksintöä, apulaispormestaria ja pormestaria oli jokaisessa tampere lehdessä ratikkahymy naamalla ja kaikilla sama virsi? Tampere on vetovoimainen, me tarvitsemme ratikan, 85% asukkaista kannattaa?? Ei muuten kannattanut, vaan 85% oli vastaan, liian kallis ja pilaa maisemat, kallista rakennusmaata jäi ratikan alle satoja hehtaareja ja nyt on jo alettu puistoja kaavoittaan rakennusmaaksi? Eikö vihreät osaa edes hävetä, kun lähtivät mukaan kokoomuksen luonnon tuhoamiseen? Kuka näitä ammattitaidottomia äänestää päättäjiksi valtuustoon?
Hyvä kommentti, lisää tällaisia mielipiteitä. Muistaakseni Tallinnassa purettiin ratikkaratoja, tuotiinko kiskot Tampereelle? Tallinnassa muuten on ilmaista paikallisille asukkaille bussimatkat, säästyi varmaan satoja miljoonia,kun ajellaan vain bussilla. Ratikan hinnalla Tampere olisi saanut 30-vuodeksi busseja, ilmaiset matkat kaupunkilaisille ja bussit olisi tehty Ruskon tehtaalla, joka ennen työllisti paikallisia jasaavia on vieläkin kortistossa. Olisi tullut samalla uusia asunnonostajia tehtaan työläisistä ja kaupoille asiakkaita, tarhoille ja kouluihin lapsia ja verotuloja. Mikä työllistävä vaikutus ratikalla on, kun ratatyöntekijät puhuu jotain muuta kieltä ja eurot häviää itä-eurooppaan, maksetaan kuulemma vielä lapsilisätkin sinne, kun isi on keikkatöissä? Ja,joka rakennustyömaalla sama juttu, suunnittelijat, mestarit voi olla suomalaisia, mutta muut on muualta suomesta tai huonosuomi pöytälaatikosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä muutamia pirkanmaalaisia yrityksiä:
• Sandvik Mining and Construction Oy 54 713 137 €
• 2.UPM Raflatac Oy2 4 905 286 €
• 3.John Deere Forestry Oy 12 219 385 €
• 4.Knowit Managed Services Oy 7 666 675 €
• 5.Suomen Yliopistokiinteistöt Oy 7 550 030 €
• 6.Tampereen Energia Oy 7 144 547 €
• 7.Fimlab Laboratoriot Oy 5 869 627 €
• 8.Avant Tecno Oy 5 414 687 €
• 9.Elenia Verkko Oyj 5 347 200 €
• 10.Pirkanmaan Osuuskauppa 4 782 231 €
• 11.Millog Oy 3 721 394 €
• 12.Nokian Renkaat Oyj 3 387 171 €
• 13.Pihlajalinna Oyj 3 376 448 €
• 14.Saarioinen Oy 2 852 973 €
• 15.Wati Oy 2 761 277 €
• 16.Aki Hyrkkönen Oy 2 726 295 €
• 17.Purso Oy 2 602 557 €
• 18.YH-Priimus Oy 2 489 772 €
• 19.Smart Windpower Oy 1 981 164 €
• 20.AGCO Power Oy 1 952 461 €
• 21.Coxa Oy 1 909 413 €
• 22.Gardner Denver Oy 1 905 630 €
• 23.F9 Distribution Oy 1 811 442 €
• 24.Nokian Raskaat Renkaat Oy 1 726 318 €
• 25.Antso Oy 1 699 303 €
• 26.Bronto Skylift Oy Ab 1 623 569 €
• 27.Kiilto Oy 1 548 874 €
• 28.Kiilto Kiinteistöt Oy 1 527 428 €
• 29.Grundium Oy 1 388 459 €
• 30.Granite Devices Oy 1 387 804 €
• 31.Senop Oy 1 355 260 €
• 32.DYNASET Oy 1 341 944 €
• 33.T2H Pirkanmaa Oy 1 292 601 €
• 34.Artekno Oy 1 227 895 €
• 35.Jatke Pirkanmaa Oy 1 141 356 €
• 36.Sensor Software Consulting SSC Oy 1 120 632 €
• 37.Startax Finland Oy 1 087 110 €
• 38.Gofore Oyj 1 041 023 €
• 39.Tammer Brands Oy 954 997 €
• 40.Tampereen Vuokra-asunnot Oy 943 271 €
• 41.Insta Advance Oy 918 906 €
• 42.Waratah OM Oy 874 051 €
• 43.Sim Finland Oy 824 269 €
• 44.Santen Oy 815 783 €
• 45.Sandvik Mining and Construction Finland Oy 782 004 €
• 46.Insta Automation Oy 767 687 €
• 47.Kiinteistö Oy Ideapark Ab 755 786 €
• 48.Insta Group Oy 745 545 €
• 49.TRB-Raise Borers Oy 739 220 €
• 50.Tuomi Logistiikka Oy 705 754 €
• 51.Tasowheel Oy 703 769 €
• 52.Marvea Oy 693 231 €
• 53.Novatron Oy 662 006 €
• 54.Katepal Oy 640 653 €
• 55.Bilar99e Oy 637 888 €
• 56.DS Smith Packaging Finland Oy 635 642 €
• 57.Suomen Kulutusosa Oy 622 436 €
• 58.Colossal Order Oy 619 202 €
• 59.Emballator Metalpak Oy 614 738 €
• 60.Mylab Oy 590 523 €
• 61.NMC Cellfoam Oy 589 232 €
• 62.Lamminsivu Vuokraus Oy 582 776 €
• 63.Alasen Rakennus Oy 556 871 €
• 64.Kiinteistö Oy Lokomonkulma 540 091 €
• 65.Kiinteistöpalvelu Siiki Oy 520 578 €
• 66.Fysioline Oy 518 461 €
• 67.Bitwise Oy 515 877 €
• 68.Tampereen Palvelukiinteistöt Oy 505 621 €
• 69.Arkta Rakennus Oy 505 074 €
• 70.Koja-Yhtiöt Oy 496 232 €
• 71.S & S Sivonen Oy 489 453 €
• 72.Generaxion Oy 471 145 €
• 73.Tampereen Tiivisteteollisuus Oy 459 735 €
• 74.MEIJOU OY 448 398 €
• 75.Prima Pet Premium Oy 443 261 €
• 76.Blue Import BIM Oy 436 720 €
• 77.Komatsu Forest Oy 433 502 €
• 78.TAVO Oy 432 769 €
• 79.FSM OY Fonel Security Marketing 428 294 €
• 80.NextPharma Oy 426 853 €
• 81.Notex-Yhtiöt Oy 426 236 €
• 82.Riihirakenne Oy 422 271 €
• 83.TAYS Sydänkeskus Oy 405 090 €
• 84.Fastems Oy Ab 400 232 €
• 85.BRAND toimitilat Oy3 95 506 €
• 86.Vitec Acute Oy 387 178 €
• 87.Eezy Henkilöstöpalvelut Oy 385 247 €
• 88.Pyrollpack Oy 382 448 €
• 89.Vincit Oyj 381 097 €
• 90.Unikie Oy 372 086 €
• 91.NORMIVALAISTUS OY 360 938 €
• 92.Finnpark Oy 359 891 €
• 93.Framery Trade Oy 359 228 €
• 94.HRK-Konevuokraamot Oy 357 328 €
• 95.Pancho Villa Finland Oy 357 059 €
• 96.Pirkan Elektroniikka Oy 342 289 €
• 97.PCB Connect Oy 341 116 €
• 98.Satron Instruments Oy 329 769 €
• 99.Sign Systems Finland Oy 328 501 €
• 100.Rotator Oy 326 143Moniko näistä tehtaista on Tampereella? Mitä valmistaa Finnpark, mitä Pancho Villa, missä on Nokian renkaat Tampereella, mitä valmistaa Suomen yliopistokiinteistöt, mitä Tampereen vuokra-asunnot, mitä Tampereen sydänkeskus Oy, mitä Lamminsivun vuokraus, mitä Finnlab, missä Tampereella on Avant tecno, Saarioisten tehdas, Pyrollback, Katepal, mikä tehdas on konevuokraamo? Tässä nyt muutamia ihmeellisyyksiä. Tampereella oli ennen 10-20.000 teollista työpaikkaa ja bussiliikenne toimi aamuin illoin. Oli pikkupajoja, isoja tehtaita, joissa 500-3000 työntekijää, vietiinkö ne kaikki kiinaan vientituella ja nyt ei ole enään, kuin kaljanlaskijoita, partureita, kynnenviilaajia, kahviloita , ravintoloita, pizzanpaistajia, kuntoklubeja. Mitä vientiteollisuuta se on, tuodaan vain kiinasta, espanjasta, brasiliasta hormoonilihaa ja suomalainen lisäaineeton liha viedään kiinaan. Ja, vielä halutaan jostain itämailta työvoimaa, kun ei itselläkään ole töitä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä kommentti, lisää tällaisia mielipiteitä. Muistaakseni Tallinnassa purettiin ratikkaratoja, tuotiinko kiskot Tampereelle? Tallinnassa muuten on ilmaista paikallisille asukkaille bussimatkat, säästyi varmaan satoja miljoonia,kun ajellaan vain bussilla. Ratikan hinnalla Tampere olisi saanut 30-vuodeksi busseja, ilmaiset matkat kaupunkilaisille ja bussit olisi tehty Ruskon tehtaalla, joka ennen työllisti paikallisia jasaavia on vieläkin kortistossa. Olisi tullut samalla uusia asunnonostajia tehtaan työläisistä ja kaupoille asiakkaita, tarhoille ja kouluihin lapsia ja verotuloja. Mikä työllistävä vaikutus ratikalla on, kun ratatyöntekijät puhuu jotain muuta kieltä ja eurot häviää itä-eurooppaan, maksetaan kuulemma vielä lapsilisätkin sinne, kun isi on keikkatöissä? Ja,joka rakennustyömaalla sama juttu, suunnittelijat, mestarit voi olla suomalaisia, mutta muut on muualta suomesta tai huonosuomi pöytälaatikosta.
Tallinnassa ei pureta ratikkaratoja, vaan rakennetaan lisää.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tallinnan_raitiotieliikenne - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moniko näistä tehtaista on Tampereella? Mitä valmistaa Finnpark, mitä Pancho Villa, missä on Nokian renkaat Tampereella, mitä valmistaa Suomen yliopistokiinteistöt, mitä Tampereen vuokra-asunnot, mitä Tampereen sydänkeskus Oy, mitä Lamminsivun vuokraus, mitä Finnlab, missä Tampereella on Avant tecno, Saarioisten tehdas, Pyrollback, Katepal, mikä tehdas on konevuokraamo? Tässä nyt muutamia ihmeellisyyksiä. Tampereella oli ennen 10-20.000 teollista työpaikkaa ja bussiliikenne toimi aamuin illoin. Oli pikkupajoja, isoja tehtaita, joissa 500-3000 työntekijää, vietiinkö ne kaikki kiinaan vientituella ja nyt ei ole enään, kuin kaljanlaskijoita, partureita, kynnenviilaajia, kahviloita , ravintoloita, pizzanpaistajia, kuntoklubeja. Mitä vientiteollisuuta se on, tuodaan vain kiinasta, espanjasta, brasiliasta hormoonilihaa ja suomalainen lisäaineeton liha viedään kiinaan. Ja, vielä halutaan jostain itämailta työvoimaa, kun ei itselläkään ole töitä?
Listasta unohtui vielä Ata-Gears, joka valmistaa vientituotteita ja sijaitsee Tampereella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä muutamia pirkanmaalaisia yrityksiä:
• Sandvik Mining and Construction Oy 54 713 137 €
• 2.UPM Raflatac Oy2 4 905 286 €
• 3.John Deere Forestry Oy 12 219 385 €
• 4.Knowit Managed Services Oy 7 666 675 €
• 5.Suomen Yliopistokiinteistöt Oy 7 550 030 €
• 6.Tampereen Energia Oy 7 144 547 €
• 7.Fimlab Laboratoriot Oy 5 869 627 €
• 8.Avant Tecno Oy 5 414 687 €
• 9.Elenia Verkko Oyj 5 347 200 €
• 10.Pirkanmaan Osuuskauppa 4 782 231 €
• 11.Millog Oy 3 721 394 €
• 12.Nokian Renkaat Oyj 3 387 171 €
• 13.Pihlajalinna Oyj 3 376 448 €
• 14.Saarioinen Oy 2 852 973 €
• 15.Wati Oy 2 761 277 €
• 16.Aki Hyrkkönen Oy 2 726 295 €
• 17.Purso Oy 2 602 557 €
• 18.YH-Priimus Oy 2 489 772 €
• 19.Smart Windpower Oy 1 981 164 €
• 20.AGCO Power Oy 1 952 461 €
• 21.Coxa Oy 1 909 413 €
• 22.Gardner Denver Oy 1 905 630 €
• 23.F9 Distribution Oy 1 811 442 €
• 24.Nokian Raskaat Renkaat Oy 1 726 318 €
• 25.Antso Oy 1 699 303 €
• 26.Bronto Skylift Oy Ab 1 623 569 €
• 27.Kiilto Oy 1 548 874 €
• 28.Kiilto Kiinteistöt Oy 1 527 428 €
• 29.Grundium Oy 1 388 459 €
• 30.Granite Devices Oy 1 387 804 €
• 31.Senop Oy 1 355 260 €
• 32.DYNASET Oy 1 341 944 €
• 33.T2H Pirkanmaa Oy 1 292 601 €
• 34.Artekno Oy 1 227 895 €
• 35.Jatke Pirkanmaa Oy 1 141 356 €
• 36.Sensor Software Consulting SSC Oy 1 120 632 €
• 37.Startax Finland Oy 1 087 110 €
• 38.Gofore Oyj 1 041 023 €
• 39.Tammer Brands Oy 954 997 €
• 40.Tampereen Vuokra-asunnot Oy 943 271 €
• 41.Insta Advance Oy 918 906 €
• 42.Waratah OM Oy 874 051 €
• 43.Sim Finland Oy 824 269 €
• 44.Santen Oy 815 783 €
• 45.Sandvik Mining and Construction Finland Oy 782 004 €
• 46.Insta Automation Oy 767 687 €
• 47.Kiinteistö Oy Ideapark Ab 755 786 €
• 48.Insta Group Oy 745 545 €
• 49.TRB-Raise Borers Oy 739 220 €
• 50.Tuomi Logistiikka Oy 705 754 €
• 51.Tasowheel Oy 703 769 €
• 52.Marvea Oy 693 231 €
• 53.Novatron Oy 662 006 €
• 54.Katepal Oy 640 653 €
• 55.Bilar99e Oy 637 888 €
• 56.DS Smith Packaging Finland Oy 635 642 €
• 57.Suomen Kulutusosa Oy 622 436 €
• 58.Colossal Order Oy 619 202 €
• 59.Emballator Metalpak Oy 614 738 €
• 60.Mylab Oy 590 523 €
• 61.NMC Cellfoam Oy 589 232 €
• 62.Lamminsivu Vuokraus Oy 582 776 €
• 63.Alasen Rakennus Oy 556 871 €
• 64.Kiinteistö Oy Lokomonkulma 540 091 €
• 65.Kiinteistöpalvelu Siiki Oy 520 578 €
• 66.Fysioline Oy 518 461 €
• 67.Bitwise Oy 515 877 €
• 68.Tampereen Palvelukiinteistöt Oy 505 621 €
• 69.Arkta Rakennus Oy 505 074 €
• 70.Koja-Yhtiöt Oy 496 232 €
• 71.S & S Sivonen Oy 489 453 €
• 72.Generaxion Oy 471 145 €
• 73.Tampereen Tiivisteteollisuus Oy 459 735 €
• 74.MEIJOU OY 448 398 €
• 75.Prima Pet Premium Oy 443 261 €
• 76.Blue Import BIM Oy 436 720 €
• 77.Komatsu Forest Oy 433 502 €
• 78.TAVO Oy 432 769 €
• 79.FSM OY Fonel Security Marketing 428 294 €
• 80.NextPharma Oy 426 853 €
• 81.Notex-Yhtiöt Oy 426 236 €
• 82.Riihirakenne Oy 422 271 €
• 83.TAYS Sydänkeskus Oy 405 090 €
• 84.Fastems Oy Ab 400 232 €
• 85.BRAND toimitilat Oy3 95 506 €
• 86.Vitec Acute Oy 387 178 €
• 87.Eezy Henkilöstöpalvelut Oy 385 247 €
• 88.Pyrollpack Oy 382 448 €
• 89.Vincit Oyj 381 097 €
• 90.Unikie Oy 372 086 €
• 91.NORMIVALAISTUS OY 360 938 €
• 92.Finnpark Oy 359 891 €
• 93.Framery Trade Oy 359 228 €
• 94.HRK-Konevuokraamot Oy 357 328 €
• 95.Pancho Villa Finland Oy 357 059 €
• 96.Pirkan Elektroniikka Oy 342 289 €
• 97.PCB Connect Oy 341 116 €
• 98.Satron Instruments Oy 329 769 €
• 99.Sign Systems Finland Oy 328 501 €
• 100.Rotator Oy 326 143Jollain kolmensadan kilon tuloksella ei paljoa työllistetä ihmisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moniko näistä tehtaista on Tampereella? Mitä valmistaa Finnpark, mitä Pancho Villa, missä on Nokian renkaat Tampereella, mitä valmistaa Suomen yliopistokiinteistöt, mitä Tampereen vuokra-asunnot, mitä Tampereen sydänkeskus Oy, mitä Lamminsivun vuokraus, mitä Finnlab, missä Tampereella on Avant tecno, Saarioisten tehdas, Pyrollback, Katepal, mikä tehdas on konevuokraamo? Tässä nyt muutamia ihmeellisyyksiä. Tampereella oli ennen 10-20.000 teollista työpaikkaa ja bussiliikenne toimi aamuin illoin. Oli pikkupajoja, isoja tehtaita, joissa 500-3000 työntekijää, vietiinkö ne kaikki kiinaan vientituella ja nyt ei ole enään, kuin kaljanlaskijoita, partureita, kynnenviilaajia, kahviloita , ravintoloita, pizzanpaistajia, kuntoklubeja. Mitä vientiteollisuuta se on, tuodaan vain kiinasta, espanjasta, brasiliasta hormoonilihaa ja suomalainen lisäaineeton liha viedään kiinaan. Ja, vielä halutaan jostain itämailta työvoimaa, kun ei itselläkään ole töitä?
Herää pahvi. Ne kaikki TYÖLLISTÄÄ ihmisiä.
- Anonyymi
Pitäähän se kokoomuksen ylläpitämä huumekauppa ja muu rikollisuus sinnekin levittää.
- Anonyymi
Autoilu on omanaikansa lapsi. Autoilu vapautti ja yhdisti ihmiset liikkumaan vapaasti. Autoilu onkin eristänyt ihmisiä, hyvä tieverkko on hajauttanut ihmiset, tästä seuraa kalliita ongelmia.
Ylläpidettävä tieverkko, sähköistys,dataverkko,sairaalat,vesijohtoverkostot,viranomaistoiminta, palokunta,ambulanssit, siinä on karsittavaa.
Ratikka yhdistää ja keskittää pysyvästi.
Hallitus on karsimassa sairaalatoimintaa, se on vasta alkua.
Kun kylästä lähtee koulu, niin lapsiperheet karsastaa. Entä kun kauppa,posti,terveydenhoito lähtevät.
Ratikka on tulevaisuus,joka kääntää Suomen talouden nousuun , keskittämällä teollisuuden asutuksen yhteisen liikumisvälineen äärelle.- Anonyymi
Ratikka on menneen ajan väline joka on turhan kankea ja rajoittaa kehittymisen laajemmille alueille. Muualla rakennetaan sellaisia joustavia rakenteita joita on helppo muuttaa ja reittejä muokata muutoksen mukaan, eli vaikka johdinbusseilla joissa on akusto joka vapauttaa reittien päässä muutokset ja sähköbussit ja muut ovat kokonaisuudessaan paljon halvempia, eikä pilaa keskustojen liikennettä ja tuki reittejä, kuten Tampereella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikka on menneen ajan väline joka on turhan kankea ja rajoittaa kehittymisen laajemmille alueille. Muualla rakennetaan sellaisia joustavia rakenteita joita on helppo muuttaa ja reittejä muokata muutoksen mukaan, eli vaikka johdinbusseilla joissa on akusto joka vapauttaa reittien päässä muutokset ja sähköbussit ja muut ovat kokonaisuudessaan paljon halvempia, eikä pilaa keskustojen liikennettä ja tuki reittejä, kuten Tampereella.
Ratikka on nimenomaan nykypäivän ja tulevaisuuden liikenneväline. Uusia ratikkareittejä rakennetaan jatkuvasti kaikissa maailman kaupungeissa. Ratikassa on juurikin se hyvä puoli, että se ei ole joustava. Ratikka kulkee samalla reitillä tänään ja ensi vuonna, kun reittejä ei vähän väliä muutella. Kun kerran asuintalojakaan ei siirrellä mihinkään, niin ratikan reittejäkään ei tarvitse muutella. Toinen juttu, että onhan Tampereella sähköbusseja eikä ratikka pilaa keskustojen liikennettä eikä tuki reittejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikka on menneen ajan väline joka on turhan kankea ja rajoittaa kehittymisen laajemmille alueille. Muualla rakennetaan sellaisia joustavia rakenteita joita on helppo muuttaa ja reittejä muokata muutoksen mukaan, eli vaikka johdinbusseilla joissa on akusto joka vapauttaa reittien päässä muutokset ja sähköbussit ja muut ovat kokonaisuudessaan paljon halvempia, eikä pilaa keskustojen liikennettä ja tuki reittejä, kuten Tampereella.
Helsingissä rakennetaan lisää ratikkarataa.
Vantaalle tulee ratikka.
Turku on jo aloittanut ratikan suunnittelun.
Myös Oulussa pohditaan ratikkaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikka on nimenomaan nykypäivän ja tulevaisuuden liikenneväline. Uusia ratikkareittejä rakennetaan jatkuvasti kaikissa maailman kaupungeissa. Ratikassa on juurikin se hyvä puoli, että se ei ole joustava. Ratikka kulkee samalla reitillä tänään ja ensi vuonna, kun reittejä ei vähän väliä muutella. Kun kerran asuintalojakaan ei siirrellä mihinkään, niin ratikan reittejäkään ei tarvitse muutella. Toinen juttu, että onhan Tampereella sähköbusseja eikä ratikka pilaa keskustojen liikennettä eikä tuki reittejä.
Pysy lujana uskossasi äläkä anna tosiasioiden horjuttaa sitä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pysy lujana uskossasi äläkä anna tosiasioiden horjuttaa sitä!
Lassi Kalevan keksimä fraasi, joka ei tarkoita mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikka on nimenomaan nykypäivän ja tulevaisuuden liikenneväline. Uusia ratikkareittejä rakennetaan jatkuvasti kaikissa maailman kaupungeissa. Ratikassa on juurikin se hyvä puoli, että se ei ole joustava. Ratikka kulkee samalla reitillä tänään ja ensi vuonna, kun reittejä ei vähän väliä muutella. Kun kerran asuintalojakaan ei siirrellä mihinkään, niin ratikan reittejäkään ei tarvitse muutella. Toinen juttu, että onhan Tampereella sähköbusseja eikä ratikka pilaa keskustojen liikennettä eikä tuki reittejä.
Ratikka on niille nykypäivää, jotka ei ole koskaan käynyt keskustoria pitemmällä ja vain ulkomailla teiskossa. Onneksi päästiin entisestä pormestarista eroon, joka toitotti YIT:n asialla joka tuutista, toinen oli se kaljupää tekosaarella, tervemenoa eduskuntaan tekeen pahaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lassi Kalevan keksimä fraasi, joka ei tarkoita mitään.
Ei tarkoita niin. Sitä käyttää ihminen, joka itse ei pysty argumentoimaan mitään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helsingissä rakennetaan lisää ratikkarataa.
Vantaalle tulee ratikka.
Turku on jo aloittanut ratikan suunnittelun.
Myös Oulussa pohditaan ratikkaa.Ei kai ne niin tyhmiä ole, kuin tamperelaiset, ratikkahan on menneisyyttä, niitä oli jo satavuotta sitten. Taitaa tämä ratikan puolustaja olla joku 20-30 vuotias, eikä tiedä niin vanhasta keksinnöstä yli 100v sitten. Tämä maalta tulleiden työläispoika on nyt vasta nähnyt tämän ihmeen? Tai sitten joku YIT: n työmies puolustaa turhaketta, että firma saisi töitä, kun ei asuntoja osta kukaan ja tuhannen asuntoa on YIT:llä myymättä, pankki pyytää lyhennyksiä, mutta kun ei saa keltään ostosopimukseen nimeä, niin pakon edessä yritetään ratikkaa rakentaa, vaikka kukaan ei tarvitse. Tänäänkin menin Teiskontietä pitkin, ratikka tuli vastaan, niin olihan siellä 5-6 matkustajaa ja kolme vaunua, ensin luulin, että on perustettu uusi kahvila, kun päät vain näkyi, mutta se olikin koronajuna eksynyt autotielle, eikä kukaan tarvitse. Vanha bussiliikenne on parempi, kuin kymmenen uutta keksintöä, susi jo syntyessään. Miksi käyttäisin 40 minuutin matkaan bussi-ratikka-bussi vaihtoja, kun omalla autolla menen saman matkan 10 minuutissa ja kulut on samat ja omalla autolla voin poiketa samalla matkalla useampaan tavarataloon, ei tarvitse kantaa ostoksiaan mukanaan koko päivää? Miksi tekisin arjestani helvetin ratikan takia?Tyhmä paljon töitä tekee, viisas säästää aikaa ja rahaa muuhun, kuin kurjuuden tavoitteluun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai ne niin tyhmiä ole, kuin tamperelaiset, ratikkahan on menneisyyttä, niitä oli jo satavuotta sitten. Taitaa tämä ratikan puolustaja olla joku 20-30 vuotias, eikä tiedä niin vanhasta keksinnöstä yli 100v sitten. Tämä maalta tulleiden työläispoika on nyt vasta nähnyt tämän ihmeen? Tai sitten joku YIT: n työmies puolustaa turhaketta, että firma saisi töitä, kun ei asuntoja osta kukaan ja tuhannen asuntoa on YIT:llä myymättä, pankki pyytää lyhennyksiä, mutta kun ei saa keltään ostosopimukseen nimeä, niin pakon edessä yritetään ratikkaa rakentaa, vaikka kukaan ei tarvitse. Tänäänkin menin Teiskontietä pitkin, ratikka tuli vastaan, niin olihan siellä 5-6 matkustajaa ja kolme vaunua, ensin luulin, että on perustettu uusi kahvila, kun päät vain näkyi, mutta se olikin koronajuna eksynyt autotielle, eikä kukaan tarvitse. Vanha bussiliikenne on parempi, kuin kymmenen uutta keksintöä, susi jo syntyessään. Miksi käyttäisin 40 minuutin matkaan bussi-ratikka-bussi vaihtoja, kun omalla autolla menen saman matkan 10 minuutissa ja kulut on samat ja omalla autolla voin poiketa samalla matkalla useampaan tavarataloon, ei tarvitse kantaa ostoksiaan mukanaan koko päivää? Miksi tekisin arjestani helvetin ratikan takia?Tyhmä paljon töitä tekee, viisas säästää aikaa ja rahaa muuhun, kuin kurjuuden tavoitteluun.
Koska, et olisi enää yksin teiskontielläkään.
Selvennykseksi, siellä olisi tuhansia menossa ja tulossa autollaan.
Paitsi,ettei kukaan pääsisi mihinkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai ne niin tyhmiä ole, kuin tamperelaiset, ratikkahan on menneisyyttä, niitä oli jo satavuotta sitten. Taitaa tämä ratikan puolustaja olla joku 20-30 vuotias, eikä tiedä niin vanhasta keksinnöstä yli 100v sitten. Tämä maalta tulleiden työläispoika on nyt vasta nähnyt tämän ihmeen? Tai sitten joku YIT: n työmies puolustaa turhaketta, että firma saisi töitä, kun ei asuntoja osta kukaan ja tuhannen asuntoa on YIT:llä myymättä, pankki pyytää lyhennyksiä, mutta kun ei saa keltään ostosopimukseen nimeä, niin pakon edessä yritetään ratikkaa rakentaa, vaikka kukaan ei tarvitse. Tänäänkin menin Teiskontietä pitkin, ratikka tuli vastaan, niin olihan siellä 5-6 matkustajaa ja kolme vaunua, ensin luulin, että on perustettu uusi kahvila, kun päät vain näkyi, mutta se olikin koronajuna eksynyt autotielle, eikä kukaan tarvitse. Vanha bussiliikenne on parempi, kuin kymmenen uutta keksintöä, susi jo syntyessään. Miksi käyttäisin 40 minuutin matkaan bussi-ratikka-bussi vaihtoja, kun omalla autolla menen saman matkan 10 minuutissa ja kulut on samat ja omalla autolla voin poiketa samalla matkalla useampaan tavarataloon, ei tarvitse kantaa ostoksiaan mukanaan koko päivää? Miksi tekisin arjestani helvetin ratikan takia?Tyhmä paljon töitä tekee, viisas säästää aikaa ja rahaa muuhun, kuin kurjuuden tavoitteluun.
Tampereella ei ollut ratikoita 100 vuotta sitten. Pyörä on keksitty joskus 10 000 vuotta sitten, mutta taajuusmuuttaja on jostain 1980-luvulta ja suomalainen keksintö.
- Anonyymi
Lentoverotkin on jo maiskuteltu.
- Anonyymi
Ai ratikka on se joka luo työpaikkoja?
Johan vitsin murjaisit!- Anonyymi
Ei siinä älykkö tarvi olla ymmärtääkseen julkisenliikenteen ja työn välisen symbioosin.
Persuna olet joko tyhmä tai tosi tyhmä. - Anonyymi
Ratikka on kulkuväline jolla köyhiä kuljetetaan paikasta A paikkaan B.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikka on kulkuväline jolla köyhiä kuljetetaan paikasta A paikkaan B.
Juuri näin. Persaukisten vuokralla asujien menopeli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin. Persaukisten vuokralla asujien menopeli.
Persut saa olla ihan mitä mielipuolta tahansa. Ovatkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin. Persaukisten vuokralla asujien menopeli.
Asuntosijoittajat kiittää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikka on kulkuväline jolla köyhiä kuljetetaan paikasta A paikkaan B.
Minne olet menossa, sinne ei ratikka kulje.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikka on kulkuväline jolla köyhiä kuljetetaan paikasta A paikkaan B.
Vuokralla asuminen on kallein asumismuoto. Köyhät rakentaa/ostaa velkalootan.
Pankin raharenkinä olo ei ole järkevää. 50v ja talo nurin. Sinne meni elämäsi velkaorjuus. - Anonyymi
Hiedantaan kuulemma tulee 10 000 työpaikkaa kun sinne saadaan ratikka. Näin Tampereen kaupungin johto on luvannut.
- Anonyymi
Tämä on lyhyt ja hyvä kommentti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hiedantaan kuulemma tulee 10 000 työpaikkaa kun sinne saadaan ratikka. Näin Tampereen kaupungin johto on luvannut.
Eihän siellä koskaan tule olemaan edes asukkaita niin paljon, mihin ne työpaikat mahtuu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asuntosijoittajat kiittää
Eikö jokainen rakentaja toivo, että asunnolla on voitollinen myyntiarvo. Kun rakentaa korpeen, miljoonalla talon., myyntiarvo ei varmaan ole tärkeä.
Omistajalle se on miljoonatalo, ostajalle tontti purkutaloineen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on lyhyt ja hyvä kommentti.
Lyhyempi,parempi tömä.
- Anonyymi
Ratikka on pääsääntöisesti proletariaatille rakennettu kulkuväline. Huonompi kuin sähköbussi tai sähköauto. Muutama muukin sitä käyttää satunnaisesti ja viherkuplassa elävät tietty.
- Anonyymi
Julkinenkiikenne on kaupungin kasvun edellytys. Maaseudun ihminen elää kuplassa, luullen kaiken tulevan ilmaiseksi kotipirttiisi. Oma rahasi on pientä, mitä muut joutuu kustantamaan elämisestäsi.Se, että jäät syrjään kehityksestä on oma valintasi.
- Anonyymi
Kyllä ratikka on parempi kuin sähköbussi eikä sitä ole mitenkään erityisesti proletariaatille rakennettu.
https://yle.fi/a/74-20063122
- Anonyymi
Ratikkareitin asunnot on sijoitus, Syrjässä ei kannate omistaa.
Suomessa on jopa miljoona asuntoa, jotka sijaitsevat tulevaan tarpeeseen nähden väärissä paikoissa. Se tarkoittaa, että moni myynnissä oleva asunto ei mene ikinä kaupaksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1661921- 1711680
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1691578Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise241373Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys961308Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c731017Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su1521010- 99994
Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin
Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr192899Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud227842